ویتامین ای در چه میوه هایی هست (غنی ترین ویتامینe)

ویتامین ای در چه میوه هایی هست: این روغن ها بهترین منبع برای دوز ویتامین E شما هستند

ویتامین ای برای سالم نگه داشتن پوست ، شفافیت و درخشندگی عالی است. این ماده به رشد سلولهای پوستی جدید کمک می کند و از سیستم ایمنی بدن برای اطمینان از عملکرد صحیح سلولهای پوستی ما پشتیبانی می کند .

. این یک آنتی اکسیدان است که به شما کمک می کند تا با اثرات زیست محیطی مضر مقابله کرده و آسیب های ناشی از اشعه ماورا بنفش را کاهش دهد. این ماده فقط یک ماده شگفت انگیز برای پوست شما نیست ، بلکه برای موهای سالم نیز مفید است. 

ویتامین E از پوست سر پشتیبانی کرده و با کاهش استرس اکسیداتیو و حفظ لایه محافظ لیپید ، پایه محکمی برای رشد به موهای شما می بخشد.

علائم کمبود ویتامین E چیست؟
  • واکنش‌های سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری‌زا به شدت افت می‌کند و منجر به بروز مشکلات سلامتی از سرما خوردگی تا سکته‌های مغزی می‌شود.
  • ضعف بینایی به همراه دارد که در نتیجه آسیب وارد شدن به سلول‌های عصب بینایی است.
  • مشکلات عضلانی متعدد از دیگر نشانه‌های کمبود این ویتامین در بدن است که در نهایت منجر به تحلیل رفتن عضلات می‌شود.
  • تعادل عصبی برای برقراری روابط عصبی از بین رفته و مشکلاتی همانند از دست دادن تعادل بدن و ناهماهنگی‌های شناختی رخ می‌دهد.
  • در موارد اندکی کم خونی، مشکلات ریزش مو، گوارش و ناباروری نیز از عوارض کمبود این ویتامین هستند.
ویتامین ای در چه میوه هایی هست

نحوه مصرف قرص ویتامین ای روی پوست

مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست برای چاقی صورت :به‌طورکلی مصرف ویتامین E به هر صورتی یک ضد چروک و ضد پیری پوست محسوب می‌شود. شما می‌توانید این کپسول را بخورید و یا حتی آن را روی پوست خود به ‌عنوان یک ماسک ماساژ دهید.

البته ماساژ ویتامین E روی پوست رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین می‌کند. اما طرز استفاده از ویتامین E بر روی پوست صورت به شکل زیر است:

قبل از اینکه به رختخواب بروید ابتدا پوست صورت خود را کاملا تمیز کرده و با یک حوله تمیز خشک کنید. اکنون یک عدد کپسول ویتامین E را با کمک یک سوزن سوراخ کرده و در یک ظرف کوچک قرار دهید. سپس به‌آرامی محتویات داخل کپسول را به‌طور دورانی برای حداقل 5دقیقه روی پوست صورت خود مالیده و ماساژ دهید.

البته دقت کنید که قبل از انجام این کار بهتر است یک‌بار محتویات کپسول را روی پوست گردن و یا بازو امتحان کنید تا از حساسیت نداشتن به این ویتامین بر روی پوست مطمئن شوید.

خاصیت ویتامین e
  • درمان آفتاب‌سوختگی
  • رفع کبودی دور چشم
  • رفع آفتاب‌سوختگی
  • رفع خشکی لب
  • افزایش استحکام دیواره‌ مویرگی و افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست
  • بازسازی و احیای سلولی و درنتیجه درمان زخم، جوش و چین‌وچروک
  • کاهش التهابات پوست و درنتیجه کاهش علائمی مانند جوش و اگزما
  • روشن کردن پوست با از بین بردن لکه‌های پوستی
  • رفع آکنه و از بین بردن جای جوش‌های قدیمی
  • تولید کلاژن و الاستین در سلول‌های پوست

ویتامین ای در چه میوه هایی هست

دانه آفتابگردان

در هر ۱۰۰ گرم ۳۳ میلی‌گرم ویتامین E

دانه آفتابگردان یا روغن آن، منبع خوبی برای ویتامین E هستند. روغن آفتابگردان نیز در هر ۱۰۰ گرم، ۴۱ میلی‌گرم ویتامین ای دارد؛ بنابراین شما می‌توانید از فراورده‌های دانه آفتاب‌گردان به شکل‌های مختلف برای تأمین نیاز بدن خود استفاده کنید.

دانه کاج

در هر ۱۰۰ گرم ۹٫۳ میلی‌گرم ویتامین E

شاید برای شما عجیب باشد اما دانه کاج در بیشتر نقاط دنیا به مانند همه دانه‌های دیگر خورده می‌شود. در این دانه مقادیر زیادی ترکیبات انرژی‌زا وجود دارد.

نوشته های مرتبط

برگه زردآلو

در هر ۱۰۰ گرم ۴٫۳ گرم ویتامین E

زرد الو خشک شده دارای مقادیر متوسطی فیبر به همراه قندهای لازم برای بدن در کنار انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین ای است. فیبر موجود در زردآلو خشک به تنظیم کلسترول خون و هضم آسان غذا کمک می‌کند.

کیوی

در هر ۱۰۰ گرم ۱٫۴ گرم ویتامین E

کیوی با وجود اینکه اندازه کوچکی دارد اما غنی از ترکیبات مغذی برای بدن است. از جمله این ترکیبات ویتامین E و ویتامین C است. وجود این دو عامل باعث افزایش سلامتی شما می‌گردد.

آواکادو

در هر ۱۰۰ گرم ۲٫۰۶ میلی‌گرم ویتامین E

آواکادو یکی از سالم‌ترین و مغذی‌ترین میوه‌های موجود در طبیعت است که دارای مقادیر کافی ویتامین ای نیز می‌باشد. علاوه بر این موارد، آواکادو تنها میوه‌ای است که اسید چرب غیراشباع سالم ضروری بدن را می‌تواند تأمین کند.

فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز

در هر ۱۰۰ گرم ۱٫۶ میلی‌گرم ویتامین E

فلفل دلمه‌ای دو ترکیب با عناوین لوتین و زاگزانتین در خود دارد که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کنند. این دو آنتی اکسیدان در سلامتی چشم و بینایی تأثیر زیادی می‌توانند داشته باشند.

گندم

در هر ۱۰۰ گرم ۰٫۸ میلی‌گرم ویتامین E

خوردن دانه گندم می‌تواند به کاهش وزن و همچنین مبارزه با اختلالات متابولیسمی کمک کند. دانه گندم غنی از منیزیم است که نقش مهمی در پیشگیری از دیابت دارد. دانه گندم را می‌توانید به صورت آسیاب شده یا روی سالاد میل کنید.

بیشترین ویتامین e در کدام میوه است

بروکلی

در هر ۱۰۰ گرم ۰٫۷ گرم ویتامین E

کلم بروکلی از جمله مواد غذایی است که از آن به عنوان ضد سرطان نیز یاد می‌شود. این ماده غذایی در کنار آنتی اکسیدان های فراوان، مقادیر ویتامین E لازم برای سلامتی شما را نیز در اختیار دارد.

بهترین قسمت؟ روغن های طبیعی که به راحتی در خانه های ما در دسترس هستند (روغن هایی که اغلب آنها را خالی می کنیم) نه تنها ویتامین E زیادی دارند ، بلکه می توانند برای پوست و مو استفاده شوند. به خواندن ادامه دهید!

روغن بادام

این روغن با ویژگی نرم‌کنندگی، مانع از دست رفتن آب پوست شما می شود. خاصیتی که از آن، گزینه ای عالی، برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست، مو و پوست سر می ‌سازد. برای همین استفاده از کرم مرطوب کننده حاوی روغن بادام برای افراد دارای پوست‌ خشک یا حساس، بسیار مفید و کمک کننده است.


روغن نارگیل

سرشار از آهن ، ویتامین K و از همه مهمتر ویتامین E است. به دلیل محتوای ویتامین E است که احتمالاً بهترین درمان برای کاهش لکه های تیره و رنگدانه های پوست شما است. ما به شدت توصیه می کنیم قبل از ضربه زدن به گونه ، چند قطره روغن نارگیل را روی صورت خود استفاده کنید تا جادو را ببینید.

روغن کرچک


خوب شما این را می دانید ، اما روغن کرچک روغن اصلی شما برای مژه های طولانی تر و حجیم و برای رشد بهتر موهای شما است. چرا تعجب می کنید؟ هیچ نکته ای برای حدس زدن وجود ندارد ، محتوای بالای ویتامین E موجود در آن است!

روغن زیتون

مقدار کافی ویتامین E دارد ، از این رو برای ترمیم مو بسیار مناسب است. بسیاری از مردم این را نمی دانند اما مصرف روغن زیتون نه تنها یک گزینه سالم است بلکه در واقع برای پوست شما نیز مفید است.ویتامین ای در چه میوه هایی هست

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.