نمودار  رشد کودک (محاسبه وزن ایده آل کودکان)

نمودار  رشد وزن کودک :در سال های اخیر درک ما را از رشد طبیعی کودک بهبود یافته است. والری مونترال متخصص گوارش و رئیس کمیته گوارش و تغذیه جامعه کانادا بخشی از یک گروه است که استفاده از نمودارهای رشد جدید توسعه یافته توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) را توصیه می کند.

آیا در مورد رشد کودک خود کنجکاو هستید ؟ سپس این ماشین حساب صدک وزن برای شما مناسب است! شما یاد خواهید گرفت که فرزندتان بین کدام صدک ها قرار می گیرد و چگونه با همسالانش ارتباط دارد. این همه چیز نیست – در مقاله زیر توضیح می

دهیم که چرا از صدک برای تفسیر نمودار رشد سازمان جهانی بهداشت استفاده می کنیم و یک مثال سریع از نحوه استفاده از این ماشین حساب نمودار رشد نوزاد را به شما نشان خواهیم داد.

محاسبه قد و وزن کودک آنلاین

محاسبه قد و وزن کودک آنلاین

 

هنگام ارزیابی وزن نوزاد، از یک مقیاس صدک استفاده می شود. از آنجایی که اکثر کودکان زمان خاصی دارند که در آن به سرعت رشد می کنند، به کالری بیشتری نیاز دارند و به نقاط عطف رشدی زیادی می رسند، تشخیص وزن کودک شما در هر سنی آسان

نیست.

بنابراین، WHO نمودار وزن نوزاد را تهیه کرده است که مسیر معمولی رشد یک بچه را توصیف می کند. با این نمودار رشد نوزاد، شما فقط به وزن، قد یا شاخص توده بدنی آنها توجه نمی کنید، بلکه به اینکه کودک در کجای همسالان آنها قرار دارد، توجه نمی کنید .

همچنین، ممکن است نوزاد قبل از شروع به رشد بسیار زیاد وزن اضافه کند یا برعکس. شما می توانید BMI آنها را با ماشین حساب BMI ما برای بچه ها بررسی کنید .

مهمترین جنبه نمودارهای صدک وزن این است که پزشک را قادر می سازد تا رشد کودک را تحت نظر داشته باشد. با این حال، آنها فقط اطلاعات جزئی هستند و بیمار باید به طور کلی ارزیابی شود.

زمانی قابل قبول است که کودک در امتداد کانال صدک یکسانی رشد کند و نتایج سایر نمودارهای اندازه گیری ثابت باشند. مشابه به این معنا که تغییرات قابل توجهی در نمودارها برای قد، وزن، BMI و دور سر وجود ندارد. یک کودک ممکن است کوچک باشد و

همیشه زیر صدک 15 بماند و در عین حال کاملاً سالم باشد. با این حال، اختلاف بیش از دو کانال باید باعث نگرانی شود و نیاز به مشاوره فوری با پزشک اطفال داشته باشد.

محاسبه وزن کودک بر اساس وزن تولد

 

“بزرگترین تفاوت بین نمودار جدید و نمودارهای قدیمی که تاثیر شيرمادر دررشد بچه ها  در چهار تا شش ماه اول دارد و سپس کم کردن در حالی که فرمول تغذیه نوزادان رشد آهسته تر در ابتدا و سپس افزایش وزن سریع تر است، اکثر متخصصين اطفال این مورد را

خوب می دانند، اما بسیاری از والدین نگرانند، و برخی اضافه کردن فرمول را ضروری می دانستند.

نمودار رشد بخش استانداردی از هر معاینه را تشکیل می‌دهند. این نمودارها چگونگی رشد بچه‌ها را در مقایسه با بچه‌های دیگر که دارای سن و جنسیت یکسان هستند به مسئولین بهداشت و سلامت نشان می‌دهند.

همچنین این نمودارها به پزشکان و پرستاران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از الگوی افزایش قد و وزن، تناسب رشد را بررسی کنند.

فرض کنیم بچه‌ای تا دوسالگی براساس الگوی رشد پیش می‌رفته و اکنون سرعت رشدش در مقایسه با دیگران بسیار کندتر شده است. چنین چیزی می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری باشد. پزشکان با نگاه به نمودار رشد متوجه چنین تغییراتی می‌شوند.

نمودار  رشد کودک

وزن طبیعی کودک  چیست؟

  • در چند روز اول پس از تولد نوزادان به طور معمول وزن از دست می دهند و سپس رسیدن به وزن تولد خود در حدود 10 روز طول می کشد. در صورتی که در این مورد، باید کودک و چگونگی تغذیه او توسط پزشک ارزیابی شود.
  • در سه ماه اول تولد نوزاد، به طور متوسط، 140 تا 210 گرم (پنج به 7½ اونس) در هفته باید به دست آورد. “نوزادانی که در حدود زیرصدک نمودار رشد هستند بیشتر قابل توجه است. کودکان کمتر از صدك سوم قابل توجه اند. منحنی رشد راه بهتری برای قضاوت چگونگی رشد کودک است.
  • بین سه و شش ماهگی میانگین نرخ رشد پایین بین 105 و 147 گرم (4-5 اونس) در هفته است
  • بین شش و 12 ماهگی نرخ رشد متوسط 70-91 گرم (2½ تا سه مثقال) در هر هفته است.
  • به طور متوسط، نوزاد دو برابر وزن تولد خود را با چهار یا پنج ماهگی وتا سه سال دارد.

والدین باید آگاه باشند که وزن نوزاد هنگام تولد بیشتر به رژیم غذایی و سلامت مادر در دوران بارداری، و ژنتیک بستگی دارد. به عنوان مثال، حتی اگر ژنتیک کودک نسبت به سایز کمتر در بزرگسالی باشد ممکن است حاملگی مادر مبتلا به دیابت به احتمال زیاد نوزاد چاقتر از حد متوسط است. نوزادان دیگر ممکن است کمتر از وزن متوسط دنیا بیایند اما ژنتیک دربزرگسالی موثر است.نمودار  رشد کودک

نمودار وزن نوزاد دختر

در حالی که بچه ها وزنشان آهسته بیشتر می شود که بیشتر توجه و نگرانی در مورد نوزادانیست که به سرعت، به ویژه از زمان معرفی نمودار سازمان به دست آمده وجود دارد.  “وزن کودکی که در صدک 50  قرار دارد  اما تنها صدک پنجم ارتفاع ممکن است اضافه وزن شود. کودک در صدک ۹۵ برای وزن و ارتفاع احتمالا فقط خوب است.”

افزایش سریع وزن بیشتر احتمال دارد یک مشکل برای نوزادانی که طبق فرمول تغذیه می شوند وجود دارد . نگرانی افزایش وزن برای نوزادان شیر نخورده کمتر است . به دلیل جلوگیری از تغذیه با شیر مادر تنظیم مصرف شیر نوزادان بیشتر امکان پذیر است. درباره رشد سریع در تغذیه نوزاد با شير سالم نگرانی وجود ندارد.”نمودار  رشد کودک

بررسی وزن کودک ابزار مفیدی است که نیاز به بررسی دقیق می باشد. مقیاس می تواند اشتباه و نمی تواند قابل اعتماد باشد دو مقیاس مختلف مانند (یکی در بیمارستان) و یکی در مطب را مقایسه کنید. اشتباهات در وزن اغلب رخ می دهد. به خصوص از نوزاد در هنگام تغذیه از پستان خیلی بیشتر مراقبت کنید.

فرمول محاسبه قد و وزن کودک

نمودار  رشد کودک

” رشد کودکان به معنی تغییر در عملکرد اندام‌ها و سیستم بدن و به عبارت دیگر توانایی کودکان در انجام فعالیت‌هایی که  در هر بازه سنی از کودک انتظار می‌رود انجام دهد . رشد مغزی کودک مهم‌ترین جنبه رشد او بشمار می‌رود .

این رشد مغزی یا توانایی کودک در انجام کارهاست و به طور مستقیم  با  فرآیند رشد سلامت مغز و شبکه‌های عصبی رابطه دارد  و عملاً این مسئله با میزان هوش و استعداد کودک مرتبط است. رشد و نمو مغز در دوران نوزادی در آینده شغلی و تحصیلی کودک بسیار موثر خواهد بود.

صدک ایده‌آل برای وزن کودک چیست؟

عدد ایده‌آلی وجود ندارد. بچه‌های سالم دارای اندازه‌ها و ابعاد گوناگونی هستند. یک نوزاد با نمودار رشد 5 درصدی می‌تواند به‌اندازه‌ی یک نوزاد با نمودار رشد 95 درصدی سالم باشد. بچه‌ها در طول زمان الگوی رشد یکسانی را دنبال می‌کنند. قد و وزنشان به یک میزان رشد می‌کند و با یکدیگر متناسب هستند.

به این معنی که یک بچه معمولاً بر روی درصد معینی از منحنی رشد قرار می‌گیرد. بنابراین اگر پسری 4 ساله بر روی خط 10 درصد قرار دارد همیشه بر روی همین خط بوده و با همین الگو به رشد خود ادامه می‌دهد که نشانه‌ی خوبی است.نمودار  رشد کودک

چه باید بکنید هنگامی که کودک شما کم وزن است

بهبود راه دستیابی نوزاد به تغذیه با پستان شیر مادر اولین قدم تخصصی است. “این مهم است که مادر بداند زمانی که نوزاد شیر می خورد حالت پستان مهم است.

فشرده سازی سینه به معنای فشردن پستان خود را در حالی که کودک میمکد، اما شیری نمی نوشد  یعنی شیر به دهان کودک سرازیر نمی شود. اگر وزن کودک  کم شده یا حتی متوقف شده، شیر مادر ممکن است کاهش یافته است و این باید توسط فردی با تخصص تغذيه با شير مادر مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مرتبط

به دنبال کمک برای تولید شیر یا محکم نگاه داشتن فرزند می تواند شرایط را بهبود دهد، اما اضافه وزن او مورد مشابه بود. او می گوید: برای وزن سباستین در نمودار سازمان بهداشت جهانی (به جای نمودار قدیمی تر با استفاده از پزشک) درباره نرخ رشد و محتوا اطمینان حاصل شد، احساس اعتماد به نفس در شیر دادن او ادامه دارد.

مراقبت مناسب برای رشد كودك

از آنجائیکه که سه سال اول زندگی کودک، بحرانی ترین سال های زندگی او است. در این سه سال باید مراقب وزن، قد و دور سر کودک کودک خود باشید.

و  در سال اول هر یك ماه یك بار و در سال دوم هر 2 ماه یك بار و برای سال سوم هر 3 ماه و پس از آن تا شش سالگی هر 6 ماه یك بار، علاوه بر بردن کودک خود به مراکز بهداشتی، می توانید قد و وزن کودک خود را وارد این برنامه نمایید و نتیجه را برای خود یاداشت و در صورت مشکل به اخطار های داده شده توجه نمایید.

محاسبه قد و وزن کودک آنلاین

برنامه محاسبه قد و وزن کودک

 

بیایید نحوه استفاده از این ماشین حساب نمودار رشد کودکان را توضیح دهیم:

ابتدا جزئیاتی را به ما بدهید:

سن فرزند شما – (چه در هفته، ماه یا حتی سال). این ابزار بر اساس نمودار وزن ماهانه نوزاد (برای کودکان بزرگتر از 13 هفته) یا بر اساس هفته (برای کودکان کوچکتر) است. توجه داشته باشید که این ابزار فقط برای کودکان تا 5 سال اطلاعات ارائه می دهد.

چه پسر باشند چه دختر .

وزن فرزندتان را پر کنید . شما به راحتی می توانید از مبدل وزن داخلی برای جابجایی بین واحدها استفاده کنید.

نتایج را دریافت کنید.

وقت آن است که به شما نشان دهیم این ماشین حساب صدک وزن کودک – با یک مثال – چگونه کار می کند. بیایید ایوان، مادر 2 فرزند 31 ساله را در نظر بگیریم. کوچکتر، وینسنت، اکنون پنج ماهه است. او در بدو تولد، نمره 9 از 10 را در نمره آپگار دریافت کرد و

رشد او همیشه طبیعی به نظر می‌رسید و وزن و قد او کاملاً بین صدک‌های 50 و 75 قرار داشتند .

صدک وزن کودک چقدر است؟

صدک وزن کودک به عنوان مقایسه وزن بین کودک و بقیه کودکان در بین گروه 100 نفری تعریف می شود. به طوری که اگر صدک وزنی 80 باشد، احتمالاً کودک بیش از 80 کودک در گروه وزن خواهد داشت. و وزن کمتری نسبت به 20 مورد دیگر دارد. ایده این است

که وزن و/یا اندازه نوزاد را در مقایسه با همسالان خود مقایسه کنید.

برای پیدا کردن صدک وزن کودک به چه چیزی نیاز دارم؟

برای پیدا کردن صدک وزن کودک، به موارد زیر نیاز دارید:

سن فرزند شما،

وزن فرزند شما، و

نمودار رشد کودک سازمان بهداشت جهانی

چگونه صدک وزن کودک را تخمین بزنم؟

برای تخمین صدک وزن کودک:

سن کودک خود را در نمودار رشد سازمان بهداشت جهانی مشخص کنید و یک خط افقی را ترسیم کنید

به همین ترتیب، وزن کودک خود را روی محور X نمودار رشد علامت بزنید و یک خط عمودی بکشید تا زمانی که به خط افقی برسد.

منحنی صدکی که تقاطع روی آن اتفاق می افتد صدک وزن کودک است.

محاسبه وزن کودک بر اساس سن

محاسبه وزن کودک بر اساس سن

زمینه و هدف: برای کودکانی که به اقدامات احیای مبتنی بر وزن نیاز دارند، اغلب به دست آوردن وزن دقیق دشوار است. در این موارد، تخمین وزن بر اساس سن معمول است. از آنجایی که میانگین وزن کودکان استرالیایی در دو دهه گذشته افزایش یافته است،

روش پرکاربرد حمایت از زندگی پیشرفته کودکان (APLS) ممکن است به طور سیستماتیک وزن را در بیماران اطفال دست کم بگیرد.

هدف: ابداع یک روش ساده مبتنی بر سن برای تخمین وزن که دقیقتر از روش APLS باشد.

روش‌ها: یک مطالعه مشاهده‌ای گذشته‌نگر بر روی تمام بیماران (سنین 0 تا 14 سال) که به اورژانس اطفال ثالثی در یک دوره 3 ساله مراجعه می‌کردند، انجام شد. ارائه ها به نوزادان (کمتر از 12 ماه)، پیش دبستانی (1-4 سال) و کودکان در سن مدرسه (5-14

سال) تقسیم شدند. اندازه گیری وزن انجام شده در تریاژ ثبت شد و تجزیه و تحلیل رگرسیون برای تولید معادلاتی که رابطه بین وزن و سن را برای هر گروه توصیف می کند، انجام شد.

یافته‌ها: 70181 ارائه مناسب برای ورود به مطالعه حاضر وجود داشت. میانگین وزن برای سن (+/-2 SD) به صورت جدولی ارائه شده است. سه معادله خطی ساده شده برای محاسبه میانگین وزن برای سن به دست آمد. برای نوزادان کمتر از 12 ماه: وزن

(کیلوگرم) = (سن بر حسب ماه + 9)/2 برای کودکان 1-5 ساله: وزن (کیلوگرم) = 2 x (سن در سال + 5) برای کودکان 14-5 ساله: وزن (کیلوگرم) = 4 x سن در سال.

نتیجه‌گیری: مطالعه حاضر روشی مبتنی بر سن برای تخمین وزن کودکان ابداع کرد که باید وزن را با دقت بیشتری نسبت به فرمول پرکاربرد APLS پیش‌بینی کند.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.