لاغری کالری سوزی بدون ورزش در خانه

لاغری کالری سوزی بدون ورزش خانه : تعریف اضافه وزن و چاقی

لاغری کالری سوزی بدون ورزش خانه : اضافه وزن و چاقی ، برچسب هایی برای دامنه های وزن هستند. بر طبق مرکز برای کنترل و پیشگیری بیماری، وزن ها در این دامنه ها بالاتر از آنچه عموماً برای یک قد معین سالم لحاظ می شود هستند.

لاغری کالری سوزی بدون ورزش خانه

بیشتر حرکت کنید و کمتر غذا بخورید. و اگرچه آنها با هم ذکر شده اند ، اما لازم نیست که این دو توصیه به طور مساوی رفتار شود. در واقع کاهش وزن بدون ورزش امکان پذیر است. بگذارید توضیح دهیم. اولین نکته : ما انکار نمی کنیم که ورزش با شدت متوسط ​​برای حفظ و بهبود سلامت شما مفید است.

با این حال ، ده ها مطالعه شواهدی را کشف کرده اند که نشان می دهد ورزشبه تنهایینمی تواند بهترین روش برایکاهش وزن باشد. اگرچه ورزش مطمئناً به ساخت عضله چربی سوزی کمک می کند ، اما ممکن است به اندازه تغییر در رژیم غذایی ، کمر شما را کوچک نکند.

بنابراین اکنون که می دانیم “کم خوردن” باید در سفر شما برای کاهش وزن اولویت داشته باشد ، از کجا شروع کنیم؟ از آنجا که گفتن آن آسان تر از انجام است ، .

ما برخی از اسرار لاغری را کشف کرده ایم که می تواند به شما کمک کند از طریق عوض کردن رژیم غذایی و همچنین تغییر سبک زندگی و تغییر عادت غذایی ، شکم وپهلو  را کاهش دهید

داشتن یک وزن در یکی از این طبقه بندیها ممکن است ریسکتان برای بیماریهای خاص و معضلات سلامتی را افزایش دهد. تعریفات اضافه وزن و چاقی برای بزرگسالان نسبت به بچه ها متفاوت است.

تعریفات برای بزرگسالان

دامنه های وزن برای بزرگسالان با استفاده از شاخص جرم بدن تعریف می شود این شاخص یک شماره ای است که معمولاً بین 15 و 40 سال است و از قد و وزن شخص محاسبه می شود. آسانترین راه برای تعیین کردن BMI تان این است که از محاسبه گر BMI آنلاین آکادمی استفاده کنید. یک محاسبه گر به شما هردوی طبقه وزن و BMI تان را خواهد داد.

دامنه های وزن برای بزرگسالان

BMI                               طبقه وزن

زیر 18.5                      کم وزن

18.5 تا 24.9              وزن سالم یا نرمال

25.0 تا 29.9                اضافه وزن

30 به بالا                       چاق

در حالی که اکثر افراد BMI را با چاقی بدن مرتبط می دانند،یک سنجش چاقی بدن نیست. این معنی می دهد که بعضی از افراد می توانند دارای یک BMI در دامنه اضافه وزن باشند گرچه آنها چاقی و اضافه وزن ندارند که این مخصوصاً برای ورزشکاران درست است.

لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

ـ آب بنوشید، بخصوص قبل از وعده های غذایی

اغلب ادعا شده است که نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن کمک کند و این صحیح است.

نوشیدن آب میتواند متابولیسم را تا 24 تا 30% در طول یک دوره 1 تا 1.5 ساعت افزایش دهد، به شما در سوزاندن مقدار کالری بیشتر کمک می کند .

(یک مطالعه نشان داد که نوشیدن نیم لیتر آب (17 اونس) در حدود نیم ساعت قبل از غذا به رژیم گیرندگان کمک میکند که کالری کمتری مصرف کنند و 44% بیشتر از آنهایی که آب ننوشیدند وزن کم کنند.

لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

2 ـ برای صبحانه تخم مرغ میل کنید.

خوردن تخم مرغ کامل می تواند انواع کامل مزایا از جمله کمک به کاهش وزن را داشته باشد. کاهش وزن لاغری شکم بدون ورزش

 مطالعات نشان می دهد که جایگزین کردن صبحانه با پایه جو به همراه تخم مرغ می تواند به شما کمک کند که کالری کمتری برای 36 ساعت آتی به اندازه کاهش بیشتر وزن و چربی بدن داشته باشید.

اگر شما تخم مرغ نمیخورید، خوب است. هر منبع پروتئین با کیفیت برای صبحانه باید این ترفند را انجام دهد.

3 ـ قهوه بنوشید ( ترجیحا سیاه)

قهوه به طور غیرمنصفانه تعریف شده است. قهوه باکیفیت با آنتی اکسیدان ها پر شده است و میتواند مزایای درمانی زیادی داشته باشد. کاهش وزن لاغری شکم بدون ورزش

مطالعات نشان می دهد که کافئین در قهوه میتواند متابولیسم را 3 تا 11% افزایش دهد و چربی سوزی را بیش از 10-29% زیاد کند.لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

فقط مطمئن شوید که یک مقداری شکر یا دیگر عوامل پر کالری به قهوه تان اضافه نکنید. آن به صورت کامل هر سودمندی را خنثی خواهد کرد.

4 ـ چای سبز بنوشید

مانند قهوه، چای سبز نیز فواید بسیاری دارد، یکی از آنها کاهش وزن است. اگرچه چای سبز شامل مقدار کمی از کافئین است با آنتی اکسیدان های قوی و موثری که catechin نامیده می شود پر شده است، که اعتقاد براین است که به صورت اشتراکی با کافئین برای افزایش چربی سوزی کار می کند.لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

اگرچه شواهد آمیخته شده است، بسیاری از مطالعات نشان میدهد که چای سبز ( یا به عنوان یک نوشیدنی یا یک مکمل فرآورده چای سبز) می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند.

5 ـ روزه های متناوب را امتحان کنید

روزه های متناوب یک الگوی غذایی محبوب است که در آن افراد بین دوره های روزه داری و خوردن چرخه می زنند.

مطالعات کوتاه مدت پیشنهاد می کند که روزه متناوب برای کاهش وزن به اندازه محدودیت کالری مداوم موثر است.

به علاوه این ممکن است که ازدست دادن توده عضلانی به خصوص مرتبط با رژیم های کم کالری را کاهش دهد. هرچندکه، پیش از هرگونه ادعای قوی تر، مطالعات با کیفیت بیشتری مورد نیاز است.

6 ـ  مکمل glucomannan مصرف کنید

فیبری که glucomannan نامیده شده با کاهش وزن در برخی مطالعات پیوند خورده است. این نوع از فیبر آب را جذب می کند و در معده شما برای مدتی می ماند، باعث میشود که شما بیشتر احساس سیری کنید و کمک میکند که کمتر کالری بخورید.

مطالعات نشان میدهد که مردم مصرف مکمل با  glucomannan اندکی بیشتر وزن کم میکنند از آنهایی که انجام نمی دهند.لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

7 ـ شکر اضافی را قطع کنید

شکر اضافه شده یکی از بدترین عناصر در رژیم مدرن است. اکثر مردم بیشتر از حد مصرف میکنند.

مطالعات نشان میدهد که مصرف شکر ( و شربت ذرت با فروکتوز بالا) به شدت با افزایش خطر چاقی مفرط، بعلاوه موقعیت ها شامل دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی مرتبط بوده است.

8 ـ کربوهیدرات تصفیه شده را کمتر بخورید

کربوهیدرات تصفیه شده از جمله شکر و حبوبات که از فیبر آنها، بخش های مغذی محو شده است.

این شامل نان سفید و پاستا میشود. مطالعات نشان میدهد که کربوهیدرات تصفیه شده می تواند به سرعت قند خون را ارائه دهد، منجر به گرسنگی، واشتیاق و افزایش غذای مصرفی چندساعت بعد شود.

خوردن کربوهیدرات تصفیه شده به شدت با چاقی مفرط مرتبط است. اگر شما می خواهید که تمام مزایای محدودیت کربوهیدرات را به دست آورید، سپس تمام راه را در نظر بگیرید و به رژیم کم کربوهیدرات متعد شوید.

بررسی های بیشماری نشان میدهد که این چنین رژیم می تواند به شما کمک کند تا 2-3 برابر بیشتر از رژیم غذایی کم چربی کمک کند درعین حال سلامت تان را بهبود می کند.

10 ـ از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

استفاده از بشقاب های کوچکتر نشان داده است که به برخی افراد به صورت خودکار کمک می کنند که کالری کمتری بخورند.

هرچندکه، تاثیر اندازه بشقاب به نظر نمی رسد همه را تحت تاثیر قرار دهد. آنهایی که اضافه وزن دارند به نظر میرسد بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

11 ـ کنترل بخش ورزش یا کالری را حساب کنید

کنترل بخش – به آسانی کمتر خوردن – یا محاسبه کالری می تواند، برای دلایل روشن خیلی واضح باشد.

 برخی مطالعات نشان میدهد که نگهداری رژیم غذایی یا عکس گرفتن از وعده غذایی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

تعریف اضافه وزن برای کودکان ونوجوانان :

لاغری کالری سوزی بدون ورزش خانه

برای افراد در سنین 2 تا 19 سال ،BMI اشاره می شود به عنوان BMI برای سن و با استفاده از قد، وزن و سن و جنسیت تعیین می شود. چاقی بدن در سنین مختلف متغیر است؛ پسران و دختران تمایل دارند که دارای میزان متفاوت چاقی بدن باشند.

BMI-برای-سن به عنوان یک صدکی داده می شود که نشان می دهد کجا یک BMI کودک در مقایسه با دیگران در سن و جنس مشابه کاهش می یابد.

دامنه های وزن برای کودکان ونوجوانان

            BMI                                                                   طبقه وزن

کمتر از صدک پنجم                                                کم وزن

بین صدک 5 و 85                                                  وزن سالم یا نرمال

بین صدک 85 و 95                                               اضافه وزن

برابر یا بیشتر از صدک 95                                           چاق

مانند بزرگسالان BMI-برای-سن  ممکن است به عنوان یک ابزار غربالگیری استفاده شود و به عنوان یک آزمون تشخیصی استفاده نشود. یک ارائه دهنده مراقبت بهداشتی نیاز به اطلاعات بیشتری دارد تا تعیین کند آیا چاقی واضافه وزن یک مسئله سلامتی است یا نه.

علاوه بر محاسبه کردن BMI-برای-سن ، یک ارائه دهنده مراقبت بهداشتی ممکن است درباره تاریخچه سلامتی خانواده، عادتهای خوردن و میزان فعالیت جسمی که بچه هایتان دریافت می کند بپرسد.

ارزیابی های اضافی ممکن است شامل اندازه گیری های ضخامت تاخوردگی پوست و آزمون های آزمایشگاهی برای سطوح قند خون و کلسترول باشد.

کلیشه ها ی اضافه وزن و چاقی  

در حالی که اصطلاحات اضافه وزن و چاقی دارای تعاریف دقیقی هستند همانطوری که در بالا ذکر گردید، این برچسب ها ، معنی های دیگری را در جامعه با وزن زیاد مان به خود می گیرند.

اغلب افراد دارای اضافه وزن و چاقی کلیشه ای هستند حتی تحمل رفتار ناعادلانه را به خاطر وزنشان دارند.اضافه وزن و چاقی اصطلاحاتی هستند که تنها اشاره به یک براورد کلی وزن بدن یک فرد دارند.

انها در هر راهی روی شایستگی ، خودانضباطی، محرک یا توانایی یک شخص منعکس نمی شوند  تا یک سبک زندگی سالم را هدایت کنند.

نزدیک نشدن به رژیم های زودگذر

با همه تمرکز روی وزن در جامعه ما، جای شگفتی نیست که میلیون ها فرد روی رژیم های زودگذر و محصولات کاهنده وزن تقلبی تکیه کنند. ادعاها وتوصیه نامه های متضاد  توسط به اصطلاح کارشناسان می تواند حتی مطلعترین مصرف کنندگان را نیز گیج نماید.

هیچ غذاهایی یا قرصهایی که بطور جادویی چربی را بسوزانند وجود ندارد. هیچ غذای عالی ای جایگزین قوانین ژنتیک نخواهد بود. هیچ محصولی بطور اعجاب اوری چربی را ذوب نخواهد کرد در حالی که شما تلویزیون تماشا می کنید یا می خوابید.

بعضی از اجزاء در مکمل ها و محصولات دارویی می توانند خطرناک و حتی برای بعضی از افراد مرگبار باشند.

از هر برنامه رژیمی، قرص و محصولاتی که ادعاهای زیر را دارند دوری کنید:

کاهش وزن سریع :لاغری کالری سوزی بدون ورزش خانه

از هر برنامه رژیمی، قرص و محصولاتی که ادعاهای زیر را دارند دوری کنید:

 مقادیر و محدودیت های کاهش وزن

رژیمهایی که مقادیر نامحدود هرغذا را مجاز می دانند مانند سوپ کلم و گریپفروت را دور بریزید. کسل کننده است که بعضی از چیزها را خیلی زیاد بخورید و سخت است که به برنامه های یکنواخت بچسبید. از هر رژیمی که گروههای غذایی کامل مانند کربوهیدرات ها را حذف می کند یا شدیداً محدود می کند دوری کنید. حتی اگر شما یک مولتی ویتامین می خورید ، شما هنوز بعضی از مواد مغذی حیاتی را از دست می دهید.

 ترکیبهای خاص غذایی

هیچ شواهدی وجود ندارد که ترکیب کردن غذاهای خاص یا خوردن غذاها در زمانهای خاص روز به کاهش وزن کمک خواهد کرد. خوردن ترکیبهای غلط غذایی منجر به فوراً تبدیل شدن آنها به چربی نمی شود یا سم در روده ها را تولید نمی کند، همانگونه که بعضی از برنامه ها ادعا دارند.

منوهای انعطاف ناپذیر

زندگی به قدر کافی پیچیده است. محدود کردن گزینه های غذایی یا پیروی کردن از برنامه های غذایی انعطاف ناپذیر می تواند یک کار ناخوشایند و اجتناب ناپذیر باشد.

با هر رژیم جدیدی همیشه از خودتان بپرسید: آیا من می توانم این راه را برای بقیه زندگی ام استفاده کنم؟ اگر جواب خیر است این برنامه برای شما نیست.

هیچ نیازی برای تمرین کردن نیست

فعالیت جسمی مرتب و منظم برای مدیریت وزن سالم و سلامت خوب حیاتی است. کلیدی برای موفقیت این است که فعالیتهای جسمی پیدا کنیم که شما از آنها لذت ببرید و برای 30 تا 60 دقیقه فعالیت روی اکثر روزهای هفته هدف گذاری کنید.

اگر شما می خواهید که یک وزن سالم را حفظ کنید ، ماهیچه بسازید و چاقی خود را کم کنید، بهترین مسیر یک ترکیب مادام العمر خوردن هوشمندانه تر و تحرک بیشتر است .

برای یک برنامه شخصی شده مناسب برای سبک زندگی و ترجیحات غذایی تان ، با یک متخصص تغذیه مجوز دار با تخصص در مدیریت وزن مشاوره کنید.تا به شما کمک کند تا به یک سبک خوردن واقعگرایانه و منعطف دست یابید سبکی که به شما کمک می کند تا احساس بهتری کنید و بهتر نیز باشید.

4 مداخله غذا و دارویی معمولی

شما احتمالاً هشدارهایی شنیده اید که آب گریپفروت را با داروی کلسترول ننوشید. البته این تنها ترکیب غذا و دارویی نیست که باید از آن دوری شود. آب گریپفروت می تواند با داروهای فراوان( هردوی داروی نسخه دار و بی نسخه )دیگری مداخله داشته باشد. و غذاهای بسیار دیگری معمولاً با داروها مداخله دارند.

آب گریپفروت

همچنین آب گریپفروت می تواند باعث شود که بدن بطور غیرعادی دارو ها را مورد سوخت و ساز قرار دهد که این منجر به کاهش یا افزایش سطوح خون نرمال دارو می شود.

خیلی داروها در این راه متاثر می شوند شامل داروهای ضدحساسیت، داروهای فشار خون، داروهای جایگزین تیروئید، کنترل تولد، داروهای مسدود کننده اسید معده و دسکترومتورفان سرکوبگر سرفه.

نوشته های مرتبط

آن بهترین برای دوری کردن یا بطور قابل توجه کاهش دادن جذب آب گریپفروت است البته هنگامی که این داروها خورده شوند.

اما چرا آب گریپفروت ؟ آب گریپفروت شامل یک طبقه ترکیبات است که فورنوکومارینز نامیده می شود که در بدن عمل می کند تا مشخصه های این داروها را تغییر دهد. آب پرتقال و  آب مرکبات دیگر شامل این ترکیبات نیستند.

سبزیهای برگدار سبز

داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین (وارفارین) با عوامل لخته کننده وابسته به ویتامین کا مداخله می کند. خوردن سبزیهای برگ سبز خیلی زیاد، که دارای ویتامین کای بالایی هستند، می تواند توانایی رقیق کننده های خون را برای جلوگیری کردن از لخته شدن کاهش دهد. اما شما نباید سبزیها را یکجا رها کنید.

معضلات از بطور قابل توجهی و بطور ناگهانی افزایش دهنده یا کاهش دهنده جذب  نشات می گیرند، پس سبزیهایتان را در مقادیر سازگار میل نمایید.

جانشین های شور

مصرف کنندگان که دیگوکسین برای نارسایی قلب یا بازدارنده های ACE برای فشار خون بالا می خورند باید در مورد جانشین های شور مواضب باشند، که اکثر موارد سدیم را با پتاسیم جایگزین می کنند. با یک مصرف زیاد پتاسیم ، اثربخشی دیاگوکسین می تواند کاهش داده شود و منجر به نارسایی قلبی شود.

و افرادی که بازدارنده های ACEمی خورند ممکن است یک افزایش قابل توجه در سطوح پتاسیم خون داشته باشند، چون این داروها پتاسیم را افزایش می دهند. هیچ نیاز واقعی برای دوری کردن از جانشین های شور وجود ندارد، گرچه مراقبت باید صورت گیرد،

غذاهای شامل تیرامین

سطوح تیرامین اسید آمینه بالای خون می تواند منجر به یک افزایش در فشار خون شود. چندین دارو در خرابی تیرامین نقش دارند که شامل بازدارنده های مونوآمین اکسیداس(MAOIs) که افسردگی را درمان می کند و داروهای استفاده شده برای درمان علائم بیماری پارکینسون می شود.

به افرادی که این نوع دارو ها را می خورند توصیه می کنیم که از غذاهای سرشار از تیرامین دوری کنند. این لیست طولانی است و شامل (اما نه محدود به) شکلات، پنیرهای مانده و تخمیر شده، گوشتهای دودی و قطعه قطعه شده مانده، هات داگ ها، بعضی از گوشتهای فراوری شده ، محصولات سویایی تخمیر شده و آبجوهای بشکه ای( آب جوهای کنسروی و بطری دار خوب هستند!!)می شود.

هنگام دریافت کردن یک نسخه برای یک داروی جدید یا خوردن یک داروی بی نسخه همیشه برچسبهای هشداردهنده دارو را بخوانند و از پزشکشان و/یا داروفروش بپرسند که غذاها یا داروهای دیگری که آنها باید دوری کنند یا درباره خوردنش نگران باشند چه مواردی هستند.

بهترین داروی لاغری شکم و پهلو

هرچیزی که آگاهی شما را از چیزی که میخورید افزایش میدهد، احتمالا سودمند است.

12 ـ پیرامون خود غذای سالم نگه دارید تا در صورت گرسنگی مصرف نمایید

نگهداری غذای سالم در اطراف میتواند در جلوگیری از شما در برابر خوردن چیزهای ناسالم درصورتی که بیش از حد گرسنه شوید کمک میکند.

میان وعده هایی که به راحتی قابل تهیه و حمل هستند شامل تمام میوه ها، آجیل، هویج های کوچک، ماست و تخم مرغ سفت آب پزشده می شوند.

13 ـ مصرف مکمل های پروبیوتیک حاوی باکتری خانواده فرعی لاکتوباسیلوس نشان داده است که توده چربی را کاهش میدهد.

هرچندکه همین مورد درباره تمام گونه های لاکتوباسیلوس صدق نمیکند.

 شما می توانید مکمل های پروبیوتیک را از بسیاری از خواربارفروشی ها بعلاوه آنلاین نیز تهیه کنید.

14 ـ غذاهای تند بخورید

فلفل تند محتوی کپسای سین است، یک ترکیب تند که می تواند متابولیسم را افزایش و اشتها را اندکی کاهش دهد.

هرچندکه، ممکن است با گذشت زمان تحمل افراد نسبت به کپسایسین افزایش یابد، که ممکن است تاثیر طولانی مدت آن را کاهش دهد.

15 ـ ورزش ایروبیک انجام دهید

انجام ورزش ایروبیک ( قلب) یک روش عالی برای سوزاندن کالری است و سلامت جسمی و روحی شما را افزایش میدهد.

به نظر می رسد که برای از بین بردن چربی شکم موثر است، چربی ناسالم که تمایل دارد در اطراف اندام شما ایجاد شود و باعث بیماری متابولیک می شود.

16 ـ وزنه برداری :

یکی از بدترین تاثیرات رژیم آن است که این امر باعث ازبین رفتن عضلات و کند شدن متابولیک می شود، اغلب به عنوان حالت گرسنگی اشاره می شود.

بهترین راه جلوگیری این است برخی تمرینات مقاومتی مانند وزنه برداری انجام شود. مطالعات نشان می دهد که وزنه برداری می تواند به نگهداری بالای متابولیسم و جلوگیری از، ازدست رفتن توده عضلات فوق العاده کمک کند.

لاغری در یک هفته بدون ورزش

البته، نه تنها ازدست دادن چربی مهم است ـ شما همچنین خواستار ایجاد عضله هستید. تمرینات استقامتی برای بدنی عضله ای حیاتی است.

17 ـ فیبر بیشتر بخورید :

فیبر اغلب برای کاهش وزن توصیه شده است. اگرچه شواهد آمیخته شده است، برخی مطالعات نشان می دهد که فیبر (به خصوص فیبر ویسکوز) می تواند سیری را افزایش دهد و به شما در کنترل وزنتان در مدت زمان طولانی کمک کند.

18 ـ میوه و سبزی بیشتر بخورید

سبزیجات و میوه ها چندین خاصیت داردد که آنها را برای کاهش وزن موثر میکند. آنها شامل کالری های کمی هستند اما سرشار از فیبر است.

مقدار آب بالای آنها چگالی انرژی کمی به آنها میدهد، آنها را بسیار پر می کند. مطالعات نشان میدهد که افرادی که میوه جات و سبزیجات میخورند تمایل به وزن کمتری دارند.

این غذاها همچنین بسیار مغذی هستند، بنابراین خوردن آنها بسیار برای سلامتی مفید است.

19 ـ خوب بخوابید

خواب بسیار ناچیز شمرده شده است اما این امکان را دارد که به اندازه خوردن سالم و ورزش کردن مهم باشد.

 مطالعات نشان داد که خواب کم یکی از قوی ترین عوامل خطر چاقی مفرط است، زیرا با 89% چاقی در کودکان و 55% در بزرگسالان مرتبط است.

20 ـ اعتیاد غذایی خود را بشکنید:

مطالعه اخیر یافت که 19.9% از مردم در شمال آمریکا و اروپا معیارهای اعتیاد به مواد غذایی را برآورده کردند.

اگر شما تجربه غلبه بر غذاهای ولع آمیز را داشتید و مهم نیست که چه میزان سعی میکنید تا خوردن خود را مهار کنید، ممکن است از اعتیاد به آن رنج برید. در این مورد، در جستجوی کمک حرفه ای باشید.

 تلاش برای کاهش وزن بدون مقابله با اعتیاد به مواد غذایی امری غیرممکن است.

21 ـ پروتئین بیشتری بخورید

پروتئین به تنهایی مهم ترین ماده مغذی برای کاهش وزن است.

 خوردن رژیمی با پروتئین بالا در حالیکه 441 کالری در روز از رژیم خود صرفه جویی می کنید، سوخت و ساز بدن را 80-100 کالری در روز تقویت می کند.

یک مطالعه همچنین نشان داد که خوردن 25% از کالری روزانه به عنوان پروتئین افکار وسواسی در مورد غذا 60% درحالیکه میل به میان وعده در اواخر شب را به نصف میرساند، کاهش میدهد.

به سادگی اضافه کردن پروتئین به رژیم تان یکی از ساده ترین و موثرترین راههای کاهش وزن است.

22 ـ مکمل با پروتئین وی

اگر شما تقلا می کنید که به میزان کافی پروتئین در رژیم خود به دست آورید، مکملی بخورید ـ مانند پودر پروتئین ـ می تواند کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که جایگزینی برخی کالری ها با پروتئین وی می تواند باعث کاهش وزن درحدود 8 پوند (پوند معادل 45/0 کیلوگرم) به طور اضافه درحالیکه در حال افزایش توده ماهیچه هاست، شود.

لاغری سریع شکم بدون ورزش

23 ـ نوشیدنی های شکری (قندی) نخورید، من جمله سودا و آبمیوه

شکر بد است، اما شکر در شکل مایع بدتر است. مطالعات نشان می دهد که کالری ها از شکر مایع ممکن است به تنهایی یکی از جنبه های چاق کننده رژیم مدرن باشد.

به عنوان مثال، بررسی نشان داد که نوشیدنی های شیرین شده قندی با 60% افزایش خطر چاقی مفرط در کودکان برای هر وعده روزانه مرتبط بوده اند.

به خاطر داشته باشید که این امر در مورد آبمیوه نیز صدق میکند، که مانند کوکا حاوی مقدار مشابهی از شکر به عنوان یک نوشابه است.

میوه را به صورت کامل بخورید اما در مجموع نوشیدن آبمیوه را کاهش دهید یا از آن خودداری کنید.

24 ـ تمام اجزا یا واحدی از غذا را بخورید ( غذای اصلی)

اگر میخواهید که فردی عضلانی ، سلامت باشید، بنابراین یکی از بهترین چیزهایی که میتوانید برای خود انجام دهید خوردن تمام اجزا یا واحدی از غذاست.

 این غذاها به صورت طبیعی پرکننده هستند، و اگر عمده ای از رژیم های شما بر پایه آن است، افزایش وزن بسیار مشکل است.

25 ـ رژیم نگیرید ـ درعوض سالم بخورید

یکی از بزرگترین مشکلات با رژیم ها این است که آنها در طولانی مدت به ندرت عمل میکنند.

 اگر هر چیزی، افرادی که رژیم می گیرند با گذشت زمان بیشتر اضافه وزن می کنند، و مطالعات نشان میدهد رژیم غذایی یک پیش بینی محکم از افزایش وزن است.

درعوض گرفتن رژیم، هدف گیری کنید تا سلامت تر، شاداب تر، و فرد تندرست تری باشید. به جای محروم کردن تمرکز کنید که به بدنتان با تغذیه مناسب قوت دهید.

کاهش وزن باید به طور طبیعی دنبال شود.

26 ـ آهسته تر بجوید

مغز شما ممکن است مدتی طول بکشد تا ثبت کند که به اندازه کافی خورده اید.

برخی مطالعات نشان داد که جویدن آهسته تر می تواند به شما در خوردن کمتر کالری و افزایش تولید هورمون های مرتبط با کاهش وزن کمک کند، بنابراین جویدن غذای خود را با دقت بیشتری در نظر بگیرید.

 بررسی ها نشان میدهد که افزایش جویدن ممکن است کالری مصرفی در غذا را کاهش دهد.

این تمرینات یک جز از خوردن آگاه است، که هدف این است که مصرف غذای خود را کاهش دهید و به هر گازی که میزنید توجه کنید.

حرف آخر

روش های بیشماری می تواند به هدف کاهش وزن شما کمک کند.

برخی از نکته های بالا منحصرا مربوط به رژیم غذایی هستند، شامل خوردن پروتئین بیشتر یا قطع قند اضافه شده است.

دیگر موارد ـ مانند بهبود کیفیت خواب یا اضافه کردن ورزش روزمره ـ بیشتر بر اساس نحوه زندگی می باشد.

به عنوان مثال؛ جویدن آهسته تر، پله ای است که شما میتوانید برای بنیاد کردن خوردن آگاه بردارید.کاهش وزن لاغری شکم بدون ورزش

9 چیزی که قبل از خواب برای لاغری انجام دهید ؟

همه‌ی ما موافقیم که ورزش منظم بهترین راه برای کم کردن وزن و سالم ماندن است. اما ایا ما هر روز ورزش می‌کنیم؟ خیر. آیا ما هر روز می‌خوابیم؟ بله. پس چه راهی بهترین از این که هنگام خواب وزن کم کنیم؟
نیمه پر لیوان، 9 راه شگفت‌انگیز برای کم کردن موثرتر وزن بطور فعالانه معرفی می‌کند در حالیکه در آسایش خوابیده‌اید.
9- قبل از خواب شیک پروتئین بخورید
قبل از رفتن به تخت‌خواب یک شیک با حدود 20 گرم پروتئین بخورید. تحقیقات نشان داده که به افزایش سوختن تعداد کالری‌هایی که بدن در هنگام استراحت می‌سوزاند کمک می‌کند. پروتئین همچنین به ترمیم عضله کمک می‌کند، و هر چقدر توده عضله بیشتری داشته باشید، هنگام استراحت کالری بیشتری می‌سوزانید.
8- شام را کوچک بخورید
قبل از خواب از خوردن وعده‌ی غذایی سنگین در شب خودداری کنید. حین خواب عمیق، بدن ما هورمون رشد آزاد می‌کند. اگر شب دیروقت شام بخورید، هورمون رشد غذا را به‌جای سوخت به‌عنوان چربی در بدن شما ذخیره می‌کند.لاغری شکم و پهلو بدون ورزش
7- از الکل بپرهیزید
نوشیدن الکل نزدیک به وقت خواب، موجب می‌شود بدن شما حین خواب الکل را سوخت‌وساز کند، که مانع از آن می‌شود به حالت خواب همراه با حرکات سریع چشم برسید، حالتی که در آن بدن بیشترین کالری را می‌سوزاند.

یک لیوان شراب با شاهار موردی ندارد، اما سه ساعت قبل از خواب نوشیدن الکل را متوقف کنید.
6- ساعت خواب برای خودتان تعیین کنید
همه می‌دانیم که میزان بهینه خواب برای سلامتی‌مان مهمترین مسئله است، و با این وجود برنامه‌های پرمشغله، فیلم، گوشی همراه سر راه خواب کافی قرار می‌گیرند. تعهد به داشتن تعداد ساعت مناسب خواب در شب (7 تا 8 ساعت) به بدن کمک می‌کند چربی بیشتری بسوزاند.

یک ژورنال آمریکایی در زمینه‌ی مراقبت تغذیه‌ای دریافته است که افراد با خواب کافی پس از خوردن 20% بیشتر کالری نسبت به کسانی که خواب کافی ندارند می‌سوزانند.

5- قبل از خواب از ورزش کردن بپرهیزید
ورزش بدن ما را از خواب بیدار می‌کند، و خواب خوب شبانه را دشوار می‌کند. ورزش را برای صبح برنامه‌ریزی کنید. این کار بعث می‌شود بدن شما بیدار شود و در طول روز باانرژی بمانید.

اما اگر به دلایلی نمی‌توانید صبح ورزش کنید، کمتر از 4 ساعت قبل از خواب آن را انجام ندهید.
4- همه‌ی دستگاه‌های الکترونیکی اتاق خواب را خاموش کنید
تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد نور آبی دارای طول موج کوتاه که از تبلت و گوشی‌های همراه ساطع می‌شود، مانع تولید هورمون کمک‌کننده به خواب، یعنی ملاتونین در بدن می‌شود.

مطالعه‌ی دیگری که توسط محققان سنگاپوری انجام شد نشان داد که ساعت‌های طولانی تماشای تلویزیون موجب سطوح بالاتر تری گلیسیرید (مرتبط با دیابت) و سطوح پایین‌تر آدیپونکتین (پروتئینی که سطح گلوکز و تجزیه‌ی اسیدهای چرب را تنظیم می‌کند) در بدن می‌شود.
3- دستگاه تنظیم حرارت را خاموش کنید
خوابیدن در محیط نامحسوس سرد، اثربخشی ذخیره‌ی بافت چربی قهوه‌ای را بهبود می‌دهد، که به سوزاندن چربی ذخیره‌شده در شکم کمک می‌کند و درنتیجه ما را گرم نگه می‌دارد.

یک مطالعه‌ی منتشرشده در ژورنال پزشکی دیابت نشان داد که افرادی که در اتاق‌هایی با دمای حدودی 66 درجه‌ی (فارنهایت) خوابیدند، 75 کالری بیشتر از افراد در اتاق‌های گرمتر سوزاندند.
2- در تاریکی کامل بخوابید
طبق یک مطالعه انجام‌شده در ژورنال غده کاجی ، خوابیدن در تاریکی مطلق به بدن شما در تولید ملاتونین کمک می‌کند، که نه تنها موجب خواب بهتر می‌شود، بلکه همچنین در تولید چربی قهوه‌ای انباشته از میتوکندری که در سوختن کالری موثر است کمک می‌کند.
1- لخت بخوابید
اگرچه ممکن است به‌نظر عجیب برسد، لخت خوابیدن فواید بسیاری دارد. با خنک نگه داشتن بدن‌تان، فرآیند سوختن چربی در بدن سرعت می‌گیرد. خنک نگه داشتن بدن در هنگام خواب، چربی خوب در بدن را افزایش می‌دهد، که به سوزاندن کالری‌ها کمک می‌کند.

نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو

یک متخصص تغذیه می گوید بهترین نوشیدنی برای داشتن شکم صاف

این نوشیدنی گرم نه تنها خوشمزه است، بلکه می تواند به کاهش التهاب نیز کمک کند.

نوشیدنی که به تنهایی چربی های شکم را آب می کند وجود ندارد. مطمئناً، ممکن است بتوانید یک پاکسازی موقت پیدا کنید، اما اینها می توانند عوارض جانبی منفی داشته باشند و قطعاً نتایج پایداری به همراه نخواهد داشت.

ایمن ترین و موثرترین راه برای از بین بردن چربی شکم ، ورزش و اتخاذ یک رژیم غذایی سالم است، و در حالی که هیچ نوشیدنی معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد، موارد خاصی وجود دارد که ممکن است به سلامت کلی و اهداف ورزشی شما کمک کند .

نویسنده GoWellness ، یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کمک به روند داشتن شکمی صاف، چای نعناع فلفلی تند است .

در ادامه بخوانید تا بدانید چرا این چای می‌تواند به سوزاندن چربی‌های شکم کمک کند و برای نکات سالم‌تر کاهش وزن، مطمئن شوید که بهترین عادت‌های کاهش وزن را که باید امتحان کنید، بررسی کنید .

وقتی نوبت به انتخاب نوشیدنی‌ای می‌رسد که به شکمی صاف‌تر کمک می‌کند ، ساده‌ترین گزینه شما چیزی کم کالری و قند اضافه است، به همین دلیل است که چای نعناع می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. گودسون می گوید: «چای نعناع یک نوشیدنی بدون کالری است و طعم شیرینی دارد که می تواند به کاهش اشتها و ارضاء دندان شیرین شما کمک کند.

و نه تنها چای نعناع یک نوشیدنی خوب بدون کالری است، بلکه سرشار از مواد مغذی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. گودسون می گوید: نعناع دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است و از آنجا که به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند، می تواند به بهبود مشکلات گوارشی نیز کمک کند.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که نعناع فلفلی می‌تواند به عنوان شل‌کننده عضلانی عمل کند. نعناع فلفلی می‌تواند ماهیچه‌های شما را تسکین دهد و به نوبه خود به دفع غذا و گاز راحت‌تر کمک کند، به همین دلیل است که بسیاری از دمنوش‌های گیاهی از نعناع فلفلی به عنوان یک عنصر استفاده می‌کنند.

بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم این است که تمرینی را پیدا کنید که دوست دارید و می خواهید به طور منظم انجام دهید، در حالی که غذاهای سالمی را که دوست دارید بخورید نیز پیدا کنید. و اگر می خواهید یک نوشیدنی خوشمزه به شما کمک کند در مسیر کاهش وزن خود، چای نعناع یک انتخاب عالی است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.