در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم : چه زمانی بفهمیم بارداریم:

در حالی که تست های پزشکی می توانند در تشخیص بارداری موثر باشند، استفاده از تست های طبیعی بارداری مزایای زیادی دارد. برخی از زنان ممکن است تست های طبیعی بارداری را ترجیح دهند زیرا مقرون به صرفه تر، خصوصی و غیر تهاجمی هستند.

علاوه بر این، تست های طبیعی بارداری اغلب به راحتی در دسترس هستند و استفاده از آنها آسان است. همچنین ممکن است در استفاده از داروهای خانگی احساس راحتی بیشتری داشته باشید، زیرا احتمال کمتری دارد که عوارض جانبی یا عفونت ایجاد

کنند، همانطور که آزمایش‌های پزشکی ممکن است انجام دهند.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

از کجای شکم بفهمیم بارداریم

 

علاوه بر فواید فوق، تست های طبیعی بارداری نیز می توانند دوستدار محیط زیست باشند. آزمایشات پزشکی اغلب به بسته بندی و دفع مواد خطرناک نیاز دارند که می تواند تأثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد. از سوی دیگر، تست های طبیعی بارداری را

می توان از مواد ساده و زیست تخریب پذیر ساخته و به راحتی و ایمن از بین برد. با انتخاب تست‌های طبیعی بارداری، نه تنها می‌توانید برای خودتان مفید باشید، بلکه می‌توانید به یک سیاره سالم‌تر کمک کنید.

شروع بارداری از اولین روز آخرین قاعدگی آغاز شده است ، اگرچه احتمالاً حدود 2 هفته بعد از آن باردار شده اید. این بدان معناست که با چرخه 28 روزه ، در صورت از دست دادن قاعدگی ، از نظر فنی می توانید 4 هفته باردار باشید. اما هر زن متفاوت است.

بارداری معمولاً بین 38 تا 42 هفته طول می کشد. زمان حضور شما در اولین قرار ملاقات با سونوگرافی برآورد می شود. بیشتر نوزادان در 2 هفته قبل یا بعد از این تاریخ به دنیا می آیند.

برای اینکه بفهمید باردار هستید یا نه، خرید یک بسته تست یک راه حل سریع برای دریافت پاسخ است. علاوه بر کاربردی بودن، در حال حاضر برندهای بسته آزمایشی زیادی در بازار وجود دارد که نتایج آنها نزدیک به دقیق است. اگر علائم مثبت پیدا شد، مادر

می‌تواند فوراً شوهرش را برای معاینه زنان و زایمان به یک پزشک معتمد دعوت کند.

با این حال، چه کسی گفته است که آزمایش بارداری فقط با بسته آزمایشی انجام می شود؟ اگر وقت ندارید می توانید از مواد طبیعی که در خانه هستند استفاده کنید. بررسی ها و نحوه استفاده از آنها را در زیر بررسی کنید:

1. خمیر دندان

علاوه بر تمیز نگه داشتن دندان ها، خمیر دندان می تواند برای بررسی بارداری نیز استفاده شود. شرط این است، از خمیر دندان سفید، Bun استفاده کنید.

روش نیز بسیار آسان است، چند قطره از ادرار خود را مخلوط کرده و سپس آن را با خمیر دندان هم بزنید. مشاهده کنید و اجازه دهید مخلوط چند دقیقه بماند. اگر رنگ خمیر دندان آبی شد یا کف ظاهر شد، این نشانه مثبت بودن بارداری شماست.

2. شکر

آیا مادری هست که شکر را برای خوردن و نوشیدن هر روز دوست داشته باشد؟ خوب، این یک گرانول سفید را می توان برای یک کیت ساده تست بارداری نیز استفاده کرد!

پس از بیدار شدن در صبح، ادرار خود را در ظرفی جمع کنید. دو تا سه قاشق شکر را با هم مخلوط کنید، سپس بگذارید چند دقیقه بماند. ببینید اگر شکر به سرعت آب شود، معنی منفی است. با این حال، اگر قند کلوخه شود، به این معنی است که شما باردار هستید.

3. نمک

این دانش عمومی است که نمک حاوی فواید بی شماری است که نمی توان آنها را دست کم گرفت. به آن می گوییم مصرف مواد معدنی برای بدن، ادویه های آشپزی، برای روشن شدن رنگ لباس، این پودر جادویی نیز قابل انجام است. بنابراین، آیا می دانستید که می توان از نمک برای آزمایش بارداری نیز استفاده کرد؟

روش نیز آسان است، فقط کافی است روی کاسه یا ظرفی که برای جمع آوری ادرار استفاده می کنید، نمک بپاشید. اگر باردار مثبت هستید، هورمون HCG موجود در ادرار زمانی که با نمک مخلوط می شود واکنش نشان می دهد و به محلولی سفید و شیری تبدیل می شود.

4. صابون

معمولا برای حمام کردن، صابون به عنوان یک ابزار ساده تست بارداری نیز برای مدتی موثر است. فقط صابون را در ظرف قرار دهید. فراموش نکنید مانند قبل از دوش گرفتن آن را با کمی آب خیس کنید.

بعداً آب مخلوط شده با صابون و ادرار را مخلوط کنید. اگر مخلوط آب و ادرار کف زیادی آزاد می کند، برای خرید لوازم کودک آماده شوید، خوب است؟

5. شامپو

همانند تست بارداری با استفاده از خمیردندان و صابون، نتایج این تست را می توان بلافاصله مشاهده کرد.

تنها چیزی که نیاز دارید یک کاسه تمیز، دو قطره شامپو و آب است. در ضمن صبح به محض بیدار شدن از خواب نمونه ادرار جمع آوری می شود

روش استفاده دو قطره از شامپو را در یک کاسه تمیز بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید تا محلول صابونی شود و به آرامی تکان دهید. حالا چند قطره ادرار جمع آوری شده اضافه کنید و مشاهده کنید.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

اگر محلول شامپو کف آلود باشد یا حباب ایجاد کند، نشانه بارداری است. با این حال، اگر هیچ واکنشی نشان نداد، می توانید با خیال راحت فرض کنید که باردار نیستید.

هشدار! مخلوط کردن شامپو و آب برای تشکیل محلول صابون بدون کف مشکل است زیرا وجود کف می تواند در نتایج اختلال ایجاد کند.

6. تست طبیعی بارداری با مایع ضد عفونی کننده

یک مایع ضد عفونی کننده ملایم که به صورت تجاری برای درمان بریدگی ها و کبودی های جزئی در خانه موجود است. از این محصول می توان برای انجام تست بارداری طبیعی نیز استفاده کرد. در اینجا چگونه است.

یک قاشق غذاخوری مایع ضد عفونی کننده داخل لیوان بریزید،

سپس 3 قاشق غذاخوری ادرار مادر اضافه کنید تا مایع ضد عفونی کننده و ادرار به نسبت 1:3 باشد.

پنج تا هفت دقیقه بنشینید و مشاهده کنید.

اگر ادرار یک لایه جداگانه در بالای آن تشکیل دهد، به این معنی است که شما باردار هستید. در همین حال، اگر محلول ها مخلوط شوند، نتیجه منفی است.

7. ادرار

چرا، آیا آزمایش بارداری واقعاً از ادرار استفاده نمی کند؟ اگر اینطور است، آیا باید از بسته آزمایشی استفاده کنید؟ ظاهراً نه همیشه، واقعاً، بان. شرط این است که مادر باید از اولین ادرار در صبح استفاده کند تا نتایج دقیق باشد.

ادرار را در یک بطری یا ظرف خاص جمع آوری کنید. بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند. اگر کف زیادی روی سطح این ادرار باشد، مطمئن باشید که باردار هستید!

8. ماهی تن و سرکه برای تست بارداری طبیعی، مثل چی؟

این یک روش منحصر به فرد است و ممکن است آخرین راه طبیعی باشد که برای آزمایش بارداری انجام خواهید داد. با توجه به این که گوشت تن ماهی خوشمزه یک رسانه بسیار گران است. اما اگر کنجکاو هستید، هیچ اشکالی ندارد که مادر این روش را امتحان کند.

گوشت ماهی تن تازه را به اندازه کافی آماده کنید. ریز خرد کرده و به مقدار مساوی با آب سرکه مخلوط کنید. پس از آن، چند لحظه صبر کنید. اگر مخلوط سبز است، به این معنی است که شما مثبت هستید. اگر رنگ مخلوط زرد یا نارنجی باشد فرق می کند، باید شاس خود را دوباره امتحان کنید.

9. بلغور جو دوسر

گندم توسط افرادی که رژیم دارند، یک ماده طبیعی است که در لیست کیت های ساده تست بارداری گنجانده شده است. این روش در واقع برای مدت طولانی انجام شده است، می دانید، Bun. در زمان های قدیم، این تکنیک به یکی از پایه های اصلی زنان مصری تبدیل شد تا بفهمند باردار هستند یا نه.

اگر مادر بخواهد آن را امتحان کند، راه آسان است. فقط جو دو سر را با ادرار بچکانید. یه لحظه صبر کن اگر شاخه های بعدی رشد کنند، شما باردار هستید.

10. خردل

برای کسانی که نمی‌دانند، خردل ادویه‌ای است که از سرزمین اصلی اروپا می‌آید و طعمی شبیه به واسابی دارد. به غیر از طعم دهنده، می توانید از آن برای آزمایش بارداری استفاده کنید. حتی اگر زمان می برد که مانند روش های دیگر فوری نیست، اگر کنجکاو هستید امتحان کردن اشکالی ندارد.

ابتدا مواد مورد نیاز یعنی پودر خردل، حمام و مقدار کافی آب گرم را آماده کنید. یک کاسه از این پودر تیره رنگ را داخل حمام بریزید و هم بزنید تا حل شود. سپس حدود 30 دقیقه در این آب خیس کنید. اگر یک یا دو روز بعد پریود نشدید یعنی باردار هستید.

در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

 

بسیاری از علائم بارداری در اوایل بارداری با سایر شرایط پزشکی و همچنین چرخه قاعدگی معمول شما همپوشانی دارد. علائم قبل از قاعدگی می تواند بسیار شبیه علائم بارداری باشد. این می تواند تشخیص تفاوت را دشوار کند. همچنین می توانید بدون

بارداری قاعدگی را از دست بدهید. این می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که شما به مقدار زیاد ورزش کنید ، وزن خود را کم یا زیاد کنید یا حتی استرس داشته باشید. شیردهی همچنین می تواند برای مدتی پریود شما متوقف شود.

بهترین راه برای شناخت بارداری ، انجام آزمایش بارداری است. اگر یک قاعدگی را از دست داده اید و فکر می کنید احتمال بارداری وجود دارد ، آزمایش یک آزمایش را در نظر بگیرید.

اولین علامت بارداری معمولاً از دست دادن یک دوره قاعدگی ، حدود 2 هفته پس از بارداری است . این همیشه قابل اعتماد نیست و اگر قاعدگی منظم نباشد ممکن است متوجه نشوید که یکی از آنها را از دست داده اید.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

بعضی از خانمها در حین تعبیه تخمک کمی خونریزی دارند. بسیاری از خانم ها سینه های حساس را نیز تجربه می کنند. این ممکن است در زمانی باشد که آنها انتظار یک دوره را دارند و ممکن است گیج کننده باشد.

متأسفانه ، بسیاری از این علائم و نشانه ها فقط مربوط به بارداری نیست. برخی می توانند نشان دهند که شما بیمار هستید یا اینکه پریود شما در آستانه شروع شدن است. به همین ترتیب ، شما می توانید باردار باشید بدون اینکه بسیاری از این علائم را تجربه کنید.

هنوز هم ، اگر قاعدگی را از دست دادید و برخی از علائم یا نشانه های فوق را مشاهده کردید ، یک آزمایش بارداری در خانه انجام دهید یا به مامایی خود مراجعه کنید. اگر تست بارداری در منزل شما مثبت است ، با مطب مامایی خود وقت بگیرید.

هرچه زودتر بارداری شما تأیید شود ، زودتر می توانید مراقبت های دوران بارداری را شروع کنید. این احتمال وجود دارد که شما از قبل باردار باشید. باردار شدن ممکن است از نظر روحی و جسمی سخت باشد و مدت زمان طولانی یا غیر منتظره ای کوتاه داشته باشد. واکنش هرکس متفاوت است.

به محض اینکه می دانید باردار هستید:

  • با پزشک عمومی خود تماس بگیرید و از چگونگی قرار ملاقات با ماما سوال کنید.
  • نوشیدن الکل را متوقف کنید زیرا مقدار مطمئنی برای نوشیدن وجود ندارد.
  • مطمئن شوید که رژیم غذایی سالمی دارید و اسید فولیک را شروع می کنید.
  • هر روز فعال باشید و مقدار زیادی آب بنوشید تا از یبوست جلوگیری کنید.
  • سیگار را ترک کنید و مواد مخدر مصرف نکنید.
  • شما باید رژیم خود را متوقف کنید زیرا نباید در دوران بارداری رژیم لاغری داشته باشید.

زود دیدن ماما : در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

مراجعه به ماما در اوایل بارداری تا آنجا که ممکن است بهترین شروع را به شما و کودک شما می دهد. شما می توانید در مورد چگونگی تأثیر شیوه زندگی بر کودک و انتخاب هایی که می توانید در دوران بارداری داشته باشید ، بحث کنید.

چگونه بفهمیم بارداریم در هفته اول

بارداری برای هر زن تجربه متفاوتی است. برخی از خانم ها ممکن است در چند روز اول بارداری مشکوک به باردار بودن خود باشند ، در حالی که برخی دیگر تا از دست دادن پریود متوجه چیزی نمی شوند . همچنین برخی از خانم ها هستند که تا ماه ها بعد از

بارداری نمی دانند که باردار هستند.

24 ساعت بعد از لقاح سلول تخم که بعد تبدیل به نوزاد شما می شود به سرعت به تعداد زیادی سلول تقسیم می شود.

در هفته هشتم بارداری، اسم نوزاد شما از رویان به جنین تغییر می کند. بارداری عادی در حدود 40 هفته طول می کشد. این هفته ها به سه دوره سه ماهه تقسیم می شوند. با دنبال کردن هر مرحله از رشد جنین در مورد نوزاد خود بیشتر یاد بگیرید.

شروع بارداری در واقع اولین روز از آخرین دوره ماهیانه شماست. به این دوره سن بارداری یا سن عادت ماهانه گفته می شود. درواقع دو هفته جلوتر از زمانی است که لقاح اتفاق می افتد.

هر چند ممکن است به نظر عجیب برسد، تاریخ اولین روز از آخرین دوره پریود شما، تاریخ مهمی برای تعیین تاریخ تولد نوزاد شما محسوب می شود.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

پزشک شما از شما در مورد این تاریخ سوال می پرسد و از این تاریخ استفاده می کند تا مشخص کند چقدر از بارداری شما گذشته است؟

واضح ترین روش برای شناخت باردار بودن ، انجام آزمایش بارداری است. هنگامی که شما یک آزمایش بارداری انجام می دهید ، این هورمونی به نام گنادوتروفین جفتی انسانی (hCG) اندازه گیری می شود. این هورمون از لحظه بارداری در بدن شما شروع به

ساخت می کند و در ابتدای بارداری به سرعت تکثیر می شود. با وجود ظهور زود هنگام آن ، مدتی طول می کشد تا بدن شما بتواند مقدار hCG کافی برای ثبت نام در آزمایش بارداری ایجاد کند . به طور معمول ، از روز اول آخرین قاعدگی حدود سه تا چهار هفته

طول می کشد تا مقدار hCG کافی در بدن شما برای آزمایش مثبت بارداری وجود داشته باشد.

از آنجا که زمان زیادی طول می کشد تا هورمون hCG در بدن شما جمع شود ، بهتر است قبل از انجام آزمایش بارداری در منزل منتظر بمانید تا قاعدگی خود را از دست بدهید. قبل از این مرحله ممکن است آزمایش منفی ظاهر شود ، حتی اگر واقعاً باردار باشید.

آزمایشات بارداری در منزل به طور کلی بسیار قابل اعتماد است. این آزمایشات شامل ادرار کردن روی یک نوار آزمایش کوچک و سپس انتظار برای نشان دادن نمادی در پنجره نتیجه است. این پنجره معمولاً یک تصویر آزمایشی را نشان می دهد (گاهی اوقات این

یک خط مستقیم است). این نماد ابتدا ظاهر می شود و به معنای کارکرد آزمون است. همیشه بسته بندی و دستورالعمل تست خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. 

در عرض چند دقیقه ، این تست یا یک نتیجه مثبت یا یک نتیجه منفی نشان می دهد. برخی از تست های دیجیتالی کلمه یا عبارتی را نشان می دهند (باردار یا باردار نیستند). آزمایش خون برای بارداری احتمالی در مطب مامایی  شما انجام می شود. این نسخه

از آزمایش به دنبال hCG در خون شما است. قبل از انجام این نوع آزمایش بارداری هنوز باید منتظر بمانید تا hCG در بدن شما جمع شود. ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی شما ممکن است در بعضی موارد این گزینه را توصیه کند.

چگونه در روزهای اول بفهمیم بارداریم

 

علائم مختلفی از اوایل بارداری وجود دارد که می توانید تجربه کنید. همه این علائم را ندارند و برخی از خانم ها ممکن است هیچ یک از این موارد را احساس نکنند. علائم بارداری در کل بارداری می تواند به طور چشمگیری در زنان متفاوت باشد. مهم نیست که بارداری خود را با بارداری شخص دیگر مقایسه کنید.

علائم شایع بارداری در اوایل می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پریود از دست رفته : شایع ترین و واضح ترین نشانه بارداری ، پریود فراموش شده است. هنگامی که بارداری اتفاق افتاد ، بدن شما هورمون هایی تولید می کند که تخمک گذاری و ریزش مخاط رحم شما را متوقف می کنند . این بدان معنی است که چرخه شما متوقف شده است و تا بعد از تولد جنین دیگر پریود نخواهید شد. با این حال ، از دست دادن قاعدگی همیشه نشانه بارداری نیست. شما همچنین می توانید قاعدگی خود را به دلیل استرس ، ورزش بیش از حد ، رژیم گرفتن ، عدم تعادل هورمون ها و سایر عواملی که ممکن است باعث قاعدگی های نامنظم شود از دست دهید .
  • سفرهای مکرر به دستشویی : حتی قبل از این که قاعدگی را از دست بدهید ، ممکن است متوجه شوید که باید مرتباً ادرار کنید. در واقع این اتفاق می افتد زیرا حجم خون شما بیش از قبل است. در دوران بارداری ، خون رسانی بدن شما افزایش می یابد. کلیه های شما خون شما را فیلتر می کنند و مواد زائد اضافی را از بین می برند. این مواد زائد بدن شما را به صورت ادرار ترک می کند. هرچه خون در بدن شما بیشتر باشد ، مجبور به ادرار بیشتر خواهید شد.
  • خستگی (احساس خستگی) : بسیاری از خانم ها در اوایل بارداری احساس خستگی شدید می کنند. این نشانه بارداری به دلیل مقادیر بالای هورمون پروژسترون اتفاق می افتد. به طور مشابه با سایر علائم اولیه بارداری ، خستگی در سه ماهه دوم بهتر می شود. با این حال ، این در سه ماهه سوم بارداری برای بسیاری از زنان برمی گردد.
  • بیماری صبحگاهی (و ظهر و شب) : علیرغم نام ، این علامت بارداری می تواند در هر ساعت از شبانه روز اتفاق بیفتد. حالت تهوع می تواند در اوایل دو هفته از بارداری اتفاق بیفتد یا چند ماه بعد از بارداری شروع شود. همه حالت تهوع را تجربه نمی کنند و تهوع سطوح مختلفی دارد. بدون استفراغ می توانید حالت تهوع داشته باشید .حدود نیمی از زنان باردار استفراغ می کنند. اگرچه حالت تهوع در دوران بارداری کاملاً طبیعی است ، اما در صورت کمبود آب بدن می تواند مشکل ساز شود. 
  • سینه های دردناک (و بزرگ شده) : سینه های شما در دوران بارداری لمس می شوند. درد ممکن است شبیه احساس پستان قبل از پریود باشد ، فقط بیشتر. همچنین ممکن است نوک پستان شما شروع به تیرگی و بزرگ شدن کند. این درد موقتی است و وقتی بدن شما به هورمون های افزایش یافته عادت کند محو می شود. همچنین ممکن است متوجه شوید که سینه های شما بزرگ شده و سوتین شما از حالت عادی سفت تر است.

دقت تست های بارداری خانگی ممکن است بسته به نوع آزمایش مورد استفاده، زمان انجام آزمایش و میزان دقیق خواندن نتایج متفاوت باشد. به طور کلی، اکثر تست های بارداری خانگی در صورت استفاده صحیح حدود 97 درصد دقیق هستند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که برخی از آزمایش‌ها ممکن است منفی یا مثبت کاذب داشته باشند، بنابراین همیشه بهتر است نتایج را با پزشک تأیید کنید.

همچنین مهم است که دستورالعمل های ارائه شده در آزمون را به دقت دنبال کنید. برخی از آزمایش‌ها ممکن است از شما بخواهند که قبل از خواندن نتایج، مدت زمان مشخصی را منتظر بمانید، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به استفاده از مقدار

مشخصی از ادرار داشته باشند. عدم رعایت صحیح دستورالعمل ها ممکن است منجر به نتایج نادرست شود.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

از کجا بفهمیم بارداریم

 

برخی علائم اضافی در اوایل بارداری وجود دارد که چندان معمول نیست. درست مانند علائم شایع ، این علائم بارداری ممکن است اتفاق بیفتد یا نباشد. مهم است که به یاد داشته باشید که همه متفاوت هستند و علائم منحصر به فردی را تجربه می کنند.

علائم کمتر معمول در اوایل بارداری می تواند شامل موارد زیر باشد: در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

  • لکه بینی (خونریزی لانه گزینی نیز نامیده می شود) : اگرچه ممکن است علامت بدی به نظر برسد ، اما خونریزی کمرنگ (لکه بینی) می تواند نشانه ای باشد که جنین شما در پوشش رحم شما کاشته شده است. کاشت چندین روز پس از بارداری انجام می شود. خونریزی کاشت مانند قطره های کوچک خون یا ترشحات قهوه ای از واژن به نظر می رسد. این می تواند از زمان قاعدگی منظم شما شروع شود و از چند روز تا چند هفته طول بکشد. لکه بینی ممکن است باعث شود برخی از خانم ها فکر کنند فقط یک دوره نوری طی کرده اند و باردار نیستند.
  • هوس های غذایی ، گرسنگی مداوم و انزجار از غذا : غذا در اوایل بارداری می تواند پیچیده باشد. بعضی از خانم ها هوس برخی غذاها می کنند یا دائماً احساس گرسنگی می کنند. اگرچه برخی از غذاها و طعم دهنده ها در اوایل بارداری فوق العاده به نظر می رسند ، برخی دیگر ممکن است ناگهان طعم ناخوشایندی داشته باشند. انزجار از غذا می تواند در تمام دوران بارداری اتفاق بیفتد و باعث شود شما از چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می برید بیزار باشید.
  • طعم فلزی در دهان شما : بسیاری از خانم ها می گویند که در مراحل اولیه بارداری طعم فلزی دهان خود را تجربه می کنند. ممکن است طعم و مزه شما این باشد که شمعی در دهان خود دارید. این می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که بعضی از غذاها یا به طور تصادفی در طول روز بخورید.
  • سردرد و سرگیجه : سردرد و احساس سبکی سر و سرگیجه در اوایل بارداری شایع است. این اتفاق هم به دلیل تغییرات هورمونی در بدن و هم به دلیل افزایش حجم خون رخ می دهد.
  • گرفتگی عضلات:  همچنین می توانید گرفتگی هایی را تجربه کنید که ممکن است احساس کنید دوران پریود شما شروع شده است. اگر این گرفتگی ها عمد تا در یک طرف بدن شما احساس می شود یا شدید است ، مهم است که بلافاصله با مشاور مامایی خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه ای از بارداری خارج رحمی یا عارضه دیگر باشد.
  • نوسانات خلقی:  با ادامه تغییر هورمون ها ، ممکن است دچار تغییرات خلقی شوید. این طبیعی است و می تواند در تمام دوران بارداری اتفاق بیفتد. با این حال ، اگر هرگز احساس اضطراب ، افسردگی می کنید یا فکر آسیب رساندن به خود را دارید ، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

بعد از لقاح چگونه بفهمیم بارداریم

 

تست بارداری در منزل

تست بارداری در منزل روشی مطمئن برای بررسی بارداری است. شما می توانید در اولین روزی که موعد قاعدگی خود را می گذرانید ، آزمایش انجام دهید.

این آزمایش هورمونی به نام گنادوتروفین جفتی انسانی (hCG) را در ادرار اندازه گیری می کند. برای مثبت بودن نتیجه ، بدن شما باید آزمایش را به اندازه کافی انجام دهد تا آزمایش انجام شود ، معمولاً حدود 2 هفته پس از بارداری.

اگر به بارداری کمک کرده اید (مانند IVF) ، باید قبل از انجام آزمایش بارداری ، حدود 2 هفته پس از انتقال جنین صبر کنید. وقتی متوجه شدید باردار هستید ، یک سونوگرافی انجام می دهید. از آن پس مراقبت های مشابه سایر زنان باردار را خواهید داشت.

اگر قاعدگی را از دست داده اید ، تست بارداری داده اید و نتیجه مثبتی گرفته اید ، قدم بعدی شما این است که برای اولین قرار ملاقات خود با مشاور ه مامایی تماس بگیرید. هنگام برنامه ریزی ، ارائه دهنده شما ممکن است بپرسد که آیا قبلاً با حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف ویتامین قبل از تولد را شروع کرده اید یا خیر. این ویتامین ها در اوایل بارداری از اهمیت زیادی برخوردار هستند زیرا به تکوین لوله عصبی کودک شما کمک می کنند. لوله عصبی به مغز و ستون فقرات تبدیل خواهد شد.

اگر قصد بارداری دارید ، قرار ملاقات پیش از بارداری محل خوبی برای شروع است. قرار ملاقات قبل از بارداری به ویژه در صورت مصرف دارو برای بیماری مزمن یا بیماری های پزشکی دیگر مانند دیابت ، فشار خون یا لوپوس بسیار مهم است .

در طی این قرار ، ارائه دهنده شما در مورد هرگونه شرایط پزشکی فعلی و همچنین سلامت عمومی شما قبل از بارداری صحبت خواهد کرد. این قرار ملاقات برای این است که شما را به بهترین مکان برای بارداری جدید برسانید.

علائم بارداری در اوایل ممکن است از زن به زن دیگر متفاوت باشد. ممکن است احساس کنید که بدن شما به سرعت تغییراتی ایجاد می کند (در ماه اول بارداری) یا اصلاً علائمی مشاهده نمی کنید. علائم اوایل بارداری می تواند شامل یک دوره از دست رفته ، افزایش نیاز به ادرار ، تورم و سینه های حساس ، خستگی و تهوع صبحگاهی باشد. در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

بیشتر پزشکان از شما می خواهند برای گرفتن نوبت پزشک صبر کنید تا تست بارداری خانگی شما مثبت شود. زمانی که شما مقدار کافی hCG در بدن خود داشته باشید این تستها به طور  خیلی دقیق به شما می گویند باردار هستید.

می تواند چند هفته ای بعد از لقاح باشد. زمانی که تست بارداری در خانه شما مثبت شد برای اولین نوبت ویزیت با پزشک خود تماس بگیرید.

زمانی که تماس گرفتید پزشک شما ممکن است از شما بپرسد آیا ویتامینهای پیش از بارداری را مصرف می کنید یا خیر. این مکملها چیزی موسوم به اسید فولیک دارند.

بسیار مهم است که شما به هنگام بارداری حداقل 400 mcg اسید فولیک روازنه دریافت کنید تا مطمئن شوید که لوله عصبی نوزاد شما (شروع شکل گیری مغز و نخاع نوزاد) به خوبی شکل می گیرد.

بسیاری از پزشکان از شما می خواهند که حتی زمانی که باردار نیستید ویتامینهای پیش از بارداری به همراه اسید فولیک را مصرف کنید. اگر تا آن زمان مصرف نکرده باشید پزشک شما از شما می خواهد هر چه زودتر مصرف آن را شروع کنید.

چه زمانی رشد نوزادم شروع می شود؟

در بارداری نرمال، نوزاد شما مراحل تغییر زیادی را پشت سر می گذارد. این زمان به سه مرحله تقسیم می شود که به آن دوره سه ماهه گفته می شود. پزشک شما احتمالا در مورد رشد نوزاد شما بر حسب هفته صحبت می کند. پس اگر شما سه ماهه باردار باشید بارداری شما در حدود 12 هفته است.

نوشته های مرتبط

در طول هر دوره سه ماهه، شاهد تغییرات مشخصی در نوزاد و خودتان خواهید بود.

ما به طور سنتی فکر می کنیم که بارداری یک پروسه نه ماهه است. هرچند، همیشه این طور نیست. یک بارداری کاملا 40 هفته یا 280 روز طول می کشد به این بستگی دارد که شما چند ماه باردار هستید (برای بعضی طولانی تر و برای بعضی کوتاهتر است) و در چه هفته ای زایمان می کنید.

بارداری شما می تواند یا نه ماهه یا ده ماهه باشد. کاملا امری طبیعی و نرمال است. در مورد هر سوالی که درباره سن بارداری و تاریخ زایمان دارید با پزشک خود صحبت کنید.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

زمان لقاح، آرایش ژنتیکی نوزاد شما از جمله جنسیت نوزاد کامل می شود. جنسیت نوزاد شما به این بستگی دارد که چه اسپرمی در زمان لقاح تخمک را بارور می کند.

کلا زنان ترکیب ژنتیکی XX و مردان ترکیب ژنتیکی XY دارند. به عنوان مادر، به هر تخمک یک X می دهید. هر اسپرم یا می تواند X یا Y باشد. اگر تخمک بارور شده و اسپرم ترکیبی از X و Y داشته باشند، بچه پسر می شود و اگر دو X باشد بچه دختر می شود.

هر ماه، نوزاد شما وارد یک چرخه تولید مثلی می شود که به یکی از این دو راه ختم می شود. یا بار دیگر پریود می شوید یا باردار می شوید. این چرخه در سالهای تولید مثل شما – از زمان بلوغ از زمان نوجوانی تا یائسگی در حدود 50 سالگی ادامه دارد.

در چرخه ای که به بارداری ختم می شود چندین مرحله وجود دارد. اول گروهی از تخمکها (به نام اووسیت) آماده می شوند تا تخمدان را برای تخمک گذاری (آزادسازی تخمک) ترک کنند.

تخمکها در کیسه های کوچک پر از مایع به نام فولیکول قرار دارند. تصور کنید این فولیکولها یک محفظه کوچک برای هر یک از تخمکهای نابالغ تشکیل می دهند.

از این گروه از تخمکها تنها یکی بالغ می شود و چرخه را ادامه می دهد. این فولیکول سپس فولیکولهای دیگر این گروه را کنار می زند. رشد فولیکولهای دیگر در این مرحله، متوقف می شود.

فولیکول بالغ اکنون پاره می شود و تخمک را از تخمدان آزاد می کند. به این عمل تخمک گذاری گفته می شود. معمولا تخمک گذاری در حدود دو هفته قبل از شروع دوره پریود بعدی شما اتفاق می افتد. معمولا در وسط دوره تخمک گذاری انجام می شود.

بعد از تخم گذاری، فولیکول باز شده (پاره شده) تبدیل به ساختاری به نام کورپوس لوتئوم (جسم زرد) می شود. این ساختار هورمونهای استروژن و پروژسترون را ترشح (آزاد) می کند.

 پروژسترون به آماده سازی اندومتر (مخاط رحم) کمک می کند. این مخاط جایی است که یک تخم لقاح یافته قرار می گیرد تا رشد خود را آغاز کند.

اگر در این دوره (سیکل) باردار نشوید، این مخاط به هنگام پریود شما ریزش می کند.

به طور متوسط، لقاح در حدود دو هفته بعد از آخرین دوره ماهانه شما اتفاق می افتد.

 زمانی که اسپرم وارد تخمک شود، تغییراتی در پوشش پروتئینی تخمک، مانع از این می شود که اسپرمهای دیگر وارد تخمک شوند.

 

کمترین زمانی که می توانم بفهمم باردار هستم چه زمانی است؟

 

از زمان لقاح، هورمون انسانی کوریونی (پرده بیرونی جنین) گونادوتروپین (hCG) در خون شما وجود دارد. این هورمون از سلولهایی ایجاد می شود که جفت (منبع غذایی نوزاد شما در رحم) را تشکیل می دهند.

همچنین هورمونی است که در تست بارداری نیز وجود دارد. حتی اگر این هورمون از همان اول وجود داشته باشد، مدتی زمان می برد تا در بدن شما دیده شود.

معمولا سه یا چهار هفته از اولین روز از آخرین پریود شما طول می کشد تا به قدری زیاد شود که در آزمایشهای بارداری دیده شود.

در عرض 24 ساعت بعد از لقاح، سلول تخم به سرعت شروع به تقسیم می کند و به سلولهای زیادی تقسیم می شود. پس از لقاح سه روز در لوله فالوپ باقی می ماند.

سپس تخمک بارور شده (اکنون بلاستوسیت نام دارد) همان طور که به آرامی از لوله فالوپ به طرف رحم حرکت می کند همچنان به تقسیم شدن ادامه می دهد. زمانی که به رحم رسید، کار بعدی آن چسبیدن به دیواره رحم است. به این کار لانه گزینی گفته می شود.

هرچند، پیش از لانه گزینی، بلاستوسیت از پوشش محافظتی خود خارج می شود. زمانی که بلاستوسیت به دیواره رحم نزدیک شد، این دو با هم تبادل هورمونی انجام می دهند تا به اتصال بلاستوسیت کمک کنند.

برخی از زنان در طی یک یا دو روز متوجه لکه (خون خفیف) به هنگام لانه گزینی می شوند. هفته اول بارداری کجا بفهمیم بارداریم

این خونریزی عادی است و چیزی نیست که برایش نگران باشید. در این مرحله، دیواره رحم ضخیمتر می شود و گردن رحم (ورودی بین رحم شما و کانال تولد نوزاد) با مانعی از جنس مخاط بسته می شود.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

در عرض سه هفته، سلولهای بلاستوسیت در نهایت یک توپ کوچک یا رویان را تشکیل می دهند. هفته اول بارداری کجا بفهمیم بارداریم

در این زمان، اولین سلولهای عصبی نوزاد شکل می گیرند.

نوزاد رو به رشد شما وارد مرحله ای می شود که در هفته های اول بارداری چند اسم به خود اختصاص می دهد.

به طور کلی، نوزاد شما از زمان لقاح تا هفته هشتم رشد، رویان نامیده می شود. بعد از هفته هشتم تا زمان تولد به نوزاد، جنین گفته می شود.

بدون تست از کجا بفهمیم بارداریم نی نی سایت

 

یبوست بسیاری از زنان باردار دچار یبوست می شوند.

بسیاری از زنان باردار دچار یبوست می شوند. به گفته برخی کارشناسان، احتمالا بیش از 35 درصد از زنان باردار این ناراحتی را تجربه می کنند. این ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از بارداری از جمله افزایش پروژسترون باشد.

تسکین یبوست در اوایل بارداری ممکن است شامل نوشیدن مایعات بیشتر، خوردن فیبر بیشتر و ورزش کافی برای حرکت دادن همه چیز باشد.

اما اگر این درمان‌های بی‌خطر مؤثر واقع نشدند، با راهنمایی پزشک ممکن است درمان‌های مفید دیگری مانند انواع خاصی از ملین‌ها را پیدا کنید که در دوران بارداری بی‌خطر هستند.

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک خود هیچ دارویی مصرف نکنید.

خونریزی، لکه بینی یا ترشح (لکوره)همچنین ممکن است پس از معاینه لگن، تست پاپ یا بعد از رابطه جنسی، خونریزی خفیفی را تجربه کنید.

حدود 15 تا 25 درصد از زنان باردار در اوایل بارداری دچار خونریزی خفیف یا لکه بینی می شوند. این علامت می تواند به محض یک هفته پس از لقاح شروع شود.

 همچنین ممکن است پس از معاینه لگن، تست پاپ یا بعد از رابطه جنسی، خونریزی خفیفی را تجربه کنید. این شایع است و معمولاً نگران کننده نیست، اگرچه اگر خونریزی در اواخر بارداری رخ دهد می تواند جدی باشد.

ترشحات رقیق، شیری رنگ و واژن در طول بارداری طبیعی است و ممکن است هر روز که باردار هستید رخ دهد. به این بیماری لکوره می گویند و به دلیل استروژن اضافی که اکنون بدن شما تولید می کند ایجاد می شود.

 رنگ ترشحات در اوایل بارداری ممکن است سفید یا شفاف باشد و ممکن است بوی ملایمی داشته باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد که همه اینها طبیعی است. این یک عارضه جانبی ضروری بارداری است، بنابراین هیچ درمان دارویی برای لکوره وجود ندارد.

با این حال، ممکن است برای برخی از زنان ناراحت کننده باشد. آستر شورت می تواند کمک کند. اما از تامپون که ممکن است باعث عفونت شود اجتناب کنید.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

تکرر ادرارمیل به دفع بیشتر ادرار حدود شش هفته پس از بارداری شروع می شود.

تکرر ادرار حدود شش هفته پس از بارداری شروع می شود و این به لطف هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) است. این هورمون باعث افزایش جریان خون در ناحیه لگن می شود و می تواند میل به ادرار کردن را تحریک کند. در اواخر بارداری، میل به ادرار

کردن ممکن است با فشار آوردن روی مثانه توسط کودک در حال رشد در رحم بزرگ شده افزایش یابد.

دمای پایه بدن در بارداریدمای پایه بدن معمولا در حوالی تخمک گذاری افزایش می یابد و تا دوره قاعدگی بعدی ادامه می یابد.

بسیاری از زنانی که امیدوارند باردار شوند، دمای پایه بدن خود را (کمترین دمای بدن در یک دوره 24 ساعته، معمولاً اول صبح بعد از بیدار شدن) نمودار می کنند. دمای پایه بدن معمولا در حوالی تخمک گذاری افزایش می یابد و تا دوره قاعدگی بعدی ادامه می یابد.

در اوایل بارداری، دمای پایه بدن ممکن است بالاتر از زمانی که یک زن به طور معمول عادت ماهانه بعدی خود را داشته باشد، بالا بماند.

در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

این مقاله برخی از روش‌های قابل اعتماد تست‌های بارداری طبیعی بدون کیت ابزار تست را تشریح می‌کند. یک تست طبیعی بارداری خانگی معمولاً شامل موادی مانند شکر، نمک، جوش شیرین و غیره است. ما مراحل مربوط به هر روش را طی می‌کنیم تا به

کاربر کمک کنیم تا بدون نگرانی این آزمایش‌ها را بفهمد و در نهایت انجام دهد.

  1. تست بارداری نمک

تست بارداری نمکی روشی آسان و قابل اعتماد برای انجام تست بارداری خانگی است.

مورد نیاز است

یک قاشق غذاخوری نمک

یک کاسه / ظرف

نمونه ی ادرار

مراحل-

2-3 پیمانه نمک به ظرف/لیوان/کاسه اضافه کنید.

نمونه ادرار متناسب مورد نیاز را به ظرف اضافه کنید.

حدود 2-3 دقیقه صبر کنید.

نتایج-

اگر خوشه های سفید کرمی در محلول ظرف تشکیل شود، نشان دهنده بارداری است.

عدم تشکیل خوشه به معنای عدم بارداری است.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: بعد از چند روز رابطه جنسی می توان بارداری را بررسی کرد؟

  1. تست بارداری خمیردندان

اگر به دنبال یک تست بارداری خانگی طبیعی هستید، می توانید با استفاده از خمیر دندان معمولی مانند Colgate/Pepsodent یک تست بارداری در خانه با خمیر دندان انجام دهید. سعی کنید از هیچ خمیر دندان ژله ای برای نتایج قابل اعتماد استفاده نکنید.

مورد نیاز است-

مقداری خمیر دندان

یک کاسه / ظرف

نمونه ادرار شما

مراحل-

مقداری خمیر دندان به ظرف اضافه کنید.

نمونه ادرار را به همان ظرف اضافه کنید و اجازه دهید محلول مخلوط شود.

یه مدت صبر کن

نتایج-

اگر کف و محلول آبی در محلول ظرف تشکیل شود، ممکن است باردار باشید.

اگر نه، این بدان معناست که ممکن است باردار نباشید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: چگونه معده خود را برای اوایل بارداری معاینه کنید

  1. تست بارداری قند

تعجب آور است که بدانید یک شیء مورد استفاده روزانه مانند شکر می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا باردار هستید یا خیر. بیایید نحوه انجام این تست بارداری خانگی را درک کنیم.

مورد نیاز است-

یک قاشق غذاخوری شکر

یک کاسه / ظرف

نمونه ادرار شما

مراحل-

کریستال های شکر را به یک ظرف اضافه کنید.

نمونه ادرار را در همان ظرف اضافه کنید و اجازه دهید محلول خوب مخلوط شود.در هفته اول از کجا بفهمیم بارداریم

یک دقیقه یا بیشتر صبر کنید.

نتایج-

اگر شکر در محلول حل نشد و همانطور که هست ته نشین شد، ممکن است باردار باشید.

اگر اینطور شد، این بدان معناست که ممکن است باردار نباشید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: چگونه معده خود را برای اوایل بارداری معاینه کنید

  1. تست بارداری صابون

تست بارداری صابون ساده ترین راه برای بررسی طبیعی بارداری در خانه بدون هیچ مشکلی است. شما می توانید این تست را با پیروی از دستورالعمل های زیر انجام دهید:

مورد نیاز است-

مقداری صابون یا محلول (بهتر).

یک کاسه / ظرف.

نمونه ادرار شما

مراحل-

مقداری محلول صابون را به ظرف اضافه کنید.

نمونه ادرار را در همان ظرف اضافه کنید و اجازه دهید محلول خوب مخلوط شود.

ظرف را برای مدتی بگذارید.

نتایج-

ممکن است متوجه شوید که اگر در محلول داخل ظرف، کف و حباب در کنار صدای ترکیدن ایجاد شود، ممکن است باردار باشید.

  1. تست بارداری جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده شیمیایی قوی است که به هر چیزی که با آن در%

instagram banner

نظرات بسته شده است.