برای دوقلو باردار شدن چه کنم؟

دوقلو باردار شدن« آیا دوقلوزایی در خانواده شما وجود داشته است؟ اگر مادر، خواهر، برادر، عمو، دایی و یا فرزندان دایی و عموی شما سابقه دوقلوزایی داشته باشند، داشتن فرزندان دو قلو برای شما بعید نخواهد بود، چراکه خیلی وقت ها دوقلویی امری ارثی است.

اما فقط در دوقلوهای همسان، مسئله ارث موثر است. اگر مادر و یا مادربزرگ مادری شما دوقلوهای همسان داشته است، احتمال ارث رسیدن این ژن به شما و در نتیجه تخمک گذاری چندگانه و در نتیجه داشتن دوقلوهای همسان در شما بسیار بالا خواهد بود.دوقلو باردار شدن

چقدر زود میتوانید بگویید که دوقلو باردارید یا خیر؟

اگر چه تمام نشانه ها ممکن است به بله اشاره کنند، باید منتظر بمانید تا بعد از 6 هفته بارداری بتوانید با سونوگرافی تایید کنید. (یک مطالعه نشان داد که سونوگرافی های ترانس واژینال قبل از  هفته 6بارداری در تشخیص دو کیسه حاملگی غیر قابل اعتماد بودند.)

آیا می دانستید که تشخیص زودهنگام یک بارداری دوقلو ، به این معنی است که شما ممکن است یکی را از دست بدهید؟.محققان تخمین می زنند که 21 تا 30 درصد حاملگیهای دوقلو منجر به سندرم ناپدید شدن  دوقلو  می شود. این اتفاق می افتد زمانی می افتد که یک حاملگی دوقلو در حدود  هفته 6 (با اولتراسوند) تایید می شود، اما یک قل “از بین رفته” بوده و یا قبل از وقت سونوگرافی بعدی (حدود 12 هفته) دوباره جذب می شود. بعضی از زنان ترجیح میدهند که  تا زمانی که دوقلوها نسبتا امن باشند این موضوع را ندانند، در حالی که بعضی دیگر می خواهند بدانند حتی اگر شانس از دست دادن یکی از  دوقلوها بالا باشد.

تشخیص دوقلو بودن جنین در هفته چندم

چگونه بارداری دوقلو تایید می شود؟

در حالی که علائم و نشانه های بسیاری از حاملگی دوقلو وجود دارد، تنها یک راه برای مطمئن شدن وجود دارد – اولتراسوند(سونوگرافی). بعضی از زنان تصمیم می گیرند که یک سونوگرافی  زودهنگام انجام دهند، در حالی که زنان دیگر ترجیح میدهند که تا اسکن هفته ی 20 بارداری منتظر شده و  از سونوگرافی زودهنگام اجتناب کنند. با این حال، زنان دیگر، هر چند نادر، هیچ علائمی از دوقلوها بارداری ندارند و تنها در هنگام تولد پیدا میفهمند!

آیا دوقلوی پنهان وجود دارد؟

با اولتراسوند زودهنگام، ممکن است یک دوقلو پنهان وجود داشته باشد (یکی از دوقلوها در پشت دیگری در طول مدت اسکن مخفی است)، اما این نادر است. با سونوگرافی هفته 20  ، بدون تردید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که آیا دوقلو دارید یا خیر.

چاقی و بلندی قد

زنان با BMI بالاتر از33 ، به احتمال بیشتری فرزند دوقلو خواهند داشت. البته رابطه اضافه وزن و داشتن فرزند دوقلو، فقط در مورد دوقلوهای همسان صادق است.تحقیقات همچنین نشان داده اند که احتمال چند قلوزایی در مادران قدبلند بیشتر از زنان دیگر است.

دوقلو باردار شدن

سن بالا

مادران با سن بیشتر نسبت به مادران کم‌سن تر، احتمال دوقلوزایی بیشتری دارند. به نظر می رسد سرعت تخمک گذاری با افزایش سن به مرور افزایش می یابد.

تقریبا 20 درصد مادرانی که در سن بالاتر از 45 سالگی باردار می شوند، فرزندان چندقلو دارند.البته بارداری در سنین بالا خطرات زیادی دارد، به خصوص اگر بارداری اول باشد، مانند سقط جنین و دیابت بارداری. بعلاوه آنکه فرزندان مادران با سن بالا، به احتمال بیشتری در معرض خطرات ژنتیکی قرار می گیرند.

چگونگی دوقلو باردار شدن

احتمالات بارداری دوقلو چیست؟

در سال های گذشته، چندقلوزایی با روند سریع رشد داشته است. جدیدترین مطالعات نشان می دهد که تعداد تولد دوقلو در 30 سال گذشته تقریبا 75 درصد افزایش یافته است. در ایالات متحده در سال 1980، فقط 18.9 دوقلو در هر 1000 تولد متولد شد. براساس یک گزارش در مورد تولد، در سال 2014، 33.9 دوقلو در هر 1000 تولد متولد شدند.

وقتی که موضوع در مورد تولد دوقلو است، همه مناطق برابر نیستند. طبق یک مطالعه بین المللی، آفریقای مرکزی بالاترین نرخ تولد دوقلو را دارد. در حالی که در آسیا و آمریکای لاتین میزان تولد دوقلو بسیار پایین تر است.

دانشمندان پایگاه های داده ای دوقلوزایی برای 76 کشور در حال توسعه را ایجاد کرده اند. این اطلاعات شامل تقریبا 2.5 میلیون تولد توسط نزدیک به 1.4 میلیون زن می باشد. اعداد نشان داد که به طور متوسط، 13.6 دوقلو در 1000 تولد متولد شده است. این در مقایسه با نرخ های متوسط ​​در استرالیا، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی از 9 تا 16 درهر هزار تولد بین سال های 1987 تا 2010 قابل مقایسه است.

اگر می خواهید شانس خود را برای حاملگی دوقلو افزایش دهید، مهم است که بدانید که مفهوم آن چیست.

دو نوع مختلف از دوقلوها وجود دارد: 

همسان: زمانی شکل میگیرد که یک تخمک توسط یک اسپرم بارور می شود. تخم سپس به دو جنین مجزا تقسیم می شود. دوقلوهای مشابه ممکن است یک جفت و یک کیسه آمنیوتیک مشترک داشته باشند یا دوقلوها ممکن است یک جفت را مشترک و کیسه های آمنیوتیک جداگانه داشته باشند. از نظر ژنتیکی، دو نوزاد یکسان هستند.

غیر همسان: از دو تخمک جداگانه تشکیل شده است که توسط دو اسپرم جداگانه بارور می شوند. هر یک از دوقلوهای غیر همسان دارای جفت خاص خود و ترکیب ژنتیکی منحصر به فرد خود هستند.

عوامل موثر بر شانس شما برای باردار شدن دوقلو:

این افزایش چند قلویی چیست؟ کارشناسان می گویند که موارد زیر تعدادی از  عواملی هستند که باعث دوقلوزایی میشوند:

سابقه خانوادگی

اگر دوقلوزایی در خانوادتان جریان داشته باشد، احتمال شانس باروری دوقلو بیشتر است. وراثت شانس شما را دو برابر می کند، در صورتی که در سمت مادری شما باشد. شجره نامه ی  شریک زندگی  شما ممکن است سرشار از دوقلوزایی باشد، اما این شانس شما را افزایش نخواهد داد.

قومیت

قومیت یکی دیگر از عواملی است که می تواند شانس شما را برای حمل دو کودک، افزایش دهد. زنان سیاه پوست بیشتر از زنان قفقازی دوقلو به دنیا آورده اند. زنان آسیایی و اسپانیایی، فرصت های شان حتی  کمتر از قفقازیها برای باردار شدن دو یا چند قلو در آن واحد  است.

بالاترین میزان تولد دوقلو در آفریقای مرکزی، به ویژه در گروه قومی یوروبا، با بیش از 18 دوقلو در هر 1000 تولد دیده می شود. نرخ دوقلویی در آسیا و آمریکای لاتین کمتر از 8 در هر 1000 تولد است.

حاملگی های متعدد: 

احتمال بارداری دوقلو در هر بارداری بالا میرود و اگر قبلا دوقلو به دنیا آورده باشید، بیشتر احتمال دارد دوباره این کار را انجام دهید.

سن

از نظر سنی مسن بودن هم کمک میکند. مطالعات نشان داده اند که زنان بالای 35 سال شانس بیشتری برای بارداری با دوقلوهای غیر همسان دارند. این به این دلیل است که تخمدانهای زن هر ماه بیش از یک تخمک را آزاد می کنند. یکی دیگر از علل این است که زنان میزان بالاتری از هورمونی به نام FSH (هورمون تحریک کننده فولیکول) دارند.

سابقه داشتن فرزند دوقلو

اگر سابقه بارداری چند قلو داشته باشید، به احتمال زیاد دوباره بارداری چندقلو خواهید داشت. تخمین زده می شود که مادرانی که سابقه بارداری چند قلو داشته اند، چهار برابر بیشتر از زنانی که تا به حال باردار نشده اند و یا یک فرزند داشته اند، شانس چند قلوزایی دارند.

رژیم غذایی

رژیم غذایی می تواند علت دوقلوزایی در برخی از لقاح، سیب زمینی شیرین بیشترین غذای آنها بوده است، نظیر ساکنین  آفریقای غربی، بیشترین احتمال دوقلوزایی را در تمام دنیا دارند.به نظر می رسد مواد شیمیایی خاصی در این موادغذایی وجود دارد که تخمک گذاری چندگانه را افزایش می دهد.  مصرف مقادیر فراوان لبنیات، احتمال دوقلوزایی را افزایش می دهد.

در حال حاضر مشخص شده نوعی پروتئین موجود در جگر حیوانات، با عنوان  IGF  که در شیر و لبنیات نیز وجود دارد، میزان تقسیم سلولی جنین در مراحل ابتدایی رشد را افزایش می دهد و موجب دوقلوزایی می شود..دو.قلو باردار شدن

روش های کمک باروری

روش های کمک باروری به طور چشمگیری چندقلوزایی را افزایش داده است. داروهایی که تخمک گذاری را در زن تحریک می کنند، می توانند به باروری های چندگانه منجر شوند. همچنین بارداری های چندقلو می تواند ناشی از لقاح در محیط آزمایشگاهی یا IVF باشد.

البته نمی توان گفت تمام مادرانی که با روش IVF باردار می شوند چند قلو دارند، ولی امروزه درصد چشمگیری از افرادی که از IVF استفاده می کنند، روش های کمک باروری را به منظور دوقلوزایی به فردی که از لحاظ باروری مشکلی ندارد توصیه نمی کند.

در واقع این روش ها تنها برای کسانی که مشکل نازایی دارند، کاربرد دارند.

افزایش دفعات بارداری

با افزایش دفعات بارداری، احتمال دوقلوزایی افزایش می یابد. اما مشکل این است که هیچ کس نمی داند که بیشترین احتمال دوقلوزایی در کدام بارداری است و به همین خاطر، این روش معقول و مناسبی برای داشتن دو قلو نخواهد بود.

دوقلو باردار شدن

بسیاری ازنشانه های  رایج حاملگی دوقلو شبیه نشانه های بارداری تک قلویی میباشد. تفاوت اصلی این است که معمولا تاثیر یا شدت علایم بارداری بیشتر است. هورمون بیشتری که ترشح میشود می تواند علائم را تشدید کند.

بنابراین تکرر ادرار، خستگی، بیماری صبحگاهی و درد پستان در یک بارداری دو قلویی ممکن است دو برابر در یک حاملگی تک قلو باشد. بعضی از تحقیقات نشان داده  که مادران حامل دوقلوها اغلب بیماری صبحگاهی شدید داشته اند.دوقلو باردار شدن

افزایش سطح هورمون HCG و مولکول پروتئین آلفا فتوپروتئین بارداری دوقلویی شایع تر است.

افزایش وزن سریع یکی دیگر از نشانه های  مشترک یک حاملگی دوقلویی است.البته، یکی از بهترین راه برای تشخیص حاملگی دوقلویی دیدن سونوگرافی و دو ضربان قلب و دو کیسه جنین میباشد.

تایید سونوگرافی

سونوگرافی تنهاراه تایید حاملگی دوقلویی میباشد.

تعداد ضربان قلب در سونوی داپلر

تعداد ضربان قلب جنین ممکن است توسط یک داپلر در اواخر سه ماهه اول توسط پزشکان با تجربه تشخیص داده شود.

سطوح hCG

زنانی که در حال حمل بارداری چندقلویی هستند ممکن است افزایش سطح هورمون hCG، هورمون (دوران بارداری) داشته باشند.

فتوپروتئین آلفا

غربالگری فتوپروتئین آلفا ، نیز به عنوان یک غربالگری سرم مادر یا آزمایش نشانگر سه گانه شناخته شده است، در سه ماهه دوم انجام می شود. این غربالگری برای تشخیص نقص certainbirth و اندازه گیری مقدار یک پروتئین خاصی است که در کبد جنین ترشح می شود.خواندن تست مثبت یا بالا ممکن است یک حاملگی چندقلویی را نشان دهد.

دوقلو باردار شدن

اندازه بزرگ شکم برای سن حاملگی

بیشتر پزشکان و ماماها با اندازه گیری ارتفاع قله رحم زنان (فاصله بین بالای استخوان شرمگاهی تا بالای رحم) در دوران بارداری ، کمک به تخمین سن حاملگی میکند.زنان دارای بارداری دوقلویی  اغلب تجربه افزایش کشش رحم، و ارتفاع قله رحم بیشتر از سن حاملگی واقعی را دارند.

افزایش وزن سریع

عوامل متعددی می تواندباعث افزایش وزن شود، که اکثر آنها به عادات بد غذایی نسبت داده میشود.
افزایش وزن اولیه تا ده پوند در سه ماهه اول می تواند به دلیل افزایش حجم خون و اندازه رحم باشد. در پایان سه ماهه دوم مادران دوقلوها 15-25 پوند به دست می آورند. در حالی که حاملگی تک قلو معمولا دستاوردهای ده تا بیست پوند تولید میکنند.

 ویار  صبحگاهی شدید

در حدود نیمی از زنان باردار به نوعی از بیماری صبحگاهی در دوران بارداری رنج میبرند.

نوشته های مرتبط

حرکات مکرر جنین

برخی از زنان احساس حرکات جنین را زودتر از تاریخ مورد انتظار دارند.

خستگی افراطی

حس خستگی شدید شکایت بیشتر مادران با بارداری دو قلویی است . بی خوابی ٬ بی حالی و احساس خستگی در سه ماهه اول بارداری های دو یا چند قلویی ٬ نسبت به بارداری های یک قلویی میتونه بیشتر است . احساس خستگی  بخاطر کار ٬ استرس٬ عدم تغذیه مناسب و یا داشتن فرزند دیگر باشد اما بدلیل بارداری چند قلویی است .

مستعد بودن ابتلا به داشتن دوقلویی

عوامل متعددی وجود دارد که یک زن بیشتردر  احتمال دوقلویی قرار گیرد  از جمله: دوقلوها درخانواده  مادری ،استفاده از داروهای باروری برای تحریک تخمک گذاری و لقاح مصنوعی.

چگونه دوقلو باردار شویم طب سنتی

برای باردار شدن دوقلویی چه باید کرد؟

اگر می خواهید شانس خود را برای بارداری دوقلو افزایش دهید، این گزینه ها را امتحان کنید:

رژیم غذایی

بعضی شواهد نشان می دهند که عادت های غذایی ناسالم می توانند باروری را به خطر بیندازند. علاوه بر این، آنها پیشنهاد می کنند مصرف غذاهای خاص می تواند شانس شما را برای بارداری دوقلو افزایش دهد.

کارشناسان می گویند که زنانی که  دارای رژیم کم چرب، از جمله گیاه خواران  ورژیمهای  گیاهی، کمتر احتمال دارد دوقلو بیاورند. از سوی دیگر، زنان دارای رژیم غذایی حاوی پروتئین و لبنیات بیشتر احتمال دارد که دوقلو بیاورند. این ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی در زنان دارای رژیم های مختلف یا به علت شاخص توده بدنی بالاتر باشد.

برخی مطالعات نشان داده اند که زنانی کهزیاد ازمحصولات لبنی استفاده میکنند شانس دوقلوزایی بیشتری دارند. این ممکن است به دلیل هورمون رشدی که  به  گاوها میدهند  باشد که ممکن است سطح هورمون در انسان را تحت تأثیر قرار دهد.

دارودرمانی:

داروهای باروری یکی از محبوب ترین روش های بارداری دوقلو هستند. آنها با افزایش تولید اسپرم و تخمک، باروری را افزایش می دهند. اگر تخمک بیشتری تولید شود، بیشتر احتمال دارد که بیش از یک تخم آزاد شود و بارور شود. کلومیفن و گنادوتروپین ها شایع ترین داروهای باروری هستند.

چه بسا، شما بعد از کنار گذاشتن قرص باردار شوید. ایده پشت این قضیه این است  که پس از کنار گذاشتن قرص، بدن شما وارد یک دوره  تعدیل مجدد هورمونی میشود که طی آن تخمک بیشتری نآزاد می شود.

مکث بین حاملگی ها:

راه دیگری برای بارداری دوقلو، گذاشتن فاصله کافی بین بارداری است. اگر بعد از داشتن یک کودک بلافاصله باردار شوید، شانس خود را برای داشتن دوقلو کاهش می دهید.

IVF

از بین بهترین روش های باردار شدن دوقلو، درمان های باروری از جمله IVF می باشد.

در طول پروسه IVF، دکتر تخمکها را استخراج کرده، یک نمونه اسپرم را بازیابی می کند و سپس به صورت دستی تخمک و اسپرم را در یک ظرف آزمایشگاهی ترکیب می کند. جنین (ها) سپس به رحم منتقل می شود.

آیا ممکن است شانس خود را برای داشتن دوقلوها بهبود بخشید یا اینها همه داستان های قدیمی زنان متاهل پیر است؟

مطمئنا افسانه های زیادی درباره مفهوم بارداری دوقلو وجود دارد. به عنوان مثال، ایده ی اینکه که دوقلو یی در نسل بعد تکرار نمیشود(یک نسل فاصله میفتد) غلط است. بحث های زیادی نیز در مورد اینکه چگونه درمان های جایگزین احتمال بیشتری را افزایش می دهند، وجود دارد، اما شواهد کافی برای حمایت از آن وجود ندارد.

زناني كه از داروهاي باروري و IVF استفاده مي كنند احتمال اینکه چندقلو بیاورند بیشتر است.

اگرچه زنانی که از روشهای باروری کمکی  استفاده می کنند، شانس بیشتری برای دوقلوزایی دارند، اما بسیاری از زنان نیز به طور طبیعی دوقلو حامله میشوند. عوامل متعددی در این زمینه وجود دارد، از جمله سن، ژنتیک، وزن و سابقه دوقلوزایی، و دیگر عوامل.

داشتن دوقلو ممکن است برای بسیاری از زوج ها مطلوب باشد، به خصوص به این دلیل که با دوقلوها، شادی در هر مرحله اززندگی  والدین دو برابر می شود. با این حال، بهترین انتخاب این است که هدف  یک کودک سالم باشد. همیشه با دکتر خود مشورت کنید و توصیه ها و راهنمایی های آنها را برای بارداری سالم با یک یا چند نوزاد در کنار هم انجام دهید.

تغذیه در بارداری دوقلویی

اگر شما دوقلو یا چندقلو باردار هستید، بدن شما دارای نیازهای تغذیه ای اضافی است. این به معنای دوبرابر دسر خوردن و یا صرف وقت زیاد در هر وعده غذایی نیست.

در حالی که شما نیاز به کالری اضافی دارید، باید این کالری ها را با خوردن مقادیر مناسب مواد مغذی تنظیم کنید. شما نیاز به یک دوز اضافی از پروتئین برای کمک به ساخت سلول، کربوهیدرات برای انرژی، آهن برای مبارزه با کم خونی، کلسیم برای تقویت نوزادان و استخوان ها و اسید فولیک برای مقابله با  نقایص هنگام تولد ،نیاز دارید.

موارد زیر ایده آل برای ارائه ارزش غذایی هستند اما ذاقه ای هستند. البته، شما باید در مورد نیازهای تغذیه شخصی خود با پزشک خود مشورت کنید.

مخلوط آجیلی: 

پروتئین جزء مهمی در ایجاد سلول های انسانی است، بنابراین قسمت مهمی از رژیم غذایی سالم بارداری است. برای مادران دوقلو یا بیشتر، مهم است که مصرف پروتئین خود را افزایش دهند.

مخلوط آجیلی با انواع آجیل یک میان وعده سرگرم کننده و خوشمزه است. علاوه بر پروتئین، آجیل ها ارزش تغذیه ای بیشتری دارند. بادام سرشار از ویتامین E است، و بادام هندی غنی از سلنیوم، منیزیم، فسفر و آهن است.

آنها را با مغزهای مورد علاقه دیگر مانند پسته، گردو یا بادام زمینی ترکیب کنید. میان وعده خود را با افزونه های انتخابی خود تنظیم کنید: کشمش، گیلاس خشک، دانه غلات ، چوب شور، تخمه ی  آفتابگردان یا حتی شکلات چیپسی.

میان وعده غلات و  کشمش:

اغلب غلات صبحانه با اسید فولیک، ویتامین B، غنی می شوند که می تواند خطر ابتلا به نقایص جنینی را در زمان بارداری کاهش دهد. از آنجایی که بسیار مهم است،به اکثر زنان باردار توصیه می شود اسید فولیک را در قالب یک مکمل یا مولتی ویتامین ، قبل و در طی دوران بارداری مصرف کنند.

شما می توانید مصرف خود را با خوردن غذاهایی با اسید فولیک افزایش دهید. علاوه بر این، غلات با فیبر بالا کمک خواهد کرد که دستگاه گوارش شما را در فرم خوب کار کند. غلات – به ویژه که با شیر خورده شوند  – فقط برای صبحانه نیست. این یک میان وعده عالی است!

ماست

ماست غنی از کلسیم است که برای رشد استخوان و ساختار اسکلتی کودک ضروری است. و همچنین منبع خوبی از پروتئین است. و  در طعمهای مختلف برای برآوردن هر گونه سلیقه ای در دسترس است.

مراقب محصولات ماست که با شکر و چربی فرآوری شده اند باشید. برای به دست آوردن بهترین مزایای مواد مغذی، با ماست ساده و کم چرب یا بدون چربی شروع کنید و آن را خودتان طعم دار کنید. شما می توانید به آن عسل یا میوه برای شیرین شدن ، آجیل یا گرانولا برای ترد شدن و یک سر انگشت مخمر  Brewer برای پروتئین دار شدن اضافه کنید.

میگو

غذاهای دریایی خوشمزه و مغذی هستند، اما به دلیل افزایش سطح جیوه و سایر مواد شیمیایی،به بسیاری از مادران باردار توصیه نمی شود. با این حال، میگو، به طور کلی ایمن است.

میگو یک منبع عالی از پروتئین کم چرب، سلنیوم و ویتامین D است.میگو  همچنین یک غذای فوری است – دارای آماده سازی آساندر ظرف پخت چینی ها ، همراه با پاستا  یا حتی با سس کوکتل خود میگو میتواند سرو شود.

فقط میگو را خام نخورید.خوردن سوشی یا سوپ ماهی خام را برای بعد به دنیا آمدن بچه نگه دارید .

پاپایا

پاپایا یک میوه گرمسیری خوشمزه است و یک انتخاب عالی برای مادران چندقلو باردار است که میخواهند مصرف پروتئین خود را افزایش دهند  .

پاپایا یک منبع شگفت آور غنی از آنزیم های پروتئولیتیک است که به هضم پروتئین کمک می کند. و نیز یک منبع عالی از ویتامین C است.

پاپایا  به خاطر مزایای گوارشی آن شناخته شده است و همچنین برای کاهش بیماری تهوع صبحگاهی توصیه می شود!

اطمینان حاصل کنید که پاپایا – و تمام میوه ها و سبزیجات – را قبل از تهیه و سرو خوب بشویید تا از آلودگی باکتری جلوگیری کنید.

حوموص

حوموص(حمص) یک غذای خاورمیانه ای است که از نخود  (لوبیا گاربانزو) ساخته شده است که منبع مقوی از  پروتئین غیر حیوانی و فیبر است.و همچنین دارای اسید فولیک و منگنز است.آن مواد به خودی خود اشتها بر انگیز نیستند ولی وقتی به عنوان حمص تهیه میشوند،فوق العاده میشود.

از حمص به عنوان یک شام با سبزیجات، نان پیتا یا غلات آماد لذت ببرید  یا به جای سس مایونز  روی ساندویچ پخش کنید یا از آن به عنوان یک سالاد استفاده کنید.

تخم مرغ

یکی دیگر از مواد غذایی حاوی پروتئین بالا، تخم مرغ است که ثروتمندترین منبع کولین، که یک ماده مغذی مورد نیاز در مقادیر بیشتر در دوران بارداری برای عملکرد طبیعی مغز و حافظه است،میباشد.

به دنبال تخم مرغ های حاوی امگا 3 بالا بگردید، که باعث افزایش بینایی و رشد مغز در جنین می شود. تخم مرغ به راحتی می تواند به روش های مختلف آماده شود.

آنها فقط برای صبحانه نیستند! تخم مرغ های پخته شده  خودشان به تنهایی یک غذای عالی هستند یا تخم مرغ خرد شده را به سالاد یا ساندویچ اضافه کنید.

ساندویچ مرغ

انواع مختلف گوشت سرد با خطر ابتلا به لیستریوزیس میباشند، یک باکتری که به ویژه برای جنین خطرناک است. اگر شما در حال رد شدن از کانتر غذا هستید، مرغ را به عنوان جایگزینی برای ساندویچ در نظر بگیرید.

مرغ یک منبع پروتئین کم چرب است و به راحتی برای بوقلمون در ساندویچ مورد علاقه خود جایگزین می شود. سینه ی  مرغ را میتوانید گریل،آب پز یا کبابی کنید. سپس برای تهیه سانویچ آنها را  را به صورت نازک برش دهید. یا برای سالاد مرغ ریز ریز کنید.

از نان کامل غلات  استفاده کنید و مقداری سبزیجات به ساندویچ های خود اضافه کنید، مانند خیار نازک بریده شده، کرفس خرد شده، برگ های اسفناج یا کاهو سبز تیره.

اسفناج

Popeye افتخار خواهد کرد! مرد ملوان که با خوردن اسفناج قدرت زیادی به دست آورد، قطعا این گیاه سبز را برای مادران باردار توصیه خواهد کرد.

اسفناج و دیگر سبزیجات برگ سبز تیره ،غنی از کلسیم، اسید فولیک، ویتامین K و آهن هستند. همچنین غنی از ویتامین C، فیبر، کاروتنوئید، لوتین و بیوفلاوونویدها است.

در حالی که انتخاب  Popeye –  مدل کنسرو شده – احتمالا مورد علاقه ترین حالت آن نیست، روش های متعددی برای مصرف آن وجود دارد:

اسفناج تازه یک سالاد خوشمزه می سازد. برگ های سبز را به ساندویچ خود اضافه کنید یا آن را برای سرخ کردن یا پاستا خرد کنید. اسفناج منجمد را می توان به casserole و یا به سوپ هم اضافه کنید. برای نوزادان خود سبز شوید.

تست کره بادام زمینی

کره بادام زمینی مورد علاقه بچه هاست، اما برای مادران هم بد نیستند. نان غلات کامل که با روغن بادام زمینی پوشیده می شود، یک غذای سبک میان وعده یا برای صبحانه است.

کره بادام زمینی دارای مواد مغذی  تیامین، نیاسین، پتاسیم و روی است. دارای  پروتئین بالایی است که مادران چندقلو باردار نیاز دارند و همچنین دارای آهن است. همچنین یک منبع چربی سالم را فراهم می کند، گزینه ای بهتر از کره یا مارگارین است که مزایای جانبی تغذیه ای ندارد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.