۱۵ اجیل که پروتئین بیشتری دارد (بدنسازی)

اجیل که پروتئین بیشتری دارد بدنسازی : برخی از آجیل ها می توانند کلسترول و چربی خون را کاهش دهند ، افسردگی را بهبود بخشند و یا نقش اشعه ایکس را داشته باشند.

بنابراین ما محبوب ترین نوع اینها را به رژیممان اضافه میکنیم، نه آنها را!

شما میتوانید آنها را به سالاد اضافه کنید، روی کاسه های کویینا بریزید، تعدادی را به یک کاسه بلغور جو دوسر خوشمزه اضافه کنید و آنها بر روی ظرفی از میوه های خشک شده و تکه های شکلات تلخ برزید تا یک غذای خوشمزه ترکیب کنید.

 اما آجیل ها نه تنها از نظر طهم خوب هستند، بلکه خوب هم عمل می کنند.

اگر شما یکی از بهترین­ها را انتخاب کنید، علاوه بر بافت ترد، اندازه  کوچک و عطر و طعم خانگی، آجیل می تواند مقدار زیادی مواد مغذی را به بدن منتقل کند.

در برخی موارد، این مواد مغذی حتی می­تواند دربدن شما برخی از بیماری ها و اختلالات را درمان کند.

با در نظر داشتن این موضوع، به جای مکمل ها آجیل بخورید! .

اجیل که پروتئین بیشتری دارد بدنسازی

در مورد محبوب ترین آجیل ها برای پیدا کردن مزایای سلامتی هر کدام مطالعه کنید.

گزارش منحصر به فرد ما به شرح زیر است و برای تحقیقات علمی اثبات شده است که می تواند منجر به سلامتی و بهبود سلامت شما شود.

از این آجیل ها بخورید، اگر…اجیل که پروتئین بیشتری دارد بدنسازی

کلسترول بالا دارید

بادام بخورید

علاوه بر اینکه میان وعده ای آسان است که می توانید از درون کیفتان در طول روز ۹-۵ بار از آن بخورید، بادام غنی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، ویتامین E و بیوتین که بیشترین غلظت را دارند، است.

 این مواد مغذی باعث می شود که پوست شما صاف شود و موهایتان محکم شده و ناخن های قوی شما به رشد نیاز دارد.

 بادام دارای مواد مغذی مهم دیگری نیز است که شاید بیشترین تاثیر را در این لیست داشته باشند:

مثلا چربی های غیرمستقیم، یکی از بهترین چربی های سالم است. آنها توانایی کاهش کلسترول بد، که LDL نامیده می شود، را دارند که منجر به مسدود کردن شریان های شما می­شود. در واقع، بادام (در مقایسه با برخی از آجیل های دیگر موجود در این لیست)! غنی­ترین منبع چربی­های ضروری است.

خوردن یک مشت پر از بادام یا دو قاشق غذاخوری کره­ی بادام به صورت روزانه باید صورت پذیرد.

 شما اضطراب یا افسردگی دارید

بادام هندی بخورید

آجیلها  همگی حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه، پروتئین های ساختاری هستند، و به طور خاص بادام زمینی حاوی موادی ست که نه تنها نشانه های استرس، بلکه اضطراب و افسردگی را نیز از بین می برد.

تریتروفان نام این آمینواسید معجزه­آور است و بادام هندی حاوی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی­گرم از آن در هر ¼ فنجان است! عملکرد تریتروفان کاملا ساده است؛

 این ماده به بهبود جذب سروتونین کمک می کند که به عنوان هورمون “احساس خوب” در مغز شناخته شده است.

طبق قاعده دو دو تا چهارتا، مصرف کافی از تریتروفان به تولید پربازده­تر و مناسب تر از سروتونین کمک میکند که باعث احساس آرامش و کم شدن میزان استرس می­شود.

سابقه بیماری قلبی در خانواده تان وجود دارد

فندق بخورید

این آجیل با طعم چندمنظوره، آجیل با مزه کره، به شکلات صبحانه فوق العاده اروپایی ها، نوتلا، با عطر و طعم نادری اعتبار می بخشد.

در حالی که برای فندق که محکم است، اما تقریبا همه­ی آنها خرد می شوند، ممکن است بخواهید مقداری از فرم خام آن را به صورت عمده و خیلی زیاد خریداری کنید.

با وجود اینکه به عنوان آجیل مجلسی شناخته می­شوند، فندق بیشتر به دلیل محتوای بالای پروانتوسیانیدین یا PAC در آن مشهور است. PAC

ها زیرگروهی از پلی فنل ها هستند که به تقویت عروق خونی، کاهش فشار خون و حتی کاهش خطر ابتلا به بیماری­های قلبی عروقی کمک می­کنند.

این آجیل­های سلامت قلب حاوی چربی­های اشباع بسیار کمی هستند، لذا خوردن یک وعده از آنها چند بار در هفته با هدف کاهش وزن شما تداخلی ندارد.

شما همین الان تمرین کشنده را تمام کردید

بادام زمینی بخورید

بادام زمینی به عنوان یکی از غذاهای برتر با محتوای طبیعی لوسین طبقه بندی می شود.

احتمالا بعد از رفع این خط اول فکر کنید، لوسین چیست؟ لوسین اسیدآمینه مسئول تولید سنتز پروتئین عضله است، بنابراین ضروری است که پس از تمرین عضلات خود را با دوز سالم از آن تجدید کنید.

به ویژه اگر میخواهید کمی وزن اضافه کنید! پودرهای پروتئینی که دارای پروتئین سویا و پنیر هستند بیشترین میزان لوسین را با کمترین کالری پیشنهاد می کنند.

اما، این بدین معنای نیست که مقدار مصرف روزانه بادام­زمینی و یا یک یا دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی باعث تحریک رشد ماهیچه ها نمی شود.

اگر عاشق خوردن کره بادام زمینی هستید، مطمئن شوید که آن نوعی را انتخاب کنید که از دارای روغن های حاوی هیدروژن نباشد.

گذشته از همه، کره­ی بادام زمینی باید فقط از یک ماده بادام زمینی ساخته شود.

بیماری آلزایمر در خانواده شما رایج است .اجیل که پروتئین بیشتری دارد بدنسازی

گردوی آمریکایی بخورید

چه کسی دوست ندارد یک تکه کیک پای گردو را در طول تعطیلات بخورد؟خوب، منتظر کریسمس نباشید، یا برای دریافت مزایای این آجیل به خوردن کیک پایبند نباشید!

 گردوی آمریکایی غنی از منیزیم هستند، یک ماده­ی معدنی که برای کاهش التهاب در بدن کار می کند.

 این برای افرادی که بیماری آلزایمر را در شجره نامه خانوادگی خود دارند، بسیار مهم است.

اضافه کردن یک مشا پر گردوی آمریکایی به دستور غذای سیب زمینی شیرین مورد علاقه خوشمزه، از تعطیلات الهام گرفته! خود بیافزایید اما کیک پای گردو نخورید.

 می خواهید اشتهایتان را کم کنید

دانه  درخت کاج بخورید

یک چیز برای اطمینان، دانه­ی درخت کاج گران است. اما خرید آنها ممکن است به صرفه جویی در هزینه­ها کمک کند زیرا می خواهید به طور کلی کمتر بخورید.

علاوه بر اینکخ، دانه درخت کاج یک افزودنی فوق­العاده به سس پستوی کلاسیک و خانگی تهیه شده با ریحان تازه، روغن زیتون و سیر تازه له شده است، عنوان یک مهارکننده اشتها نیز مؤثر است.

نوشته های مرتبط

مطالعه که در انجمن شیمی آمریکا در سال ۲۰۰۶ ارائه شد نشان داد که اسیدپینولنیک (اسید چرب اشباع نشده که تنها در دانه­ی درخت کاج و روغن آن یافت می­شود) .

اشتها را در زنانی که اضافه وزن دارند، کاهش میدهد و باعث می­شود ۳۷ درصد کمتر غذا بخورند. کاملا مفید است.

کربوهیدرات­های اضافی را از آن کاسه­ی پر از رشته فرنگی بیرون بریزید و به جای آن پودر خانگی دانه­های درخت کاج را اضافه کنید. این یک سس خوب برای سالاد کلم شما خواهد بود!

 میخواهید دور کمرتان را کوچک کنید

پسته بخورید

این همان آجیلی که شما مشت مشت از آن را به معنای واقعی کلمه می خورید.

 یک اونس از پسته های خشک شده، حاوی ۱۶۰ کالری می باشد، با این حال شش گرم پروتئین، سه گرم فیبر و پانزده گرم چربی را به همراه دارد.

 در مقایسه با بادام هندی که یکی دیگر از گزینه­های کم­چربی عالی است، در هر اونس فقط ۱۶-۱۸ بادام هندی وجود دارد، در حالی که پسته ها می توانند حاوی ۴۹ عدد (با پوسته حذف شده) در حداقل یک اونس از آن باشند.

جنس مذکر هستید

گردو بخورید

این مورد مخصوص شما مردان است. طبق مجله دانشگاهی، “زیست­شناسی تکثیر” یکی از مزایای شناخته شده گردو، تأثیر آن بر باروری انسان است.

این مقاله توضیح می دهد که در میان مردانی که از یک رژیم غذایی غربی و فاقد مواد مغذی برخوردارند .

(کسی که اکثرا فست فود می خورد و کمتر از محصولات تازه استفاده می کند) با افزودن ۷۵ گرم گردو به تغذیه روزانه­شان به میزان قابل توجهی کیفیت اسپرم آنها افزایش می یابد.

دچار کم کاری تیروئید هستید

آجیل برزیلی بخورید

آجیل برزیل نسبت به سایر آجیل ها سلنیوم بیشتری دارد. چیزی در حدود ۲۵۰۰ بار بیشتر! فقط دو عدد از این آجیل مقدار معینی از میزان مواد معدنی مورد نیاز روزانه را تامین می کند. این برای کسانی که با مسائل مربوط به تیروئید مبارزه می­کنند، مهم است زیرا سلنیوم برای سلامتی تیروئید مطلوب ضروری است.

آجیل برزیلی دارای طعم غنی و خامه ای مانند است.

آجیل خرد شده را به بلغور جو دوسر همراه با میوه و عسل اضافه کنید، آنرا به همین شکل بخورید و یا آن را برای ۱۰ دقیقه با کمی شربت درخت افرا و نمک در فر بپزید.

میخواهید قند خون خود را تثبیت کنید

شاه بلوط بخورید

شاه بلوط کبابی شده بر روی آتش ، در دل جنگل … قند خون را می­سوزاند؟” خوب، دقیقا همانطور که آهنگ می­خواند، ممکن است آن نیز بخوب باشد، زیرا شاه بلوط مسئول تثبیت کردن سطح قند خون خود را در بدن است.

 بر خلاف سایر آجیل ها، شاه بلوط داراي محتوای کربوهیدراتی بالاتری است، ۴۳ گرم در هر اونس آن وجود دارد.

خوشبختانه، غذاهای گیاهی که دارای کربوهیدرات هستند، تنها از انواع پیچیده آن تشکیل شده است، که در بدن شما زمانی طولانی­تری نیاز دارد تا هضم شود.

 از آنجا که این کربوهیدرات ها خیلی سریع در بدن شما هضم نمی شوند، این امکان را فراهم می­کند که سطح انرژی ثابت بماند.

می خواهید چربی بدنتان را کاهش دهید

مکادامیا بخورید

چربی معده یک بیماری است و می تواند منجر به بیماری های قلبی و دیابت شود.

آجیل ماکادامیا، به رغم ترکیبات با چربی بالا، برای چربی معده کم­ضرر هستند.

آجیل یکی از معدود مواد غذایی است که دارای اسید پالمیتولئیک است که ممکن است در متابولیسم چربی کمک کند و میزان چربی ذخیره شده را در بدن کاهش دهد.

با توجه به دود متوسط تا بالای آن، روغن آجیل ماکادامیا برای پخت و پز، سرخ کردن و پخت در فر مناسب است.

میخواهید بینایی خود را بهبود بخشید

دانه درخت کاج هندی

با اینکه مزایای سلامتی دانه درخت کاج هندی، بسیار زیاد است که ما تصمیم گرفته ایم که آن را به رسمیت بشناسیم. جالب­ترین مزایای این آجیل این است که غنی از ویتامین A و لویتین است، که هر دو به بینایی بهتر کمک میکنند.

این دو عنصر در حقیقت شبکیه را محافظت می­کنند و از ایجاد آب مروارید جلوگیری می کنند.

تنها عیب این آجیل­ها چیست؟ آنها بسیار نادر هستند .

دانه درخت کاج هندی با ماهی هماهنگ است! برای گرفتن امگا ۳ اضافی، فیله ماهی سالمون را انتخاب کنید.

دچار مشکلات معده هستید

این میوه آجیل مانند نام خود را از پوستش که آن را پوشش می دهد، می گیرد.

پس چگونه این آجیل به سلامت گوارشی کمک می­کند؟

 پاسخ: نشاسته مقاوم و آجیل پر از آن هستند. پیشرفت در تغذیه (۲۰۱۳) مطالعات مختلفی را بررسی می­کند که اثر نشاسته­ی مقاوم در مورد رشد باکتری­های روده را نشان می­دهد.

نیاز به انرژی زیادی دارید

دانه کاکائو بخورید

از لحاظ فنی، این “مواد ریز” دانه نامیده می­شوند، اما به دلیل شکل ظاهریشان، تحت خانواده آجیل قرار دارند.

صرف نظر از اینکه آنها را چه چیزی خطاب می­کنید، یک چیز همیشگی است: توانایی آنها در دادن میزان کافئین زیاد.

دانه­ی کاکائو به عنوان یکی از متداول­ترین منبع آنتی­اکسیدان­ها در این سیاره­ی خاکی شناخته شده است.

گوشت نمی خورید

دانه سویا بخورید

اغلب اوقات، سویا طعم بدی به دلیل شیوه پردازش آن می­گیرد، در حالی که در چیزی غیر از فرم طبیعی آن، مانند روغن سویا، هیدروژنه شده باشد.

هنگامی که شما آن را در فرم طبیعی­اش می­خورید، با این حال، به میزان فوق العاده زیادی حاوی پروتئین بوده و فاقد ترانس چربی هستند.

فقط یک فنجان سوپ های پخته شده با دانه­ سویا۶/۲۸ گرم پروتئین فراهم می کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.