نحوه | زمان مصرف قرص ویتامین c(ویتامین ث)

نحوه زمان مصرف قرص ویتامین c : در جهان گسترده‌ی مکمل‌های غذایی ویتامین C یکی از موادی است که همه با آن موافق هستند. یک اسب کاری فروتن از لحاظ حمایت از سلامت شما

ویتامین C نقش کلیدی در فرایندهایی بر عهده دارد که فاکتور درخشش پوست شما را افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند باعث افزایش سلامت قلب و مغز شود.

علاوه بر این شاید مهم‌تر از همه (با توجه به واقعیت کووید 19 فعلی) این یک فاکتور بسیار قوی برای سیستم ایمنی بدن می‌باشد و کمبود ویتامین C با افزایش خطر عفونت‌های تنفسی حاصل از ویروس از جمله سرماخوردگی مرتبط دانسته شده است.

ویتامین C چیست؟

به بیان ساده، ویتامین C یک ویتامین ضروری و محلول در آب است که بدن ما به دلایل زیادی در دوزهای کوچک به آن نیاز دارد. معنای ویتامین ضروری این است که به طور طبیعی توسط بدن ما تولید نمی شود. بنابراین، ما باید آن را از طریق رژیم غذایی خود به صورت خارجی مصرف کنیم.

با این حال، اکثریت ما حتی نیازی به ویتامین C اضافی نداریم، زیرا رژیم غذایی سالم و متعادل ما به اندازه کافی این ویتامین را برای ما فراهم می کند.

ویتامین C یک ماده‌ی غذایی ضروری است بدین معنا که بدن ما نمی‌تواند آن را به صورت طبیعی تولید کند و در نتیجه ما بایستی آنها را از غذاها و مکمل‌های غذایی به دست بیاوریم. اما اگر شما مکمل‌های ویتامین C را اخیراً گوگل کرده باشید متوجه می‌شوید که نتیجه‌ی جدیدی ظاهر می‌گردد:

ویتامین C لیپوزومال کاملاً جدید نیست اما جدیداً مد شده است. امسال چندین کمپانی محصولات ویتامین C لیپوزومال را ارائه داده‌اند که ویژگی‌های جذب بالاتری دارد و در دوره‌ی اخیر پادکست ذهن و بدن سبز متخصص طول عمر بالا و متخصص ژنتیک دانشگاه هاروارد دکتر دیوید سینکلر اشاره کرده که این ماده می‌تواند در طی پاندمی سیستم ایمنی ما را حمایت کند.

اما آیا واقعاً این ماده بهتر است؟ در اینجا چیزی است که تحقیقات و محققین به آن اشاره می‌کنند:

ویتامین C لیپوزومال چیست؟

بیایید در ابتدا درباره‌ی لیپوزوم‌ها صحبت کنیم. لیپوزوم‌ها ذرات چربی و یا لیپیدی بسیار کوچکی هستند که از چربی‌های معمول روغن تخمه آفتابگردان تهیه شده‌اند و به عنوان متد مؤثری برای ارائه‌ی مواد غذایی و دارو از دهه‌ی 1970 مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به صورت مشخص لیپوزوم‌ها فسفولیپید هستند همان نوعی از چربی که غشای سلولی ما را تشکیل می‌دهند.

با استفاده از مکمل‌های ویتامین C لیپوزومال فرایند کپسول شدن لیپوزومی ویتامین C درون کروه‌های فسفولیپیدی میکروسکوپیک قرار می‌گیرد.

بیشتر مکمل‌های لیپوزومال ویتامین C در بازار به شکل مایع هستند و برخی شامل مواد بیشتری از جمله ویتامین D و یا روغن‌های مرکبات برای طعم دهندگی طبیعی می‌باشند. اندازه‌ی یک وعده‌ی معمول یک قاشق چایخوری است که اغلب حاوی 500 تا 1000 میلی گرم ویتامین C است.

در طول این بیماری همه گیر، سر و صدای زیادی پیرامون ویتامین C به وجود آمده است، به طوری که همه در مورد مصرف ویتامین خود برای جلوگیری از COVID-19 دچار پارانویا هستند. قرص های ویتامین C یکی از موارد ضروری جدید در هر خانواده است.

پس دقیقا ویتامین C چیست؟ آیا باید آن را به عنوان قرص نیز مصرف کنیم و آیا ارزش این همه تبلیغات را دارد؟ ما سوالات شما را درک می کنیم و اینجا هستیم تا به آنها پاسخ دهیم.

مزایای ویتامین C لیپوزومال چیست؟

مزیت کلیدی: افزایش جذب با برداشت بهتر آن در داخل جریان خون و تجزیه‌‌ی کمتر از طریق اسید معده است. با ویتامین C معمول میزان جذب دقیقاً خیلی بالا نیست در واقع با دوزهای1000 میلی گرم جذب تنها در حدود 50% می‌باشد. بقیه چه می‌شوند؟ ما آنها را از طریق ادرار دفع می‌کنیم اما به دلیل ساختار ویتامین C لیپوزومال میزان جذب می‌تواند بسیار بالاتر باشد.

لیپوزوم‌ها بهتر جذب می‌شوند زیرا در ابتدا به غشای بافت شما متصل می‌شوند و ارائه‌ی مواد غذایی را تسهیل می‌کنند. این نکته را پزشک ادغامی امی شاه بیان می‌دارد.

لیپوزوم‌ها می‌توانند به غشای سلولی در  دیواره‌ی روده متصل شوند و بعد مستقیماً به جریان خون راه یابند. به صورت خاص بدین دلیل که هر دوی آنها از فسفولیپید تشکیل شده‌اند.نحوه زمان مصرف قرص ویتامین c

بر خلاف قرص‌های مکمل سنتی و غذا عوامل لیپوزومال از بخش بزرگی از مجرای گوارشی عبور می‌کند. بیندیا گاندی پزشک طب خانواده‌ی متخصص این گونه توضیح می‌دهد.

گاندی به صورت منظم ویتامین C لیپوزومال و گلوتاتیون لیپوزومال را برای بیمارانش تجویز می‌کند. او می‌گوید این ماده نه تنها جذب را افزایش می‌دهد بلکه خطر کمتری از نظر سمیت دارد و این مکمل‌ها عموماً با اثرات جانبی کمتری مانند دل‌درد تحمل می شوند.

نوشته های مرتبط

 زمان مصرف قرص ویتامین c

علائم نشان می‌دهند که این گونه است. در دو مطالعه‌ی صورت گرفته در سال‌های 2016 و 2017 محققین دسترسی زیستی بیشتر ویتامین C (بر اساس غلظت پلاسمای خون) را در زمان کپسول شدن در لیپوزوم‌ها در مقایسه با فرم فاقد کپسول آن نشان دادند.

مطالعه‌ی دیگری از سال 2019 نشان داد که سلول‌های سفید خون در حدود 50% ویتامینC  بیشتر را از ویتامین C لیپوزومال نسبت به محصولات غیر لیپوزومی دریافت می‌کنند.

فراتر از افزایش جذب ویتامین C لیپوزومال مزایای منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به انواع دیگر ندارد. درست مانند ویتامین C معمولی این نوع از ویتامین هم به مقابله با استرس اکسیداتیو و افزایش سیستم ایمنی و بهبود تولید کلاژن و افزایش جذب آهن و حمایت از سلامت مغز و قلب عروقی کمک می‌کند .

اما از آنجایی که ما مقدار بیشتری را جذب می‌کنیم می‌تواند به بدن کمک کند تا این کارها را به صورت کارآمدتر و اثربخش‌تر انجام دهد.

قرص جوشان را با اب سرد بخوریم یا گرم

لحظه ای که قرص جوشان را درون یک لیوان آب می اندازید، این ماده بر اثر واکنش های شیمیایی، ویتامین های محلول را با مقداری گاز کربن دی اکسید از خود آزاد می کند. گرما باعث حرکت بیشتر مولکول ها می شود و در نتیجه حل کردن قرص در آب گرم به فرایند حل شدن قرص شدت می دهد.

اما در عین حال می تواند کربن دی اکید بیشتری تولید کند. به همین دلیل بهتر است برای مصرف قرص جوشان از آب گرم استفاده نکنید.

از طرفی نوشیدن آب و مایعات سرد باعث ایجاد حساسیت های گوارشی می شود. به همین دلیل بهتر است پس از خرید آب کوچک از سوپرمارکت، اجازه دهید که دمای آن از سرما خارج شود و به دمای محیط برسد. سپس قرص جوشان ویتامین را در آن حل کنید.

چطور می‌توانیم بهترین مکمل را انتخاب کنیم؟

درست مانند سایر مکمل‌ها گرفتن محصول ویتامین C لیپوزومال از یک کمپانی معروف که برای قدرت و خلوص توسط شخص ثالث امتحان شده بهتر است.

برخی از کمپانی‌ها مواد غذایی بیشتر و طعم دهنده و شیرین کننده‌های غیر کالریک را به محصولات ویتامین C لیپوزومال خود اضافه می‌کنند در نتیجه قبل از این که محصولی را انتخاب کنید که بیشترین تطابق را با الزامات شما دارد برچسب را به دقت بخوانید.

گاندی 500 میلی گرم ویتامین C لیپوزومال را به صورت روزانه به ویژه در فصل آنفولانزا و سرماخوردگی به عنوان یک دوز ایمنی پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند به بهبود سلامت ایمنی بدن کمک کند. اما او اشاره می‌کند: در حال حاضر با وجود پاندمی فعلی مصرف این ماده اهمیت بیشتری دارد.

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ث

مولتی ویتامین ها زمانی می توانند روی سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار باشند، که در بهترین زمان در طول روز استفاده شوند. البته جنسیت، سن و … هم بی تاثیر نیست. توجه داشته باشید که این ویتامین به دلیل این که جزء ضروری ترین و مهم ترین ویتامین است، باید به صورت کامل در طول روز استفاده شود.

بهترین زمان برای خوردن ویتامین ث بعد از هر وعده غذایی می باشد. شما می توانید بعد از صرف ناهار و شام از این مکمل های غذایی و ویتامین ها برای تقویت و تامین انرژی مورد نظر خود در طول روز استفاده کنید. اگر می خواهید تاثیرگذاری این ویتامین را در جذب و هضم بهتر ببینید، به شما توصیه می کنیم، آن را همراه با غذا مصرف کنید.

خط نهایی:

در مقایسه با ویتامین C معمولی اجماع خوبی در بین پزشکان و محققین وجود دارد که ویتامین C لیپوزومال جذب ساده‌تری در بدن دارد و در نتیجه بدن راحت‌تر می‌تواند از آن استفاده کند.

این مسئله به نوبه‌ی خود می تواند به بهبود سلامت منجر شود و این موضوع به همراه فقدان نسبی اثرات جانبی می‌تواند این محصول را به یک مکمل خوب برای شما تبدیل کند.

و البته منابع غذایی عالی ویتامین C مانند اسفناج، بروکلی، سیب زمینی شیرین، پرتقال و فلفل دلمه‌ای را نیز فراموش نکنید. شاه می‌گوید خوردن ویتامین C ایده‌آل است اما اگر قرار است از مکمل آن استفاده کنید، ویتامین C لیپوزومال یک روش عالی است.

این مطلب برای ارتقا سطح اطلاعات عمومی شما توسط زنان 909 تهیه شده است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.