درمان سریع سیاهی گودی زیر چشم (27)

درمان سریع سیاهی گودی زیر چشم : ما انسان­ها موجودات کاملی نیستیم. ما می­دانیم که دوست داریم هیکل بهتری داشته باشیم اما با خود می­گوییم این کلوچه­ی شکلاتی بسیار خوشمزه به نظر می­رسد.

ما می­دانیم که باید صبح زودتر از خواب بیدار شویم، اما با خود می­گوییم فقط یک قسمت دیگر از این سریال نتفلیکس باقی­مانده­است. ما می­دانیم که باید ضدآفتاب را مرتباً استفاده­کنیم، اما فراموش می­کنیم که آن­را با خود به ساحل ببریم.

این زندگی است اما به­این معنی نیست که ما قادر به ساخت عادت­ها و روش­های بهتری برای کاهش اثرات اجتناب­ناپذیر برای یک زندگی خوب نیستیم.

برای هر شبی که تا نیمه­ی شب با صحبت­کردن و نوشیدنی بیدار می­مانیم، برای هر روز که در معرض نور خورشید قرار داریم و برای هر بار که هنگام خواب انرژی لازم برای استفاده از کرم چشم را نداشتیم.

 به همان اندازه نکات و ترفندهایی وجود دارد که می­توانیم برای مقابله با علائم پیری استفاده کنیم.

هیچ­کس عالی نیست. به همین دلیل اینجا لیست 27 کار روزانه­ی مختلف را ارائه می­دهیم که به شما کمک می­کنند تا گودی زیر چشم را که از سال­ها بی­اهمیتی به آن جمع کرده­اید، کاهش دهید.

چرا گودی چشم به­وجود می­آید؟

صادقانه بگوییم حتی اگر عمر خود را با پشتکار زیادی روی مراقبت کردن از پوست خودتان بگذارید، باز هم همه­ی ما دیر یا زود علائم پیری را نشان می­دهیم و این علائم شامل گودی زیر چشم نیز هست.

با گذشت زمان ، پوست به طور طبیعی کلاژن را از دست می­دهد و نازک­تر می­شود، بنابراین صرف نظر از این­که چه نوع پوستی دارید یا چه عادت­های خوبی دارید، رگ­ها به­ناچار به­خاطر پوست نازک در اطراف چشم خود را نشان می­دهند.

همانطور که از قبل می­دانیم قرار گرفتن در معرض آفتاب روند تجزیه ­ی کلاژن را تسریع می­کند، بنابراین بهترین سلاح شما در برابر گودی چشم، عادت منظم و استفاده­ی مداوم از ضدآفتاب از سن جوانی است.

(استفاده­از عینک آفتابی در هنگام بیرون­آمدن در آفتاب به شما کمک می­کند – بنابراین هر چه کمتر چشم خود را بخاطر آفتاب ببندید = چین و چروک کمتر دور چشم).

با این­وجود بهترین عادت­ها هم نمی­توانند ژن­های شما را تغییر دهند! ژنتیک بزرگترین عامل تعیین­ کننده­ی نوع پوست شما و اینکه در آینده به چه شکلی خواهیم شد، می­باشد.

درمان سریع سیاهی گودی زیر چشم

 کسانی از ما که پوست نازک و ضعیف­تری به­ارث برده­باشند گودی چشم را آسان­تر از بقیه نشان می­دهند. دلیل این اتفاق اینست که زمانی­که خون در مویرگ­های زیر چشم جمع می­شود، زیر یک پوست روشن­تر واضح­تر دیده می­شود.

متأسفانه هرچه خون بیشتر و بیشتر در آنجا جمع شود مویرگ­های ظریف شما شروع به کشیده­شدن می­کنند که منجر به نشت­کردن و جمع­شدن خون می­شود – و در نهایت گودی چشم تیره­تر می­شود.

با این وجود برای دیگران، تیرگی زیر چشم ناشی از پیری، حمام آفتاب یا ژنتیک نیست.

بعضی اوقات یک آلرژی ساده است. آلرژی های سالانه مانند آلرژی به گرد و غبار یا خاک، یا حساسیت های فصلی که بسیاری از ما در بهار تجربه می­کنیم، باعث آزاد شدن هیستامین­ها می­شود که واکنش التهابی ایجاد می­کنند.

این به معنی این­است که رگ­های خونی ما ملتهب و متورم می­شوند، از جمله آنهایی که زیر چشم ما هستند.

خوب، متوجه شدم چرا گودی زیر چشم دارم، اما چگونه می­توانم از آن­ها خلاص شوم؟

روش­های زیر را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما مؤثرترین است. به یاد داشته باشید هنگام تست کردن روش جدید صبور باشید و پشتکار داشتته­باشد. روال روزانه را به مدت 4 تا 6 هفته دنبال کنید. اگر بعد از این مدت زمان هنوز نتایج مورد نظر خود را نمی­بینید، به روش بعدی بروید و ببینید که آیا این امر برای کاهش تیرگی زیر چشم بهتر عمل می­کند یا خیر.

درمان سریع سیاهی گودی زیر چشم با روش گیاهی

1. کمپرس سرد

صبح یا عصر، یا بهتر از آن، صبح و عصر،  حدود 10 دقیقه یک کمپرس سرد بمالید.

اگر ماسک صورت دارید می­توانید در یخچال خود نگه دارید و روزی دو بار بیاز یخچال بیرون بیاورید، این ساده­ترین روش برای امتحان کردن کاهش سیاهی زیر چشم است.

 فقط حتماً آن ماسک را تمیز نگه دارید و هفته­ای چند بار با صابون خوب آن را بشویید و اسکراب کنید!

2. خیار

همه­ی ما خیارهایی را دیده­ایم که در تلویزیون و فیلم­ها به­عنوان کمپرس سرد استفاده می­شوند، اما آیا آن­ها واقعاً عملکردی دارند؟

در حقیقت خیارها دارای خاصیت روشن­کنندگی و نرم­کننده پوست را دارند و بنابراین می-توانید از برش­های خیار برای رفع طبیعی گودی چشم استفاده کنید.

برای اینکه این روش را دو بار در روز امتحان کنید، یک خیار تازه را در برش­های ضخیم خرد کنید و سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

سپس برش ها را به مدت 10 دقیقه روی چشم خود بگذارید. بعد از استفاده ناحیه­ی چشم خود را با آب گرم (اما نه آب داغ) بشویید.

3. آب­خیار + آب­لیمو

اگر برش­های خیار برای شما مؤثر نیست، سعی کنید آب خیار و لیمو به مقدار مساوی از هر کدام را خلوط کنید و سپس از یک توپ پنبه ای برای اعمال آن زیر چشم استفاده کنید.

(آب لیمو را در چشم خود نریزید!) محلول را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

درمان سریع گودی زیر چشم روش خانگی

4. گلاب

گلاب نه­تنها بوی فوق العاده ای دارد، بلکه می­تواند پوست خسته را تسکین دهد و جوانسازی کند. مانند خیار، منقبض ­کننده­ ملایم است، بنابراین می­تواند به عنوان یک تونر و متعادل­کننده­ی پوست عمل کند.

 فقط کافی است تا چند دقیقه پدهای پاک­کننده­ی آرایش پنبه­ای را درون گلاب بمالید و سپس بگذارید آن­ها روی پلک های بسته­ی شما بنشینند. آنها را دوبار در روز حدود 15 دقیقه روی پلک­هایتان بگذارید.

5. گوجه ­فرنگی

گوجه­فرنگی سرشار از لیکوپن است، ماده­ای که برای سلامتی قلبی عروقی، بینایی و پوست شما بسیار عالی است. لیکوپن می­تواند به ایجاد پوستی روشن­تر و نرم­تر و همچنین کاهش تیرگی در زیر چشم کمک کند.

برای استفاده­کردن از مزایای پزشکی لیکوپن موجود در گوجه­فرنگی، آب گوجه­فرنگی با همان مقدار آب لیمو مخلوط کنید و سپس از یک توپ پنبه ای یا پد پاک­کننده­ی آرایشی استفاده کنید تا آن را در ناحیه­ی زیر چشم خود بمالید.

(مجدداً لطفاً آب لیمو را در چشمان خود به هیچ وجه نریزید!) 10 دقیقه محلول را بگذارید و سپس دو بار در روز با آب گرم بشویید.

نوشیدنی دل­نشین آب گوجه فرنگی، آب لیمو و برگ نعناع نیز برای نوشیدن روزانه به بهبود سلامت کلی شما و همچنین پوست شما کمک خواهدکرد.

6. کیسه های چای سرد

اگر کمپرس یا ماسکی برای استفاده ندارید، کیسه­های چای را جایگزین کنید. بسیاری از چای­ها مانند چای سبز فواید آنتی­اکسیدان­ها را دارند، یعنی دارای خاصیت ضد التهابی هستند که به تسکین مویرگ­ها در ناحیه­ی زیر چشم شما کمک می­کند.

برای استفاده از کیسه­های چای سرد به عنوان کمپرس، یک کیسه چای را در آب تمیز خیس کنید و سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس کیسه­های چای را روی چشم خود به مدت 10 دقیقه و دوبار در روز قرار دهید. پس از این مدت منطقه را با آب گرم بشویید.

7.  سیب ­زمینی

سیب­زمینی منبعی غنی از ویتامین C است که در میان موارد دیگر برای سنتز کلاژن عالی هستند که برای تقویت پوستی سالم­تر و جوان­تر بسیار مفید است.

برای استفاده از مزایای ویتامین C برای درمان گودی چشم، مقداری سیب­زمینی را رنده کنید. آب سیب­زمینی را استخراج کنید و مقداری پد پاک­کننده­ی آرایش پنبه­ای را درون آب سیب­زمینی خیس کنید. پدها را حدود 10 دقیقه روی چشم خود بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

درمان قطعی سیاهی دور چشم

8. شیر سرد

محصولات لبنی مانند شیر، منبع بسیار خوبی از ویتامین A هستند که حاوی رتینوئیدهایی هستند که برای درخشش و جوانی پوست مفیدند.

برای به دست آوردن فواید ویتامین A شیر، برای یک مدت پنبه یا پد پاک­کننده­ی آرایش را در یک کاسه شیر سرد خیس کنید. پد آغشته به شیر را روی چشم­های خود بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه دو بار در روز روی چشمتان بماند. سپس با آب گرم بشویید.

9. آب پرتقال

از آنجایی که آب­پرتقال هم از نظر ویتامین A و هم از نظر C سرشار است، می­تواند به از بین بردن سیاهی­ها در زیر چشم شما کمک کند.

چند قطره گلیسیرین را به آب­پرتقال اضافه کنید و سپس یک پد پاک­کننده­ی آرایش پنبه­ای را خیس کنید تا روی پوست زیر چشم خود بمالید.

نوشته های مرتبط

شما از مزایای ویتامین­های پرتقال و همچنین از گلیسیرین، درخشش طبیعی برای پوستتان بهره­مند خواهید شد.

10. روغن ویتامین E

ویتامین E به مبارزه با اثر رادیکال­های آزاد که باعث ایجاد علائم پیری مانند چین و چروک می­شوند کمک می­کند. قبل از خواب، یک قطره روغن را روی گودی چشم بریزید دهید، آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید.

این قطره را یک شب و صبح روی پوست خود بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

11. روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک ضد التهاب قدرتمند طبیعی و ملایم، یک روش مؤثر برای روشن شدن تیرگی زیر چشم­ها می­باشد.

ضمن اینکه با سبک کردن پوست زیر چشم باعث می­شود چین و چروک در آن منطقه کمتر باشد، به این منطقه رطوبت هم می­دهد.

از روغن نارگیل مانند روغن ویتامین E استفاده کنید: آن را داخل ناحیه زیر چشم خود بمالید، یک شب بگذارید بماند و صبح آن را بشویید.

رفع تیرگی دور چشم در سه روز

12. زردچوبه

زردچوبه به­عنوان یکی دیگر از آنتی­اکسیدان­های قدرتمند و طبیعی و ضد التهاب، گودی چشم را به حداقل می­رساند. مقداری پودر زردچوبه را با آب آناناس مخلوط کنید تا خمیری غلیظ ایجاد شود.

این مخلوط را در گودی چشم خود بمالید و حدود 10 دقیقه آن را بمالید. بعد از استفاده از پارچه ای نرم و گرم و مرطوب استفاده­کنید تا خمیر به­آرامی برداشته­شود. این روند را روزی یک بار تکرار کنید.

13. بیشتر شکلات تلخ بخورید

در این مورد شما می­توانید افراط کنید: غذاهای سرشار از فلاونول مانند شکلات تیره شما را در برابر اثرات مضر اشعه­­ی ماوراء بنفش محافظت می­کنند، در نتیجه روند پیری ناشی از زمان زیاد در معرض خورشید ماندن را کند می کنند، یک واقعیت کوچک لذت­بخش برای پوست ما پس از شنیدن متوالی بد بودن شکلات!

14. بیشتر سالمون بخورید

امگا 3 را می­توان در غذاهایی مانند سالمون و گردو یافت. این اسیدهای چرب جریان خون به سمت پوست را تقویت می­کنند، خون را از زیر چشم خارج می­کنند و اجازه­ نمی­دهند زیر چشم خونی جمع شود و موجب سیاهی زیر چشم شود.

15.  مصرف نمک را محدود کنید + آب بیشتری بنوشید

اگر به­یادداشته باشید، در زیست­شناسی دبیرستان در بخش اسموز بیان می­شد که آب در بدن شما از جاهایی که آب بیشتری دارند به جاهایی با آب کمتر منتقل می­شود.درمان سریع سیاهی گودی زیر چشم

قسمت­هایی از بدن شما که سدیم کمتری دارند (نمک) حاوی آب بیشتری هستند، درحالی­که قسمت­هایی از بدن شما با سدیم بیشتر حاوی آب کمتری هستند.

وقتی بدن شما به اندازه­ی­کافی آب ندارد اما نمک زیادی دارد، پف می­کند و دچار نفخ می­شود. به­خصوص پوست اطراف چشم شما نازک است و در برابر کم آبی بدن آسیب پذیر است.

هنگامی­که یک وعده­ی غذایی شور می­خورید اما به اندازه­ی کافی آب نمی­نوشید، بدن شما به حد زیادی دچار کمبود آب می­شود؛ یعنی چشم­های شما قرمز و پف­کرده می­شود.

بنابراین اگر قصد دارید از یک وعده­ی غذایی شور استفاده کنید با آب زیادی از تأثیرات آن جلوگیری کنید.

16.  مصرف الکل خود را محدود کنید

نمک مضر است اما هیچ چیز بدن شما را مانند الکل آب بدن شما را کم نمی­کند. آخرین باری که الکل مصرف کردید به خاطر دارید؟ بعد از مصرف الکل وقتی صبح بیدار می­شوید، چشمان شما قرمز و پف­کرده به نظر می­رسد.

 هر زمان که می­خواهید الکل مصرف کنید تا حداکثر تا دو نوشیدنی الکل مصرف کنید و قبل از رفتن به رختخواب، مقدار زیادی آب بنوشید و یک کرم شب یا مرطوب­کننده­ی سنگین را قبل از خواب در اطراف چشم خود بمالید.

17. ماسا ژور چشم

ماساژ منظم چشم باعث گردش خون در ناحیه­ی زیر چشم می­شود و به جلوگیری از جمع­شدن خون در مویرگ­های زیر چشم کمک می­کند. آیریس فورئو یک ماساژور چشم با کیفیت است که می­توانید آن را در خانه استفاده کنید.

ابتدا کرم چشم یا سرم مورد علاقه خود را بمالید آیریس را روشن کنید و با شدت دلخواه خود آن ­را تنظیم کنید.

سپس ماساژور را از گوشه­ی داخلی چشم به گوشه­ی بیرونی آن در ­مدت 30 ثانیه منتقل کنید (نکته: مطمئن شوید که طرفی که دکمه­ی دستگاه قرار دارد به سمت صورت شما قرار دارد).

80٪ کاربرانی که این پروسه را امتحان کرده­اند، فرم زیر چشمانشان را محکم­تر و  انعطاف­پذیرتر توصیف کرده­اند و 84٪ از کاربران شاهد افزایش جذب محصول بودند.

موارد زیر در مقایسه با افرادی که کرم چشم یا سرم را با دست به کار برده­اند، ذکر شده­است:

  • آیریس در کاهش گودی زیر چشم تا دو برابر موثرتر است.
  • 70٪  در کاهش تیرگی در زیر دور چشم موثر است.
  • 43% در کاهش چین و چروک مؤثر است.
  • 51٪ در سفت شدن پوست زیر چشم مؤثر است.

18.  هشت ساعت بخوابید

هیچ چیز مانند 8 ساعت خواب کامل برای گودی زیر چشم خوب نیست. هر شب استراحت خوبی داشته باشید و از اینکه سیاهی زیر چشمتان کم می­شود لذت ببرید.

19. روی پشت خود بخوابید

از آنجایی که خوابیدن بر روی پهلو یا معده به جاذبه اجازه می­دهد تا جادوی خود را انجام دهد، به این معنی که مایعات می­توانند زیر چشم شما جمع شوند، سعی کنید روی پشت خود با یک بالش اضافی زیر سر خود بخوابید.

20. ورزش + مراقبه

ورزش منظم باعث افزایش گردش خون می­شود و جریان خون را به پوست می­رساند تا پوست پیر و لکه­دار را به پوستی روشن­تر و جوان­تر تبدیل کند، ازجمله پوست حساس اطراف چشم شما. علاوه­براین، انتشار روزانه اندورفین در جریان خون باعث کاهش افسردگی و اضطراب می­شود و شما را شادتر، آرام­تر و متعادل­تر نگه می­دارد. چه این یک تمرین آگاهی ذهن پس از تمرین یوگا باشد یا آرامش ذهنی که در یک دوندگی طولانی و ساکت یا شنا می­یابید، همچنین استرس (و چروک­ها و خطوط ریز ناشی از استرس) را از شما دور می­کند.

21. داروهای آلرژی

اگر تیرگی­های زیر چشم شما تا حدی به­دلیل آلرژی ایجاد شده­باشند، مصرف مرتب آنتی­هیستامین­ها می­تواند به کاهش تیرگی­های زیر چشم و پف زیر چشم کمک کند.

علاوه­براین، آلرژی همچنین می­تواند باعث خارش چشم شود و مالیدن چشمان شما فقط باعث بدترشدن گودی چشم شود. درمان سریع سیاهی گودی زیر چشم

22. روزانه دو بار از مرطوب­کننده­ها استفاده کنید

اساسی­ترین عادت خوب را فراموش نکنید، مرطوب­کننده را دو بار در روز استفاده کنید. از یک مرطوب­کننده­ی سبک­تر برای روز با SPF استفاده کنید و حتما قبل از خواب هر شب از مرطوب­کننده و کرم سنگین چشم استفاده کنید.

23. از کرم چشم رتینوئید استفاده کنید

خیلی­ها دوست دارند از کرم­های چشم رتینوئید استفاده کنند، اما این کرم­ها برای هر نوع پوستی مناسب نیستند. به­ مقدار کمی از آن استفاده کنید، بیش از دو بار در هفته از آن استفاده نکنید، در غیراین­صورت ممکن است پوستی قرمز، پوسته­پوسته و خشکی پوست ایجاد می­کند.

24. آرایش را به درستی حذف کنید

وقتی هنوز آرایش دارید نخوابید و ریمل و خط چشم خود را حتماً قبل از خواب پاک­ کنید. از یک محلول تخصصی برای از بین بردن آرایش استفاده کنید، با قیمت کمی می­توانید از یک داروخانه محلول پاک­کننده را تهیه کنید، سعی در از بین بردن ریمل کنید نه فقط مالش آن.

25. صورت خود را به درستی بشویید

با آب گرم، نه آب داغ صورت خود را شستشو دهید. آبی که خیلی داغ باشد به عنوان یک عامل التهابی عمل می­کند و باعث می­شود چشمان شما قرمزتر و پف تر شود.

26. از روش روشن کننده­ی پوست با نسخه­ی تجویز شده استفاده کنید

اگر ویتامین­های طبیعی و روشن­کننده­های پوست کار نمی­کنند به متخصص پوست خودتان مراجعه کنید. او می­تواند کرمی را با هیدروکینون تجویز کند، اما توجه داشته باشید که این داروی قوی که روشن­کننده­ی پوست است می­تواند باعث سوزش شود، بنابراین در صورت مشاهده­ی هر نوع سوزشی، مصرف را قطع کنید.

27. درمان لیزر حرفه­ای

اگر همه­ی موارد دیگر شکست بخورند، می­توانید گران­ترین گزینه را امتحان کنید: درمان تخصصی با لیزر. درمان سریع سیاهی گودی زیر چشم

یک پزشک می­تواند از لیزرها برای کاهش تغییر رنگ کبودی و تغییر رنگ قرمز در زیر چشم استفاده کند.

همانطور که این روش معروف است لیزرهای عروقی با انقباض رگ­های خونی قابل مشاهده کار می­کند، بنابراین باعث کاهش سیاهی زیر چشم می­شود. 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.