بعد مصرف چی بخوریم {؟}

بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان بدن شما پس از سقط جنین باید با وعده های غذایی مغذی بهبود یابد و دوباره شارژ شود . این ممکن است زمانی که شما از بسیاری جهات خسته هستید و ممکن است ناراحتی ها و دردهای بدنی را تجربه کنید دشوار باشد، اما شدنی است.

قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

چه چیزی عادی است

خون شما قرمز روشن خواهد بود و ممکن است در چند روز اول پس از زایمان لخته هایی را مشاهده کنید. آنها نباید از یک چهارم بزرگتر باشند. در ابتدا باید یک پد درجه بیمارستان بپوشید. اما باید بتوانید بعداً به یک پد معمولی برگردید.

هنگامی که نوزاد خود را به خانه می آورید ممکن است کمی بیشتر خونریزی کنید . این ممکن است به این دلیل باشد که شما زیاد در حال جابجایی هستید. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید از پاهای خود دور بمانید و کمی استراحت کنید.

همچنین طبیعی است که گاهی اوقات هنگام ایستادن احساس فوران خون کنید. این به دلیل شکل واژن شما است. هنگامی که نشسته یا دراز کشیده اید، خون در ناحیه ای فنجان مانند جمع می شود. وقتی می ایستید بیرون می آید.

بعد از حدود 10 روز، باید خون کمتری ببینید. ممکن است تا 6 هفته پس از زایمان خونریزی خفیف یا لکه بینی داشته باشید. در این مدت فقط می توانید از نوار بهداشتی استفاده کنید. تامپون می تواند منجر به عفونت شود.

اگر زایمان طبیعی یا سزارین داشته باشید ، بعد از تولد خونریزی و ترشحات واژینال خواهید داشت . این به عنوان لوچیا شناخته می شود. به این ترتیب بدن شما از شر خون و بافت اضافی رحم خلاص می شود که به رشد کودک شما کمک می کند .

در روزهای اول پس از تولد نوزاد، خونریزی شدیدتر است. اما اگر بعد از آن خونریزی شدید ادامه پیدا کرد، ممکن است لازم باشد با پزشک خود تماس بگیرید.

بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

هنگامی که شما به تازگی سقط جنین کرده اید یا قرص برای سقط جنین خوردید، بدن شما سخت کار می کند. برای بهبودی خود به مقدار زیادی تغذیه خوب نیاز دارید. مقداری خون از دست خواهید داد و دیواره رحم دوباره رشد خواهد کرد، بنابراین مانند دوران

قاعدگی به مقداری انرژی اضافی نیاز خواهید داشت. 

بدن شما هنوز هم اثرات هورمون های بارداری را احساس می کند، بنابراین برای سالم ماندن به ویتامین ها و مواد معدنی اضافی نیاز دارد.

هنگامی که به تازگی سقط جنین انجام داده اید، بدن شما به شدت برای بهبودی کار می کند. برای درمان خود باید مقدار زیادی غذاهای مغذی مصرف کنید. شما خون از دست خواهید داد و پوشش داخلی رحم خود را دوباره رشد خواهید کرد، بنابراین باید سطح

انرژی خود را بالا نگه دارید.

همانطور که قبلا گفته شد، برای هر کسی که به تازگی سقط جنین را تجربه کرده است، داشتن یک رژیم غذایی مغذی و کافی حیاتی است . با این حال، انتخاب یک منوی کاملاً جدید برای خود ممکن است چالش برانگیز باشد، به خصوص در این زمان پر

استرس.

دلیل دیگری که باعث می شود بعد از سقط جنین خوب غذا بخورید این است که به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. زمانی که صحبت از سلامت روانی به میان می‌آید، غذا می‌تواند به اندازه سلامت جسمانی ما قدرتمند باشد.

قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

 خوردن برخی از وعده های غذایی خوب سطح انرژی و خلق و خوی شما را در زمانی که برای ریکاوری جسمی و ذهنی استراحت می کنید، افزایش می دهد.

برای قطع خونریزی بعد از سقط چه بخوریم

چای گیاهی

دمنوش های گیاهی منبع تغذیه روزمره هستند. بسیاری از دمنوش های گیاهی مراقبت های زنانه را در طول روند بهبودی سقط جنین ارائه می دهند.

چای برگ تمشک قرمز به تقویت و تقویت رحم کمک می کند. چای بادرنجبویه می تواند به آرام کردن وضعیت اضطراب پس از سقط جنین کمک کند. چای بابونه به کاهش سطح استرس نیز کمک می کند.

این دمنوش‌های گیاهی را می‌توان به صورت گرم و سرد بر اساس ترجیح فرد مصرف کرد.

  • کشمش
  • عدس
  • هلو خشک شده
  • تخمه کدو
  • سویا
  • روغن کنجد
  • لوبیا
  • سبزیجات برگ دار
  • کرم بروکسل

چه نوع غذاهایی می تواند به بهبودی سریع شما کمک کند؟ در بیشتر موارد، همان غذاهای کامل پس از سقط جنین توصیه می‌شود که به شما کمک می‌کند نوزادی سالم داشته باشید یا پس از زایمان طبیعی بهبود پیدا کنید. این شامل:بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

1. شیر زردچوبه

زردچوبه حاوی خواص ضد التهابی است که آن را در کاهش درد و تورم بدن بسیار موثر می کند .

زردچوبه با شیر یک نوشیدنی پر پروتئین است که بسیار مغذی و مقوی است. این ترکیب یک رویکرد سنتی شناخته شده برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شما است .

بدن بیمار در اثر سقط جنین ضعیف می شود و تعداد گلبول های قرمز خون او کاهش می یابد. زنانی که این نوشیدنی را به طور منظم مصرف می کنند، شاهد افزایش سطح هموگلوبین و همچنین کاهش احساس خستگی جسمی خود خواهند بود. قبل از شب یک پیمانه کوچک پودر زردچوبه را در شیر گرم اضافه کنید تا خواب بهتری داشته باشید .

بعد از مصرف قرص سایتوتک چه باید کرد

 

2. آبگوشت استخوان

آبگوشت استخوان یک وعده غذایی عالی و مغذی است که به تنظیم هورمون ها پس از سقط جنین کمک می کند. این به بدن کمک می کند تا از ضربه تروما بهبود یابد و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

این کمک می کند تا تمام انرژی ای که در دوران بارداری از دست می دهید بازیابی شود. آبگوشت استخوان حاوی غلظت بالایی از ریز مغذی‌ها ست.قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

 که می‌تواند به جلوگیری از تخلیه پس از زایمان، که علت اصلی مه‌آلودگی مغز پس از زایمان، از دست دادن حافظه و خستگی در زنان است، کمک کند.بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

3. آجیل

آجیل منبع عالی بسیاری از مواد مغذی ضروری است . آنها چندین ویژگی را ارائه می دهند که می توانند به شما در بهبود سریعتر سقط جنین کمک کنند.

آنها تامین کننده عالی مواد مغذی مانند منیزیم، ویتامین E، آهن، فولات و فیبر هستند .نها حاوی اسیدهای چرب مانند امگا 6 و امگا 3 هستند که در بهبودی سریع بعد از سقط جنین نیز مهم هستند.

آجیل های زیر را می توان در منوی خود گنجاند:

  • پسته
  • بادام هندی
  • بادام ها
  • گردو

اگر نمی‌خواهید آن را مستقیم بخورید، می‌توانید به جای آن در دستور العمل‌های مختلفی با آن بپزید. به این ترتیب، در عین لذت بردن از یک غذای خوشمزه، از تمام مزایا بهره مند خواهید شد.

4. سبزیجات برگ سبز

سبزی های با برگ های تیره بسیار مغذی هستند و به دلایل مختلفی می توان آنها را مصرف کرد. فیبروم ها پس از سقط جنین شایع هستند و می توانند بسیار دردناک باشند زیرا از دست دادن قابل توجه خون ممکن است منجر به کم خونی شود. بنابراین، باید

با خوردن سبزی‌های برگ‌دار تیره، مصرف آهن خود را افزایش دهید .

از جمله سبزی‌های برگ‌دار تیره می‌توان به شلغم، شاهی، سبزی خردل، کلم پیچ، سبزی کولارد، کاهو رومی و بوک چوی اشاره کرد . اینها همچنین برای تغذیه پس از سقط جنین مفید هستند.

 

بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

پودر زنجبیل خشک با گندم و زنجبیل

پودر زنجبیل خشک یکی از موثرترین گیاهان ضد باکتری برای تسکین درد و التهاب است که پس از سقط جنین برای مبارزه با ضعف به آن نیاز دارید.

انگور حاوی غلظت بالایی از آهن است که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. همچنین دارای مزیت اضافی سم زدایی طبیعی بدن شما و تسکین ناراحتی های بدن است .

گندم موثرترین غذا برای کاهش التهاب مزمن است. همه این مواد در کنار هم قرار می گیرند تا یک وعده غذایی خوشمزه و مغذی برای مصرف بعد از سقط جنین فراهم کنند.

نوشته های مرتبط

5. ماست

ماست دارای سطح کلسیم بالایی است .که آن را به یک میان وعده مغذی بعد از از دست دادن بارداری تبدیل می کند.

ماست یک ماده غذایی به آسانی در دسترس است که در طعم‌های متنوعی عرضه می‌شود که سالم هستند و در یک زمان افسرده‌کننده اثر تسکین‌دهنده می‌دهند. محتوای کلسیم بالای آن به بازیابی کلسیمی که در اثر سقط جنین از دست رفته است کمک می کند.

6. ماهی آزاد و ماهی های دیگر

یک غذای معمولی از ماهی 35 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه ما را تامین می کند. علاوه بر این، ماهی هایی مانند سالمون منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند .

کلسیم در طول بارداری از بدن تخلیه می شود تا از رشد مناسب بدن و اندام های بدن کودک اطمینان حاصل شود .

هنگامی که بافت حاملگی در اثر سقط جنین از بدن خارج می شود، سطح کلسیم بدن به شدت کاهش می یابد و باید با مصرف کلسیم و غذاهای غنی از ویتامین مانند ماهی قزل آلا و گوشت ماهی جایگزین آن شود .قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

7. شکلات تلخ

پس از سقط جنین، مادر ممکن است احساس خستگی، از دست دادن اعتماد به نفس، کمبود جاه طلبی و حس بدبینی کلی داشته باشد که از آنجایی که زن از لحاظ عاطفی و جسمی با نوزاد پیوند می یابد، مکرر است.

شکلات سرشار از منیزیم است که نشان داده شده است که خلق و خو را تقویت می کند .شکلات تلخ همچنین می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، که به کاهش استرس روانی کمک می کند و به مقابله با از دست دادن کمک می کند.

8. چربی های سالم

چربی ها روشی فوق العاده برای دوباره پر کردن سطوح انرژی شما هستند. چربی های سالم همچنین می توانند به جذب بهتر مواد مغذی توسط بدن کمک کنند  . دانه کتان، گردو، روغن نارگیل و روغن نارگیل را به عنوان چربی های سالم خود انتخاب کنید.

مصرف غذاهای راحت مانند شکلات تلخ یا شیر نارگیل برای سلامت جسمی و روانی شما پس از سقط جنین مفید است.قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

9. دانه ها

دانه‌های چیا، دانه‌های خشخاش، دانه‌های کرفس و دانه‌های کنجد سرشار از کلسیم، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند و همچنین چربی و کالری کمی دارند . آنها همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مانند آهن، مس و منگنز هستند.

رشد و نمو جنین به مقدار قابل توجهی از منابع غذایی نیاز دارد. پس از سقط جنین، بدن زن به بازیابی مواد مغذی از دست رفته نیاز دارد و این دانه ها را می توان در هر ظرفی برای تسهیل از دست دادن مواد مغذی گنجاند.

10. سوپ عدس

استرس و غم و اندوه مرتبط با سقط جنین یا سقط جنین می تواند منجر به افسردگی شود.

غذاهای سرشار از منیزیم مانند سوپ عدس می توانند به درمان افسردگی و کاهش اضطراب کمک کنند.قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

سوپ عدس تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند فیبر محلول، فولات و منیزیم را فراهم می کند که به بهبودی سریع پس از سقط جنین کمک می کند. همچنین اثر تسکین دهنده ای روی بدن دارد.

میوه ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات ، به‌ویژه آنهایی که ویتامین C بالایی دارند، می‌توانند به جلوگیری از عفونت کمک کنند تا زمانی که رحم شما بهبود یافته و خود را ترمیم کند. طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است در سبزیجات برگدار، مرکبات و منابع گیاهی رنگارنگ یافت شود.

مهم است که مراحل صحیح را دنبال کنید تا مطمئن شوید سقط جنین در خانه شما بدون مشکل پیش می رود.

این به شروع روند سقط جنین کمک می کند زیرا پروژسترون برای رشد و شکوفایی بارداری ضروری است

خونریزی بعد از سقط با قرص سایتوتک چند روز است

در حالی که این دارو موثر است، شما هیچ تغییر عمده ای را در بدن خود احساس نمی کنید. وایت می گوید: «افراد اغلب هیچ اثری از اولین دارو احساس نمی کنند، اگرچه لکه بینی یا خونریزی خفیف ممکن است در همان روز شروع شود.

مرحله 2: آماده شدن برای مصرف میزوپروستول:

بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

از آنجایی که میزوپروستول باعث گرفتگی و خونریزی می شود، باید مطمئن شوید که:

تهیه نوار بهداشتی یا پدهای دوره ای قابل استفاده مجدد برای کنترل خونریزی. وایت می گوید: «تامپون یا فنجان های قاعدگی در این دوران توصیه نمی شود، زیرا خون باید آزادانه از بدن شما برای جلوگیری از عفونت جریان یابد.

مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن، که می‌توانید قبل از میزوپروستول مصرف کنید تا به برخی از دردهای همراه با گرفتگی کمک کنید.

علیرغم برخی اطلاعات نادرست موجود، مصرف قرص سقط جنین هیچ اثر طولانی مدتی بر بدن شما نخواهد داشت . در واقع، اکثر مردم مدت کوتاهی پس از سقط جنین احساس خوبی از نظر جسمی دارند. برخی از افراد احساس می‌کنند می‌توانند فوراً به

فعالیت‌های روزمره بازگردند، و برخی دیگر به استراحت بیشتری نیاز دارند.قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

بسیاری از افراد تا چند هفته بعد از سقط جنین خود خونریزی یا لکه بینی خفیف دارند. ممکن است بخواهید تا زمانی که خونریزی شما متوقف شود، از فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید یا از انجام فعالیت های بیش از حد خود در این مدت اجتناب

کنید. خوردن غذای سالم و هیدراته ماندن نیز می تواند کمک کننده باشد. شما باید برای انجام آنچه بدنتان به شما می گوید برنامه ریزی کنید.

مهم است که توجه داشته باشید، مصرف قرص سقط جنین خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهد یا بر باروری شما تأثیر نمی گذارد . قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان

سقط جنین بسیار ایمن است و در بارداری های بعدی مشکلی ایجاد نمی کند و بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر منفی نمی گذارد. اینها افسانه های رایجی هستند که با شواهد پزشکی پشتیبانی نمی شوند.

خونریزی و گرفتگی در حین سقط دارویی طبیعی است و نشانه ای از اثربخشی داروها است . روزی که مجموعه دوم قرص های خود را مصرف می کنید، ممکن است بخواهید مدتی از کار یا مدرسه مرخصی بگیرید تا بتوانید تا حد امکان راحت باشید.

بسیاری از مردم مایلند نزدیک حمام خصوصی باشند زیرا اثرات دارو ممکن است شامل خونریزی شدید و اسهال باشد. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند که برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، دسته دوم داروها را بعد از ظهر بعد از اینکه دیگران در خانه به رختخواب

رفتند، مصرف کنند.

در طول سقط جنین، احتمالاً مقداری لخته خون خواهید دید که طبیعی است – تا زمانی که بزرگتر از یک لیمو نباشند.

بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

 سایر عوارض جانبی ممکن است شامل تهوع، لرز، اسهال، افزایش جزئی دما و سرگیجه باشد . 

پزشک به شما دارویی می دهد تا به شما در مدیریت این اثرات کمک کند و شما را راحت نگه دارد. پد گرم کننده یا بطری آب گرم کمک زیادی می کند.

اول، درک این نکته مهم است که سقط جنین با دارو یک فرآیند است و بدن هر فردی به طور متفاوتی واکنش نشان می دهد. تخلیه رحم و سقط کامل به زمان نیاز دارد. گرفتگی به این معنی است که رحم شما در حال انقباض است و در واقع نشانه خوبی از

اثربخشی دارو است. ادامه خونریزی و لخته شدن خون برای 1 تا 3 هفته یا حتی بیشتر طبیعی است.

این نشانه خوبی است که دارو مؤثر است. رهایی از علائم بارداری نیز نشانه خوبی است.

سقط جنین با دارو بسیار مؤثر است و در کمتر از 2 درصد موارد با شکست مواجه می شود، اما برای اینکه مطمئن شوید سقط جنین کامل شده است، می توانید برای ویزیت بعدی به مطب ما مراجعه کنید .

شما همچنین می توانید یک تست بارداری خانگی انجام دهید، اما خوب است به یاد داشته باشید که آزمایش ادرار اغلب برای چندین هفته نتیجه مثبت نشان می دهد. پیشنهاد می شود قبل از انجام تست بارداری خانگی حداقل 3 هفته صبر کنید .

اگر می‌دانید که خونریزی داشته‌اید و لخته‌های خونی از بین رفته است،قرص برای قطع خونریزی بعد از زایمان-

بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

ما ندیدیم که ورزش خطر سقط جنین را افزایش می دهد. بنابراین، مگر اینکه دلیل پزشکی خاصی وجود داشته باشد یا درگیر فعالیت واقعاً بسیار شدید و طولانی مدت باشید، واقعاً دلیل خاصی برای پذیرش فعالیت شما وجود ندارد.

متأسفانه آمارها نشان می دهد که تقریباً نیمی از زنان در دوران بارداری دویدن را متوقف می کنند و بسیاری از آنها اضطراب، عصبی بودن یا ترس از سقط جنین را به عنوان دلایل آن ذکر می کنند. و می تواند تاثیر طولانی مدت بر سلامتی داشته باشد. مطالعه‌ای

که در مجله بین‌المللی علوم پایه و تحقیقات کاربردی منتشر شده است نشان می‌دهد زنانی که تجربه سقط جنین دارند بیشتر از آنهایی که سقط جنین را تجربه نکرده‌اند، غیرفعال و اضافه وزن دارند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.