آیا واکسن کرونا در پاییز میاید ؟

آیا واکسن کرونا در پاییز میاید : با بیش از 5/27 میلیون مورد مبتلا به ویروس کرونا، از جمله 6/6 میلیون مورد و بیش از 196600 مورد مرگ در ایالات متحده، از ابتدای شروع همه گیری بیماری، رقابت برای تولید واکسن کوید19 آغاز شده است.

پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته و به دلیل عملیات Warp Speed کاخ سفید، این کار با سرعتی بیش از حد معمول به پیشرفت است و هدف آن توزیع 300 میلیون دوز از واکسن ایمنی SARS-CoV-2 عامل ویروس کوید 19 است و در حال تولید آن تا ژانویه 2021 برای عموم مردم آمریکا هستند.

از سوم سپتامبر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (C به مقامات رسمی بهداشت اعلام کردند که اگر نتایج واکسن مثبت شود به طور بالقوه پیش از تکمیل انجام آزمایشات بالینی، در سراسر کشور از اوایل ماه نوامبر توزیع واکسن ویروس کرونا برای کارکنان بخش های مراقبت بهداشتی، کارگران اصلی و مهم، گروه های پرخطر صورت می گیرد.

با این حال، همچنین CDC اظهار داشته که “چشم انداز واکسن کوید19 همچنان در حال تکامل و نامعلوم است و برای دستیابی به این سناریوها ممکن است نیاز به جمع آوری اطلاعات بیشتری باشد”.

در 16ام سپتامبر، دکتر رابرت ردفیلد مدیر CDC اظهار داشت، “اگر از من در مورد زمانی که واکسن در دسترس عموم مردم آمریکا قرار می گیرد سوال کنید، و بگوییم که چه وقت از مزایای این واکسن بهره گرفته و به زندگی عادی خود برمیگردیم، احتمال می رود که در اواخر سه ماهه، یعنی اواخر سه ماهه دوم و سه ماهه سوم 2021 این اتفاق بیافتد”. اما رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که به محض تایید واکسن، توزیع آن به سرعت صورت خواهد گرفت. 

با کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا، مشاغل به تدریج بازگشایی شده و مدارس با پایان یافتن تعطیلات تابستانی دوباره بازگشایی شدند، والدین همچنان منتظرند که چه وقت زندگی به “حالت عادی”   برمی گردد و اینکه واکسن برای خانواده آنها چه معنایی خواهد داشت.

آیا واکسن کرونا در پاییز میاید

  • مرتبط: همه چیز درباره ویروس کوید 19: راهنمای والدین نگران و دغدغه مند

در اینجا، جدیدترین پیشرفت ها در مورد واکسن، نگرانی های مربوط به ایمنی آن و همه مواردی که برای دانستن در مورد واکسن کوید 19 نیاز است در دسترس است.

ایمنی واکسن و مقررات مربوط به آن

با وجود تسریع در سرعت عملیات Warp Speed، سازمان غذا و دارویی ایالات متحده (FDA) یش از اینکه واکسن در بین عموم مردم  توزیع شود مقررات سختی را وضع کرده است. برای اطمینان از ایمنی و موثر بودن واکسن، باید این سه مرحله طی شود که عبارتند از:

  •  مرحله 1: مرحله اولیه آزمایشات بالینی روی 20 تا 100 داوطلب سالم برای آزمایش مشخصه های ایمنی، اثرات دوز داروو هرگونه عوارض جانبی انجام می گیرد. اگر اثرات جانبی جدی مشاهده نشد، واکسن به مرحله 2 می تواند وارد شود.
  • ·       مرحله 2 : آزمایش روی صدها داوطلب برای تعیین هرگونه عوارض جانبی کوتاه مدت یا اثرات دوز دارویی روی دسته های مختلف از افراد صورت می گیرد. اگر این مرحله ایمن تشخیص داده شود واکسن وارد مرحله آزمایش نهایی می شود.
  • ·       مرحله 3: صدها یا هزاران داوطلب برای ارزیابی تاثیربخشی واکسن آزمایش می شوند. این مرحله ایست که سازمان FDA مشخص می کند که آیا واکسن درمقایسه با آزمایش دارونمااز بیماری جلوگیری می کند یا خیر و در این مرحله محققان این امکان را پیدا می کنند که در مورد ایمنی و هر گونه عوارض جانبی شایع بیشتر بدانند.

زمانی که آزمایشات دقیق تکمیل و اتمام یافت و واکسن بین مردم توزیع شد، مرحله 4 زمانی است که اثربخشی گسترده و اثرات طولانی مدت واکسن روی جمعیت بزرگتر آغاز خواهد شد. به گفته سازمان FDA، واکسن باید از 50 درصد گیرندگان محافظت کند تا موثر بودن آن اثبات شود.

دکتر MPH موبولا کیوکوی یک پزشک اورژانس در بیمارستان Carle Foundation در اوربانا در الینوی که هر دو مورد کوید 19 در کودکان و برزگسالان را مشاهده کرده است می گوید: ” این دوران بی سابقه نیازمند ابتکار، سرعت و کارایی در تولید واکسن است”.

“قابل درک است که این موضوع بدلایل ایمنی آن نگرانی هایی را ایجاد کند اما با این حال، کنترل های منظم و مختلف نظارتی در مراحلی که بالا ذکر شد صورت میگیرد و فقط زمانی واکسن تایید می شود که طبق دستورالعمل های تعیین شده تولید شود. توصیه من به همه این است که علم را دنبال کنند و تابع آن باشند.”

خبر خوب این است که بیشتر از 3 مورد واکسن کوید 19 وارد مرحله 3 شده است. طبقه گفته دکتر کیوکی این بدان معنی است که “ما چیزی داریم که تا کنون عوارض جانبی نداشته و واکنش ایمنی قابل قبولی را ایجاد کرده است.”

پیشگامان تولید واکسن

بیش از 40 واکسن در سراسر جهان تحت بررسی و تولید است و تنها تعداد انگشت شماری از آنها نوید بخش هستند. مواردی که مورد توجه بودند عبارتند از:

  1.  مدرنا (Moderna)

مدرنا یک شرکت بیوتکنولوژی در کمبریج، ماساچوست است که با همکاری موسسه ملی بیماری های آلرژی زا و عفونی (NAIAD) اولین واکسنی که به مرحله 3ام آزمایش رسیده است تولید کرده است.

دکتر استیون هوگ، رئیس مدرنا به اخبار NBC گفت: “می توان گفت این واکسن رویدادی مهم در تولید دارو در آینده خواهد بود.”

اولین شرکت در ایالات متحده که شروع به آزمایش واکسن کرونا روی انسان کرد، مدرنا است که 1 میلیارد دلار کمک هزینه از طرف دولت دریافت کرده و اکنون حدود 30000 شرکت کننده در مرحله 3 آزمایش قرار دارند، به این صورت که نیمی از آنها واکسن واقعی را دریافت کرده و نیمی دیگر دارونما دریافت کرده اند. درحالی که نتایج اولیه امیدبخش بوده است، انتظار می رود که به روز رسانی مرحله 3 در همین پاییز یا زمستان اتفاق بیافتد.

  • فایزر (Pfizer)

شرکت Pfizer با شرکت آلمانی BioNTech  و داروساز چینی Fosun Pharma، نیز مرحله 3 تست بالینی را در سپتامبر آغاز کرده است. این مطالعه شامل 3000 بیمار از گروه های مختلف از جمله کودکان حدود 16 ساله و همچنین افراد مبتلا به اچ آی وی، هپاتیت C و هپاتیت B بوده است.

با آزمایشات اولیه روی داوطلبان آنتی بادی های علیه SARS-CoV-2 درحال تولید است، کاخ سفید اعلام کرده که اگر آزمایشات تا ماه دسامبر به خوبی پیش رود،  95/1 میلیارد دلار را برای خرید 100 میلیون دوز واکسن اختصاص می دهد.

  • نواواکس (Novavax)

بعد از یک دور آزمایشات اولیه موفق، نواواکس که یک شرکت مستقر در مریلند است، واکسن دیگری را برای بررسی دارد. مطالعات مقدماتی روی میمون ها و انسان تولید آنتی بادی های ویروس و همچنین از بین برندگان T-cells (سلولی T) که می توانند سلول های ویروس را از بین ببرند نشان داده است. در 6ام ماه ژوئیه، نواواکس 6/1 میلیارد دلار کمک هزینه را از دولت برای تسریع و افزایش تلاش ها و تولید 100 میلیون دوز از واکسن جدید در اوایل سال 2021 دریافت کرده است.

نوشته های مرتبط
  • آسترازینکا (AstraZeneca )

غول دارویی انگلیسی-سوئدی با نام آسترازینکا با همکاری دانشگاه آکسفورد انگلستان 2/1 میلیارد دلار پول دریافت کرده تا 300 میلیون دوز از واکسن تولیدی خود را به ایالات متحده اعطا کند.

نتایج اولیه آزمایش واکسن را بی خطر نشان داد، اما در فاز سوم آزمایشات بالینی بعد از اینکه یکی از بیماران دچار یک “بیماری غیرقابل توجیه” شد این مرحله برای انجام بررسی بیشتر متوقف شد. به گفته آسترازینکا امید است که دو میلیون دوز از واکسن خود را در اوایل 2021 وارد بازار کند.

نائب رئیس اجرایی منلاس پانگالوس آسترازینکا به USA Today گفت: “ما به سرعت این برنامه های  بالینی را به پیش می بریم و امیدواریم که با توجه به نتایج حاصل از آزمایشات مرحله نهایی که در در حال حاضر روی حدود 50000 داوطلب در حال آزمایش است، واکسن مورد نظر همین پاییز در دسترس مردم قرار گیرد.”

  • جانسون و جانسون (Johnson & Johnson)

با 500 میلیون دلار پشتیبانی دریافتی از عملیات Warp Speed، جانسون و جانسون واکسن کوید 19 را برای آغاز مرحله 3 آزمایشات در سپتامبر با داده های بدست آمده از اوایل سال بعد آغاز خواهد کرد.

برخلاف سایر واکسن های ویروس کرونا به سرعت در حال پیشرفت و تولیدند، جانسون و جانسون ممکن است آنچه را که از آزمایشات واکسن ابولا فراگرفته اند به کار گیرند و زنان باردار و علاوه بر آن حیوانات باردار را در مرحله آخر آزمایشات خود بگنجانند.

آیا آزمایشات سریع پیش می رود؟ آیا واکسن کرونا در پاییز میاید

دکتر کوین کاترونیا، متخصص کودکان و نوزادان و COO of Millennium Neonatology در شارلوت، کارولینای شمالی است و از کودکانی مراقبت می کند که آزمایش کوید 19 آنان مثبت بوده است می گوید: “با این سرعت که این واکسن به بازار عرضه می شود بی سابقه است و این موضوع گواه تلاش بسیار زیاد دانشمندان و پزشکان در چندین شرکت، مراکز تحقیقاتی و برخی از بزرگترین دانشگاه های جهان است.”

درحالیکه همه چیز سریع تر از حد معمول پیش می رود، معمولاً تولید یک واکسن سالها طول می کشد اما واکسن کوید 19 بلافاصله بعد از تایید FDA ظرف 24 ساعت توزیع می شود، دکتر کاتروتیا بیان کرد که ما باید به فرآیند آزمایش بالینی اعتماد کنیم و این حقیقت را قبول کنیم که دارویی که وارد بازار می شود ایمن و کارآمد است.

“اما با همه این تفاسیر بنده منتظر زمانی هستم که به خودی خود به زندگی عادی برگردیم یعنی زمانی که شاهد تضعیف یا حذف واقعی و خودبخودی ویروس باشیم و این اتفاق می تواند اجرای واکسن را به طور کامل به تعویق بیاندازد”.این به این معنی است که همچنان پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست ها و جلوگیری از اجتماعات داخلی یا قرارهای برگزاری بازی را باید ادامه داد.

چه کسانی باید  واکسن کوید 19 را بزنند؟

ما منتظر تکمیل فاز سوم آزمایشات هستیم تا بتوان دستورالعمل های بهداشتی و تصمیمات آگاهانه را در این باره صادر کرد، اما دولت فدرال تایید کرده که این واکسن یک راهکار استراتژیک برای عموم مردم خواهد بود.

دکتر کیوکوی می گوید: “کسانی که در معرض خطر بیشتر ابتلا به این بیماری از نوع حاد هستند برای واکسیناسیون در اولویت قرار دارند، این افراد شامل کارکنان مراقبت های بهداشتی و سایر ارائه دهندگان خدمت در خط مقدم این امر؛

افرادی که شرایطی دارند که به نظر می رسد کوید 19 را افزایش می دهند، مانند افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت، آسم/ بیماری ریوی، و چاقی؛ افراد بالای 60 سال؛ کسانی که طولانی مدت در مراکز بهداشتی هستند و آنهایی که در مناطقی با شیوع بالا قرار دارند در اولویت این واکسیناسیون هستند.

” دکتر کاتروتیا موافق بوده و می گوید: “به طور ایده آل، جمعیت آسیب پذیر و پرخطر باید در خط اول درمان قرار گیرند.” پس در ابتدا توزیع واکسن محدود خواهد بود اما پس از آن برای عموم رایگان خواهد بود.

آیا واکسن برای کودکان بی خطر است؟

واکسن هایی که توسط FDA تایید می شوند باید بی خطر و ایمن باشند، اما برخی آزمایشات بالینی واکسن کوید 19 اخیر کودکان را در آزمایش قرار نداده اند.

آنتونی فاچی پزشک ارشد بیماری های عفونی به اخبار ABC گفت: “دلیلی وجود ندارد که باور نکنیم (یک واکسن) به طور همزمان برای کودکان و بزرگسالان نمی تواند در دسترس باشد” با این حال، برخی متخصصان واکسن بر این باورند که کودکان زمان توزیع اولیه واکسن کوید 19 نباید واکسیناسیون شوند و برای این کار ابتدا باید آزمایشات بالینی دقیقی روی کودکان انجام شود.

دکتر پل اوفیت مدیر مرکز آموزش در بیمارستان کودکان فیلادلفیا که در کمیته مشاوره واکسن سازمان غذا و دارویی فعالیت دارد نیز به ABC News گفت: “دادن واکسنی که به خوبی و به اندازه کافی روی کودکان آزمایش نشده باشد، امر قابل تحققی نیست.”

زمانی که دارو آماده توزیع شد، دراین باره که چه کسانی واکسن را دریافت کنند بیشتر خواهیم فهمید. دکتر کیوکوی می گوید: ” بعد از تکمیل دور اول آزمایشات ما باید به دستورالعمل متخصصان اعتماد کنیم تا دریابیم بهترین روش استخراج داده ها برای استفاده در کودکان چه روشی است که این موضوع شبیه همان روش ما برای سایر محصولات دارویی است.

آیا این  واکسن برای زنان باردار بی خطر است؟

محققان هنوز در حال بررسی تاثیر کوید 19 بر زنان باردار و جنین هستند، اما در حال حاضر این گروه در آزمایشات بالینی واکسن گنجانده نشده اند. در واقع، رویترز گزارش داد که سازندگان دارویی که از رقیبان اصلی تولید واکسن هستند باید آزمایش منفی بارداری را اثبات کنند و تعهد کنند که در دوره بارداری زنانی که ثبت نام کرده اند از ابتدای بارداری تحت بررسی قرار گرفته اند.

بنابراین این امر دقیقا به چه معناست؟ به این معناست که زنان باردار ممکن است فوراً واکسن را دریافت نکنند یا حداقل تا زمانی که بی خطر و ایمن بودن واکسن اثبات نشود، واکسنی دریافت نمی کنند.

چگونه می توان فهمید که خانواده من باید واکسن کوید 19 را بزنند؟

هنوز برای گفتن این موضوع زود است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، بنابراین متخصصان بهداشت توافق کردند که خانواده ها باید دنباله رو تولیدکنندگان واکسن باشند و اجازه دهند تا داده ها پس از آزمایش مشخص کند که چه کسانی باید واکسن را دریافت کنند. سازمان FDA و مقامات رسمی دولت احتمالاً دستورالعمل واکسیناسیون را زمانی که واکسن از مرحله 3 عبور کرد به اشتراک بگذارند. آیا واکسن کرونا در پاییز میاید.

زنان 909 همراه شما در سلامت و زیبایی و درمان.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.