اگر ناخواسته باردار شدیم چه کنیم

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی : رایج ترین احساسی که افراد پس از سقط جنین گزارش می کنند، تسکین است. با این حال، سقط جنین می تواند برای برخی افراد چالش برانگیز باشد. اگر پس از سقط جنین دچار افسردگی یا افکار آسیب رساندن به خود

شد، باید در اسرع وقت از یک پزشک بی طرف و فهمیده کمک بگیرد.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید و شما یا همسرتان به طور غیرمنتظره باردار شده اید، بدانید که افراد زیادی خود را در همین قایق پیدا کرده اند.

افراد مختلف زمانی که به طور غیرمنتظره ای متوجه بارداری خود می شوند، تصمیمات متفاوتی می گیرند. کاری که بعد از تست بارداری مثبت انجام می دهید یک تصمیم کاملا شخصی است.

جلوگیری طبیعی از بارداری چیست

تنظیم طبیعی خانواده (NFP) نوعی برنامه ریزی برای بارداری است. این شامل دارو یا دستگاه نمی شود. NFP به افراد کمک می کند تا علائم باروری بدن خود را مشاهده کنند تا بدانند چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشند. اگر در تلاش برای رسیدن به

بارداری یا اجتناب از آن هستید، می توان از آن استفاده کرد. این شامل پیگیری تغییرات بدنی افراد در طول چرخه قاعدگی است. افراد ممکن است NFP را به دلایل مذهبی یا شخصی یا به دلیل نگرانی در مورد عوارض جانبی وسایل مصنوعی برای رسیدن به

بارداری یا اجتناب از آن انتخاب کنند.

سه روش تنظیم خانواده طبیعی وجود دارد.

روش اول مخاط یا تخمک گذاری است. یک زن مخاط دهانه رحم خود را بررسی و ردیابی می کند. در طول تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم شما کشیده، شفاف و نرم است. شبیه سفیده تخم مرغ نپخته به نظر می رسد. شما هر روز قوام مخاط خود را یادداشت

خواهید کرد.

روش دوم روش سمپتوترمال است. یک زن دمای پایه روزانه بدن خود (BBT) را با استفاده از یک دماسنج مخصوص BBT اندازه گیری می کند. می توانید آن را در دهان، واژن یا راست روده خود مصرف کنید. یک BBT معمولی بین 97 درجه و 98 درجه فارنهایت است.

در زمان تخمک گذاری، BBT شما بین 0.5 تا 1 درجه افزایش می یابد. شما باید BBT خود را صبح قبل از بلند شدن از رختخواب مصرف کنید. در حالت ایده آل، باید در همان زمان روز باشد. برای به دست آوردن نتایج دقیق باید هر روز از دماسنج استفاده کنید.

رویکرد سوم روش ریتم است. این بر اساس تاریخ های تقویم سیکل های قاعدگی قبلی فرد است. این روش می تواند دشوارتر باشد و به آن اندازه قابل اعتماد نیست. اجازه نمی دهد تا تغییراتی در چرخه قاعدگی، که رایج هستند، ایجاد شود. سیکل قاعدگی

طبیعی بین 28 تا 32 روز است. روزی که فرد شروع به پریود می کند، روز اول چرخه در نظر گرفته می شود. تخمک گذاری اغلب در حدود روز 14 سیکل قاعدگی اتفاق می افتد.

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

علت بارداری ناخواسته

طبق آمار ، تقریباً نیمی از بارداری ها هر ساله یا بدون برنامه ریزی یا ناخواسته است. حاملگی ناخواسته مطمئناً زن را در یک مخمصه قرار می دهد. نحوه اداره اوضاع تا حد زیادی به سن ، ثبات عاطفی و حمایتی که در این دوره سخت دریافت می کند بستگی دارد.

حاملگی ناخواسته و سقط جنین می تواند زنان را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار دهد . همچنین می تواند به کیفیت زندگی و سایر تجربیات آسیب برساند که می تواند شرایط تهدید کننده زندگی را طی کند. مهم است که خود را برای عمل پزشکی آماده کنید و با مراقبت از خود از پیچیدگی ها جلوگیری کنید.

میلیون ها زن در سراسر جهان قادر به بچه دار شدن نیستند. با این حال ، بسیاری دیگر از آنها دارای سیستم تولید مثل هستند که می تواند در زمان مناسب فعال شود. بارداری ناخواسته می تواند در صورت تحریک سیستم تولیدمثلی زن هنگام برنامه ریزی یا تمایل به بارداری رخ دهد.

این می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد ، مانند رابطه جنسی بدون محافظت ، تجاوز جنسی ، یا یک محاسبه اشتباه ساده در تکنیک های تنظیم خانواده.

تا به امروز ، هیچ یک از روش های پیشگیری از بارداری یا تنظیم خانواده 100 درصد موثر نیست. بعضی از آنها ممکن است موثرتر از سایرین باشد ، اما هیچ یک از آنها تضمین 100 درصدی ندارند.

زنان در این شرایط باید گزینه های موجود خود را بدانند و قبل از تصمیم نهایی باید هر گزینه را با دقت مطالعه کنند. درک این نکته مهم است که اگرچه بسیاری از گزینه هایی که در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت در اکثر کشورها وجود دارد .

چند وقت بعد از جلوگیری طبیعی باردار می شویم

 

اما برخی از آنها در دسترس نیستند. عوامل دیگر ، مانند اعتقادات مذهبی و قوانین موجود ، ممکن است انتخاب های زن را محدود کند.

  • بپذیرید که در شوک هستید و این اشکالی ندارد. بارداری ناخواسته شوکه کننده است. …
  • به خودتان اجازه دهید احساساتی باشید. …
  • با تردیدهای خود روبرو شوید. …
  • گزینه های مختلف را تجسم کنید. …
  • اجازه ندهید مسائل مالی دغدغه اصلی شما باشد. …
  • حمایت غیر قضاوتی را پیدا کنید.

عقب افتادن قاعدگی می تواند نگران کننده باشد، زیرا می تواند نشان دهنده بارداری باشد. این روزها روش های پیشگیری از بارداری مختلفی در دسترس است، اما برخی از افراد روش های طبیعی را برای جلوگیری از بارداری ترجیح می دهند.

اگر به دنبال پاسخی برای – “چگونه از بارداری پس از از دست دادن پریود به طور طبیعی جلوگیری کنیم؟”، به جای درست رسیده اید! برای کشف برخی از روش های مفید، ادامه مطلب را بخوانید.

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

علائم بارداری ناخواسته

  فعالیت جنسی برای داشتن بدن سالم و رابطه با شریک زندگی شما ضروری است. با این حال، برای جلوگیری از بارداری ناخواسته باید اقدامات احتیاطی انجام شود. حتما از خود می پرسید که چگونه به طور طبیعی از بارداری جلوگیری کنید.

آمنوره (Amenorrhea) نبود سیکل جنسی و پریود می تواند در اثر بارداری و یا سایر شرایط نظیر anovulation (عدم رها سازی تخم)، وزن پایین بدن، استرس، بیماری¬های مزمن و اختلالات هورمونی ایجاد شود.اگر ناخواسته باردار شدیم چه کنیم

خونریزی لانه گزینی


این وضعیت خونریزی نقطه ای یا ملایم در اثر قرارگیری جنین در دیواره رحم میباشد. این وضعیت معمولاً در هفته 6 تا 12 آبستنی روی میدهد.

این مورد یکی از علایم متداول و معمول بارداری در حین شیردهی میباشد. با این حال به این مورد توجه داشته باشید که خونریزی نقطه ای میتواند بدون جایگزینی نیز ایجاد شود.

سیکل های قاعدگی نیز ممکن است در طول شیردهی مختل و غیر معمول شود. اگر خونریزی همراه با درد باشد، در اولین فرصت به بیمارستان مراجعه کنید.اگر ناخواسته باردار شدیم چه کنیم

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

تکرر ادرار

با رشد جنین، به مثانه فشار آورده و منجر به انقباض و کوچک شدن آن میشود. با توجه به اینکه مثانه به سرعت پرمی شود، بیش از حد معمول ادرار میکند.

تکرر ادرار میتواند در اثر بارداری ایجاد شود، ولی سایر شرایط نظیر دیابت، عفونت کلیه و/یا مجاری ادراری، اختلالات مثانه، بزرگ شدن رحم غیر وابسته به آبستنی و سایر موارد نیز می¬تواند منجر به چنین شرایطی شود.

داشتن یک سیستم حمایتی برای تکیه کردن می تواند مفید باشد، زیرا طبیعی است که بعد از سقط جنین برخی از احساسات شدید را تجربه کنید – حتی اگر مطمئن باشید که انتخاب درستی داشته اید.

در نهایت، بهبود سقط جنین در هر فرد کمی متفاوت به نظر می رسد. مطمئن شوید که بعد از عمل با بدن و ذهن خود ارتباط برقرار می کنید و اگر نگران هر یک از علائم خود هستید در جستجوی کمک دریغ نکنید.

بارداری دوم ناخواسته نی نی سایت

این وضعیت می تواند به سادگی در اثر خوردن بیش از حد آب و یا مصرف داروهای مدر (داروها یا موادی که منجر به افزایش برون ده ادرار می¬شوند) نیز ایجاد شود.


بزرگ شدگی رحم
پس از زایمان، رحم به تدریج به اندازه پیش از آبستنی بر میگردد. در روزهای اول بعد از زایمان، نوک رحم را می¬تواند در ناحیه ناف یا اندکی پایین تر حس کرد.

پس از دو هفته، رحم به طور کامل در ناحیه لگن قرار میگیرد. شیردهی به سرعت این روند کمک میکند. این بدان معنی است که اگر شما رحم را در بالای استخوان عانه حس کنید، بدان معنی است که اندازه آن یکبار دیگر افزایش یافته است، مگر اینکه قبلاً به طور کامل منقبض نشده باشد.

اگر شما باردار هستید، فرد آزمایش کننده قادر به احساس رحم در ناحیه شکم در هفته 14-12 بوده که در هفته 20 به ناحیه ناف میرسد.

روش‌های طبیعی همیشه مؤثر نیستند: روش‌های طبیعی پیشگیری از بارداری معمولاً نسبت به سایر اشکال پیشگیری از بارداری مانند کاندوم، داروهای ضد بارداری خوراکی یا IUD مؤثرتر هستند.

چرخه قاعدگی خود را ردیابی کنید: پیگیری چرخه قاعدگی خود از طریق یک تقویم یا برنامه تلفن همراه می تواند به شما کمک کند روزهای باروری خود را شناسایی کرده و از رابطه جنسی محافظت نشده در طول تخمک گذاری جلوگیری کنید.

آگاهی از بیماری های مقاربتی: روش های طبیعی پیشگیری از بارداری در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) محافظت نمی کند. استفاده از یک روش مانع مانند کاندوم برای کاهش خطر ابتلا یا انتقال بیماری های مقاربتی مهم است.

با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید: درباره اثربخشی و نگرانی هایی که ممکن است در مورد روش های طبیعی پیشگیری از بارداری داشته باشید، بیاموزید. همچنین ممکن است هرگونه تردید در مورد چرخه قاعدگی یا سلامت جنسی خود را از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برطرف کنید.

پریود از دست رفته: انجام تست بارداری پس از قاعدگی توصیه می شود. اگر آزمایش مثبت است یا دو یا چند قاعدگی را پشت سر هم از دست داده اید، با متخصص زنان مشورت کنید.

پریودهای نامنظم: برای کسانی که سابقه پریودهای نامنظم دارند، توصیه می شود برای دانستن دلیل آن با پزشک متخصص زنان مشورت کنند.

علائم غیرمعمول: علائم غیرمعمول مانند درد، ناراحتی یا ترشحات غیرطبیعی واژن می تواند نشان دهنده برخی بیماری های زمینه ای پزشکی باشد.

نگرانی در مورد پیشگیری از بارداری: با مامای خود صحبت کنید تا از اثربخشی روش فعلی پیشگیری از بارداری مطلع شوید یا اگر به فکر تغییر روش دیگری هستید.

طبیعی است که پس از سقط جنین، احساسات شدید – یا طیف وسیعی از احساسات – را احساس کنید، حتی اگر مطمئن باشید که این بهترین انتخاب برای شما بوده است.

در واقع، در یک مطالعه، 17 درصد از شرکت‌کنندگان پس از سقط جنین احساس عمدتاً منفی داشتند، در حالی که 12 درصد ترکیبی از احساسات منفی و مثبت را گزارش کردند، حتی اگر تقریباً همه شرکت‌کنندگان می‌دانستند که سقط جنین تصمیم درستی است.

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

به اندازه ای که برای پردازش احساسات خود نیاز دارید به خود زمان و مکان بدهید. به یک سیستم پشتیبانی که در آن می توانید تکیه کنید و زمانی را صرف سرگرمی های آرامش بخش کنید که از آن لذت می برید.

یافتن حمایت برای سلامت روانی و عاطفی

اگر ناخواسته باردار شدیم چه کنیم

آیا نیاز به صحبت در مورد تجربه سقط جنین دارید؟ احساس قدرت کنید که با یک متخصص بهداشت روانی مطلع از سقط جنین صحبت کنید یا به یک گروه حمایتی ملحق شوید که می تواند به شما کمک کند احساسات خود را هدایت کنید.

به یاد داشته باشید: در حالی که ممکن است با احساسات پیچیده پیرامون تصمیم سقط جنین دست و پنجه نرم کنید، سقط جنین با پیشرفت یا بدتر شدن شرایط سلامت روان ارتباطی ندارد.

در واقع، افرادی که سقط جنین کرده‌اند، نسبت به افرادی که سقط جنین نکرده‌اند، احتمال بیشتری برای تجربه چالش‌های سلامت روان ندارند.

ممکن است در مورد مطالعاتی شنیده باشید که نشان می دهد سقط جنین با پیامدهای بد سلامت روان مرتبط است.

سقط جنین های پزشکی و جراحی هر دو بسیار بی خطر هستند، اما برخی از عوارض جانبی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید و برخی از عوارض نادر که باید مراقب آنها باشید.

اکثر افراد خونریزی و گرفتگی را تجربه می کنند که قوی تر و طولانی تر از دوره قاعدگی آنها است. می‌توانید این علائم را با داروهای مسکن بدون نسخه یا تجویز شده، به‌علاوه درمان‌های خانگی مانند پدهای حرارتی کنترل کنید.

 

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

بارداری ناخواسته چگونه صورت میگیرد

 

بارداری برنامه ریزی نشده می تواند یک تجربه احساسی باشد، اما با حمایت مناسب، ممکن است بتوانید با آن کنار بیایید و تصمیمی بگیرید که به بهترین وجه از آنچه می خواهید حمایت کند.بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

واقعیت یک بارداری برنامه ریزی نشده این است که شما انتظارش را نداشتید و اکنون ممکن است با اضطراب و دلهره ای که مربوط به معنای داشتن یک بچه برای شما در حال حاضر باشد، دست و پنجه نرم می کنید.در شوک بودن اشکالی ندارد.

شوک می تواند با هر تغییر ناگهانی و آسیب زا که ممکن است زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد، مانند بارداری ناخواسته اتفاق بیفتد. شما می توانید – و احتمالاً باید – قبل از اینکه بفهمید چگونه می خواهید پاسخ دهید، مدتی به خود فرصت دهید تا پردازش کنید.

بارداری ناخواسته می تواند بر سلامت کلی زنان تأثیر بگذارد:اگر ناخواسته باردار شدیم چه کنیم

  • بارداری ناخواسته می تواند زنان را در معرض خطر سقط جنین ناامن قرار دهد.
    می تواند منجر به سوء تغذیه یا سایر بیماری ها در کودکان و مادران شود.
  • از آنجایی که خطرات مامایی زیادی وجود دارد، می تواند منجر به مرگ در طول فرآیند سقط جنین شود.
  • حاملگی ناخواسته می تواند منجر به فقر، سوء استفاده و سهل انگاری و محرومیت اقتصادی شود.
  • بارداری ناخواسته می تواند بر شانس تحصیل و رشد شغلی مادر جوان تأثیر بگذارد.
  • حاملگی ناخواسته می تواند بر سلامت روان مادر تأثیر بگذارد که می تواند عواقب طولانی مدتی داشته باشد.
  • همچنین در برخی شرایط می تواند به رشد سالم کودک پس از زایمان آسیب برساند.

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

بارداری ناخواسته می تواند بر سلامت روحی و روانی شما تأثیر بگذارد.

مجموعه ای از عوامل کلیدی دیگر نیز در بارداری ناخواسته نقش دارند، از جمله:

  • عدم مراقبت و اطلاعات بهداشت جنسی و باروری
  • گزینه های پیشگیری از بارداری که با بدن و شرایط زنان مناسب نیستند
  • هنجارهای مضر و ننگ زنانی که باروری و بدن خود را کنترل می کنند
  • خشونت جنسی و اجبار باروری
  • نگرش های قضاوت آمیز یا شرمساری در خدمات بهداشتی
  • فقر و توقف توسعه اقتصادی
  • نابرابری جنسیتی

ناخواسته باردار شدم میخوام سقط کنم نی نی سایت

یک نفس عمیق بکش. سپس سعی کنید بفهمید که چگونه می خواهید به جلو حرکت کنید، چه تصمیم به ادامه بارداری باشد یا نه. و تغییرات را در روابط یا چالش های عاطفی خود در نظر بگیرید.

در حالی که تست های بارداری خانگی به طور کلی بسیار قابل اعتماد هستند، پزشک می تواند بارداری را با آزمایش خون تایید کند و سونوگرافی انجام دهد تا ببیند طول بارداری چقدر است.

ترمیم پرده بکارت

مراجعه به پزشک نیز ممکن است به شما در تعیین برنامه بارداری کمک کند. این ممکن است به شما در تصمیم گیری در مورد کاری که قرار است انجام دهید کمک کند و ممکن است به شما کمک کند که احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

قبل از اینکه روش خاتمه بارداری خود را انتخاب کنید، مهم است که از عوارض جانبی آن آگاه باشید تا بهتر برای سقط جنین آماده شوید:

چند وقت بعد از جلوگیری طبیعی باردار می شویم

  • خونریزی واژینال پس از سقط جنین می تواند 14 تا 21 روز طول بکشد.
  • زنان احتمالاً گرفتگی، سرگیجه، استفراغ و خواب‌آلودگی و البته خونریزی از واژن را مانند یک دوره سنگین تجربه می‌کنند.
  • اگر تحت شرایط و مهارت های پزشکی مناسب انجام نشود، به سایر روش های جراحی اضافی نیاز خواهد داشت.
  • می تواند رحم یا لوله های فالوپ را آلوده کند.
  • سقط جنین می تواند منجر به شوک سپتیک شود.
  • روش جراحی می تواند جای زخم در داخل رحم باقی بگذارد.
  • این روش گاهی اوقات دهانه رحم را ضعیف می کند و می تواند خطر زایمان زودرس را در آینده افزایش دهد.
  • سقط های مکرر خطر عوارض بارداری بعدی را افزایش می دهد و همچنین خطر ناباروری را در آینده افزایش می دهد.

درمان‌های خانگی و سایر روش‌های طبیعی کنترل بارداری ممکن است تا حدودی مؤثر باشند، اما فقط برای برخی افراد محدود می‌شوند. ذکر این نکته ضروری است که این روش ها فاقد شواهد علمی هستند.

نوشته های مرتبط

اکثر زنان پس از سقط جنین برخی از موارد زیر را تجربه می کنند:

  • خونریزی – به طور متوسط، خونریزی 14 روز طول می کشد اما می تواند تا 21 روز طول بکشد. 1،2
  • گرفتگی
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی
  • حالت تهوع / استفراغ

این علائم معمولاً در عرض یک هفته و گاهی اوقات بیشتر برطرف می شوند.بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

 

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

من با جلوگیری طبیعی باردار شدم

 

  • عوارض احتمالی
  • آسیب به رحم یا دهانه رحم
  • خون ریزی بیش از حد
  • سقط جنین ناقص، نیاز به یک روش سقط جراحی اضافی
  • عفونت رحم یا لوله های فالوپ
  • جای زخم در داخل رحم
  • سپسیس یا شوک سپتیک
  • سوراخ شدن رحم
  • مرگ
  • خطرات سلامتی آینده
  • تحویل های پیش از موعد آینده

سقط جنین باعث ضعیف شدن دهانه رحم می شود که خطر زایمان زودرس در آینده را افزایش می دهد. دو مطالعه اخیراً منتشر شده نشان می دهد که یک سقط القایی خطر زایمان زودرس بعدی را بین 25 تا 27 درصد افزایش می دهد. پس از دو یا چند سقط،

خطر زایمان زودرس در زنان بین 51 تا 62 درصد افزایش می یابد. 3،4

یک مطالعه کانادایی در سال 2013 نشان داد که زنانی که سقط جنین کرده‌اند بیش از دو برابر احتمال دارد که بچه‌های زودرس (هفته 26 بارداری) داشته باشند. این خطرات در هفته 28 بارداری 71 درصد و در هفته 32 بارداری 45 درصد بیشتر بود. 5 (زایمان های

زودرس خطرات جدی برای سلامتی نوزاد دارد. نوزادانی که قبل از هفته 37 بارداری به دنیا می آیند شانس بسیار کمتری برای زندگی تا بزرگسالی دارند. اختلالات رشد روانی و اوتیسم. 7،8،9 )بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

بارداری ناخواسته و سقط جنین

تصمیم گیری در مورد گزینه مناسب برای شرایط شما ممکن است دشوار باشد. فاکتورهای زیادی وارد عمل می شود و اینها معمولاً شامل وضعیت مالی فعلی ، شغلی ، ثبات عاطفی ، آمادگی برای تربیت کودک ، دین و عقاید شخصی شما می شوند. در برخی موارد ، نظر والدین ، ​​دوستان یا سایر اعضای خانواده نیز ممکن است در تصمیم گیری تأثیر بگذارد.

درصد بارداری در جلوگیری طبیعی

دو انتخاب اول همان چیزی است که برخی بعنوان انسانی ترین انتخاب در نظر می گیرند. با این حال ، یادآوری این نکته نیز مهم است که بارداری می تواند یکی از خطرناک ترین دوره های زندگی یک زن باشد. برخی از زنان تصمیم می گیرند بارداری را خاتمه دهند اگر این امر خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

اگر گزینه دوم یعنی سقط جنین را انتخاب کنید ، بسته به میزان پیشرفت بارداری می توان از طریق داروها یا جراحی انجام داد. شما همچنین باید خطرات چنین اقدامی مانند سلامتی خود را در نظر بگیرید. این روزها سقط جنین ممکن است روشی ایمن باشد ، اما خطرات مختلفی را به همراه دارد.

در بعضی از کشورها که سقط جنین قانونی است ، این روش را می توان در کلینیک های سقط جنین یا بیمارستانهایی که خدمات ارائه می دهند ، انجام داد. اگر این روش در یک کشور خاص غیرقانونی باشد ، افراد غیرمجاز و آموزش دیده غالباً این روش را انجام می دهند.

انجام سقط جنین در دستان یک فرد غیر آموزش دیده می تواند زندگی شما را به خطر بیندازد و اگر در کشور شما قانونی نباشد ، ممکن است با خطر مواجه شدن با قانون روبرو شوید.

بارداری ناخواسته و سقط جنین می تواند باعث گرفتگی دردناک شود. :اگر ناخواسته باردار شدیم چه کنیم

  • در اوایل بارداری هوشیار باشید و اقدامات لازم را انجام دهید، به خصوص اگر از روش منظم پیشگیری از بارداری استفاده نمی کنید یا روشی که استفاده می کنید شکست خورده است (مانند شکستن کاندوم یا فراموش کردن قرص). همچنین می توان در چنین شرایطی از روشی به نام پیشگیری از بارداری اورژانسی استفاده کرد.
  • برای انجام خدمات سقط جنین ایمن، ارزیابی سابقه پزشکی، معاینه، مشاوره، خدمات سقط جنین، پیگیری و اطمینان از استفاده از پیشگیری از بارداری به پزشک و مرکز مناسب مشخص شده توسط دولت مراجعه کنید.
  • در مورد احساسات خود با یکی از نزدیکان صحبت کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت و سایر مشکلات، نسخه های پزشکی را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • از یک پد گرم کننده برای گرفتگی عضلات استفاده کنید و در صورت درد شدید مسکن ها را نگه دارید.
  • در صورت خونریزی شدید، خستگی یا درد غیرقابل تحمل به بیمارستان مراجعه کنید.

رهایی از بارداری ناخواسته

سقط‌های زودهنگام که با عفونت عارضه ندارند، باعث ناباروری نمی‌شوند، و همچنین انجام بارداری بعدی را دشوارتر نمی‌کنند. عوارض مرتبط با سقط جنین یا سقط های متعدد ممکن است بچه دار شدن را دشوار کند.

زنانی که اولین بارداری کامل را در سنین پایین داشته اند، خطر ابتلا به سرطان سینه، تخمدان و آندومتر را کاهش می دهند. علاوه بر این، خطر ابتلا به این سرطان ها با هر بار بارداری کامل کاهش می یابد. حاملگی هایی که خاتمه می یابند هیچ محافظتی

ندارند. بنابراین، زنی که سقط جنین را بر ادامه بارداری خود ترجیح می دهد، مزیت محافظتی خود را از دست می دهد. ?اگر سابقه خانوادگی سرطان سینه یا یافته های بالینی بیماری پستان دارید، قبل از تصمیم گیری در مورد ماندن در بارداری یا سقط جنین، باید

با پزشک خود مشورت کنید. همیشه مهم است که به پزشک خود در مورد سابقه کامل بارداری خود بگویید.

جلوگیری طبیعی داشتم پریود نشدم نی نی سایت

آیا تب می تواند موجب سقط جنین شود؟

سوالی که به ذهن می رسد این است که آیا سقط جنین بدترین چیزی است که می تواند در اثر تب بالا و طولانی مدت اتفاق بیافتد یا عواقب دیگری نیز وجود دارد؟بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی
بنابراین، نگرانی بیشتر در مورد مواردی مانند تب که می تواند موجب نقص هنگام تولد در نوزادان شود، وجود دارد.

نواقص قلبی و سایر مشکلات گسترده می تواند بر کودک اثر گذار باشد اگر بیماری شما بلافاصله درمان نشود و یا درمان نامناسبی داشته باشد.
نکته نهایی – آیا اگر تب وجود دارد باید از سقط جنین ترسید؟

حتی اگر تب به‌خودیِ‌خود درمان شد، برای پیشگیری از عواقب احتمالی بهتر است به پزشک مراجعه بشود. تب در دوران بارداری به‌هیچ‌وجه طبیعی نیست. پس بهتر است، جانب احتیاط را رعایت و موضوع را پیگیری کنید.

ازآنجاکه تب در بارداری عادی نیست، باید حتما معاینه شوید. خوشبختانه، درصورتی‌که تب ناشی از بیماری‌های ویروسی باشد برای بهبود و درمان، مصرف تیلنول و آب‌رسانی به بدن کافی است. اما اگر علت تب، میکروبی باشد، باید نوعی آنتی بیوتیک مصرف

بشود. زنان باردار نباید آسپرین یا ایبوپروفن استفاده کنند. مهم‌ترین نکته مراجعه‌ی زودهنگام به پزشک است.

اگر برخی از بیماری ها شما را درگیر کرده اند، جای نگرانی وجود ندارد اما، اقدامات محتاطانه همیشه باید بلافاصله در هنگام بارداری لحاظ شود. در هنگام تب و یا هر بیماری دیگری، همیشه ترجیح دهید که فورا با پزشک خود قبل از آن که مسئله جدی شود،

مشورت کنید.

آنفولانزا، تب و درجه حرارت بالا باید به عنوان مواردی که در دوران بارداری مستقیم یا غیر مستقیم موثر بر سلامت کودک شما هستند، جدی گرفته شوند. فقط تب بالا و طولانی مدت، در برخی موارد، می تواند منجر به سقط جنین شود.

بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

راه های طبیعی برای جلوگیری از بارداری بعد از رابطه جنسی می تواند گزینه ای برای زنانی باشد که پیشگیری از بارداری غیر تهاجمی و طبیعی را ترجیح می دهند. در اینجا برخی از مزایای استفاده از روش های طبیعی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته آورده شده است:

به راحتی در دسترس: درمان های خانگی و روش های طبیعی مقرون به صرفه و به راحتی قابل دسترسی هستند. اینها ممکن است شامل استفاده از مواد طبیعی مانند چریش، جعفری و پاپایا باشد که به طور سنتی به عنوان ضد بارداری طبیعی استفاده می‌شوند.

طبیعی: روش های طبیعی برای جلوگیری از بارداری غیر تهاجمی هستند و نیازی به قرار دادن هیچ وسیله یا دارویی ندارند. آنها به دلیل طبیعت دوستدار محیط زیست، گزینه ایمن تری برای زنان حساس به داروهای ضد بارداری هورمونی هستند.

بدون عوارض جانبی: این داروها می توانند بدون خطر عوارض جانبی که اغلب در هنگام استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی تجربه می کنند، مؤثر باشند.

مهم است که به یاد داشته باشید که روش های طبیعی 100٪ در برابر بارداری موثر نیستند و ممکن است از عفونت های مقاربتی محافظت نکنند. بنابراین، شما باید مناسب ترین روش پیشگیری از بارداری را با پزشک خود در میان بگذارید.

در اسرع وقت یک روش منظم پیشگیری از بارداری را اتخاذ کنید.

سقط جنین پزشکی شامل مصرف دو دارو است: میفپریستون (Mifeprex) و میزوپروستول (Cytotec). میفپریستون پروژسترون را که هورمونی است که برای بقای بارداری لازم است، مسدود می کند.

میزوپروستول که 24 تا 48 ساعت بعد از میفپریستون مصرف می شود باعث گشاد شدن دهانه رحم و انقباض رحم می شود. این اقدامات باعث دفع بارداری از رحم می شود.

زندگی با یک نوزاد جدید در خانه چگونه خواهد بود، تغییر در روال، و غیره، با اذعان به خوب و بد

اگر تصمیم بگیرید که در آن مسیر بروید، روند پذیرش چگونه خواهد بود و چه احساسی خواهید داشت

چگونه پایان بارداری بر احساس شما پس از انجام این روش چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت تاثیر می گذارد

مانند سایر فرآیندها، شما باید سعی کنید به راحتی پیش بروید. شما فقط گزینه هایی را که دارید در نظر می گیرید و سعی می کنید بفهمید که در مورد هر انتخاب چه احساسی خواهید داشت.اگر ناخواسته باردار شدیم چه کنیم

همچنین ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که هر تصمیم چگونه بر هر بیماری زمینه‌ای که ممکن است با آن زندگی می‌کنید، مانند افسردگی و اضطراب، تأثیر بگذارد.بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

وقتی تست بارداری خانگی را مثبت می‌گیرید یا در یک قرار ملاقات معمول پزشکی متوجه می‌شوید، سعی کنید مدتی را برای پردازش اخبار اختصاص دهید. هیچ چیز فوراً تغییر نمی کند، بنابراین شما مدتی برای پردازش آنچه فکر می کنید و احساس می کنید دارید.

اگر سقط پزشکی را انتخاب کرده اید، احتمالاً بیشتر خونریزی را در روز مصرف میزوپروستول تجربه خواهید کرد. به نظر می رسد سقط جنین پزشکی باعث خونریزی بیشتر از سقط جنین در منبع مورد اعتماد می شود که به طور متوسط 9 روز طول می کشد.

پس از سقط جنین جراحی، ممکن است در چند روز اول خونریزی زیادی نداشته باشید – یا اصلاً خونریزی نکنید. ممکن است 3 تا 5 5 بعد از آن شروع به خونریزی کنید، تقریباً به اندازه دوره معمول قاعدگی.

خونریزی خفیف ممکن است از چند روز تا حدود 2 هفته طول بکشد، چه سقط جنین دارویی یا جراحی داشته باشید. برای برخی، خونریزی ممکن است خاموش و روشن باشد.

برخی منابع نشان می‌دهند که لکه بینی ممکن است تا چهار هفته پس از سقط جنین یا حتی بیشتر برای برخی افراد ادامه داشته باشد.

سقط جنین یک روش پزشکی بی خطر است و میزان عوارض آن کم است. در واقع، این منبع بسیار کمتر از میزان عوارض بارداری است. با این حال، ممکن است در موارد نادر یا در صورت انجام سقط جنین ناایمن، عوارض ایجاد شود.

مقداری خونریزی و گرفتگی برای چند هفته پس از سقط جنین معمول است، اما خونریزی شدید یا مداوم و درد شدید اینطور نیست. اگر این علائم ایجاد شد یا اگر فردی علائم عفونت داشت، به دنبال کمک پزشکی باشید.

همانطور که شروع به پردازش اخبار می کنید، اگر می خواهید تعیین کنید که قرار است چه کاری انجام دهید، می توانید با شریک زندگی خود یا با دوستان و خانواده کار کنید. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، باید در تصمیم خود اطمینان داشته باشید.

اقدامات بعد از حاملگی ناخواسته

 

به خودتان اجازه دهید احساساتتان را احساس کنید.

بدون شک، نتیجه مثبت تست بارداری می تواند منجر به احساس شوک و تعجب شود.

اما یک بارداری غافلگیرکننده همچنین می تواند به هر ترکیب دیگری از احساسات منجر شود – که همه آنها طبیعی هستند.

استرس؟ طبیعی. از خوشحالی؟ طبیعی. ترسیده؟ طبیعی. مشکوک؟ طبیعی. آرام؟ طبیعی.

احتمال این وجود دارد که هنگام پردازش اخبار، برنامه‌ریزی برای آینده و طرح‌ریزی گام‌های بعدی خود، بین انواع احساسات به عقب و جلو بروید.

 «دریافت تست بارداری مثبت در زمانی که انتظارش را نداشتید، می‌تواند هر نوع تجربه احساسی ایجاد کند، درست مانند هر خبر جدید. “تطبیق با آن زمان می برد.”

حرکت شما: در حالی که سوار بر آن موج احساسات می شوید، با خودتان مهربان باشید. سعی کنید خود را به خاطر احساسات مثبت، منفی یا خنثی که احساس می کنید قضاوت نکنید.

در عوض، آنها را مورد توجه قرار دهید و به خودتان اجازه دهید که هر چه احساس می کنید ادامه دهید.

«شما می‌خواهید با پزشک و ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید صحبت کنید، وقتی متوجه شدید باردار هستید. بسیاری از داروهای دارویی و گیاهی در دوران بارداری نباید مصرف شوند.

سبک زندگی فعلی خود را ارزیابی کنید

کیا با جلوگیری طبیعی باردار شدن؟

شاید می دانید که می خواهید والدین شوید (و همین الان این کار را انجام دهید!). شاید هنوز در حال سنجیدن گزینه های خود هستید. شاید می دانید که آماده نیستید “والد” را به لیست عناوین خود اضافه کنید.

هر کجا که در فرآیند تصمیم گیری خود هستید، فهرستی از سبک زندگی خود را در نظر بگیرید.بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

 «به‌طور کلی، آنچه برای شما خوب است برای کودکتان نیز خوب است و بالعکس.

بنابراین، چه بخواهید از سلامت دوران بارداری خود حمایت کنید، چه بخواهید در حالی که گزینه های خود را محدود می کنید، انتخاب هایی برای سلامتی انجام دهید، یا به سادگی می خواهید روال سلامتی خود را به روز کنید، می توانید از ارزیابی (و ارزیابی

مجدد) سبک زندگی فعلی خود بهره مند شوید.

«اگر باردار هستید، می‌خواهید نگاهی به کیفیت غذای خود بیندازید و مطمئن شوید که غذاهای ارگانیک، تازه و کامل و انواعی از آنها را در اولویت قرار می‌دهید.بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

“شما همچنین می خواهید تمام مصرف الکل و مواد مخدر تفریحی – از جمله موارد قانونی” را حذف کنید.

«درصد بالایی از بارداری‌هایی که به‌عنوان حاملگی‌های برنامه‌ریزی نشده شروع می‌شوند، زمانی که والدین (والدین) زمان برای پردازش اطلاعات داشته باشند، به حاملگی‌های مورد نظر تبدیل می‌شوند.

انواع مختلف پیشگیری از بارداری، میزان شکست متفاوتی دارند – به این معنی که پیشگیری از بارداری 100٪ تضمین نمی کند که در صورت داشتن رابطه جنسی، باردار نخواهید شد. انتخاب شما برای کنترل بارداری ممکن است به عوارض جانبی مرتبط بستگی

داشته باشد، اینکه آیا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروخانه محلی شما آن را در انبار نگه می دارد، اگر بیمه دارید، بیمه شما چه چیزی را پوشش می دهد و اثربخشی یک روش.

در صورت حاملگی ناخواسته چه باید کرد

 

هنگامی که تصمیم گرفتید چه نوع کنترل بارداری برای شما مفید است ، در نظر بگیرید که آیا اگر نمی خواهید باردار شوید، باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.

اگر یک تست بارداری خانگی نشان داد که شما باردار هستید، به آن اعتماد کنید – به ندرت ممکن است مثبت کاذب دریافت کنید . اگر با حاملگی ناخواسته مواجه هستید، اکثر ایالت ها از شما می خواهند که سریع اقدام کنید.

«به افرادی که باردار هستند می گویم، لطفاً از بارداری خود لذت ببرند، اما این کار را به تنهایی انجام ندهید. او از مردم می خواهد که زودتر برای مراقبت از بارداری خود اقدام کنند – این بهترین راه برای نظارت بر سلامت والدین و نوزاد و تشخیص زودهنگام عوارض است.

اگر شما – یا کسی که دوستش دارید – در حال از دست دادن بارداری هستید، چه کاری باید انجام دهید

اگر شما – یا کسی که دوستش دارید – در حال از دست دادن بارداری است چه باید کرد.بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

«این مهم‌تر از همیشه است که درک درستی از آنچه در مورد بارداری می‌خواهید داشته باشید». دکتر یا ماما یا یک فرد بالینی را پیدا کنید که بتوانید با او شریک شوید، با او راحت باشید و در مورد همه چیز با او صادق باشید و … که در مورد آنچه ممکن است با شما صادق باشد.”

هر گزینه ای که دارید، افرادی هستند که مایل به کمک هستند.  «خیلی از پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی وجود دارند که برای آنچه در حال رخ دادن است آماده می‌شوند. ما واقعاً سخت کار خواهیم کرد تا سیستم‌هایی را در جای

خود قرار دهیم که همه بتوانند مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند.»بارداری ناخواسته با جلوگیری طبیعی

ارائه دهنده خدمات مشاوره و درمان در مشاوره پزشکی زنان در تهران با برند زنان 909 در خدمت شما عزیزان.

instagram banner
3 دیدگاه ها
  1. عاطفه می گوید

    من مدت ۱۵روزمیشود بی حالم قرص ضدبارداری استفاده کردم ولی احساس میکنم بار دارم ونمیخواهم بدنیابیارمش رهنمایی کنید

  2. دیانا می گوید

    من یگ ماه باردارم برای سقط جنین چه باید بخورم

    1. دکتر می گوید

      سلام با مشاور سایت تماس بگیرید البته رایگان نیست

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.