عوارض بستن سوتین هنگام خواب

عوارض بستن سوتین هنگام خواب :زنان و بانوان در هر سنی که باشند از اندام ها و اعضای بدنی ویژه ای در آناتومی خود برخوردار هستند که ساختار بدنی، وظایف و جذابیت آنها را ویژه کرده است که بعد از اندام خصوصی رحم می توان به سینه ها در زنان اشاره کرد که در زیبایی و جذابیت ظاهری و باطنی زنان تاثیر به سزایی دارد.

آيا بستن سوتين باعث كوچك شدن سينه ميشود؟

تفاوت سوتین ابری و اسفنجی

سوتین ابری را می توان نوعی سوتین اسنفجی در نظر گرفت. البته در برخی موارد به سوتین اسفنجی نرم، ابری گفته می شود زیرا سینه بند اسفنجی فشرده نیز وجود دارد که در آن از فنری برای ایستایی بیشتر استفاده می شود. البته گاهی نیز برای از کش قیطونی استفاده شده زیرا فشار فنر سبب آسیب به پستان می شود.

برخی افراد از این نوع شعارهای تبلیغاتی “سوتین اسفنجی سینه را کوچک می کند” استفاده می کنند. تا کنون به صورت علمی چنین چیزی ثابت نشد است با این حال همانطور که در مقاله فواید سوتین گفته شد، سینه بند اسفنجی از افتادگی و بزرگ شدن پستان جلوگیری می کند.

آیا سوتین اسفنجی ضرر دارد

این نوع همچون انواع دیگر عوارض دارد. بدین معنا که استفاده در مدت زمان طولانی و سفت بستن آن سبب ایجاد بیماری می شود. این در حالی که این نوع پستان بند عوارض کمتری داشته و باعث ایجاد جریان هوا در نواحی دور پستان شده، رطوبت نواحی (که عامل اصلی قارچ و باکتری است) را کاهش داده و فشار کمتری به سینه وارد می کند.

در حالت کلی نمی توان گفت اسفنجی ضرر دارد. در واقع نوع استفاده از سوتین ضرر آن را مشخص می کند. البته برخی از این نوع سوتین ها با پلاستیک و مواد کم کیفیت تولید می شوند که سبب تحریک پوست، ایجاد رطوبت و بیماری پوستی می شوند.

عوارض بستن سوتین هنگام خواب

مخالفان پوشیدن سوتین، برای اثبات ادعای خود، دلایل مختلفی دارند. مهمترین دلیل مخالفت آن‌ها، این عقیده است که سوتین با سرطان پستان ارتباط دارد. این افراد معتقدند پوشیدن سوتین باعث فشار به غدد لنفاوی در این قسمت می‌شود. این فشار به‌تدریج باعث تجمع توده سرطانی خواهد شد.

به‌علاوه به‌دلیل ایجاد رطوبت و امکان رشد قارچ و عفونت در زیر سینه، بسیاری معتقدند که پوشیدن این لباس، خیلی هم ضروری نیست. به‌علاوه پوشیدن سوتین‌های تنگ، باعث حساس شدن سینه‌ها می‌شود که به‌مرور زمان درد هم به ان اضافه خواهد شد.

مشکلات گردن و کمر

کارشناسان در مورد اینکه آیا تناسب نامناسب سوتین می تواند باعث درد گردن و کمر شود اختلاف نظر دارند . برخی از مطالعات می گویند که ارتباطی ندارد، اما برخی دیگر نشان می دهند که افراد با سینه های بزرگ به احتمال بیشتری از سینه بند استفاده می کنند که به اندازه کافی حمایت نمی کند. این ممکن است منجر به مشکلات وضعیت بدن و درد شود.

درد سینه

اگر سینه‌هایتان از بالای فنجان بیرون بریزد، زیر بغلتان کوبیده شود، یا با سیم زیرین کوبیده شود، با عجله درد می‌کند.

درد نوک پستان

یکی از بزرگترین دلایلی که نوک سینه ها درد می کند؟ اصطکاک. سوتینی که خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد و شما را به روشی نادرست مالش دهد، می‌تواند نوک سینه‌ها را دچار آسیب دیدگی و تحریک کند.

عوارض نبستن سوتین در نوجوانی

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پوشیدن سوتین در رختخواب خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد وجود ندارد. اگر با پوشیدن سوتین در رختخواب احساس راحتی می کنید، می توانید این کار را انجام دهید و بدانید که باعث سرطان نمی شود. تا زمانی که هیچ گونه تغییر یا توده ای را در سینه خود تشخیص ندهید، نباید نگران باشید.

مشکلات پوستی

سینه‌هایی که به خوبی حمایت نمی‌شوند می‌توانند افتادگی داشته باشند و باعث ایجاد علائم کشیدگی روی پوست شما شوند که تا آخر عمر باقی می‌مانند. شما همچنین می توانید شیارهایی را در شانه های خود از تسمه هایی که به مرور زمان در پوست فرو می روند ایجاد کنید.

نوشته های مرتبط

سردرد

اگر سر درد دارید که نمی توانید توضیح دهید، ممکن است سوتین خود را مقصر بدانید. تنشی که می‌توانید از یک سینه‌بند بد در عضلات خود وارد کنید، می‌تواند باعث سردرد شود .

بهترین تناسب

مکان‌های کلیدی برای تمرکز برای اطمینان از تناسب خوب: فنجان‌ها، نوار جلویی و تسمه‌ها. مطمئن شوید که بند شما به اندازه‌ای سفت است که بدون لیز خوردن در جای خود بماند، اما به اندازه‌ای شل باشد که انگشتتان را بین آن و پوستتان به راحتی بلغزد. تسمه‌هایی را به اندازه‌ای پهن انتخاب کنید که در شانه‌های شما فرو نرود و فنجان‌هایی را انتخاب کنید که کاملاً سینه‌های شما را در خود جای دهند.

چگونه تناسب اندام خود را پیدا کنید

برای به دست آوردن اندازه سوتین خود، می توانید به فروشگاهی مراجعه کنید که اندازه گیری را برای شما انجام می دهد یا خودتان این کار را انجام دهید. ابتدا قفسه سینه خود را دقیقاً زیر سینه اندازه بگیرید و به نزدیکترین عدد صحیح گرد کنید. این قسمت عددی سایز سوتین شماست. مطمئن شوید که نوار اندازه گیری را زیر تیغه های شانه خود نگه دارید – این جایی است که بند پشتی سوتین شما باید باشد.

اندازه فنجان خود را پیدا کنید

بعد قفسه سینه خود را در نوک سینه اندازه بگیرید. تفاوت بین این اندازه گیری و اندازه گیری قفسه سینه شما اندازه فنجان شما را به شما می گوید: یک اینچ یک فنجان A، دو عدد B، سه عدد C و چهار عدد D و غیره است. اگر سینه‌های شما اندازه‌های متفاوتی دارند، می‌توانید درج‌هایی را پیدا کنید که به یکنواخت شدن آن‌ها کمک می‌کند تا سینه‌بند بهتری داشته باشید.

چرا باید از سوتین استفاده کنیم

یک افسانه رایج مبنی بر اینکه سوتین مناسب می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد یا از کمردرد جلوگیری کند، تا حد زیادی نادرست است. مزایای پوشیدن سوتین عمدتا جنبه آرایشی دارد و هیچ تاثیری بر کمردرد ندارد.

سوتین ورزشی

در طول تمرینات به حمایت دو برابری سینه نیاز دارید: سوتین ورزشی را انتخاب کنید که در هنگام پریدن، چرخاندن و خم شدن ثابت بماند. اما سعی نکنید این حمایت را با پوشیدن سوتین خیلی تنگ به دست آورید: این می تواند باعث درد و فشار در گردن شود که منجر به بی حسی در بازوهای شما می شود.

 سوتینی که مالش می‌دهد، دچار پارگی و حتی خونریزی می‌شود، مخصوصاً در اطراف باند. ممکن است مالیدن مقداری ژله نفتی یا روان کننده ورزشی روی هر ناحیه مشکل دار کمک کند.

به گونه ای که دختران و بانوان از این جذابیت در تمامی زمینه های زندگی استفاده در خور و مفید انجام داده و باعث پیشرفت همه جانبه جایگاه خود می شود. حال با نبستن و یا استفاده از سوتین نامناسب برای سینه ها نباید هیچ یک از بانوان و دختران این ویژگی متمایز را از دست دهند.

چرا که با نبستن و استفاده از سوتین نامناسب در سنین نوجوانی از همان ابتدا فرم و شکل سینه ها دچار برخی تغیراتی می شود که ممکن است در آینده باعث برهم خوردگی فرم و شکل اصلی و جذاب سینه ها در بانوان شود که به همین دلیل توجه به نکات و توصیه های پزشکی در زمینه استفاده درست از سوتین مناسب سینه حائز اهمیت است.

چه زمانی باید خداحافظی کرد

سوتین شما باید چندین سال به شما خدمت کند، اگر به خوبی از آن مراقبت کنید. هر دو تا سه بار آن را بشویید تا پارچه خیلی زود فرسوده نشود. مراقب نشانه هایی از قرار گرفتن در معرض سیم یا کشش باشید که می تواند تناسب اندام شما را به هم بزند.عوارض بستن سوتین هنگام خواب

ایا نپوشیدن سوتین باعث افتادگی سینه ها می شود

این یک باور رایج در بین اکثر خانم ها است که نپوشیدن سوتین باعث افتادگی سینه ها می شود. اما این واقعا درست نیست، زیرا بدون سوتین فقط سینه های شما را به شکل اولیه خود می آورد و باعث افتادگی نمی شود.

به طور خلاصه، اینکه آیا انتخاب می‌کنید سوتین بپوشید یا نه، انتخاب شخصی شماست و شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد سوتین بر سلامتی شما تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین، ادامه دهید و زندگی خود را همانطور که می خواهید زندگی کنید – با یا بدون سوتین!

زنان در سراسر جهان با سوتین خود رابطه عشق و نفرت دارند. برخی آنها را 24×7 می پوشند زیرا آنها را دوست دارند، برخی دیگر احساس وظیفه می کنند از آنها استفاده کنند و برخی دیگر کاملاً بدون سینه بند عمل می کنند و انتظارات جامعه را به چالش می کشند. به گفته دکتر باجاج، “این که تصمیم بگیرید سوتین بپوشید یا نه یک انتخاب شخصی است، با این حال، گاهی اوقات به نظر می رسد تصمیمات آنها تحت تاثیر افسانه های خاصی در مورد سوتین قرار می گیرد که درست نیستند.

زنان 909 همراه شما از مشاوره تا درمان

instagram banner
2 دیدگاه ها
  1. shazoldman می گوید

    سلام ممنون از اینکه زحمت میکشید و مطالب رو تهیه میکنید
    مطالب مشکلات قائده و ترجمه و جمله بندی دارن بعد از اینکه اپلیکیشن متن رو ترجمه کرد مرورش کنید مشکلات رو میتونید بر طرف کنید برای مثال تو مقاله راجع به عوارض بستن سوتین در خواب “اگر سینه‌هایتان از بالای فنجان بیرون بریزد، زیر بغلتان کوبیده شود، یا با سیم زیرین کوبیده شود، با عجله درد می‌کند.” اصلا منظور رو نمیرسونه و تمام تلاشی که شما برای آگاهی و کمک به خانمها میکنید بینتیجه میمونه
    بازهم ممنون از زحماتتون برای آگاه سازی و کمک به حفظ سلامت خانمها

    1. دکتر می گوید

      سپاس از توجه شما

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.