چرا کالری میوه خشک بیشتر است ؟

چرا کالری میوه خشک بیشتر است : میوه های خشک میوه هایی هستند که محتوای اصلی آب از طریق خشک کردن در آفتاب یا با استفاده از خشک کن های مخصوص از آنها خشک می شود..

 آنها طعم شیرین ، ارزش غذایی بالا و ماندگاری طولانی مدت دارند. میوه های خشک بهترین گزینه برای برخی از میوه های فصلی هستند که در تمام طول سال در دسترس نیستند.

انواع مختلفی از میوه های خشک در بازار وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. در این دنیای سریع ، شما همیشه در هر کاری که انجام می دهید به دنبال میانبر هستید ، حتی در مورد مصرف غذا. 

چرا کالری میوه خشک بیشتر است

5 میوه فوق العاده خشک وجود دارد که می تواند در مورد سلامتی معجزه کند:

  • بادام – سلامت قلب ، کنترل قند خون ، مدیریت وزن
  • گردو – مبارزه با استرس ، مفید برای پوست و مو ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
  • خرما – محتوای آهن زیاد ، انرژی را تقویت می کند ، هضم غذا را تسکین می دهد
  • زردآلو – برای چشم مفید است ، سرشار از آهن و آنتی اکسیدان است ، استخوان ها و پوست را سالم نگه می دارد

آیا بادام زمینی میوه خشک است؟

بله ، بادام زمینی یک میوه خشک است. بادام زمینی به عنوان میوه های خشک فواید زیادی مانند مدیریت کاهش وزن ، حفظ سلامت قلب ، جلوگیری از سنگ کیسه صفرا و غیره دارد.

کدام میوه خشک برای پوست بهتر است؟

گردو و زردآلو بهترین میوه های خشک هستند که باید برای سلامت پوست مصرف شوند.چرا کالری میوه خشک بیشتر است

کدام میوه خشک سرشار از کلسیم است؟

بادام ، خرما ، زردآلو و کشمش منابع غنی از کلسیم هستند. اگر به دنبال افزایش مصرف کلسیم هستید ، این میوه های خشک را صبح زود مصرف کنید.

فواید میوه خشک برای لاغری

تقویت ایمنی و کمک به مبارزه با بیماری ها

نمی توان از فواید میوه های خشک و آجیل برای سلامتی چشم پوشی کرد. میوه های خشک مصرف مواد مغذی شما را افزایش می دهند زیرا سرشار از پتاسیم ، آهن ، فولات ، کلسیم و منیزیم هستند.

 مبارزه با سرطان

اگر با بادام خیسانده شده بزرگ شده اید ، از همان ابتدا با سرطان مبارزه کرده اید. مغز بادام و بادام هندی به نام محدود کردن سرطان پستان شناخته شده است. عناصر غذایی گیاهی که در زردآلو و سیب یافت می شوند ، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند.

 آجیل هایی مانند پسته از رشد تومورها به ویژه در ریه ها و پروستات جلوگیری می کنند. آجیل و گردوی برزیلی با سلول های سرطانی بدن نیز مقابله می کند.

کاهش وزن

افرادی که میوه های خشک را در رژیم غذایی خود دارند از مزایای میوه های خشک برای کاهش وزن به خوبی آگاه هستند. در صورت مصرف متوسط ​​، به شما در کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کنند. 

مبارزه با یبوست

میوه های خشک مانند انجیر فواید بسیاری دارند زیرا سرشار از فیبرهایی هستند که سلامت روده را تضمین می کنند. فیبر به بدن کمک می کند تا زباله های بدن را به راحتی از بین ببرد. از دیگر میوه های خشک رشته ای می توان به آلو خشک و زردآلو خشک اشاره کرد. پسته و خرما باعث انعطاف پذیری بیشتر روده شما می شوند و بنابراین یبوست را برطرف می کنند.

شکم خود را سالم نگه دارید

آلو خشک و سایر میوه های خشک دارای فیبرهای محلول و نامحلول هستند که باعث بهبود هضم غذا و سلامت معده و روده می شوند. فیبرهای محلول به عنوان پروبیوتیک عمل می کنند و باکتری های خوب مورد نیاز را حفظ می کنند. خواص ملین بادام و گردو به حفظ روده شاد کمک می کند.

 خواص ضد پیری و مناسب پوست

نوشته های مرتبط

میوه های خشک در ماسک صورت می توانند معجزه کنند ، پس آیا قرار دادن آنها در رژیم غذایی منطقی نیست؟ پوستی درخشان و براق و کنترل پیری از مزایایی است که میوه های خشک به پوست شما می رسانند. بادام و پسته به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند و گردو از خشکی پوست جلوگیری می کند.

مبارزه با کم خونی و تقویت هموگلوبین

کشمش و آلو خشک سرشار از آهن است و برای کسانی که کم خون هستند مفید است. میوه های خشک مملو از مواد مغذی مانند ویتامین B ، مواد معدنی مانند فسفر و مس و چربی های اشباع نشده هستند که باعث بازسازی سلول های خونی و هموگلوبین در بدن می شوند. بادام ، انجیر ، پسته و مغز بادام هندی نیز انرژی می دهد و باعث ایجاد مقاومت می شود .

حفظ قلب سالم

کشمش نقش مهمی در کاهش فشار خون سیستولیک دارد. آنها کلسترول را کنترل می کنند و مارکرهای التهابی را در بدن کاهش می دهند. 

سلامت استخوان

آلو خشک از استخوان سازی پشتیبانی می کند و همچنین باعث افزایش سلامت استخوان می شود. میوه های خشک همچنین به تقویت تراکم استخوان در تقویت استخوان ها و محافظت از آنها در برابر سایش زیاد کمک می کنند.

محققان نتیجه گرفتند که تشویق مردم به مصرف میوه های خشک بیشتر – بدون افزودن قند – می تواند روشی موثر برای افزایش مصرف مواد مغذی حیاتی آنها باشد.

براساس تجزیه و تحلیل اخیر ، مصرف کم میوه در ایالات متحده و سایر کشورها عامل اصلی بیماری و ناتوانی ناشی از رژیم غذایی است .

میوه منبع خوبی از مواد مغذی مانند فیبر و پتاسیم است که بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود ندارند. این ماده همچنین حاوی مواد مغذی فعال زیستی است که مزایای سلامتی اضافی از جمله پلی فنول ها و کاروتنوئیدها را فراهم می کند.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و دیابت نوع 2 همراه است.

عوامل مختلفی ممکن است در مصرف کم میوه تازه توسط افراد نقش داشته باشد ، از جمله محدود بودن دسترسی ، هزینه زیاد و فسادپذیری.چرا کالری میوه خشک بیشتر است

توصیه به اینکه افراد میوه خشک بیشتری مصرف کنند می تواند یک راه حل باشد.

میوه های خشک میتواند جایگزین مناسب و سالمی برای خوراکی ها و تنقلات روزمره باشد،( اگرچه این نوع از میوه ها هم دارای قند هستند، ولی این قند نسبت به سایر تنقلات سالمتر است) و همینطور برای مسافرت و تفریح و کوه نوردی هم از گزینه های خوشمزه و سالم می باشند، علاوه بر این ها سبک هستند و فضای کمتری اشغال میکنند.
البته استفاده از این نوع میوه جات علاوه بر محاسنی که دارد معایبی هم دارد، برای مثال ویتامین ها و مواد مغذی موجود در این میوه ها مخصوصاً ویتامینC خیلی راحت کاهش پیدا میکنند و یا از بین میروند.

اما تمام این تغییرات تخریبی نبوده است و گاهی اوقات نتیجه ی مثبتی دارند، برای مثال آلو و توت در حالت خشک مقوی تر هستند( اگرچه قند موجود در توت چند برابر میشود). و بعضی از میوه ها در حالت خشک آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به حالت تازه یشان دارند.

فیبر یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز برای خانم‌های باردار است که از طریق میوه‌های خشک تأمین می‌شود، زیرا تغییرات هورمونی در بارداری منجر به یبوست شده و با مصرف مکمل‌های آهن این مشکل تشدید می‌شود؛ بنابراین یک رژیم غذایی غنی از فیبر به تحریک روده و حل این مشکل کمک می‌کند.

 تفاوت کالری میوه خشک و تازه

روش‌های مختلف خشک کردن، اثرات کم و بیش متفاوتی بر روی مقدار مواد مغذی میوه‌ی خشک شده دارد

روش خانگی یعنی پهن کردن میوه‌ها در جلوی آفتاب موجب ضایع شدن شدید ویتامین C و برخی دیگر از مواد مغذی می‌شود.

در برخی موارد به منظور تسهیل فرآیند خشک کردن و کشتن میکروب‌های بیماری‌زا، ابتدا مدت كمی میوه‌ها را می‌جوشانند یا بخار می‌دهند.

 این کار باعث حفظ تیامین (ویتامینB1) و پیش ساز ویتامین A (بتاکاروتن) در میوه‌ها می‌شود؛ اما مقدار ویتامین C را بیشتر كاهش می‌دهد.

در بعضی دیگر از موارد، پیش از شروع خشک کردن میوه، از مواد دیگری مانند دی اکسید سولفور استفاده می‌کنند که این کار به حفظ برخی مواد مغذی مانند ویتامین A و C کمک می‌كند.

 ولی برخی دیگر از مواد مغذی (مثلا ویتامین B1) را از بین می‌برد. خشک کردن با دمای بالا موجب کاهش کیفیت پروتئین و ایجاد مشکل در هضم پروتئین میوه‌ها توسط بدن می‌شود.


بهترین زمان  خوردن میوه های خشک

در حالی که میوه های خشک را می توانید در هر زمان از روز مصرف کنید ، این میوه ها باید صبح زود مصرف شوند تا حداکثر مزایای آن را داشته باشید.

کدام میوه های خشک به کاهش وزن کمک می کنند؟

گفته می شود که بادام و بادام زمینی در کاهش وزن مفید هستند. آنها را صبح خیس یا خام مصرف کنید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.