بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی (5000)

بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی : تزریق امپول hcg برای باردار شدن نقش بزرگی در درمان ناباروری مردان و زنان دارد. گنادوتروپین یک ترکیب عمومی در جفت انسان (HCG) است .HCG یک هورمون پلی پیتیدی است که توسط ( تخم بارور شده) تولید شده است.

امپول اچ سی جی چیست؟

گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) هورمونی است که از رشد طبیعی تخمک در تخمدان زنان پشتیبانی می کند و آزاد شدن تخمک را در طول تخمک گذاری تحریک می کند.

HCG برای تخمک گذاری و درمان ناباروری در زنان و افزایش تعداد اسپرم در مردان استفاده می شود. HCG همچنین در پسران جوان زمانی که بیضه های آنها به طور معمول به داخل کیسه بیضه نیفتاده است استفاده می شود. این می تواند ناشی از اختلال غده هیپوفیز باشد.

HCG همچنین ممکن است برای اهداف دیگری استفاده شود که در لیست ذکر نشده است.

هشدارها

HCG به صورت تزریق زیر پوست یا عضله تزریق می شود. اگر از HCG در خانه استفاده می کنید، پزشک، پرستار یا داروساز دستورالعمل های خاصی را در مورد نحوه و مکان تزریق این دارو به شما می دهد. اگر به طور کامل نحوه تزریق را نمی دانید و سوزن ها و

سرنگ های استفاده شده را به درستی دور بیندازید، HCG را خود تزریق نکنید.

HCG می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای لخته شدن خون قرار دهد. اگر هر یک از این علائم لخته خون را داشتید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید: درد، گرما، قرمزی، بی حسی یا گزگز در بازو یا پای خود. گیجی، سرگیجه شدید یا سردرد شدید.

برخی از زنانی که از این دارو استفاده می‌کنند، به‌ویژه پس از اولین چرخه درمان، دچار بیماری به نام سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) شده‌اند. OHSS می تواند یک وضعیت تهدید کننده زندگی باشد. در صورت داشتن علائم OHSS: درد شدید لگن، تورم

دست ها یا پاها، درد و تورم معده، تنگی نفس، افزایش وزن، اسهال، تهوع یا استفراغ، یا اگر کمتر از حد طبیعی ادرار می کنید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. .

HCG می تواند باعث بلوغ زودرس در پسران جوان شود. اگر پسری که از این دارو استفاده می کند علائم اولیه بلوغ مانند صدای عمیق، رشد موهای ناحیه تناسلی و افزایش آکنه یا تعریق را نشان داد، با پزشک خود تماس بگیرید.

استفاده از HCG می تواند شانس شما را برای داشتن چندقلو (دوقلو، سه قلو، چهار قلو و غیره) افزایش دهد. حاملگی چند قلو حاملگی پرخطر برای مادر و نوزاد است. دستورالعمل های پزشک خود را در مورد مراقبت های ویژه ای که ممکن است در دوران بارداری

خود نیاز داشته باشید، دنبال کنید.بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی

اگرچه HCG می تواند به شما در باردار شدن کمک کند، اما در دوران بارداری نباید از آن استفاده کرد. اگر در طول درمان باردار شدید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

5000 واحد hcg در درمان ناباروری زنان و افزایش تعداد اسپرم مردان استفاده می شود. این هورمون پلی پیتیدی نقش بسیار حیاتی در رشد طبیعی تخم در تخمدان زنان دارد و عرضه تخم در تخمک گذاری را تحریک میکند.امپول اچ سی جی

هورمون HCGتوسط جفت انسان ترشح میشود و سطوح انرا میتوان دریک آزمایش خون درحدود11 روز پس از لقاح و حدود 12 – 14 روزدر یک آزمایش ادرار تشخیص داد.

امپول اچ سی جی

 سطح HCG در هفته های بارداری

  • 3 weeks LMP: 5 – 50 mIU/ml
  • 4 weeks LMP: 5 – 426 mIU/ml
  • 5 weeks LMP: 18 – 7,340 mIU/ml
  • 6 weeks LMP: 1,080 – 56,500 mIU/ml
  • 7 – 8 weeks LMP: 7, 650 – 229,000 mIU/ml
  • 9 – 12 weeks LMP: 25,700 – 288,000 mIU/ml
  • 13 – 16 weeks LMP: 13,300 – 254,000 mIU/ml
  • 17 – 24 weeks LMP: 4,060 – 165,400 mIU/ml
  • 25 – 40 weeks LMP: 3,640 – 117,000 mIU/m
  • در 90% حاملگیها مقدار این هورمون طی48-72 ساعت دوبرابر می شود. هرچه سن حاملگی بیشتر می شود، زمان دوبرابر شدن این هورمون طولانی تر شده و حداکثر به 96 ساعت می رسد.
    • در برخی حاملگیهای طبیعی مقدار این هورمون می تواند کم باشد ولی نوزادی کاملا سالم به دنیا بیاید. سونوگرافی در هفته های ۶ صحت بیشتری نسبت به اندازه گیری hCG دارد.
    • سطح هورمون hCG کمتر از 5 نشاندهنده عدم حاملگی است. هر مقداری بیش از 25 نشاندهنده وجود حاملگی می باشد.
    • زمانی که سطح hCG به ۲۰۰۰ برسد، سونوگرافی ترانس واژینال می تواند ساک حاملگی را تشخیص دهد. چون سطوح این هورمون می تواند مختلف باشد و زمان لقاح نیز به درستی مشخص نشده باشد، تشخیص با یافته های سونوگرافی تا زمانی که مقدار هورمون به ۲۰۰۰ نرسد قابل انجام نخواهد بود.

با استفاده از تزریق گونادوتروپین جفتی انسان HCG  برای درمان  ناباروری شانس باروری و باردار شدن را افزایش می دهد .تزریق برای زنان بزرگسالی که مشکل در حاملگی به دلیل عدم تخمک گذاری دارند تزریق تجویز می شود.

دلیل این مشکل تخمک گذاری این است که عملکرد غده هیپوفیز درست نیست و همچنین قادر به تحریک تخمدان برای تخمک گذاری نمی باشد. این تزریق باروری می تواند باعث شود که سلول تخمک به بلوغ رسیده و از تخمدان ترشح شود .

جفت در عین حال در بدن زنان 5000 واحد هورمون پروژسترون تولید می کند که کاشت سلول تخمک در رحم با موفقیت انجام می شود.

زمان تزریق امپول اچ سی جی

امپول اچ سی جی ( hcg) تجویز نمی شود : بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی

اگر شما با استفاده از گنادوتروپین آلرژی دارید

کسانی که از تیروئید رنج می برند و یا اختلال غده آدرنال دارند

مشکلات مربوط به قلب

مشکلات مرتبط با پروستات

بیماری های کلیه

صرع

یک اختلال غده تیروئید یا adrenal

کیست تخمدان

بلوغ زودرس

یا یک تومور سرطان سینه, تخمدان و رحم , پروستات , هیپوتالاموس, یا غده هیپوفیز ;

خونریزی رحمی تشخیص داده نشده

میگرن

 تزریق امپول اچ سی جی برای باردارشدن

در مورد زنان برای درمان ناباروری در خانم ها کمک می کند. دو زیر واحد مهم گونادوتروپین جفتی انسان زیر واحد آلفا و زیر واحد بتا است. گونادوتروپین جفتی انسان تا حدودی شبیه به هورمون لوتئینی است.

هورمون تحریک کننده فولیکول نقش مهمی در بلوغ فولیکول عادی تخمدان و روش تخمک گذاری و روش آغاز تخمک گذاری در خانم ها دارد.هورمون hcg جسم زرد تخمدان به نام هورمون پروژسترون را تحریک می کند و این هورمون در تداوم حاملگی در زنان بسیار مهم است.

در مورد مردانHCG تولید هورمون تستوسترون که مسئول توسعه ویژگی های جنسی مردان است را تحریک می کند و همچنینHCG  مقدار اسپرم را افزایش می دهد.hcg به سادگی بر روی سلولهای بینابینی ارگان خصوصی مردان و شکل گیری آندروژن در تحریک مردان کار می کند.عمدتا تزریق برای درمان ناباروری در زنان تایید شده است.تعداد اسپرم در مردان را افزایش می دهد.

»» ترمیم پرده بکارت

در پسران نوجوان برای درمان هیپوگنادیسم ( سطح پایین بیضه ها) استفاده می شود.

زمان تزریق امپول اچ سی جی

بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی

امپول اچ سی جی بهترین زمان تزریق hcg

نوشته های مرتبط

گونادوتروپین جفتی انسان هورمون پلی پیتیدی درفرم گلیکو پروتئین محلول به دست آمده از ادرار خانم باردار است. گنادوتروپین کوریون انسانی شامل دو زیر واحد – واحد فرعی آلفا و زیر واحد بتا است.  تزریق 5000 واحد تخمک گذاری را بین 38 تا 40 ساعت تحریک می کند. تزریق زیر پوست شما بین ماهیچه هایتان است.

این هورمون HCG شبیه به هورمون لوتئینیLH است. هورمون جسم زرد همراه با هورمون تحریک کننده فولیکول است در رشد و بلوغ فولیکول معمولی تخمدان و در اواسط چرخه LH تسریع آغاز تخمک گذاری نقش دارد. تخمک گذاری بین 36 تا 48 ساعت بعد از آخرین تزریق آمپول HCGصورت می گیرد.

رو زهای 12، 14، 16، 18 و 20 سیکل معمولا روزهای تخمک گذاری هستند تخمک از زمان آزاد شدن حدود 24 ساعت زمان برای بارور شدن دارد پس باید کاری کرد که در طی این زمان حتماً اسپرم باشد.اسپرم حدود 48 ساعت می تواند در دستگاه تناسلی زن زنده بماند.

. بنابراین اگر روز 12سیکل پریودی قصد دارید جهت تزریق آمپول اقدام کنید پس سعی کنید 36 ساعت بعد از آن نزدیکی داشته باشید. یا اینکه دقیقاً روز 13  نسبت به تزریق آمپول اقدام کنید تا شانس بیشتری داشته باشید.

ترجیحاً یک روز در میان نزدیکی داشته باشید تا به اصطلاح هیچ فرصتی از دست ندهید.
به هر حال  آمپول hcg تخمدان ها را وادار به تحریک و تولید تخمک های بالغ در زمان معمول می کنند، بیشترین زمان مقاربت شما باید زمانی حول و حوش تخمک گذاری باشد تا احتمال بارداری با شانس موفقیت بیشتری همراه باشد.

نقش هر دو HCG و LH مشابه است که روند تخمک گذاری زن نابارور را تحریک می کنند. گونادوتروپین جفتی انسان باعث تولید جسم زرد تخمدان برای تولید پروژسترون می شود.امپول اچ سی جی

در بدن مردان باعث تولید تستوسترون به منظور افزایش تعداد اسپرم در مردان می شود.HCG در سلولهای بینابینی بیضه است که منجر به ایجاد آندروژن ها می شود. تزریق باید زیر دمای 300C

دور از دسترس  بچه ها  نگه داشته شود.

در جای خنک و خشک و بهداشتی قرار داده می شود.

در اینجا مراحل انجام می شود:

سطح میز خود را تمیز کنید و محل را آماده کنید، همراه با شستن دست ها و اطمینان از در دسترس بودن سطل تیز. اطمینان حاصل کنید که سرنگ های مناسب در دسترس دارید، در این مثال ما از 2 میلی لیتر استفاده می کنیم.

مطمئن شوید که یک فیلتر سوزنی و دستمال مرطوب الکلی آماده دارید.

جعبه دارای 3 پره مجزا است، به سادگی یکی را بیرون بیاورید و نمک استریل موجود در جعبه را دور بریزید.

سوزن و سرنگ را با جدا کردن بسته بندی بدون دست زدن به سوزن ها آماده کنید، سپس سوزن فیلتر را با پیچاندن آنها به سرنگ به هم وصل کنید.

آمپول را بگیرید و آن را از خودتان جدا کنید، مثل اینکه در حال شکستن کیت کت هستید. انگشت شست خود را روی نقطه قرمز آمپول قرار دهید و با دست دیگر پایه را نگه دارید و آن را باز کنید.

سرنگ 2 میلی لیتری خود را با فیلتر سوزنی بردارید و درپوش سوزن را بردارید، سپس سوزن را در آمپول باز قرار دهید و کمی بیش از 2 میلی لیتر از مایع نمکی که به شما عرضه کردیم خارج کنید.

ویال مهر و موم محافظت شده HCG را باز کنید و روی آن را با یک سواب الکل پاک کنید.

سوزن 23gauge خود را بردارید و سوزن دیگری را که برای وارد کردن مایع سالین به سرنگ استفاده می شود جایگزین کنید و مطمئن شوید که 2 میلی لیتر مایع در سرنگ دارید.

سوزن را به مرکز ویال فشار دهید و به آرامی محلول نمکی استاتیک را با HCG به داخل ویال فشار دهید.

فشار روی انگشت شست خود را آزاد کنید و هوا از ویال خارج خواهد شد. سرنگ و سوزن را در سطل وسایل تیز بیندازید.

محل تزریق را تمیز و پاک کنید و سرنگ جدید خود را باز کنید، درپوش را بردارید و سوزن را در وسط ویال مخلوط قرار دهید. ویال را وارونه برگردانید و تا علامت 50 یا نیم میلی لیتر بردارید و مطمئن شوید که تمام حباب ها از سرنگ خارج می شوند. روی سوزن ضربه بزنید تا مطمئن شوید که تمام حباب ها برداشته شده اند و در صورت لزوم تنظیم کنید.

ناحیه پوست را نیشگون بگیرید و با زاویه 45 درجه ساده سوزن را تزریق کرده و فشار دهید. در سطل وسایل تیز بیندازید و محل خود را تمیز کنید.

بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی

بهترين زمان نزديكي بعد از امپول اچ سي جي

اثرات جانبی گونادوتروپین جفتی انسان  hcg

اگر شما با استفاده از گونادوتروپین جفتی انسان نشانه هایی از واکنش های آلرژی را داشتید مصرف را متوقف و کمک های اضطراری پزشکی بگیرید  :

کهیر، دشواری در تنفس، تورم صورت ، لب زبان یا گلو.

اگر شما هر یک از علائم لخته خون را داشتید با دکتر خود تماس بگیرید:

درد، گرما، قرمزی، بی حسی، یا سوزن سوزن شدن در دست یا پا، سردرگمی سرگیجه شدید یا سردرد شدید.

برخی از زنان با استفاده از این دارو به بیماری سندرم تحریک بیش از حد تخمدان به خصوص پس از چرخه اول درمان اول مبتلا می شوند.  این شرایط می تواند تهدید کننده باشد . اگر شما هر یک از علائم زیر را دارید با دکتر خود تماس بگیرید :

  • درد شدید لگن
  • تورم دست ها و پاها
  • درد و تورم معده
  • تنگی نفس
  • افزایش وزن
  • اسهال
  • تهوع یا استفراغ.
  • یا ادرار کمتر از حد نرمال.

HCG می تواند باعث بلوغ زود رس در پسران جوان شود . اگر پسر با استفاده از این دارو علائم اولیه بلوغ مانند تغییر صدا رشد موهای ناحیه تناسلی و افزایش آکنه و یا عرق کردن داشته باشد با دکتر تماس بگیرید.

عوارض جانبی  شامل :

  1. سردرد
  2. احساس بی قراری و یا تحریک پذیری .
  3. تورم خفیف و یا افزایش وزن .
  4. افسردگی
  5. حساسیت به لمس پستان یا تورم.
  6. درد تورم یا تحریک قسمتی که آنجا تزریق شده است

چند روز بعد از آمپول اچ سی جی باردار میشوم

را دقیقاً طبق دستور پزشک استفاده کنید. از آن در مقادیر بیشتر یا بیشتر از مقدار توصیه شده استفاده نکنید. دستورالعمل روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید.

HCG به صورت تزریق زیر پوست یا عضله تزریق می شود. پزشک، پرستار یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی این تزریق را به شما می دهند. ممکن است به شما نشان داده شود که چگونه داروی خود را در خانه تزریق کنید. اگر به طور کامل نحوه تزریق و دفع صحیح سوزن ها و سرنگ های استفاده شده را نمی دانید، این دارو را خود تزریق نکنید.

از هر سوزن یکبار مصرف فقط یک بار استفاده کنید. سوزن های استفاده شده را در یک ظرف ضد سوراخ بیندازید (از داروساز خود بپرسید که از کجا می توانید آن را تهیه کنید و چگونه آن را دور بیندازید). این ظرف را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

برای اطمینان از اینکه HCG به وضعیت شما کمک می کند، پزشک باید شما را به طور منظم بررسی کند. هیچ قرار ملاقاتی را از دست ندهید.بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی

برخی از مارک های HCG به صورت پودر با مایع جداگانه ای عرضه می شوند که باید آنها را با هم مخلوط کرده و در یک سرنگ بکشید. مارک های دیگر در سرنگ های از پیش پر شده تک دوز ارائه می شوند.

در صورتی که دارو تغییر رنگ داده یا مایعی دارای ذرات است، از آن استفاده نکنید. برای دریافت نسخه جدید با پزشک خود تماس بگیرید. HCG مخلوط نشده را در دمای اتاق به دور از نور، رطوبت و گرما نگهداری کنید. پس از مخلوط کردن HCG، باید آن را تا زمانی که برای تزریق آماده شوید در یخچال نگهداری کنید. داروهای ترکیبی را که استفاده نکرده اید تا 30 روز پس از مخلوط کردن دور بیندازید.بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی

برخی از زنانی که از این دارو استفاده می‌کنند، به‌ویژه پس از اولین چرخه درمان، دچار بیماری به نام سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) شده‌اند. OHSS می تواند یک وضعیت تهدید کننده زندگی باشد. اگر هر یک از علائم زیر OHSS را دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • درد شدید لگن؛
  • تورم دست ها یا پاها؛
  • درد و تورم معده؛
  • تنگی نفس؛
  • افزایش وزن؛
  • اسهال؛
  • حالت تهوع یا استفراغ؛ یا
  • ادرار کردن کمتر از حد طبیعی

HCG می تواند باعث بلوغ زودرس در پسران جوان شود. اگر پسری که از این دارو استفاده می کند علائم اولیه بلوغ مانند صدای عمیق، رشد موهای ناحیه تناسلی و افزایش آکنه یا تعریق را نشان داد، با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی کمتر جدی HCG ممکن است شامل موارد زیر باشد:بهترین زمان تزریق امپول اچ سی جی

  • سردرد؛
  • احساس بی قراری یا تحریک پذیری؛
  • تورم خفیف یا افزایش وزن آب؛
  • افسردگی؛
  • احساس خستگی؛
  • حساسیت یا تورم سینه؛ یا
  • درد، تورم یا سوزش در محل تزریق.

 

مشاوره پزشکی زنان در تهران (زنان 909) با ارائه این مطلب سعی در ارتقا سطح اگاهی شما عزیزان دارد.

instagram banner
5 دیدگاه ها
  1. asma می گوید

    سلام سیکل پریود من ۳۸ روز هستند و من خواستم بپرسم تخمک گذاری من چه موقع اس؟ و روز چند سیکلم باید آمپول hcG تزریق کنم؟

  2. دانش می گوید

    کسی که روز هژدهم تخمه اش آزاد بشه چه زمانی hcg زرق کنه

  3. تبسم می گوید

    سلام وقت بخیر
    دکتر برای من دو عدد آمپول اچ سی جی تجویز کرده به همراه قرص لتروزول و گفته در روز 15این سیکل یک آمپول رو بزنم و اگه باردار نشدم آمپول بعد رو در سیکل بعد بزنم، ایا میتونم هردوتا آمپول رو در همین سیکل همزمان بزنم برای اطمینان از نتیجه گیری؟
    درضمن حدود 6ماه هست که اقدام داشتم و باردار نشدم، در ازمایش و سونوگرافی هیچ مشکلی مشاهده نشده و هورمونها،رحم و تخمدان طبیعی بودند.
    متشکرم از پاسخگوییتون.

    1. دانش می گوید

      سلام اگه کسی روز هژده تخمه اش آزاد بشه چه زمانی باید hcg بهش زرق کرد

  4. تبسم می گوید

    سلام میتونم درباره آمپول اچ سی جی سؤال بپرسم؟

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.