مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی (تنگی واژن)

مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی : دیواره واژن از بافت همبند خیلی متراکم با خون‌رسانی عالی ساخته‌شده است. بسیاری از اعصاب به این ناحیه اتصال دارند. فرج با سلول­های پوستی خاص پوشیده شده است، فرج بیش­تر از وازن از سلول­های شبه

پوست ساخته‌شده است، حتی با خون‌رسانی و اعصاب قوی­تر از هرکجای بدن انسان.مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

ساختار آناتومیکی واژن نشان می­دهد که مشابه سایر نواحی بدن هر دو می­توانند کلاژن و الاستینشان را نابود کنند، پیر شوند و تا جایی کشیده شوند که نتوانند به عقب بازگردند. این کشش منجر به چیزی می­شود که ما به‌عنوان شلی واژن و خمیدگی لب­های فرج می­شناسیم.

مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

واژینوپلاستی چیست

واژینوپلاستی یک راه حل جراحی است که معمولا برای زنانی که در حین زایمان دچار کشش شدید، جدا شدن عضله یا پارگی شده اند در نظر گرفته می شود. سستی ناشی از تغییرات هورمونی یائسگی و افزایش سن نیز با واژینوپلاستی قابل درمان است. این

روش از طریق جراحی کانال واژن را بازسازی می کند، بنابراین باریک تر است و پشتیبانی بهتری دارد. واژینوپلاستی همچنین می تواند علائم بی اختیاری ادرار را بهبود بخشد.

برای زنان به طور فزاینده ای رایج شده است که راه حل سریع را انتخاب می کنند و زیر چاقو می روند تا سفتی واژن قبل از زایمان خود را بازیابند. با این حال، دانشمندان و پزشکان هنوز در مورد اثربخشی درمان های جراحی به دلیل خطرات احتمالی بحث می

کنند. اینترنت همچنین مملو از روش‌های «جوان‌سازی واژن» است – مانند استفاده از سرکه و خمیر دندان برای سفت کردن واژن. اگر در مورد درمان‌های خانگی یا توصیه‌های اینترنتی مطمئن نیستید، با پزشک و پزشک خود صحبت کنید، که بهترین گزینه برای

مشاوره در مورد مؤثرترین درمان برای شما هستند.

روش سفت کردن یا جوانسازی واژن شامل کاهش متوسط قطر واژن است. این کار توسط پزشکان متخصص در جراحی های دستگاه تناسلی مانند متخصصان زنان یا سایر جراحان پلاستیک به دلایل زیر انجام می شود:

1. برای سفت کردن ماهیچه های کانال زایمان

2. دلایل زیبایی

3. برای تقویت عملکرد جنسی

4. برای درمان شلی واژن

5. برای درمان افتادگی خفیف اندام لگن (POP)

6. بی اختیاری ادرار

واژینوپلاستی یک روش است که با هدف “سفت کردن” و تنگ کردن  واژن انجام میشود .برخی از جراحان ادعا می کنند که حتی می تواند حساسیت را بهبود بخشد .

عوامل دیگری مانند خشکی واژن، برانگیختگی (روشن نشدن)، شرایط پوستی (عفونت یا التهاب) و تماس جنسی خشن نیز می توانند باعث خونریزی شوند.

عمق و ظاهر واژن در افراد مختلف بسیار متفاوت است. معمولاً عمق واژن بین 3 تا 7 سانت است.

واژن عضوی است که برای سازگاری با زایمان و فعالیت جنسی طراحی شده است. با این حال، اگر زنی در حین رابطه جنسی به دلیل آنچه که به عنوان واژن کم عمق درک می کند، درد را تجربه می کند، باید با پزشک خود صحبت کند.

اگرچه درست است که بافت های واژن می توانند کشیده شوند ، اما با جراحی ، بافت واژن به خودی خود نمی تواند تضمین کننده افزایش واکنش جنسی باشد ، زیرا میل ، برانگیختگی و ارگاسم پاسخ های بسیار پیچیده و کاملاً شخصی هستند ، به همان اندازه

که تحت تأثیر عوامل عاطفی ، روحی و بین فردی قرار می گیرند ، آنهایی علاوه بر این ، “حساسیت” جنسی به طور خودکار باعث لذت بیشتر نمی شود – در واقع می تواند منجر به درد شود.

درک نحوه سفت کردن دیواره های واژن به دلیل طیف وسیعی از مزایای سلامتی که به همراه دارد بسیار مهم است. سفت کردن واژن می تواند به جلوگیری از بی اختیاری استرسی کمک کند و حتی به کاهش تعداد عفونت های ناشی از مواردی مانند واژینوز

باکتریایی کمک کند. درمان سفت کردن واژن نیز ممکن است به تجدید زندگی جنسی شما کمک کند. کار بر روی کف لگن و ترکیب درمان‌های اضافی در رژیم شما می‌تواند به محدود کردن آتروفی واژن کمک کند – جایی که دیواره‌های واژن خشک و تحریک

می‌شوند – روان‌کاری را بهبود می‌بخشد و لذت جنسی را افزایش می‌دهد.

هرگز نباید اهمیت رابطه جنسی در یک رابطه را دست کم گرفت. این به یک زوج اجازه می دهد تا در سطح عمیق تر و صمیمی تر با هم ارتباط برقرار کنند. هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی. حذف این از معادله بدون شک فشار و فشار زیادی را بر هر زوجی

وارد می کند. شلی واژن هرگز نباید به عنوان یکی دیگر از محصولات جانبی سن در نظر گرفته شود. هیچ راهی برای پنهان کردن آن وجود ندارد، اما مطمئناً راه هایی برای درمان آن وجود دارد.

جوانسازی واژن چیست؟

جوانسازی واژن مانند سفت کردن واژن است که در آن آناتومی، اندازه و ظاهر واژن تغییر می کند. جوانسازی واژن یکی از دسته بندی هایی است که در جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان (FGCS) گنجانده شده است.

انواع جوانسازی واژن

1. لابیاپلاستی

2. واژینوپلاستی

3. کاهش هود کلیتورال

4. روش های Labia majora (لابیای خارجی).

5. لیزر درمانی لابیاپلاستی یک روش جراحی سفت کردن واژن برای تغییر شکل و کاهش اندازه لابیا است. در اینجا لابیای داخلی لابیا مینور نامیده می شود.واژینوپلاستی یکی دیگر از روش های جراحی سفت کردن واژن است که به دنبال شل شدن عضلات واژن و در نهایت سفت شدن آنها می باشد.

این روش متعاقباً قطر سوراخ باز کانال واژن را کاهش می دهد. در بررسی سال 2019، مشخص شد که جراحی واژینوپلاستی خطر عوارض را کاهش داده است. این همچنین عملکرد جنسی را نسبتاً بهبود بخشیده است.

مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

جراحی ترمیمی در مقابل جراحی زیبایی

برای اینکه تصمیم بگیرید که آیا باید واژینوپلاستی را در نظر بگیرید ، درک تفاوت بین جراحی ترمیمی و جراحی زیبایی مهم است .

جراحی ترمیمی عملکرد بخشی از بدن را بهبود می بخشد ، در حالی که جراحی زیبایی زیبایی آناتومی طبیعی را تغییر می دهد. شما می توانید آن را مانند عمل بینی فکر کنید: یک جراح می تواند حفره های داخلی بینی را برای کمک به شما در تنفس بهتر یا

تغییر شکل بینی ، فقط به خاطر ظاهر ، تغییر ساختار دهید.

این یک تمایز حیاتی است ، زیرا کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا جراحی ها و نتایج را برای رفع مشکلات عملکردی مانند بی اختیاری ادرار ارزیابی می کند . اما ACOG به دلیل خطرات و کمبود اطلاعات علمی در مورد ایمنی و اثربخشی ، در مورد جراحی زیبایی

واژن شکاک و محتاط است.

بعضي از روش هاي واژينوپلاستي ، به عنوان مثال ، در ابتدا به عنوان جراحي ترميمي براي ترميم نقايص هنگام تولد در هنگام بدشكلي ، بسيار كوتاه بودن يا عدم وجود واژن (مانند آژنز واژن) ، انجام میشود .

 واژینوپلاستی با جراحی

اخیراً ، واژینوپلاستی به گروهی از جراحی های زیبایی تبدیل شده است که به عنوان روش های “جوان سازی واژن” و ” تنگی واژن ” به بازار عرضه می شود. جراحان پلاستیک و متخصصان زنان در حال بازاریابی از مجموعه جراحی های طراحی واژینوپلاستی خود

نوشته های مرتبط

هستند و همان مزایایی را که برای سایر جراحی های زیبایی مانند زیبایی ، عزت نفس و اعتماد به نفس برای زنان به همراه دارد ، در نظر گرفته اند.

در واقع ، ACOG می گوید ، اندام تناسلی زنان به طور طبیعی طیف وسیعی از ظاهر طبیعی را دارند که از نظر آناتومیکی درست هستند. 

اخیراً ، توسط برخی از جراحان ، فناوری لیزر برای “جوان سازی واژن” و سایر جراحی های واژن برای جایگزینی چاقوی جراحی سنتی معرفی شده است.مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

انجمن جراحی پلاستیک آمریکا (ASPS) جراحی های خاص را تأیید نمی کند و هشدار می دهد که جراحی “جوان سازی واژن” ممکن است برای تعیین اثربخشی و موفقیت نیاز به مطالعه علمی بیشتری داشته باشد . هیچ یک از جراحی های زیبایی واژینوپلاستی

توسط ACOG پذیرفته شده نیستند.

سفت کردن عضلات واژن از طریق لیزر نیازی به بیهوشی ندارد. بیشتر زنان در حین درمان به جای درد یا جراحت، گرما را احساس می کنند.

زمان بهبودی روش های سفت کردن واژن

واژینوپلاستی ریکاوری عمیق واژن در 6 هفته

زمان بهبودی کم عمق واژینوپلاستی در مقایسه با 4 هفته کمتر است

در اینجا چند نمونه از روش های “جوان سازی واژن” و “واژن طراح” آورده شده است:

ترمیم بکارت : هایمن ، بافت نازک ورودی واژن ، به طور معمول اولین باری که زن رابطه می کند “پاره میشود . جراحی به نام هایمنوپلاستی قبل از اینکه یک زن از نظر جنسی فعال باشد ،بکارت  را به تقلید از حالت اصلی و بکر خود ترمیم می کند. به دلیل

اعتقادات شدید مذهبی پیرامون اهمیت بکر بودن در برخی فرهنگ ها ، این یکی از بحث برانگیزترین جراحی های زیبایی واژن است.

دوره بهبودی ترمیم بکارت، در درجه اول به نوع روش انجام شده بستگی دارد. به طور کلی ، دوره بهبودی بین 2 تا 3 هفته تا یک ماه و بعضی هفته ها است.

با این حال ، بیمار آزاد است تا زمانی که راحت است به وظایف عادی خود برگردد. هیمانوپلاستی  یک روش جراحی برای محکم کردن لبه های بیرونی واژن با بازسازی بافت پرده بکارت است.

در طول 15 روز قبل از عمل برای کاهش خطر خونریزی نباید از داروهای ضد التهاب مبتنی بر آسپرین یا داروهای ضد انعقاد خوراکی استفاده شود.

جراحی کلیتورالبرخی از جراحان در حال بازاریابی رویه ای به نام عدم استفاده از کلیتور هستند که بافتی را که به طور معمول کلیتور را می پوشاند از بین می برد.مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

تقویت نقطه G. برخی از کارشناسان معتقدند که دیواره جلویی واژن ، نقطه G بسیار اروتیک را نگه داشته است ، مکانی مخصوصاً حساس برای تحریک و ارگاسم زنان.  روش تقویت نقطه G شامل تزریق کلاژن به دیواره جلویی واژن است ، از لحاظ تئوری برای افزایش لذت جنسی است .

عوارض واژینوپلاستی

میزان رضایت و عوارض طولانی مدت زنان از واژینوپلاستی پیگیری نشده است. بعلاوه ، به دلیل اینکه این جراحی ها در مجلات پزشکی مورد ارزیابی قرار نگرفته است ، همانند سایر جراحی ها برخی از اقدامات اختصاصی و دارای مارک تجاری است – ACOG آنها را “اثبات نشده” می داند.

خطرات جراحی زیبایی واژن عبارتند از: مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

  • عفونت
  • تغییرات دائمی در احساس
  • درد مستمر
  • جای زخم

تورم – شما در اطراف ناحیه تحت درمان تورم متوسطی را تجربه خواهید کرد. این را می توان با کیسه های یخ یا دراز کشیدن با باسن بالا برای تخلیه مایعات از محل جراحی درمان کرد. بیشترین تورم باید در عرض شش هفته برطرف شود ، اما ممکن است تورم خفیف تا شش ماه وجود داشته باشد.

کبودی – کبودی در اطراف یک محل جراحی طبیعی است. کبودی همچنین می تواند منجر به تورم شود و با کیسه های یخ یا ضد التهاب قابل درمان است. با این حال ، با بهبودی خود به خود برطرف می شود.

خونریزی – با بهبود هر بریدگی ، مقداری خونریزی داشته باشید. جراح به شما خواهد گفت که چه مقدار خونریزی برای جراحی شما طبیعی است و چه موقع باید با پزشک تماس بگیرید.

زخم سبک – برش ها کوچک هستند ، بنابراین جای زخم باید کم باشد. با این حال ، هنوز هم می تواند اتفاق بیفتد. برش ها در لابیا در حین لابیاپلاستی اغلب با ظاهر چروکیده شده لابیا پنهان می شود ، در حالی که بسیاری از زخم های مرتبط با پلاستیک واژن داخلی هستند و بنابراین قابل توجه نیستند.

درد خفیف تا متوسط – بهبودی پس از جراحی می تواند دردناک باشد. این درد می تواند در مورد لابیاپلاستی موضعی تر باشد. از طرف دیگر ، درد همراه با واژینوپلاستی ممکن است مانند یک درد عمیق احساس شود.

خطرات واژینوپلاستی

1. تنگی واژن باریک یا کوتاه شدن کانال زایمان یا واژن است.

2. نازک شدن و خشک شدن پوشش واژن

3. کاهش عمق واژن.

4. ظهور یک اتصال غیر طبیعی بافتی بین بافت‌های واژن و بافت‌های دستگاه ادراری به نام فیستول وزیکوواژینال.

5. ظاهر بافت های غیرطبیعی پوست که واژن و رکتوم را به هم متصل می کند، فیستول رکتوواژینال نامیده می شود.

6. آسیب بافت های عصبی

7. پیامدهای زیبایی نامطلوب

واژینوپلاستی با لیزر

بهترین توصیه برای زنان با توجه به جراحی واژن: در مورد احساسات و نگرانی های خود در مورد دستگاه تناسلی و همچنین انتظارات خود از جراحی و گزینه های غیرجراحی احتمالی با پزشک خود صحبت کنید. تمرینات هدفمند مانند کگل می توانند به عنوان مثال عضلات واژن ضعیف ، شل شده و تحریک جنسی را تقویت کنند. و مشاوره پزشکی  می تواند به مسائل عزت نفس و اعتماد به نفس جنسی بپردازد.

یک جراح واجد شرایط با تجربه در زمینه جوان سازی واژن پیدا کنید . یک جراح بی تجربه ممکن است منجر به برداشتن بیش از حد بافت واژن کند. به عبارت دیگر ، ممکن است در طی برخی اقدامات خاص پوست شما بسیار زیاد یا کم شود ، که می تواند منجر به مشکل شود.

همچنین این شما هستید که می توانید به توصیه های جراح خود عمل کنید. بسیاری از جراحان دستورالعمل هایی را برای اقدامات قبل و بعد از عمل ارائه می دهند. به عنوان مثال ، ممکن است چندین هفته قبل از عمل از شما خواسته شود سیگار را ترک

کنید. سیگار کشیدن منجر به انقباض عروق یا باریک شدن رگ های خونی می شود که می تواند خطر نکروز پوست را پس از انجام برخی اقدامات افزایش دهد.

سرانجام ، در مورد فعالیت بدنی محافظه کار باشید. وسوسه انگیز است که خیلی زود به خود فشار بیاورید ، مخصوصاً اگر معمولاً فردی فعال هستید. با این حال ، انجام این کار خطر بازگشایی زخم را  دارد .مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

پزشکان می توانند هر دلیل زمینه ای برای درد را بررسی کنند و ممکن است فردی را به متخصص ارجاع دهند. یک متخصص ممکن است درمان کف لگن یا رابطه جنسی را توصیه کند، که می تواند رابطه جنسی را بدون توجه به عمق واژن لذت بخش تر کند.

آیا باید کگلز را انجام دهم؟

بله، برای اطمینان از تقویت عضلات لگن، فرد باید Kegels را انجام دهد. علاوه بر این، عضلات روده، مثانه و رحم نیز تناسب اندام و واگ خواهند داشت

از افتادگی عضلات داخل رحمی جلوگیری می شود.مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

اولین رابطه بعد از عمل تنگی واژن نی نی سایت

زمان خودداری از رابطه جنسی پس از جوانسازی واژن یا درمان سفت کردن واژن بستگی به روش های جراحی یا غیرجراحی انتخاب شده و توصیه شده توسط پزشکان یا متخصصان حوزه، عمدتاً متخصصان زنان یا جراحان دارد.

پس از درمان جراحی سفت کردن واژن، توصیه می شود برای چندین هفته مانند 5-7 هفته از رابطه جنسی خودداری کنید.

درمان سفت کردن واژن غیر جراحی که شامل لیزر درمانی می‌شود، به بیماران این امکان را می‌دهد که فوراً بروند و فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهند و فقط چند روز از رابطه جنسی خودداری کنند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.