سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو

سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم :

اکنون راه هایی برای کاهش چربی شکم بدون انجام آن کرانچ های تهوع آور وجود دارد.

رویای کوچک کردن شکم بدون ورزش اکنون به حقیقت پیوسته است. بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن سن، با چربی شکم دست و پنجه نرم می کنند. برای داشتن شکمی صاف و انحنای مناسب در مکان‌های مناسب چیزهای زیادی انجام می‌شود.

شدیدترین روش های کاهش وزن  : در طول سال‌ها، مردم رژیم‌های غذایی بسیار شدیدی را به عنوان راهی برای کاهش وزن در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه کرده‌اند.

توجه به این نکته مهم است که اینها برخی از شدیدترین رژیم های غذایی هستند که تاکنون ثبت شده است. آنها نباید رعایت شوند و اگر به دنبال رژیم هایی هستید که سریع کار می کنند ، بسیاری از رژیم های غذایی ایمن تر، سالم تر، پایدارتر و مورد تایید پزشکی وجود دارد .

چربی شکم چیست؟

همه چربی های شکم یکسان ایجاد نمی شوند. چربی زیر پوست – که چربی زیر پوستی نامیده می شود – چیزی است که باعث برآمدگی روی کمر شما می شود. ممکن است ظاهر آن را دوست نداشته باشید، اما نسبت به چربی احشایی که در اعماق ناحیه شکم قرار دارد و با بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است، خطر کمتری دارد .

 

دکتر کرول می گوید: «این [چربی احشایی] چربی فعال متابولیکی است و هورمون های متفاوتی نسبت به سایر چربی ها ترشح می کند. “به دلیل قرار گرفتن آن در نزدیکی ورید باب، سیاهرگ اصلی که در آن هر چیزی که از روده ما می گذرد جذب می شود، تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم ما دارد.”

 

افرادی که سطح چربی احشایی بالاتری دارند، بیشتر در معرض بیماری‌های مختلفی از جمله فشار خون بالا و سرطان روده بزرگ هستند. دکتر کرول می‌گوید: «چربی شکمی می‌تواند سیتوکین‌های التهابی بیشتری را در جریان خون آزاد کند، بنابراین اگر فردی که چربی احشایی زیادی دارد، دچار حمله قلبی یا سکته شود، ممکن است آسیب بیشتری رخ دهد.» در حالت پیش التهابی، احتمال تشکیل لخته خون در نتیجه یک آسیب کوچک نیز بیشتر است و خطر لخته شدن خون و سکته را افزایش می دهد.

 

چربی شکم سالم

چربی بخشی طبیعی از بدن است – اما چقدر زیاد است؟ تشخیص چربی احشایی دشوار است زیرا نمی توانید آن را ببینید. اگر شکم خود را نیشگون بگیرید، این چربی زیر پوستی است که احساس می کنید. با این حال، بین دور کمر و چربی احشایی همبستگی وجود دارد، البته نه کامل.

 

یک راه آسان و خانگی برای فهمیدن اینکه آیا ممکن است چربی احشایی بیش از حد داشته باشید این است که دور کمر خود را اندازه بگیرید.

در حال حاضر، ممکن است چربی احشایی بیش از حد بدون دور کمر بزرگتر باشد، که می تواند از طریق آزمایش خون آشکار شود. دکتر کرول می‌گوید: «مقاومت به انسولین، سطوح بالای تری گلیسیرید و ناهنجاری‌های خفیف آنزیم‌های کبدی، همگی سیگنال‌هایی هستند که نشان می‌دهد یک فرد دارای چربی بیش از حد فعال متابولیکی در بدن خود است که به طور کلی در شکم او آشکار می‌شود.»

چه مدت طول می کشد تا چربی شکم از بین برود؟

 

اینکه چقدر سریع چربی شکمتان را از بین می‌برید به عوامل بی‌شماری بستگی دارد، از جمله اینکه آیا تغییراتی در سبک زندگی انجام می‌دهید (مانند موارد ذکر شده در بالا)، ژنتیک، سن و موارد دیگر. با این حال، یک عنصر محاسباتی برای تعیین اینکه چقدر سریع می توانید چربی بدن را به روشی ایمن و موثر از دست بدهید، وجود دارد که در نهایت منجر به کاهش چربی اضافی شکم می شود.

 

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای از دست دادن 1 پوند چربی، باید 3500 کالری بیشتر از آنچه می خورید بسوزانید. با کاهش کالری دریافتی خود به میزان 500 کالری در روز – چه با خوردن کالری کمتر یا ورزش بیشتر (یا ترکیبی از این دو) – می توانید در عرض یک هفته 1 پوند چربی از دست بدهید. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) افرادی که به تدریج وزن خود را کاهش می دهند (1 تا 2 پوند در هفته) نسبت به افرادی که وزن خود را سریعتر کاهش می دهند، با موفقیت بیشتری وزن خود را کاهش می دهند .

 

با در نظر گرفتن این ریاضیات، می توانید هدفی تعیین کنید که چه مقدار چربی شکمی را می خواهید در مدت زمان مشخصی از دست بدهید، به خاطر داشته باشید که 1 تا 2 پوند در هفته کاهش وزن سالم و پایدار در نظر گرفته می شود. همچنین، مهم است که به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید چربی را در ناحیه خاصی از بدنتان کاهش دهید – کاهش وزن به‌جای اینکه به طور خاص در ناحیه میانی شما باشد، به طور جامع اتفاق می‌افتد. با گذشت زمان، نتایج را در قسمت میانی بدن خود و سایر نواحی بدن که چربی بدن در آن ذخیره می شود، خواهید دید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم چیست؟

بر اساس یک مطالعه در سال 2020 در Nutrition ، هیچ بهترین رژیم غذایی در مورد کاهش وزن وجود ندارد، از جمله کاهش چربی شکم، و بسیاری از رژیم های غذایی محبوب که ادعا می کنند از کاهش وزن سریع پشتیبانی می کنند، توسط علم پشتیبانی نمی شوند . در واقع، یک بررسی در سال 2021 در مجله چاقی و سندرم متابولیک به این نتیجه رسید که استراتژی های کاهش وزن – از جمله رژیم غذایی – باید به جای استفاده از یک ذهنیت “یک اندازه مناسب برای همه” متناسب با افراد باشد.[2].

 

محققان توافق دارند که یکی از اجزای کلیدی کاهش وزن کمبود کالری یا سوزاندن کالری بیشتر از آنچه مصرف می کنید است. همانطور که گفته شد، موفق ترین رژیم غذایی است که شما به آن پایبند هستید زیرا شامل غذاهایی است که دوست دارید بخورید و با سبک زندگی کلی شما مطابقت دارد. طیف گسترده ای از رژیم های غذایی ارتقا دهنده سلامتی وجود دارد که نه تنها مواد مغذی مهمی را به بدن شما می رساند، بلکه از اهداف کاهش وزن نیز حمایت می کند. نکته کلیدی این است که بهترین را برای شما پیدا کنید.

 

و هنگامی که رژیم غذایی یا برنامه غذایی مناسب خود را پیدا می کنید، پیگیری آنچه می خورید با یک گزارش یا دفترچه غذایی ممکن است به پیشرفت کاهش وزن شما کمک کند. مطالعه‌ای در مجله تحقیقات اینترنت پزشکی نشان داد شرکت‌کنندگانی که پیشرفت کاهش وزن خود را که شامل گرفتن غذا حداقل سه تا پنج بار در هفته می‌شد، نظارت می‌کردند، نسبت به افرادی که این کار را انجام می‌دادند، در شش ماهگی با احتمال بیشتری پیشرفت کاهش وزن مثبت داشتند. پیشرفت آنها را پیگیری کنید

روش خانگی از بین بردن چربی شکم

 

لازم نیست از خوردن کربوهیدرات ها به طور کامل اجتناب کنید. کربوهیدرات ها انرژی می دهند و دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند که برای بدن شما مفید هستند. منبع کربوهیدرات را هوشمندانه انتخاب کنید . برنج قهوه ای، کوسکوس، فیبر غلات، بلغور گندم و نان تیره می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند. این غلات کامل پر از فیبر هستند که باعث می شود احساس سیری کنید و در نتیجه تمایل به خوردن کمتر دارید

 غذاهای ناسالم را همیشه دور از چشم خود نگهداری کنید. غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات تازه را در مجاورت خود نگه دارید.

 از پروبیوتیک ها استفاده کنید

پروبیوتیک ها شگفت انگیز هستند. آنها از سلامت گوارش شما حمایت می کنند و مطمئن می شوند که غذا به خوبی تجزیه می شود، بنابراین از مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.

بهترین راه برای گنجاندن پروبیوتیک ها یا باکتری های خوب در رژیم غذایی، مصرف ماست و دوغ است. البته می توانید از مکمل ها نیز استفاده کنید. اما طبیعی ماندن همیشه خوب است.

.به پیاده روی طولانی و تنبل بروید

در اینجا بهترین راه برای از بین بردن چربی شکم بدون ورزش آمده است. یک پیاده روی آرام 30 دقیقه ای ایده خوبی برای افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن آن اینچ اضافی از دور کمر است. می توانید در جاده قدم بزنید یا سگ خود را برای قدم زدن در پارک ببرید. پیاده روی آرام قطعاً ورزش محسوب نمی شود.

وضعیت بدن خود را درست بگیرید

یک وضعیت خوب اولین قدم برای داشتن شکمی صاف است. اغلب، خمیدگی و خمیدگی شکم شما را برجسته می کند و به مرور زمان، هنگامی که به طور مداوم در حالت قوز نشسته اید، متوجه کمی تکان خوردن خواهید شد. صاف ایستادن فوراً چند پوند وزن کم می کند و باعث می شود که عضلات شکم تقریباً در یک لحظه صاف تر به نظر برسند.

 

برای صاف ایستادن، طنابی را تصور کنید که بالاتنه شما را به سمت سقف می کشد، و از قبل احساس خواهید کرد که شانه های خود بالا می روند. برای بهبود وضعیت خود در هنگام نشستن، مطمئن شوید که پاهایتان همیشه با زمین تماس دارند. همچنین می توانید یک بالش در قسمت کوچک پشت خود قرار دهید تا مطمئن شوید که صاف روی صندلی خود می نشینید.

هر روز سه وعده لبنیات میل کنید

سه وعده از محصولات لبنی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر ایمنی شما را تقویت می کند، گوارش شما را بهبود می بخشد، استخوان های شما را قوی تر می کند و به شما کمک می کند این چربی اضافی را از بین ببرید. این غذاها همچنین به شما احساس سیری می دهند و به مغز شما این سیگنال را می دهند که دیگر نیازی به خوردن ندارید.

درست غذا بخورید

درست غذا خوردن شامل موارد زیادی است. اول از همه، باید غذاهای فرآوری شده و فوری را به طور کامل کاهش دهید. مواد نگهدارنده و محتوای بالای نمک موجود در آنها می تواند باعث ایجاد نفخ فوری شود

 

ثانیاً، باید میوه‌ها و سبزیجاتی را که سرشار از فیبر هستند و محتوای آب بالایی دارند، مصرف کنید. آب نفخ را کاهش می دهد و فیبر باعث هضم مناسب می شود که به نوبه خود مقداری پوند از شکم می ریزد.

ثالثاً وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید. از بشقاب ها یا کاسه های کوچکتر استفاده کنید تا اندازه قسمت کوچک بزرگ به نظر برسد.

ساده ترین راه از بین بردن چربی شکم

 

در نهایت، جویدن غذا نیز برای درست نگه داشتن این رقم بسیار ضروری است. قبل از قورت دادن غذا باید حداقل ده بار آن را بجوید. اگر آن را به خوبی نجوید، بدن شما باید بیشتر کار کند تا آن غذا را در معده تجزیه کند. این منجر به گاز، نفخ و سوء هاضمه می شود.

اگر به دنبال کاهش چربی شکم هستید، موز می‌تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد. آنها حاوی مقادیر بالایی فیبر هستند که می تواند به شما کمک کند تا سیر شوید و اشتهای شما را برآورده کند. این می تواند مانع از پرخوری یا گرسنگی شما در طول روز شود. این به کاهش مقدار کلی کالری که در یک روز می خورید کمک می کند و به مرور زمان باعث کاهش چربی شکم می شود.

 «توجه به این نکته مهم است که خوردن موز بدون کاهش کالری دریافتی کلی در طول روز به احتمال زیاد منجر به کاهش چربی نمی شود. موز به تنهایی حاوی هیچ ترکیبی نیست که چربی را بسوزاند.

را با مکمل ها متعادل کنید

بی کمپلکس و کلسیم برای سلامتی شما حیاتی هستند. در حالی که بیشتر زنان از این واقعیت بی اطلاع هستند، برخی از این مکمل ها استفاده می کنند. بعد از بلوغ سطح استروژن افزایش می یابد. این کمک می کند تا چربی خوب (یا چربی محافظ) در

باسن و شکم شما نگهداری شود تا بدن شما برای بارداری آماده شود. هنگامی که به یائسگی I  می رسید ، سطح استروژن کاهش می یابد و چربی محافظ در اطراف ناحیه شکم شما می نشیند. بنابراین، ویتامین‌های B کمپلکس و کلسیم نه تنها برای

سلامتی شما حیاتی هستند، بلکه به تنظیم سطح استروژن در بدن شما نیز کمک می‌کنند. این مکمل‌ها استروژن اضافی را دفع می‌کنند و دور کمر باریک‌تری به شما می‌دهند. برای حفظ سلامت کلی می توانید مکمل های گیاهی را نیز انتخاب کنید.

 

بسیاری از شما حداقل یک بار در زندگی خود به دنبال “چگونه چربی شکم را بدون ورزش کاهش دهیم” بوده اید. جواب گرفتی؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم. اگر با چربی شکم دست و پنجه نرم می کنید اما برنامه شلوغی دارید و برایتان سخت است که برای

باشگاه وقت بگذارید، این برای شماست!

خوب بخوابید و استرس را از بین ببرید

 

آیا نگران چگونگی کاهش چربی شکم بدون ورزش هستید؟ نگران نباش! هنگامی که شما نگران و بیدار هستید، بدن شما هورمون استرس و استروئید تولید می کند. اینها مستقیماً بر سیستم گوارش شما تأثیر می گذارد و به نوبه خود منجر به نفخ و یبوست می

شود. این همه چیز نیست. بدن و ذهن تحت استرس همچنین تولید کورتیزول را تحریک می کند که یک لایه چربی در خط کمر اضافه می کند زیرا سعی در محافظت از اندام های حیاتی دارد. به خودت زمان بده مطمئن شوید که هر روز آرام می شوید. هر روز حداقل

هفت ساعت بخوابید. به موسیقی گوش دهید و کارهایی انجام دهید که به شما آرامش می دهد. و نه، در مصرف دخانیات زیاده روی نکنید. ممکن است شما را آرام کند، اما راه های خود را برای اضافه کردن پوند به قسمت میانی شما دارد.

سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم

معجون برای از بین بردن چربی شکم

 

همچنین، اگر به رژیم‌های غذایی افراطی روی می‌آورید، زیرا می‌خواهید راه‌حلی سریع برای افزایش وزن خود داشته باشید یا نمی‌توانید وزن کم کنید ، بهترین کار این است که یک قرار ملاقات با پزشک عمومی خود رزرو کنید و از یک مربی شخصی کمک بگیرید. هر دو می توانند شما را در مسیر درست برای کاهش وزن سالم و پایدار قرار دهند.

رژیم شیمیایی

رژیم شیمیایی فقط شامل خوردن گوشت بدون چربی، غیر سرخ شده، آب، تخم مرغ، سبزیجات و فقط کمی نان یا میوه است. ظاهراً قرار است ترکیب غذاها با هم واکنش شیمیایی داشته باشند و چربی بسوزانند. همچنین به عنوان راهی برای کاهش سطح قند خون و حمایت از کنترل طولانی مدت قند خون تبلیغ شده است.

اگرچه، حفظ این رژیم غذایی مد روز در درازمدت دشوار است و هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد واقعاً کار می کند. از نظر تغذیه متعادل نیست و این غذاها، هر ترکیبی که باشند، بعید است که کالری کافی برای گذراندن روز داشته باشند.

. از غذاهای نشاسته ای خودداری کنید

نان سفید، برنج صیقلی، ماکارونی، رشته فرنگی، ذرت، آرد ذرت، سیب زمینی و غیره همگی دارای نشاسته بالایی هستند. نشاسته در بدن ما به قند تجزیه می شود و هنگامی که قند بیش از حد تجمع می یابد، به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود ( 5 ).

برای داشتن شکمی صاف، از مصرف غذاهای نشاسته ای خودداری کنید. به جایگزین های سالم تری مانند نان قهوه ای و برنج قهوه ای تغییر دهید.

 

. سیستم خود را پاک کنید

نفخ و یبوست باید برطرف شود. نوشیدن دمنوش های سم زدا و آبمیوه های پاک کننده  و رفتن به دستشویی برای از بین بردن سموم ضروری است. بدن شما برای استفاده روزانه از حمام باید یک روال معمول را دنبال کند. تسلیم شدن در برابر عجله و اجتناب از

انجام کار بزرگ بسیار آسان است. با گذشت زمان، مغز شروع به نادیده گرفتن و اجتناب از سیگنال های بدن می کند. با گذشت زمان، شما شروع به احساس یبوست و در نتیجه نفخ خواهید کرد .

می توانید با نوشیدن یک لیوان بزرگ آب گرم به محض بیدار شدن از خواب، یک برنامه روتین صبحگاهی تنظیم کنید. تقریباً فوراً متوجه افزایش فشار خواهید شد. همچنین می‌توانید رژیم کم کالری، روزه‌داری متناوب یا رژیم غذایی 8 ساعته را امتحان کنید ، یک

برنامه غذایی غیرمحدود که برای کاهش وزن بهترین کار را دارد.

راه های مطمئن برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو

ترکیب یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم به شما کمک می کند تا شکم مشخصی داشته باشید. با این وجود، رسیدن به باشگاه با مشغله کاری دشوار است. می‌توانید از مربی‌های دور کمر برای از بین بردن چربی اضافی و همچنین بهبود شاخص توده بدنی (معیار چربی بدن بر اساس قد و وزن) استفاده کنید.

اگر با مشکلات مشابهی روبرو هستید، ما از شما حمایت می کنیم. شاید ورزش فنجان چای شما نباشد، اما راه هایی برای کاهش چربی شکم وجود دارد.

رژیم قهوه ضد گلوله

رژیم قهوه ضد گلوله بیشتر شبیه یک مکمل است نه یک رژیم غذایی کامل به تنهایی.

قهوه ضد گلوله جایگزینی برای صبحانه استاندارد است که از یک قهوه فیلتر استاندارد با یک تا دو قاشق غذاخوری روغن و یک تا دو قاشق غذاخوری کره بدون نمک تشکیل شده است.

علاوه بر اینکه فقط یک دستور العمل استاندارد است که هر کسی می تواند آن را دنبال کند، قهوه ضد گلوله یک امتیاز کامل در مورد محصول خود با قهوه، روغن و کره بدون نمک برای خرید در وب سایت ایجاد کرده است.

طبق این وب سایت، قهوه ضد گلوله در کنار بسیاری از روش‌های مختلف غذا خوردن از جمله رژیم سرخپوشان ، رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک ، و همچنین رژیم‌های روزه‌داری متناوب و یک وعده غذایی در روز کار می‌کند. این «لاته معمولی شما» نیست، بلکه یک «نوشیدنی قهوه پر انرژی و کتوپسند» است.

تا آنجا که رژیم های افراطی، خیلی بد نیست – اما ما مطمئن نیستیم که چه تعداد از مردم مایل به نوشیدن مقداری کره و روغن همراه با قهوه صبح خود هستند.

در اینجا چند روش بی دردسر برای کاهش شکم ارائه شده است:

 

1. شکر را قطع کنید

هر بار که یک آب میوه بسته بندی شده می نوشید، کالری بیشتری نسبت به خوردن میوه دریافت می کنید. اگرچه گفته می شود که آب میوه های بسته بندی شده از آب میوه های واقعی هستند، اما حاوی مقادیر زیادی شکر، طعم و رنگ هستند. سعی کنید از آنها دوری کنید. می توانید قهوه سیاه را به جای قهوه معمولی خود با شیر و شکر شروع کنید تا دوز روزانه کافئین خود را بدون آسیب رساندن به سلامتی خود دریافت کنید.

 

تقریباً همه ما شیرینی داریم و نمی توانیم از خوردن کیک و شیرینی هم صرف نظر کنیم! می توانید کیک هایی بخورید که حاوی شکر یا قند مصنوعی کمتر، شکلات تلخ و شیرینی های کمتر شیرین هستند.

 

2. مصرف ویتامین C را افزایش دهید

ویتامین C به جلوگیری از استرس اکسیداتیو و بسیاری از مشکلات سلامتی کمک می کند ( 1 ). میوه هایی مانند پرتقال، لیمو، لیموترش، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، کلم پیچ، گریپ فروت و کیوی منابع خوبی از ویتامین C و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و روی هستند. ویتامین C به هضم غذا و حفظ فشار خون کمک می کند. خوردن حداقل یک میوه که ویتامین C زیادی در روز دارد، ایده خوبی است.

 

3. خود را هیدراته کنید

نمای نزدیک از یک زن در حال نوشیدن یک لیوان آب. صرفه جویی

 

نوشیدن آب، حداقل هشت لیوان بزرگ در روز، نه تنها آبرسانی به شما می کند و آن سموم ناخواسته را از بین می برد، بلکه به کاهش وزن کمک می کند، به خصوص در قسمت میانی بدن. نوشیدن مقدار زیادی مایعات نیز به کنترل نفخ قبل از قاعدگی کمک می کند. قبل از غذا آب بنوشید. بلافاصله بعد از ناهار یا شام آب ننوشید. 10-15 دقیقه صبر کنید و سپس آب بنوشید.

 

اگر به دنبال داشتن شکمی صاف هستید، بهتر است از الکل نیز اجتناب کنید. الکل سیستم شما را خراب می کند و باعث کم آبی بدن می شود .الکل ظرفیت احتباس آب در بدن را کاهش می دهد. هرچه آب بیشتری بنوشید، بدن شما آب و مواد زائد بیشتری را دفع می کند. این به بدن شما کمک می کند تا از شر سموم مضر خلاص شود و در طول زمان وزن بیشتری کاهش دهد.

 

4. پروتئین بیشتری بخورید

خوردن پروتئین با کیفیت بالا به کاهش چربی شکم کمک می کند زیرا پروتئین ها به متابولیسم کمک می کنند و هوس یا گرسنگی را کاهش می دهند ( 4 ). ماهی پخته، خورش مرغ، تکه های سویا، عدس، جوانه و قارچ را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

نوشیدنی برای از بین بردن چربی شکم

رژیم غذایی شربت افرا

گفته می شود که بیانسه قبل از بازی در سریال Dream Girls  برای کاهش وزن به رژیم شربت افرا رفت و گفته می شود که نیمی از وزن خود را از دست داده است – اما این رژیم حتی برای یک روز هم به سختی قابل دوام است.

رژیم شربت افرا که رژیم لیمو نیز نامیده می شود بیش از سی سال پیش توسط استنلی باروز متخصص طبیعی ابداع شد. این شامل یک نوشیدنی سم‌زدایی است که از دو قاشق غذاخوری (حدود 20 میلی‌لیتر) شربت درخت طبیعی به همراه دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، یک پیمانه فلفل هندی یا زنجبیل و نصف پیمانه آب گرم یا سرد تشکیل شده است.

نوشته های مرتبط

رژیم پیشنهاد می کند که شش تا نه عدد از این ها را در روز بنوشید – و تمام.

در حالی که گفته می شود کاهش وزن سریع است، لیست عوارض جانبی طولانی است، از اسهال گرفته تا سردرد، حالت تهوع و تحریک پذیری ذهنی – همراه با گرسنگی دائمی. این یک روش کاملاً رادیکال برای کاهش وزن است و حتی خود سازندگان به دلایل واضح از آن به عنوان یک روش کاهش وزن در دراز مدت جلوگیری می کنند.

رژیم غذایی خام

در حالی که میوه‌ها و سبزیجات خام مزایای بسیاری دارند و رژیم‌های غذایی توصیه‌شده پزشکی زیادی وجود دارد که پیشنهاد می‌کند بیشتر غذای خام بخورید، معمولاً با سایر غذاها ترکیب می‌شود.

رژیم غذایی خام به افراد پیشنهاد می‌کند هر چیزی را که فرآوری نشده و نپخته است بخورند – از جمله میوه و سبزیجات، آجیل، دانه‌ها، لوبیاها، جلبک دریایی و آب تصفیه شده. با این حال، بیش از 75 درصد غذا را نمی توان در دمای 116 درجه سانتی گراد گرم کرد.

. غذاهای با کالری منفی مصرف کنید

غذاهای با کالری منفی میوه ها و سبزیجاتی هستند که برای متابولیسم آنها به انرژی بیشتری نسبت به کالری موجود در این غذاها نیاز دارند. آنها سرشار از آب، ویتامین و مواد معدنی هستند. بنابراین، آنها برای کاهش وزن مفید هستند

 

غذاهای با کالری منفی مانند هندوانه، گوجه فرنگی، کاهو، کلم بروکلی، قهوه، کرفس، گریپ فروت، ماست، ماهی، مرغ، بوقلمون، فلفل قرمز، آب مرغ، سیب، پرتقال، آرگولا، خیار و مارچوبه نه تنها سالم هستند، بلکه خوشمزه نیز هستند. . با این غذاها سالادهای عالی درست کنید یا غذاهای شگفت انگیزی بپزید، تفاوت را متوجه خواهید شد.

نوشیدن آب گرم و آب لیمو/لیمو به کاهش چربی کمک می کند. اگرچه از نظر علمی ثابت نشده است، اما گفته می شود که آب لیمو به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند. این به نوبه خود به افزایش متابولیسم کمک می کند.

 

عسل با آب گرم و آب لیموترش در صبح به کاهش چربی کمک می کند. اگرچه این از نظر علمی ثابت نشده است، اما می تواند به دفع سموم کمک کند.

سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم

 

رژیم غذایی مناسب می تواند به کاهش چربی شکم بدون ورزش کمک کند. همه چیز با کاهش مصرف شکر و مصرف غذاهای با کالری منفی برای کاهش تعداد کالری مصرفی شما شروع می شود. از غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید زیرا این درشت مغذی

به کاهش چربی شکم از طریق افزایش سیری و کاهش دریافت انرژی کمک می کند .   همین امر در مورد غذاهای غنی از فیبر نیز صدق می کند که هضم آنها به زمان نیاز دارد و در نتیجه گرسنگی را تنظیم می کند. علاوه بر این، نوشیدن آب کافی و آب‌های

سم‌زدایی به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. اگر ورزش فنجان چای شما نیست، به پیاده روی طولانی یا پیاده روی بروید. اگرچه این نکات ممکن است به شما در کاهش چربی شکم کمک کند، توصیه می شود برای دستیابی به اندامی عالی، آنها را با ورزش

همراه کنید.

رژیم توت فرنگی

دو نسخه از این رژیم وجود دارد. غذایی که در آن وعده‌های غذایی سالم و روزانه را با توت‌فرنگی برای فواید سلامت طبیعی آن (از جمله سطوح بالای ویتامین C، اسید فولیک و پتاسیم) تکمیل می‌کنید. اما به طور طبیعی، یک نسخه شدیدتر نیز وجود دارد، به نام سریع توت فرنگی.

اینجا جایی است که کسی با چیزی جز توت فرنگی زندگی نمی کند تا سریع وزن کم کند. در حالی که توت فرنگی بسیار سالم است، خوردن آن به تنهایی نه تنها پایدار نیست، بلکه همه عناصر حیاتی دیگر یک رژیم غذایی متعادل را از دست خواهید داد – و بسیار بسیار گرسنه خواهید بود.

رژیم غذایی آب مار

مار آب رژیم غذایی معروف در طول سال ها به لطف هدف آن به عنوان یک روش کاهش وزن شدید تبدیل شده است. با این حال، بسیار بحث برانگیز است.

رژیم غذایی آب مار که به عنوان “رژیم غذایی مار” نیز شناخته می شود، زیرا نحوه غذا خوردن خزنده را منعکس می کند، رژیم غذایی آب مار روش روزه گرفتن را به شدت اتخاذ می کند.

به افرادی که رژیم دارند توصیه می شود برای مدت طولانی بین وعده های غذایی خود روزه بگیرند، بر این اساس که این رژیم به کاهش وزن کمک می کند.

رژیم تخم مرغ

رژیم تخم‌مرغ دقیقاً همان چیزی است که روی قلع می‌گوید – این رژیم غذایی در مورد خوردن تخم‌مرغ زیاد و زیاد است. در واقع، این رژیم غذایی است که شامل خوردن چیزی جز تخم مرغ – همراه با مقادیر کمی پروتئین بدون چربی و سبزیجات تازه است.

در حالی که بنا به گزارش ها، تاجر چارلز ساعتچی با خوردن چیزی جز تخم مرغ، چهار سنگ را در 10 ماه از دست داد، هیچ کس نتوانسته است واقعاً این اطلاعات را تأیید کند. همچنین راه‌های بسیار سالم‌تری برای کاهش وزن در کمتر از یک سال وجود دارد، از جمله اساسی‌ترین راه و روش کاهش وزن تأیید شده پزشکی.

رژیم غذایی ماکروبیوتیک

تاکید اصلی این رژیم، خوردن غلات سبوس‌دار برای 60 درصد تمام وعده‌های غذایی است و بقیه آن از سبزیجات خام تشکیل شده است.

این ممکن است از نظر تئوری خوب به نظر برسد، اما یکی از چهره‌های معروف که طبق گزارش‌ها این رژیم را امتحان کرده است، گفت: “این باعث می‌شود که بیف کنم.”

گوئینت پالترو در سال 2008 با مجله V گفت‌وگو کرد و فاش کرد که قبل از باردار شدن دخترش، «حدود سه یا چهار سال» رژیم داشت. من نمی توانستم به برنج قهوه ای نگاه کنم.

باعث شد سرم بيرون بياد اما ماکروبیوتیک بودن اساساً مربوط به خوردن غذاهای محلی، ارگانیک و فصلی است که فرآوری نشده است، و من اکنون اینگونه می‌خورم، بنابراین تفاوت چندانی با هم ندارد.

رژیم گریپ فروت

این یکی از معروف‌ترین رژیم‌های غذایی افراطی است که در دهه 1930 اختراع شد و از بیشتر رژیم‌های معمولی دیگر دوام آورد.

انواع مختلفی از آن وجود دارد، اما همه آنها شامل یک چیز هستند – گریپ فروت، و مقدار زیادی از آن. ظاهراً یک ماده خاص در گریپ فروت وجود دارد که با نوعی پروتئین خورده می شود، فرآیند چربی سوزی را آغاز می کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

بنابراین، ایده این است که هر وعده غذایی را با نصف گریپ فروت شروع کنید، مقدار زیادی پروتئین بخورید و مقدار زیادی آب و قهوه سیاه بنوشید. در حالی که این رژیم ممکن است به شما در کاهش چند پوندی در کوتاه مدت کمک کند، اما روندی ناخوشایند خواهد بود و پس از بازگشت به رژیم غذایی معمولی، هر گونه وزنی که از دست می‌رود، مستقیماً به حالت عادی برمی‌گردد.

چنین کاهش شدید کالری و تغییر در رژیم غذایی همچنین می تواند منجر به سرگیجه و ناراحتی معده، همراه با بسیاری از عوارض جانبی منفی دیگر شود.

روش جدید از بین بردن چربی شکم

رژیم سوپ کلم

رژیم سوپ کلم نیز مانند بسیاری از دیگر رژیم های غذایی افراطی، فقط از یک ماده تشکیل شده است که بارها و بارها خورده می شود.

در این مورد، فرد باید مقادیر زیادی سوپ کلم بخورد تا کالری دریافتی شما را کاهش دهد. هر متخصص پزشکی توصیه می کند از این رژیم غذایی خودداری کند، زیرا این رژیم کاملاً فاقد مواد مغذی است که در کلم وجود ندارد، مانند کربوهیدرات های کافی و پروتئین.

اما متخصصان دیگری که برای در نظر گرفتن این رژیم غذایی افراطی وقت گذاشته اند، همچنین پیشنهاد می کنند که این یک اتلاف وقت کامل است زیرا بدن را به حالت گرسنگی وادار می کند. این بدان معنی است که متابولیسم شما کند می شود و بدن شما چربی را نگه می دارد – که مطمئناً کاملاً برعکس هدف نهایی در اینجا است.

رژیم سیب زمینی

سیب زمینی رژیم غذایی دیگری در همان راه به عنوان دیگر، عمدتا علیه توصیه کلاسیک و خیلی است. این رژیم غذایی افراطی شامل (قابل پیش بینی) خوردن چیزی جز سیب زمینی برای صبحانه، ناهار و شام برای یک هفته تمام است.

این در دراز مدت ناپایدار است و از آنجایی که سیب زمینی فاقد پروتئین و چربی است، بدون دو ماده مغذی حیاتی است. سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم

اما ثابت شده که کار می کند. رژیم سیب زمینی در برنامه کانال 4 نمایش داده شد، چگونه خوب وزن کم کنیم و کارولین، زنی که این رژیم را در برنامه آزمایش کرد، تنها در یک هفته توانست تقریباً یک سنگ از دست بدهد.

با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که اتکای طولانی مدت به این رژیم غذایی می تواند منجر به کمبود مواد مغذی متعدد و از دست دادن تدریجی عضلات شود. سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم

1. میان وعده های نیمه شب را کنار بگذارید

چه کسی کاسه ای از غلات را پیدا نکرده است که در ساعات ابتدایی شب به جای پس از طلوع خورشید طعم بهتری داشته باشد؟ با این حال، ممکن است بهتر باشد پنجره غذا خوردن خود را تا جایی که ممکن است در اوایل روز ببندید.

 

الیزابت وارد، متخصص تغذیه و یکی از نویسندگان برنامه رژیم غذایی یائسگی: راهنمای طبیعی برای هورمون ها، سلامت و شادی، می گوید: «تحقیقات نشان داده است که خوردن مطابق با ساعت بدن و ریتم های طبیعی شبانه روزی به کاهش ذخیره چربی کمک می کند. غذا خوردن زودتر در روز که بدن شما در پردازش غذا بسیار بهتر است به شما کمک می کند وزن خود را کنترل کنید. اگر کالری دریافتی خود را به بعد در روز تغییر دهید، جلوگیری از افزایش وزن برای شما دشوار خواهد بود.

 

او توضیح می دهد که این یک پاسخ هورمونی مربوط به انسولین است که در پاکسازی گلوکز از خون در اوایل روز بهتر عمل می کند. توصیه وارد؟ بعد از شام هر نوع میان وعده را قطع کنید.

از بین بردن شکم و پهلو در یک هفته

کاهش وزن برای داشتن شکمی صاف ضروری است. هنگامی که چربی اطراف شکم شما کاهش می یابد، وزن شما نیز کاهش می یابد. بدون کاهش وزن نمی توانید شکمی صاف داشته باشید. با این حال، می توانید تمرینات اصلی را انجام دهید و تغییرات

سبک زندگی را برای جلوگیری از کاهش وزن شدید انجام دهید.

 

کمیسیون هایی که از پیوندهای شریک در این صفحه به دست می آوریم بر نظرات یا ارزیابی های ما تأثیر نمی گذارد. محتوای سرمقاله ما بر اساس تحقیقات و راهنمایی های کامل هیئت مشاوران سلامت فوربس است .

شکم تخته ای، شکم صاف و شکم صاف آرزوی بسیاری است. در حالی که می‌توان بدون داشتن یک سبک زندگی سخت‌گیرانه و دوز ژنتیکی مطلوب، دستیابی به یک وسط کوتاه دشوار باشد، دلایل خوبی برای کاهش چربی شکم شما وجود دارد – و این دلایل

بسیار بیشتر با سلامت کلی شما ارتباط دارند تا ظاهر شما.

2. کربوهیدرات های خود را با دقت در نظر بگیرید

در حالی که چربی های غذایی در طول سال ها رپ بدی پیدا کرده اند، به احتمال زیاد کربوهیدرات ها مقصر رشد دور کمر هستند.

 

اسپنسر کرول، پزشک متخصص داخلی، متخصص بیماری های کلسترول و چربی در مطب پزشکی خصوصی خود در مارلبرو، نیوجرسی، می گوید: «در میان افرادی که مشکلات کلسترول دارند، یک سوء تفاهم کلی وجود دارد که صرفاً از طریق مصرف چربی است.

مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها و غذاهای فرآوری شده از عوامل اصلی تجمع چربی شکمی هستند. من سال‌ها تلاش کرده‌ام تا عقاید مردم را تغییر دهم که فقط بستنی و تکه‌های سنگین گوشت نیست، بلکه در واقع اصلاح کربوهیدرات است.

 

لزوماً مجبور نیستید از سبک خوردن کم کربوهیدرات پیروی کنید، اما ایده خوبی است که مصرف کربوهیدرات های ساده مانند آب میوه و کلوچه را کاهش دهید. در عوض، به دنبال کربوهیدرات‌هایی باشید که فیبر مانند سبزیجات، لوبیا، حبوبات و غلات کامل نیز دارند

. وارد توصیه می کند که حداقل 25 تا 30 گرم فیبر در روز مصرف کنید.

 

همچنین ممکن است بخواهید با مصرف نشاسته خود آزمایش کنید. در حالی که برخی افراد با سیب زمینی، جو، برنج و نان سبوس دار خوب عمل می کنند، برخی دیگر این کار را نمی کنند. دکتر کرول می گوید: «نشاسته می تواند مانند سوخت موشک برای

ایجاد مقاومت به انسولین باشد. هنگامی که بدن شما به خوبی به انسولین پاسخ نمی دهد، این می تواند منجر به پیش دیابت و دیابت نوع 2 شود.

 

3. در تمرینات کاردیو و قدرتی شرکت کنید

ورزش یکی از اجزای کلیدی کاهش وزن به همراه کاهش چربی شکم است. ترکیبی از تمرینات مقاومتی و فعالیت های هوازی بیشترین فواید را به شما می دهد.

 

تحقیقات درباره شدت و مدت بهینه ورزش هنوز در حال انجام است، اما یک نقطه شروع خوب، پیروی از توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها مبنی بر 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​(به پیاده‌روی سریع و دوچرخه‌سواری ملایم فکر کنید) یا 75 دقیقه است. فعالیت شدید (مانند دویدن و بازی بسکتبال) در هفته، همراه با حداقل دو روز فعالیت برای تقویت عضلات.

 

4. بشقاب خود را با پروتئین پر کنید

از جمله پروتئین بدون چربی در بشقاب در هر بار غذا خوردن به شما کمک می کند احساس سیری کنید. وارد توصیه می کند که حداقل 20 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده غذایی و 10 گرم پروتئین با هر میان وعده مصرف کنید. افرادی که پروتئین کافی دریافت می‌کنند، احساس رضایت زیادی می‌کنند و به دنبال تمام کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده – چیپس، کلوچه، کیک، آب‌نبات‌ها – یا غذاهایی که چربی‌های ترانس دارند مانند شیرینی‌هایی که در نانوایی یا سیب‌زمینی سرخ کرده می‌خرید، نیستند. “او می گوید.

 

5. خواب خوب را در اولویت قرار دهید

همانطور که یک خواب بد شبانه می تواند کل روز شما را خراب کند، سابقه خواب بد می تواند بسیاری از جنبه های دیگر زندگی شما را به هم بزند – و یکی از آنها ممکن است فقط چربی شکم باشد.

در حالی که امکان کاهش چربی در ناحیه خاصی از بدن شما وجود ندارد، استراتژی هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش چربی کلی بدن و در نتیجه چربی شکم خود استفاده کنید

دکتر کرول می گوید: «خواب ضعیف با تجمع چربی بدن و همچنین مقاومت به انسولین مرتبط است. “بهداشت خواب بهتر و کاهش استرس می تواند به کاهش چربی کمک کند.”

بهترین دمنوش برای لاغری شکم

 

هیچ نوشیدنی جادویی وجود ندارد که فقط با نوشیدن آن به کاهش وزن کمک کند. با این حال، آب سم زدایی مانند آب لیمو یا آب جیرا می تواند به سم زدایی سیستم بدن و افزایش متابولیسم کمک کند. این به نوبه خود به کاهش وزن شما کمک می کند.

کاهش نقطه ای امکان پذیر نیست. وقتی درصد چربی کلی خود را کاهش دهید و آن را به اعداد ایده آل برسانید، خواهید دید که ناحیه مشکل دار نیز بهبود یافته است. می توانید غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند چای سبز، سالادهای برگ دار، لیمو و غیره اضافه کنید که به کاهش چربی شکم کمک می کند.

برای کاهش وزن می توانید صبح ها یک لیوان آب بنوشید. همچنین می توانید آبلیمو، عسل، دارچین، زنجبیل یا سرکه سیب را به آن اضافه کنید. علاوه بر این، می توانید دو قاشق چای خوری دانه شنبلیله را در یک لیوان آب خیس کنید. آن را صاف کرده و اول صبح بنوشید.

برای کمک به کاهش وزن، مصرف ویتامین C را افزایش دهید و مصرف قند را کاهش دهید.

7-8 لیوان آب در روز بنوشید تا سموم دفع شود و از الکل اجتناب کنید زیرا باعث کم آبی بدن می شود.

برای افزایش متابولیسم، پروتئین بیشتری مانند ماهی، خورش مرغ یا جوانه مصرف کنید.

از خوردن غذاهایی با محتوای نشاسته بالا اجتناب کنید زیرا به قند تبدیل می شود.

یک سبک زندگی سالم بدون استرس شامل حداقل هفت ساعت خواب در هر شب است.

در حالی که هیچ چیز باعث نمی شود چربی شکم یک شبه آب شود، تغییرات خاصی در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کمک به سوخت و ساز بدن خود در سوزاندن چربی موثر، حتی در حالت استراحت، انجام دهید.

 

داشتن خواب با کیفیت کافی در مورد سلامتی، از جمله حفظ وزن سالم، بسیار مهم است. مطالعات خواب ضعیف را با افزایش وزن مرتبط می‌دانند، بنابراین رعایت نکردن یک چشم بسته می‌تواند در کاهش وزن، از جمله چربی‌های شکم، کمک کند.

 

علاوه بر این، پیروی از توصیه وارد مبنی بر محدود کردن میان وعده های بعد از شام می تواند به هضم بهینه کمک کند، که برای از بین بردن چربی شکم مفید است.

همانطور که در مورد رژیم غذایی، ثبات در هنگام ورزش زمانی که هدف شما کاهش وزن است، از جمله چربی شکم کلیدی است. انجام تمرینات با شدت کم تا متوسط ​​در بیشتر روزهای هفته می تواند به شما در کاهش وزن اضافی در ناحیه میانی کمک کند.

 

چرا شکم من اینقدر بزرگ است اما لاغر هستم؟

 

غذاهای فرآوری شده، مصرف الکل، سیگار کشیدن، کم خوابی، استرس و سبک زندگی کم تحرک می تواند منجر به تجمع چربی در اطراف شکم شود. این می تواند خطر ابتلا به فشار خون و دیابت را افزایش دهد .

شکم هورمونی چیست؟

 

شکم هورمونی شامل ایجاد چربی در اطراف ناحیه شکم به دلیل عدم تعادل هورمون هایی مانند تیروئید یا کورتیزول است.

آیا تخم مرغ برای کوچک کردن شکم خوب است؟

 

تخم مرغ می تواند بخش بزرگی از رژیم کاهش وزن باشد. آنها حاوی چربی های سالم، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین هستند. فدر می‌گوید: «ترکیب چربی‌های سالم و پروتئین می‌تواند به رفع اشتها و کنترل گرسنگی شما کمک کند.» علاوه بر این، افزایش مصرف پروتئین با کاهش وزن و کاهش چربی مرتبط است.

او می‌افزاید: «افراد اشتباه می‌کنند که تخم‌مرغ‌هایشان را در مقدار زیادی کره یا روغن سرخ می‌کنند، که می‌تواند کالری‌های ناسالم اضافه کند و احتمالاً منجر به افزایش وزن شود. مردم همچنین گاهی اوقات بیش از حد تخم مرغ می خورند و آنها را با مقدار زیادی پنیر و گوشت های چرب می خورند که می تواند منجر به افزایش وزن ناخواسته شود.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.