بهترین زمان مصرف ویتامین ها ؟

بهترین زمان مصرف ویتامین :بسیاری از افراد تصمیم به مصرف ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی می گیرند. با این وجود ممکن است تأثیر ویتامین ها با زمان و چگونگی مصرفشان تغییر کند.

نقش ویتامین ها در بدن ما چیست

ویتامین ها و مواد معدنی ریز مغذی هایی هستند که مسئول بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی حیاتی هستند. در حالی که بیشتر افراد می توانند به تنهایی از رژیم غذایی به اندازه کافی دریافت کنند، دیگران ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند.

با این حال، برای اطمینان از ایمنی، آنها باید این کار را تحت راهنمایی یک پزشک یا متخصص تغذیه انجام دهند.

هر ویتامین و ماده معدنی نقش متفاوتی در فرآیندهای بدن ایفا می کند. به عنوان مثال، سدیم و پتاسیم برای عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی بسیار مهم هستند .مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل است .

اگرچه یک رژیم غذایی متنوع معمولاً ریزمغذی‌های مورد نیاز فرد را فراهم می‌کند، برخی از افراد دارای رژیم‌های غذایی محدود – مانند گیاه‌خواران ، افراد با شرایط پزشکی خاص و افراد مسن‌تر – ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند.

بیشتر بخوانید تا بدانید یک فرد چه مقدار از هر ویتامین و مواد معدنی باید مصرف کند، چه ریزمغذی هایی در هنگام مصرف بیش از حد آنها مضر هستند و چه کمبودهای رایجی وجود دارد.

مصرف مایعات ‏و غذا می تواند در زمان خاصی از روز، تأثیرات منفی یا مثبتی بر عملکرد یک ویتامین و میزان جذب آن در بدن بگذارد.

بهترین زمان مصرف ویتامین

در این مقاله به بررسی تأثیر عمومی ویتامین ها و شرایط ایده آل مصرف انواع مختلف آنها می پردازیم.

بهترین زمان مصرف ویتامین

 حقایقی درباره ویتامین ها

  • مردم هر ویتامینی را مصرف می کنند زیرا معتقدند راه حل های طبیعی را برای مشکلات عمومی سلامت ارائه می دهند.
  • ادعاهای مربوط به اثربخشی ممکن است با مطالعات بالینی تأیید شود.
  • سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) کنترلی بر روی صنعت ویتامین ها و مکمل ها ندارد.
  • هر شرکتی می تواند بدون تحقیقات معتبر برای تهیه ادعایش ادعا کند که ویتامین های ساخته شده اش مؤثر هستند.
  • همه ویتامین ها بی اثر یا مضر نیستند.

بهترین زمان برای انواع مختلف ویتامین ها

چه موقع ویتامین های B مصرف شوند

ویتامین های گروه B برای افزایش انرژی و کاهش استرس استفاده می شوند. هشت نوع ویتامین B مختلف وجود دارد که هر یک عملکرد جداگانه ای برای بدن دارند. انواع ویتامین های B شامل موارد زیر است:

  • تیامین
  • ریبوفلاوین
  • ویتامین B6
  • نیاسین
  • بیوتین
  • ویتامین B12
  • اسید فولیک
  • اسید پانتوتنیک

ویتامین های گروه B می توانند همزمان مصرف شوند. در واقع، شرکت ها کمپلکس هایی از ویتامین B را ارائه می دهند که ترکیبی از مقدار روزانه هر یک از 8 نوع ویتامین B مذکور است. بهترین زمان روز برای مصرف ویتامین B بعد از بیدار شدن است.

مصرف ویتامین های B با معده خالی به جذب ویتامین کمک می کند. امکان خرید آنلاین اینترنتی مکمل های ترکیبی ویتامین B نیز وجود دارد.

مصرف ویتامین های گروه B همچنین منجر به افزایش انرژی می شود، بنابراین مصرف آن ها در اواخر روز ممکن است بر در خواب فرد اثر بگذارد.

بهترین زمان مصرف ویتامین

میزان نیاز روزانه بدن به ویتامین ها و مواد معدنی

با این حال، نیازهای فردی به مواد مغذی بسته به عوامل بسیاری متفاوت خواهد بود. اینها ممکن است شامل سن، وزن بدن، سلامت کلی و باردار بودن یا شیردهی فرد باشد.

FDA توصیه می کند که بسیاری از افراد سالم مقادیر زیر از ویتامین ها را مصرف کنید:

ویتامین     DV

بیوتین       30 میکروگرم (mcg)

کولین        550 میکروگرم

فولات یا اسید فولیک  400 میکروگرم معادل فولات رژیمی

نیاسین       16 میلی گرم (میلی گرم) از معادل های نیاسینمنبع مورد اعتماد

اسید پانتوتنیک   5 میلی گرم

ریبوفلاوین 1.3 میلی گرم

تیامین       1.2 میلی گرم

ویتامین A  900 میکروگرم معادل فعالیت رتینول

ویتامین B6 1.7 میلی گرم

ویتامین B12      2.4 میکروگرم

ویتامین سی        90 میلی گرم

ویتامین دی 20 میکروگرم

ویتامین E   15 میلی گرم آلفا توکوفرول

ویتامین K  120 میکروگرم

بهترین زمان مصرف ویتامین

جدول بهترین زمان مصرف ویتامین ها

نمودار DV معدنی

کلسیم 1300 میکروگرم

کلرید 2300 میلی گرم

کروم 35 میکروگرم

مس   0.9 میلی گرم

ید     150 میلی گرم

نوشته های مرتبط

اهن   18 میلی گرم

منیزیم       420 میلی گرم

منگنز       2.3 میلی گرم

مولیبدن     45 میکروگرم

فسفر 1250 میلی گرم

پتاسیم        4700 میلی گرم

سلنیوم       55 میکروگرم

سدیم  2300 میلی گرم

فلز روی    11 میلی گرم

ویتامین های محلول در آب

ویتامین های محلول در آب توسط بدن تولید و ذخیره نمی شوند، بنابراین این مواد باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها به دست بیایند. این ویتامین ها به طور طبیعی توسط بدن انسان تولید و ذخیره نمی شوند. در نتیجه، مردم باید ویتامین های محلول در آب را از منابع حیوانی، گیاهی و احتمالاً از مکمل ها دریافت کنند.

بهترین زمان مصرف ویتامین

انواع ویتامین های محلول در آب عبارتند از:

  • ویتامین C
  • اکثر انواع ویتامین B

مصرف ویتامین C به اندازه مقدار توصیه شده ایمن است. این ویتامین انواع محصولات گیاهی مانند آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو یافت می شود. بدن ویتامین C را ذخیره نمی کند، بنابراین افراد باید آن را روزانه و در دوزهای کم در طول روز مصرف کنند. امکان خرید آنلاین مکمل های ویتامین C وجود دارد.

نحوه مصرف ویتامین های محلول در چربی

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین های محلول در چربی در دوزهای کمی مورد نیاز هستند. مصرف دوزهای زیاد ویتامین های محلول در چربی می تواند برای بدن فرد مضر یا سمی باشد.

ویتامین های محلول در چربی هنگام پخت غذا از بین نمی روند. معمولاً فرد تمام ویتامین های محلول در چربی را از طریق مواد غذایی دریافت می کند و نیازی به مصرف مکمل های حاوی این مواد نیست.بهترین زمان مصرف ویتامین

بهترین زمان مصرف ویتامین

برخی از نمونه های ویتامین های محلول در چربی عبارتند از:

  • ویتامین A
  • ویتامین D
  • ویتامین E
  • ویتامین K

این ویتامین ها در بافت کبد و چربی بدن ذخیره می شوند. بنابراین، اغلب مورد نیاز نیستند. از آنجا که مقادیر زیادی از این ویتامین ها می تواند منجر به عوارض جانبی شود، محققان معتقدند که مردم نباید مکمل های حاوی این ویتامین ها را مصرف کنند.

یک فرد سالم با داشتن یک رژیم متعادل، ویتامین های محلول در چربی را به اندازه کافی از طریق رژیم غذایی منظم خود دریافت می کند.

ویتامین های مصرفی قبل از تولد نوزاد

توصیه می شود زنانی که قصد دارند باردار شوند، یک سال قبل از شروع بارداری، مکمل اسید فولیک مصرف کنند. همچنین توصیه می شود، خانم ها در طول دوره بارداری روزانه ویتامین های مخصوص دوران بارداری مصرف کنند. بعضی اوقات پزشکان توصیه می کنند که زنان ویتامین های دوران بارداری خود را در یک ساعت خاص از روز مصرف کنند.

بهترین ویتامین برای بدن

تعیین یک جدول زمانی برای مصرف این نوع ویتامین ها به این مورد بستگی دارد که آیا فرد دچار تهوع صبحگاهی می شوند یا خیر. این مورد یک علامت شایع بارداری است که باعث می شود بسیاری از خانم ها در طول روز دچار حالت تهوع و استفراغ شوند.

اگر ویتامین قبل از تولد نوزاد حالت تهوع زن را افزایش دهد، او می تواند در زمان خواب ویتامین را با مقدار کمی غذا مصرف کند.

بهترین زمان مصرف ویتامین

مصرف روزانه ویتامین ها و مواد معدنی

انواع مختلفی از ویتامین ها برای قبل از تولد نوزاد موجود هستند و هر چند هر کدام از آن ها ممکن است حاوی مقادیر متفاوتی از مواد مغذی باشند، ولی یک زن باردار باید حین انتخاب هر یک از آن ها ملاحضات مورد نیاز را رعایت کند. مواد تشکیل دهنده معمول در این ویتامین ها عبارتند از:

  • فولیک اسید
  • کلسیم
  • آهن

قبل از شروع مصرف ویتامین های دوران بارداری، زن باید برای پیشنهادات و توصیه های لازم با پزشک خود صحبت کند. مصرف بیش از حد این ویتامین ها می تواند اثرات بدی را برای زن یا نوزاد در پی داشته باشد. دوز دو برابر از ویتامین های دوران بارداری را مصرف نکنید. مکمل های آن برای خرید آنلاین در دسترس می باشد.

بقیه مکمل ها

علاوه بر مکمل های ویتامینی، مکمل های معدنی نیز موجود هستند. بدن انسان برای عملکرد بهتر به هم ویتامین ها و هم مواد معدنی نیاز دارد. مانند ویتامین ها، مواد معدنی هم درمکمل ها وجود دارند. مشابه ویتامین ها، ادعاهای زیادی در مورد اینکه مکمل های معدنی نیز بر سلامتی فرد می توانند تاثیرگذار باشند وجود دارد.

میزان مصرف ویتامین ها در روز

مثال هایی که شامل مواد معدنی می شوند:بهترین زمان مصرف ویتامین

‏• ‏آهن

‏• ‏کلسیم

‏• ‏منیزیم

‏• ‏روی

مردم قبل از مصرف مکمل معدنی باید به هشدارها دقت کنند. اگرچه ممکن مکمل های معدنی مفید باشند، اما بیشتر تحقیقات حاکی از این است که مکمل های معدنی هیچ تأثیر مثبتی بر سلامت فرد ندارند. مصرف بیش از حد مواد معدنی ممکن است بر سلامتی فرد تأثیر منفی بگذارد.

مردم باید روزانه مواد معدنی را با غذا مصرف کنند. مصرف مکمل های معدنی بدون مواد غذایی ممکن است باعث عوارض جانبی ناخواسته ای مانند ناراحتی معده ‏شوند.

احتیاطات و ملاحظات

افراد باید هنگام استفاده از هشدارهای ایمنی(عوارض) ویتامین ها و مواد معدنی آگاه باشند زیرا ادعا بر اثربخشی واقعی آن ممکن است بسیار متفاوت باشد. همچنین، بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی زمانیکه در دوزهای بالا مصرف شوند می توانند مضر باشند.بهترین زمان مصرف ویتامین

سایر ویتامین ها ممکن است واکنش ضعیفی با داروهایی که به طور مرتب مصرف می شوند داشته باشند. همانطور که گفته شد، تحقیقات کمی نشان می دهد که مکمل ها در انتقال مواد مغذی به بدن مؤثر هست.بهترین زمان مصرف ویتامین

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.