درمان شیر نخوردن نوزاد شیر خشکی

درمان شیر نخوردن نوزاد شیر خشکی:

سیستم ایمنی نوزاد به دلیل کمبود آنتی بادی قادر به پاسخگویی به شیرخشک نخواهد بود. کودک ممکن است به راحتی خورده نشود: از آنجایی که مصنوعی است، هضم آن برای کودک دشوار است. 

درمان شیر نخوردن نوزاد شیر خشکی

آیا ممکن است برای آن زمان بیشتری برای e، ممکن است زمان بیشتری در هضم وجود داشته باشد. معمولاً نوزادان مدت کوتاهی پس از نوشیدن از بطری، زمانی که برای اولین بار شیر مصرف می کنند، استفراغ می کنند.

درمان شیر نخوردن نوزاد شیر خشکی: اگر نوک پستان شما به داخل باشد، نمی توانید شیر دهید در صورتی که معمولا چنین نیست.

هر 10 دقیقه یک بار باید جهت شیردهی را تغییر دهید. در صورتی که نباید زمان بندی کرد، هر وقت شیر خوردن بچه تمام شد، مکانتان را تغییر دهید. زمان بندی کردن به نحو گفته شده ممکن است منجر به عدم توازن شیر بیشین و پسین شود و نوزاد دائما باد معده از خود خارج کند

اگر جراحی روی پستان انجام داده باشید، نمی توانید شیر دهید، در صورتی که اغلب این جمله غلط است، اگرچه خوب است که در این حالت قبل از به دنیا آمدن بچه، با جراح خود و مشاور شیردهی در این باره صحبت کنید.

  • نمی توانید به دو قلوها یا سه قلوها شیر دهید. می توانید
  • نباید در محیط عمومی شیر دهید. اگر زمان شیرخوردن بچه است، می توانید و باید چنین کنید
  • اگر مجددا باردار باشید، نمی توانید شیر دهید. می توانید
  • اگر شیر بدهید، باردار نمی شوید. می توانید باردار شوید
  • اگر شما شیر دهید، پدران برای تغذیه فرزند کار نمی توانند کنند. می توانند و این مسئله محدود به شیشه شیر دادن یا شیر خشک دادن نمی شود

علت شیر نخوردن نوزاد 4 ماهه در بیداری

  • مجبورید خیلی از مواد غذایی را از رژیم غذایی تان حذف کنید بخاطر شیر دادن به بچه. چنین چیزی صحت ندارد
  • بخاطر شیردادن، نمی توانید قهوه یا دیگر نوشیدنی های کافئین دار بخورید. می توانید، اما از حد متوسط تجاوز نکنید (مثلا دو یا سه فنجان در روز).
  • بخاطر شیردادن، نمی توانید الکل بنوشید. در زمان بارداری نباید الکل بنوشید اما نوشیدن گه گاهی (و نه هر روز) الکل حداقل دو ساعت قبل از شیر دادن احتمالا مشکلی نداشته باشد.
  • شیردادن در شب منجر به کرم خوردگی دندان نمی شود. زمانی که نوزاد دندان درآورد چنین می شود. باید اطمینان حاصل کنید که وقتی که بچه به خواب رفت، شیردادن را متوقف کرده اید و اینکه هیچ شیری در دهان بچه باقی نمانده است، خصوصا بعد از یک سالگی او.
  • اصلاح لکنت زبان نوزاد، همه یا اکثر مشکلات شیردهی را حل می کند. احتمالا چنین نباشد. چرا که خیلی از افراد این روزها دست به این کار می زنند.
  • زمانی که نوزاد دندان درآورد یا گاز گرفت، باید شیردهی را متوقف کنید. خیر چنین نیست.
  • در دوران شیردهی، نمی توانید آمپول آنفولانزا بزنید. می توانید.

بهترین شیر خشک برای نوزاد

  • این باور غلط گران از آب در می آید. البته گران تر از خرید شیر خشک به برای یک سال کامل نیست.
  • البته، یکی از هزینه های او عمل جراحی برای لکنت زبان بود. او همچنین یک پمپ پستان خیلی خوب اجاره کرده بود و بارها به دکتری که متخصص مشکلات شیر مادر بود، مراجعه کرده بود. این ها هزینه هایی هستند که اکثر مادران شیرده چنین هزینه هایی ندارد یا نمی کنند. 
  • البته، اگر بخواهید هزینه های یک نوزاد بیمار که از شیر مادر تغذیه می کند را مقایسه کنید، باید آن را با هزینه های نوزادی مقایسه کنیم که بیمار است و از شیرخشک استفاده می کند.
  • شخصی که چندین بار مجبور شده است شیر خشک را عوض کند و چندین بار بخاطر اسهال خونی و استفراغ کارش به بیمارستان کشیده است. شخصی که باید نزد متخصص گوارش اطفال رود و نهایتا مجبور به استفاده از شیرخشک های اِلِ کِر یا نئوکات شده است.

نحوه حل مشکلات شیر خوردن نوزاد

زمانی که نوزاد به درستی نوک پستان را به دهان می گیرد، به راحتی می تواند شیر را از پستان خارج کند.

برای شما و نوزادتان مساله خارج شدن شیر از پستان بصورت صحیح مهم است چرا که باعث می شود نوزاد به مقدار کافی شیر مصرف کند تا قوی و سالم بماند و به بدن خودتان هم این پیام را می رساند که برای ایجاد و حفظ شیر، باید بیشتر شیر تولید کند.درمان شیر نخوردن نوزاد شیر خشکی

از سوی دیگر، اکثر نوزادان این مسئله را تجربه نمی کنند، اگرچه ممکن است در ابتدا، نیاز به کمک داشته باشند. با این حال، مواقعی است که ممکن است این مسئله رخ دهد. در چنین شرایطی باید بلافاصله از متخصص شیردهی یا دکترتان کمک بگیرید تا مشکلات حاد نشود.

نوزاد شما، خیلی حساس است

اگر نوزاد شما خیلی گریه می کند یا خیلی حساس است، ممکن است این مشکل را پیدا کند. دلایل زیادی برای این رفتار نوزادان وجود دارد. ممکن است کودک گریه، خسته، یا تحریک شده باشد که در این مواقع، شیردهی به او سخت تر می شود.

سعی کنید که در زمان بیداری و قبل از گرسنه شدن زیاد او، به او شیر دهید. اگر او گریه می کند و سر و صدا می کند، سعی کنید که قبل از شیردادن به او، آرامش کنید.

نوشته های مرتبط

نگه داشتن و تاب دادن بچه یا رفتن به یک محیط آرام، و کمک کردن نور، ممکن است به شما کمک کند.

همچنین، اگر چند قطره شیر را قبل از شروع شیردهی به دهان او برسانید، ممکن است این مشکل پیش نیاید. همچنین می توانند تغییر حالت دهید یا جهت خود را نسبت به نوزاد عوض کنید.

عوارض شیر نخوردن نوزاد

نوزاد شما خیلی می خوابد

اگر نوزاد شما دائما مایل به خواب است، ممکن است مشکل پیش بیاید. گاهی، داروهای مربوط به زایمان، موجب این خواب آلودگی مفرط می شود. اگر چنین باشد، با قطع دارو، آن خواب آلودگی هم باید از بین برود.

اما در بسیاری از مواقع، نوزاد شما فقط خسته شده است. اگر نوزاد شما برای شیرخوردن بیدار نمی شود، حداقل هر دو یا سه سال او را بیدار کنید.

از طریق صحبت کردن با او، و عوض کردن پوشک او، هوشیارش کنید. نگه داشتن او در حالات شیردهی مختلف و قرار دادن او در جایی که کمتر راحت و گرم باشد، ممکن است خیلی زودتر هوشیارش کند.

آغوز : آغوز اولین شیری است که بدنتان تولید می کند . مقدار آغوزی که بدنتان می سازد کم است اما غلیظ و سرشار از مواد مغذی است . گاهی آغوز شفاف ، رقیق و آبکی است اما غالبا زرد یا نارنجی و غلیظ است .

سطح بالای بتاکاروتن موجود در آغوز باعث می شود تا به رنگ زرد تیره یا نارنجی باشد . درمان شیر نخوردن نوزاد شیر خشکی

شیر بینابینی : چند روز پس از تولید آغوز ، تولید شیر در سینه تان افزایش می یابد و بدنتان تولید شیر بینابینی را آغاز می کند . در طول دوره دو هفته بینابینی ، رنگ شیر مادر معمولا از زرد به سفید تغییر می یابد .

فواید و مضرات شیر خشک برای نوزاد

شیر رسیده : پس از حدود دو هفته ، بدنتان به مرحله شیر رسیده می رسد . ظاهر و رنگ شیر مادر رسیده ، بر اساس میزان چربی اش تغییر می کند .

شیر پیشین : بصورت کلی، زمانی که در ابتدای شیردادن، شیر رسیده از سینه شما جریان پیدا میکند، ابکی است و از نظر چربی، در سطح پایین تری قرار دارد که به آن شیر پیشین می گویند. شیر پیشین آبکی است و به همین دلیل شفاف یا آبی رنگ به نظر می رسد.

شیر پسین : با ادامه پیدا کردن شیر دادن، محتوای چربی در شیر، افزایش پیدا میکند. با افزایش چربی، شیر مادر به یک شیر خامه ای مانند به نام شیر پسین تبدیل می شود. شیر پسین ظاهری غلیظ و سفید یا زرد دارد. درمان شیر نخوردن نوزاد شیر خشکی

بهترین شیر خشک برای نوزاد تازه متولد شده نی نی سایت

سنی که می توان بسته های شیر نوزاد را معرفی کرد بستگی به فرد دارد. وقتی شروع به آموزش مزایای استفاده از شیر پاکتی در مقایسه با شیر مادر در طول زمان کردید، می توانید با اضافه کردن یک یا دو قاشق در غذایی که آماده کرده اید، آن را به رژیم غذایی خود معرفی کنید.

چه زمانی کودک می تواند شیر خشک بنوشد؟

علیرغم آنچه آنها می گویند، شیرخشک های پودر شده برای نوزادان استریل نشده اند و ممکن است حاوی باکتری هایی باشند که نوزادان در سنین پایین با آنها مواجه شوند. برای نوزادان زیر دو ماه نمی توان از شیر خشک پودری استفاده کرد.

به گفته آکادمی اطفال آمریکا، اگر سن فرزندتان کمتر از یک سال باشد، نباید شیر گاو را به او بدهید. در دوران بارداری و شش ماه اول زندگی، شیر مادر فقط باید داده شود. شیر تا دوازده ماه دوام می آورد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.