انتی بیوتیک برای درمان کیست بارتولن (درمان خانگی)

انتی بیوتیک برای درمان کیست بارتولن : کیست بارتولن جیب بسته ای از مایع ، هوا یا بافت نیمه جامد پر از چرک است که می تواند نزدیک دهانه واژن ایجاد شود. اندازه آنها از کوچکی یک نخود فرنگی تا بزرگی یک پرتقال است. کیست های بارتولین بدون علامت نیازی به درمان بیشتر ندارند. کیست های بارتولین یا آبسه هایی که به طور خود به خود تخلیه می شوند ، می توانند به طور محافظه کارانه و با استفاده از حمام های sitz و مسکن ها کنترل شوند.

ایا کیست بارتولن خطرناک است؟

کیست های نابوتیان خوش خیم هستند و معمولاً نیازی به درمان ندارند. در موارد نادر، کیست ها ممکن است بزرگ شوند و شکل و اندازه دهانه رحم شما را تغییر دهند. اگر شدید باشد، می تواند معاینه معمول دهانه رحم را دشوار یا غیرممکن کند. در این مورد،

پزشک ممکن است برداشتن کیست را به منظور معاینه دهانه رحم توصیه کند.

مهم است که پزشک شما معاینه کامل دهانه رحم را در طول ویزیت های معمول انجام دهد. این معاینات می تواند سلامت باروری شما را تضمین کند و به پزشک کمک کند تا مشکلات دهانه رحم شما را زود تشخیص دهد.

انتی بیوتیک برای درمان کیست بارتولن : عمدتا چهار نوع کیست واژن وجود دارد

  • کیست های انسداد واژن متداول ترین نوع کیست های واژن هستند و معمولاً بسیار کوچک هستند و در قسمت پایین پشت دیواره واژن قرار دارند.
  • کیست های بارتولین کیست های مملو از مایعات هستند که در یکی از غدد بارتولین واقع شده در نزدیکی دهانه واژن بر روی لب های واژن یا لب ها ایجاد می شوند.
  • کیست های مجاری گارتنر در هنگام بارداری یک زن ایجاد می شود و پس از زایمان کودک از بین نمی روند ، مایعات می تواند به داخل غده برگردد و کیست ایجاد کند.
  • کیست های مولرین معمولاً هنگامی که یک ساختار در هنگام تشکیل یک کودک باقی می ماند ، ایجاد می شوند.

هیچ عارضه جدی برای کیست نابوتیان وجود ندارد. کیست ها می توانند به عنوان عارضه هیسترکتومی ایجاد شوند، اما معمولاً هیچ تهدید جدی برای سلامتی شما ایجاد نمی کنند.

در برخی موارد، آزمایش پاپ اسمیر به دلیل کیست های بزرگ یا داشتن کیست های زیاد روی دهانه رحم ممکن است دردناک یا حتی غیرممکن شود. اگر این اتفاق افتاد، با پزشک خود در مورد برداشتن فوری کیست ها صحبت کنید تا بتوانید به مراقبت منظم

باروری خود ادامه دهید.

این کیست ها مملو از مخاط هستند و می توانند ترکیده شوند. ترشح، بو و خونریزی در هنگام پاره شدن غیرمعمول نیست. اگر بو و ترشح باقی ماند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

در یک مورد نادر، کیست نابوتیان بزرگ با یک تومور بدخیم اشتباه گرفته شد و باعث شد زنی برای هیسترکتومی به کلینیک دیگری ارجاع شود. خوشبختانه با استفاده از سونوگرافی، رشد به درستی به عنوان کیست نابوتیان شناسایی شد و کیست با موفقیت

تخلیه و خارج شد.

نه این مورد و نه هیچ مورد دیگری از کیست نابوتیان هرگز منجر به جراحی های تصادفی یا غیر ضروری نشده است. حتی بزرگترین کیست ها را می توان بدون ایجاد مشکلات پزشکی بیشتر برداشت و درمان کرد.

اگر معاینه وجود کیست را نشان داد، با پزشک خود در مورد آزمایش‌های تخصصی برای شناسایی کیست‌های نابوتیان صحبت کنید.

اگر هیچ علامتی ندارید، پزشک شما احتمالاً درمان یا حذف را توصیه نمی کند. هنگامی که پزشک شما این کیست ها را کشف کرد، برای معاینات منظم به متخصص زنان خود مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که کیست های نابوتیایی که ممکن است رشد کنند قبل از ایجاد مشکل.

کیست‌های واژن حفره‌های بسته‌ای از هوا، مایع یا چرک روی پوشش واژن یا زیر آن هستند. این می تواند به دلیل آسیب در هنگام زایمان، تجمع مایع در غدد شما یا تومورهای غیر سرطانی در واژن باشد.

انواع مختلفی از کیست واژن وجود دارد. آنها معمولا کوچک می مانند و اغلب نیازی به درمان ندارند. با این حال، انواع مختلف کیست ممکن است بزرگ شده و منجر به درد، خارش یا افزایش خطر عفونت شود.

کیست ها معمولاً هیچ علامتی ایجاد نمی کنند، اما ممکن است باعث ناراحتی در فعالیت جنسی یا قرار دادن تامپون شوند.

 

علت کیست بارتولن

به طور کلی ، کیست ها در صورت انسداد غده ایجاد می شوند. این باعث می شود مایعی که به طور معمول باید توسط مجاری این غدد تخلیه شود به داخل غده برگردد و باعث بزرگ شدن شود ، یعنی کیست.

با این حال ، علت ایجاد این بزرگی به نوع خاص کیست بستگی دارد.

کیست های انسداد واژن معمولاً در اثر حوادث آسیب زا رخ می دهند که بر دیواره واژن تأثیر می گذارد ، مانند مواردی که پس از جراحی اپیزیوتومی دیده می شود (یک روش جراحی که به بزرگ شدن واژن داخل رحم کمک می کند تا به زایمان کمک کند).

کیست های بارتولین معمولاً پس از عفونت (معمولاً یک STI مانند کلامیدیا یا عفونت سوزاک) ایجاد می شوند و می توانند دردناک باشند.

کیست بارتولن به ندرت سرطانی است و در بیشتر موارد هیچ گونه ناراحتی ایجاد نمی کند. گاهی ممکن است مورد توجه قرار نگیرد اما بیشتر در طی معاینه معمول لگن کشف می شود.

درمان در بیشتر موارد غیرضروری است. اما اگر به دلیل بزرگی کیست احساس ناراحتی یا درد غیرمعمولی داشته باشید ، به درمان فوری نیاز خواهید داشت.

علائم رایج کیست بارتولن شامل برآمدگی توده کوچکی از دیواره واژن ، درد ولو یا دیس پارنی (درد یا ناراحتی در حین مقاربت) است.

برای خلاص شدن از شر کیست بارتولن بدون جراحی ، بسیاری از روش های درمانی طبیعی و موثر وجود دارد.

در اینجا 10 روش درمان خانگی کیست بارتولن و درمان های خانگی طبیعی وجود دارد که در واقع کارساز هستند.

کیست بارتولن به دلیل مواردی مانند عفونت ، مخاط ضخیم یا تورم ایجاد می شود که می تواند مجرای غده بارتولن را مسدود کرده و باعث ایجاد کیست شود ، اما کیست بارتولین عفونت نیست.

کیست بعد از رابطه جنسی بزرگتر می شود. این به دو دلیل اصلی برمی گردد. یکی به این دلیل است که غده در حین رابطه جنسی مایعات بیشتری ایجاد می کند. و دیگری موقعیت تشریحی غدد بارتولن است. بارتولین به طور دو طرفه در هر طرف دهانه واژن قرار دارد و از طریق مجاری تخلیه شده در دهلیز تقریباً در موقعیت ساعت 4 درجه در سمت راست و موقعیت ساعت 8 درجه در سمت چپ تخلیه می شود. 

این نزدیکی به دهانه واژن ، آن را مستعد تماس اصطکاکی در هنگام رابطه جنسی می کند و این باعث افزایش کیست ها می شود.

بیشتر کیست های غده بارتولن بدون درمان از بین می روند ، اما اگر آلوده باشد ، ممکن است باز شود و پس از 3 تا 4 روز به خودی خود بهبود می یابد ، اما اگر کیست دردناک باشد ، ممکن است لازم باشد پزشک آن را تخلیه کند. معمولاً این کار ایجاد یک برش

روی کیست است ، روشی به نام Marsupialization یا ممکن است پزشک از کاتتر مخصوصی به نام کاتتر WORD برای تخلیه آن استفاده کند.

برای درمان عفونت نیز ممکن است لازم باشد آنتی بیوتیک مصرف کنید . انتی بیوتیک برای درمان کیست بارتولن

علائم کیست بارتولن

اگر کیست بارتولن کوچک و بدون عفونت باشد ، ممکن است هیچ علامتی را تجربه نکنید ، مگر اینکه رشد کند و آلوده شود ، باید مراقب برخی از این علائم ذکر شده در زیر باشید.

  • یک توده دردناک حساس در نزدیکی ناحیه واژن
  • دیسپارونیا (درد در هنگام رابطه جنسی)
  • تب و لرز
  • ناراحتی هنگام راه رفتن یا نشستن

اگر کیست شما بزرگ است یا باعث درد، ناراحتی یا ترشح می شود، پزشک به شما پیشنهاد می کند که کیست را درمان یا خارج کنید. در موارد نادری که کیست شما نشان دهنده وضعیت جدی تری باشد، تشخیص و درمان بیشتر ممکن است ماه ها طول بکشد.

روش‌های برداشتن کیست معمولاً کمتر از یک روز طول می‌کشد و شما از این اقدامات جزئی در عرض چند روز یا حداکثر چند هفته بهبود خواهید یافت.

چشم انداز کیست نابوتیان بسیار مثبت است. هیچ راه شناخته شده ای برای جلوگیری از کیست نابوتیان وجود ندارد. اما این رشدها خوش خیم و معمولاً بسیار کوچک هستند. آنها هیچ تهدیدی برای سلامتی کوتاه مدت یا بلندمدت ایجاد نمی کنند.

تا زمانی که کیست‌های نابوتیان مانع از توانایی شما برای داشتن یک زندگی منظم نمی‌شوند و باعث درد یا ناراحتی در دهانه رحم یا معاینات غیرطبیعی لگن یا پاپ اسمیر نمی‌شوند، نیازی به نگرانی در مورد این نوع کیست نیست.

کیست های نابوتیان برجستگی های کوچک پر از مخاط روی دهانه رحم شما هستند. آنها معمولاً علائم یا عوارضی ایجاد نمی کنند. اگر در طول معاینه به اندازه کافی بزرگ شوند که دید دهانه رحم شما را مسدود کند، ممکن است پزشک نیاز به برداشتن آنها داشته باشد.

کیست های نابوتیان کیست های ریزی هستند که روی سطح دهانه رحم شما ایجاد می شوند. دهانه رحم شما واژن را به رحم شما متصل می کند. گاهی اوقات به آن کانال دهانه رحم نیز گفته می شود.

کیست Nabothian پر از مخاط است که توسط غدد دهانه رحم ترشح می شود. گاهی اوقات به برجستگی های ریز کیست گردن رحم، کیست احتباس مخاطی یا کیست اپیتلیال می گویند.

کیست های نابوتیان نسبتاً شایع هستند. آنها تهدیدی برای سلامتی شما نیستند و نشانه سرطان دهانه رحم نیستند.

انواع کیست واژن چیست؟

انواع مختلفی از کیست های واژن وجود دارد. شایع ترین انواع آن شامل کیست های اینکلوژن واژن، کیست مجرای گارتنر و کیست بارتولین است. تومورهای خوش خیم در واژن ممکن است شبیه کیست باشند.

کیست های اینکلوژن واژن

واژنکیست های آل اینکلوژن شایع ترین نوع کیست های واژن هستند. این نوع کیست در اثر آسیب به دیواره واژن ایجاد می شود و ممکن است در حین زایمان یا بعد از جراحی ایجاد شود.

کیست مجرای گارتنر

مجرای گارتنر یک عضو باقیمانده در لگن زن از رشد جنین زنان است. گاهی اوقات ممکن است مایع جمع شود و بعداً به کیست در دیواره های واژن تبدیل شود.

کیست بارتولین

غده بارتولین در نزدیکی دهانه واژن روی لب های واژن (لابیا) قرار دارد. اگر فلپ پوستی روی این غده رشد کند، مایع می تواند به غده برگشته و کیست ایجاد کند، این کیست معمولاً بدون درد است. اگر کیست عفونی شود، می تواند به آبسه تبدیل شود.

معمولاً هیچ علامتی با کیست واژن وجود ندارد. ممکن است متوجه یک توده کوچک بیرون زده از دیواره واژن یا درد یا ناراحتی در حین رابطه جنسی یا در حین قرار دادن تامپون شوید.

اگر متوجه توده ای در داخل واژن شدید یا اگر از واژن برآمدگی پیدا کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

علائم ترکیدن کیست بارتولن

شما می توانید کیست بارتولن را در خانه با خیساندن در یک وان پر از چند اینچ آب گرم چند بار در روز به مدت سه یا چهار روز تخلیه کنید ، ممکن است به یک کیست کوچک و آلوده کمک کند تا به خودی خود پاره شود و تخلیه شود ، اما ممکن است برای تخلیه نیاز

به جراحی داشته باشید کیستی بزرگ یا آلوده است.

اگر بعد از چند روز به طور طبیعی تخلیه نشود و با وان حمام برطرف نشود ، ممکن است بخواهید به پزشک مراجعه کنید و در مورد امکان تخلیه جراحی صحبت کنید.

1. حمام سیتز بگیرید

استحمام سیتز روشی موثر در کاهش ناراحتی های همراه کیست بارتولن است.

همچنین با کاهش تخلیه کیست به کاهش تحریک واژن کمک کرده و باعث ترمیم می شود.

علاوه بر این ، یک وان حمام به سالم سازی منطقه کمک می کند و خطر عفونت را کاهش می دهد از این رو یک درمان خانگی کیست بارتولن است.

  • یک وان را با آب گرم پر کنید.
  • 1 تا 2 قاشق چای خوری نمک اپسوم را به آب اضافه کنید.
  • ناحیه تناسلی خود را حدود 15 دقیقه به طور متناوب فرو ببرید تا آب گرمای خود را از دست بدهد.
  • بعد از آن ناحیه تناسلی خود را با حوله تمیز به آرامی پاک کنید.
  • به مدت یک هفته روزانه حدود دو یا سه بار حمام بنشینید.

2. کمپرس گرم را امتحان کنید

کمپرس گرم یکی از درمان های خانگی کیست بارتولن است که تخلیه را تشویق می کند ، که به نوبه خود به روند بهبود کمک می کند.

همچنین به از بین بردن باکتری ها کمک می کند و در نتیجه خطر عفونت و التهاب را کاهش می دهد.

  • یک دستشویی یا یک حوله تمیز را در آب داغ فرو برده و آب اضافی آن را فشرده کنید.
  • چند دقیقه پارچه گرم را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.
  • این روند را 3 یا 4 بار در روز تکرار کنید تا مایع شروع به تخلیه کیست کند.

3. زردچوبه برای کیست بارتولن

زردچوبه همچنین یکی از درمان های خانگی کیست بارتولن است.

ترکیب فعال موجود در زردچوبه که کورکومین نامیده می شود به عنوان یک ماده ضد التهابی عمل می کند که به تسکین درد و التهاب کمک می کند.

علاوه بر این ، زردچوبه یک ضد عفونی کننده طبیعی است ، به این معنی که می تواند به پیشگیری و درمان بیشتر انواع عفونت ها کمک کند.

  • با مخلوط کردن 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه و کمی روغن نارگیل با هم یک خمیر درست کنید.
  • خمیر را به آرامی روی کیست بمالید و اجازه دهید چند ساعت بماند.
  • آن را با آب ولرم بشویید و این کار را تکرار کنید تا کیست تخلیه شود.
  • به طور متناوب ، یک لیوان شیر داغ با 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه که در آن مخلوط شده است بنوشید. این به بهبود کمک می کند و همچنین درد را کنترل می کند.

توجه: ضمن استفاده از خمیر زردچوبه ، مراقب باشید زیرا باعث ایجاد لکه ای مایل به زرد روی پارچه و پوست می شود. *

4. درمان خانگی کیست بارتولن با سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از درمان های موثر و آسان برای کیست بارتولن است . به دلیل خاصیت اسیدی بودن ، می تواند به کاهش اندازه و تورم کیست بارتولن کمک کند.

نوشته های مرتبط

همچنین به حفظ سطح pH واژن کمک می کند ، خطر عفونت را بیشتر کاهش می دهد و حتی از ایجاد کیست بیشتر جلوگیری می کند.

  • مخلوطی از 2 قاشق چای خوری سرکه سیب آلی ، خام و فیلتر نشده با ½ فنجان آب گرم درست کنید. یک گلوله از پنبه را در این مخلوط خیس کنید و حدود یک دقیقه مستقیم روی کیست قرار دهید. این روند را 3 تا 4 بار در روز و به مدت چند روز تکرار کنید.
  • گزینه دیگر ، 1 فنجان سرکه سیب خام ، فیلتر نشده ، را در وان پر از آب گرم بریزید. قسمت پایین بدن خود را حدود 15 دقیقه در آب فرو کنید. برای تسکین سریع این کار را روزانه 2 یا 3 بار تکرار کنید.

درمان خانگی کیست بارتولن

  • یا ، یک قاشق چای خوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید تا از درون بهبود یابد.

5. استفاده از آلوئه ورا

از جمله بهترین داروهای خانگی کیست بارتولن ، آلوئه ورا است.

این ماده دارای خواص درمانی و ضد التهابی است که به روند بهبود کمک می کند و التهاب را کاهش می دهد.

  • از برگ گیاه آلوئه یک ژل آلوئه ورا تازه بگیرید و آن را مستقیماً به ناحیه کیست بمالید.
  • بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه بماند و پس از آن با آب ولرم بشویید. این روش درمانی را 3 یا 4 بار در روز تکرار کنید.
  • گزینه دیگر ، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با قاشق چای خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید. آن را به شدت هم بزنید تا زمانی که مخلوط به صورت خمیر در آید.
  • به آرامی این خمیر را روی کیست قرار دهید. قبل از شستشو با آب ولرم بگذارید حدود 30 دقیقه روی آن بماند. این درمان خانگی را یک بار در روز انجام دهید.

6. استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای می تواند تمام نیاز شما برای خلاص شدن از کیست بارتولن باشد. به ویژه ، واقعاً می تواند به درد و التهاب مرتبط با کیست بارتولن کمک کند.

روغن درخت چای همچنین یک درمان خانگی قوی برای کیست های بارتولن است .

علاوه بر این ، روغن درخت چای همچنین به خلاص شدن از شر باکتری های مضر در ناحیه واژن کمک می کند و بنابراین خطر عفونت واژن را کاهش می دهد.

در واقع ، بسیار موثر است زیرا در طی 1 یا 2 روز به تخلیه کیست کمک می کند.

  • مخلوطی از 2 یا 3 قطره از روغن  درخت چای را با 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل درست کنید.
  • یک پنبه را در این مخلوط خیس کنید و به آرامی روی کیست قرار دهید.
  • بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این روش درمانی را یک یا دو بار در روز یا در صورت نیاز تکرار کنید.
  • همچنین می توانید 3 تا 5 قطره روغن درخت چای به یک فنجان آب اضافه کنید. از این محلول برای شستشوی ناحیه آسیب دیده چند بار در روز استفاده کنید تا زمانی که شاهد بهبودی باشید.

روغن درخت چای یک درمان خانگی قوی برای درمان کیست بارتولن است . 

7. سیر برای درمان کیست بارتولن

سیر یک ادویه بسیار پرطرفدار است و ثابت شده است که یکی از موثرترین داروهای خانگی کیست بارتولن است که دلیل اصلی آن خاصیت آنتی بیوتیکی قوی آن است.

این ماده خواصی دارد که باکتریهای اطراف کیست را از بین می برد و در نتیجه خطر عفونت را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، سیر ، هنگام بلع ، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا به مبارزه با عفونت ها کمک کرده و باعث بهبودی شود.

  • یک حبه سیر خرد شده را به مدت 2 دقیقه روی ناحیه کیست بمالید.
  • آن را با آب ولرم بشویید. برای کاهش اثر سوزش سیر می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. این روش درمانی را حداقل دو بار در روز تکرار کنید.
  • روش دیگر ، شما می توانید 1 حبه سیر خرد شده 2 یا 3 بار در روز بخورید ، آن را با یک لیوان آب بخورید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

8-  ماست

ماست ماده خوبی است که می توانید برای درمان کیست بارتولن استفاده کنید .

ماست یونانی سرشار از باکتری لاکتوباسیلوس به بازگرداندن PH طبیعی واژن کمک می کند.

درمان کیست بارتولن با جوش شیرین

این کمک می کند تا فعالیت میکروارگانیسم های عفونی که می توانند باعث عفونت شوند ، متوقف شود ، که می تواند وضعیت را بدتر کرده و روند بهبود را به تأخیر بیندازد.

ماست همچنین بوی واژن را کاهش می دهد.

  • یک پنبه را به ماست ساده آغشته کرده و به آرامی روی ناحیه کیست قرار دهید. بگذارید چند ساعت بماند ، سپس محل را کاملا با آب ولرم بشویید. این کار را روزانه دو یا سه بار انجام دهید.
  • گزینه دیگر ، شما می توانید روزانه 1 تا 2 فنجان ماست بخورید

9. آسپرین برای درمان کیست بارتولن

از آسپرین می توان برای درمان کیست بارتولن استفاده کرد.

به دلیل خواص ضد التهابی ، به مقابله با درد و التهاب کمک می کند و همچنین خطر عفونت را کاهش می دهد.

  • چند قرص آسپرین را به صورت پودر خرد کنید.
  • کمی آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید. همچنین می توانید از روغن کرچک به جای آب استفاده کنید (این به کاهش التهاب و روند بهبود کمک می کند).
  • این خمیر را به آرامی به ناحیه کیست بمالید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند.
  • آن را با آب ولرم بشویید.

این درمان خانگی کیست بارتولن را 1 یا 2 بار در روز تکرار کنید تا نتایج واقعی را ببینید.

جلوگیری از کیست بارتولن
  • اگر کیست بارتولن توسعه یابد، درمان سریع شامل نشستن در لگن یا وان آب گرم است و ممکن است مانع توسعه آبسه شود.
  • شیوه های مناسب رابطه جنسی می تواند بیماری های منتقله از راه جنسی را کاهش دهد و بنابراین از تشکیل آبسه های ناشی از آن جلوگیری می کند.

آیا استرس می تواند باعث ایجاد کیست بارتولن شود؟

مشخص نیست که آیا کیست بارتولن می تواند ناشی از استرس باشد. دلیل انسداد مجاری بارتولن و ایجاد کیست مشخص نیست ، زیرا غدد بارتولن از بلوغ شروع به کار می کنند و پس از یائسگی کوچک می شوند. انتی بیوتیک برای درمان کیست بارتولن

آیا کیست بارتولن یک بیماری مقاربتی است؟

نه ، کیست بارتولن STD نیست اما می تواند توسط باکتری هایی ایجاد شود که باعث بیماری های مقاربتی (STD) می شوند. با این حال ، کیست های بارتولن آلوده اغلب به دلیل عفونت های مقاربتی ایجاد می شوند.

انتی بیوتیک برای درمان کیست بارتولن

برای کمک به درمان عفونت آنتی بیوتیک تجویز میشود. درمان با آنتی بیوتیک ممکن است برای زنان سالم با آبسه های بدون عارضه ضروری نباشد اما اگر آلوده و دردناک شود ، دارو و آنتی بیوتیک تجویز می شود. . انتخاب های آنتی بیوتیکی شامل تریمتوپریم-

سولفامتوکسازول به تنهایی ، آموکسی سیلین-کلاولانات به علاوه کلیندامایسین یا سفیکسیم به همراه کلیندامایسین است.

سایر روشهای معمول کمتر شامل فرسایش نیترات نقره ،   تبخیر لیزر دی اکسیدکربن ،  قرارگیری حلقه ژاکوبی  و برداشتن غده بارتولین به عنوان آخرین چاره در صورت عدم موفقیت سایر روشها است.

اگر کیست بارتولن درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

اگر کیست درمان نشود ، می تواند آلوده شود و منجر به آبسه بارتولن شود. آبسه بارتولن می تواند درد قابل توجهی ایجاد کند و قطر آن معمولاً بیش از یک اینچ است. در مورد آبسه بارتولن ، بیشتر افراد بهبود می یابند در حالی که در برخی موارد ممکن است

دوباره عفونی شود.

جراحی ها و روش های کیست نابوتیان

کیست‌های نابوتی که نیاز به درمان دارند را می‌توان از طریق اکسیزیون یا از طریق فرآیندی به نام «ابلیشن الکتروکوتر» برداشت. در طول اکسیزیون، پزشک از چاقوی جراحی یا تیغه برای برداشتن رشد استفاده می کند.

در طول فرسایش با الکتروکوتر، پزشک از جریان الکتریکی برای برداشتن کیست استفاده می کند. جریان الکتریکی گرمایی تولید می‌کند که پزشک شما آن را بر روی کیست به جلو و عقب می‌دهد. در برخی موارد، پزشک ممکن است مایع کیست را تخلیه کند. آنها

ممکن است این روش را به دلیل از دست دادن بسیار کم خونی که در طول این روش اتفاق می افتد توصیه کنند.

پزشک شما ممکن است از کرایوتراپی برای برداشتن کیست استفاده کند. در این روش، پزشک از نیتروژن مایع برای منجمد کردن و شکستن کیست استفاده می کند. این روش نسبت به برداشتن یا ابلیشن کمتر تهاجمی است.

با پزشک خود در مورد اینکه چه درمانی در مورد شما بهترین نتیجه را دارد، بسته به اندازه و توزیع صحبت کنیدکیست در دهانه رحم شما

کیست نابوتیان و بارداری

اکثر کیست های نابوتیان به طور تصادفی در طی معاینات معمول بارداری کشف می شوند. ایجاد این کیست ها در دوران بارداری رایج است.

به طور معمول دهانه رحم باز است تا مایع قاعدگی شما از رحم به واژن منتقل شود و اسپرم از واژن وارد رحم شود. در دوران بارداری، دهانه رحم بسته می شود تا کودک در حال رشد در داخل رحم بماند.

پس از تولد فرزندتان، بافت جدیدی روی غدد مخاطی رشد می کند. در فرآیندی به نام متاپلازی، سلول‌های پوست به مقدار بیش از حد تولید می‌شوند و مانع از خروج مخاط از غدد می‌شوند. با گذشت زمان، کیست ها به صورت مخاط مخاطی در غدد تشکیل می شوند.

اگر نگران این هستید که در دوران بارداری کیست بزرگ غیرطبیعی در دهانه رحم خود دارید، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است در حین مقاربت متوجه درد، خونریزی غیرطبیعی یا ترشح شوید. در صورت کشف کیستی که باید برداشته شود، پزشک شما

احتمالاً یک درمان مناسب را پیشنهاد خواهد کرد.

 

عوارض ترکیدن کیست بارتولن

ترکیدن کیست بارتولن عوارض خاصی ندارد. البته باید مراقبت های کافی از نظر بهداشتی انجام شود تا عفونت ایجاد نگردد. توصیه می شود کیست عفونی توسط پزشک تخلیه شود تا از عوارضی مثل عود مجدد کیست و آبسه آن جلوگیری گردد. در صورتی که درد زیادی داشته باشید می توانید از مسکن استفاده کنید.

آیا کیست های بارتولن بو می دهند؟

کیست های بارتولن در مجاری که قرار دارند دردناک می شوند. این ناحیه می تواند قرمز و متورم شود. چرک می تواند از ناحیه شروع به ترشح کند که می تواند بوی بدی را ایجاد کند.

 تفاوت کیست بارتولن با آبسه چیست؟

کیست بارتولین کوچک است و به احتمال زیاد هیچ علائمی از خود نشان نمی دهد در حالی که آبسه می تواند بزرگ شود و باعث ناراحتی هنگام راه رفتن ، نشستن یا داشتن رابطه جنسی شود.

انتی بیوتیک برای درمان کیست بارتولن : ایا می توانم کیست بارتولن را با سوزن تخلیه کنم ؟

بله ، از سوزن و سرنگ اغلب برای تخلیه کیست استفاده می شود. با این حال ، این کار را نباید خودتان در خانه انجام دهید بلکه باید توسط خدمات پزشکی انجام شود. بیماران به طور معمول هیچ گونه ناراحتی در طول عمل تجربه نمی کنند. 

مشاوره پزشکی زنان در تهران اماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه زنان و زایمان و سلامت می باشد.

چشم انداز به طور کلی بسیار خوب است. کیست ها معمولا خوش خیم هستند و اغلب کوچک باقی می مانند. کیست هایی که با جراحی برداشته می شوند، معمولاً دوباره ایجاد نمی شوند.

کیست های واژن باید از نظر رشد یا تغییرات ظاهری در طول معاینات روتین کنترل شوند. اگر کیست بزرگتر شود یا علائم شدید ایجاد کند، پزشک ممکن است جراحی را برای برداشتن کیست توصیه کند. اگر کیست باعث عفونت یا آبسه شود، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

کیست های نابوتیان زمانی تشکیل می شوند که غدد تولید کننده مخاط در دهانه رحم شما با سلول های پوست پوشانده شده و مسدود می شوند. سلول های پوست غدد را مسدود می کنند که باعث تجمع مخاط می شود. این باعث ایجاد کیستی در دهانه

رحم می شود که شبیه یک برآمدگی کوچک و سفید است.

زایمان و ضربه فیزیکی به دهانه رحم می تواند باعث ایجاد کیست نابوتیان در برخی از زنان شود.

در طول زایمان، سلول های اضافی پوست می توانند روی غده مخاطی رشد کنند و مخاط را به دام بیندازند و باعث تشکیل کیست شوند.

ضربه فیزیکی در اطراف دهانه رحم می تواند باعث ایجاد بافت اضافی در بالای غدد مخاطی در طول فرآیند بهبودی شود و مخاط را به دام بیاندازد که می تواند باعث ایجاد این کیست ها نیز شود. کیست‌های ناشی از ضربه فیزیکی به‌ویژه در دوران نقاهت از

سرویسیت مزمن، که در آن بافت دهانه رحم ملتهب می‌شود، شایع است.

اگر باردار هستید یا در سنین باروری هستید، به احتمال زیاد به این کیست ها مبتلا خواهید شد. سن باروری از بلوغ تا شروع یائسگی طول می کشد که در برخی موارد ممکن است تا اواخر 40 یا 50 سالگی اتفاق بیفتد.

همچنین در صورت ابتلا به بیماری به نام آدنوم بدخیم ممکن است در معرض خطر ایجاد کیست های مشابه باشید. این وضعیت نوعی نئوپلازی است که بر تولید مخاط در دهانه رحم تأثیر می گذارد و این کیست ها اغلب شبیه کیست های نابوتیان هستند.

اگر نگران این هستید که کیست نابوتیان شما ممکن است نتیجه این وضعیت باشد نه علل دیگر، در مورد غربالگری آدنوم بدخیم با پزشک صحبت کنید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.