نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان (سوزن |دستگاه )

نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان : چه موقع می توانید گوش کودک را سوراخ کنید؟

سوراخ کردن گوش کودک یک روش معمول در بسیاری از فرهنگ ها است ، با این حال ، سازمان هایی مانند آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کنند والدین صبر کنند تا کودکان به اندازه کافی بزرگ شوند تا تصمیم خود را بگیرند. وقتی ارزش های فرهنگی با اجماع حرفه ای در تعارض باشد ، جستجوی آن دشوار است.

 بنابراین چه زمانی می توانید گوش های کودک را سوراخ کنید – و آیا حتی سوراخ کردن گوش های نوزاد تازه متولد شده نیز درست است ؟چند عامل اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان

اول از همه ، والدین باید درک کنند که توصیه پزشکی کمتر نشانه ای است که سوراخ کردن گوش نوزادان را در معرض خطر فوری قرار می دهد ، و بیشتر تلاش برای تشویق والدین برای اجازه دادن به کودکان در مورد بدنشان تصمیم می گیرد.

 یکی دیگر از مزایای انتظار تا بزرگتر شدن نوزادان قبل از سوراخ کردن گوش این است که می توانند در آن سن از سوراخ کردن خود مراقبت کنند ، بنابراین احتمال عفونت را کاهش می دهد ، اما تا زمانی که والدین مسئولیت نوزادان خود را بر عهده می گیرند ، سوراخ کردن گوش کودک به طور کلی بی خطر است.

نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان

کی گوش نوزاد را سوراخ کنیم

اصولاً سنی که بتوانید با خیال راحت گوش کودک را سوراخ کنید ، حدود 2 ماه است ، به شرطی که مادران و پدران چند قانون را رعایت کنند. پیرسینگ گوش نوزاد در 2 ماهگی بدون شک زمان ایده آلی است زیرا همزمان با دور اول واکسیناسیون از جمله واکسن کزاز است. 

اگرچه این یک اقدام احتیاطی راحت کننده است ، اما خطر ابتلا به کزاز در نوزاد حتی بدون واکسن بسیار کم است.نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان

“نوزادان نمی توانند درد را محلی سازی کنند ، بنابراین اگرچه ممکن است کمی دردناک باشد ، اما نمی توانند گوش خود را بالا ببرند و گوش خود را لمس کنند و گوشواره را بیرون بکشند. “درد معمولاً طی دو روز برطرف می شود.”

نوزادان بزرگتر ، حدود 5 یا 6 ماهه ، می توانند درد را محلی کنند. آنها ممکن است بیشتر باعث کشیدن گوشواره ها باشند. اگر انگشتان و دستان آنها کثیف باشد این مسئله حتی بیشتر مشکل ساز می شود. و هرچه کودک بزرگتر باشد ، استرس و ترس او در مورد سوراخ کردن گوش بیشتر است ، حتی اگر آنها تصمیم خود را برای انجام روش گرفته باشند.   

“این کودکان 4 و 5 ساله می خواهند گوش هایشان سوراخ شود ، اما بعد از آن که گریه می کنند زیرا از درد می ترسند.” “من فکر می کنم بهتر است که وقتی کودک نمی داند این کار را انجام دهد و بعد از آن تمام می شود.”

نوشته های مرتبط

سوراخ كردن گوش نوزاد با دستگاه

  1. موهای شخصی را که میخواهد گوشش را سوراخ کند ببندید و دور از گوش نگه دارید. مو علاوه بر اینکه احتمال آلوده بودن به باکتری را دارد ممکن است موقع سوراخ کردن با سر سوزن از سوراخ گوش رد شده و باعث عفونت شود. پس بهتر است آن را گره بزنید و بدور از گوش ها نگه دارید. بسیاری از متخصصان تمایل دارند از کرم بی حسی موضعی در لاله گوش ساخته شده از لیدوکائین استفاده کنند. این امر به بی حس شدن محل و کاهش درد به یک خار ساده کمک می کند. این باید به مقدار زیاد ، حدود 15 دقیقه یا بیشتر استفاده شود.
  2. حالا دستان خود را با آب و صابون بشویید. با این کار احتمال آلوده بودن دست خود را به حداقل می رسانید.
  3. با استفاده از ماژیک نقطه ای که میخواهید سوراخ کنید را علامت بزنید. اگر این علامت گذاری را انجام ندهید ممکن است هر دو گوش را به صورت تقارن سوراخ نکنید و یکی از دیگر بالاتر یا پایینتر باشد. هنگام
  4. علامت گذاری اگر در مقابل آینه باستید می توانید به راحتی تقارن سوراخ ها را تشخیص دهید.
  5. گوش پیش از سوراخ‌ کردن باید با الکل یا محلول‌های مشابه کاملا ضدعفونی شود: اگر شما کودکتان را به یکی از مراکز بهداشتی برای سوراخ کردن گوش ببرید، کارکنان این مراکز این مواد ضدعفونی‌کننده را با غلظت مناسب پیش از سوراخ کردن گوش کودک مورد استفاده قرار می‌دهند.
  6. نحوه سوراخ کردن گوش با این دستگاه ها به این گونه است که ابتدا باید قسمت پشتي گوشواره را در بخش جلوئي دستگاه قرار دهيد(سعي كنيددسـت خـود را بـه حلقـه هـاي پشتي تماس ندهيد)سپس كپسول گوشواره را درون دستگاه بگذاريد.
نحوه انتخاب گوشواره های مناسب نوزادان
  1. لاله گوش را ميان كپسول گوشواره و قسمت جلوئي دستگاه قرار دهيد.
  2. دست خود را نزديك محل سوراخ كردن گوش قرار دهيد و كمك كنيد تا قسمت داخلي كپسول درست مقابل علامت قرار بگيرد
  3. اكنون آرام و با ملايمت دستگاه را فشار دهيد تا قسمت تيـز كپسـول گوشـواره روي علامت قرار بگيرد.
  4. دستگاه را محكم فشار دهيد تا گوشواره كاملا در لاله گوش فرو رود و مطمئن شويد كه عمليـات كامـل انجام شده است .
  5. قسمت پروانه ائي پشت گوشواره را بعد از سوراخ كردن طوري تنظيم كنيد كه لالـه گـوش تحـت فشـار نباشد و صداي كليك جا افتادن گوشواره و قسمت پروانه ائي پشت گوش شنيده شود.
  6. در پایان دستگاه را از گوش خود جدا کنید.
مراقبت بعد از سوراخ كردن گوش نوزاد نی نی سایت

برخی از متخصصان اطفال مایلند گوش کودک را در ایمنی مطب خود سوراخ کنند. با این حال ، اگر والدین نتوانند برای انجام این کار پزشکی پیدا کنند ، باید هر کجا که سوراخ کند ، باید یک محیط تمیز بلکه گل میخ های دارای روکش طلا با درجه پزشکی 24 عیار نیز تنها گوشواره های مناسب کودک هستند.

 این به جلوگیری از عفونت و واکنش های آلرژیک کمک می کند . روش انجام سوراخ کردن به محل انجام سوراخ کردن بستگی دارد. بیشتر سالن هایی که خدمات پیرسینگ را ارائه می دهند از اسلحه مکانیزه استفاده می کنند که گل میخ های استریلیزه دارد. سوراخ کردن به طور معمول برای هر دو گوش همزمان انجام می شود.

سوراخ كردن گوش نوزادان با سوزن

“شما هرگز به طلای خالص واکنشی نخواهید داشت.” “افرادی که آلرژی دارند به طلا حساسیت ندارند – 14 عیار و 18 عیار 100 درصد خالص نیستند ، بنابراین آنها آلیاژهای دیگری مانند نیکل را اضافه می کنند. این معمولاً نیکل است که نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان می دهند. طلای بیست و چهار عیار طلای خالص است.

” چه کسی می دانست نوزادان چنین سلیقه گرانی دارند؟

اگر گوش های کودک سوراخ شود ، اگر گوشواره ها حداقل به مدت یک هفته پس از سوراخ کردن داخل گوش قرار بگیرند ، برای همیشه باقی می مانند. در این مدت ، والدین می توانند با تمیز کردن گوشواره های کودک با الکل و چرخاندن گل میخ ها در سوراخ های خود ، روزانه از موارد نادر عفونت جلوگیری کنند.

“در آن منطقه هیچ چیز باكتری های بدی ندارد كه باعث ایجاد عفونت بد شود.”نحوه سوراخ كردن گوش نوزادان

مراقبت بعد از سوراخ كردن گوش نوزاد
  • از گوشواره های سنگین استفاده نکنید، زیرا این گوشواره ها کم کم سوراخ گوش را گشاد می کند وموجب پارگی گوش می شود. اگر اندازه پیرسینگ خیلی کوچک باشد ، این می تواند باعث مخلوط شدن پوست جدید با گوشواره شود.
  • به صورت دوره ای جای گوشواره را به کمک الکل تمیز و ضدعفونی کنید.
  • در چند ماه اول پس از سوراخ کردن گوش یکی دو بار محل سوراخ گوش را کنترل کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
  • اگر پس از سوراخ کردن گوش با مشکلاتی مانند تورم، درد یا قرمزی در محل سوراخ گوش روبه رو شدید حتما به پزشک مراجعه کنید .
  • اگر پوست حساسی دارید، احتمالا تنها گزینه مناسب برای شما گوشواره ای از جنس طلا یا نقره مرغوب است. یادتان باشد که قبل از لمس کردن گوش هایتان، دست خود را بشویید. این کار احتمال عفونت و گسترش آلودگی را کاهش می دهد.
  • چند بار در روز، گوشواره را در گوشتان بچرخانید؛ این کار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش می شود.
  • بین 4 تا 6 هفته بعد از عمل سوراخ کردن گوش از گوشواره استفاده کنید، زیرا زخم تازه جوش می خورد و سوراخ ناپدید می شود.
  • مسلماً سن 2 ماهگی زمان مناسبی برای سوراخ شدن گوش کودک شماست زیرا همزمان با دور اول واکسیناسیون است.
  • نوزادان 5-6 ماهه می توانند درد را موضعی کنند و بیشتر گوش ها را می کشند.
  • برای بچه هایی که آلرژی دارند از گل میخ های روکش طلا با درجه پزشکی 24 عیار استفاده کنید. شما هرگز واکنشی نسبت به طلای خالص نخواهید داشت.
  • قرمزی ، حساسیت و ترشحات چرکی از علائم احتمالی عفونت است.
instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.