بهترین قرص برای باردار شدن (داروهای تقویتی)

بهترین قرص برای باردار شدن :

بهترین ویتامین ها در زمینه ی باروری که به شما و شریک زندگیتان برای بارداری کمک میکنند.

با استفاده از این ویتامین های مفید، باروری خود را افزایش داده و بدن خود را برای سالم ترین بارداری ممکن آماده کنید.

ویتامین های زیادی وجود دارند که میتوانند به شما برای باردار شدند کمک کنند و توصیه میشود که دو تا سه ماه پیش از تلاش برای بارداری، دریافت آنها را شروع کنید. در این زمینه، پزشکان، کادر درمان و متخصصان باروری، تاکید میکنند که برخی از ویتامین های بارداری بهتر میتوانند به باروری کمک کرده و میزان دریافت آنها را نیز مشخص نموده اند.

بهترین قرص برای باردار شدن

بهترین قرص برای باردار شدن

ویتامین های زیادی وجود دارند که میتوانند به شما برای بارداری کمک کنند. اما موارد زیر، به گفته ی متخصصین، تعدادی از بهترین ویتامین های باروری برای زنان میباشند.

مواردی وجود دارد که می توانید در حال حاضر قبل از بچه دار شدن انجام دهید که بر باروری شما و سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد.

سلامت شما قبل از بارداری بر سلامت مادام العمر نوزاد شما تأثیر می گذارد. با رعایت توصیه های زیر می توانید:

  • باروری خود را بهبود بخشید
  • از سلامت آینده نوزاد خود محافظت کنید
  • خطر مشکلات بارداری را کاهش دهید

قرص تقویت تخمدان برای بارداری

فولیک اسید

دریافت فولیک اسید (یا همان ویتامین ب9) در میان زنان باردار رایج است و به منظور کاهش ریسک اختلالات لوله ی عصبی برای بچه استفاده میشود.

اما نشان داده شده که این ویتامین همچنین میتواند منجر به افزایش میزان باروری شده و به دلایل مختلف، ایده ی خوبی خواهد بود که دریافت مکمل های فولیک اسید را زودتر آغاز کنیم. فولیک اسید میتواند به شکل جداگانه و یا به عنوان بخشی از ویتامین های پیش از زایمان دریافت شود.

به گفته ی مارک ترولیس پزشک و بنیان گذار و مدیر مرکز IVF، فرتیلیتی کر” همه ی زنان، حتی اگر در تلاش برای بارداری نیستند، باید روزانی 400 میکروگرم فولیک اسید دریافت کنند.”.

اما زنان باردار و افرادی که در تلاش برای بارداری هستند،  روزانه میتوانند حداکثر تا 1 میلی گرم فولیک اسید دریافت نمایند.بهترین قرص برای باردار شدن

ویتامین E

ممکن است ویتامین E را از طریق محصولات مراقبت از پوستی که به شما قول کاهش چین و چروک ها را میدهند بشناسید. این به آن دلیل است که عملکرد این ویتامین در زمینه ی ترمیم سلولی است و همین ویژگی همچنین باعث میشود که این ماده به عنوان یک ویتامین باروری نیز مفید باشد.

شاه توضیح میدهد: ” ویتامین E یک ماده ی مغذی ضروری برای تخمدان هاست و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان ضد پیری عمل میکند. زنانی که قصد بارداری دارند، میتوانند از دریافت مکمل های ویتامین E سود ببرند، چرا که این مکمل ها منجر به حمایت از کیفیت تخمک میشود که یکی از بخش های مرکزی در زمینه ی باردار شدن و تکمیل بارداری است.”.

داروهای تقویتی برای باردار شدن

ویتامین D

اگرچه بهترین راه دریافت ویتامین D، مواجهه ی سالم با نور خورشید است، کمبود این ویتامین امروزه شایع است و این خبری بد برای افرادی است که قصد بارداری دارند. شاه میگوید: ” ویتامین D برای ایجاد هورمون های سالم ضروری است. هورمون ها ترکیب های انتقال دهنده یا پیام رسان اصلی در بدن هستند و این پیام ها هستند که در طول ماه قالب چرخه ی قاعدگی زنان را تعیین میکنند و تعادلی را در طول بارداری حفظ مینمایند.”

روغن ماهی

روغن ماهی معممولا به خاطر تاثیر مثبتش بر تکامل مغز بچه به رژیم ویتامین های پیش از زایمان اضافه میشود. اما به گفته ی ترولیس، نشان داده شده که  اسید های چرب امگا 3 ( که معمولا به شکل قرص های روغن ماهی دریافت میشوند) همچنین میتوانند منجر به بهبود باروری زنان شوند.

این ماده میتواند کیفیت تخمک را افزایش دهد که برای بارداری اهمیت دارد. مادران باردار باید حداقل روزانه 300 میلی گرم از این ماده دریافت کنند.

کو آنزیم Q10 (CoQ10)

CoQ1، یک ترکیب طبیعی در بدن است که نشان داده شده میتواند منجر به افزایش باروری به ویژه در زنان بالای 40 سال شود و در نتیجه تبدیل به یکی از ویتامین های باروری پرطرفدار گشته است. شاه بیان میکند که خودش تاثیرات مثبت این ماده را، از بهبود کیفیت تخمک تا افزایش ضخامت پوشش رحم دیده است.

(او میگوید که زنانی که دارای پوشش رحمی نازکی هستند، سخت تر باردار میشوند.). او به پژوهشی اشاره میکند که نشان میدهد دریافت Coq10 همراه با کلومید منجر به افزایش میزان باوری برای زنان دچار اختلال تخمدان پلی کیستیک شده است. دوز توصیه شده از این ماده بین 150 تا 600 میلی گرم روزانه متغیر است.

بهترین قرص برای درمان ناباروری

نوشته های مرتبط

سلنیم

شاه، سلنیم را با توجه به قدرت آنتی اکسیدانی اش، یک ” سوپرویتامین برای باروری و بارداری” مینامد. این ماده ی مغذی میتواند به بهتر شدن سلامت فولیکول های تخمدانی کمک کند که همان جایی است که تخمک ها رشد کرده و آزاد میگردند.

او بیان میکند که ” فقدان سلنیوم میتواند منجر به اختلالات تکاملی یا سقط جنین شده و میتواند به سیستم عصبی جنین در حال تکامل آسیب بزند “. توصیه میشود که زنان باردار حدود 60 میکروگرم سلنیوم به طور روزانه دریافت نمایند.

ویتامین های باروری برای مردان

برای تانگو رقصیدن دو نفر لازم است! پس نباید ویتامین های باروری مردان را فراموش کنیم.بهترین قرص برای باردار شدن

فولیک اسید

اگر فکر کردید که فولیک اسید تنها برای زنان است، در اشتباه بوده اید. ” مردانی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند، باید مولتی ویتامین های دارای فولیک اسید دریافت کند که منجر به بهبود سلامت اسپرم و در نتیجه بچه خواهد شد.”

CoQ10

این ماده نیز یکی دیگر از ویتامین های باروری است که هم برای مردان و هم برای زنان در تلاش برای بارداری مفید است. شاه بیان میکند : ” مطالعات نشان میدهند که CoQ10 میتواند منجر به افزایش تعداد اسپرم شده و مورفولوژی آنها را بهبود ببخشد”.

ماروت توصیه میکند که مردان به منظور بهبود کیفیت مایع انزالی، 200 میلی گرم CoQ10 روزانه دوبار دریافت کنند.

بهترین داروی گیاهی برای زود باردار شدن

سلنیوم

قدرت های آنتی اکسیدانی سلنیوم برای مردان به اندازه ی زنان مهم است. شاه توضیح میدهد: “سلنیوم پایین در مردان میتواند با کاهش توان حرکتی اسپرم و کیفیت مایع انزالی، منجر به ناباروری شود. یک پژوهش نشان داده است که مردانی که نابارور بوده و سپس رژیمی از سلنیوم و ویتامین E دریافت کرده اند، افزایش توان حرکتی اسپرم داشته و میزان بالاتری از باروری را دارا بوده اند.

روی

شاه میگوید: ” نشان داده شده که مردانی که سطح پایینی از روی دارند، تعداد اندک و کیفیت پایین اسپرم دارند.” او هشدار میدهد که در صورتی که نقاطی سفید بر ناخن های خود میبینید، ممکن است دچار کاهش روی باشید. مطالعات نشان داده اند که دریافت 66 میلی گرم روی به طور روزانه همراه با 5 میلی گرم فولیک اسید، تعداد اسپرم را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 که در روغن ماهی وجود دارند، آن را تبدیل به یک ویتامین باروری بسیار خوب برای مردان میکنند. ماروت بیان میکند که مردانی که قصد پدر شدن دارند، باید 200 میلی گرم دو بار در روز از این ماده دریافت کنند تا کیفیت مایع انزالی را افزایش دهند.

بهترین ویتامین های باروری

ترولیس هشدار میدهد حین انتخاب ویتامین های باروری، باید دقت کافی داشته باشید، چرا که مکمل های تغذیه ای برای دریافت تاییدیه تحت نظر FDA قرار ندارند. او تشویق میکند: “تحقیق کرده و از پزشک خود کمک بگیرید”. شاه بیان میکند که زمانی که مطمئن نیستید که چه فراورده ای را انتخاب کنید.

مکمل های پیش از زایمان شروع بسیار خوبی خواهند بود چرا که بسیاری از ویتامین های باروری که به دنبال آنها هستید را پوشش میدهند. در ادامه چند ویتامین باروری برتر را بیان میکنیم.

ویتامین های باروری ایده آلِ “جستجو برای سلامتی” : بهترین قرص برای باردار شدن

در دنیایی که شاه در مورد آن میگوید: ” ویتامین های بسیار آشغالی در حال تبلیغ شدن هستند”،  او به ویتامین های باروری ایده آلِ جستجو برای سلامتی اعتماد دارد. او بیان میکند که این مارک از مکمل ها علاوه بر لیست مواد تشکیل دهنده ی بیان شده.

فهرست بلندی از مواد دیگر را دارا نیستند و همچنین بیان میکند که یک ویتامین پیش از زایمان خوب، زمانی که به دنبال ویتامین های باروری هستید میتواند شروع خوبی به حساب بیاید.

سوپر اوبیکینول CoQ10 ِ “گسترش زندگی”

چه در مورد CoQ10 شنیده باشید و چه خیر، تعداد بسیار زیادی از انتخاب ها برای افراد به دنبال مکمل ها وجود دارد. گسترش زندگی، اعتبار قابل توجهی در زمینه ی تست های بسیار و برچسب گذاری دقیق محصولاتش دارد.  ترکیب سوپر اوبیکینول آنها از CoQ10، به طور ویژه برای افزایش دسترسی زیستی به ویتامین ها ساخته شده هاست و منجر به جذب راحت تر ویتامین ها توسط بدن شما میگردد.

چیکار کنم زود باردار بشم نی نی سایت

هنگامی که تلاش برای بچه دار شدن را متوقف کرده اید ( بارداری را متوقف کرده اید ) ، در چند هفته اول نمی دانید که باردار هستید.

بنابراین ، اگر برای بچه دار شدن تلاش می کنید ، این تغییرات زودتر از دیر هنگام بارداری به شما آرامش می دهد.

اینها مواردی است که قبل از بارداری باید انجام دهید تا بارداری و نوزاد شما سالم تر شود.

  • اگر سیگار می کشید ، سیگار را ترک کنید یا آن را کنار بگذارید
  • اگر مشروبات الکلی مصرف می کنید ، آن را متوقف یا قطع کنید
  • اگر دارو مصرف می کنید ، آن را متوقف کنید
  • مصرف اسید فولیک را از همین حالا شروع کنید ، به زمان نیاز دارد تا در بدن شما تجمع یابد
  • یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید – باروری را بهبود می بخشد و بر سلامت آینده نوزاد شما نیز تأثیر می گذارد
  • در صورت نوشیدن زیاد کافئین را کاهش دهید
  • سعی کنید در صورت داشتن اضافه وزن به وزن سالم نزدیک شوید .
  • اگر هنوز فعال نیستید فعال تر شوید  – این نشان داده است که باروری را بهبود می بخشد و بارداری و نوزاد شما را سالم تر می کند
  • اگر در سه سال گذشته آزمایش نکرده اید ، آزمایش غربالگری دهانه رحم را انجام دهید
  • بررسی کنید که آیا واکسن MMR  علیه سرخجه داشته اید
  • هیچ داروی جدیدی مصرف نکنید و یا داروهای موجود را بدون صحبت با پزشک عمومی یا متخصص بهداشت متوقف نکنید
  • اگر فکر می کنید احتمال ابتلا به STI وجود دارد ، آزمایشات خود را انجام دهید
instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.