تغذیه دوران بارداری برای زیبایی جنین

تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین : حفظ رژیم غذایی سالم در دوران بارداری بسیار مهم است.در طول این زمان، بدن شما نیاز به مواد مغذی اضافی، ویتامین ها و مواد معدنی دارد.در حقیقت، شما ممکن است هر بار در سه ماهه دوم و سوم  350-500 کالری اضافی مصرف کنید .

تغذیه دوران بارداری برای زیبایی جنین

چه ویتامینی در زیبایی جنین تاثیر دارد

 

اکنون که باردار هستید، ممکن است بخواهید بدانید در دوران بارداری چه بخورید تا فرزندی زیبا داشته باشید. بله، چیزهایی که در دوران بارداری می خورید می تواند بر ظاهر کودک شما تأثیر بگذارد.

زنان، به طور کلی، در طول زندگی خود نیازهای تغذیه ای خاصی دارند و در حین تلاش برای باردار شدن، در دوران بارداری و شیردهی، اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

توصیه های اخیر موسسه پزشکی برای افزایش وزن بارداری، شاخص توده بدنی قبل از بارداری (BMI) را آغاز می کند.

اگر می خواهید نوزادی زیبا به دنیا بیاورید، وعده های غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید که حاوی مواد مغذی باشد. میوه هایی مانند انبه، پاپایا، پرتقال، موز و گیلاس آفریقایی باید در رژیم غذایی شما باشد. میوه های فصلی دیگر نیز وجود دارد و اگر می

خواهید بچه های زیبا داشته باشید، بهتر است آنها را بخورید.

زنان باردار به 2.3 لیتر مایعات (از همه منابع) در روز (9 × 250 میلی لیتر فنجان) و زنان شیرده به 2.6 لیتر در روز (10 × 250 میلی لیتر فنجان) نیاز دارند. به خاطر داشته باشید که این دستورالعمل‌های کلی هستند و بسته به آب و هوا، اندازه بدن و سطح فعالیت

شما متفاوت است. بهترین راه برای اطمینان از نوشیدن کافی این است که به علائم تشنگی خود گوش دهید و رنگ ادرار خود را زرد کم رنگ کنید. ممکن است نگه داشتن یک بطری آب در نزدیکی شما کمک کند تا به شما یادآوری کند که به طور منظم بنوشید.

سبزیجات و سبزیجات بخورید

حتما سبزیجاتی مانند اوگو، برگ تلخ، آفنگ، تته، اسفناج، اوها، خیار، نخود و گوجه فرنگی مصرف کنید. خوردن این میوه ها و سبزیجات مغذی، نوزادان زیبا را تضمین می کند!

آب زیاد بنوشید

بدن شما برای عملکرد خوب به هیدراتاسیون کافی نیاز دارد و جنین شما نیز همینطور. پزشکان مصرف روزانه 2 لیتر آب یا 8 لیوان آب را توصیه می کنند. مصرف مایعات می تواند بر روی پوست، استخوان ها و به طور کلی سلامت شما تاثیر بگذارد.

اگر به نوشیدن آب عادت ندارید، می توانید با گذاشتن یک کوزه آب در صبح و نوشیدن آن تا زمانی که روزانه 2 لیتر آب مصرف کنید، خود را برای تامین نیاز روزانه خود آموزش دهید. هنگامی که بدن شما به این مصرف آب جدید عادت کند، به طور طبیعی تنظیم می

شود و به اندازه کافی احساس تشنگی می کنید که هر روز مقدار زیادی آب بنوشید!

رژیم کمبود مواد مغذی کلیدی ممکن است بر رشد کودک تاثیر بگذارد.عادات غذایی بد و افزایش اضافه وزن ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض بارداری یا زایمان را افزایش دهد.

این روزهای جلال است. این در شرایطی است که خوردن غذا واقعا خوب می شود. شما با یک کودک چلپ چلوپ می کنید ، می درخشید .
سه ماهه دوم زمانی است که شما می توانید ترکیبات عجیب و غریبی از غذاهای مانند سوسیس بوقلمون غوطه ور در نوتلا را تجربه کنید .
ساندویچ بیکن ، تخم مرغ و پنیر را روی یک شیرینی میل کنید. و می دانید ، تخم مرغ پروتئین دارد ، پنیر لبنیات دارد ، بنابراین ، بله ، برای تغذیه جنین خود اساساً یک چیز فوق العاده سالم است.
• پنکیک با بیشتر کره و شربت و یک طرف میوه. شما برای شستن تمام تخم مرغ ها به چیزی شیرین نیاز دارید. و نوزادان عاشق چیزهای شیرین هستند.
• شکلات داغ با خامه اضافی. اما تقریباً هر روز به شکلات داغ نیاز دارید / می خواهید. فقط به یاد داشته باشید این شما نیستید که خواستار آن شکلات هستید. این جنین است که حریص است.

بدن شما نیازهای غذایی در دوران بارداری را افزایش داده است تا از معجزه رشد درون شما حمایت کند! شما قطعا به ریز مغذی ها و درشت مغذی های بیشتری برای حمایت از شما و کودکتان نیاز دارید. در اینجا لیستی وجود دارد که به شما کمک می کند:

نیاز به کلسیم در دوران بارداری

به ساخت استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند. منابع اصلی شامل شیر، پنیر، کشک، بادام، شیر سویا، بوک چوی، سبزیجات سبز است. در دوران بارداری روزانه به 1000 میلی گرم (میلی گرم) نیاز دارید.

نیاز به آهن در دوران بارداری

به گلبول های قرمز خون کمک می کند تا اکسیژن را به کودک شما برساند. منابع آن عبارتند از حبوبات، نخود فرنگی، اسفناج، بروکلی، سیب، توت فرنگی و غلات غنی شده با آهن. در دوران بارداری به 27 میلی گرم در روز نیاز دارید.

برای سلامت پوست، بینایی و رشد استخوان ها به این ویتامین نیاز دارید. هویج، سبزیجات تیره و برگ دار، انبه، گوجه فرنگی، زردآلو و سیب زمینی شیرین منابع خوبی هستند. در دوران بارداری روزانه به 770 میکروگرم نیاز دارید.

نیاز به ویتامین C در دوران بارداری

لثه‌ها، دندان‌ها و استخوان‌های سالم را تقویت می‌کند و به جذب آهن در بدن کمک می‌کند. منابع خوب شامل مرکبات، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و توت فرنگی است. در دوران بارداری روزانه به 85 میلی گرم نیاز دارید.

تغذیه دوران بارداری برای زیبایی جنین

تغذیه دوران بارداری برای زیبایی جنین

سیستم ایمنی در حال توسعه بسیار حساس تر از سیستم ایمنی بزرگسالان است. تحقیقات نشان می دهد قرار گرفتن مادران باردار در معرض آفت کش ها می تواند در سال های بعدی، کودک را در معرض اختلال سیستم ایمنی قرار دهد. سایر تحقیقات انجام شده آفت کش هایی که در منابع آبی وجود دارد به زایمان زودرس و نقص در جنین مرتبط دانسته اند.

یکی از متخصصان در این باره می گوید: ما شواهد زیادی داریم که نشان می دهد نیترات و آفت کش ها توانایی این را دارند که حتی در دوزهای اندک با فرایند رشد جنین تداخل ایجاد نمایند. شستن مواد غذایی قبل از مصرف می تواند مفید باشد اما این موضوع کافی نیست. نوع محصولات و نحوه کاشت آن ها بسیار مهم است.

میوه هایی که پوست نازکی دارند( همچون سیب، هلو، فلفل دلمه ای و توت فرنگی) می توانند آفت کش زیادی را به خود جذب نمایند. باید غذاهایی که از کشورهای دیگر وارد می شود را بشناسید. سعی کنید از مواد غذایی ارگانیک و سالم استفاده نمایید.

به سادگی، انتخاب غذاهای سالم و مغذی به حفظ سلامت شما و کودک شما کمک می کند.همچنین پس از تولد، وزن بارداری را از دست خواهید داد.در اینجا 13 غذای بسیار مغذی برای خوردن در هنگام بارداری وجود دارد.

رژیم غذایی سالم برای بارداری چیست؟

سیب در زیبایی کودک بسیار موثر است و نقش زیادی ایفا می کند.
• خوردن خربزه در بارداری باعث زیبایی جنین می شود.
• مصرف آب آناناس به همراه یک قاشق عسل در بارداری برای زیبایی، نظافت و شادابی پوست جنین و مادر مفید است.
• برای زیباتر شدن چشم های کودک می توانید بادیان و رازیان را مصرف نمایید.
• برای افزایش خون مادران باردار کاسنی بخورند. زیرا افزایش خون موجب داشتن فرزندی زیبا می شود.
• خوردن گلابی توسط پدر قبل از تصمیم بارداری و لقاح باعث زیبایی جنین می شود.
• مصرف رب انار در بارداری علاوه بر زیبایی نوزاد موجب از بین بردن ویار مادر نیز می شود.
• مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری می کند و سبب افزایش مو می شود.
• مصرف میوه به در دوران بارداری نیز بسیار مفید است و موجب خوش آب و رنگ شدن کودک می شود، همچنین به توانایی آن را دارد که ویار زنان را از بین ببرد.
• خوردن عسل به زنان باردار توصیه می شود، زیرا این ماده غذایی با ارزش دارای آهن، کلسیم، سدیم، فسفر، منگنز، قند و پتاسیم است.
• برای داشتن فرزند نیکو و زیبا شیر بنوشید.
• خوردن توت فرنگی و هلو در زیبای کودک و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

  • به اندازه وعده های غذایی و میان وعده ها و تعداد دفعاتی که می خورید توجه کنید.
  • از چربی های اشباع شده “بد” مانند غذاهای سرخ شده ، شیرینی ، بیسکویت ، پای و کیک خودداری کنید.
  • بیشتر چربی های غیراشباع «خوب» مانند آووکادو ، آجیل ، ماهی های روغنی و دانه ها بخورید.
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین مانند شیرینی ، بیسکویت ، کیک و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.

سعی کنید از غذاهای آماده بیش از حد نیز اجتناب کنید. مواد نگهدارنده شیمیایی ، رنگ ها و طعم دهنده های اضافه شده به این مواد می توانند بر مواد مغذی موجود در غذا تأثیر بگذارند.

تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین

13 تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین

1- محصولات لبنی

در دوران بارداری، باید پروتئین و کلسیم اضافی مصرف کنید تا نیازهای جنین رو به رشد تامین شود.

در دوران بارداری مصرف لبنیات بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا نیاز اضافی به پروتئین و کلسیم را برآورده کنید که به جنین در حال رشد شما کمک می کند. حداقل یک لیوان شیر در روز بنوشید و ماست یونانی و شیر بیشتری مصرف کنید تا کودکتان

سالم و زیبا بماند.

محصولات لبنی دارای دو نوع پروتئین با کیفیت بالا هستند: کازئین و آب پنیر. لبنیات بهترین منبع غذایی کلسیم است و مقدار زیادی از فسفر، ویتامین های مختلف B، منیزیم و روی را فراهم می کند.

ماست ، به خصوص ماست یونانی، مخصوصا برای زنان باردار مفید است .این حاوی کلسیم بیشتر از سایر محصولات لبنی است.

برخی از گونه ها همچنین دارای باکتری های پروبیوتیک هستند که از سلامت گوارش  حمایت می کنند.افراد مبتلا به لاکتوز نیز ممکن است قادر به تحمل ماست، به خصوص ماست پروبیوتیک نباشند.

مصرف مکمل پروبیوتیک در دوران بارداری ممکن است خطر ابتلا به عوارض مانند پره اکلامپسی، دیابت بارداری، عفونت واژن و آلرژی را کاهش دهد

محصولات لبنی، به ویژه ماست، یک انتخاب عالی برای زنان باردار است. آنها به شما کمک می کند نیازهای پروتئین و کلسیم را افزایش دهید. پروبیوتیکها نیز ممکن است به کاهش خطر عوارض کمک کنند.تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین

2- حبوبات

این گروه غذایی شامل عدس، نخود فرنگی، لوبیا،نخود ، سویا و بادام زمینی است.حبوبات منابع عالی گیاهی فیبر، پروتئین، آهن، فولات (B9) و کلسیم هستند که همه آنها در دوران بارداری نیاز به مصرف بیشتر دارند.

Folate یکی از ویتامین های B است (B9). برای سلامتی مادر و جنین، مخصوصا در سه ماهه اول، بسیار مهم است.با این حال، اکثر زنان باردار به اندازه کافی فولات مصرف نمی کنند .

حبوبات گروهی از غذاها هستند که شامل عدس، سویا، نخود، لوبیا، نخود و بادام زمینی است. آنها منبع عالی فیبر گیاهی، پروتئین، فولات، کلسیم و آهن هستند. و همه اینها برای یک زن باردار بسیار مهم است. داشتن فولات کافی باعث می شود کودک شما

سالم به دنیا بیاید و در آینده از بسیاری از بیماری ها و عفونت ها مصون بماند.

تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین

این با افزایش خطر نقص لوله عصبی و وزن کم هنگام تولد مرتبط است. مصرف نادرست فولات همچنین ممکن است باعث شود کودک شما بیشتر در معرض ابتلا به عفونت و بیماری در زندگی باشد.

لوبیا حاوی مقادیر زیاد فولات هستند . یک فنجان عدس، نخود یا لوبیا سیاه از 65 تا 90 درصد از فولات را فراهم می کند.علاوه بر این، حبوبات به طور کلی در فیبر بسیار زیاد هستند.

حبوبات منابع عالی فولات، فیبر و بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند. Folate مواد مغذی بسیار مهمی در دوران بارداری است و ممکن است خطر برخی نقایص و بیماریهای زاینده را کاهش دهد.

طب سنتی برای زیبایی جنین

آجیل

آجیل ها خوشمزه هستند و سرشار از چربی های سالم هستند. این باعث می شود که آنها به گزینه ای ایده آل برای میان وعده در دوران بارداری تبدیل شوند. آنها دارای اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری هستند که برای رشد کودک بسیار مهم هستند.

مواد غذایی با مواد مغذی زیاد همچون ماست، کره بادام زمینی، مرغ، گوشت گاو، تخم مرغ و محصولات لبنی موادی هستند که سرشار از پروتئین، کلسیم و آهن هستند . این مواد غذایی تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و توسعه درست و مناسب کودک را فراهم آورد. گوشت بدون چربی در برگیرنده پروتئین، ویتامین B، آهن و روی است.

آب مرکبات نیز فولات و ویتامین C دارد و به جذب آهن از مواد غذایی کمک می کند. غلات سبوس دار در برگیرنده فیبر، ویتامین B ، منیزیم و روی هستند.

3- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین غنی از بتا کاروتن است که یک ترکیب گیاهی است که به ویتامین A در بدن شما تبدیل می شود.ویتامین A برای رشد و تمایز بیشتر سلول ها و بافت ها ضروری است. این برای رشد جنین سالم بسیار مهم است .

زنان باردار معمولا توصیه می شود که میزان مصرفویتامین A خود را با 10-40٪ افزایش دهند .

بنابراین بتا کاروتن یک منبع بسیار مهم ویتامین A برای زنان باردار است.سیب زمینی شیرین یک منبع عالی بتا کاروتن است. حدود 3.5-5.3 اونس (100-150 گرم) سیب زمینی شیرین پخته شده، کل مصرف روزانه مرجع  را انجام می دهد.

علاوه بر این، سیب زمینی شیرین حاوی فیبر است که ممکن است افزایش کامل، کاهش قند خون و بهبود سلامت گوارشی و تحرک روده راافزایش دهد.سیب زمینی شیرین یک منبع عالی بتا کاروتن است که بدن شما ان رابه ویتامین A تبدیل میکند.

ویتامین A برای رشد و تمایز سلول های جنین در حال رشد شما مهم است.تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین

تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین

4- ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا در اسیدهای چرب امگا 3 بسیار غنی است.اکثر افراد، از جمله زنان باردار، از طریق رژیم غذایی خود تقریبا به اندازه کافی امگا 3 را دریافت نمی کنند.

اسیدهای چرب امگا 3 در دوران بارداری ضروری هستند، به خصوص اسیدهای چرب امگا 3، DHA و EPA.اینها در مقادیر زیاد در غذاهای دریایی یافت میشوند و به ایجاد مغز و چشم جنین کمک میکنند

با این حال، زنان باردار به طور کلی توصیه می شود که مصرف غذاهای دریایی خود را دو بار در هفته به دلیل جیوه و دیگر آلاینده های موجود در ماهی های چرب محدود کنند .

با این حال، مطالعات نشان داده است که زنان باردار که 2-3 وعده غذای ماهی چرب را در هفته مصرف می کنند، مصرف توصیه شده امگا 3 را افزایش می دهند و سطوح EPA و DHA آنها را افزایش می دهد.

علاوه بر این، ماهی آزاد یکی از منابع طبیعی ویتامین D است که اغلب در رژیم غذایی کمبود دارد. برای بسیاری از فرآیندهای بدن شما، از جمله سلامت استخوان و عملکرد ایمنی بسیار مهم است .تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین

ماهی قزل آلا حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا -3 EPA و DHA است که برای رشد مغز و چشم در نوزاد شما مفید است.این یک منبع طبیعی ویتامین D است.

تغذیه برای زیبایی جنین نی نی سایت

بیش از نیمی از زنان در طول دوران بارداری خود اضافه وزن پیدا می کنند. تحقیقات نشان می دهد مادرانی که اضافه وزن پیدا می کنند کودکانشان در سال های بعدی زندگی به چاقی مبتلا می شوند. همچنین این احتمال وجود دارد که مادر بعد از به دنیا آمدن

فرزند وزن خود را کمک نکند.
به همین خاطر باید اهداف وزنی به خوبی ترسیم شود و در این دوران وزن مادر در حد نرمال و طبیعی نگهداری گردد. اگر دوقلو باردار هستید و BMI بدن شما قبلا نرمال و طبیعی بوده است، متخصصان پیشنهاد می کنند بین 37 تا 54 پوند می توان وزن به دست

اورد. 20 الی 30 پوند تا هفته بیستم، 30 الی 46 پوند تا هفته بیست و هشتم و بقیه در سه ماهه اخر.

اگر فقط یک جنین در شکم دارید، حدود 340 کالری اضافی در روز در سه ماهه دوم و 450 کالری اضافی در سه ماهه سوم کافی است. پزشکان در مورد کالری اضافی در سه ماهه اول موافق نیستند. به جای اینکه کالری های مصرفی را بشمارید بهتر است تا

زمانی که سیر شدید غذا بخورید و از مصرف بیش از حد مواد غذایی خودداری نمایید. اگر با کنترل مواد غذایی و مقدار آن مشکل دارید می توانید از پزشک کمک بگیرید.

5- تخم مرغ

نوشته های مرتبط

تخم مرغ غذای بهداشتی نهایی  است ، زیرا آنها تقریبا حاوی هر نوع مواد مغذی هستند که نیاز دارید.یک تخم مرغ بزرگ حاوی 77 کالری، و همچنین پروتئین و چربی با کیفیت بالا است. همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است.

تخم مرغ یک منبع عالی کولین هستند . کولین برای بسیاری از فرآیندهای بدن شما، از جمله توسعه مغز و سلامت  ضروری است.یک نظرسنجی رژیم غذایی در آمریکا نشان داد که بیش از 90 درصد افراد کمتر از مقدار توصیه شده کولین مصرف می کنند .

مصرف کولین کم در دوران بارداری ممکن است خطر نقایص لوله عصبی را افزایش دهد و احتمالا منجر به کاهش عملکرد مغز در جنین  شود.یک تخم مرغ کامل شامل حدود 113 میلی گرم کولین است که حدود 25 درصد ازنیاز برای زنان باردار (450 میلی گرم)  است.

کلا تخم مرغ ها فوق العاده مغذی هستند و یک راه عالی برای افزایش مصرف مواد مغذی خود هستند. آنها همچنین حاوی کولین، مواد مغذی ضروری برای سلامت و پیشرفت مغز هستند.

تخم مرغ یک ابر غذا است زیرا منبع بسیار خوبی از ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی است. پروتئین های موجود در تخم مرغ باعث می شود که برای رشد کودک مفید باشد زیرا سلول های جنین را تولید و ترمیم می کند. علاوه بر این، تخم مرغ مقدار زیادی

کولین در خود دارد. کولین برای رشد مغز و سیستم عصبی جنین شما ضروری است.

6- بروکلی تیره، وبرگ سبز

کلم بروکلی و سبزیجات سبز تیره، مانند کلم و اسفناج، حاوی بسیاری از مواد مغذی زنان باردار هستند.این شامل فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم است.

تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین

علاوه بر این، کلم بروکلی و برگ سبزیجات دارای غنی از آنتی اکسیدان هستند. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی هستند که به سیستم ایمنی و هضم نفوذ می کنند .

زیبایی جنین در کدام ماه شکل می گیرد

 

در حالی که مردم توصیه می کنند «برای دو نفر غذا بخورید»، تفسیر درست این ضرب المثل قدیمی این است که باید «دو برابر سالم» غذا بخورید!

  • حدود 1800 کالری در روز در طول سه ماهه اول
  • حدود 2200 کالری در روز در طول سه ماهه دوم
  • حدود 2400 کالری در روز در سه ماهه سوم بارداری

با توجه به محتوای فیبر بالا، این سبزیجات همچنین ممکن است به جلوگیری از یبوست کمک کنند که یک مشکل رایج در میان زنان باردار است.مصرف سبزیجات سبز نیز سبب کاهش خطر ابتلا به وزن کم هنگام تولد شده است.

بروکلی وبرگ سبزیجات دارای بیشترین مواد مغذی هستند که زنان باردار نیاز دارند. آنها همچنین غنی از فیبر هستند، که ممکن است به جلوگیری یا درمان یبوست کمک کند.

7- گوشت گوسفند

گوشت گوسفند، و مرغ منبع خوبی از پروتئین با کیفیت هستند .علاوه بر این، گوشت گاو نیز غنی از آهن، کولین و دیگر ویتامین های B هستند – که همه آنها در مقادیر بالاتری در دوران بارداری مورد نیاز است.

آهن یک ماده معدنی ضروری است که توسط گلبول قرمز به عنوان بخشی از هموگلوبین مورد استفاده قرار می گیرد. مهم است که اکسیژن را به تمام سلولهای بدن منتقل کنید.

از آنجا که حجم خون دربارداری افزایش می یابد، زنان باردار نیاز به آهن بیشتری دارند. این در سه ماهه سوم بسیار مهم است.سطح پایین آهن در اوایل و میانه حاملگی ممکن است کم خونی کمبود آهن را ایجاد کند که خطر ابتلا به زایمان زودرس و وزن کم هنگام

تولد را دو برابر می کند

ممکن است دشوار باشد که نیازهای آهن را تنها با رژیم غذایی بپوشانید، به ویژه از آنجا که بسیاری از زنان باردار  از خواص گوشت بیخبرند .با این حال، برای کسانی که می توانند خوردن گوشت قرمز به طور مرتب داشته باشند ممکن است به افزایش مقدار آهن

دریافت شده از رژیم غذایی کمک کند.

خوردن غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال و فلفل ممکن است باعث افزایش جذب آهن از وعده های غذایی شود.گوشت ونان یک منبع خوب پروتئین با کیفیت است. گوشت گاو نیز غنی از آهن، کولین و ویتامین B هستند که همه آنها مواد مغذی مهم در دوران

بارداری هستند.

8- روغن کبد ماهی

روغن کبد ماهی از کبد چرب ماهی، اغلب ساخته شده است. روغن بسیار غنی از EPA و DHA است که برای رشد مغز و چشم ضروری است .

روغن کبد ماهی نیز ویتامین D بسیار زیادی دارد. که بسیاری از آنها به اندازه کافی دریافت نمی کنند. این ممکن است برای کسانی که به طور منظم غذاهای دریایی و یا مکمل با امگا 3 و یا ویتامین D مصرف نمی کند بسیار مفید است.

مصرف کم ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به پره اکلامپسی ارتباط دارد. این عارضه بالقوه خطرناکی با فشار خون بالا، تورم دست و پا و پروتئین در ادرار مشخص می شود .

با این حال، توصیه نمی شود که بیش از یک وعده در روز مصرف کنید، زیرا ویتامین A پیش از تشکیل آن برای جنین شما خطرناک است. سطح بالای امگا 3 همچنین ممکن است اثرات خونریزی داشته باشد

(یک قاشق غذاخوری یا 15 میلی لیتر) روغن کبد ماهی بیش از مقدار لازم اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین D و ویتامین A را فراهم می کند. روغن کبد ماهی ممکن است برای زنانی که غذاهای دریایی نمی خورند بسیار مهم باشد.

در سه ماه اول بارداری چی بخوریم بچه زیبا بشه

9- توت ها

توت ها با آب، کربوهیدرات سالم، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان ها بسته بندی می شوند.آنها به طور کلی حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که به بدن کمک می کند که آهن را جذب کند.ویتامین C همچنین برای سلامت پوست و عملکرد ایمنی بدن نیز اهمیت دارد.

توت ها دارای شاخص نسبتا کم گلیسمی هستند، بنابراین نباید موجب افزایش شدید قند خون شوند .توت ها نیز یک میان وعده خوب هستند زیرا حاوی آب و فیبر هستند. آنها عطر و طعم و تغذیه زیادی را عرضه می کنند، اما با مقدار کمی کالری.

توت ها حاوی آب، کربوهیدرات، ویتامین C، فیبر، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی هستند. آنها ممکن است به زنان باردار کمک کنند که مواد مغذی و مصرف آب خود را افزایش دهند.

10- دانه های کامل

خوردن دانه های کامل ممکن است زنان باردار را به نیازهای کالری خود افزایش دهد، به ویژه در سه ماهه دوم و سوم.در مقایسه با دانه های تصفیه شده، دانه های کامل با فیبر، ویتامین ها و ترکیبات گیاهی بسته بندی می شوند.جو همچنین حاوی مقادیر

مناسبی از پروتئین هستند که در دوران بارداری مهم هستند.

علاوه بر این، غلات کامل به طور کلی غنی از ویتامین B، فیبر و منیزیم هستند . همه اینها اغلب در رژیم های غذایی زنان باردار وجود دارد.کلدانه ها با فیبر، ویتامین ها و ترکیبات گیاهی بسته بندی می شوند. آنها همچنین دارای ویتامین های B، فیبر و منیزیم

هستند که همه آنها زنان باردار هستند.

11- آووکادو

آووکادو یک میوه غیر معمول است زیرا آنها حاوی مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع هستند .آنها همچنین دارای فیبر بالا، ویتامین B (به ویژه فولات)، ویتامین K، پتاسیم، مس، ویتامین E و ویتامین C هستند.

به دلیل محتوای بالای چربی های سالم، فولات و پتاسیم، آووکادو انتخاب خوبی برای زنان باردار است.چربی های سالم کمک می کنند پوست، مغز و بافت جنین خود را بسازند و فولات ممکن است به جلوگیری از نقص لوله عصبی کمک کند

پتاسیم ممکن است به کاهش درد پس از زایمان کمک کند، که یک اثر جانبی بارداری برای بعضی از زنان است. در واقع، آووکادو پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد.

تمرکز رشد کودک در این سه ماهه رشد مغز و استخوان است. برای این کار، مادر به کلسیم و ویتامین D نیاز دارد. امگا 3 برای رشد مغز کودک شما ضروری است.

یک ماده مغذی کمتر شناخته شده اما به همان اندازه مهم، بتا کاروتن است، نوعی ویتامین A که خون و پوست سالم می سازد.

یک نوشیدنی خوب است، در هر زمانی از روز! به هیدراتاسیون و تعادل الکترولیت کمک می کند. در سه ماهه اول، آنها به مقابله با کم آبی ناشی از استفراغ شدید کمک می کنند. در طول سه ماهه دوم و سوم، آنها به حفظ سطح مایع آمنیوتیک کمک می کنند و

از الیگوهیدرآمنیوس جلوگیری می کنند.

آب لیمو: تازه فشرده شده و با عسل یا دمنوش چاشنی شده است.

آب نارگیل لطیف: به هضم غذا کمک کنید. این کار از یبوست جلوگیری می کند، ph را حفظ و تنظیم می کند. سطوح بدن. این به نوبه خود متابولیسم را بهبود می بخشد و بدن را سم زدایی می کند. آب نارگیل به عنوان یک خنثی کننده اسید طبیعی، باعث تسکین

و جلوگیری از سوزش سر دل در دوران بارداری می شود.

تغذیه ماه هفتم بارداری برای زیبایی جنین

 

با آماده شدن نوزاد برای افزایش وزن و بالغ شدن اندام های داخلی برای آماده شدن برای ورود به دنیا، رشد سریع تر می شود. به خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم ادامه دهید. با ساختن لایه‌های چربی، نیاز انرژی شما افزایش می‌یابد.

Avocados شامل مقادیر زیاد اسیدهای چرب غیر اشباع، فیبر، فولات و پتاسیم است. آنها ممکن است به بهبود سلامت جنین کمک کنند و از گرفتگی عضلات پا که در زنان باردار رایج هستند کمک کند.

12- میوه خشک

میوه خشک شده به طور کلی کالری، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارد. یک تکه میوه خشک حاوی همان مقدار مواد مغذی به عنوان میوه تازه است، فقط بدون آب و در شکل بسیار کوچکتر. میوه های خشک می تواند درصد زیادی از مصرف توصیه شده از

بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله فولات، آهن و پتاسیم را فراهم کند.

آلو غنی از فیبر، پتاسیم، ویتامین K و سوربیتول است. آنها مسهلهای طبیعی هستند و ممکن است در کاهش یبوست مفید باشند.با این حال، میوه های خشک نیز شامل مقدار زیادی از قند طبیعی است. اطمینان حاصل کنید که از انواع شیرینی که حاوی شکر

بیشتری هستند اجتناب کنید.

گرچه میوه های خشک ممکن است به افزایش کالری و مصرف مواد مغذی کمک کنند، معمولا توصیه نمی شود بیش از یک وعده در یک زمان مصرف شود. میوه خشک می تواند برای زنان باردار بسیار مفید باشد زیرا آنها کوچک و مواد مغذی هستند. برای جلوگیری

از مصرف بیش از حد قند، فقط قسمتهای خود را محدود کنید و از انواع شیرینی استفاده کنید.

13- آب

در دوران بارداری حجم خون به میزان 1.5 لیتر یا حدود 50 اونس افزایش می یابد. بنابراین، مهم است که به طور کامل هیدراته شوید.جنین شما معمولا همه چیزهایی را که نیاز دارد، می گیرد، اما اگر مصرف آب خود را اصافه نکنید ، ممکن است دچار خشکی شوید.

علاوه بر این، افزایش مصرف آب شما می تواند به کاهش یبوست کمک کند و خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری را که در دوران بارداری رایج است، کاهش دهد

دستورالعمل های عمومی توصیه می کنند که نوشیدن حدود 68 اونس یا 2 لیتر آب در روز داشته باشید،

به عنوان یک برآورد، شما باید هر روز 34-68 اونس (1-2 لیتر) بنوشید. فقط به خاطر داشته باشید که همچنین از غذاهای دیگر و نوشیدنی هایی مانند میوه، سبزیجات، قهوه و چای نیز استفاده می کنید.

آب آشامیدنی مهم است زیرا حجم خون شما در دوران بارداری افزایش می یابد. هیدراتاسيون مناسب می تواند به جلوگیری از یبوست و عفونت های دستگاه ادراری کمک کند.آنچه که در طول بارداری می خورید انرژی و رفاه شما را تحت تاثیر قرار می

دهد.همچنین ممکن است به طور مستقیم بر سلامت و رشد جنین شما تأثیر بگذارد.

از آنجا که نیازهای کالری و مواد مغذی افزایش می یابد، بسیار مهم است که مواد مغذی ، مواد غذایی سالم را انتخاب کنید .تغذیه دوران بارداری زیبایی جنین وزن در دوران بارداری طبیعی است، اما مهم است که آن را با روش سالم به دست آورید. این بعد از

بارداری به شما، کودک و سلامتی شما منجر می شود.

برخی از دمنوش های گیاهی ممکن است در بارداری مضر باشند. چای ها را برای برچسب هشدار بارداری بررسی کنید یا از ماما خود بپرسید.

نوشیدنی‌های تخمیری مانند کامبوجا می‌توانند حاوی مقادیر کمی الکل باشند و بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.

نوشیدنی‌های قندی دارای مواد مغذی کمی هستند و می‌توانند جایگزین انتخاب‌های بهتر شوند، بنابراین آن را به حداقل برسانید.

الکل

هیچ سطح ایمن شناخته شده ای برای نوشیدن الکل در دوران بارداری وجود ندارد  ، زیرا وارد جریان خون کودک می شود، جایی که می تواند بر رشد کودک تأثیر بگذارد. اختلال طیف الکل جنینی (FASD) طیفی از ناتوانی‌های مختلف را توصیف می‌کند که می‌تواند

زمانی ایجاد شود که کودک در حال رشد در طول بارداری در معرض الکل قرار گیرد. وزارت بهداشت به زنانی که قصد بارداری دارند و همچنین زنان باردار از نوشیدن الکل اکیداً توصیه می کند.

همچنین به مادران شیرده توصیه می شود که از مصرف الکل بخصوص در ماه اول پس از زایمان خودداری کنند. اگر مشروب بنوشید، همان مقدار الکلی که وارد جریان خون شما می شود، وارد شیر مادرتان می شود – و هنگامی که از جریان خون شما خارج می

شود، از شیر مادر خارج میشود.

کافئین

بارداری متابولیسم کافئین را کند می کند، بنابراین به زنان باردار توصیه می شود که کافئین را به بیش از 2 فنجان قهوه (کمتر از 200 میلی گرم کافئین) در روز محدود کنند. همچنین به شیر مادر منتقل می شود و توصیه می شود زنان شیرده مصرف را نیز محدود کنند.

کافئین یک محرک است و می‌تواند به اختلال در خواب – برای زنان و نوزادان – و همچنین تحریک‌پذیری و سوء هاضمه کمک کند. سطوح بالای کافئین با کاهش باروری در زنانی که قصد باردار شدن دارند و وزن کم هنگام تولد مرتبط است.

هر چیزی که برای نوشیدن انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که محتوای کافئین می تواند متفاوت باشد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.