حرکات یوگا برای باز شدن قاعدگی

بدنسازی در قاعدگی

حرکات یوگا برای باز شدن قاعدگی : ورزش تأثیرات متفاوتی بر بدن ما دارد. ورزش ها گردش خون را در بدن تحریک می کنند و بنابراین عملکرد بهتر سیستم های داخلی را تضمین می کنند.

ترشح هورمون های مختلف در بدن نیز می تواند به دلیل برخی تمرینات خاص تحریک شود. چرخه قاعدگی در زنان توسط هورمون ها کنترل می شود و بنابراین با انجام ورزش های خاص می توانید انتظار داشته باشید که قاعدگی فوری داشته باشید.

در طول دوره شما ،آب گرم بهتر از آب سرد است زیرا بدن شما می تواند از آن بلافاصله بدون نیاز به حرارت دادن آن استفاده کند. این به این معنی است که شما فورا از مزایای آن بهره مند خواهید شد و نه اینکه  مدتی صبر کنید.

من فکر می کنم این نیز مهم است که توجه داشته باشید که این نوشیدنی ارزان، فوق العاده آرام بخش است، بنابراین اگردر دوره پریودی ، شما تغییرات خلقی دارید میتواند به شما کمک کند.

حرکات یوگا برای باز شدن قاعدگی

 

گفته می شود که آهسته دویدن  برای تحریک فوری چرخه قاعدگی موثر است. از طریق آهسته دویدن نقطه ای نه تنها گردش خون در قسمت پایین شکم بدن افزایش می یابد بلکه هورمون هایی را تنظیم می کند که قاعدگی را تنظیم می کنند.

می توانید به مدت 10-15 دقیقه ایستاده در یک مکان خاص آهسته دویدن انجام دهید تا قاعدگی فوری داشته باشید. شما باید آن را هر روز دو بار تکرار کنید.

بسیاری از دختران و خانم های جوان وقتی پریود می شوند درد عضله دارند. گرفتگی عضلات معمولاً مانند درد در ناحیه شکم (شکم) ، لگن (ناحیه ران) ، کمر و بالای پاها احساس می شود. درد معمولاً در روز قبل از شروع قاعدگی و در روز اول قاعدگی بدتر می شود.

اگر درد ها زیاد باشد (بسیار دردناک) ، ممکن است احساس کنید که نمی توانید به مدرسه بروید. به جای از دست دادن  مدرسه ، می توانید ورزش های کششی و با شدت متوسط ​​را برای تسکین درد ناشی از درد عضلات را امتحان کنید.

در اولین روزهای قاعدگی که معمولاً خونریزی و گرفتگی عضلات بیشتر است ، ممکن است احساس کنید انرژی کمتری نسبت به حد نرمال دارید. تمرینات با شدت بالا مانند دویدن ممکن است مناسب نباشد. در عوض ، تمرینات یوگا و تنفس می توانند راهی

مناسب برای کمک به کاهش درد ناشی از گرفتگی عضلات باشند. یوگا همچنین استرس را کاهش می دهد ، انعطاف پذیری را بهبود می بخشد و عضلات را تقویت می کند.

بدنسازی در قاعدگی

هنگام شروع دوره های قاعدگی ، کرنچ بسیار مفید است. دقیقاً مانند سایر تمرینات شکمی که در بالا ذکر شد ، این تمرین نیز در ایجاد فشار در اطراف ناحیه شکم شما کمک می کند و بنابراین در پریود شدن سریع نیز کمک می کند.

برای انجام کرانچ ، به پشت روی زمین دراز بکشید و دستان خود را پشت سر قرار دهید. مطمئن شوید که صاف دراز کشیده اید و سعی در کشیدن فشار به شکم دارید.

همچنین به یاد داشته باشید که در حالی که می خواهید خود را بالا بکشید ، زانوهایتان صاف است. تا جایی که می توانید ست های بیشتری را برای فشار بیشتر به پایین شکم تکرار کنید.

ورزش منظم می تواند به تنظیم چرخه قاعدگی و ترشح اندورفین کمک کند که به کاهش استرس کمک می کند. همچنین می تواند گردش خون را بهبود بخشد، هورمون ها را متعادل کند و عضلات لگن شما را شل کند.

با این حال، بدن می تواند ورزش بیش از حد را به عنوان استرس تفسیر کند، که ممکن است سطح استروژن شما را بیش از حد کاهش دهد و منجر به عدم پریود شود. اگر اخیراً به شدت ورزش کرده‌اید، برای چند روز ورزش‌های سبک‌تر را در نظر بگیرید تا ببینید که

آیا این کمک می‌کند یا خیر.

 چگونه ورزش ممکن است پریود شما را تغییر دهد

دلایلی که ممکن است بخواهید پریودتان را تحریک کنید

ممکن است بخواهید به دلایل مختلف، از نگرانی های عملی گرفته تا پزشکی، پریود خود را تحریک کنید. 

 

یوگا برای پریود شدن فوری

 

در مطالعه ای در سال 2013 با 126 شرکت کننده، مشخص شد که تمرین یوگا به مدت 35 تا 40 دقیقه در روز، 5 روز در هفته به مدت 6 ماه، سطح هورمون های مرتبط با قاعدگی نامنظم را کاهش می دهد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که یوگا می تواند درد

قاعدگی و علائم عاطفی مرتبط با قاعدگی مانند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و کیفیت زندگی زنان مبتلا به دیسمنوره اولیه را بهبود بخشد.

بسیاری از حرکات یوگا به طور موثر قاعدگی های نامنظم شما را حفظ می کنند و به شروع آنها در فواصل منظم کمک می کنند. این حالت‌ها عضلات شکم و ناحیه لگن شما را هدف قرار می‌دهند، که ممکن است باعث انقباض رحم شود و در نتیجه ممکن است در

تحریک قاعدگی شما موثر باشد. برخی از این ژست ها هستند.

حرکات ورزشی برای کاهش درد پریود

 

آزمایش شده و واقعی و باورنکردنی ساده: گرما به عضلات رحم شما کمک می کند تا آرام شوند. اینکه چگونه می خواهید در مورد آن پیش بروید، کاملاً به اولویت شما و آنچه در دسترس شما است بستگی دارد. پدهای گرمایشی و بطری های آب گرم گزینه های

ارزان قیمت عالی هستند. ما چیزهای خوبی در مورد وصله های گرمایشی می شنویم که اگر در حال حرکت هستید به خوبی زیر لباس می پوشند. می توانید یک حوله را در آب گرم خیس کنید، آن را فشار دهید و روی شکم خود بکشید. گرما به اندازه روش های

بالا دوام نمی آورد، اما می توانید هر چند وقت یکبار که نیاز دارید تکرار کنید.

و نخواهید یافت که ما گرمای کل بدن را که در یک حمام گرم یافت می شود از دست بدهیم. فقط نمک اپسوم و مواد گیاهی مورد علاقه خود را اضافه کنید. (ما حمام Phys. Ed. خود را دوست داریم – حاوی عصاره آرنیکا و زنجبیل است و برای بدن خسته فوق العاده است.)

برخی افراد متوجه می شوند که ده تا پانزده دقیقه نفس عمیق به آنها کمک می کند تا از گرفتگی عضلات عبور کنند. بخشی از آن این است که آهسته و عمیق‌تر شدن نفس، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک می‌کند، که می‌تواند سیگنال‌های درد را در بدن

آرام کند. و بخشی از آن صرفاً حواس پرتی است: اگر بتوانید آگاهانه توجه خود را به سمت احساس فیزیکی تنفس معطوف کنید، حداقل تا حدی آن را از خود گرفتگی ها دور می کنید. شما نیازی به برنامه یا راهنما یا چیزهای فانتزی ندارید – به سادگی اجازه دهید

شکم خود را به طور کامل در حین تنفس کشیده باز کنید، به آرامی و به آرامی رها کنید تا تقریباً خالی شوید و تا زمانی که نیاز دارید این کار را تکرار کنید.

ژست های یوگای کبرا ، گربه ، گاو و ماهی چند تمرین خوب برای شماست. آنها ممکن است به شما کمک کنند تا با درد شدید کنار بیایید و برای روزهای قاعدگی سنگین تر شما بهترین هستند. حرکات کششی بهتر است در صورت گرم بودن بدن انجام شود

(همانطور که بعد از استحمام یا دوش گرفتن). هر کشش باید 30 تا 60 ثانیه نگه داشته شود. لطفاً تا حد درد و ناراحتی فشار نیاورید.یوگا برای دردهای  قاعدگی مفیدهستند.

ژست کبرا  : روی شکم دراز بکشید و پاها را صاف کنار هم قرار دهید و دستان خود را زیر شانه ها قرار دهید. با استفاده از دستان خود برای هل دادن ، سر و شانه ها را بلند کنید. تنفس عمیق. این ژست را به مدت 30 تا 60 ثانیه نگه دارید ، به شرطی که

احساس راحتی کنید. سپس به حالت اصلی خود برگردید نفس کشیدن باید عمیق باشد. سعی کنید هنگام تنفس شکم را کاملا پر کنید .

در (استنشاق) ، اجازه می دهید شکم هنگام استنشاق منبسط شود. وقتی نفس خود را بیرون می دهید (بازدم) ، شکم به داخل حرکت می کند و نرم می شود. اگر قادر به نفس کشیدن در شکم نیستید ، باید کشش را ول کنید و باید کمی از آن راحت شوید.

برای 2 تا 3 تنفس به طور معمول نفس بکشید ، سپس این کار را تکرار کنید.

حالت گربه / گاو : روی دست ها و زانوها قرار بگیرید. مطمئن شوید که دستان شما مستقیماً زیر شانه ها قرار دارند ، و زانوها نیز مستقیماً زیر لگن قرار دارند. نفس عمیق بکشید ، و شکم خود را به سمت زمین پایین بیاورید ، در حالی که سر و پایین خود را به

آرامی به حالت ژست  یک گاو دراز می کنید .

برای 2 تا 3 تنفس به طور معمول نفس بکشید. هنگامی که آماده تغییر وضعیت هستید ، نفس عمیق بکشید ، سپس هنگامی که نفس می کشید ، پشت خود را به سمت آسمان حلقه کنید ، در حالی که سر و پایین به آرامی به سمت زمین کشیده می شوند. این ژست گربه است .

برای 2 تا 3 تنفس به طور معمول نفس بکشید. بین دو حالت به آرامی به عقب و جلو بروید و هرکدام را برای 2 تا 3 تنفس نگه دارید.

ژست ماهی  : بالش را روی زمین قرار دهید. پشت و سر خود را روی بالش قرار دهید و پاها را مستقیم در مقابل خود روی زمین قرار دهید. بازوها را به راحتی در کنار خود قرار دهید ، کف دست ها رو به بالا باشد. تا زمانی که احساس راحتی می کنید ، در این حالت بمانید و به آرامی نفس بکشید. اگر صاف بودن پاها باعث ناراحتی کمر می شود ، لطفاً زانوها را با پاها صاف روی زمین خم کنید.

ورزش های مناسب دوران قاعدگی

ورزش آرام ،بهترین راه برای کاهش درد  دوره های دردناک قاعدگی است. کشیدن عضلات خود و کاهش درد ماهانه با این 3 حرکت ساده یوگا امکان پذیر است:

 

1-پاهای خود در جلوی  خود دراز کنید.زانو راست خود را به زاویه 90 درجه و پای دیگر را در مقابل ران چپ خم کنید.پای چپ را جلو ببرید.کشش برای 1 دقیقه. سوئیچ ها را عوض کنید

 

2-با پاها که تا حد امکان از هم جدا شده اند، بنشینید.سر خود را پایین بیاورید و روی زمین بمانید .برای 1 دقیقه نگه دارید

 

3-دراز کشیدن رو به پشت و زانوهای خود را خم کنید، پاشنه خود را به سمت لگن خود بکشید.زانوهای خود را بیرون بکشید، کف پاهای فشرده خود را روبروی هم نگه دارید.نفس عمیق بکشید. 5 تا 10 دقیقه ریلکس کنید

در روزهای قاعدگی سبک تر ، ورزش های هوازی با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی یا دویدن آرام را امتحان کنید. این نوع فعالیت بدنی می تواند نفخ (وزن اضافی آب) و درد گرفتگی را کاهش دهد. ورزش هوازی به گردش خون و ترشح “هورمون های خوب” به نام  اندورفین  کمک می کند. اینها همچنین می توانند برای تسکین سردرد و بهبود خلق و خو کار کنند.

برای پریود شدن سریع می توانید قیچی را نیز امتحان کنید که یک تمرین موثر برای تقویت زیر شکم است. روی زمین به پشت دراز بکشید. اکنون پاها و دست ها را بالا ببرید تا در کف 90 درجه قرار گیرند.

بالاتنه را در این حالت کمی بالا بیاورید. در مرحله بعد پای راست و دست چپ خود را به سمت پایین بیاورید ، اما زمین را لمس نکنید ، در حالی که دست راست خود را به عقب حرکت می دهید اما پای چپ خود را در موقعیت اولیه ثابت نگه دارید.

حالا با پا و دست طرفین دیگر این کار را تکرار کنید. تا جایی که ممکن است ست ها را انجام دهید تا حداکثر فشار را به ناحیه تحتانی شکم وارد کنید. نتایج تمرینات ذکر شده در بالا بسته به تعداد دیگری از عوامل فیزیولوژیکی در افراد مختلف متفاوت است.

با این حال ، اگر اخیراً زایمان کرده اید ، از این تمرینات دور باشید زیرا این تمرینات اصلی شکم می تواند به بدن شما آسیب برساند که در حال بهبود است.

قبل از انجام هر گونه تمرین برای کنترل رفتارهای درونی بدن ، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نوشته های مرتبط

مطالعات نشان می دهد که  ماساژ با روغن های ضروری می تواند درد زنان را از بین ببرد. بنابراین در اینجا چند تکنیک ماساژ برای کمک به شما برای زنده ماندن این روزها وجود دارد:کف دست خود را در مرکز شکم قرار دهید و شروع به طراحی حلقه های بزرگ

کنید ، کمی فشار دهید. این را 30 بار انجام دهید انگشتان میانی و انگشتان دست هر دو دست راست را روی ناخن خود قرار دهید و بر شکم خود فشار دهید.قلب را بکشید ، به سمت بالا و پایینبکشید .ماساژ قسمت پایین شکم خود را با هر دو دست حدود 30

بار انجام دهید. شکم خود را با دستان خود در حدود 30 ثانیه  با روعن خیس کنید. برای بهبود اثر و روند لذت بخش تر، برخی از روغن های ضروری که ما توصیه می شود را امتحان کنید. یا شما میتوانید  ترکیبی از  اسطوخدوس، مریم گلی، و میرورام (نسبت 2: 1:

1) را آماده کنید.

ورزش برای باز شدن قاعدگی

 

اصلاحات سبک زندگی مانند کاهش استرس و ورزش بی خطر هستند. با این حال، از ورزش بیش از حد خودداری کنید. مصرف داروها، گیاهان دارویی یا مکمل ها برای ایجاد قاعدگی بدون مشورت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی نیز ممکن است به سلامت شما آسیب برساند.

پیلاتس و یوگا ، کاردیو سبک ، پیاده روی متوسط ​​، تمرینات قدرتی با حجم کم ، ورزش هوازی .

آیا ورزش در دوران قاعدگی اثر منفی دارد؟

خیر .بسته به نوع بدن ، ورزش ممکن است در طی 3-3 روز باعث پریود شود.حرکات یوگا برای باز شدن قاعدگی

! به طور سنتی توصیه نمی شود که در طول دوره خود یوگا تمرین کنید ، زیرا این اعتقاد وجود دارد که وارونگی جریان انرژی از پایین رفتن به سمت بالا را در طول دوره قاعدگی شما معکوس می کند. 

همچنین اعتقاد بر این بود که این می تواند به بدن آسیب برساند اما نادرست بودن آن ثابت شده است. شما می توانید با خیال راحت در طول دوره خود یوگا انجام دهید بدون اینکه ترس و نگرانی از آسیب دیدن آن داشته باشید ، در واقع بسیار مفید است.

یوگا در کاهش گرفتگی عضلات نیز شهرت خوبی دارد. روی ژست‌های ترمیمی که شکم و پشت را کشیده می‌شوند، مانند ژست گاو گربه، کبوتر، چرخش‌های ملایم و ژست کودک با پاهای پهن تمرکز کنید. وسایل حمایتی مانند پتو ، بالش، تکیه گاه ، بلوک و چرخ

دوستان شما در اینجا هستند. برای برخی راهنمایی‌ها، یوگا با آدرین یک کلاس فوق‌العاده دارد که ناراحتی‌های مربوط به دوره را هدف قرار می‌دهد – سرعت برای زمانی که احساس کم‌انرژی می‌کنید مناسب است، و همیشه می‌توانید در جایی که برای بدنتان

بهترین احساس را دارد، مکث کرده و کمی بیشتر درنگ کنید.

در اینجا لیستی از بهترین حرکات یوگا آمده است تا به سؤال شما در مورد پریود شدن فوری و حفظ یک چرخه منظم پریود پاسخ دهید.

بادها کوناسانا (ژست پروانه)

این پوزیشن یوگا که معمولاً به عنوان حالت پروانه شناخته می شود، راهی فوق العاده برای مدیریت دوره های نامنظم است. جریان خون را در اندام های تناسلی تقویت می کند و انعطاف پذیری در ماهیچه های کشاله ران و لگن را افزایش می دهد که به مشکلات قاعدگی کمک می کند.

نحوه اجرا:

روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را در مقابل خود روی هم بزنید.

اجازه دهید پاهایتان به آرامی خم شوند به طوری که انگشتان هر دو پا در تماس باشند.

با دستان خود، پاهای خود را در کنار هم نگه دارید.

ران های شما باید در یک حرکت رو به بالا و پایین شبیه به بال پرنده حرکت کنند.

اگرچه در ابتدا کمی چالش برانگیز است، اما با تمرین می توانید بهتر شوید.

در حالی که به موقعیت شروع باز می گردید، بازدم کنید و پاهای خود را شل کنید.

بوجانگاسانا (ژست کبرا)

یوگا بوجانگاسانا برای سلامت سیستم تولید مثل مفید است و به چرخه های قاعدگی نامنظم کمک می کند. علاوه بر این، عملکرد سیستم گوارش شما را افزایش می دهد و سینه شما را برای افزایش گردش خون باز می کند.

نحوه اجرا:

روی زمین دراز بکشید و قسمت پایین شکم خود را آشکار کنید.

پاها و کف دست ها را روی زمین نزدیک به صورت خود نگه دارید.

به آرامی بالاتنه خود را در حین بازدم با فشار دادن کف دست به سمت پایین بالا بیاورید.

گردن خود را تا جایی که می توانید بدون ایجاد ناراحتی دراز کنید.

بدن خود را برای مدتی در این وضعیت نگه دارید.

به آرامی گام های خود را به ابتدا ادامه دهید.

Dhanurasana (ژست کمان)

این حالت عضلات پشت و شکم را تقویت می کند و به تنظیم پریود کمک می کند. علاوه بر این، به طور موثر اندام های تولید مثل را تحریک می کند و ناراحتی مربوط به قاعدگی را کاهش می دهد.

نحوه اجرا:

در حالی که روی زمین دراز کشیده اید، شکم شما باید رو به زمین باشد.

پاهای خود را به اندازه عرض باسن از هم باز کنید و دست ها را در دو طرف نیم تنه قرار دهید.

زانوهای خود را تا کنید و پاشنه های خود را به آرامی در هوا بلند کنید.

می توانید با بالا بردن بازوها به سمت باسن، مچ پاهای خود را با دستان خود نگه دارید.

نفس عمیق بکشید و به آرامی زانوها، ران ها و سینه خود را از زمین بلند کنید تا بدن تا حد امکان قوس شود.

سعی کنید در حالی که به عقب تکیه داده اید، پاهای خود را با دستان خود لمس کنید.

در حالی که پاهای خود را می کشید، سر خود را بالا نگه دارید.

مالاسانا (ژست گارلند)

مالاسانا در کشش و کشیدگی عضلات لگن و شکم موثر است. همچنین قاعدگی های نامنظم را با رساندن خون کافی به اندام های تناسلی ریشه کن می کند زیرا این آسانا استخوان خاجی، کشاله ران و باسن را کشیده می کند.

نحوه اجرا:

در حالی که پاهای خود را در کنار هم نگه داشته اید، صاف بایستید.

در حالت چمباتمه بنشینید و زانوهای خود را به آرامی خم کنید.

هنگام چمباتمه زدن ران های خود را تا حد امکان باز کنید و به آرامی نفس بکشید.

در صورت امکان پهنای تنه را حفظ کنید.

هنگام بازدم به آرامی به جلو خم شوید.

مطمئن شوید که نیم تنه خود را بین ران ها نگه دارید.

آرنج های خود را روی ران های داخلی فشار دهید در حالی که هر دو دست را جلوی سینه خود قرار دهید.

سعی کنید چند ثانیه در این حالت بمانید.

به حالت استراحت برگردید.

شما می توانید حرکات یوگای فوق را برای حفظ یک چرخه قاعدگی منظم انجام دهید و سعی کنید یک شبه پریود شوید. چگونه فورا پریود شویم؟

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.