علت مرگ جنین در هشت ماهگی

علت مرگ جنین در هشت ماهگی :

  • برخی از افراد باردار بیشتر از دیگران احتمال مرده زایی را دارند. کاهش برخی از عوامل خطرزای مرده زایی ممکن است به شما کمک کند تا کودکی سالم داشته باشید.
  • ما نمی دانیم علت همه مرده زایی چیست. علل شایع عبارتند از عفونت ها، نقایص مادرزادی و عوارض بارداری مانند پره اکلامپسی.
  • می‌توانید آزمایش‌هایی انجام دهید تا بفهمید چه چیزی باعث مرگ نوزادتان شده است و سعی کنید از مرده‌زایی دیگر در بارداری بعدی جلوگیری کنید.
  • اکثر افرادی که مرده به دنیا می آورند و دوباره باردار می شوند، بارداری سالم و نوزاد سالمی دارند.

مرده زایی چیست؟ 

مرده زایی زمانی است که نوزاد پس از 20 هفته بارداری در رحم مادر می میرد. بیشتر مرده زایی ها قبل از شروع زایمان یک فرد باردار اتفاق می افتد، اما تعداد کمی از آنها در حین زایمان و زایمان اتفاق می افتد. مرده زایی هر سال در ایالات متحده حدود 1 مورد از هر 160 بارداری را تحت تأثیر قرار می دهد.

چه کسانی در خطر مرده زایی هستند؟ 

مرده زایی در هر خانواده ای ممکن است اتفاق بیفتد. ما همیشه نمی دانیم که چرا مرده زایی بر برخی خانواده ها بیشتر از سایرین تأثیر می گذارد. محققان در تلاشند تا درباره عوامل خطرزای مرده زایی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

چه عواملی باعث مرگ جنین میشود

علت مرده زایی نه تنها برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ضروری است ، بلکه برای والدین برای کمک به روند سوگ حیاتی است. علت آن همیشه مشخص نیست (1/3 مرده زایی را نمی توان توضیح داد) ، اما محتمل ترین دلایل عبارتند از:

مشکلات جفت و/یا بند ناف. جفت شما اندامی است که در هنگام بارداری خط رحم را قرار می دهد. از طریق آن و بند ناف ، جنین خون ، اکسیژن و مواد مغذی را دریافت می کند. هر گونه مشکلی در جفت یا بند ناف و جنین شما به درستی رشد نمی کند.

پره اکلامپسی . پره اکلامپسی فشار خون بالا و تورم است که اغلب در اواخر بارداری اتفاق می افتد. اگر مبتلا به پره اکلامپسی هستید ، دو برابر خطر جدا شدن جفت یا مرده زایی وجود دارد.

لوپوس مادری که لوپوس دارد در معرض خطر تولد نوزاد مرده قرار دارد.

اختلالات انعقادی. مادری که دارای اختلال انعقاد خون مانند هموفیلی است ، در معرض خطر بالایی قرار دارد.

شرایط پزشکی مادر گاهی اوقات بیماریهای دیگر می توانند باعث مرده زایی شوند. این لیست شامل دیابت ، بیماری قلبی ، بیماری تیروئید یا عفونت ویروسی یا باکتریایی است.

انتخاب سبک زندگی اگر شیوه زندگی شما شامل نوشیدن ، استفاده از داروهای تفریحی و/یا سیگار کشیدن است ، به احتمال زیاد نوزاد مرده به دنیا می آورید.

نقایص مادرزادی . یک یا چند نقص مادرزادی علت حدود 25 درصد از موارد مرده زایی است. نقایص مادرزادی به ندرت بدون معاینه کامل نوزاد از جمله کالبد شکافی (معاینه داخلی بدن نوزاد) کشف می شود.

عفونت بین هفته 24 و هفته 27 می تواند باعث مرگ جنین شود. معمولاً این یک عفونت باکتریایی است که از واژن شما به رحم منتقل می شود. باکتری های رایج عبارتند از استرپتوکوک گروه B ، E. coli ، کلبسیلا ، انتروکوک ، هموفیلوس آنفلوآنزا ، کلامیدیا و مایکوپلاسما یا اورهاپلاسما. مشکلات دیگر شامل سرخجه ، آنفولانزا ، تبخال ، بیماری لایم و مالاریا و سایر موارد است. برخی از عفونت ها تا زمانی که عوارض جدی ایجاد نشوند ، مورد توجه قرار نمی گیرند.

ضربه. ضربه ای مانند تصادف اتومبیل می تواند منجر به تولد نوزاد مرده شود.

کلستاز داخل کبدی بارداری (ICP): همچنین به عنوان کلستاز زایمانی شناخته می شود ، این یک اختلال کبدی است که شامل خارش شدید می شود.

ميزان تولد نوزاد مرده يک در هر 160 بارداري بعد از هفته 20 است تولد نوزاد مرده زمانی رخ ميدهد که نوزاد قبل از تولد ميميرد اکثريت اين موارد به دليل مشکلات بارداري مانند فشار خون بالا ديابت و ديگر مسائل است اين مشکلات احتمالا در مراقبتهاي پيش از تولد شناسايي شده­اند.

اگر مادر مراقبت­هاي بهداشتي را پيش از زايمان دريافت نکند خطر مرگ نوزاد نسبت به زماني که تحت مديريت پزشک قرار دارد بيشتر است با اين وجود مادراني هم هستند که خدمات درماني عالي دريافت ميکنند اما همچنان نوزاد مرده به دنيا مي­آورند با پزشک خود درباره تعداد ضربات جنين و ديگر شيوه­هايي صحبت کنيد که ميتواند سلامت فرزندتان را کنترل کند.

ایا استرس باعث مرده زایی می شود

عوامل خطر چیزهایی هستند که شما را در معرض خطر (بیشتر از دیگران) یک بیماری قرار می دهند. داشتن یک عامل خطر برای مرده زایی به این معنی نیست که مطمئناً مرده زایی خواهید داشت. 

اما دانستن و کاهش عوامل خطر ممکن است به جلوگیری از مرده زایی برای کودک شما کمک کند. برخی از عوامل خطر چیزهایی هستند که نمی توانید آنها را تغییر دهید، مانند مرده زایی در بارداری قبلی. سایر عوامل خطر چیزهایی هستند که می توانید در مورد آنها کاری انجام دهید، مانند ترک سیگار . 

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (که CDC نیز نامیده می شود) و سایر متخصصان، عوامل خطر برای مرده زایی عبارتند از:

شرایط پزشکی

  • چاق بودن . اگر چاق هستید، مقدار زیادی چربی بدن دارید و شاخص توده بدنی (همچنین BMI) 30 یا بالاتر است. BMI اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن شما است. .
  • دیابت . دیابت وضعیتی است که در آن بدن شما قند زیادی (به نام گلوکز) در خون دارد.
  • فشار خون بالا . فشار خون نیروی خونی است که به دیواره رگ های شما فشار می آورد. شریان ها رگ های خونی هستند که خون را از قلب شما به سایر قسمت های بدن می برند.
  • سوء مصرف مواد. استفاده از برخی مواد مضر خطر مرده زایی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل یا استفاده از داروهای خیابانی یا داروهای مسکن تجویزی، مانند مواد افیونی.

شرایط بارداری و سابقه بارداری

علت مرگ جنین در هشت ماهگی

  • شما چندقلو (دوقلو، سه قلو یا بیشتر) باردار هستید  .
  • شما مبتلا به  کلستاز داخل کبدی بارداری هستید  (که ICP نیز نامیده می شود). این شایع ترین بیماری کبدی است که در دوران بارداری اتفاق می افتد.
  • شما در بارداری قبلی عوارضی مانند  زایمان زودرس ،  پره اکلامپسی  یا محدودیت رشد جنین داشتید. زایمان زودرس، زایمانی است که خیلی زود، قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد. پره اکلامپسی عارضه ای است که می تواند بعد از هفته بیستم بارداری یا درست بعد از بارداری اتفاق بیفتد. زمانی است که یک فرد باردار فشار خون بالایی دارد و علائمی دارد که نشان می دهد برخی از اندام های او مانند کلیه ها و کبدش ممکن است به درستی کار نکنند. محدودیت رشد جنین زمانی است که نوزاد قبل از تولد در رحم به اندازه کافی وزن اضافه نمی کند.
  • تا حالا زایمان نکردی
  • شما   در بارداری قبلی سقط جنین یا مرده زایی داشته اید. سقط جنین زمانی است که نوزاد قبل از هفته 20 بارداری در رحم می میرد.
  • شما بعد از 35 سالگی باردار می شوید. طبق گفته کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان (ACOG)، مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی مرده زایی که در بین افراد باردار 35 سال یا بالاتر رخ می دهد، مربوط به شرایط مادرزادی یا کروموزومی است.
  • حمایت اجتماعی کمی دارید. بسیاری از افراد مجرد دارای شبکه های اجتماعی قوی از خانواده و دوستان هستند که به آنها کمک می کنند. با این حال، برخی از مطالعات خطر بالاتر مرده زایی را در میان افراد مجرد گزارش کرده اند. محققان فکر می کنند که این ممکن است به این دلیل باشد که حمایت اجتماعی کمتری دارند. 

علت مرگ جنین در هفته آخر بارداری

تفاوت های بهداشتی و نژادپرستی

ما دقیقاً نمی دانیم چرا، اما مرده زایی در برخی از گروه ها در مقایسه با دیگران بیشتر اتفاق می افتد. ما این را نابرابری (تفاوت) سلامت می نامیم. برای درک اینکه چرا این گروه‌ها در معرض خطر بیشتری برای مرده‌زایی هستند، باید به عوامل اجتماعی مؤثر بر آن‌ها نگاه کنیم، این همان چیزی است که ما آن را تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت می‌نامیم. اینها شرایطی است که در آن متولد می شوید، رشد می کنید، کار می کنید، زندگی می کنید و پیر می شوید. این شرایط در طول زندگی بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. در بسیاری از موارد، عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت و نابرابری‌های سلامت با نژادپرستی مرتبط هستند.

نژادپرستی به این باور نادرست اشاره دارد که گروه های خاصی از مردم با ویژگی هایی متولد می شوند که آنها را بهتر از سایر گروه های مردم می کند.

نژادپرستی به حملات شخصی مانند توهین‌های قومیتی، قلدری یا تجاوز فیزیکی محدود نمی‌شود. در فرهنگ نژادپرستانه، یک گروه از مردم نسبت به گروه های دیگر قدرت بیشتری دارند. افراد در گروه نژادی یا قومی غالب تصمیمات مهمی می گیرند که بر زندگی همه افراد تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، آنها کنترل زیادی بر نحوه عملکرد مدارس، مراقبت های بهداشتی، مسکن، قوانین و اجرای قانون دارند. این کنترل به این معنی است که افراد در گروه غالب احتمال بیشتری دارند:

  • تحصیلات و فرصت های شغلی بهتری داشته باشید
  • در شرایط محیطی امن تر زندگی کنید
  • رسانه ها مانند برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و برنامه های خبری با دید مثبت نشان داده شوند. 
  • مجری قانون با احترام برخورد کنید
  • دسترسی بهتر به مراقبت های بهداشتی

در مقابل، افرادی از گروه‌های اقلیت نژادی یا قومی که در یک جامعه نژادپرستانه زندگی می‌کنند احتمال بیشتری دارد:

نوشته های مرتبط
  • استرس مزمن را تجربه کنید
  • در یک محله ناامن زندگی کنید
  • در مناطقی زندگی کنید که دارای مقادیر بیشتری از سموم محیطی مانند آلودگی هوا، آب و خاک هستند
  • به مدرسه ای با عملکرد پایین بروید
  • دسترسی محدود به غذاهای سالم داشته باشید 
  • دسترسی کمی به بیمه درمانی و مراقبت های پزشکی با کیفیت داشته باشید یا اصلاً دسترسی نداشته باشید
  • دسترسی کمتری به مشاغل با درآمد خوب داشته باشید

نقش استرس مزمن

مطالعات نشان داده اند که استرس مزمن ناشی از زندگی در یک فرهنگ نژادپرستانه عاملی در بسیاری از شرایط سلامتی از جمله تولد نوزاد نارس یا کم وزن است. در حالی که برخی مطالعات و آمارها از نژاد به عنوان یک عامل خطر برای این شرایط یاد می کنند، نمی توان گفت که خود نژاد عامل آن است. تحقیقات بیشتری برای درک ارتباط بین نژادپرستی، استرس و مشکلات سلامتی مورد نیاز است.

علت مرگ جنین در شش ماهگی نی نی سایت

نرخ مرده زایی

بر اساس داده های CDC (2017)، تفاوت های عمده ای در میزان مرده زایی در میان گروه های مختلف وجود دارد. برای سیاه‌پوستان، نرخ مرده‌زایی بیش از دو برابر بیشتر از سایر گروه‌ها است، مگر در مقایسه با سرخپوستان آمریکا/بومیان آلاسکا. این نرخ ها به ازای هر 1000 تولد زنده و مرده زایی است. داده های زیر را ببینید:

  • سیاه غیر اسپانیایی، 10.32 
  • سرخپوستان آمریکایی/مردم بومی آلاسکا، 7.22 
  • اسپانیایی، 5.01 
  • سفید غیر اسپانیایی، 4.89  
  • جزیره نشین آسیایی یا اقیانوس آرام، 4.29 

رنگین پوست بودن دلیلی برای مرده زایی نیست. با این حال، جوامع رنگین پوست به طور نامتناسبی تحت تأثیر نژادپرستی قرار دارند. نژادپرستی و شرایط نابرابر زندگی بر سلامت و رفاه آنها تأثیر می گذارد و آنها را در معرض خطر بیشتر عوارض بارداری مانند مرده زایی قرار می دهد.

مارس آف دایمز تشخیص می دهد که نژادپرستی و تأثیرات آن عواملی در نابرابری سلامت در نتایج بارداری و سلامت نوزادان است. ما باید با هم کار کنیم تا دسترسی عادلانه، عادلانه و کامل به مراقبت های بهداشتی را برای همه مادران و نوزادان فراهم کنیم.

اگر نوزاد شما مرده به دنیا بیاید، چه گزینه هایی برای زایمان دارید؟علت مرگ جنین در هشت ماهگی

اگر کودک شما مرده به دنیا آمده باشد، پزشک با شما در مورد گزینه های زایمان صحبت می کند. زمان و نحوه زایمان بستگی به مدت زمان بارداری شما، وضعیت پزشکی شما و آنچه فکر می کنید برای شما و خانواده شما بهترین است، دارد. برخی از زنان به دلایل پزشکی باید فوراً زایمان کنند، اما اغلب بی خطر است که صبر کنید تا خودتان زایمان کنید. زایمان معمولاً در عرض 2 هفته پس از مرگ نوزاد در رحم شروع می شود.

ارائه دهنده شما ممکن است توصیه کند:علت مرگ جنین در هشت ماهگی

  • اتساع و تخلیه (همچنین D&E نامیده می شود). در طول این روش جراحی، ارائه‌دهنده دهانه رحم را باز می‌کند تا بافتی را از پوشش داخلی رحم خارج کند. دهانه رحم دهانه رحم (رحم) است که در بالای واژن قرار دارد. داشتن D&E ممکن است اطلاعاتی را که ارائه دهنده شما می تواند در مورد وضعیت کودک شما به دست آورد محدود کند. برای مثال، اگر D&E دارید، ارائه‌دهنده کودک شما نمی‌تواند کالبد شکافی روی نوزاد شما انجام دهد.
  • القای زایمان . این زمانی است که پزشک به شما دارو می دهد یا آب (کیسه آمنیوتیک) شما را می شکند تا زایمان شما شروع شود. اکثر افراد باردار مرده به دنیا آمده اندکی پس از اطلاع از مرگ نوزاد، پزشکانشان را وادار به زایمان می کنند. اگر تصمیم دارید برای شروع زایمان خود به تنهایی صبر کنید و تا 2 هفته پس از مرگ نوزادتان اتفاق نیفتد، ممکن است پزشک شما را وادار به زایمان کند تا از ایجاد لخته های خونی خطرناک جلوگیری  شود  .
  • زایمان سزارین (که سزارین نیز نامیده می شود) . این جراحی است که در آن پزشک برای زایمان کودک شما، شکم و رحم شما را بریدگی ایجاد می کند.

بعد از مرده زایی چه آزمایشاتی انجام می دهید؟

پزشک شما، جفت و بند ناف شما را بررسی می کند تا علت مرگ نوزادتان را دریابد. جفت در رحم شما رشد می کند و غذا و اکسیژن را از طریق بند ناف به نوزاد می رساند. ارائه‌دهنده شما ممکن است از شما بخواهد که آزمایش‌های خاصی را برای یافتن علت مرده‌زایی انجام دهد. آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:علت مرگ جنین در هشت ماهگی

  • آمنیوسنتز (که آمنیو نیز نامیده می شود). در این آزمایش، پزشک مقداری مایع آمنیوتیک را از اطراف جنین در رحم می گیرد. اگر پزشک فکر می کند که یک بیماری ژنتیکی یا عفونت در کودک شما ممکن است باعث مرده زایی شده باشد، ممکن است قبل از زایمان آمنیو را توصیه کند. شرایط ژنتیکی شرایطی هستند که از طریق ژن ها از والدین به فرزندان منتقل می شوند.
  • کالبد شکافی این یک معاینه فیزیکی از بدن کودک شما پس از مرگ است. در طول کالبد شکافی، یک ارائه دهنده اندام های کودک شما را برای علائم  نقص مادرزادی  یا سایر شرایط بررسی می کند. این ممکن است به پزشک شما کمک کند تا بفهمد چه چیزی باعث مرگ کودک شما شده است و آیا ممکن است در آینده در معرض خطر مرده‌زایی دیگر باشید. معمول است که پزشک دلیلی برای مرده زایی پیدا نمی کند. نقایص مادرزادی شرایطی هستند که در هنگام تولد وجود دارند. آنها شکل یا عملکرد یک یا چند قسمت از بدن را تغییر می دهند. نقایص مادرزادی می تواند باعث مشکلاتی در سلامت کلی، نحوه رشد بدن یا نحوه عملکرد بدن شود.
  • آزمایشات ژنتیکی آزمایشات ژنتیکی برای بررسی شرایط ژنتیکی در کودک شما
  • آزمایشات برای عفونت روی جنین یا جفت شما

علاوه بر بررسی کودک شما از نظر شرایط پزشکی و ژنتیکی، ارائه دهنده شما سابقه سلامت خانوادگی و مشکلات یا بیماری هایی که در دوران بارداری داشته اید را بررسی می کند. سابقه سلامت خانوادگی شما سابقه ای از هر گونه بیماری سلامتی است که شما، شریک زندگی و اعضای هر دو خانواده شما داشته اید. ممکن است پزشک بخواهد شما را از نظر عفونت، شرایط ژنتیکی و سایر شرایط پزشکی مانند لوپوس یا مشکلات تیروئید آزمایش کند .

اگر به فکر باردار شدن مجدد هستید، اطلاعات حاصل از آزمایشات روی شما و کودکتان ممکن است به شما کمک کند . نتایج آزمایش ممکن است به ارائه‌دهنده شما کمک کند تا دریابید که آیا احتمال مرده‌زایی دیگری وجود دارد یا خیر. حتی اگر پزشک متوجه نشود که چه چیزی باعث مرده‌زایی شما شده است، انجام آزمایش‌ها ممکن است به شما در درک بهتر مرگ نوزاد و مقابله با آن کمک کند. اگر در مورد آزمایشات، از جمله هزینه آنها سؤالی دارید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

اگر مرده به دنیا آورده اید، آیا می توانید در بارداری دیگری بچه سالمی داشته باشید؟

آره. برای اکثر زنان، احتمال مرده زایی مجدد بسیار کم است. کمتر از 1 از 100 زن (کمتر از 1 درصد) که مرده زایی داشته اند، دوباره مرده زایی می کنند.

اگر مرده به دنیا آورده اید و به داشتن فرزند دیگری فکر می کنید، به خودتان زمان بدهید تا از نظر جسمی و روحی بهبود پیدا کنید. ارائه دهنده شما ممکن است به شما توصیه کند که آزمایشات پزشکی انجام دهید تا در مورد علت مرده زایی شما اطلاعات بیشتری کسب کنید. ممکن است لازم باشد تا پس از انجام این آزمایشات صبر کنید تا دوباره باردار شوید.

اگر مرده به دنیا آمدید که ناشی از یک بیماری ژنتیکی بود، یک مشاور ژنتیک می‌تواند به شما در درک وضعیت و احتمال مرده‌زایی دیگر کمک کند. مشاور ژنتیک فردی است که آموزش دیده است تا به شما کمک کند تا بفهمید ژن ها، نقایص مادرزادی و سایر شرایط پزشکی در خانواده ها چگونه کار می کنند و چگونه می توانند بر سلامت شما و کودک شما تأثیر بگذارند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما کمک کند تا یک مشاور ژنتیک پیدا کنید.

کارهایی که می توانید برای کاهش خطر مرده زایی در بارداری دیگر انجام دهید، آورده شده است:

  • یک معاینه قبل از بارداری انجام دهید . این یک چکاپ پزشکی است که قبل از بارداری انجام می دهید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که در زمان بارداری سالم هستید.
  • برای هر شرایط پزشکی که دارید درمان شوید.
  • رسیدن به یک وزن سالم است قبل از بارداری . ارائه دهنده شما می تواند راه هایی را برای رسیدن به وزن مناسب برای شما توصیه کند.
  • سیگار نکشید، الکل ننوشید، از ماری جوانا یا سایر داروهایی که می تواند برای بارداری شما مضر باشد استفاده نکنید. اگر برای ترک سیگار به کمک نیاز دارید به ارائه دهنده خود بگویید.
  • اگر در دوران بارداری درد یا خونریزی از واژن دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

خطرات جنین مرده برای مادر

اگر دوباره باردار شوید، پزشک شما و کودکتان را از نزدیک زیر نظر دارد. در حدود هفته 32 بارداری، ممکن است از شما بخواهد که تعداد ضربات پا را انجام دهید تا به شما کمک کند تعداد دفعات حرکت کودکتان را پیگیری کنید. ارائه دهنده شما همچنین ممکن است آزمایشات پزشکی را برای بررسی ضربان قلب و حرکات کودک شما انجام دهد.

چه چیزی باعث مرده زایی می شود؟علت مرگ جنین در هشت ماهگی

ما نمی دانیم چه چیزی باعث بسیاری از مرده زایی می شود، اما علل رایج عبارتند از:

درمان خانگی برای سقط جنین مرده

عفونت در مادر یا نوزادبرخی از عفونت‌ها ممکن است علائم یا نشانه‌هایی ایجاد نکنند و تا زمانی که عوارض جدی مانند زایمان زودرس یا مرده‌زایی ایجاد نکنند، تشخیص داده نمی‌شوند. عفونت هایی که می توانند باعث مرده زایی شوند عبارتند از:

  • سیتومگالوویروس (همچنین CMV نامیده می شود ). این یک نوع ویروس تبخال است که می توانید با تماس با مایع بدن (مانند بزاق، مایع منی، مخاط، ادرار یا خون) از فردی که حامل ویروس است، به آن مبتلا شوید. این یک عفونت شایع در کودکان خردسال است، اما اگر در دوران بارداری به آن مبتلا شوید، می‌تواند باعث مشکلات جدی مانند مرده‌زایی شود.
  • بیماری پنجم . این یک بیماری رایج دوران کودکی است که توسط ویروسی به نام پاروویروس B19 ایجاد می شود. معمولاً از طریق هوا از سرفه یا عطسه فرد مبتلا پخش می شود.
  • عفونت های دستگاه تناسلی و مجاری ادراری . این عفونت ها دستگاه ادراری و اندام های تناسلی (که اندام های جنسی نیز نامیده می شوند)، مانند واژن یا تخمدان ها را تحت تأثیر قرار می دهد. دستگاه ادراری سیستمی از اندام ها (مانند کلیه ها و مثانه) است که به بدن شما کمک می کند تا از شر مواد زائد و مایعات اضافی خلاص شود. ابتلا به تبخال تناسلی برای اولین بار در دوران بارداری می تواند منجر به مرده زایی شود. تبخال تناسلی یک عفونت مقاربتی است (که STI نیز نامیده می شود) که می توانید از رابطه جنسی با فردی که آلوده است به آن مبتلا شوید.
  • لیستریا . این یک نوع مسمومیت غذایی است.
  • سیفلیس . این یک بیماری مقاربتی است.
  • توکسوپلاسموز . این عفونتی است که می توانید از خوردن گوشت نیم پز یا دست زدن به مدفوع گربه به آن مبتلا شوید.

مشکلات جفت یا بند ناف. مشکلات جفت شامل عفونت، لخته شدن خون، التهاب (قرمزی، درد و تورم)، مشکلات رگ های خونی و سایر شرایط مانند جدا شدن جفت می شود . جدا شدن جفت یک بیماری جدی است که در آن جفت قبل از تولد از دیواره رحم جدا می شود. مشکلات جفتی باعث حدود 24 مورد از 100 مرده زایی (24 درصد) می شود. مشکلات بند ناف عبارتند از: گره زدن در بند ناف یا فشار دادن بند ناف به طوری که کودک شما اکسیژن کافی دریافت نکند. مشکلات مربوط به بند ناف ممکن است منجر به حدود 10 مورد از هر 100 مرده زایی (10 درصد) شود.علت مرگ جنین در هشت ماهگی

برای افتادن جنین مرده چه باید کرد

عوارض دوران بارداری از جمله:

  • بارداری بیش از 42 هفته
  • دیابت، چاقی، فشار خون بالا و پره اکلامپسی
  • شرایط سلامتی مانند لوپوس، ترومبوفیلی و اختلالات تیروئید. لوپوس یک اختلال خود ایمنی است. اختلالات خودایمنی شرایطی هستند که زمانی اتفاق می‌افتند که آنتی‌بادی‌ها (سلول‌هایی در بدن که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند) به اشتباه به بافت‌های سالم تقریباً در هر نقطه از بدن حمله می‌کنند. اختلالات تیروئید بر تیروئید شما تأثیر می گذارد، غده ای در گردن شما که هورمون هایی را می سازد که به بدن شما کمک می کند انرژی غذا را ذخیره و استفاده کند. ترومبوفیلی شانس شما را برای ایجاد لخته های خون غیر طبیعی افزایش می دهد.
  • زایمان زودرس و پارگی زودرس غشاها (که PPROM نیز نامیده می شود). زایمان زودرس به زایمانی گفته می شود که زودتر از هفته 37 بارداری شروع می شود. PPROM زمانی است که کیسه اطراف نوزاد زود می شکند و باعث شروع زایمان می شود.
  • خونریزی جنینی. این زمانی است که خون کودک شما در دوران بارداری یا تولد با خون شما مخلوط می شود.
  • تروما یا جراحات (مثل یک تصادف رانندگی)

شرایط در نوزاد، از جمله: علت مرگ جنین در هشت ماهگی

  • نقایص مادرزادی و شرایط ژنتیکی . از هر 100 نوزاد مرده 14 نفر (14 درصد) دارای یک یا چند نقص مادرزادی از جمله شرایط ژنتیکی مانند سندرم داون هستند .
  • محدودیت رشد جنین
  • عدم دریافت اکسیژن کافی در حین زایمان و زایمان
  • بیماری Rh . فاکتور Rh یک پروتئین روی سطح گلبول های قرمز است. بیماری Rh زمانی اتفاق می‌افتد که زنی که پروتئین (به نام Rh منفی) ندارد، نوزادی را باردار می‌کند که دارای پروتئین (به نام Rh مثبت) است. بیماری Rh قابل پیشگیری است.
instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.