درمان گیاهی چین چروک صورت | چشم

درمان گیاهی چین چروک صورت چشم : تعدادی از درمان های مراقبت از پوست در دسترس امروز وجود دارد که به افراد کمک می کند تا پوست خود را جوان سازی کنند. مشکلات پوستی و پیری به دلیل شیوه زندگی هتک حرمت ما، ژن ها و دیگر شرایط محیطی، بسیار رایج شده است.

در حال حاضر انواع درمان های مختلفی وجود دارد که به حل مشکلات مانند چینو چروک ، آکنه، خطوط ریز و سایر بیماری های پوست کمک می کند.

درمان های پوستی متعددی نیز برای کنترل بیماری های مزمن پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و روده ای وجود دارد . اگر چه مشکلات پوستی مزمن کاملا درمان نگردیده است، علائم و علائم آنها می تواند به طور موثر با درمان های مختلف پوست درمان شود.

به طور کلی، نوع درمان پوستی که انتخاب می شود بستگی به نوع پوست دارد. آن را طبیعی، خشک، ترکیب و یا چرب می کند.

چین و چروک ها هنگامی رخ می دهد که آب بدن از بین رفته و پوست خشک شود. هنگامی که پوست شما خشک می شود، متابولیسم سلولی پوست افت کرده و با متابولیسم کندتر رطوبت کافی در پوست ایجاد نمی شود و سلول های قدیمی و فرسوده به سرعت جایگزین نشده و کلاژن و الاستین که مانع از چین و چروک شده دیگر در پوست ایجاد نمی شود.

به همین دلایل هنگام پیری در پوست اطراف چشم چین و چروک های پا کلاغی و خطوط ریز دیده می شوند، این ناحیه صورت نازکترین پوست بدن را دارد هر بار که شما به اطراف نگاه کرده، لبخند می زنید، اخم کرده و به چپ و راست نگاه می کنید پوست اطراف چشم شما حرکت می کند.

اما دلایل دیگری نیز برای ایجاد چین و چروک وجود دارد، خواب بد و رژیم غذایی نامناسب، قند و شکر زیاد در رژیم غذایی، سیگار کشیدن، آلودگی محیط زیست نیز موجب تسریع و افزایش چین و چروک های پوست می شود.

علت و درمان گیاهی چین چروک صورت چشم

  1. پیری
  2. سیگار کشیدن
  3. رادیکال های آزاد
  4. تابش خورشید
  5. استرس
  6. کمبود مواد مغذی
  7. ژنتیک
  8. کم آبی
  9. کاهش سریع وزن
  10. آلودگی
  11. عدم مراقبت از پوست
  12. تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
  13. پف زیر چشم

علائم چین و چروک صورت و چشم

درمان­های خانگی که ممکن است به پیشگیری یا کاهش خطوط ظریف و چین و چروک­ها کمک کنند؛ مانند:

  • همواره از ضد آفتاب­ها یا کرم­های حاوی SPF حداقل 30 درصد و محافظ UVB و UVA استفاده کنید.
  • کل روز بدن خود را هیدراته نگهدارید.
  • از استفاده از بسترها، چراغ­ها و محصولات برنزه کننده اجتناب کنید.
  • از مصرف محصولات روشن کننده یا سفید کننده­ی پوست اجتناب کنید.
  • همواره صورت خود را بشویید و قبل از رفتن به رختخواب، آرایش خود را پاک کنید.
  • در آفتاب و باد لباس­هایی بپوشید که از پوست شما محافظت کند؛ از جمله کلاه، لباس آستین بلند و عینک آفتابی
  • از ماسک خانگی یا سرم حاوی آب آناناس، آب لیمو و سرکه سیب استفاده کنید.
  • از لایه­بردار خانگی ساخته شده از دانه­های ریز شکر سفید یا قهوه­ای مخلوط با روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید.
  • از کرم­ها، روغن­ها یا سرم­های هیدراته کننده استفاده کنید؛ مانند کرم­های غنی از گلیسیرین و اسید هیالورونیک

مواد غذایی و مکمل­هایی که برای کمک به پیشگیری یا کاهش خطوط ظریف یا چین و چروک­ها مورد استفاده قرار می­گیرند؛ عبارتند از:

  • انواع میوه­ها، سبزیجات و غذاهای غنی از غلات کامل
  • ویتامین C، E و A
  • کارتنوئیدها
  • کراتین
  • امگا 3، 6 و 9

خورشید، استرس ، سموم محیطی و فرایند طبیعی پیری می تواند کشسانی پوست را کاهش دهد و باعث بروز چین و چروک میشود.درمان گیاهی چین چروک صورت چشم

نوشته های مرتبط

چین و چروک اغلب به خاطر سطح پایین کلاژن در پوست ایجاد می شود. همانطور که می دانید کلاژن پروتئینی است که باعث حفظ کشسانی پوست  می شود و آن را محکم نگه می دارد.

استفاده از آب میوه های تهیه شده از میوه وسبزیجات تازه به خصوص آن هایی که مواد مغذی و آنتی اکسیدان های فراوانی دارند می تواند  به بهبود شرایط پوستی و سلامت آن کمک کند. شما می توانید آب میوه و سبزیجات سالم را با هم ترکیب کنید  و یک نوشیدنی سالم و در عین حال خوشمزه داشته باشید.

آب پرتقال:

مرکبات همچون پرتقال، گریپ فروت، نارنگی دارای سطح بالایی از ویتامین C هستند. این ویتامین برای تولید کلاژن ضروری است و به سلامت و سفتی پوست کمک می کند.

در چنین شرایطی تولید چین و چروک پوست کاهش می یابد. ویتامین C به درمان زخم هایی همچون بریدگی ها و کبودی ها نیز کمک می کند. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی اسیب ناشی از رادیکال های ازاد  بر روی بدن را کاهش می دهد.

رادیکال های ازاد فرآیند پیری  همچون بروز چین و چروک را تسریع می کنند . یک عدد پرتقال در برگیرنده 70 میلی گرم ویتامین C است. یک عدد گریپ فروت کامل در برگیرنده  79 میلی گرم و نارنگی در برگیرنده 26 میلی گرم ویتامین C می باشد.  

مقدار ویتامین C توصیه شده در هر روز از 75 الی 120 میلی گرم در روز برای بزرگسالان متغیر است.

انگورسبز:

انگور سبز به طور طبیعی در برگیرنده رسوراترول است که در پوست انگور یافت می شود. رسوراترول یک ترکیب پلی فنولی است و به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی در نظر گرفته می شود. یک وعده آب انگور قرمز بین 0.17 الی 1.3 میلی گرم از این ماده را دارد.

همانند ویتامین C، رسوراترول نیز از سلول ها در برابر اسیب رادیکال های ازاد محافظت می کند و همین امر فرآیند پیری را کند می سازد.  متخصصان بر این باورند که رسوراترول در افزایش دوره زندگی نیز می تواند مفید باشد هر چند برای تایید این ادعا به تحقیقات بیشتری نیاز است.

آب لبو

اب لبو این سبزی مغذی می تواند آب شیرینی را برای شما ایجاد کند و به راحتی با سایر آب میوه ها و سبزیجات نیز ترکیب گردد.  چغندر خام به طور طبیعی فولات بالایی دارند. یک پیمانه از چغندر برش خورده معادل یک دوم پیمانه آب چغندر تازه است و 148 میلی گرم فولات دارد.

این موضوع بدین معنی است که یک دوم پیمانه از آب چغندر تازه در برگیرنده 25 الی 37 درصد از نیاز روزانه بدن به فولات می باشد.

فولات به  تولید DNA و RNA که بلوک سازنده بدن هستند کمک می کند. فولات یا مکمل های آن برای زمانی که در حال رشد هستید بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که فولات به تولید سریع بافت ها و سلول ها کمک می کند برای کمک به داشتن سلول های سالم و جدید ضروری است و پوست را تازه و جوان نگه می دارد.

وقتی به مواد اولیه‌ این ترکیب نگاه می‌کنید، ممکن است فکر کنید این دستورالعمل خیلی گران‌قیمت است، اما این‌طور نیست. اگر از همه‌ی این عصاره‌ها یک شیشه تهیه کنید، می‌توانید در عرض چند دقیقه آنها را ترکیب کنید .درمان گیاهی چین چروک صورت چشم

instagram banner
2 دیدگاه ها
  1. cimaru می گوید

    متشکر از شما مقاله مفیدی بود.
    اگر مایل بودید می تونید از مقالات و مشاوره های رایگان ما برای درمان چین و چروک صورت استفاده کنید
    https://cimaru.ir

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.