بارداری بلافاصله بعد از (تخمک گذاری )

بارداری بلافاصله بعد از سقط جنین : بارداری می تواند خوشبختی زیادی برای شما و خانواده شما به همراه داشته باشد. با این حال ، سقط جنین یا سقط جنین غیر ارادی ممکن است بسته شادی شما را از بین ببرد. با این حال ، خبر خوب این است که شما همیشه می توانید برای یک بارداری دوباره برنامه ریزی کنید.

بارداری بلافاصله بعد از سقط جنین

 

سقط جنین تاثیری در باروری زن ندارد و روند تخمک گذاری پس از سقط جنین از سر گرفته می شود. این بدان معنی است که باردار شدن پس از سقط جنین بسیار امکان پذیر است. با این حال ، هنگامی که سقط جنین به روشی نادرست انجام شود ، ممکن است در موارد نادر منجر به عوارضی مانند ضربه به مثانه و روده و آسیب طولانی مدت به سیستم تولید مثل شود. بیشتر از این ، این یک عفونت است که می تواند بعداً لوله ها را مسدود کند. این عوارض عمدتا در صورت عدم مهارت جراح یا فاقد ابزار لازم برای انجام این روش ایجاد می شود.

آیا فکر می کنید ، “چه زمانی میتوانید بعد از سقط جنین باردار شوید؟” ما به شما خواهیم گفت به محض اینکه تخمک گذاری پس از سقط جنین از سر گرفته شود ، می توانید دوباره باردار شوید. اگر از اقدامات جلوگیری از بارداری استفاده نکرده اید ، در موارد نادر ، در صورت تخمک گذاری می توانید طی 7-10 روز باردار شوید. اما ، این امر توصیه نمی شود زیرا بدن باید خود را بهبود بخشد.

پزشکان توصیه می کنند حداقل 3 ماه قبل از تلاش مجدد برای یک بارداری صبر کنید. این امر برای اطمینان از امنیت و سلامتی مادر و کودک است.بارداری بلافاصله بعد از سقط جنین

اگر سقط جراحی کرده اید یا روش D&C (اتساع و کورتاژ) دارید ، به شما توصیه می شود حداقل یک ماه صبر کنید تا رحم بهبود یابد. اگر سقط جنین شما در سه ماهه دوم یا سوم بوده است ، پزشک ممکن است توصیه کند که بیشتر منتظر بمانید تا بتوانید به راحتی استراحت کنید. همچنین ممکن است برای کاهش احتمال نقص لوله عصبی در بارداری بعدی مکمل های اسید فولیک برای شما تجویز شود. اگر هیچ عارضه پزشکی وجود نداشته باشد ، بارداری ایمن است.

آیا سقط جنین می تواند باعث نازایی شود؟

سقط جنین به سلامتی جسمی و روحی شما آسیب می زند. اگر سقط جنین به طور قانونی توسط یک جراح ماهر انجام شده باشد ، هر زمان که برای بارداری آماده هستید ، دیگر نباید مشکل بارداری داشته باشید. با این حال ، اگر فسخ به طور غیرقانونی یا در شرایط ناپاک انجام شود ، احتمال بارداری برای بار دوم کاهش می یابد. ممکن است عوارضی مانند عفونت ، اسکار یا سقط جنین ناقص وجود داشته باشد که منجر به خطرات عمده سلامتی برای زنان می شود.

مشکلات نازایی در موارد زیر ایجاد می شود:

 

 یک سقط جنین ناقص در جایی که بارداری به پایان رسیده باشد ، اما بقایای جنین به طور کامل برداشته نشده است. بنابراین ، افزایش خطر ابتلا به عفونت ، اسکار و عوارض وجود دارد.

  • در برخی موارد ، اگر روش D&C به درستی و با دقت انجام نشود ، احتمال آسیب به رحم هنگام تمیز کردن زیاد است.
  • بیماری التهابی لگن (PID) عفونتی است که می تواند در بعد از سقط ایجاد شود. اگر به موقع درمان نشود ، می تواند باعث انسداد در اطراف یا داخل لوله های رحمی شود و خطر بارداری خارج رحمی را افزایش دهد.
  • ممکن است در داخل رحم یا راس دهانه رحم شما زخم ایجاد شود (دهانه رحم . پزشک شما ممکن است از طریق هیستروسکوپی ، روشی که به وسیله آن دوربین کوچکی از دهانه رحم به رحم منتقل می شود تا علائم این چنینی بررسی شود. پزشک ممکن است به طور همزمان بافت زخم شده را ترمیم کند. ایجاد زخم غیرطبیعی در رحم ممکن است در اثر تراشیدن رحم با کورت در طی روش D & C ایجاد شود. در صورت ایجاد زخم گسترده ، ممکن است منجر به نازایی شود. به آن سندرم آشرمن گفته می شود.  به همین ترتیب ، ساکشن سقط جنین / ساکشن کورتاژ خطر ایجاد زخم را کاهش می دهد.
  • اگر سابقه سقط جنین متعددی داشته باشید ، ممکن است ضعف دهانه رحم داشته باشید که می تواند به دلیل گشاد شدن دهانه رحم باشد که در حین عمل انجام شده است. این ممکن است با چند بخیه درمان شود تا دهانه رحم بسته بماند.
آیا سقط جنین روی باروری تأثیر دارد؟

سقط جنین به طور کلی در بارداری آینده تداخل ندارد. اگر قصد بارداری دارید و رحم شما آماده بارداری است ، جای نگرانی نیست.

به دلیل پیشرفت در علوم پزشکی ، سقط جنین اکنون یک روش ایمن است. هنگامی که تحت مقررات پزشکی مناسب و توسط یک متخصص انجام شود ، تاثیری در باروری در آینده ندارد. اگر سقط جنین توسط پزشک بی تجربه غیرقانونی یا نادرست انجام شده باشد ، احتمال آلودگی یا آسیب به اندام های تولید مثل مانند لوله های رحمی ، تخمدان ها یا پوشش رحم وجود دارد.

سقط جنین شامل گشادی دهانه رحم است. اگر به طور مکرر انجام شود ، می تواند دهانه رحم را ضعیف کرده و منجر به اتساع زودرس شود. علاوه بر این ، چندین روش D&C می تواند منجر به ایجاد زخم در داخل رحم یا در قسمت بالای دهانه رحم شود.

نوشته های مرتبط

تخمک گذاری بعد از سقط جنین

حدودا بعد از سقط جنین دقیقا پس از دو هفته، انتظار تخمک گذاری داشته باشید. سیکل قاعدگی شما از روز اول شروع شده و خونریزی متوقف می شود. وقتی میزان هورمون های شما به نرمال بازگردد و دوره شما تمام شود، احتمالا تخمک گذاری می کنید.

اگر می خواهید شانس خودتان را برای بارداری موفقیت آمیز افزایش دهید، باید سعی کنید دوباره بعد از دوره قاعدگی باردار شوید. علاوه بر آن وقتی سعی کنید بعد از سقط جنین باردار شوید، احتمالا بارور خواهید شد و ریسک کمتری برای عوارض بعد از آن مثل به دنیا آوردن جنین مرده، پره اکلامپسی و زایمان جنین با وزن بسیار پائین خواهد داشت.

تقویت رحم بعد از سقط برای بارداری مجدد

زنانی که بیش از یک سقط جنین داشته اند ، پس از انجام این روش در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار دارند. در برخی موارد ، لوله های رحمی مسدود شده و تصور طبیعی را غیر ممکن می کند.

  1. پروتئین: از آنجا پروتئین ماده ضروری برای ساخت گلبولهای (سلول ها) خونی جدید است، بدن برای بازیابی قوای خود به پروتئین نیاز دارد. غذاهای سرشار از پروتئین برای افزایش تعداد سلولهای خون بسیار مفید هستند.
  2. غذاهای سرشار از کلسیم: لبنیات کم چربی در عین حال که حاوی کلسیم هستند و نیاز شما را مرتفع می سازند، از کلسیم موجود در استخوان و دندان ها نیز پشتیبانی می کنند. مصرف روزانه یک یا 2 وعده شیر باعث افزایش ویتامین د برای جذب کلسیم و کلیه ویتامین های ب مورد نیاز می شود. مراقب میزان کالری مصرفی خود باشید.
  3. سبزیجات و میوه ها: این گروه از مواد غذایی حاوی مواد معدنی و ویتامین هستند، همچنین به عنوان فیبرهای غذایی برای تقویت دستگاه گوارش و افزایش جذب مواد مغذی عمل می کنند، می توانید سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  4. غلات: نان گندم کامل (نان سبوس دار)، برنج قهوه ای و غلات علاوه بر این که کم کالری و منبع باورنکردنی فیبر غذایی به شمار می آیند، سرشار از مواد معدنی، آهن و ویتامین ها هستند و می توانند از بروز سوء تغذیه جلوگیری کنند.
  5. غذاهای غنی از آهن: این غذاها نقش مهمی در کم خونی ناشی از سقط جنین در اثر مصرف قرص دارند. برای جلوگیری از کم خونی غذاهای سرشار از آهن مانند غذاهای دریایی، گوشت قرمز، لبنیات، جگر مرغ و سبزیجاتی مانند کدو حلوایی (کدو تنبل)، اسفناج ، لوبیا، غلات سبوس دار توصیه می شود.

نیازی نیست که بعد از سقط کار بخصوصی انجام دهید. با درپیش گرفتن تغذیه سالم، ورزش، حفظ آرامش و دوری از استرس به عنوان راههای تقویت رحم بعد از سقط جنین می توانید به راحتی بدنتان را برای بارداری مجدد آماده کنید.

بارداری موفق بلافاصله بعد از سقط

در اینجا چند نکته برای بارداری ایمن پس از سقط جنین آورده شده است:

  • قبل از برنامه ریزی برای بارداری با یک مشاور مامایی خود صحبت کنید.
  • یک سبک زندگی سالم داشته باشید و سیگار کشیدن و نوشیدن را ترک کنید. مصرف کافئین خود را کاهش دهید.
  • داشتن زندگی جنسی فعال با شریک زندگی خود احتمال بارداری را افزایش می دهد.
  • هنگام تخمک گذاری مرتباً رابطه جنسی برقرار کنید. می توانید یک کیت تخمک گذاری بخرید یا یک برنامه ردیاب تخمک گذاری روی تلفن هوشمند خود بارگیری کنید.
  • بعد از مقاربت ، با قرار دادن یک بالش زیر باسن ، پاها و باسن را بلند کنید..
  • به این فکر کنید که آیا از نظر جسمی و روحی آماده اید تا بارداری را دوباره کنترل کنید. اگر برای بارداری آماده نیستید ، از روش های جلوگیری از بارداری مانند کاندوم یا ضد بارداری استفاده کنید.
  • اگر چندین سقط جنین داشته اید ، همچنین می توانید با انجام تمرینات کگل عضلات کف لگن خود را تقویت کنید.
  • اگر اخیراً سقط جنین کرده اید ، اجازه دهید بدن شما بهبود یابد و برای بارداری بعدی آماده شود. بارداری خیلی زود پس از سقط باعث استرس و اضطراب می شود و در نتیجه روی رشد جنین تأثیر می گذارد.
  • اگر پس از سقط جنین قادر به باردار شدن نیستید ، با یک متخصص باروری برای IVF یا IUI مشورت کنید.

سقط جنین درهای مادر شدن را نمی بندد. تا زمانی که این کار در یک کلینیک مجاز انجام شود ، دیگر مشکلی برای باردار شدن ندارید. بارداری بلافاصله بعد از سقط جنین

بارداری ناخواسته و سقط جنین

سقط جنین برای خانمها معمول است به این امید که بعداً در شرایطی که وضعیت آنها با ثبات تر است ، باردار شوند. هنوز ، این روش یک تهاجم است و قابل درک است که این واقعیت ممکن است نگرانی هایی در مورد اثرات آن ایجاد کند. اگر در زندگی خود یک یا چند سقط جنین داشته اید و اکنون نگران تجربه ناباروری هستید ، طبیعی است که هر نوع عارضه ای را که تجربه می کنید ، به این انتخاب ها نسبت دهید. 

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که سقط جراحی یا پزشکی باعث ناباروری شود. به خصوص اگر این روش توسط یک متخصص در یک محیط ایمن انجام شده باشد ، در این صورت نباید به توانایی شما برای باردار شدن در زمان مناسب آسیب برساند. اگر این روش با برخی از عوارض همراه باشد ، احتمال آخرین تأثیر بر اندام های تولید مثل وجود دارد. 

اگر نگران هستید که این مورد در مورد شما اتفاق بیفتد ، بهترین کار شما جستجوی مشاوره باروری است تا دقیق ترین اطلاعات را در مورد شرایط خود بدست آورید. قبل از انجام این کار یا ادامه جستجوی آنلاین خود ، در مورد آنچه باید درباره سقط جنین و ناباروری بدانید بیشتر بخوانید.بارداری بلافاصله بعد از سقط جنین

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.