بهترین قرص لاغری گیاهی خیلی قوی (9)

بهترین قرص لاغری گیاهی خیلی قوی : وقتی نوبت کاهش وزن میرسد، با انبوهی از قرص، نوشیدنی و مکمل هایی مواجه میوشیم که ادعای کاهش وزن دارند. اما آیا قرص ها کمک میکنند و ایمن هستند؟

آیا قرص های لاغری واقعا اثر دارند؟

بهترین قرص های کاهش وزن شامل یک یا تعداد بیشتری محتویات برای افزایش سوختن چربی، کاهش اشتها یا کاهش جذب چربی هستند.

تمام قرص ها و مکمل ها مثل هم درست نشده اند. قرص های خاص ممکن است منجر به عوارض جانبی شوند در حالیکه بقیه ممکن است منجر به هیچ نتیجه ای نشوند.

بهترین قرص لاغری گیاهی خیلی قوی

  • الی(اورلیستات)
  • کافئین
  • گلوکومانان
  • عصاره گارسینیا کامبوجیا
  • پیرووات
  • عصاره چای سبز
  • اسید لینولئیک کنجوج(آمیخته) شده
  • هیدروکسی کات
  • قرص های تجویزی کاهش وزن

۱٫الی(اورلیستات)

کاهش وزن و قرص های رژیمی احاطه شده توسط نوار اندازه گیری :قرص لاغری

خیلی مهم است که قبل از انتخاب قرص کاهش وزن، کاملاً تحقیق کنید چون بعضی دارای عوارض جانبی هستند یا با بیماری احتمالی شما تداخل میکنند

الی یک نام برند برای اورلیستات است. این یکی از محبوب ترین قرص های کاهش وزن است.

اورلیستات بعنوان یک داروی تجویزی در دسترس است و همچنین در سوپرمارکت ها نیز فروخته میشود. طرز کار آن جلوگیری از شکستن چربی های خورده شده توسط بدن است. وقتی روده چربی کمتری جذب کند کاهش وزن رخ میدهد.

مروری بر ۱۱ تحقیق نشان داد که اورلیستات تا حد کمی وزن را کاهش میدهد. این تحقیق نشان داد که اشخاصی که اورلیستات مصرف میکنند بطور میانگین ۲٫۹ درصد بیش از اشخاصی که آن را مصرف نمیکنند، وزن کم میکنند.

اورلیستات میتواند باعث تغییر در عادات روده شود. افرادی که آن را مصرف میکنند ممکن است عوارض جانبی مثل اسهال، درد شکم و مشکل درکنترل حرکات روده پیدا کنند.

۲٫کافئین

کافئین یک ماده محرک در قهوه، چایی، نوشیدنی های سافت و شکلات است. معمولاً بع قرص های رژیمی و مکمل ها اضافه میشود.

بر اساس تحقیق روی ۷۶ فرد چاق، افرادی که مصرف بالای کافئین داشتند، کاهش بیشتری در حجم چربی، محیط کمرو وزن کلی  خوددر مقایسه با افرادی که کافئین کمتری مصرف میکردند، مشاهده کردند.

عوارض جانبی کاقئین شامل عصبی شدن، افزایش ضربان قلب و مشکل خواب است.

  • گلوکومانان : بهترین قرص لاغری گیاهی خیلی قوی

گلوکومانان نوعی مکمل فیبری است. با جذب آب در شکم عمل میکند که منجر به احساس سیری و کاهش میل به غذا خوردن میشود.

تحقیقات در مورد تاثیر گلوکومانان روی کاهش وزن، با یکدیگر در تضاد هستند.

تحقیق بر روی ۱۷۶ نفر در سال ۲۰۰۵ نشان داد که گلوکومانان به کاهش وزن سالم در افراد با اضافه وزن کمک کرده.

البته تحقیق جدیدتر که بصورت تصادفی روی افراد شاهد انجام شد نشان داد که گلوکومانان تاثیر خاصی روی کاهش وزن نداشته.

برای آنها که گلوکومانان دریافت کردند، اثرات جانبی شامل، نفخ، اسهال، و درد شکم بود.

  • عصاره گارسینیا کامبوجیا

عصاره گارسینیا کامبوجیا یک کمک طبیعی برای کاهش وزن است.

عصاره گارسینیا کامبوجیا میوه ای است که شامل هیدروکسی سیتریک اسید است که تصور میشود به کاهش وزن کمک میکند.

عصاره گارسینیا کامبوجیا شامل آب این میوه کوچک است و بعنوان قرص کاهش وزن ارائه میشود.

عصاره گارسینیا کامبوجیا میتوانداز فعالیت آنزیم چربی سازی بنام لیاز سیتریک اسید جلوگیری کند.

شواهد علمی اندکی برای پشتیبانی از استفاده از این عصاره برای کمک به کاهش وزن وجود دارد. بر اساس یک گزارش، تاثیر گذاری عصاره در آزمایشات بلند مدت و تحقیقات در مقیاس بزرگ ثابت نشده است.

نوشته های مرتبط

با آنکه عصاره گارسینیا کامبوجیا شاید نتواند در کاهش وزن کمک کند، به نظرنمیرسد که درصورت مصرف مقدار منطقی، عوارض جانبی داشته باشد. گزارش بالا همچنین بیان داشت که تاثیرات جانبی با دوز رژیمی تا ۲۸۰۰ میلی گرم در روز رخ نمیدهند.

*فواید گارسینیا کامبوجیا برای لاغری و کاهش وزن *گارسینیا کامبوجیا: آیا اثری دارد؟

نگاه دقیق تری به میوه گارسینیا کامبوجیا می اندازیم. این مقاله را بخوانید تا بیشتر در مورد تاثیر آن بر روی کاهش وزن و همچنین مزایای بالقوه آن برای سلامتی داشته باشید.

  • پیرووات

وقتی بدن ما شکر را هضم میکند، ماده ای به نام پیرووات تولید میکند. پیرووات همچنین بعنوان یک مکمل غذایی برای کمک به کاهش وزن استفاده میشود و این کار را با شکستن چربی ها و افزایش متابولیسم انجام میدهد.

بر اساس تحقیقات دفتر سلامتی موسسه ملی مکمل های رژیمی، پیرووات میتواند اثراتی بر کاهش وزن داشته باشد. تحقیقات فعلی ضعیف است پس نتایج جامع نیستند.

عوارض جانبی پیرووات نفخ و ورم است

۶٫عصاره چای سبز

بسیاری از قرص های رژیمی شامل چای سبز است زیرا میتواند باعث افزایش توانایی بدن در سوزاندن چربی شودف بویژه چربی در قسمت شکم.

با آنکه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، بعضی تحقیقات نشان میدهند که  نوشیدنی های شامل عصاره چای سبز میتوانند باعث ارتقاء چربی سوزی در اطراف شکم شوند. افزایش چربی سوزی میتواند همچنین منجر به کاهش وزن خفیف شود.

با آنکه عصاره چای سبز معمولاً به خوبی قابل هضم است اما میتواند باعث درد شکم، یبوست و حالت تهوع شود.

  • اسید لینولئیک کنجوج(آمیخته) شده

اسید لینولئیک کنجوج(آمیخته) شده، نوعی اسید چرب است که بیشتر در گوشت گاو و لبنیات یافت میشود. بعنوان یکی از بهترین قرص های لاغری در بازار فروخته میشود چون پتانسیل افزایش سوخت و ساز و کاهش اشتها را دارد.

به هر صورت  بیشتر تحقیقات بر روی تایر اسید کنجوج شده روی کاهش وزن بر روی حیوانات انجام شده. بر اساس مرور تحقیقات، کاهش وزن در انسان ها در کمترین حد بوده.

اسید لینولئیک کنجوج(آمیخته) شده در دوزهای تا ۶ گرم در روز به مدت ۱۲ ماه مناسب و ایمن است. عوارض جانبی احتمالی شامل ناراحتی شکمی، اسهال، یبوست است. برای افراد دارای دیابت مناسب نیست.

۸٫هیدروکسی کات

مکمل ها و پودر پروتئین رژیمی و کاهش وزن.

هیدروکسی کات به شکل های مختلفی وجود دارد و بعنوان مکمل در نظر گرفته میشود.

هیدروکسی کات یک مکمل لبنی محبوب است. محصولات هیدروکسی کات مختلفی وجود دارد که شامل مواد تشکیل دهنده مختلف است. محصولات هیدروکسی کات معمولاً شامل عصاره های گیاهی و کافئین هستند، البته انواع بدون کافئین آن هم در دسترس است.

تحقیقاتی در مورد خاص بودن هیدروکسی کات انجام نشده. کافئین که مورد تحقیق قرار گرفته ممکن است در مقدار کم کاهش وزن تاثیر داشته باشد.

از آنجا که اجزاء تشکیل دهنده هیدروکسی کات متنوع است، مشکل است که عوارض جانبی آن را بیان کنیم.  مکمل های هیدروکسی کات که شامل کافئین هستند میتوانند موجب عصبی شدن و افزایش ضربان قلب شوند.جویز

هیدروکسی کات بعنوان یک مکمل در نظر گرفته میشود و تحت آزمایش هاس سخت دارویی برای ایمنی قرار نگرفته است.

  • قرص های تجویزی کاهش وزن

قرص کاهش وزن فقط فقط با نسخه پزشک در دسترس هستند. با آنکه قرص های مختلفی در بازار وجود دارد، بیشتر داروهای کاش وزن با جلوگیر از جذب چربی غذا یا با کاهش اشتهاء عمل میکنند.

قرص های تجویزی میتوانند منجر به کاهش وزن شوند اما میتوانند عوارض جانبی داشته باشند. بسته به نوع تجویز، عوارض جانبی قرص های کاهش وزن میتواند شامل درد شکم، خشکی دهان و اسهال شود.

نتیجه گیری

وقتی نوبت به بهترین قرص های کاهش وزن میرسد، به نظر میرسد که جادویی نیست. با آنکه بعضی از قرص ها و مکمل های رژیمی که در بالا ذکر شدهدر کاهش وزن تاثیر دارد، مقادیر آن معمولاً متوسط است.

بیشترین تحقیقات  بر روی کافئین، عصاره چای سبز، و اورلیستات برای پشتیبانی از این ادعا انجام گرفته. بعضی از قرص های کاهش وزن میتوانند عوارض جانبی داشته باشند که رایج ترین آنها ناراحتی شکم و تغییر در حرکات روده است.

مکمل های رژیمی تحت چنین آزمایشاتی مثل آزمایشات سازمان غذا و داروی آمریکا نبوده اند(FDA) لذا ایمنی آنها همیشه بطور کامل درک نشده. قبل از مصرف هر مکملی برای کاهش وزن، بهتر است که با پزشک یا دیگر پرسنل درمانی مشورت شود.

بهترین کار برای اشخاصی که سعی میکنند وزن کم کنند  کاهش سایز، پروتئین خالص و سبزیجات و تمرینات ورزشی است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.