مشاوره بارداری آنلاین {سوالات بارداری}

مشاوره قبل از بارداری

مشاوره بارداری آنلاین : مشاوره بعد از سقط جنین در واتساپ

شماره تلفن دکتر سقط جنین

چگونه از سقط جنین جلوگیری کنیم؟

سوالات بارداری آنلاین رایگان

 

یک سبک زندگی سالم قبل و در طول بارداری ممکن است به جلوگیری از سقط جنین کمک کند. در اینجا چند نکته موثر وجود دارد که ممکن است به شما در جلوگیری از سقط جنین کمک کند:

  • اسید فولیک را هر روز یا طبق دستور پزشک مصرف کنید
  • به طور منظم تمرین کن
  • وعده های غذایی سالم و متعادل بخورید
  • استرس را مدیریت کنید
  • وزن سالم را حفظ کنید
  • سیگار نکشید و مشروب نخورید
  • از داروهای غیرمجاز دوری کنید
  • واکسینه شوید
  • از تشعشعات پرهیز کنید
  • از ورزش‌هایی که خطر آسیب‌دیدگی بیشتری دارند، خودداری کنید
  • قبل از مصرف داروهای ضد نسخه با پزشک خود مشورت کنید

انتخاب یک مشاوره مامایی که بتوانید در مورد نیازهای صمیمی خود به او اعتماد کنید، یک انتخاب کاملاً شخصی است که تیم مشاوره سلامت زنان در ماماطب کاملاً آن را درک می کند.مشاوره پزشکی سقط جنین

مراقبت های بهداشتی جامع زنان را در محیطی گرم و راحت ارائه می دهند تا بتوانید از مراقبت خود اطمینان داشته باشید و از حمایت پزشکی مورد نیاز در طول زندگی خود برخوردار شوید. برای تعیین وقت مشاوره، تماس بگیرید یا از ابزار رزرو آنلاین استفاده کنید.

بیش از 47٪ سقط جنین در ایالات متحده در زنان زیر 8 هفته با روش قرص سقط جنین پایان می یابد.

میزان موفقیت در زنانی که 8 هفته یا کمتر باردار هستند 96 تا 99 درصد است.

 برای زنانی که 9 تا 10 هفته باردار هستند ، میزان موفقیت اندکی کاهش می یابد و به 93 تا 98 درصد می رسد.

بیشتر بخوانید » مشاوره پرشکی زنان

 در بیمارانی که 13 هفته باردار هستند ، میزان موفقیت 93 تا 96 درصد است.

میزان عدم موفقیت در روند سقط جنین پزشکی کمتر از 1٪ است.

افزایش فشارهای زندگی خانوادگی به این معنی است که این راحت ترین راه برای بحث در مورد مشکل شماست.

مشاوره بارداری آنلاین

مشاوره بارداری آنلاین

 

ملاقات شما با پزشک اغلب با صحبت در مورد نگرانی های شما آغاز می شود. پزشک شما همچنین ممکن است در مورد موارد زیر صحبت کند:

  • سابقه خانوادگی
  • سبک زندگی، رژیم غذایی و ورزش
  • سطح خلق و خو و استرس
  • شرایط زندگی و ایمنی در خانه
  • فعالیت جنسی و شرکا
  • گزینه هایی برای جلوگیری از بارداری

در مرحله بعد، پزشک شما ممکن است معاینه فیزیکی را برای هر نشانه ای از مشکلات سلامتی توصیه کند.

معاینه لگن . پزشک شما فرج شما را برای هر گونه علائم نگران کننده بررسی می کند . آنها ممکن است با کمک ابزاری به نام اسپکولوم به داخل واژن و دهانه رحم شما نگاه کنند. در آخر، آنها رحم و تخمدان های شما را با قرار دادن آرام دو انگشت دستکش دار

داخل واژن و فشار دادن روی شکم شما از بیرون احساس می کنند. اگر ترشحات غیر طبیعی، خارش یا زخم دارید، پزشک می‌تواند نمونه‌ای را برای آزمایش بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های شما جمع‌آوری کند .

پاپ اسمیر . پزشک شما ممکن است آزمایش پاپ اسمیر را برای غربالگری سرطان دهانه رحم توصیه کند که به عنوان بخشی از معاینه لگنی انجام می شود. پاپ اسمیر ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما معمولا به سرعت تمام می شود.

معاینه سینه . پزشک شما بافت سینه ها و زیر بغل شما را حس می کند و به دنبال هر گونه تغییر نگران کننده خواهد بود .

ویزیت های زنان و زایمان می تواند واقعا اعصاب خردکن باشد، و همه متخصصان زنان می دانند که این یک تجربه ناراحت کننده برای برخی افراد است.

مشاوره بارداری آنلاین

آزمایشات در بارداری

در بارداری، آزمایش خون، اسکن اولتراسوند، آزمایش ادرار و آزمایش GBS به شما پیشنهاد می شود.

تست های بارداری به شناسایی نگرانی های سلامتی شما و کودکتان کمک می کند.

آزمایشات در بارداری انتخاب شماست. اگر در مورد آنها نگرانی دارید، از پزشک یا مامای خود برای اطلاعات بیشتر بخواهید.

در طول بارداری، پزشک یا ماما ممکن است به شما توصیه کند که آزمایشاتی برای بررسی سلامت خود و سلامت و رشد کودکتان انجام دهید. اینها می تواند آزمایش اولتراسوند، خون، ادرار و سواب باشد.

پزشک یا مامای شما آزمایشات معمولی را توصیه می کند که به همه زنان باردار ارائه می شود . اگر عوامل خطر یا شرایط خاصی دارید، ممکن است آزمایش‌های اضافی به شما پیشنهاد شود.

نتایج این آزمایشات به شما و پزشک یا ماما کمک می کند تا گزینه های خود را برای مراقبت از بارداری و زایمان برنامه ریزی کنید.

پزشک یا ماما برای انجام آزمایشات در بارداری به اجازه شما نیاز دارد. اشکالی ندارد که از آنها اطلاعات بیشتری در مورد آزمایش ها بخواهید – برای چه هستند، چرا به آنها نیاز دارید، و اگر آنها را انجام دهید یا نداشته باشید چه اتفاقی می افتد.

در بارداری، می‌توانید  آزمایش‌های غربالگری و تشخیصی برای ناهنجاری‌های کروموزومی و سایر بیماری‌های نوزادتان را نیز انجام دهید. آزمایش‌های مربوط به ناهنجاری‌های کروموزومی و سایر شرایط متفاوت از آزمایش‌های معمول سلامت و رشد است که در این

مقاله توضیح داده شده است.

سونوگرافی در بارداری

شما احتمالاً حداقل 2 سونوگرافی در طول بارداری خود خواهید داشت.

پزشک یا مامای شما ممکن است شما را برای انجام این سونوگرافی به یک کلینیک خصوصی یا بخش بیمارستان دولتی بفرستد. نتایج برای پزشک یا ماما و احتمالاً برای شما نیز ارسال خواهد شد.

اسکن های معمول سونوگرافی بارداری

به شما اسکن های سونوگرافی معمول بارداری در موارد زیر پیشنهاد می شود:

سه ماهه اول در هفته 11-13

سه ماهه دوم در هفته 18-20 .

سونوگرافی غیر معمول بارداری

در اوایل بارداری، اگر خونریزی از واژن یا درد شکم دارید، پزشک یا ماما ممکن است سونوگرافی را توصیه کند. این علائم ممکن است – اما نه همیشه – نشانه  سقط جنین در اوایل بارداری باشد.

بعداً در بارداری، اگر شرایط پزشکی دارید، در بارداری های قبلی مشکل داشتید، در مورد تاریخ بارداری خود نامشخص بود، یا در انتظار دوقلو یا چند قلو هستید ، ممکن است سونوگرافی اضافی انجام دهید.

اکثر سونوگرافی ها نشان می دهد که نوزادان به خوبی رشد می کنند، اما گاهی اوقات سونوگرافی می تواند ناهنجاری های رشدی را تشخیص دهد. برخی از ناهنجاری ها جدی نیستند و نیازی به درمان زیادی ندارند. اما سایر ناهنجاری ها می توانند نشانه ای

از ناتوانی جدی باشند. اگر سونوگرافی شما ناهنجاری‌ها را نشان دهد، باید به این فکر کنید که چه احساسی خواهید داشت.

آزمایش خون در بارداری

پزشک یا مامای شما می خواهد آزمایش خون را در اوایل بارداری انجام دهد تا گروه خونی شما را پیدا کند و برخی عفونت ها و سایر نگرانی های سلامتی را بررسی کند.

اینها شامل ایمنی سرخجه شما  و اینکه آیا کم خونی ،  HIV ،  هپاتیت B ،  هپاتیت C یا  سیفلیس دارید، می باشد  . بسته به نتایج شما، متخصص سلامت شما را در مورد بهترین درمان برای شما در بارداری یا بلافاصله پس از زایمان مطلع می کند.

آزمایش خون گروه Rh

مشاوره بارداری آنلاین

مشاوره قبل از بارداری

 

مهم است که خون خود را برای تعیین گروه خونی و  گروه Rh خود آزمایش کنید .

اگر Rh منفی هستید و کودک شما Rh مثبت است، ممکن است مشکلات سلامتی جدی برای کودک شما ایجاد کند. اما هیچ کس تا بعد از تولد نمی داند گروه خونی کودک شما چیست. بنابراین اگر Rh منفی دارید، یک تزریق ویژه به نام  Anti-D در قرار ملاقات

هفته 26-28 قبل از زایمان و قرار ملاقات هفته 34-36 به شما پیشنهاد می شود.

همچنین در صورت خونریزی در دوران بارداری، Anti-D به شما پیشنهاد می شود. این باعث کاهش خطر مشکلات سلامتی برای کودک شما می شود.

پس از تولد نوزاد، خون از بند ناف کودک شما جمع آوری می شود و نوع Rh آن بررسی می شود. اگر نوزادتان Rh مثبت باشد، یک تزریق آنتی دی دیگر به شما پیشنهاد می شود.

مشاوره پزشکی زنان آنلاین

اگر مشتری خارج از کشور هستید که قادر به ترتیب جلسه حضوری نیستید اما همچنان به یک نظر واجد شرایط و با تجربه نیاز دارید ، یک گزینه عملی نیز است.

اگر می خواهید یک مشاوره تلفنی با پزشک سقط جنین داشته باشید ، خوشحال خواهیم شد که با یک مشاور تلفنی یا در واتساپ ​​دقیقه ای با پزشک مشاور سقط جنین در تماس باشید تا در مورد مشکل سقط جنین خود صحبت کنید و در مورد گزینه های

مختلف درمان به شما مشاوره سقط جنین دهیم.

مشاوره پزشکی سقط جنین آنلاین

از هر 5 بارداری بیش از یک بارداری به سقط منجر می شود. سقط جنین یک روش طبیعی برای دست و پنجه نرم کردن با بارداری های غیر طبیعی است. به طور کلی، سقط جنین به خاطر کارهایی که شما انجام می دهید معمولا رخ نمی دهد. سقطی که در

حال حاضر آغاز شده است را نمی توانید متوقف کنید.

اگر قبلا سقط جنین داشته اید، جنین و مایع اضافی در رحم باید از بدن خارج شود. پزشک در مورد گزینه هایی که برای سقط وجود دارد با شما صحبت می کند. او از شما می خواهد منتظر بمانید و اجازه دهید همه چیز خودش از واژن خارج شود. اگر این گزینه برای

شما کار نکرد، پزشک می تواند شما را با موارد زیر درمان کند:

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک زن ممکن است سقط جنین را انتخاب کند. تصمیم به سقط جنین یک انتخاب عمیقاً شخصی است و در بسیاری از موارد، تصمیمی بسیار دشوار است.

به عنوان مثال، بارداری ممکن است برنامه ریزی نشده باشد و شرایط شخصی زن ممکن است تربیت فرزند را دشوار یا غیرممکن کند. این دلایل می تواند شامل ملاحظات مالی، قرار گرفتن در یک رابطه توهین آمیز، که در آن مورد تجاوز قرار می گیرد، زمان مناسب

نبودن، یا ممکن است زن تمایلی به بچه دار شدن نداشته باشد.

قیمت تمام خدمات ارائه شده در برای خدمات مشاوره و پزشکی سقط جنین را می توانید در صفحه واتساپ ما سوال کنید . اگر سوالی دارید یا می‌توانید وقت ویزیت با پزشک زنان متخصص سقط جنین رزرو کنید ، لطفاً بصورت آنلاین در واتساپ رزرو کنید .

سقط جنین در خانه به معنای استفاده از دارو به عنوان راهی مطمئن برای پایان دادن به بارداری اولیه است. داروهای خاصی که استفاده می کنید میفپریستون و میزوپروستول هستند.

زمانی که این قرص ها را مصرف می کنید، کیسه بارداری از دیواره های رحم جدا می شود. وایت می گوید که پس از این، خونریزی و گرفتگی باعث می شود هر بافت بارداری از رحم تخلیه شود.

سوالات بارداری آنلاین

 

مخدمات ما

  • خونریزی غیر طبیعی واژن
  • درد و ترشحات واژن
  • یائسگی
  • سقط درمانی با استفاده از قرص
  • مشکلات باروری
  • سونوگرافی بارداری در اوایل
  • تست هارمونی قبل از تولد (NIPT)
  • سونوگرافی جنسیت کودک
  • سلامت جنسی
  • جراحی های جزئی
  • هایمنوپلاستی یا ترمیم پرده بکارت
  • واژینوپلاستی

وقتی صحبت از سلامت جنسی و باروری می شود ، دشوار است که بدانیم “طبیعی” چیست و چه علامتی از یک مشکل بالقوه سلامتی است. حتی اگر در مورد برخی مسائل احساس خجالت کنید ، مشاوره مامایی  و پزشکی ما اینها را  شنیده  و برای کمک

به شما و نه برای قضاوت در اینجا هستند.

سوال پزشکی آنلاین رایگان درباره 

 

در اینجا هفت نکته وجود دارد که باید همیشه با مشاور مامایی در میان بگذارید:مشاوره پزشکی زنان آنلاین

علائم کلاسیک سقط جنین رخ می دهد. فردی که قرص سقط جنین مصرف کرده است ممکن است این علائم را تجربه کند:

  • درد یا گرفتگی شدید شکم
  • خونریزی یا لکه بینی شدید
  • تخلیه بافت یا مایع

قابل ذکر است، این علائم ممکن است برای 9-16 روز رخ دهد. با این حال، حدود 8 درصد از زنان ممکن است خونریزی را برای 30 روز یا بیشتر تجربه کنند. اگر سقط جنین به طور کامل موفقیت آمیز نباشد، اقدامات بیشتری برای از دست دادن بارداری انجام می شود. 

دوره های دردناک قاعدگی

از نظر بسیاری از خانم ها ، عادت ماهانه دوران نامطلوبی است. گرفتگی عضلات ، درد پستان و سردرد تنها برخی از علائم رایج قاعدگی است. اما برای برخی از خانم ها ، درد پریود فراتر از گرفتگی عضلات است و می تواند بسیار شدید باشد.

اگر عادت ماهانه شما بسیار دردناک است یا به مرور زمان بدتر شده است ، می تواند نشانه  آندومتریوز  یا  فیبروم رحم باشد. “مهم است که با پزشک خود در این مورد صحبت کنید ، زیرا راه حل های زیادی وجود دارد که می تواند این شرایط را کنترل کند. شما

نیازی به رنج و سکوت ندارید  .”

اگر در هنگام سقط جنین شیر دهی دارید ، لطفا توجه داشته باشید که مقدار کمی از میزوپروستول به شیر مادر منتقل می شود. مطالعات تاکنون نشان نمیدهد که این امر باعث ایجاد مشکلات یا عوارض جانبی برای نوزادان شیرخوار میشود. تغذیه با شیر مادر

ممکن است بدون وقفه ادامه یابد اما بهتراست در دوران شیردهی ،شیر را متوقف کنید.

شاید هنوز با درد ناشی از سقط جنین دست و پنجه نرم می کنید.  وقتی می خواهید با چنین شرایطی مقابله کنید روش های منفی زیادی پیش رویتان قرار می گیرد که هیچ کمکی بهتان نمی کند. خوشبختانه کارهای زیادی هست که بعد از سقط جنین می

توانید برای بهبود شرایط تان انجام دهید. این توصیه ها می تواند به شما کمک کند از این مرحله دشوار عبور کنید و بتوانید خودتان را برای بارداری های آینده آماده نمایید.

شاید احساس کنید تنها فردی هستید که چنین شرایطی را تجربه می کنید. اما واقعیت چنین نیست. نباید خودتان را با این احساسات درگیر کنید. واقعیت این است که سقط جنین شایع تر از ان چیزی است که فکرش را می کنید. تخمین های موجود متغیر است

اما برخی از متخصصان بر این باورند که 15 الی 20 درصد بارداری ها به سقط جنین ختم می شود. به دنیا آمدن جنین مرده هم در خیلی از افراد رخ می دهد.

سوال از دکتر زنان درباره 

در روزهای بد ممکن است نتوانید حتی از رختخواب تان خارج شوید. به نظر می رسد انرژی انجام هیچ کاری را ندارید و از هیچ چیزی لذت نمی برید. دوست ندارید چیزی بخورید، نمی توانید به راحتی بخوابید و از ملاقات با افراد طفره می روید. ممکن است حتی

بخواهید به خودتان اسیب بزنید و به زندگی تان خاتمه دهید.

اگر چنین احساساتی داشتید حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید.برخی از روزها حالتان بهتر از روزهای دیگر است و گاهی از اوقات احساس می کنید حالتان اصلا خوب نیست. زمانی که چنین شرایطی برایتان رخ می دهد ممکن است احساس کنید همه چیز از

اول شروع شده است. از دست خودتان خسته نشوید. به حرکت کردن ادامه دهید و به خاطر بسپارید که گذشت زمان همه چیز را حل می کند.

بوی واژن

گرچه بوی واژن می تواند موضوع ناخوشایندی باشد ، اما مهم است که در صورت ایجاد بوی بد یا ماهی ، با پزشک خود صحبت کنید یا تغییری در بوی طبیعی شما ایجاد شود که به نظر می رسد برای چند روز ادامه دارد. “در حالی که داشتن بو طبیعی است ، اما

هرگونه تغییر یا بوی بد ممکن است نشانه رشد بیش از حد باکتری یا عفونت واژن باشد.”

ناراحتی جنسی

بسیار مهم است که در مورد ناراحتی جنسی با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است از طرح آن ناراحت باشید ، اما مشاور مامایی می تواند در توضیح و درمان نگرانی های شما کمک کند. مشاوره سقط جنین

برنامه ریزی برای بارداری هیجان انگیز است و یکی از بزرگترین تصمیماتی است که می توانید بگیرید، بنابراین ضروری است که به خوبی برای آن آماده باشید. در طول بارداری و بعد از آن معاینات زیادی خواهید داشت. اما در حالت ایده آل، مراقبت های دوران بارداری

باید قبل از شروع تلاش برای باردار شدن شروع شود.

پزشکان سلامت زنان یک چکاپ قبل از بارداری را برای همه افرادی که قصد بارداری دارند توصیه می کنند. همچنین اگر در سن باروری هستید و از نظر جنسی فعال هستید، باید آن را داشته باشید – زیرا بسیاری از بارداری ها به طور غیرمنتظره اتفاق می افتد. این

قرار به ویژه در موارد زیر مهم است:

شما قبلا بچه دار شده اید اما به فرزند دیگری فکر می کنید. ممکن است سلامت شما نسبت به بارداری قبلی تغییر کرده باشد.

شما یک بیماری مزمن مانند دیابت یا بیماری قلبی دارید . اگر این موارد کنترل نشوند، ممکن است خطر عوارض بارداری را افزایش دهند.

برخی از شرایط ژنتیکی، مانند فیبروز کیستیک یا بیماری سلول داسی شکل، در خانواده شما وجود دارد. ممکن است بخواهید قبل از بارداری به متخصص ژنتیک مراجعه کنید.

مجردم باردار شدم

 

شما در بارداری قبلی عوارضی مانند پره اکلامپسی (فشار خون بالا که در دوران بارداری ایجاد می شود) داشته اید.

شما در بارداری قبلی سقط جنین، نوزاد مرده یا نوزاد نارس داشته اید.

شما در حال مصرف دارو برای بیماری های مزمن هستید. مهم است

که در مورد داروهایی که در دوران بارداری بی خطر هستند صحبت کنیم.

مشاوره بارداری آنلاین

اگر به بارداری فکر می کنید، باید حداقل سه ماه قبل از باردار شدن با پزشک قبل از بارداری ملاقات داشته باشید. بسیاری از زوج ها دوست دارند در این قرار ملاقات با هم شرکت کنند، زیرا در نهایت، شما در این قرار با هم هستید. اما همچنین ایده خوبی است

که شریک زندگی شما با پزشک خود در مورد عادات بهداشتی و شیوه زندگی که می تواند بر بارداری تأثیر بگذارد صحبت کند.

قرار ملاقات با پزشک قبل از بارداری اولین قدم به سوی یک بارداری سالم است. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا این ملاقات مهم است و چه کسانی می توانند از مراقبت های قبل از بارداری بهره مند شوند.

چکاپ قبل از بارداری مشابه معاینه فیزیکی سالانه است. پزشک شما را معاینه می کند و در مورد شرایط سلامتی و عوامل سبک زندگی که ممکن است بر بارداری یا سلامت جنین شما تأثیر بگذارد، سؤال خواهد کرد.

آنها همچنین در مورد سوابق خانوادگی شما و همسرتان می پرسند تا شرایط سلامتی را که می توانید به کودک خود منتقل کنید بررسی کنند. همچنین می تواند به تعیین اینکه آیا قبل از بارداری باید مشاوره ژنتیکی داشته باشید کمک کند.

در طول معاینه، پزشک موارد زیر را انجام خواهد داد:مشاوره بارداری آنلاین

پرسش و پاسخ بارداری آنلاین

 

قد و وزن خود را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید شاخص توده بدنی شما در محدوده سالمی قرار دارد. کمبود وزن یا اضافه وزن ممکن است بر توانایی شما برای باردار شدن تأثیر بگذارد. اضافه وزن یا چاقی نیز خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می دهد.

فشار خون خود را چک کنید تا مطمئن شوید که فشار خون بالا ندارید، که می تواند بارداری را پیچیده کند.

سینه های خود را معاینه کنید و برای اطمینان از سلامت واژن، دهانه رحم، رحم و تخمدان های خود یک معاینه لگن انجام دهید. در طول معاینه لگن، پزشک شما همچنین آزمایش پاپ را برای غربالگری سرطان دهانه رحم انجام می دهد.

پزشک شما همچنین در مورد دوره های قاعدگی شما، هر چند وقت یکبار قاعدگی و مدت زمان آن را می پرسد. بر اساس اطلاعات شما، آنها به شما در مورد بهترین زمان های رابطه جنسی برای افزایش شانس باردار شدن توصیه می کنند. آنها همچنین به شما

می گویند که چه زمانی استفاده از کنترل بارداری را متوقف کنید و آیا باید قبل از اقدام برای باردار شدن صبر کنید.مشاوره بارداری آنلاین

بخش مهم دیگری از قرار ملاقات با پزشک قبل از بارداری، گفتگو در مورد رژیم غذایی سالم و عادات سبک زندگی است. پزشک شما ممکن است توصیه کند که قبل از بارداری یک ویتامین قبل از تولد را برای افزایش سطح آهن و اسید فولیک خود شروع کنید. اگر از

رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید، از جمله اگر گیاه خوار یا گیاهخوار هستید، ممکن است نیاز به مصرف مکمل های اضافی مانند ویتامین B یا آهن داشته باشید. اگر سیگار می‌کشید یا الکل می‌نوشید، اکنون با شما در مورد ترک آن صحبت می‌کنند زیرا این

موارد برای شما و کودکتان خطرناک است.مشاوره بارداری آنلاین نی نی سایت

هر زنی می تواند سقط جنین داشته باشد اما سایر فاکتورها می تواند نسبت به فاکتورهای دیگر خطر این شرایط را بیشتر کند. این فاکتورهای خطر عبارت است از :مشاوره بارداری آنلاین

  • سن: زنان کهنسال ممکن است بیشتر از سایر زنان جنینی با اختلالات کروموزومی داشته باشند و در طول دوران بارداری بت سقط مواجه شوند. بر اساس آمارهای موجود زنانی که بالای 40 سال سن دارند دو برابر بیشتر از زنانی که زیر 30 سال سن دارند با سقط جنین مواجه می شوند.مشاوره پزشکی زنان آنلاین
  • اختلالات یا بیماری های مزمن: اگر دیابتی دارید که همیشه تحت درمان نبوده است احتمال سقط جنین افزایش پیدا می کند. همچنین سایر اختلالات همچون اختلال لخته شدن خون، اختلالات هورمونی و خود ایمنی همچون لوپوس هم می تواند خطر سقط شدن جنین را افزایش دهد.
  • سقط جنین قبلی: اگر قبلا سقط جنین داشته اید احتمال بروز این شرایط بعد از بارداری مجدد ممکن است افزایش یابد.
  • مشکلات ژنتیکی یا مشکلات مادرزادی: اگر هر عضوی از خانواده همچون والدین اختلال ژنتیکی داشته باشند و بارداری قبلی یا کودکانی که قبلا به دنیا آمده اند همین اختلال را داشته باشند خطر سقط جنین افزایش پیدا می کند.مشاوره پزشکی زنان آنلاین
  • مشکلات مرتبط با رحم یا دهانه رحم: وجود ناهنجاری در دهانه رحم، دهانه رحم کوتاه یا ضعیف یا چسبندگی بسیار زیاد رحم به خاطر زخمی شدن بافت ها می تواند خطر سقط جنین را تا حد زیادی افزایش دهد. با اینحال محققان فیبروئید رحمی را به این شرایط مرتبط نمی دانند هر چند بحث های مختلفی در این زمینه وجود دارد.
  • استفاده از مواد یا الکل: مصرف الکل، سیگار کشیدن یا استفاده از مواد مخدر در طول بارداری خطر سقط جنین را افزایش می دهد. برخی از محققان احتمال سقط جنین را به مصرف کافئین نیز ربط می دهند.
  • عفونت ها: پزشکان بر این باورند که خطر سقط جنین در صورت وجود عفونت هایی همچون سوزاک، HIV ، لیستریا ، rubella و سایر موارد افزایش می یابد.
  • فاکتورهای زیست محیطی: برخی از سموم خاص بارداری را تحت تاثیر خود قرار می دهد و خطر سقط جنین را بیشتر می کند. به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض آرسنیک، سرب و سایر مواد شیمیایی همچون اتیلن اکسید، فرمالدهید و بنزن می تواند خطر بروز این شرایط را بیشتر کند. دوز بالای تابش هم می تواند خطر سقط جنین را بیشتر نماید.
  • استفاده از داروها: همیشه در مورد داروهایی که در طول بارداری مصرف می کنید با پزشک خود مشورت نمایید. برخی از این داروها می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. زمانی که از داروهای بدون نسخه همچون داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل اسپرین و ایبوپروفن استفاده می کنید مراقب باشید و با پزشک مشورت نمایید.

مشاوره بارداری آنلاین

خشکی واژن: مشاوره بارداری آنلاین

 بسیاری از خانم ها در حین رابطه خشکی واژن را تجربه می کنند. خشکی اغلب می تواند به سن زن و عوامل کاهش دهنده آن در زندگی او بستگی داشته باشد.

 اگر زن جوانی به این مسئله مبتلا باشد و مدت زیادی تحت کنترل بارداری باشد ، ممکن است استروژن کافی وجود نداشته باشد و ممکن است لازم باشد کنترل بارداری خود را تغییر دهد. مشاوره پزشکی زنان آنلاین

برای یک مادرپرکار ، ممکن است وقت کافی برای پیشگویی و تحریک قبل از رابطه جنسی نداشته باشد و منجر به خشکی شود. اگر خانمی یائسه و خشکی دارد ، این می تواند به دلیل کم بودن استروژن باشد و مشاور زنان می تواند استروژن واژینال تجویز کند.

درد در حین رابطه جنسی : مشاوره بارداری آنلاین

 اگر در حین رابطه جنسی احساس درد می کنید ، موقعیت های مختلف را امتحان کنید تا موقعیتی را که احساس راحتی می کنید پیدا کنید. گرچه ممکن است گاهی اوقات هنوز هم ممکن است لازم باشد با پزشک خود صحبت کنید.  “مهم است که اگر با

مقاربت در هر موقعیتی که سعی می کنید درد دارید ، با پزشک خود صحبت کنید ، روان کننده ها به خشکی واژن کمک نمی کنند یا بعد از مقاربت خونریزی دارید.مشاوره پزشکی زنان آنلاین

بیماریهای عفونی واژن: مشاوره بارداری آنلاین

ترکیب میفه پریستون و میزوپریستول در سه ماهه اول بارداری بسیار موثر است. روش های مختلفی وجود دارد که در انجام روند سقط جنین پزشکی استفاده می شود.

مراقبت از خود پس از مصرف قرص سقط جنین مهم است . مراحل زیر را دنبال کنید تا حداقل شانس بروز عوارض را داشته باشید:

هر تلاشی برای انجام خواسته های شخصی شما انجام خواهد شد، با این حال باید در اسرع وقت در مورد امکان تمهیدات ویژه با مراقبین شما صحبت شود. در مورد آداب و رسوم در بهبود عاطفی خود پس از از دست دادن بارداری بیشتر بخوانید.

از وارد کردن اجسام به واژن از جمله تامپون خودداری کنید. دوش گرفتن خوب است.

2 .حداقل 24 ساعت پس از مصرف قرص های میزوپروستول از انجام فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید. ورزش شدید ، بلند کردن یا حمل اجسام سنگین ، ایستادن طولانی مدت یا پیاده روی بیش از حد طبیعی نمونه هایی از فعالیت هایی است که باید از

آنها به مدت 24 تا 48 ساعت پس از عمل پرهیز کنید.

3. زنان باید از رانندگی پس از مصرف قرص های مزوپروستول خودداری کنند. درد و ناراحتی به طور بالقوه باعث حواس پرتی شده و منجر به تصادف اتومبیل و احتمالاً مرگ می شود.

  • اگر تلفن ندارید یا بیش از یک ساعت از خدمات پزشکی بیمارستان فوریت زندگی می کنید ، درمان مناسب نیست. این در صورت خونریزی شدید که نیاز به درمان فوری دارد.

برای تعیین عوامل خطر برای  دیسپلازی دهانه رحم و عفونت داشتن رابطه جنسی زیر 18 سال گاهی اوقات شما را مستعد ابتلا به HPV می کند. زیرا محل اتصال دهانه رحم و واژن در جوانی بارزتر است. داشتن شرکای بیشتر نیز می تواند احتمال مواجهه را

افزایش دهد.مشاوره بارداری آنلاین

مشاوره بارداری آنلاین

“برخی از بیماریهای مقاربتی می توانند خطر ناباروری را افزایش دهند  ، بنابراین پزشکان می خواهند در صورت بروز چنین شرایطی مشاوره مناسب را ارائه دهند.” “به عنوان مثال ، برای بیماری های مقاربتی مانند هرپس ، ما همچنین می خواهیم مشاوره ارائه

دهیم ، زیرا این یک بیماری مادام العمر است و ممکن است در آینده شیوع داشته باشید.” مشاوره پزشکی زنان آنلاین

قبل از اینکه بیمارستان را ترک کنید، پزشک، ماما یا پرستار با شما در مورد مزایای معاینه پس از مرگ نوزادتان صحبت خواهند کرد. این بدان معناست که یک پاتولوژیست پری ناتال (پزشکی که در درک سقط جنین تخصص دارد) نوزاد را معاینه می کند تا هرگونه

ناهنجاری یا سایر عواملی را که ممکن است در از دست دادن نوزاد شما نقش داشته باشد، شناسایی کند. این معاینه فقط با رضایت شما انجام می شود، اما ممکن است اطلاعات ارزشمندی در مورد کودک شما و بارداری های آینده ارائه دهد.

هر اطلاعاتی در طی این مشاوره محرمانه خواهد ماند و تحت حاکمیت رازداری پزشکی قرار خواهد گرفت.

سوالات بارداری از دکتر

خونریزی بعد از سقط جنین

مهم است که از علائم و نشانه های خونریزی بیش از حد مطلع شوید؛ طوری که در صورت نیاز بتوانید به موقع مراقبت های پزشکی را انجام دهید. خونریزی شدید در طول و بعد از سقط جنین بسیار غیر عادی است؛مشاوره بارداری آنلاین

 اما در موارد سقط جنین در 3 ماهه دوم، خونریزی علت اصلی مرگ و میر است. در حالی که قرصهای سقط جنین خطر ابتلا به عفونت را کاهش میدهند، زیرا سقط دارویی یک روش تهاجمی نیست. در هنگام تجویز میزوپروستول واژینال، مقدار عفونت ممکن است

رخ دهد. یک تب بالا   و خونریزی شدید نشانه هایی از عفونت است.مشاوره پزشکی زنان آنلاین

مشاوره تلفنی سقط جنین

بارداری وحاملگی  یکی از بهترین اتفاقات در زندگی یک زوج است اما فقط هنگامی که آنها امادگی آن را داشته باشند . دلایل زیادی وجود دارد که یک زوج برای بارداری تصادفی تصمیم به سقط جنین خود میگیرند که البته این یک جرم است .

فرایند تصمیم گیری در مورد بارداری ناخواسته فرصت زیادی را در اختیار زنان قرار می دهد تا خود را نشان دهد. باید به خاطر داشته باشید که هر تصمیمی ( همچون تصمیم در مورد حاملگی ناخواسته) باید با مصمم بودن و آگاهانه گرفته شود.

با این حال، اگر شما در نهایت تصمیم به سقط جنین گرفته اید، میتوانید درخانه وبدون استفاده از روشهای سقط جنین دارویی و جراحی انجام دهید.به شما توصیه می شود که به مدت 14 روز چیزی در واژن قرار ندهید ، یعنی بدون تامپون ، رابطه جنسی ، استحمام و شنا.

تعداد کمی از زنان ممکن است دچار عفونت شوند. این ممکن است باعث ایجاد دما ، درد ، ترشح یا خونریزی غیرمعمول شود. در صورت بروز این امر باید با پزشک مشورت شود تا در صورت نیاز آنتی بیوتیک تجویز شود.

شما باید سریع از سقط جنین بهبود یابید اما به شما توصیه می شود که برای چند روز کار را آسان انجام دهید. ممکن است احساس کنید احساسی هستید و در صورت نیاز مشاوره اضافی در دسترس است. 

این راهنما به شما کمک می کند تا مرحله به مرحله سقط جنین پزشکی خود را انجام دهید.مشاوره بارداری آنلاین

اگر این روش را در نظر می گیرید، مطمئن شوید که متوجه چه چیزی، عوارض جانبی، خطرات احتمالی، عوارض و جایگزین ها هستید.2 نوع مختلف سقط جنین وجود دارد که می توانید بر اساس مرحله بارداری خود انجام دهید.

چندین مرحله و دو داروی مختلف در روش قرص سقط جنین استفاده می شود. شما با مصرف دارویی به نام میفپریستون شروع می کنید. این دارو از پیشرفت بارداری جلوگیری می کند. برای برخی افراد احساس بیماری یا شروع خونریزی پس از مصرف

میفپریستون معمولی نیست. برای جلوگیری از بیماری، پزشک یا مراقب شما ممکن است داروهای ضد عفونت را نیز برای شما تجویز کند. 

داروی زیر میزوپروستول نامیده می شود. پزشک متخصص نحوه و زمان مصرف میزوپروستول را به شما آموزش می دهد که ممکن است بلافاصله یا حداکثر تا 48 ساعت پس از مصرف قرص اولیه مصرف کنید. رحم شما در اثر مصرف این دارو دچار اسپاسم و خونریزی

خواهد شد.مشاوره بارداری آنلاین

نوشته های مرتبط

هر چه زودتر با پزشک یا کلینیک خود در مورد سقط جنین صحبت کنید، انتخاب های بیشتری خواهید داشت.رایج ترین نوع سقط جنین یک روش جراحی به نام “مکش کورت” است. این شامل برداشتن پوشش و محتویات رحم با اعمال مکش ملایم به داخل رحم با

یک لوله پلاستیکی کوچک است.

سقط جنین جراحی یک عمل جراحی روزانه ایمن و ساده است که اغلب در سه ماهه اول (تا هفته ۱۴ بارداری) انجام می شود. این عمل حدود 15 دقیقه طول می کشد، اما شما باید حدود 4 ساعت در کلینیک یا بیمارستان باشید.

یک جایگزین کم خطر برای جراحی که برای ختم حاملگی زودتر از 9 هفته (بسته به کلینیک) استفاده می شود، دارویی به نام میفپریستون (RU486) است. گاهی اوقات به آن “قرص سقط جنین” می گویند و شناخته شده ترین دارویی است که برای این روش

استفاده می شود.

سقط جنین دارویی یک فرآیند 2 مرحله ای است. مرحله اول شامل مصرف قرصی است که هورمون لازم برای ادامه بارداری را مسدود می کند. بعد از 36 تا 48 ساعت یک داروی دوم که باعث دفع محتویات رحم می شود، انجام می شود.مشاوره پزشکی زنان

آنلاین

سقط جنین می تواند خطر سرطان سینه را افزایش دهد؟

 

خیر سقط جنین خطر ابتلا یا توسعه سرطان سینه را افزایش نمی دهد. سازمان جهانی بهداشت اطلاعاتی را منتشر کرده که نشان می دهد ارتباطی بین سقط جنین و سرطان سینه و افزایش خطر آن وجود ندارد.

سقط جنین می تواند بارداری های مرا در آینده دشوار سازد؟

 

حتی بعد از سقط جنین نیز امکان بارداری مجدد وجود دارد. اگر نمی خواهید باردار شوید باید بلافاصله از روش های ضد بارداری استفاده کنید تا بتوانید خود را در برابر این موضوع امن سازید. ما در این مورد توصیه ها و اطلاعات لازم را به شما خواهیم داد

پس از رفتن به خانه چه انتظاراتی می رود-مشاوره بارداری آنلاین

  • به شما توصیه می شود که به مدت 14 روز چیزی در واژن قرار ندهید ، یعنی بدون تامپون ، رابطه جنسی ، استحمام و شنا.
  • تعداد کمی از زنان ممکن است دچار عفونت شوند. این ممکن است باعث ایجاد دما ، درد ، ترشح یا خونریزی غیرمعمول شود. در صورت بروز این امر باید با پزشک مشورت شود تا در صورت نیاز آنتی بیوتیک تجویز شود.
  • ممکن است چندین هفته خونریزی کنید. اگر خونریزی زیاد است (بیش از دو عدد ماکسی در ساعت و به مدت دو ساعت) باید با کلینیک ، پزشک ارجاع یا خدمات پزشکی بیمارستان فوریت تماس بگیرید.
  • شما باید سریع از سقط جنین بهبود پیدا کنید اما به شما توصیه می شود که چند روز کار را راحت انجام دهید و به مدت دو هفته از ورزش های هوازی خودداری کنید. ممکن است احساساتی شوید و ممکن است به مشاوره اضافی نیاز باشد.
  • دوره قاعدگی ممکن است طی چهار تا هشت هفته دوباره برقرار شود.

 

سینه های من ترشح شیر می کنند – آیا باید نگران باشم؟

 

اگر بیش از 10 هفته باردار هستید، این سقط جنین بسیار شایع است. بدن شما چندین هفته برای بارداری آماده است و سینه های شما ممکن است برای شیر دادن  بزرگتر شود. ممکن است کمی طول بکشد تا به حالت طبیعی برسد و در این مدت سینه های شما ممکن است ترشح کنند.

بسیار مهم است که سینه ها و نوک سینه های خود را برای چند هفته آینده فشار ندهید و تحریک نکنید، زیرا هر گونه نشت را افزایش می دهد. برای کمک به هر گونه ناراحتی، یک سینه بند حمایتی بپوشید.مشاوره پزشکی زنان آنلاین

 

چه وقت می توانم پس از سقط جنین دوباره ورزش کنم؟

 

برای 2 هفته تمرین نکنید فعالیت هایی نظیر شنا، ورزش تیمی، رفتن به ورزشگاه، اسب سواری و یا کار فیزیکی سنگین می تواند باعث افزایش خونریزی شود. اگر فرزندان شما کوچک هستند، سعی نکنید آنها را بیش از حد لازم برای چند روز اول – به ویژه بالا و

پایین پله ها حمل کنید.

آیا می توانم بعد از سقط قهوه بنوشم؟

 

خیر ، نوشیدن قهوه بعد از سقط تا چند روز توصیه نمی شود.

نوشیدنی حاوی کافئین بالا می تواند مشکلاتی مانند التهاب ایجاد کند. بنابراین، بهتر است 2 تا 4 روز پس از سقط از مصرف قهوه خودداری کنید.مشاوره بارداری آنلاین 

 

نوشیدن آب داغ می تواند باعث سقط جنین شود؟

 

الف- خیر، آب گرم باعث سقط جنین نمی شود. بلکه نوشیدن آب داغ در دوران بارداری بسیار مفید است. شما را هیدراته نگه می دارد و احساس خستگی نخواهید کرد.

آیا رابطه جنسی در سه ماهه اول باعث سقط جنین می شود

 

  1. خیر، رابطه جنسی در دوران بارداری باعث سقط جنین نمی شود.
  2. چه مقدار آب آناناس باعث سقط جنین می شود؟

الف) آناناس حاوی بروملین است که یک آنزیم پروتئولیتیک است. شواهد کمی نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد بروملین می‌تواند باعث سقط جنین شود. پس بهتر است از مصرف بیش از حد آناناس خودداری کنید.

شماره تلفن دکتر زنان برای مشاوره

 

اگرچه بسیاری از زنان از این موضوع آگاه نیستند، اما امکان باردار شدن در اولین سیکل قاعدگی پس از سقط جنین وجود دارد. اگر بعد از از دست دادن حاملگی خود قصد باردار شدن ندارید، باید تا زمانی که آمادگی لازم را ندارید از روش های پیشگیری از بارداری برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

اگر بدون سونوگرافی برای تعیین تاریخ بارداری خود تحت درمان قرار می گیرید – ممکن است بارداری شما دیرتر از زمان تحقق یافته باشد (کمتر از 1 در 1000). این می تواند به این معنی باشد که درمان سقط با شکست مواجه می شود، یا درد یا خونریزی بیشتری وجود دارد، ممکن است جنین قابل تشخیص یا در شرایط شدید تولد زنده (1 در 10000) مشاهده شود.

طب سوزنی می تواند در از بین بردن حاملگی ناخواسته کمک کند. این یک عمل سنتی است که مبتنی بر این اصل است که مشکلات بهداشتی ناشی از انرژی مسدود شده در بدن بوجود می آیند. با تحریک نقاط خاص مانند SP6 و L14 ، ممکن است سقط جنین رخ دهد. همچنین انجام این کار توسط خودتان توصیه نمی شود و در عوض به کمک یک متخصص طب سوزنی کمک می کند.

در مشاوره سلامت زنان ماماطب، پزشک شما به زنان 20 ساله و بالاتر خدمات جامعی را ارائه می دهد که شامل موارد زیر است:

  • معاینات سالیانه

  • تست آزمایشگاهی

  • معاینات داخلی و خارجی لگن، از جمله پاپ اسمیر

  • تست STD

  • مدیریت پیشگیری از بارداری

  • ارزیابی باروری

  • غربالگری شرایطی مانند اندومتریوز و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

  • روش های کم تهاجمی برای درمان اندومتریوز، پولیپ و فیبروم

  • مشاوره سلامت عمومی

این مشاوره بازدیدهای سالانه را برای بررسی سلامت خود توصیه می کند، اگرچه اگر علائم مرتبط با دوره های قاعدگی خود مانند درد یا خونریزی غیرطبیعی را تجربه می کنید یا می خواهید در مورد باروری خود صحبت کنید، قرار ملاقات ها به راحتی در دسترس هستند.

ده علامت زنانه که زنان هرگز نباید نادیده بگیرند:مشاوره بعد از سقط جنین در واتساپ

  1. مقاربت دردناک – درد می تواند در حین یا بعد از رابطه جنسی رخ دهد. هر دو ممکن است نشان دهنده یک مشکل پزشکی باشند.
  2. ادرار دردناک یا زیاد – آیا ادرار کردن درد دارد یا خیلی بیشتر از حد معمول ادرار می کنید؟
  3. پریودهای نامنظم – آیا عادت ماهانه شما هر 28 روز یکبار نمی رسد یا دوره هایی کوتاهتر یا طولانی تر از حد متوسط ​​را تجربه می کنید؟مشاوره بارداری آنلاین 
  4. خونریزی شدید قاعدگی – گاهی اوقات یک قاعدگی سنگین بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد. خونریزی شدید یا شدید قاعدگی بخشی از یک دوره طبیعی نیست.
  5. تغییرات سینه – توده ها، برآمدگی ها، تغییر در رنگ و/یا تغییر در بافت همگی می توانند نشان دهنده یک مشکل جدی باشند.
  6. تغییرات واژن – توده ها، برآمدگی ها و بثورات همه باید با ارائه دهنده خود در میان گذاشته شوند.
  7. پریود نشدن – آیا قبلاً قاعدگی خود را از دست داده اید – و نه به دلیل بارداری؟آیا پریود شما کم بود یا به طور کامل پریود شدید؟مشاوره بارداری آنلاین 
  8. لکه بینی – مقداری خونریزی خفیف در بین چرخه ها می تواند نگران کننده باشد.
  9. نفخ بیش از حد – آیا خیلی بیشتر از حد معمول نفخ دارید؟آیا دردناک است؟آیا به دلیل نفخ، لباس های شما دیگر مناسب نیستند؟
  10. ترشح – مقداری ترشحات واژن انتظار می رود، اما ترشحاتی که زرد، سبز، قهوه ای یا دارای بوی قوی هستند غیر طبیعی است.مشاوره پزشکی زنان آنلاین

مشاوره تلفنی سقط جنین

تفاوت خونریزی سقط با پریود

نی نی سایت

شایع ترین علائم سقط زودرس گرفتگی های عضلانی و خون ریزی می باشد.

با این حال خون ریزی های اندک و به صورت لکه در اوایل بارداری همیشه نشانه سقط نیست. در صورت وقوع این مورد مراقب بروز سایر علائم غیرطبیعی باشید.

گرفتگی هایی در ناحیه شکمی و پشت کمر ( که می تواند به صورت گرفتگی های قاعدگی شروع شده اما درد معمولا با گذشت زمان بدتر می شود)

  • حالت تهوع
  • اسهال
  • دفع مایعات، لخته های خون بزرگ تر از حد نرمال و باف از واژن

زمان بندی

سقط می تواند در هر زمانی پس از لقاح رخ دهد. درصورتی که از بارداری خود اطلاع نداشته باشید سقط جنین به آسانی با  قاعدگی اشتباه گرفته می شود.

قاعدگی و سقط جنین هر دو می توانند موجب خون ریزی شدید شوند.

پس از هفته هشتم بارداری یا بیشتر احتمال پایین تری وجود دارد که سقط را با قاعدگی اشتباه بگیرید.

مدت زمان

شما از شدت و مدت زمان یک دوره قاعدگی معمولی خود با خبرید.

شدت خون ریزی در سقط جنین بیشتر است و مدت زمان خون ریزی از دوره قاعدگی بیشتر طول می کشد.

همان طور که دهانه رحم شروع به باز شدن می کند، گرفتگی ها ممکن است دردناک تر از گرفتگی های یک قادگی معمول شود.

مشخصات

خون ریزی طی سقط می تواند به صورت قهوه ای و مشابه با تفاله های قهوه ظاهر شود یا می تواند صورتی تا قرمز روشن باشد.

خون ریزی می تواند بین میزان کم زیاد متغیر باشد یا حتی موقتا متوقف شده و دوباره شروع شود.

اگر سقط قبل از هفته هشتم بارداری اتفاق بیوفتد، شدت خون ریزی مانند دوره قائعدگی به نظر می رسد. اما بعد از آن ممکن است شما متوجه بافت جنینی یا بافتی شوید.

خون ریزی های سنگین، مشاهده قسمتی از بافت یا لخته های خون بزرگ در محصولات بهداشتی دوران قاعدگی می تواند به این معنی باشد که خون ریزی شما بیش از یک قاعدگی سنگین است.

اگر یک تامپون یا پد بهداشتی را هر ساعت و برای بیشتر از دو ساعت متوالی تعویض می کنید به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی باید به پزشک یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مراقبتی مراجعه کرد؟

شما باید هر زمانی که درد ناگهانی یا خونریزی بیش از حد را تجربه می کنید با پزشک یا سایر ارائه دهنده خدمات بهداشتی تماس بگیرید.

این علائم ممکن است در نتیجه حاملگی خارج از رحم باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده در خارج از رحم، معمولا در لوله فالوپ کاشته شود. که این اتفاق یک مورد اورژانسی است.

در صورت تجربه خون ریزی همراه با موارد زیر باید با پزشک تماس بگیرید:مشاوره بارداری آنلاین

  • مخاط
  • بافت
  • لخته های خون
  • چیزی که به عنوان انقباضات رحمی یا درد زایمان احساس شود

قاعدگی یا سقط جنین :انتظار چه چیز را داشته باشید؟

قرص سقط جنین دارویی است که برای القای سقط جنین از نظر پزشکی استفاده می شود. این شامل مصرف دو نوع قرص است که حاملگی را خاتمه می دهد. این داروها توسط پزشکان در کلینیک هایی که خدمات سقط جنین ارائه می دهند تجویز می شوند.

عوارض قرص سقط جنین

  • خونریزی و گرفتگی عضلات برای هفته ها
  • تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • سرگیجه
  • سردرد

اگر مشخص شود که سقط جنین داشته اید، پزشک معاینه فیزیکی انجام می دهد

اطمینان حاصل کنید که تمام علائم خود را بیان کرده این از جمله میزان:مشاوره بارداری آنلاین 

  • خون ریزی
  • لخته شدن
  • درد
  • هرگونه بافتی که ممکن است خارج شود

آزمایش ها میتواند شامل موارد زیر باشد:

مشاوره تلفنی سقط جنین

مشاوره بعد از سقط جنین در واتساپ

سونوگرافی به منظور بررسی رحم برای علائم جنین و ضربان قلب

آزمایش خون برای بررسی هورمون HCG، فاکتوری که نشان دهنده بارداری است.

اگر سقط رخ داده بود:مشاوره بارداری آنلاین 

هیچ راهی برای متوقف ساختن سقط جنین هنگامی که در حال رخ دادن است وجود ندارد. اگر دکتر شما تشخیص سقط جنین برایتان بدهد، می خواهند که موارد زیر را چک کنند:مشاوره بارداری آنلاین 

  • علائم عفونت
  • خونریزی غیرقابل کنترل
  • بافتی که ممکن است در رحم شما باقی بماند

ممکن است دو هفته یا بیشتر طول بکشد تا بافت به طور کامل و به صورت طبیعی خارج شود. پزشک برای شما الگوهای خون ریزی معمول که انتظار می رود را مرور می کند. اگر خون ریزی شدید که چند روز طول بکشد یا هر کدام از علائم عفونت در شما مشاهده شود ممکن است به به درمان پزشکی نیاز داشته باشید.

اگر دکتر شما از پاک شدن رحم از تمام بافت های بارداری اطمینان نداشته باشد سونوگرافی را برای تایید تجویز می کند.

دکتر می تواند داروهایی مانند میزوپروستول تجویز کند تا با افزایش انقباضات رحمی به خروج بافت کمک کنند.همراه با دفع خون و بافت شما انقباضات و خون ریزی را تجربه می کنید.مشاوره بارداری آنلاین 

اغلب افراد با گذشت 24 ساعت از مصرف دارو بافت را خارج می کنند. برای سایر افراد ممکن است خروج کامل چند روز طول بکشد. در هر صورت به بیمارستان نیازی نیست.

دکتر شما می تواند برای کمک به تسکین علائم، داروهای ضد درد تجویز کند.

اگرخون شما از نوع Rh منفی باشد، نیاز به تزریق Rh ایمونوگلوبولین دارید. که می تواند به جلوگیری از عوارض در حاملگی آینده کمک کند.

هم چنین تعدادی گزینه جراحی برای حذف بافت وجود دارد که شامل:

آسپیراسیون با وکیوم دکتر لوله نازکی که حاوی یک دستگاه مکش است را به رحم وارد می کند. این عمل می تواند با بی هوشی موضعی در مطب دکتر انجام شود.

انحلال و کورتاژ (D&C). دکتر شما دهانه رحم را باز کرده و سپس با استفاده از  بزاری به نام کورت لایه داخلی رحم را می تراشد. این عمل می تواند در مرکز جراحی یا اتاق عمل به صورت عمل سرپایی انجام شود. بی هوشی عمومی یا موضعی می تواند مورد

استفاده قرار گیرد. هر دو ابن روش های درمانی به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته و امن شناخته شده اند. هر کدام از آن ها دارای خطر عوارض جدی پایینی می باشند.مشاوره پزشکی زنان آنلاین.مشاوره پزشکی سقط جنین

آیا قرص های سقط جنین به رحم آسیب می رسانند؟

 

الف- قرص های سقط جنین می توانند باعث خونریزی واژینال، گرفتگی، سقط ناقص و لخته شدن خون در رحم شوند. برای جلوگیری از هرگونه عارضه، توصیه می شود قبل از مصرف قرص سقط جنین با پزشک یا متخصص پزشکی مشورت کنید.مشاوره بارداری آنلاین

مشاوره تلفنی سقط جنین

عوارض سقط جنین عمدی با قرص

 

تجربه برخی عوارض جانبی از قرص های سقط جنین طبیعی است. دارو و جراحی دو روش اساسی سقط جنین هستند. داروهایی که به عنوان ” قرص های سقط جنین ” شناخته می شوند برای انجام سقط های پزشکی استفاده می شوند. در مقابل، سقط

جنین جراحی شامل یک تکنیک سریع به نام ساکشن و تخلیه برای پایان دادن به بارداری در حالی که زن تحت بیهوشی است، است.

گرفتگی

به خصوص پس از مصرف میزوپروستول می توانید گرفتگی عضلات را تجربه کنید. دلیل اصلی این امر این است که میزوپروستول باعث انقباضات قوی رحم می شود تا به بدن شما در عبور از بافت های بارداری کمک کند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما

ممکن است یک مسکن بدون نسخه یا مسکن توصیه کند تا به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید. با این حال، باید از مصرف آسپرین خودداری کنید زیرا می تواند باعث خونریزی بیشتر شود.

خونریزی واژن

همانطور که بافت بارداری از بدن شما خارج می شود، باعث خونریزی واژن می شود. این گاهی اوقات سنگین تر از عادت ماهانه شما است. همچنین ممکن است بافت و لخته را از بین ببرید. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی معمولا توصیه می کنند از نوارهای

بهداشتی برای چند روز استفاده کنید تا خونریزی شما را پیگیری کنند. در برخی موارد نادر، اگر خونریزی بیش از حد شدید باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

حالت تهوع

پس از مصرف میزوپروستول، ممکن است احساس تهوع یا به طور کلی ناخوشی داشته باشید. این عوارض موقتی هستند و برای مدت طولانی دوام ندارند. اما اگر بیش از 24 ساعت پس از مصرف میزوپروستول چنین احساسی دارید، باید به دنبال کمک درمانی

باشید. اگر حالت تهوع، ضعف، اسهال یا استفراغ برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، باید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا می تواند نشانه عفونت جدی باشد.

تب یا لرز

ممکن است در حین سقط پزشکی دچار لرز یا تب شوید. با این حال، مانند حالت تهوع، این نیز موقتی است. اما اگر تب شدید در حدود 100.4 درجه فارنهایت دارید و 4 ساعت یا بیشتر طول می کشد، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

این می تواند نشانه عفونت جدی باشد، به خصوص اگر بیش از 24 ساعت پس از مصرف میزوپروستول تب داشته باشید.

سقط ناقص 

به طور کلی سقط های پزشکی در خاتمه بارداری موثر است. اما در برخی موارد، حتی اگر عوارض جانبی مورد انتظار را تجربه کرده باشید، کار نمی کنند. بسیار مهم است که 1-2 هفته پس از سقط پزشکی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود پیگیری کنید

. در چنین مواردی، احتمال کمی وجود دارد که شما هنوز باردار باشید. در این حالت ممکن است برای تکمیل فرآیند نیاز به عمل جراحی باشد.

خونریزی شدید 

درمان منوراژی

اگرچه خونریزی طبیعی است، اما شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد. این شامل مواردی است که هر یک ساعت به مدت حداقل 2 ساعت از طریق دو نوار بهداشتی سایز کامل خونریزی می کنید یا نگران میزان خونریزی

خود هستید. اگر این اتفاق افتاد، فوراً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

لخته شدن خون

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، ممکن است هنگام خونریزی متوجه لخته شدن خون شوید. مگر اینکه حجیم باشند (یعنی بزرگتر از یک لیمو) یا برای دو ساعت یا بیشتر از کنار آنها گذشته باشید، این طبیعی است. در این شرایط فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

عفونت شدید

بیش از 24 ساعت پس از مصرف میزوپروستول، احساس درد معده یا احساس ناخوشی (با یا بدون درجه حرارت) ممکن است نشانه‌ای از موارد جدی‌تر مانند عفونت باشد.مشاوره بارداری آنلاین

علائم بارداری بعد از سقط جنین

 

تجربه سقط جنین یک تجربه هیجانی چالش برانگیز و اغلب ویرانگر برای زنان و همسرانشان است. سقط جنین که از دست دادن حاملگی زودرس نیز نامیده می شود، از دست دادن بارداری در 12 هفته اول است. واکنش همه افراد پس از سقط زودهنگام بارداری

متفاوت است. مهم است که به خود فرصت دهید تا غصه بخورید و تشخیص دهید که این از دست دادن تقصیر شما نبوده است.

هنگامی که احساس می کنید برای شروع مجدد تلاش برای باردار شدن آماده هستید، ممکن است سوالات زیادی برای شما پیش بیاید: چرا این بار سقط جنین داشتم؟ بعد از سقط چقدر زود می توانم باردار شوم؟ آیا می توانم از وقوع سقط جنین دیگر جلوگیری کنم؟

بیایید با یکی از رایج ترین سوالاتی که از ارائه دهندگان ما پرسیده می شود شروع کنیم:

چرا سقط جنین اتفاق افتاد؟

همانطور که پزشکی مدرن پیشرفته است، ما هنوز علت دقیق اکثر سقط جنین را نمی دانیم. تقریباً نیمی از موارد، سقط جنین به این دلیل اتفاق افتاد که جنین به درستی شکل نگرفت. این ناهنجاری کروموزومی نامیده می شود. این می تواند به این معنی باشد که جنین کروموزوم های بسیار یا بسیار کمی داشته است یا حتی اگر تعداد کروموزوم ها درست باشد، چیزی در مورد یک یا چند مورد از آنها طبیعی نیست.

با این حال، آنچه ما می دانیم این است که فعالیت های زیر باعث سقط جنین نمی شوند:

  • کار کردن
  • ورزش کردن
  • افتادن
  • احساس ناراحتی
  • یا داشتن رابطه جنسی

آیا بعد از سقط بارداری موفقی خواهم داشت؟

 

پس از سقط زودهنگام حاملگی، معمولاً نگران تکرار آن هستید. پس از باخت دوباره امیدهایتان را تقویت کنید خطرناک است. اما ما چند خبر خوب برای شما داریم – اکثر زنان (حدود 85٪) پس از سقط جنین، حاملگی موفقی دارند.

سقط مکرر، یعنی دو سقط متوالی، برای کمتر از 5 درصد از زنان اتفاق می افتد. سه سقط جنین متوالی حتی نادرتر است و در کمتر از 1٪ موارد اتفاق می افتد.

آیا آزمایش های خاصی قبل از اقدام به بارداری پس از سقط جنین توصیه می شود؟

 

اگر دو سقط جنین متوالی داشته اید، توصیه می کنیم ارزیابی هایی را انجام دهید که شامل آزمایش ژنتیک برای شما و همسرتان می شود. آزمایش‌ها می‌توانند به ما در کشف دلیل سقط‌های مکرر در حدود ۵۰ درصد مواقع کمک کنند.

 

علائم بارداری بعد از سقط چقدر طول می کشد؟

پس از سقط جنین، ممکن است همچنان برخی از علائم بارداری مانند حالت تهوع و استفراغ، حساس شدن سینه ها و خستگی را داشته باشید. این علائم مربوط به مقدار بتا HCG (هورمون بارداری) است که هنوز در جریان خون شما وجود دارد و معمولاً پس از

حدود دو هفته از بین می روند. اگر بعد از دو هفته همچنان علائم بارداری را تجربه می کنید، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

علائم بارداری معمولا برای زنانی که DNC (اتساع و کورتاژ) دارند، زودتر متوقف می شود، که اغلب باعث می شود سطح بتا HCG سریعتر کاهش یابد.

خونریزی و گرفتگی نیز می تواند در زنان مختلف بسیار متفاوت باشد. در ابتدا ممکن است یک دوره سنگین احساس شود. اما خونریزی شدیدتر حداکثر باید چند روز طول بکشد. اگرچه برخی از زنان ممکن است تا یک ماه خونریزی خفیف تری را تجربه کنند. تا زمانی

که به نظر می رسد خونریزی در حال کاهش است، این طبیعی است. اگر خونریزی یا گرفتگی عضلات به جای آن افزایش یافت، با پزشک خود تماس بگیرید.

در حدود 90 درصد مواقع، بدن زن در عرض 8 هفته چرخه معمول خود را از سر می گیرد.

چه مدت بعد از سقط جنین می توانم اقدام به بارداری کنم؟

 

ممکن است به شما گفته شده باشد که قبل از اقدام به بارداری باید چند ماه یا سیکل قاعدگی را صبر کنید. با این حال، هیچ مطالعه بزرگ و با کیفیتی وجود ندارد که نشان دهد صبر کردن پس از سقط جنین در سه ماهه اول مفید است. (ضایعات سه ماهه دوم و

سوم نیاز به برنامه شخصی تری دارد.)

به جای اینکه به بیماران توصیه کنیم تعداد ماه ها یا سیکل های مشخصی را منتظر بمانند، سطح بتا HCG را پس از هر نوع از دست دادن بارداری ردیابی می کنیم. هنگامی که این سطوح به سطح قبل از بارداری باز می گردند، بدن شما آماده است تا دوباره باردار شود.

اگر از دست دادن سه ماهه اول بارداری را تجربه کردید، با OBGYN خود در مورد اینکه آیا می خواهید آزمایشگاه ها را در اوایل بارداری بعدی ردیابی کنید یا خیر صحبت کنید. به عنوان مثال، پزشک شما ممکن است سطوح بتا HCG شما را ردیابی کند تا نشان دهد

که آیا بارداری احتمالاً دوام دارد یا خیر. اگر سطح بتا HCG هر 48 ساعت دو برابر شود، احتمال خوبی وجود دارد که بارداری در مسیر درستی قرار دارد.

بعد از سقط جنین چه زمانی تخمک گذاری یا قاعدگی شروع می شود؟

 

بدن معمولاً به سقط جنین طوری واکنش نشان می دهد که انگار یک «پریود» است. بدن برخی از زنان بلافاصله تخمک گذاری را از سر می گیرد، به این معنی که پس از سقط جنین، چرخه تخمک گذاری را از دست نمی دهند. برخی دیگر ممکن است یک چرخه تخمک گذاری را از دست بدهند. گاهی اوقات استرس ناشی از سقط جنین یا جراحی ممکن است بر تخمک گذاری تأثیر بگذارد و آن را یک هفته یا بیشتر به عقب براند.

آیا می توان تست بارداری بعد از سقط جنین مثبت کاذب داشت؟

آزمایشات بارداری میزان HCG را در خون یا ادرار یک زن اندازه گیری می کند. هنگامی که اعداد بتا HCG نرمال باشد (نزدیک به صفر)، تست بارداری مثبت دریافت نمی کنید. با این حال، ممکن است حدود ۲ تا ۴ هفته طول بکشد تا این اعداد به سطح قبل از بارداری برگردند. در حالی که منتظر هستید تا سطح بتا HCG به حالت عادی برگردد، ممکن است حاملگی مثبت داشته باشید

اگر بعد از یک سقط جنین تایید شده، تست بارداری مثبت دریافت کردید، ممکن است به دلیل آزمایش خیلی زود باشد. اگر سطح بتا HCG ثابت بماند و کاهش نیابد، OBGYN شما ممکن است بررسی کند که آیا بافت هنوز در رحم شما وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات، یک نسخه می‌تواند به دفع بافت کمک کند، اما گاهی اوقات ممکن است نیاز به برداشتن آن با جراحی (D&C) باشد.

چند ماه بعد سقط میتوان باردار شد

به یاد داشته باشید که سقط جنین تقصیر شما نیست. هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از از دست دادن سه ماهه اول انجام دهید.

در حالی که نمی توانید از سقط جنین جلوگیری کنید، می توانید بدن خود را برای یک بارداری سالم آماده کنید. فعالیت بدنی داشته باشید. بدن خود را با غذاهای کامل و رژیم غذایی متعادل از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین تغذیه کنید. 

اقدامات لازم برای بارداری بعد از سقط

چگونه برای بارداری پس از سقط جنین آماده شویم؟

1) شفای عاطفی برای بارداری پس از سقط جنین

زخم های عاطفی ناشی از سقط جنین می تواند عمیق و طولانی مدت باشد. مهم است که قبل از اقدام به باردار شدن مجدد، درمان عاطفی را در اولویت قرار دهید. برای کمک به پردازش غم و اندوه و احساسات خود، گروه های مشاوره یا حمایت را در نظر بگیرید. یک پایه عاطفی قوی برای بارداری موفق ضروری است.

2) با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید

قبل از شروع برنامه ریزی مسیر بارداری خود، یک قرار ملاقات با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص برای مشاوره کامل بگیرید. آنها می توانند سلامت جسمانی شما را ارزیابی کنند، به هر گونه نگرانی رسیدگی کنند و راهنمایی های متناسب با نیازهای فردی شما ارائه دهند.

3) علل سقط جنین برای یک بارداری سالم را بشناسید

سقط جنین می تواند به دلایل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی، عدم تعادل هورمونی یا شرایط سلامت زمینه ای رخ دهد. درک علت خاص سقط جنین می‌تواند به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما کمک کند تا برنامه‌ای مناسب برای رسیدگی و کاهش این عوامل در طول بارداری بعدی شما ایجاد کند.

4) زمان برای باردار شدن مجدد اهمیت دارد

به طور کلی توصیه می شود قبل از تلاش برای باردار شدن مجدد، صبر کنید تا حداقل یک سیکل قاعدگی طبیعی پس از سقط داشته باشید. این به بدن شما اجازه می دهد تا به طور کامل بهبود یابد و احتمال بارداری سالم را افزایش می دهد.

5) تغذیه و مکمل های ضروری

برای یک بارداری سالم، یک رژیم غذایی متعادل ضروری است. از غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند اسید فولیک، آهن و کلسیم استفاده کنید. برای توصیه های شخصی در مورد مکمل هایی که می توانند از باروری و سلامت کلی شما حمایت کنند، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

6) هنگام آماده شدن برای باردار شدن، یک سبک زندگی سالم را حفظ کنید

اتخاذ یک سبک زندگی سالم هنگام آمادگی برای بارداری پس از سقط جنین ضروری است. از سیگار کشیدن خودداری کنید، مصرف الکل را محدود کنید و مصرف کافئین را کاهش دهید. ورزش منظم و تکنیک های مدیریت استرس نیز می تواند به رفاه کلی و باروری شما کمک کند.

7) تخمک گذاری را برای بارداری موفق بعد از سقط نظارت کنید

درک چرخه قاعدگی و ردیابی تخمک گذاری کلیدی برای بهینه سازی شانس باردار شدن است. روش های مختلفی برای ردیابی تخمک گذاری وجود دارد، از جمله کیت های پیش بینی تخمک گذاری و برنامه های باروری. با کمک این ابزارها می توانید بارورترین روزهای خود را تعیین کنید.

8) یک سیستم پشتیبانی قوی بسازید

در طول این سفر برای حمایت عاطفی به شریک زندگی، دوستان و خانواده خود تکیه کنید. داشتن یک سیستم حمایتی قوی می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند، که می تواند تأثیر منفی بر باروری داشته باشد.

9) صبور باشید و مثبت بمانید

آماده شدن برای بارداری پس از سقط جنین می تواند از نظر عاطفی سخت باشد. مهم است که صبور باشید و دیدگاه مثبتی داشته باشید. تمرین تکنیک های آرامش بخش مانند مدیتیشن و یوگا را برای کاهش سطح استرس در نظر بگیرید.

10) معاینات منظم

در طول سفر بارداری، معاینات منظم با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است. این بازدیدها می تواند به نظارت بر پیشرفت بارداری شما، تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی و ایجاد آرامش کمک کند.

instagram banner
57 دیدگاه ها
  1. کریمی می گوید

    سلام من عفونت واژن دارم و بالای واژن درد میکنه بعضی اوقات
    عفونتم شدیده نمیدونم چیکار کنم

  2. Marzi می گوید

    من نزدیک سه ماهه ازدواج کردم چند وقت پیش اقدام به بارداری کردم فردا باید پریود میشدم طبق ماه قبل ولی امروز شدم آیا میتونم الان باردار باشم ؟ آیا میتونم امروز یا فردا تست بارداری انجام بدم؟

  3. حدیث می گوید

    سلام‌وقتتون‌بخیر.. من ۲۱ آذر باید پریود میشدم نشدم آزمایش دادم مثبت شد اما چون ناخواسته بوده اصلا نمیخوامش..باید چکارکنم‌تا سقط بشه؟

    1. دکتر می گوید

      با پزشک سایت تماس بگیرید

  4. فاطمه می گوید

    سلام من سه روز پیش رابطه مشکوک داشتم بعدش دو تا ال دی خوردم بعد یه روز دو تای دیگه خوردم اما هنوز خونریزی ندارم چطور از جلوگیری مطمعن بشم؟

  5. فاطمه می گوید

    سلام وقت بخیر ، توی دوران عقدیم و یه بارداری ناخواسته داشتم و الان هفت هفته س ،شرایط تعصبی و مالی خانواده ها طوریه که امکان اینکه بریم سر خونه زندگی مون نیست ،لطفا راهنمایی کنید چطوری سقط کنم

    1. دکتر می گوید

      با پزشک سایت تو واتساپ

  6. تارا می گوید

    سلام من نزدیک ب بیست روز پیش اقدام به بارداری کردم و از موعد پریودی هم گذشته و نشدم ولی بیبی چک یکبار گذاشتم منفی اومد،الان من حاملم یا نه؟

    1. دکتر می گوید

      با 20 روز اقدام به بارداری کمتر کسی باردار شده

  7. پرستو اسدی می گوید

    سلام وقت بخیر من ده روزه عمل لابیا و تنگی واژن انجام دادم دکترم برام پماد موپیروسین نوشت برا بخیهام اما بهش بدنم واکنش نشون داد ملتهب شدورم کردبخیهام و خونریزی کردم و متاسفانه یمقدار از بخیهام باز شده دکترمم قبول نکرد که درست بخیه نزده گفته پمادو بزن خوب میشه منم توخونه ن میتونم درست بشینم ن بخیهام جوش میخوره چیکارکنم ممنون میشم کمکم کنید خیلی درد دارم

  8. آتش می گوید

    سلام، من خودم از روی وسواس به مسائل پزشکی و بدون هیچگونه تظاهرات بالینی، آزمایش HIV و HSV رو انجام دادم و هر دو مثبت شد! HIV سوشه 6 بود که دکتر گفتن دفع میشه و دارو دادن ولی در مورد HSV سوال دارم. با توجه به اینکه عدد igg من ۲۳ بوده، یعنی من قبلا ابتلا داشتم. ولی مسئله اینه که هیچوقت هیچ ردی از تبخال ندیدم. این چه طور ممکنه در حالیکه پادتن igg بعد از igm در بدن تولید میشه و من هیچوقت تبخال فعال نداشتم؟ مورد بعد اینکه چند سال حداکثر فردِ مبتلا به HIV و یا HSV میتونه دوران نهفتگی داشته باشه و علامت نده؟ برای پیگیری زمان ورود ویروس میخوام اینو بدونم.

  9. مهتاب می گوید

    سلام من س هفتع پیش رابطه داشتم و الان ی هفتع قبل از موعد پریودیمع و امروز لکه بینی داشتم و زیر شکمم درد میکنع مثل درد پریودی ممکنع حاملع باشم ؟؟

    1. نیوان می گوید

      سلام یک فردترنس ممکنه باردار بشه؟یک سالو نیمه تستسترون میزنم .بعداز رابطه سه روز بعد پریود شدم‌..اما الان ده روز ازروزی که باید مجددپریود بشم گذشته وپریود نشدم..ممکنه باردار باشم‌یاخیر؟

  10. نازلی می گوید

    سلام روزتون بخیر
    من ۸ ماه ازدواج کردم و سه ماه پیش سونو و چکاب رفتم و به پیشنهاد پزشک قرص فولیک اسید و ویتامین دی رو مصرف می کنم و همچنین تغذیه پسر زایی رو رعایت می کنم و ماه قبل ۲۸ ام عادت شدم و این ماه ۳۰ ام تیر و از روز دهم پریودی دارم کیت تخمک گذاری میزارم اما یهو الان که روز ۱۳ پریودیمه لک و خونریزی دیدم شدید نیست اما خیلی کم هم نیست و زیاد شبیه خون نیست.
    البته من عادت بدی که داشتم هربار رابطه بدون مواظبت داشتیم دو تا ال دی میخوردم و تمام .الان هفت روز پیش دو تا خوردم و باز تا امروز هیچی نخوردم و مراقبت کردیم.
    الان چیکار کنم ؟! باید به دکتر مراجعه کنم ؟
    من میخواستم این ماه اقدام کنم.

    اگه مربوط به تخمک گذاری هست چرا تا الان نمی‌شدم و همیشه عادی بودم و اگه مربوط به ال دی هم هست چرا این مدت اینجوری نشدم ؟!
    خواهش میکنم راهنماییم کنید

  11. Helia می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من یک رابطه مقعدی داشتم پونزده روز پیش ولی پریودم عقب افتاده و اصلا تماسی با واژن نداشته و باکره هستم احتمال بارداری چقدره و آیا راهی برای پیشگیری هست تست های خانگی انجام دادم چند تایی مثبت و چند تایی منفی بودن لطفا میشه راهنمایی کنید ممنون

  12. مبینا می گوید

    سلام من ۶ روز هست سقط جنین ۵هفته ای داشتم زیر دلم گاهی وقتا میگیره و درد میکنه خونریزیم همراه با عفونته قرص چرک خشک کن با میتروماکس میخورم هر ۶ساعت ضرر ک نداره

  13. مینا می گوید

    سلام خواهش می کنم راهنمایی کنید من ۳ماه حامله هستمخواستم بچه روسقط کنم میشه هزینه روبگید چقدر میشه ؟؟

  14. ارمیا می گوید

    سلان۸ماه پیش زایمان کردم هنوز پریودنشدم امشب بی بی چک استفاده کردم اول یک خط اومد بهد از۵تا۱۰دقیقه یه هاله کمرنگ ظاهرشد الان یعنی باردارم؟اصلا نزدیکی که مایع وارد بدنم بشه نداشتم علائمی هم ندارم خیلی نگرانم

    1. دکتر می گوید

      مجددا بعد 3 روز تکرار کنید

  15. طوبا قریشی می گوید

    سلام وقت تون بخیر ببخشید من دوره قائده گیم گذشته تقریبا ۸ روز میشه ولی هنوزم درد شدید زیر شکم و کمر دارم … لطفا منو راهنمایی کنید ممنون میشم

  16. ناشناس می گوید

    سلام من روز ۱۷دوره رابطه بدون دخول داشتیم با نامزدم هنوز باکره هستم فقط مقداری از منی قسمت بالای واژن ریخته شد،
    برای احتیاط ۴تا قرص ال دی ۱روز بعد خوردم ۴تام۱۲ساعت بعدش
    الان دوروز گذشته زیر دلم یکم مث درد پریودی درد میکنه
    میشه بگین باردارم یا از استرسه ک اینجوری شدم
    میشهه بگید احتمال بارداری با توجه به اینکه دخول نداشتیم چقدره
    لطفا کمک کنید ممنون

    1. دکتر می گوید

      بخاطر مصرف قرص درد دارید

  17. سپیده می گوید

    با سلام خدمت شما
    من مشکل تنبلی تخمدان دارم و تحت درمان هستم و اقدام ب بارداری.
    دکترم ابتدای کار قرص لتروزول 5 شب شبی 2 عدد و آمپول سینال اف 3 نوبت دادند امروز ک برای سونو رفتم پیششون گفتند ک نمیتونم آمپول آزاد سازی بدم چون خطرناکه و تعداد فولیکول هام بیش از حده. اما ب من یه آمپول دیگه دادن و حتی گفتن میتونم اقدام داشته باشم. اسم آمپول تریپتورلین بود من ک تحقیق کردم این آمپول برای آزاد سازی تخمک استفاده میشه من زدم امشب اما با این حال میترسم خطر چند قلوزایی داشته باشه ضمن اینکه تا حالا اسم این آمپول ب گوشم نخورده ممنون میشم پاسخ بدید 🙏

    1. دکتر مشاوره می گوید

      دیگه تزریق کردید نگرانی سودی ندارد

  18. شادی می گوید

    سلام…چند سال قرص خوردم والان که قطع کردم لکه بینی دارم شش ماهه که لکه بینی دارم آیا به درمان نیاز داره

  19. F می گوید

    سلام من مدتیه یکی رو میخاستم دوتامون خیلی همدیگه رو دوست داریم الان دو ماهه ازدواج کردیم ولی خانومم زمان رابطه به ارگاسم نمیرسه و لذت نمیبره چیکار کنم راهنمایی کنین ممنون

  20. Niha می گوید

    سلام خسته نباشید، من دو ماه پریودم دیر به دیر می اومد و به رنگ سیاه بود دوره های پریودی من هم ۷ روزه هستش، بعد از اون ۱۰ رو بعد پریود شدم و نه سیاه بود نه قرمز ، دوباره بعد۱۳ روز دوباره پریود شدم ایندفعه قرمز رنگه ، قبل از این موارد همیشه پریودم نظم داشت و موقع خودش می اومد و این نگرانم کرده ،آیا مشکلی دارم ؟

  21. ساحل می گوید

    سلام.من۱۱روز پیش رابطه لاپا داشتم و فقط الت هامون بهم مالیده شد.مایع منی هم روی شکمم ریخت.پیشاب هم دقیق یادم نمیاد که اطراف ناحیه بیرون واژنم مالیده شده یانه.چیزی داخل نریخته.امروز ۲۱امین روز از اخرین روز پریود ماه قبلم(۷روزه)هست اما پریود نشدم.ماه قبل ۲۲ام پریود شدم. ایا امکان باردازی هست؟خیلی نگرانم

  22. ندا می گوید

    سلام من دو ساله ازدواج کردم دو ماه قرص ال دی استفاده کردم ولی الان رفتم دکتر گف کيست تخمدان داری الان کیست تخمدانم از بین رفته الان یه ساله می خوام باردار شم تخمدان خوب کار میکند ولی نمیشم

    1. دکتر مشاوره می گوید

      درمانش بسیار طولانی و کیست درمان قطعی نداره

  23. Binam می گوید

    سلام
    در روز اول پریودی رابطه سطحی و بدون دخول داشتم.
    نگران برخورد پیشاب با واژن هستم.
    روز دوم پریودیم قرص لونژیل خوردم و تا ۵ روز خونریزی داشتم.
    آیا احتمال بارداری با پیشاب در دوران پریودی با وجود مصرف قرص لونژیل وجود دارد؟

    1. دکتر مشاوره می گوید

      احتمال برای شما صفره

  24. مهسا می گوید

    با سلام 6روز از وقت پریودیم گذشته نشان دهنده چیع؟

    1. دکتر مشاوره می گوید

      قطعا بارداری

  25. مریم می گوید

    سلام من اولین بارباشوهرم سکس کردم و برای اینکه باردارنشم از فرداش شروع کردم ب خوردن قرص ال دی .ودیگه سکس نکردم .آیا باگذشت دوهفته هنوزم باید قرص بخورم

    1. دکتر مشاوره می گوید

      خیر

  26. سارا می گوید

    سلام من 20 سالمه و تا به حال اصلا پریود نشدم میشه بگین چه مشکلی دارم

  27. نگار می گوید

    سلام حالم خیلی خیلی بده ناخواسته باردارم ۱۴ هفته جفتمم خیلی پایینه previa نوشته . میخوام سقط کنم. دکتر گفت خطر خونریزی شدید و شوک هست میشه واقعی راهنماییم کنید داغونم نمیتونم نگهش دارم میخوام سقط کنم حتمن. آیا خطرش خیلی بالاست یا فقط خواستن منصرف بشم؟ ممنونم

  28. معصومه می گوید

    سلام و روزتون بخیر. دخترم ۱۳ سالشه و حدود یه سال هست که پریود می شه. اما بعصی وقتا پریودیش منظم نیست. مثلا فاصله پریودیش یه هفته می شه. یعنی در ماه دو بار پریود می شه. علتش چیه؟ ممکنه مشکل ویتامین یا تیروئید یا خون داشته باشه؟

    1. دکتر مشاوره می گوید

      کاملا تو سن بلوغ طبیعیه نگران نباشید

    2. محمود می گوید

      سلام وقت بخیر
      من خانمم دوران عقد هستید و متاسفانه برای بار دوم حامله شده و میخوایم قرص مصرف کنه برا سقط آیا برای بعد که بچه دار بخوایم بشیم مشکلی پیش نمیاد
      و اینکه طریقه مصرف قرص به چه صورته

  29. ندا می گوید

    سلام من ۳۳ سالم یه پسر ۴/۵ ساله دارم ناخواسته باردار شدم توی هفته ۱۳ بارداری هستم میخوام سقط کنم هیچی در اینمورد نمیدونم میخواستم ببینم امکان پذیره و برام خطری نداره و به رحمم اسیب جدی وارد نمیشه. ممنون میشم واضح برام توضیح بدید.

    1. دکتر مشاوره می گوید

      باید تحت نظر باشید حتما

  30. نسترن می گوید

    سلام ببخشید میخواستم بدونم علت داشتن حالت تهوع بعد از دوران پریود چیه

    1. دکتر مشاوره می گوید

      بارداری

    2. مهتاب می گوید

      سلام من چن روز پیش خودکاری را داخل واژنم کردم و احساس میکنم ک در آن فرورفته دست خودم را بردم ولی پیدا نکردم داخل واژنم میشه بگین چیکار کنم امکانش هست که داخل رخم بره؟ میشه بگین چیکار کنم از استرس دارم میمیرم

      1. دکتر می گوید

        برید معاینه تا خارجش کنن از واژن

  31. معصومه می گوید

    سلام خوبین

    ببخش مزاحم شدم

    سوال داشتم

    خواهشا دربارم قضاوت نکنین🙏🙏🙏

    چهارسال جداشدم

    تا حالا تو این چهارسال نه خود ارضایی نه رابطی جنسی داشتم😔

    29شهریور پریود شدم

    بعد کاندوم استفاده کرده

    موقع ارگاسم کلا بیرون ریخت

    بعد نیم ساعت قرص اورژانسی خوردم

    احتمال داره باردار بشم

    😔😔😔😔😔

  32. پریسا می گوید

    سلام ببخشید من یک ترنس هستم 😔😢😢 میخواستم بپرسم اگر آمپول استروژن و پروژسترون تزریق کنم مشکلی پیش میاد؟

  33. ♥️ می گوید

    سلام میخواستم یه سوال بپرسم من تقریبا یه ماه پیش در حد کم با همسرم رابطه داشتم به طوری هیج منی
    با واژن من برخورد نکرد و فقط با دستم بر خورد کرد که من دستم رو نشستم و بعد از یک ساعت رفتم دسشویی و با همون دست خودمو شستم
    الان حدودا ۱۰ روز از وقت پریودم میگذره و ترشحات سفید چسبناک دارم میترسم باردار باشم چون واقعا الان وقتش نیست آیا احتمالش هست ؟

  34. آذر می گوید

    سلام وقتتون بخیر.من سه سال عروسی کردم .حدود یک سال اقدام ب بارداری کردم.دکتر رفتم گفت کیست نداری.تنبلی تخمدان داری و اضافه وزن.متفورمین داد.دو ماهه میخورم.ماهه پیش 28روز پریود شدم .خیلی خوب بود و به موقع.ولی این ماه حدود یک هفته گذشته.فقط گاهی حس میکنم تخمدانام تیر میکشه و درد میکنه.چند روز پیش یک ساعتی سرگیجه داشتم.دیگ هیچ علائمی ندارم.میترسم برم از بدم منفی بشه😓😓

  35. صبا می گوید

    سلام خانم دکترمن دخترمجردی هستم که تنبلی تخمدان دارم دکترداروی سیبل دادن من میگرن دارم بامصرفش خیلی تشدیدمیشه الان باید چیکارکنم؟؟؟

    1. دکتر مشاوره می گوید

      باید دارو رو قطع کنید

  36. Mahdie می گوید

    سلام اگه با این شماره تو واتساپ پیام بدیم جواب میدین؟

    1. دکتر مشاوره می گوید

      بله

  37. پانیذ می گوید

    میشه شمارتونو بدید من مشکلم رو تو واتساپ براتون مطرح کنم؟

  38. دنیا می گوید

    سلام خانم دکترمن متأهلم سن20خوب 10ماهپیش کیست رحم داشتم خونریزی زیادهم داشتم کلی سنووآزامایش دادم خلاصه الآن 9ماه دارم قرص میخورم بعدبهم میگن نازایی میاره میخوام قطعش کنم دوباره خونریزی جامیفته یانه بعدازعادت ماهیانه؟

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.