چند درصد از زنان حلقوی هستند ؟(بکارت ارتجاعی)

چند درصد از زنان حلقوی هستند : اطلاعات غلط و افسانه های منتشر شده در مورد سلامت زنان می تواند برای زنان بسیار مضر باشد. یکی از قسمتهای سو تفاهم در آناتومی زنان ، پرده بکارت است.

پرده بکارت

پرده بکارت یک دیافراگم در واژن زنان است که حدود 1 سانتی متر از دهانه واژن فاصله دارد. بسته به محل قرار گرفتن هر فرد، برخی افراد پرده بکارت نازک، برخی افراد پرده بکارت ضخیم و برخی افراد پرده بکارت ندارند. به طور معمول، پرده بکارت سوراخ هایی برای تخلیه خون قاعدگی در طول چرخه قاعدگی دارد. برخی از پرده بکارت دارای یک سوراخ بزرگ هستند در حالی که برخی دیگر دارای تعداد زیادی سوراخ کوچک هستند.

وقت آن است که در مورد پرده بکارت صحبت کنیم. این چین پوستی کوچک اغلب به عنوان شاخص باکرگی در بین فرهنگ ها در نظر گرفته می شود. با این حال، شکاف بین دانش پزشکی از پرده بکارت و تفسیر فرهنگی ما از نقش آن بسیار زیاد است.

 در این پست به پنج حقیقت در مورد پرده بکارت نگاهی می اندازیم، به سوال «پرده بکارت چیست؟» پاسخ می دهیم، معنای پرده بکارت را توضیح می دهیم و یک بار برای همیشه افسانه ها را از بین می بریم!

بکارت یک قسمت طبیعی واژن است. می تواند مانند حلقه ای باشد که دهانه واژن را احاطه کرده است ، یا می تواند دهانه واژن را به طور کامل یا جزئی بپوشاند. پرده بکارت طبیعی هیچ عملکرد آناتومیکی یا بیولوژیکی ندارد. اگر دهانه واژن را می پوشاند ، پزشک ممکن است برای اصلاح آن ، عمل ها یمنکتومی را توصیه کند. 

شکل یا اندازه پرده بکارت برای هر فردی متفاوت است و همه نمی توانند هنگام اولین رابطه جنسی دچار خونریزی ، احساس درد یا پارگی بوته جنسی خود شوند. 
پرده بکارت یک بافت باقیمانده است که درست در داخل دهانه واژن قرار دارد و از شکل گیری واژن در طی رشد جنین باقی مانده است.

معمولاً به عنوان مقدار کمی از بافت اضافی به صورت شکل هلال یا حلقه مانند ( پرده بکارت حلقوی )در اطراف لبه دهانه واژن دیده می شود. بسیاری از افراد ممکن است از دیدن این که بقایای حیوان هیچ هدف پزشکی یا فیزیولوژیکی اثبات شده ای ندارد متعجب شوند.

یکی دیگر از افسانه های رایج این است که پرده بکارت حلوی ارتجاعی سفت و سخت و قابل نفوذ نیست. این بافت در واقع کشسان و انعطاف پذیر است ، به این معنی که لزوماً با نفوذ پاره نمی شود.

 در بسیاری از موارد ، برخی از پارگی ها یا کشش ها به مرور زمان از طریق استفاده از تامپون ، معاینات زنان یا ورزش شدید اتفاق می افتد.

انواع پرده بکارت

امیدواریم این مقاله آموزنده باشد.

هرکسی که با واژن متولد شود دارای یک پرده بکارت در ورودی واژن شما است. همانطور که همه بدن ها متفاوت هستند ، پرده بکارت نیز متفاوت هستند .

  1. اطلاعات غلط زیادی درباره پرده بکارت حلقوی وجود دارد.
  2. ما از نقش دقیق بیولوژیکی پرده بکارت اطمینان نداریم.
  3. پرده بکارت حلقوی ارتجاعی معمولاً به دلیل فعالیت جنسی یا ورزش آسیب نمی بیند.
  4. پرده بکارت حلقوی ارتجاعی در طول زندگی در پاسخ به سطح هورمون ها (در درجه اول استروژن ها) تغییر می کند.

اگرچه این “آزمایش بكارت” به عنوان نقض حقوق بشر محكوم شده است ، اما امروزه در بسیاری از نقاط جهان همچنان ادامه دارد و می تواند در فرهنگ ها و ادیان مختلف مسئله ای بحث برانگیز باشد.

بکارت می تواند در هنگام تولد چندین شکل ممکن داشته باشد. به طور معمول، هر دختر یک پرده بکارت دارد و در بدو تولد شکل می گیرد. گفته می شود که پرده بکارت باقیمانده ای است که در رشد جنین باقی مانده است و معنی و عملکرد خاصی ندارد.

شروع از هفته سوم تا سه ماهه دوم، دوره ای است که دستگاه تناسلی تشکیل می شود. پرده بکارت در پشت واژن ظاهر می شود و در ماه پنجم بارداری کاملاً رشد یافته است. با این حال، این مطلق نیست زیرا هنوز مواردی از هیمنکتومی مادرزادی، یا به ندرت، ناهنجاری های تناسلی غیر واژینال وجود دارد.

در دوران بارداری، دختران از مادر خود هورمون دریافت می کنند و این امر رنگ، شکل یا ضخامت پرده بکارت را تعیین می کند. در دختران، قطر دهانه پرده بکارت برای هر سال سن حدود 1 میلی متر افزایش می یابد. هنگام ورود به بلوغ، استروژن در بدن زن به تغذیه پرده بکارت کمک می کند تا حالت ارتجاعی و کشسانی بیشتری پیدا کند.

از نظر ساختار تشریحی، پرده بکارت یک بافت مخاطی نازک متعلق به اندام تناسلی زنانه است. متخصصان به طور مشخص در پاسخ به این سوال که “پرده بکارت کجاست” می گویند که این “سپر” در پشت لب های بزرگ و کوچک، حدود 2-3 سانتی متر از دهانه واژن قرار دارد و بین فرج و واژن تقسیم می شود.

واژن ساختار پرده پرده بکارت نرم بوده و قابلیت کشش و تا شدن را دارد. پرده بکارت تقریباً هیچ عصب و عملکرد فیزیولوژیکی خاصی ندارد، همچنین پیشنهاد می شود که به محافظت از واژن در برابر حمله باکتریایی که باعث عفونت می شود کمک می کند.

پرده بکارت غربالی: این پرده به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است.

پرده بکارت مسدود: این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.

پرده بکارت دو سوراخی یا تیغه ای: پرده ای که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

پرده بکارت  بدون سوراخ یا بسته چیست؟ پرده ای که تنها با خروج نوزاد پاره می شود، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، .

خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دکتر مراجعه کرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

برخلاف آنچه شما فکر می کنید، مقاربت جنسی (عمل زناشویی) تنها دلیل پارگی پرده بکارت نیست بلکه می تواند بدلیل استفاده از تامپون ها ،آسیب یا جراحت فیزیکی، ورم و عفونت ، تجاوز، فقدان ازبدو تولد و حتی ورزش هم باشد.به رجوع به عملکرد آن ، آن مانند حفاظی برای واژن است بویژه برای جنین و نوزادان مونث که این پرده نازک تراز بالغین است . آن همچنین باعث جریان ترشح در بلوغ می شود.

در موارد قانونی ، یک دختر با پرده بکارت پاره شده می تواند گواه زنده فیزیکی تجاوز بچه گی ، سرکشی و خطای جنسی باشد .

پرده بکارت حلقوي ساده

هر ساختاری در بدن ما دارای عملکردیست . شما باید از وجود پرده بکارت شگفت زده شوید. خوب، ازنظر فیزیولوژیکی عملکرد آن خیلی تقدیرنشده است. صادقانه باید گفت حضور آن وقتی خیلی ضخیم باشد، ارزشمند خواهد بود چون در عملکردهای فیزیولوژیکی طبیعی سیستم بازسازی یا زمانیکه آن پاره می شود ، مشخص می شود.

به یاد داشته باشید که اندازه و شکل پرده بکارت می تواند بسیار متفاوت باشد.  یک قانون خوب این است که اگر می توانید انگشت خود را به راحتی وارد کنید یا گوشت نامنظمی در اطراف دیواره های واژن احساس کنید (بدون اینکه مقاومت یا ناراحتی را تجربه کنید) ، احتمال دارد که پرده بکارت شما پاره شود.

 اگر متوجه شدید که پرده بکارت خود را پاره کرده اید ، کاملاً طبیعی و عادی است.  اگر این اتفاق فقط افتاده است و شما هرگونه ناراحتی یا خونریزی خفیفی را تجربه کرده اید ،.

می توانید آن را با یک بسته خنک  یخ در منطقه کاهش دهید و از استفاده از تامپون یا رابطه جنسی خود داری کنید تا زمانی که بهتر شود  پس از بهبودی شما قادر خواهید بود که کارهای را به صورت عادی ادامه دهید!  امیدواریم این مقاله آموزنده باشد. 

قبل از بلوغ پرده بکارت نازک است و ممکن است حساس باشد.

در دوران بلوغ، افزایش هورمون ها (استروژن) باعث می شود پرده بکارت و سایر بافت های واژن ضخیم تر و کشش تر شوند.

در دوران بارداری، افزایش هورمون‌ها باعث می‌شود که بافت‌های واژن کشیده‌تر شوند تا امکان زایمان فراهم شود.

زایمان همچنین ممکن است شکل پرده بکارت و بافت های واژن شما را تغییر دهد.

با یائسگی و افزایش سن، پرده بکارت و سایر بافت‌های واژن دوباره نازک‌تر می‌شوند (با کاهش استروژن).

در این صورت ، ممکن است بخواهید سایر پست های وبلاگ ما در مورد پرده بکارت را بررسی کنید.

انواع هایمن با تصویر

پرده بکارت شما یک قطعه کوچک و نازک از بافت در دهانه واژن شما است. این توسط قطعات بافت باقی مانده از رشد جنین تشکیل می شود. اندازه، شکل و ضخامت پرده بکارت برای شما منحصر به فرد است و می تواند در طول زمان تغییر کند. هنگامی که به دنیا می آیید، پرده بکارت معمولاً یک تکه بافت حلقه ای شکل است که دهانه واژن شما را احاطه کرده است.

گاهی اوقات فقط قسمت پایین دهانه واژن شما را می پوشاند. در موارد نادر، پرده بکارت کل دهانه واژن شما را می پوشاند و باعث مشکلاتی در قاعدگی می شود.

پرده بکارت حلقوی یا بیضی

رایجترین مدل هایمن، بکارت حلقوی است که به صورت یک دایره دور دهانه واژن را گرفته و مرکز آن خالی است. ممکن است دایره بزرگ و منفذ وسط آن کوچک و یا بالعکس باشد. حتی ممکن است پرده حلقوی دختران، به شکل بیضی باشد تا حلقوی. کشیدگی این بیضی می تواند به صورت افقی یا عمودی باشد.

پرده بکارت دیواره دار

این مدل هم شایع است البته نه به اندازه بکارت حلقوی. این نوع پرده بکارت، در واقع همان هایمن حلقوی است که در وسط منفذش یک دیواره از جنس بافت بکارت  ایجاد شده و حفره وسط را به دو نیم تقسیم کرده است. در واقع ظاهر آن به شکل یک پرده بکارت با دو منفذ در وسط است.

پرده بکارت غربالی

درصد کمی از انواع پرده بکارت، شبیه آبکش یا غربال هستند. یعنی به جای اینکه یک منفذ در وسط پرده وجود داشته باشد، هایمن تمام ورودی را پوشانده است. منافذ ریز زیادی عین سوراخهای آبکش در سرتاسر پرده هستند که کمک می کنند ترشحات واژن و خون قاعدگی از واژن مثل مدلهای قبلی هایمن، بتواند راحت خارج شود.
اگر سوراخهای پرده خیلی ریز باشند و ترشحات نتوانند به راحتی خارج شوند، دختران نیاز به کمک پزشکی دارند تا برش های کوچکی در هایمن ایجاد شود. این کار به خروج راحتتر خون کمک می کند و بکارت تان هم آسیب نمی بیند.

پرده هلالی

کسانی که پرده هلالی دارند، نیمه ی بالایی یا پایینی پرده بکارتشان را بافت هایمن و نیمه دیگر را منفذ یا حفره بکارت تشکیل می دهد. این مدل پرده بکارت چندان رایج نیست.

نوع پردتون چی بود نی نی سایت

برخی افراد می دانند چه زمانی پرده بکارت آنها می شکند، در حالی که برخی دیگر نمی دانند. پرده بکارت مانند سایر بافت های بدن شما انعطاف پذیر است و می تواند کشیده شود. معمولاً با اولین بار فشار دادن پاره نمی شود. بلکه در اثر فرسوده شدن می شکند. اگر عضله ای را پاره کنید یا استخوانی را بشکنید، درد فوری نیست.

برخی از افراد هنگام شکستن پرده بکارت درد یا خونریزی خفیف را تجربه می کنند، اما بیشتر آنها چیزی احساس نمی کنند. از آنجایی که این یک تکه بافت انعطاف‌پذیر است، به مرور زمان از فعالیت‌های روزانه یا استفاده از تامپون کشیده و نازک می‌شود. اگر هنگام شکستن پرده بکارت خونریزی می کنید، بسیاری معتقدند که این پریود یا لکه بینی آنهاست.

هرکسی که با واژن متولد شود دارای یک پرده بکارت در ورودی واژن شما است. همانطور که همه بدن ها متفاوت هستند ، پرده بکارت نیز متفاوت هستند .

  1. اطلاعات غلط زیادی درباره پرده بکارت حلقوی وجود دارد.
  2. ما از نقش دقیق بیولوژیکی پرده بکارت اطمینان نداریم.
  3. پرده بکارت حلقوی ارتجاعی معمولاً به دلیل فعالیت جنسی یا ورزش آسیب نمی بیند.
  4. پرده بکارت حلقوی ارتجاعی در طول زندگی در پاسخ به سطح هورمون ها (در درجه اول استروژن ها) تغییر می کند.

اگرچه این “آزمایش بكارت” به عنوان نقض حقوق بشر محكوم شده است ، اما امروزه در بسیاری از نقاط جهان همچنان ادامه دارد و می تواند در فرهنگ ها و ادیان مختلف مسئله ای بحث برانگیز باشد. 

یبوست و زور زدن باعث پارگی بكارت نخواهد شد…؟

خیر

اگر هنگام زور زدن در یبوست و یا سقوط از ارتفاع و بلند کردن جسم سنگین ، مقداری خونریزی را از دستگاه تناسلی مشاهده کردید نترسید چون این خونریزی مربوط به آسیب پرده بکارت نیست و تنها به خاطر فشار بر رحم است و به هیچ عنوان نمی توانند باعث پاره شدن پرده بکارت شوند.

کاهش درد پارگی پرده بکارت

قبل از ازدواج و شب زفاف حتما برای معاینه پرده بکارت خود اقدام کنید. اولین شب نزدیکی خود را بعد از شب عروسی موکول کنید. درشروع رابطه اولین نکته اینست که ترس را از خود دور کنید. نفس عمیق بکشید و ارام باشید.همسر شما حتما باید شمارا تحریک جنسی کرده و با شما معاشقه کند.

نوشته های مرتبط

برای به حداقل رساندن درد و کاهش اصطحکاک از یک ژل بهداشتی امیزشی روان کننده(لوبریکنت)استفاده کنید و محیط اطراف را مرطوب کنید.اول با وارد کردن یک انگشت وایجاد فشار ولرزش انگشت دوم را به ارامی وارد کنید وماساژ دهید وبه ارامی با همسرتان صحبت کنید .

اگر باز هم دردی احساس شد میتوانید از یک ژل بی حس کننده استفاده کنید ویک ارامبخش بخوریدکه البته لذت جنسی شما را کاهش میدهد.ممکن است در اولین تجربه نزدیکی خونریزی نداشته باشید و با تکرار دفعات دچار مقداری خونریزی شوید .اگر خونریزی شما تا چند روز طول کشید حتما جهت معاینه به پزشک یا ماما مراجعه کنید.

پرده بکارت ارتجاعی حلقوی چیست؟

هایمن یک یقه کششی از بافت در ورودی واژن شما است. توسط لبهای شما محافظت می شود.
پرده بکارت  در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند. آنها ممکن است یک شکل حلقه ، نیمه ماه یا لبه های چرک دار با بریدگی داشته باشند – همه اینها طبیعی است. اندازه دهانه کف پوش شما نیز از نظر اندازه و شکل متفاوت است.

  1. پرده بکارت شما در طول زندگی تغییر می کند. 
  2. قبل از بلوغ ، هایمن شما نازک است و ممکن است حساس باشد.
  3. در دوران بلوغ ، افزایش هورمون ها (استروژن) باعث ضخیم شدن و کشیدگی هایمن شما و سایر بافت های واژن می شود.
  4. در دوران بارداری ، افزایش هورمون ها باعث می شود بافت های واژن شما حتی کشیده شود تا زایمان ایجاد شود.
  5. زایمان همچنین ممکن است شکل هایمن و بافت های واژن شما را تغییر دهد.
  6. با یائسگی و پیری ، هایمن و سایر بافتهای واژن دوباره نازک می شوند (با کاهش استروژن).

نحوه تشخیص پرده بکارت پاره شده در کمتراز 72ساعت از روی لبه های پارگی پرده میتوان تشخیص داد.لبه های پارگی در پرده بکارت معمولا زخمی وقرمز رنگ بوده واثار خون مردگی دران مشاهده می شود.

بعد از 1هفته لبه های پاره شده از مخاط پرده بکارت پوشیده شده وبع از 2هفته لبه های زخم رها میشوند ولبه های پارگی ازاد هستند و ازهم باز شده اند وهیچ وقت بهم جوش نمیخورند .وهیچ علامت تشخیصی برای اینکه پرده بکارت چگونه پاره شده است وجود ندارد.

در سالهای اخیر اعمال جراحی وترمیمی پرده بکارت افزایش یافته است از انجا که روند رابطه جنسی قبل ازدواج زیادشده وسن ازدواج بالا رفته است بسیاری از زنان دست به ترمیم پرده بکارت خود میزنند.تا باعث ایجاد یک ورودی کوچک در واژن شود.ترمیم پرده بکارت معمولا زمانی انجام میشود که هیچ راه حل دیگری وجود ندارد ویک تصمیم کاملا خصوصی میباشد.

  »» ترمیم پرده بکارت

از کجا بفهمم ارتجاعی هستم

شما نمی توانید تشخیص دهید که کسی باکره است یا نه بر اساس اینکه آیا اولین بار هنگام رابطه جنسی خونریزی کرده است یا خیر. حدود نیمی از زنان هنگام اولین رابطه جنسی خونریزی می کنند و نیمی از زنان خونریزی نمی کنند. هر دو کاملاً طبیعی هستند.

خونریزی ممکن است از شکاف های کوچک در پرده بکارت یا واژن شما ایجاد شود. خونریزی باید کمتر از یک دوره باشد و نباید بیش از دو روز طول بکشد زیرا این اشک ها به سرعت بهبود می یابند زیرا خونرسانی خوبی وجود دارد.

برخی از رشته ها نسبت به سایرین کشش بیشتری دارند و هرگز شکافته یا خونریزی نمی کنند. نمی توان با دیدن یک پارگی فهمید که آیا شما رابطه جنسی داشته اید یا نه.

عوامل دیگر مانند خشکی واژن ، تحریک نشدن (روشن) ، بیماری های پوستی (عفونت یا التهاب) و تماس شدید جنسی نیز می تواند باعث خونریزی شود. 

دلایل دیگری نیز برای خونریزی بعد از رابطه جنسی وجود دارد . 

  • پرده بکارت حلقوی شما کاملا دهانه واژن شما را پوشش نمی دهد – یک سوراخ طبیعی است. 
  • هنگامی که رابطه جنسی برقرار می کنید ،بکارت  شما “پاره نمیشود ” – کشیده می شود ، که ممکن است یک پارگی کوچک ایجاد کند.
  • اندازه دهانه بکارت شما مهم نیست ، مگر اینکه خیلی کوچک باشد و باعث انسداد جریان خون و درد شود (پس باید به پزشک مراجعه کنید).
  • استفاده از تامپون ، دوچرخه سواری ، انجام ژیمناستیک و اسب سواری بسیار بعید است که به بکارت  شما آسیب برساند.

از کجا بفهمم حلقوی هستم

پرده بکارت یک فلپ چسبناک  کوچک وظریفی ست که 10تا20درصد دهانه واژن را بلوکه میکند وقسمتی از اندام تناسلی را پوشش مید هد ودر چهارمین ماه بارداری در99.9درصد جنین دختر تشکیل میشود.وبعد از تولد تا زمانیکه مقاربت ونزدیکی جنسی ویا نفوذ شیئ به واژن صورت نگرفته باشد پاره نمیشود.

دخترانیکه به طور فعال ورزش میکنندیا از تامپون استفاده میکنند ممکن است دیگر پرده بکارت نداشته باشند.هنگامیکه پرده بکارت پاره میشود ممکن است با درد و خونریزی همراه باشد.اگر پارگی پرده بکارت بدلیل نزدیکی جنسی نباشد ممکن است خودبخود به حالت عادی برگردد.

به طور کلی، همه ما می دانیم که پرده بکارت ممکن است به دلیل رفتارهای مختلف مانند: استفاده از تامپون یا فنجان قاعدگی، استفاده از اسپکولوم در معاینه زنان، فعالیت بدنی شدید یا رابطه جنسی پاره شود. اما با وجود اینکه پرده بکارت کاملاً نرم است، لازم نیست زیاد نگران تأثیر معمول ورزش باشید یا افتادن باعث پاره شدن پرده بکارت شود.

دلیل آن خاصیت ارتجاعی بالای پرده بکارت است، علاوه بر اینکه موقعیت پرده بکارت در داخل اندام تناسلی نیز کاملاً عمیق است، بنابراین به جز اجسام تیز و سخت که مستقیماً به داخل واژن فرو می‌روند، احتمال پاره شدن آن کمتر است.

اگر بکارت خود را پاره کرده اید ، ممکن است یکی از موارد زیر را تجربه کنید: چند درصد از زنان حلقوی هستند

  • لکه بینی یا خونریزی
  • کمی ناراحتی یا درد در اطراف دهانه واژن
  • پوست (غشای) پاره یا شکسته حدود 1-2 سانتی متر در داخل دهانه واژن

 برخی از زنان با وجود پاره شدن پرده بکارت، متوجه هیچ یک از این موارد نمی شوند.  کاملاً طبیعی است که با گذشت زمان از بین می رود.  به یک معنا می توانید آن را با دستمال کاغذی مقایسه کنید. 

سوراخ شدن آن حتی با فشار کم امکان پذیر است ، بنابراین می تواند یکبار پاره شود یا به تدریج کشیده و گسترش یابد تا زمانی که به دیواره های واژن کوچک شود.  در این مرحله مانند یک حلقه از بافت احساس می شود ، اما مانند بقیه دیواره های واژن صاف نخواهد بود – یک سطح نامنظم خواهد داشت. 

اگر شما فقط پرده بکارت کشیده شده ، ممکن است در نهایت کم رنگ شود یا پاره شود.

این ایده که باکره  بودن را می توان اندازه گرفت یا تأیید کرد ، شاید مضرترین و مخرب ترین افسانه باشد. با فرض اینکه رفتارهای جنسی یک زن از ظاهر او قابل استنباط باشد ، تحقیرآمیز است و فرهنگ هایی که استفاده از گواهی سلامت بکارت را برای آزمایش بکر بودن پیشنهاد می دهند ، .

خاصیت ارتجاعی یعنی چه

وقتی افراد می گویند “باکره” ، آنها معمولاً به معنای شخصی هستند که رابطه جنسی نافذ و آلت تناسلی در واژن با شخص دیگری نداشته است. با این حال ، این فقط یکی از تعاریف بسیار ممکن است.

پرده بکارت یقه ای از بافت کشیده در ورودی واژن شماست. توسط لابیای شما محافظت می شود. پرده بکارت می تواند اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشد. آنها ممکن است حلقه ای، شکل نیمه ماه یا لبه های خمیده با بریدگی داشته باشند که همه اینها طبیعی است. اندازه دهانه پرده بکارت نیز از نظر اندازه و شکل متفاوت است. پرده بکارت شما در طول زندگی شما تغییر می کند.

قضاوت های نادرست و ناعادلانه ای در مورد زنان می کنند. چند درصد از زنان حلقوی هستند

روش تشخيص سالم بودن بكارت

اگر بکارت دارید ، احتمالاً نمی توانید آن را ببینید یا احساس کنید

اساساً غیرممکن است که خودتان بکارتان را ببینید ، حتی اگر از آینه و چراغ قوه استفاده می کنید.

این رنگ داخلی واژن شما است ، بنابراین در هم می آمیزد. همچنین تقریباً غیرممکن است که آن را با انگشتان خود احساس کنید.

به طور مشابه ، اگر شریکی با انگشتان یا آلت تناسلی خود به شما نفوذ کند ، آن را نیز احساس نخواهد کرد.

پرده بکارت معمولاً با گذشت زمان نازک می شوند

به این موضوع فکر کنید: اگر قسمتی از بافت دهانه واژن شما را بپوشاند ، چگونه می توانید عادت ماهانه شوید ؟ خون نمی تواند از واژن خارج شود.

اگر کاملاً بسته باشد ، به آن بکارت ناقص می گویند . این یک بیماری نادر پزشکی است که جراحی می تواند آن را درمان کند.چند درصد از زنان حلقوی هستند

پاره کردن پرده بکارت

علاوه بر این ، تعدادی از موارد دیگر می تواند باعث پاره شدن پرده بکارت شود

موارد متعددی وجود دارد که می تواند باعث پاره شدن یا از بین رفتن پرده بکارت شود. به عنوان مثال ، برخی فعالیتهای بدنی و ورزشها می توانند غشاء را کشیده و باعث نازک شدن آن شوند.

این شامل:چند درصد از زنان حلقوی هستند

  • اسب سواری
  • دوچرخه سواری
  • بالا رفتن از درخت یا ورزشگاه های جنگل
  • بازی در دوره های مانع
  • ژیمناستیک
  • رقصیدن

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که همه نفوذ واژن جنسی نیست! چند درصد از زنان حلقوی هستند

همچنین ممکن است در موارد غیر جنسی نفوذ ، پرده بکارت شما دچار خراش  شود ، مانند:

  • قرار دادن تامپون یا فنجان قاعدگی
  • گرفتن پاپ اسمیر
  • انجام سونوگرافی واژینال

آیا خودارضایی باعث پاره شدن پرده بکارت  میشود؟

خود ارضایی در صورتیکه باعث ضربه مستقیم به پرده بکارت شود، می‌تواند باعث پارگی آن شود. ذکر این نکته ضروری است که پرده بکارت به طرق مختلف پاره می‌شود هرچند مقاربت متداول ترین راه آن است.خودارضایی باعث پاره شدن پرده بکارت

دختران فعال با ورزش‌هایی نظیر دوچرخه سواری، رقص، پریدن و سایر فعالیتهای فیزیکی بیشتر در معرض کشیده شدن و پارگی پرده بکارت قرار دارند. وارد کردن تامپون با نیروی کافی نیز ممکن است باعث پارگی شود. ضربه‌های شدید در منطقه مهبل مانند لگد خوردن می‌تواند باعث پارگی پرده بکارت شود.

باید توجه داشت که پارگی پرده بکارت تنها از طریق ضربه مستقیم به آن یا مقاربت اتفاق نمی افتد و جز به این دلیل هیچ مورد دیگری مثل سقوط از ارتفاع یا بلند کردن جسم سنگین،کوهنوردی و موارد مشابه نمی‌تواند علتی برای این پارگی باشد.چند درصد از زنان حلقوی هستند

همیشه با خودارضایی واستمنا پرده بکارت پاره نمیشود .اگر خودارضایی فقط با تحریک لبیاها وکلیتوریس باشد صدمه ای به بکارت وارد نمیشود ولی اگر با وارد کردن انگشت یا هر چیزی به داخل واژن امکان پارگی پرده بکارت وجود دارد.

یک نکته مهم اینکه هرگونه نزدیکی جنسی  ویا دستکاری بکارت حتی با انگشت حتی اگر پرده بکارت از نوع ارتجاعی باشد و پاره نشود توسط پزشک قابل تشخیص است. دختران بقدری از پارگی پرده بکارت ترس دارند که با کوچکترین اتفاق فکر می کنند که پرده آنها پاره می شود.

مثلا خودارضایی ،و حتی فشار آب هنگام شستن خود ولی باید به آنها گفت که احتمال صدمه دیدن پرده در اینگونه موارد کم است .بهترین راه تشخیص پارگی پرده بکارت معاینه توسط ماما یا پزشک متخصص زنان است .

اگر خودارضایی کنید ، می توانید به بدن خود بیاموزید که چگونه ارگاسم داشته باشد.  به این “آمدن” نیز گفته می شود.  معمولاً در اوج هیجان جنسی احساس لذت (مانند امواج ملایم فشار عضلات) است.  این احساس در اندامهای جنسی شروع می شود و در کل بدن به بیرون حرکت می کند.  معمولاً افراد در طول رابطه جنسی یا استمناء ارگاسم دارند.

این نگرانی کاملاً طبیعی است ، اما شایعات و اسطوره هایی که بین دوستان و در اینترنت پخش می شود می توانند ترس های غیر ضروری ایجاد کنند. درک آنچه ممکن است در طول و بعد از رابطه جنسی رخ دهد ، می تواند نگرانی های شما را کاهش دهد.

پرده بکارت را می توان به طرق مختلف پاره کرد. این امکان وجود دارد که با استفاده از انگشتان دست ، رابطه جنسی دهانی یا خودارضایی ، بکارتان را پاره کنید . اما همیشه هم به این صورت نیست.

خودارضایی   ایمن ، سرگرم کننده و طبیعی است.  اینگونه است که یاد می گیرید این احساسات خوب را برای خودتان رقم بزنید.  بیشتر افراد به صورت خصوصی خودارضایی می کنند.  برخی از اینها بیشتر از دیگران این کار را می کنند.  مقدار زمانی که برای خودارضایی صرف کرده است برای همه متفاوت است.

فکر کردن در مورد چیزهایی که هنگام استمناء هیجان انگیز هستند کاملاً طبیعی است.  اینها تخیل نامیده می شوند.چند درصد از زنان حلقوی هستند

درد:برای زنان برای اولین بار سکس کردن می تواند به شدت دردناک باشد. پرده بکارت، غلاف نازکی که تا حدی ورودی واژن او را می پوشاند، علت آن است. وقتی آلت تناسلی یک دختر باکره به زور وارد واژن او می شود، پرده بکارت پاره می شود و در نتیجه احساس دردناکی برای دختر ایجاد می شود. همچنین این تصور وجود دارد که وقتی آنها سکس بازی می کنند، درد دارند. این همان چیزی است که باعث ایجاد ترس در زنان در اولین رابطه جنسی می شود و در نتیجه تنش و رنج ایجاد می کند.

درک در مورد رابطه جنسی:یکی دیگر از راه های جالب برای دانستن اینکه آیا یک دختر باکره است یا نه، برداشت او از رابطه جنسی است. اول از همه، مهم است که بدانید این نیز یک راه مطلق برای تعیین باکرگی نیست. با این حال، ثابت شده است که باکره ها تمایل دارند بحث در مورد رابطه جنسی را نفرت انگیز بدانند و اغلب از آن دوری می کنند. این اتفاق هم برای دخترها و هم برای پسرها می افتد.

instagram banner
1 دیدگاه
  1. Nadia می گوید

    با سلام. با همسرم موقع ارتباط جنسی درد شدیدی رو احساس میکنم و نمیتونم سکس داشته باشم. به پزشک مراجعه کردم گفتن که پرده حلقوی صخیم هستش و باید با جراجی بشه برداشته بشه تا سکس بدون درد باشه. آیا بدون عمل جراحی راه حل دیگه نیست

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.