گاز گرفتن سگ | پارس کردن توله سگ در شب

گاز گرفتن پارس کردن توله سگ : مطلع شوید چرا سگ تان گاز می گیرد. دهانی بازیگوش،که در آن یک سگ دست فردی را لای دندانهایش می گیرد یا دهانش را بدون اینکه واقعاً موجب درد شود اطراف دست فرد قرار می دهد، یک رفتار اجتماعی عادی در سگ ها است .

 

اگر سگ تان با پرخاشگری گاز می گیرد و صدمه می زند، ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد، و اگر به درستی اصلاح نشود به راحتی می تواند تبدیل به عادت طولانی مدت شود.

 

برای آن‌که از گاز گرفتن سگ جلوگیری کنید باید از همان تولگی، سگ را اجتماعی بار بیاورید. به خاطر داشته باشید که اگر گاز نگرفتن را در سن کم به سگتان آموزش دهید، بعید است که او در شرایط عادی گاز بگیرد.

 

 پس برای سگ خود زمان بگذارید و او را با افراد و حیوانات دیگر آشنا کنید و اجازه دهید که به آن‌ها عادت کند.

 

این نکته را نباید فراموش کرد که یک توله‌سگ اگر تجربه‌های جدید را به دست آورد، بعید است که در بزرگ‌سالی از دیگران بترسد و گاز بگیرد.

 

 


سگ باید در شرایط مختلف قرار بگیرد و کودکان، مردان و زنان را بشناسد و به آن‌ها عادت کند و تنها در این صورت است که تقریباً هیچ‌گاه سگ، غریبه‌ها و کودکان را گاز نخواهد گرفت.

 

گاز گرفتن پارس کردن توله سگ

 

درواقع ما باید اجتماعی شدن و گاز نگرفتن را از همان روزهای نخستین زندگی سگ به او آموزش دهیم.

 

2

 

به سگ تان آموزش دهید خوب بازی کند. ممکن است سگ تان مرزهای را کاملاً بشناسد، و ممکن است متوجه شود که گاز گرفتن اش از نظر شما بازیگوشی و مهربانی نست. عادت گاز گرفتن باید از همان سن پایین آموزش داده شود تا از موارد جدی تر گاز گرفتن یا صدمه زدن در آینده جلوگیری شود .

 

  • به محض گاز گرفتن یا صدمه زدن سگ تان با او بازی و تعامل نکنید. این به سگ تان کمک می کند تا متوجه شود که شما را با این کار ناراحت کرده است.
  • بعد از اینکه سگ تان عصبانی شد و شما را گاز گرفت، 10 دقیقه صبر کنید تا به او اجازه دهید آرام شود. دستتان را به او بدهید، اگر دوباره گاز گرفت، این فرآیند را تکرار کنید.
  • هر وقت سگ تان با شما مهربان شد، او را تحسین کنید و به او خوراکی بدهید.
  • کار را آهسته شروع کنید، و در طول بازی ترکیب سریعتر حرکات دست تان را اضافه کنید. این کار به سگ تان اجازه می دهد تا به ارامی بدون احساس تهاجمی یا وحشت زدگی با بازی سرعت بالا سازگاری پیدا کند.
  • اگر معتقد اید که سگ تان در حین برقراری ارتباط، سگ های دیگر را گاز می گیرد باید به سگ تان پوزه بند ببندید، یا تا حد امکان مانع تعاملات او با سگهای دیگر شوید. 

 

3

 

از اسباب بازی به عنوان جایگزین استفاده کنید. اگر سگ تان مثل یک بازی به شما حمله کرد و صدمه زد، ممکن است نیاز یه جایگزینی داشته باشد تا بتواند انرژی اش را تخلیه کند. سعی کنید یک تکه استخوان یا اسباب بازی جویدنی به سگ تان بدهید تا نیاز به گاز گرفتن او را دوباره هدیات کنید .

 

 

  • زمان بازی بدون تماس یا با تماس کمتر را افزایش دهید. برای مثال، بازی واکشی یا مسابقه طناب کشی احتمالاً کمتر از کشتی گرفتن موجب واکنش گاز گرفتن/صدمه زدن می شود.
  • اگر سگ تان مایل است وقتی شما ایستاده یا در اطراف خانه تان پیاده روی می کنید، مچ پای تان را گاز بگیرد، سعی کنید یک اسباب بازی که دوست دارد را در جیب تان قرار دهید.
  • وقتی سگ گاز گرفت، از حرکت بایستید، اسباب بازی را به او نشان دهید، و او را به بازی با اسباب بازی به جای گاز گرفتن تشویق کنید. هر وقت شما را گاز نگرفت او را تحسین کنید. با گذشت زمان، ممکن است دیگر نیاز به آوردن اسباب بازی نباشد و او را با متوقف کردن هر کاری که انجام می دادید و بی حرکت ایستادن آموزش دهید.

 

4

 

بگذارید تا بداند این یک مشکل است. سعی کنید هر وقت سگ تان شما را گاز گرفت صدای واق واق سگ را درآورید. این ممکن است به تعبیر خودش (به زبان خودش) برقراری ارتباط با او باشد، که آنچه را که انجام می دهد موجب ناراحتی و اندوه شما شود. بعد از اینکه واق واق کردید، او را برای 30 تا 60 ثانیه نادیده بگیرید طوریکه بفهمد شما ناراحت هستید .

 

5

 

سعی کنید از بطری اسپری استفاده کنید. در حالی که بیشتر سگ ها از بودن در آب یا اطراف آب لذت می برند، اسپری آب به صورت سگ هم برای او ناخوشایند است و هم موجب وحشت زدگی اش می شود، و برخی از مربیان آن را یک روش مؤثر برای اصلاح رفتار بد سگ ها بدون اینکه واقعاً موجب ناراحتی شود در نظر می گیرند.

 

  • به محض اینکه سگ تان گاز گرفت او را سرزنش کنید و بگوئید “نه”.
  • بلافاصله بعد از سرزنش کردن او، با یک بطری آب پاش ساده آب تمیز روی او اسپری کنید .

 

6

 

استفاده از یک ماده بازدارنده طعم و مزه را در نظر بگیرید. اگر همه روشهای موفقیت آمیز نبودند، قرار دادن چیزی با مزه ناخوشایند و بد روی دست یا مچ پاهای تان (یا هر جای دیگری که مایل از گاز بگیرد /صدمه بزند) می تواند به مهار کردن این رفتار کمک کند .گاز گرفتن پارس کردن توله سگ

 

  • یکی از معروف ترین مواد بازدارنده طعم و مزه اسپری سیب تلخ است. این ماده برای سگ ها سمی نیست، اما مزه آن برای بیشتر سگ ها یک بازدارنده مؤثری است.
  • از این ماده بازدارنده حداقل به مدت دو هفته استفاده کنید. بعد از این مرحله، سگ تان باید یاد گرفته باشد که این ماده بازدارنده برای او ناخوشایند است، و احتمال دارد شما از آن برای متوقف کردن او استفاده کنید .

 

شما باید جای خواب مخصوصی را به سگ اختصاص دهید و بهتر است که هرگز سگ را در رختخواب خودتان نخوابانید. سگ باید محل و مکان خود را در خانه بداند.

 

 

اگر به او اجازه بدهید که هر کاری را که خودش دوست دارد انجام دهد، تصور می‌کند که او می‌تواند همه‌چیز را کنترل کند و او فرمانروا است. اگر می‌بینید که سگتان بیش‌ازحد فعال است، بهتر است او را نادیده بگیرید و به او توجه نکنید تا خودش آرام شود.

 

اگر آرام شد، باید به او تشویقی بدهید. اگر رفتار صحیحی داشت به او عشق و محبتتان را نشان دهید. سگ باید رد یا تائید رفتارش توسط شما را درک کند.

 

 شما با نشان دادن حالت درد به سگ و توجه نکردن به او، او را متوجه می‌کنید که کار اشتباهی کرده است و او یاد می‌گیرد که شما رئیس هستید نه او؛ و شما از این طریق به سگ قدرت و صاحب بودن خود را نشان می‌دهید. فراموش نکنید که شما حتماً باید به سگ بیاموزید که گاز نگیرد.
توصیه می‌شود که برای غذا دادن و آب دادن به سگ ساعت و زمان مشخصی را تعیین کنید و بهتر است که این زمان بعد از صدازدن آن‌ها و درست رفتار کردن آن‌ها باشد. زمانی که سگ رفتار اشتباهی می‌کند، به او غذا ندهید تا متوجه شود که اگر رفتار اشتباهی کند آنچه را که می‌خواهد انجام نمی‌دهید؛  البته باید  توجه داشته باشید که این رفتار رفتار و آموزش شما  باید پیوستگی و  استمرار داشته باشید.

 

برای جلوگیری از پارس کردن سگ روی آن سرکه اسپری کنید:

 

چه آنها سگهای وحشی باشند چه از نژادی که به طور طبیعی واق واق می کنند، همه ما می دانیم که نگهداری از سگهای پر سروصدا چقدر دشوار است. این مسئله فقط موجب بیداری ایالات متحده نشد، بلکه همسایگان این کشور نیز متوجه شدند، که این مسئله می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.

 

نوشته های مرتبط

به همین دلیل مهم است در مورد روشهای مختلف مؤثر برای تربیت سگ تان و متوقف کردن آنها از پارس کردن برنامه ریزی کنید.

 

یک روش پیگیری، اسپری کردن سرکه روی سگ برای جلوگیری از پارس کردن آن است، هر چند من مطمئن نیستم. آیا سرکه زیادی باید روی سگها اسپری کرد، و آیا این روش واقعاً به پارس کردن کمک می کند؟ من این تحقیق را انجام دادم و آن را روس سگ خودم آزمایش کردم، بنابراین در مورد یافته هایم بخوانید تا یاد بگیرید!

 

آیا می توان با اسپری سرکه روی سگ از پارس کردن آن جلوگیری کرد؟

 

من در مورد روشهای که می توان برای متوقف کردن پارس سگ ها به کار برد مطالب زیادی شنیده ام. از ابزاری مثل پوزه بند و قلاده ها گرفته تا اسباب بازیهای عروسکی و آموزش سخت، و بسیاری از ابزارهای دیگر! من همین حالا اتفاقی به استفاده از سرکه در بطریهای اسپری برای متوقف کردن سگها از ایجاد سروصدا و انجام رفتار پر سروصدا برخوردم.

 

بله، من در مورد پاشیدن آب برای جلوگیری از رفتار بد اطلاع داشتم، اما با سرکه، بیشتر از چشمان آنها می ترسم! بنابراین، همانطور که اظهارت مردم در مورد استفاده از سرکه را می خواندم، کمی قابل درک بود.

 

دلیل اینکه چرا مردم از مخلوط سرکه با اب بیشتر استفاده می کنند این است که بو قابل تشخیص است. سگها از بوی سرکه بیزا اند، این کار می تواند آنها را از تکرار عادت بد، و در این مورد، از پارس کردن بازدارد. وقتی سرکه با اب مخلوط می شود، می توان بدون نگرانی در مورد تأثیر سرکه بر بینایی آنها یا به طور کلی بر سلامتی آنها اسپری کرد.

 

همچنین، با اسپری آب یا سرکه می توان تمرکز سگ بر پارس کردن را به هم زد، و او را متوقف کرد. مه و اسپری کردن ناگهانی، همراه با بوی سرکه، می تواند او به طور غیر منتظره ای از پارس کردن دوباره بازدارد.

 

اما توجه کنید که اسپری نباید به عنوان تنبیه به کار رود. باید آنها را از جا بپراند، پارس کردن آنها را قطع کند و آن را به طور امید وار کننده ای در دراز مدت متوقف کند. من سعی کردم تا از اسپری سرکه روی سگ داشهوند استفاده کنم که عادت دارد زیاد پارس کند و نتایج مثبتی گرفتم!

 

چگونه اسپری سرکه روی سگ او را از پارس کردن بازمی دارد

 

حالا که با نحوه تأثیر سرکه برای کمک به توقف پارس کردن سگها آشنا شدید، استفاده درست از آن به چه نحوی است؟ در این قسمت روشهای مختلفی در مورد نحوه اسپرس کردن سرکه روی سگ برای توقف واق واق کردن آن وجود دارد: گاز گرفتن پارس کردن توله سگ

 

  1. ترکیب سرکه چیست؟

 

شما نباید از سرکه خالص برای بازداشتن سگ از پارس کردن استفاده کنید، این کار ممکن است به چشمها یا دهان آنها آسیب برساند. همینطور، بهتر است ترکیبی از آب و سرکه تهیه کنید، آب بیشتر از سرکه اضافه شود.

 

7/8 قسمت آب را با 1/8 قسمت سرکه ترکیب کنید. می توانید از سرکه سفید یا سرکه سیب استفاده کنید. از سرکه تند یا طعم دار استفاده نکیند، می تواند دردناک باشد!

 

  • از بطری اسپری معمولی تان استفاده کنید

 

در واقع دو نوع روش برای اسپری مخلوط سرکه جهت متوقف کردن سگ تان از پارس کردن وجود دارد. توصیه من این است که از بطری اسپری به خاطر قابلیت دسترسی آسان آن استفاده کنید.

 

مقدار لازم از ترکیب را درون بطری بریزید و وقتی آنها شروع به پارس کردند، بگویید “ساکت” و آن را روی صورت یا دهان سگ اسپری کنید. یکبار اسپری کنید، و فقط زمانی آن را تکرار کنید که دوباره شروع به پارس کردن کند.

 

  • از هفت تیر آبی استفاده کنید

 

بعضی از افراد در واقع از هفت تیر آبی یا تفنگ آب پاش استفاده می کنند که می توانید مستقیم مخلوط را در دهان سگ تان اسپری کنید. این روش امن و قابل هضمی است، اما برای تنفر آنها از مزه سرکه و متوقف کردن آنها از این عمل کافی است.

 

هر وقت سگ تان شروع به پارس کرد، از هفت تیر آبی استفاده کنید و مقداری از مخلوط را به دهان سگ بریزید. محکم و با لحن کنترل شده ای بگویید “ساکت شو”. اگر دوباره پارس کرد اسپری مخلوط را تکرار کنید.

 

  • حتماً بعد از این کار او را تحسین کنید و به او جایزه بدهید

 

وقتی روی سگ تان اسپری کردید و او دیگر پارس نکرد، بعد از این کار حتماً او را ستایش کنید و جایزه دهید. با این کار، او متوجه خواهد شد که پارس نکردن کار درستی است و بیشتر تشویق می شود ساکت بماند.

 

شما می توانید بعد از چند ثانیه سکوت با خوراکیهای کوچک به او جایزه دهید، و همچنین با کلمات خوب او را تحسین کنید. سگ تان را تنبیه نکنید یا به او آسیب نزنید!

 

5 سایر نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرند

 

علاوه بر روشهای مربوط به نحوه اسپری کردن سرکه به سگ تان، نکات دیگری را برای دنبال کردن در این قسمت ارائه می دهیم:

 

  • مستقیماً به چشمهای سگ تان اسپری نکنید
  • وقتی سگ تان پارس می کند بلافاصله اسپری کنید
  • اگر وقتی سگ پارس می کند فرصت ندارید از این مخلوط روی سگ تان بپاشید از اسپری استفاده نکنید. او متوجه نمی شود که چرا به او اسپری کردید

 

نتیجه گیری مطلوب: گاز گرفتن پارس کردن توله سگ

 

با وجود روشهای مختلف زیاد برای جلوگیری از پارس کردن، شما به چیزی نیاز دارید که هم مؤثر باشد و هم بتوان برای طولانی مدت از آن استفاده کرد. سرکه روش کاملاً مؤثری است، اما توجه کنید که برای اینکه نتیجه خوبی حاصل شود باید این کار را به درستی انجام دهید!

 

امیدوارم، این مقاله پاسخی به این سؤال تان باشد که آیا می توانید از سرکه برای جلوگیری از پارس کرن سگ تان استفاده کنید. حالا که متوجه شدید می توانید این کار را انجام دهید، این روش ایمن و مؤثر را امتحان کنید و ببینید که آیا این کار عملی است یا نه.  گاز گرفتن پارس کردن توله سگ

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.