مسکن درمان سریع خانگی سردرد بارداری

مسکن درمان سریع خانگی سردرد بارداری :دلایل سردردهای میگرنی

آنچه که دقیقاً باعث ایجاد سردردهای میگرنی می‌شود مشخص نیست اما میگرن‌ها معمولاً تغییراتی در مسیر عصبی مواد شیمیایی عصبی و جریان خون در مغز ایجاد می‌کند.

بارداری‌ها مانند صدف‌های دریایی هستند: هیچ دوتا دقیقاً شبیه هم نیستند – به همین دلیل است که ممکن است سردرد و حتی درد شدید میگرنی را تجربه کرده باشید در حالی که دیگران از 40 هفته شادی خالص لذت می‌برند.

سردرد در دوران بارداری می تواند ناشی از هورمون ها ، افزایش حجم خون یا حتی عوامل دیگر مانند کمبود خواب و استرس باشد.

و اگر سردرد دارید، مهم است که با پزشک متخصص خود صحبت کنید، زیرا ممکن است داروها و درمان هایی که ممکن است در گذشته استفاده کرده اید در دوران بارداری برای شما مناسب نباشند.

سردرد اوایل بارداری چگونه است

بنابراین، چه چیزی در مورد داشتن یک نان در فر که باعث درد سر شما می شود (غیر از فکر کردن به شهریه دانشگاه) چیست؟ سرزنش هورمون هاست همان چیزهایی که به بدن شما کمک می کند تا جنین شما را سالم و تغذیه کند، سهمیه سردرد شما را نیز افزایش می دهد. همینطور افزایش حجم خون که در سه ماهه اول اتفاق می افتد.

عوامل دیگری که منجر به سردرد در دوران بارداری می شوند عبارتند از:

  • خوردن برخی غذاها (محرک های میگرن).
  • ننوشیدن آب کافی
  • کمبود خواب .
  • عدم دریافت تغذیه مناسب
  • فشار.
  • ناراحتی معده.

بیش از یک چهارم زنان و زنانی که در بدو تولد (AFAB) به آنها اختصاص داده شده است ، در طول سال های باروری میگرن دارند. کسانی که میگرن دارند در دوران بارداری نیز بیشتر به آن مبتلا می شوند. اما در مواردی که سردردهای ثانویه را شامل می شود، علل عبارتند از:

  • پره اکلامپسی (فشار خون بالا در دوران بارداری).
  • ترومبوز ورید (لخته شدن خون در مغز).
  • عفونت های سینوسی
  • تومورهای مغزی
  • خطر سکته مغزی

دکتر باکلان می گوید: «ما همه را از نزدیک بررسی می کنیم و علائم آنها را ارزیابی می کنیم. اولین سوالی که می خواهیم به آن پاسخ دهیم این است که آیا این یک سردرد اولیه است یا یک علامت هشدار دهنده از یک بیماری زمینه ای؟

سردرد در بارداری دلیلش چیه

سردردها به دو دسته ثانویه و اولیه تقسیم می شوند. سردردهای ثانویه ناشی از یک مشکل بهداشتی اساسی مانند عفونت سینوسی یا فشار خون بالا هستند . سردردهای اولیه خودکفا هستند – دردی که احساس می کنید نتیجه مستقیم خود سردرد است.

میگرن یک مثال کلاسیک است.

افرادی که به میگرن مبتلا می شوند اغلب موارد زیر را تجربه می کنند:

سر درد متوسط ​​تا شدید ضربان دار.

 محققین بر این باور هستند که سلول‌های مغزی بیش از اندازه برانگیخته باعث آزادسازی مواد شیمیایی می‌شوند.

این مواد شیمیایی عروق خونی را در سطح مغز تحریک می‌کنند و این مسئله هم به نوبه‌ی خود باعث می شود عروق خونی متورم گشته و پاسخ درد ایجاد شود.

استروژن نقش مهمی در این میگرن‌ها بازی می‌کند و همین دلیل است که بارداری، قاعدگی و یائسگی اغلب الگوی سردردهای میگرنی زنان را تغییر می‌دهد.

انتقال دهنده‌ی عصبی سروتونین نیز نقش کلیدی در میگرن دارد.مسکن درمان سریع خانگی سردرد بارداری

ردیابی عوامل محرک با استفاده از یادداشت‌های روزانه‌ی میگرنی

تغییرات هورمونی در طی بارداری تنها چیزی نیست که باعث ایجاد سردردهای میگرنی می‌شود.

 بیشتر خانم‌ها ترکیبی از این محرک‌ها را دارند به عنوان نمونه استرس، غذا نخوردن و یا فقدان خواب همگی باعث ایجاد میگرن می‌شوند.

 چیزی که یک روز باعث ایجاد میگرن می‌شود ممکن است روز دیگراصلاً دردسری برای شما ایجاد نکند.

برای سردرد در بارداری چه بخوریم

آزمایشات برای میگرن : مسکن درمان سریع خانگی سردرد بارداری

سردردها می‌توانند به دلیل یک پیچیدگی دوره‌ی بارداری به نام «پری اکلامپسیا» رخ دهد.

در نتیجه دکتر شما ممکن است برای این بیماری شما را مورد بررسی قرار دهد قبل از این که تشخیص میگرن را اعلام کند.

مطمئن باشید که به پزشکتان درباره‌ی تمام داروهایی که مصرف می‌کنید از جمله محصولات بدون نسخه و مکمل‌های طبیعی اطلاع ‌رسانی کنید و همچنین به پزشک خود بگویید که آیا کسی در خانواده‌ی شما میگرن دارد یا خیر.

پزشک اغلب می‌تواند میگرن را بر اساس سابقه‌ی پزشکی و یادداشت‌های روزانه از یک سردرد معمولی تشخیص دهد. سیتی اسکن و دیگر تست‌های رادیولوژی یکی از دلایل مربوط به سردرد را رد می‌کند که معمولاً انجام آنها در دوره‌ی بارداری توصیه نمی‌شود و

این مسئله به دلیل ریسک‌های احتمالی جنین است.

سردرد داری ممکن است بارداری اولیه مقصر باشد. اکثر افرادی که باردار هستند در سه ماهه اول بارداری خود شاهد افزایش سردرد و میگرن هستند.

سردردهای اوایل بارداری چه حسی دارند؟

علائم – از جمله افزایش حساسیت به نور، صدا یا بو، حالت تهوع، استفراغ و از دست دادن اشتها – که بین چهار ساعت تا سه روز طول می کشد.

اگر در دوران بارداری میگرن را تجربه می کنید، اغلب می تواند با هاله نیز همراه باشد. هاله یک اختلال حسی موقت است که ممکن است شامل تغییرات بینایی، بی حسی و گزگز، یا تغییرات گفتاری باشد.

درمان میگرن در بارداری با طب سنتی

اولین خط دفاعی شما در برابر سردردهای میگرنی یک سبک زندگی سالم و مراقبت از خود است. در اینجا نکاتی گفته می‌شود تا به شما کمک کند میگرن‌های خود را در زمان بارداری مدیریت کنید:

  • از محرک‌های شناخته شده مانند برخی از غذاهای خاص تا حد امکان دوری کنید
  • یک برنامه‌ی قابل پیش‌بینی از غذاها و میان وعده‌ها را حفظ کنید
  • مقداری آب بنوشید
  • به خوبی استراحت کنید
  • سعی کنید در یک کلاس بازخورد زیستی و یا دیگر تکنیک‌های آرام‌سازی شرکت کنید
  • زمان آغاز درد سعی کنید از کیسه‌ی آب یخ، ماساژ و استراحت در یک اتاق تاریک و آرام استفاده کنید.

برای سردرد در بارداری چه قرصی بخوریم

مسکن سردرد در بارداری

اگر شما باردار هستید و یا این که قصد دارید به زودی باردار شوید پزشک شما عموماً به شما توصیه می‌کند تا برخی از داروها را استفاده نکنید مگر این که واقعاً مصرف آنها ضروری باشند.

 به همین اساس شما بایستی اثرات احتمالی یک دارو بر روی کودک متولد نشده‌ی خود را ارزیابی کنید.

 در برخی از موارد تصمیم بایستی بر اساس تحقیقات غیر قطعی و یا پراکنده درباره‌ی یک داروی مشخص اتخاذ گردد.

بسیاری از داروهای ضد میگرن برای درمان و یا پیشگیری از سردرد میگرنی و علائم آن بایستی در طی دوره‌ی بارداری کنار گذاشته شوند زیرا آنها با اختلالات مادرزادی در کودکان مرتبط دانسته شده‌اند.

داروهای دیگر نیز با عوارض دوره‌ی بارداری مرتبط هستند به عنوان نمونه برخی خونریزی، سقط و یا محدودیت رشد درون رحم (IUGR) را ایجاد می‌کنند. بیماری‌ای که در آن رحم و جنین به صورت نرمال رشد پیدا نمی‌کنند.

درمان سریع سردرد بارداری

درمان حاد درصدد است تا از حمله‌ی میگرن بعد از اولین علائم جلوگیری به عمل آورد.

نوشته های مرتبط

سردرد داشتن جالب نیست. بارداری همچنین می تواند به این معنا باشد که اگر معمولاً برای مبارزه با سردرد به داروهای مسکن بدون نسخه مانند NSAID ها (ایبوپروفن، آسپرین و ناپروکسن) روی می آورید ، معمولاً باید از این گزینه ها در دوران بارداری خودداری کنید.

داروهای برطرف کننده‌ی درد که مسکن نیز نامیده می‌شوند ممکن است به کم کردن درد شدید میگرن کمک کنند.

 این داروهای عمومی کاهش دهنده‌ی درد اگر چه اختصاصی برای درد میگرن نیستند اما می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. از جمله‌ی آنها میتوان به این موارد اشاره کرد:

استامینوفن که عموماً در طی دوره‌ی بارداری دارای ریسک پایین در نظر گرفته می‌شود.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) از جمله آسپرین خطر خونریزی و سقط جنین را در صورتی ایجاد می‌کند که در انتهای زمان بارداری مصرف شوند.

همچنین ریسک احتمالی عوارض قلبی در کودک در زمان مصرف سه ماهه‌ی دوم وجود دارد.

 آسپرین اگر در نزدیکی زمان زایمان مصرف شود ممکن است به از دست رفتن مقدار زیادی خون در مادران در زمان زایمان بینجامد.

بیشتر NSAID ها از جمله ایبوپروفن (که با عناوینی مانند آدویل و موترین بدون نسخه فروخته می‌شوند) و ناپروکسن (با برندهایی مانند آلف) تحقیقات انسانی کنترل شده‌ی کافی ندارند که تمام ریسک‌ها آنها در دوره‌ی بارداری مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مسکن‌های نارکوتیک بایستی به صورت عمومی کنار گذاشته شوند زیرا خطر دوگانه‌ی اعتیاد در مادر و کودک در صورتی وجود دارد که آنها به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرند.

ارگوتامین‌ها به صورت اختصاصی برای درد میگرن به کار می‌رود اما پزشکان توصیه می‌کنند که آنها در زمان بارداری استفاده نشوند زیرا باعث مشکلات مادرزادی در کودکان می‌شوند به خصوص اگر در سه ماهه‌ی اول مصرف شوند.

مسکن درمان سریع خانگی سردرد بارداری

این داروها ممکن است باعث انقباضات دوره‌ای زایمان و تولد زودرس شوند.مسکن درمان سریع خانگی سردرد بارداری

تریپتان‌ها به صورت اختصاصی در مسیر درد میگرن کارمی‌کنند. مشخص نشده که تریپتان‌ها باعث ایجاد نقایص مادرزادی در کودکان شوند اما بیشتر تحقیقات تا به امروز بر روی حیوانات متمرکز بوده نه انسان‌ها. برخی از کارشناسان همچنان درباره‌ی ترکیب تریپتان با دو رده‌ی رایج داروهای ضد افسردگی هشدار می‌دهند:

بازدارنده‌های بازجذب انتخابی سروتونین (SSRI)

بازدارندگان انتخابی بازجذب سروتونین و نورپینفرین (SNRI)

ترکیب این دو با خطر یک بیماری تهدید کننده‌ی زندگی به عنوان سندرم سروتونین همره است اما بسیاری از پزشکان حالا بر این باور هستند که مصرف هر دو دارو برای بسیاری از افراد ایمن است.

دکتر شما می‌تواند تأیید کند که آیا مصرف این دارو برای شما و کودک متولد نشده‌ی‌تان مناسب است یا خیر.

داروهای دیگر ممکن است برای از بین رفتن علائم اختصاصی میگرن در طی بارداری تجویز شوند.

به عنوان نمونه داروهای ضد تهوع ممکن است استفراغ و تهوع همراه با میگرن را برطرف کند..

 اما بسیاری از داروهایی که عموماً برای میگرن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت مؤثر در ارتباط با بارداری مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند و در نتیجه ایمنی و یا خطر آنها برای جنین به صورت دقیق هنوز تعیین نشده است.

 »» عوارض آمپول ضد بارداری

درمان سردرد میگرنی در بارداری

یک دفتر خاطرات سردرد داشته باشید. با ردیابی سردردها و علائم، مشاهده هر گونه تغییری که پزشک باید در مورد آن بداند، آسان تر است.

محرک های میگرن خود را بشناسید. دفتر خاطرات سردرد همچنین می تواند به شما کمک کند محرک های بالقوه را بشناسید و از آن جلوگیری کنید. به این ترتیب، اگر این پنیر است که شما را خسته می کند، یک تکه در ساندویچ بعد از ظهر خود نمی ریزید. سایر

محرک های رایج شامل گوشت های فرآوری شده، شکلات، MSG و موز رسیده است.

هیدراته بمانید. دکتر باکلان نوشیدن حدود هشت تا 10 لیوان آب در روز را توصیه می کند، اما نیاز آب هر فرد متفاوت است.

به اندازه کافی خوابیدن. هشت ساعت خواب بدون وقفه در هر شب ایده آل است.

اگر شما حملات عود کننده و شدیدی دارید درمان پیشگیرانه ممکن است از حملات آتی جلوگیری کند و یا این که شدت آنها را کاهش دهد. بسیاری از داروهای مورد استفاده برای پیشگیری در ابتدا برای دیگر بیماری‌ها مانند فشار خون بالا استفاده می‌شده‌اند.

به یک نورولوژیست با تجربه برای درمان خانم‌های باردار رجوع کنید. او دارو با پایین‌ترین دوز مورد نیاز برای کمک به شما را تجویز می‌کند و احتمالاً برخی از انواع دیگر تراپی را نیز توصیه می‌نماید. داروهای نسبتاً ایمن برای میگرن عبارتند از مسدود کننده‌های بتا مانند

پروپرانول، لابتالول و همچنین مسدود کننده‌های کانال کلسیم مانند وراپامیل.

درمان خانگی سردرد در بارداری

زمانی که شما باردار هستید با پزشک خود صحبت کنید قبل از این که از هر نوع دارو و یا محصول گیاهی و یا داروهای طبیعی استفاده نمایید.

درمان های خانگی ایمن را امتحان کنید. دراز کشیدن در یک اتاق تاریک یا گذاشتن یک پارچه سرد روی سر می تواند تا حدودی تسکین دهد. دکتر باکلان هشدار می دهد: “اما هر گونه درمان طبیعی را قبل از استفاده با یک پزشک در میان بگذارید.” “مواد مختلف

موجود در داروهای طبیعی می تواند بر شما یا فرزند آینده شما تأثیر منفی بگذارد.”

درمان شناختی رفتاری یا بیوفیدبک را بررسی کنید. هر دو می‌توانند با تغییر طرز فکرتان راه‌هایی برای مقابله با سردرد به شما بیاموزند.

فیزیوتراپی (PT) را امتحان کنید. وضعیت نامناسب، به خصوص در اواخر بارداری، می تواند منجر به سردرد شود. تقویت عضلات گردن و شانه از طریق PT می تواند به مبارزه با آن کمک کند.

اگر نمی‌توانید دارو مصرف کنید و یا این که تمایلی به این کار ندارید توصیه‌هایی وجود دارند که توجه به آنها توصیه می‌شود.

سفالیل یک دستگاه قابل حمل شبیه هدبند است که به شما تکانه‌های الکتریکی بر روی پوست پیشانی را ارائه می‌دهد که باعث تحریک عصب مربوط به سردردهای میگرن می‌شود.

سفالیل یک بار در روز به مدت 20 دقیقه مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمان استفاده از آن شما ممکن است یک حس ماساژ و یا قلقلک را داشته باشید.

اسپرینگ TMS یک مگنت است که بر پشت سر شما با اولین نشانه‌ی سردرد قرار می‌گیرد و یک پالس مغناطیسی زیر ثانیه را می‌دهد که باعث تحریک مغز می‌شود و معمولاً هیچ اثرات جانبی ندارد.

 همچنین گاما کور یک دستگاه قابل حمل دستی است که باعث تحریک عصب واگوس به صورت غیر تهاجمی می‌شود (NVS) زمانی که بر روی عصب واگوس در گردن قرار بگیرد باعث آزادسازی یک تحریک الکتریکی ملایم در فیبرهای عصبی می‌شود که درد را

کاهش می‌دهد.

اگر شما به یک متخصص سردرد رجوع می‌کنید درباره‌ی ایمنی داروها و یا دستگاه‌ها در زمان بارداری با متخصص زنان و یا مامای دارای مجوز صحبت کنید.(مشاوره پزشکی زنان در تهران)

در حالی که درد میگرن ممکن است بسیار شدید باشد، ریسک کردن سلامت کودک ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی در تمام عمر برای کودک شما شود.

و در صورت مشاهده موارد زیر بسیار مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید:

  • سردردهایی که بدتر می شوند یا مداوم هستند.
  • سردردهایی که به هیچ یک از درمان های فوق پاسخ نمی دهند.
  • سردردهایی که با آنچه به طور معمول تجربه می کنید متفاوت است.
  • علائمی مانند تاری دید ، درد در سمت راست بالای شکم یا تورم در صورت و دست‌ها.

ارائه دهنده شما تعیین می کند که آیا سر درد شما ناشی از تغییرات هورمونی است یا محرک های خاصی. و اگر این یک سردرد ثانویه باشد که توسط یک بیماری زمینه ای ایجاد شده است، آنها برای درمان آن شرایط کار خواهند کرد، که به نوبه خود، باید به

سردرد شما کمک کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.