(مواد غذایی خشک کننده شیر مادر )(قرص)

مواد غذایی خشک کننده شیر مادر : آیا شما تصمیم گرفته اید که تغذیه نوزادتان را از شیر خودتان به فرمول جایگزین کنید، اما یافته اید که  پستانهایتان را هنوز حریصانه می بلعد؟ یا شاید نوزاد در حال پرستاری را هم اکنون از شیر گرفته اید و نیاز دارید که شیرتان را خشک کنید.

من در این شرایط بوده ام، من درد درگیری و مبارزه برای تلاش در خشک کردن شیر پستان را درک می‏کنم.

پسر من خودش در 14 ماهگی از شیر گرفته شد و این با شکوه بود. از طرف دیگر جوانترین فرزند من، تعدادی مشکلات پزشکی داشت، پرستاری مایه تسلی اصلی او بود. من عصبانی بودم که او ممکن است نخواهد که من پرستاری کردن را متوقف کنم، تا اینکه دکتر او به ما گفت که ما باید به صورت ناگهانی زمانیکه او 22 ماهش بود، او را از شیر بگیریم.

بنابراین چه چیزی می تواند برای شما انجام دادن فرایند گرفتن از شیر و خشک کردن ذخیره شیر پستانتان را آسان کند؟ چه چیزی کمک می کند؟ چه چیزی آسیب می زند؟ بیایید تا بیابیم.

اگر شما برای متوقف کردن تغذیه پستانی آماده هستید، ایده خداحافظ گفتن به آن یکبار برای همیشه و هرگز برنگشتن ممکن است فریبنده به نظر بیاید.

اگرچه، اگر شما انتخاب انجام آهسته و پایداری برای از شیر گرفتن دارید، تشویق می شوید که آن را انجام دهید. اگرچه متوقف کردن تغذیه پستان به صورت تصادفی می تواند به نظر بیاید بهترین انتخاب برای شما و فرزندت است، این می تواند همچنین با عوارض جدی همراه باشد.

شیر پستان روی یک اساس ذخیره و خواسته ساخته شده است. پبا رستاری بیشتر شما، بدن شما شیر بیشتری تولید می کند. اگر شما پرستاری کردن را متوقف کنید، بدن شما فوراً برای توقف تولید شیر پستانی متوجه نمی شود و در سرعت یکسانی آن را می سازد.

این می تواند منجر به درگیری دردناک پستان و در موارد شدید ورم (عفونت پستان) شود. با از شیر گرفتن بیش از چند هفته، به طور طبیعی بدن شما متوجه خواهد شد که نیاز به شیر مادر کمتر است و در نتیجه کمتر تولید می شود.

مواد غذایی خشک کننده شیر مادر

بعضی از مراحل که شما می‏توانید برای از شیر گرفتن به مقدار جزئی در پستان خود به تدریج بردارید شامل:

جلسات مربوط به تغذیه با شیر مادر را جایگزین کنید: به تدریج شیر مادر را در هر نوبت با مواد جامد یا مایعات مانند غذای کودک یا فرمول غنی شده آهن جایگزین کنید.

آهسته و ثابت پیش بروید: هنگامی که یک جلسه شیردهی را با یک وعده غذایی جایگزین کردید، 3 تا 5 روز، قبل از جایگزین کردن تغذیه پستانی با غذای دیگر منتظر بمانید.

نوازش برای مایه تسلی: گذراندن زمان با کوچولویتان به آنها اطمینان خواهد داد که عشق و محبت شما ثابت است، حتی اگر این تغییر صورت بگیرد. این ممکن است همچنین به افسردگی پس از، از شیر گرفتن به شما کمک کند.

چگونه شیر پستان را خشک کنیم؟

آیا شیر شما به سرعت آنگونه که شما می خواهید خشک نمی شود ، حتی اگر نوزاد کمتر و کمتر پرستاری شود؟ یا شاید شما در یک موقعیت مشابه من بودید، جاییکه من به صورت ناگهانی فرزندم را از شیر گرفتم و بدن من این پیام را نگرفت.

خوشبختانه، تعداد کمی مورد وجود دارد که می تواند به شما کمک کند که شیر شما سریعتر خشک شود:

1. چای مریم گلی

مریم گلی به خشک کردن شیر پستان کمک می کند به دلیل اینکه این گیاه یک فرم طبیعی از استروژن را شامل می شود. اگر شما واقعاً مریم گلی خشک شده را در آشپزخانه داشته باشید، شما می توانید آن را به سادگی یک قاشق چای خوری در یک فنجان آب گرم به مدت 15 دقیقه استفاده کنید.

نوشیدن یک لیوان چای مریم گلی هر 6 ساعت بهترین نتایج را می دهد. این چای می تواند خیلی تلخ باشد، بنابراین مقدار کمی عسل، شکر یا شیرین کننده مورد نظر را اضافه کنید که آن را خوشمزه تر می‏سازد.

2. کنترل تولد

اگر در حین شیردهی از قرص های ضدبارداری استفاده کرده اید، احتمال دارد پزشک شما نسخه پروژسترون را برای شما تجویز کند.

این به خاطر این است که انتخاب کنترل تولد پایه ریزی شده روی استروژن، به ذخیره کمتر شیر در مادرهای در حال پرستاری مرتبط است. اگر شیر شما به سرعتی که شما می خواهید خشک نشود، این ممکن است یک ایده خوب باشد که پیشگیری از بارداری بر اساس استروژن را جایگزین کنید تا به روند کار کمک کند.

از آنجا که کنترل تولد هورمونی عوارض جانبی خود را دارد، این باید آخرین راه حل باشد.

3. سرکوب کننده ها

زمانیکه شما سرماخورده اید، سرکوب کننده با باز کردن معابر و خشک کردن مخاط تولید شده کار می‏کنند. آنها معمولاً هنگام شیر دادن توصیه نمی شوند زیرا می توانند باعث خشک شدن سایر مایعات بدن از جمله شیر مادر شوند. اغلب این روش آخرین راه حل برای مادران ناامید است.

اگر می خواهید تقویت کننده ای برای خشک کردن سریعتر شیر شما باشد، یک ماده ضدعفونی کننده مانند پسودوفدرین ممکن است کمک کند.

نکته مهم

قبل از رفتن این مسیر، با پزشکتان صحبت کنید، به دلیل اینکه مواد سرکوب کننده می توانند چندین عوارض جانبی داشته باشند در غیر این صورت مراقب باشید و دقت کنید.

1. سینه بند تنگ و اتصال

اگر شما با هر شخصی صحبت کردید که شما در حال تلاش برای خشک کردن تغذیه پستانی هستید، آنها ممکن است اتصال پستان هایتان را به عنوان راهی برای سرکوب ذخیره شیر پیشنهاد دهند، این به طور معمول یک ایده بد است.

اتصال پستان هایتان می تواند باعث درگیری برای بدتر شدن شود و خطر ابتلا به ورم پستان را افزایش دهد.

2. پمپاژ کردن

هر چه جلسات پرستاری خود را کاهش می دهید، طبیعی است که بدن شما نیاز به زمان برای اضافه کردن تغییرات جدید را دارد. این ممکن است منجر به احساس سستی در پستان هایتان و بلعیدن بین جلسات پرستاری شود، تا اینکه بدن شما یاد بگیرد که تولید شیر را کاهش دهد.

نوشته های مرتبط

ممکن است در بین جلسات پرستاری برای کاهش فشار، پمپ کردن وسوسه انگیز باشد، اما سعی کنید به بهترین شکل ممکن از آن جلوگیری کنید. پمپاژ کردن اثر یکسانی مانند پرستاری روی بدن شما دارد- فرستادن سیگنال تقاضا- ساختن فرایندی که ذخیره شیر شما را کاهش می دهد، طولانی تر می شود.

3. پیام دادن به پستانهایتان

خشک شدن شیر مادر چند روز طول میکشد

زمانی که کمر شما آسیب دیده است، آن را ماساژ می‏دهید و ممکن است وسوسه شوید وقتیکه سینه هایتان در طی از شیر گرفتن پر هستند، سینه های خود را ماساژ دهید. اما آیا شما می دانید حتی لمس سینه‏هایتان زمانیکه آنها پر هستند می توانند به بدن شما سیگنال دهند که ذخیره شیر شما پایین است، درست مثل زمانیکه شما در حال پرستاری بودید؟

تحریک بیشتر سینه هایتان دریافت می شود، بدن شما می خواهد فکر کند که شیر بیشتری نیاز است که تولید شود. این دقیقاً مخالف چیزی است که شما می‏خواهید اتفاق بیافتد. بنابراین بهترین است که دست هایتان را دور از پستان هایتان قرار بدهید (مخصوصاً زمانیکه شما در حال معاشقه با شریکتان هستید) در حالیکه شما تلاش می کنید که ذخیره تان را کاهش دهید.

کاهش دادن درد پستان در حالیکه دارند از شیر گرفته می شوند.

مشکلات از شیر گرفتن ممکن است با درد و درگیری اذیت کننده، خسته کننده تر به نظر بیاید. در طی این دوره از تغییر، این کلیدی است که از خودتان مراقبت کنید برای اینکه اطمینان حاصل کنید که این انتقال برای شما و نوزادتان خوب و موردنیاز است.

اگر شما درد پستانهایتان را در طی دوره‏ی  از شیر گرفتن تجربه می کنید، در اینجا چندین راه برای کاهش دادن درد و مدیریت آن وجود دارد:مواد غذایی خشک کننده شیر مادر

1. دوش با آب گرم

اگر سینه های شما متورم و درگیر شده باشد، حمام گرم می تواند به شما کمک کند تا کمی تسکین یابید. بعضی ها می گویند از دوش با آب گرم دوری کنید زیرا آب گرم می تواند باعث نشت شیر از پستان شما شود، اما اگر دوش خود را کوتاه کنید، این باعث نمی شود بدن شما شیر بیشتری تولید کند.

2. برگ کلم

فکر می کردم مادر بزرگم دیوانه است وقتی به من می گفت بعضی از ناراحتی های درگیری را با برگ کلم تسکین دهم. بگذارید به شما بگویم در روز چهارم از پرستاری نکردن، من مایل بودم هر کاری را امتحان کنم حتی اگر این باعث می شد که بوی من مثل خانه عمه ام در روز سال نو نباشد. با کمال تعجب، مادر بزرگم راست می گفت، برگ های کلم یخچالی که داخل سینه بند شما قرار می گیرد می توانند درد ناشی از انسداد را کاهش دهند.

برخی از مراحل برای یادآوری این روش: مواد غذایی خشک کننده شیر مادر

شستشو: برگهای یک کلم سبز را جدا کرده و بشویید، و سپس آنها را کاملاً خشک کنید.

یخچال: برگهای تازه شسته شده خود را در یخچال نگه دارید تا آماده استفاده شود.

خرد کردن: قبل از قرار دادن برگ ها در داخل سینه بند خود، رگه های کلم را با پین رولی خرد کنید یا با چاقو آنها را با دقت برش دهید. برگ ها را با رگه های کلم در برابر پوست در سینه بند قرار دهید.

تکرار: 20-30 دقیقه بماند و با برگ های تازه تا 4 ساعت در یک دوره 24 ساعته جایگزین و تکرار کنید، تا اینکه درگیری کاهش یابد.

احتیاط کردن در استفاده از کلم : مواد غذایی خشک کننده شیر مادر

برخی می گویند که برگ های کلم به شما کمک می کند تا شیر شما به سرعت خشک شود – اگرچه مطالعات نمی دانند که چرا. از این روش بیش از 24 ساعت در زمانیکه به صورت ناقص در حال شیردهی هستید استفاده نکنید.

3. داروهای ضد درد

داروهای بدون نسخه ضد درد باعث نمی شوند که درگیری به طور کامل از بین برود، اما می توانند به کاهش تورم و کاهش درد ناشی از آن کمک کنند.

هر دو استامینوفن و ایبوپروفن را می توانید از داروخانه محلی خود خریداری کنید و برای استفاده در زمانیکه شما به آهستگی فرزند خود را از شیر می گیرید یا به طور کامل شیر دهی را ترک می کنید ایمن هستند.

نکته پزشکی

ایبوپروفن دارای ماده فعال Advil و Motrin است، و به طور معمول به دلیل خاصیت ضد التهابی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

4- بسته های سرد

بسته های سرد نیز مانند برگ های کلم کار می کنند، و به کاهش درد و تورم احتقان کمک می کنند. شما چه یخ خرد شده، کیسه نخود یخ زده یا بسته های یخی را انتخاب کنید، آنها می توانند آسایش بیشتری را نسبت به داروهای تسکین دهنده درد به ارمغان بیاورند و برای تسکین طولانی تر می توانند در کنار هم استفاده شوند.

برخلاف برگ های کلم، اینها به شما در سریعتر خشک شدن شیرتان کمک نمی کنند، اما در حالی که بدن شما کار را به طور طبیعی انجام می دهد، می توانند راحتی را فراهم کنند.

وقتی پستان بهترین نیست

فرقی نمی کند چه زمانی یا چرا تصمیم به متوقف کردن شیر دادن به کودک خود گرفته اید. این که آیا به دلایل پزشکی، بازگشت به سر کار یا احساس متوقف شدن زمان آن است، تصمیم شما فقط شخصی است که می توانید تصمیم خود را بگیرید.

یادآوری این نکته مهم است که راه هایی برای کاهش ناراحتی های عاطفی و جسمی ناشی از شیر گرفتن و خشک شدن شیر مادر وجود دارد.

با مادران دیگر صحبت کنید، وقت خود را صرف نوازش کنید و فرزند خود را درگیر فعالیت های دیگر کنید و یخچال خود را با کلم ذخیره کنید – می توانید در حالی که آسایش داشته باشید همچنان به تغییر روابط خود ادامه دهید.

آیا نکاتی برای مادرانی دارید که به دنبال تسکین درد درگیری و خشک کردن شیرشان هستند؟ دوست داریم افکار شما را در بخش نظرات زیر بشنویم.

اگر شما یک مادر را می شناسید که در حال شیر دادن به کودک است، لطفاً این مقاله را با او در میان بگذارید!

مشاوره پزشکی زنان با ارائه خدماتی چون مشاوره پزشکی، ترمیم پرده بکارت، کرایو زگیل تناسلی در تهران و زنان و زایمان و با داشتن تجربه ای چند ساله سعی در ارائه خدمتی درخور و شایسته به شما عزیزان می باشد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.