14ترفند برای رهایی از بوی بد پیاز در دهان

بوی پیاز دهان :پیاز یکی از مواد غذایی محبوب است که مواد مغذی فراوانی در خود دارد. همانطور که می دانید پیاز مقادیر خوبی از ویتامین C، B و اسید فولیک و فیر را دارد که می تواند برای سلامتی مفید باشد.

می توان آن را به غذاها و سالادهای مختلفی اضافه کرد. با اینحال، عیبی که خوردن پیار دارد بویی است که از خود در دهان به جا می گذارد. زمانی که می خواهید با سایر افراد تعامل داشته باشید این موضوع می تواند برای شما ناراحت کننده باشد. در این مقاله قصد داریم درمان های خانگی برای خلاص شدن از بوی پیاز در دهان بیان کنیم.

بوی پیاز دهانبوی بد دهان بعد از خوردن پیاز خام ایجاد می شود زیرا پیاز حاوی ترکیبات سولفوری است و می تواند بویی را از خود ایجاد نماید. برخی از افراد بر این باورند که بهترین روش برای خلاصی از شر بوی بد دهان، نخوردن پیاز است. اما این گزینه سختی است و نمی توان مصرف پیاز را برای همیشه کنار گذاشت. روش های زیر را امتحان کنید:
1. سبزیجات و میوه های تازه
مصرف سبزیجات و میوه هایی که فیبر بالایی دارند می تواند به مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. غذاهای غنی از فیبر قادرند تولید بزاق را افزایش دهند و همین امر در شستن پلاک هایی که تجمع یافته اند مفید باشد. برخی از غذاهای غنی از فیبر همچون توت ها، کیوی و آناناس می تواند کمک کننده باشد.

انزیم طبیعی که در این میوه ها یافت می شود می تواند به تجزیه سولفوری که باعث ایجاد بوی بد دهان می شود کمک کند. علاوه بر این، سبزیجات تازه همچون بروکلی، کرفس و فلفل دلمه ای قرمز سرشار از ویتامین C هستند و می توانند باکتری های دهان را نابود کنند. بنابراین برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان بعد از مصرف پیاز می توانید سبزیجات و میوه تازه میل کنید.

2.آب:
آب یک ماده طبیعی برای خلاصی از بوی پیاز است. نوشیدن آب کافی توانایی تولید بزاق را افزایش می دهد. به همین خاطر باید به طور مرتب آب بنوشید.

3. مسواک زدن و استفاده از دهانشویه:
این روش نیز می تواند برای خلاصی از بوی دهان بعد از مصرف پیاز مفید باشد. شما می توانید از خمیر دندانی استفاده کنید که طعم و بوی نعناع دارد. اینکار از بوی بد دهان جلوگیری می کند.

مسواک زدن می تواند بوی پیاز را از دهان ببرد. علاوه بر این می توانید از دهانشویه های موجود بعد از مصرف پیاز استفاده کنید . باید دهانشویه را حداقل 5 دقیقه بعد از مصرف پیاز مورد استفاده قرار دهید.

3.ماست:
ماست به از بین بردن بوی بد دهان کمک می کند. علاوه بر اثرات مثبتی که ماست بر روی سیستم گوارش دارد می تواند به طور موثر بوی پیاز را از دهان حذف کند. به همین خاطر بهتر است بعد از مصرف پیاز، ماست میل کنید.

4. سیب:
سیب در مبارزه با بوی بد دهان بعد از مصرف پیاز بسیار موثر است. سیب در برگیرنده آنزیم های طبیعی است که به تجزیه ترکیبات سولفور کمک می کند.
• بعد از مصرف غذاهایی که حاوی پیاز هستند، می توانید سیب بخورید.

نوشته های مرتبط

• علاوه بر این، می توانید یک لیوان آب سیب آماده کنید و در طول وعده غذایی آن را میل نمایید.

5. شکر:
شکر می تواند به طور طبیعی بوی دهان را جذب کند. می توانید یک قاشق چایخوری شکر را بردارید و آن را برای چند دقیقه در دهان نگه دارید. ممکن است بخواهید بلافاصله بعد از مصرف شکر آن را بخورید اما اینکار را نکنید. باید اجازه دهید شکر به طور طبیعی در دهان حل شود. این راه حل دهان را شیرین می کند و باعث از بین رفتن بوی پیاز می شود.

بوی پیاز دهان

6.سرکه سیب:
سرکه سیب روش دیگری برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان بعد از مصرف پیاز است. سرکه در خنثی کردن بوی دهان موثر خواهد بود. علاوه بر این می تواند باکتری هایی که در تولید بوی بد دهان شریک هستند را نابود کند.
7. شیر:
شیر روش دیگری برای خلاصی از بوی بد دهان است. شیر در برگیرنده چربی است و می تواند سولفور موجود در پیاز را خنثی کند. این سولفور اصلی ترین دلیل ایجاد بوی بد دهان است.
• می توانید به سادگی یک لیوان شیر بخورید
• باید شیر را قبل از وعده غذایی که حاوی پیاز است میل کنید.
• به خاطر داشته باشید که شیر پرچرب در مقایسه با شیر کم چرب اثرات بهتری خواهد داشت.

8. هل:
هل می تواند به حذف بوی پیاز کمک کند زیرا بوی خوبی دارد. این بو قادر است بوی پیاز را پنهان سازد و بوی خوبی به دهان ببخشد . شما برای استفاده از هل دو گزینه پیش روی خود خواهید داشت:
روش اول: بعد از خوردن پیاز کمی هل بردارید و بجوشید.
روش دوم: می توانید یک یا دو فنجام چای هل بنوشید.

9.سس خردل:
همانند هل ، سس خردل نیز یک روش ساده و اسان برای از بین بردن بوی بد دهان بعد از مصرف پیاز است. می توان سس خردل را در منزل نیز پیدا کرد. این سس می تواند اثر فوری داشته باشد زیرا بوی پیاز پشت بوی قوی که این سس دارد پنهان می شود.

چگونه از سس خردل استفاده کنیم؟
یک قاشق چایخوری سس خردل را در دهان خود بگذارید و به مدت چند دقیقه در دهان نگه دارید . سپس آن را به بیرون از دهان بیندازید.
یک قاشق چایخوری دیگر سس خردل را در دهان بگذارید و آن را ببلعید.سپس دهان خود را با آب تمیز کنید.

10. نعناع:
همانطور که می دانید نعناع کلروفیل بالایی دارد و همین امر باعث تازه شدن نفس شما می شود. نعناع خاصیت ضد عفونی کننده خفیفی دارد و همین امر به از بین رفتن بوی بد دهان کمک می کند. نعناع گزینه خوبی برای حذف سریع بوی بد دهان بعد از مصرف پیاز است.
چگونه از نعناع استفاده کنیم؟
یک قاشق چایخوری برگ نعناع له شده را در یک فنجان آب داغ بریزید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در همین حالت بماند. ان را صاف کنید و کمی عسل بدان بیفزایید. این چای را چند بار در روز بخورید.
شما می توانید برگ نعناع را به صورت تازه بردارید و بجوید. روش دیگری که پیش روی خود خواهید داشت خوردن شکلات با طعم نعناع یا جویدن آدامس های نعناعی است.

بوی پیاز دهان

11. جعفری:
جعفری یکی از ترفندهای محبوب برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان بعد از مصرف پیاز است. همانند نعناع، جعفری نیز حاوی کلروفیل است و می تواند بوی دهان را از بین ببرد. همچنین جعفری حاوی روغن است و می تواند بوی پیاز را خنثی کند.
چگونه از جعفری استفاده کنیم؟
برگ های تازه جعفری را در سرکه سفید بریزید و کمی نمک بدان بیفزایید. می توانید به مدت یک یا دو دقیقه برگ های آن را بجوید و ببلعید. همچنین می توانید جعفری خرد شده را در دو فنجان آب بریزید. دو الی سه میخک کامل را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت 5 دقیقه بجوشد. بعد از سرد شدن آن را صاف کنید و بنوشید.
گزینه سومی که دارید اضافه کردن جعفری به غذاهای حاوی پیاز است.
12 . چای سبز:
چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند پلی فنول است که برای از بین بردن و تجزیه ترکیبات سولفوری بسیار موثر عمل می کند. استفاده از این روش درمانی برای کاهش بوی پیاز بسیار عالی است.
چگونه از این روش استفاده کنیم؟
یک قاشق چایخوری برگ چای سبز را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه در همین حالت بماند. آن را صاف کنید و از آبش لذت ببرید. این ترکیب را روزی چند بار بنوشید.
13 . لیمو:
لیمو نیز ماده خوبی برای خلاصی از شر بوی بد دهان بعد از مصرف پیاز است. لیمو با طعمی که دارد می تواند بوی پیاز را خنثی کند. علاوه بر این، خاصیت آنتی باکتریایی آن می تواند فاکتور اصلی برای نابودی باکتری های بدی باشد که باعث ایجاد بوی بد در دهان می شوند.
چگونه از لیمو استفاده کنیم؟
یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک فنجان آب ترکیب کنید. دهان خود را روزی دو الی سه بار با این ترکیب شستشو دهید. گزینه دیگر نوشیدن یک یا دو لیوان لموناد خانگی است. همچنین می توانید کمی لیمو را بجوید.
14 . جوش شیرین:
جوش شیرین یک درمان خوب برای خلاصی از بوی بد دهان بعد از مصرف پیاز است. جوش شیرین می تواند بوی پیاز را خنثی سازد و PH دهان را متعادل نماید و از رشد باکتری ها جلوگیری کند.
چگونه از آن استفاده کنیم؟
یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی نمک دریایی در یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید. از این مایع به عنوان دهانشویه طبیعی در روز استفاده کنید.
ترفندهای زیادی برای از بین بردن بوی پیاز از دهان وجود دارد. در این مقاله 16 مورد از روش های مفید و موثر را بیان کردیم.

instagram banner
1 دیدگاه
  1. egitimdili.com می گوید

    Eğitimdili sitesi çeşitli kategorilerde sınav alanında kaliteli içerikler sunarak öğretmen ve öğrencilere yararlı bir site olma yolunda ilerleyen kurumsal şirkete ait eğitim portalıdır.
    egitimdili

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.