# تست بارداری با خمیردندان صحت دارد #

تست بارداری با خمیردندان صحت دارد

تست بارداری در خانه با خمیر دندان – اثربخشی و نتایج

در آزمایش بارداری با خمیردندان، یک زن با استفاده از ادرار و یک خمیر دندان (در صورت وجود هر کدام) بررسی می کند که آیا  هورمون بارداری در ادرار او وجود دارد یا خیر.

با آزمایش بارداری با خمیردندان، یک زن می تواند باردار بودن خود را تشخیص دهد یا اینکه بفهمد،علائم او فقط یک هشدار اشتباه است. در آزمایش با خمیر دندان برای بارداری، در صورت وجود هورمون های بارداری در ادرار، رنگ خمیر دندان تغییر می کند. اما دقت این آزمون خیلی زیاد نیست.

بنابراین در صورت داشتن علائم اولیه بارداری یا در صورتیکه دچارقاعدگی نشود، باید برای تأیید بارداری خود به پزشک مراجعه کند.

چگونه می توان تست خمیر دندان را برای بارداری انجام داد؟

انجام آزمایش بارداری خانگی با خمیر دندان کار ساده ای است. آزمایش بارداری در خانه با خمیر دندان فقط به چند مورد نیاز دارد.

مبنای اصلی این تست به خاطر وجود هورمون مرتبط با حاملگی، هاش سی جی (hCG) طراحی شده است. وقتی به دکتر زنان و زایمان مراجعه می کنید، این هورمون یکی از اصلی ترین گزینه های مد نظر متخصص است. هاش سی جی از آمینواسید ساخته شده است.

از طرف دیگر، خمیردندان دارای کلسیم کربنات است که در خمیردندان نوعی حالت شن مانند دارد. وقتی کلسیم کربنات با اسید ترکیب شود، کربن دی اکسید و آب تولید می شود،‌ به زبان ساده تر سطح ترکیب کف می کند. در آزمایش بارداری با استفاده از خمیر دندان هدف این است که بر روی سطح مخلوط کف ایجاد شود.

اما باید بدانید که اصولا ادرار انسان اسیدی است، و احتمال دارد در هر صورت بر روی ترکیب کف ایجاد شود. بنابراین این ایده که تنها به خاطر hCG کف ایجاد شود، کاملا منطقی و علمی نیست.

از طرف دیگر، هورمون هاش اچ سی در ابتدای روز یعنی صبح در بیشترین سطح خود قرار دارد، شاید اگر این تست در ابتدای صبح انجام شود، درصد خطای آن کمتر باشد.

برای آزمایش بارداری در خانه با خمیر دندان به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

  • خمیر دندانهای ساده و سفید
  • دو فنجان شفاف خشک و تمیز
  • نمونه ادرار در هنگام صبح (ترجیحا ادرار ناشتا)

مراحل آزمایش خانگی بارداری با خمیر دندان:

  1. یک قاشق چای خوری خمیر دندان را به یک فنجان تمیز و خشک بریزید.
  2. نمونه ادرار ناشتا را بگیرید و چند قطره از آن را به خمیر دندان درون فنجان اضافه کنید. می توانید ادرار را مستقیم ریخته یا از قطره چکان برای این امر استفاده کنید.
  3. از یک چوب تمیز برای هم زدن و مخلوط کردن خمیر دندان و ادرار استفاده کنید.
  4. چند دقیقه آن را بی حرکت نگه دارید.
  5. مخلوط را از نظر هرگونه تغییر رنگی که ممکن است رخ دهد، بررسی کنید. خمیر دندان ممکن است کمی مایل به آبی شود یا ممکن است تحت واکنش های دیگری قرار گیرد، مانند اینکه ممکن است دارای بافت کف دار و حباب دار باشد.

کیا تست بارداری با خمیر دندان انجام دادن

نوشته های مرتبط

بعد از هم زدن خمیر دندان و ادرار، ببینید که آیا کف های محلول دارای حباب هستند یا رنگ آن تغییر کرده است. اگر چنین شود، ممکن است نشاندهنده بارداری شما باشد.

  • تست بارداری مثبت با متد خمیر دندان :  اگر شخص در انتظار کودک باشد، قرار است خمیر دندان کف کند یا آبی شود (یا هر دو ممکن است اتفاق بیفتد). اما مخلوط موجود در بسیاری از ویدئوهای آموزشی آنلاین برای آزمایشات بارداری در منزل با خمیر
  • دندان ، زیاد آبی به نظر نمی رسد. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ دلیل علمی برای تغییر رنگ یا بافت این مخلوط وجود ندارد.

بخاطر داشته باشید که اسید اوریک موجود در ادرار شما سبب کف کردن خمیر دندان می شود حتی اگر شما باردارنیز نباشید.

  • تست حاملگی منفی با متد خمیر دندان : اگر شخص باردار نباشد، اعتقاد بر این است که خمیر دندان کف نمی کند یا به رنگ آبی در نمی آید. اما از آنجا که ادرار به طور معمول اسیدی است، احتمال اینکه مخلوط به هر دو صورت کف کند، وجود دارد که این خود سوالاتی را در مورد صحت آزمایش بارداری در منزل با خمیر دندان ایجاد می کند.

تست بارداری با خمیردندان صحت دارد

ادرار یک زن باردار حاوی hCG می باشد که یک هورمون بارداری است. این هورمون در دوران بارداری به مقدار زیادی توسط بدن تولید می شود و می تواند با مواد شیمیایی موجود در خمیردندان واکنش دهد.

به همین دلیل، ممکن است شخص متوجه تغییر رنگ خمیر دندان شود یا کف یا حبابهایی را در مخلوط مشاهده کند. اگر هورمون hCG به مقدار کافی در بدن وجود نداشته باشد، با آزمایش بارداری خانگی با خمیر دندان هیچ واکنشی مشاهده نمی شود.

در صورتی که باردار باشید و نتیجه مثبت باشد، مواردی مانند تغییر رنگ و کف کردن و… در مخلوط ایجاد می شوند اما در صورتی که حامله نباشید، هیچ اتفاقی در مخلوط رخ نخواهد داد.

بهتر است هرگونه تست بارداری خانگی، 19 روز پس از انجام رابطه جنسی بدون محافظت یا داشتن علائمی مانند حالت بیماری صبحگاهی، حالت تهوع، عدم قاعدگی یا سایر علائم اولیه بارداری انجام شود. در این مرحله، hCG در ادرار شخص آنقدر به میزان کافی وجود دارد که قابل تشخیص است.

این آزمایش باید صبح و با اولین ادرارِ روزانه انجام شود، زیرا غلظت hCG در ادرار اول صبح بیشترین میزان را دارد.

  • هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، اولین ادرار خود را در یکی از ظرف ها جمع آوری کنید. ادرار اول صبح دارای بیشترین میزان هورمون HCG (هاش سی جی) می باشد که در صورت بارداری در ادرار و خون شما وجود خواهد داشت.
  • یک قاشق چای خوری خمیردندان را در ظرفی دیگر که تمیز می باشد بریزید.
آزمایش بارداری در خانه با خمیر دندان چقدر موثر است؟

تست حاملگی در خانه با خمیر دندان یکی از ساده ترین راه ها برای آرامش ذهن یک زن در نظر گرفته می شود، زیرا این آزمایش در هر زمان و به راحتی در خانه انجام می شود. با این حال، چندین سوال در مورد دقیق بودن این آزمایش و قطعی بودن نتایج آن وجود دارد.تست بارداری با خمیر دندان مراحل دشواری ندارد.

تنها با داشتن یک خمیر دندان، از بارداری یا عدم بارداری خود در منزل آگاهی بدست آورید. اما بهتر است از خمیر دندانهای خالص سفید «بدون افزودنی» استفاده کنید.

خمیر دندانهای رنگی، دارای مواد یا مزه دهنده هاي دوچندان دیگری هستند که می‌توانند باعث ایجاد اختلال در نتیجه تست شوند.

اثربخشی آزمایش بارداری در منزل با خمیر دندان به کیفیت و شرایط موارد مورد استفاده در آزمایش بستگی دارد، از جمله خمیردندان ، فنجان ها و حتی همزن. اگر روی هر یک از آنها، موارد آلودگی وجود داشته باشد یا خمیر دندان از کیفیت پایینی برخوردار باشد،

نتیجه آزمایش بارداری با خمیر دندان می تواند نادرست باشد.تست بارداری با خمیردندان صحت دارد

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.