جوش سفت و دردناک واژن (درمان خانگی )

جوش سفت و دردناک واژن : برای اینکه بفهمید چه چیزی باعث تحریک واژن شما می شود ، توجه داشته باشید که علائمی را تجربه می کنید ممکن است به آینه احتیاج داشته باشید. بثورات دستگاه تناسلی اتفاق می افتد. خبر خوب این است که قابل درمان هستند.

زگیل های تناسلی را می توان در جوش ها اشتباه گرفت. شما می توانید یک زگیل منفرد یا یک خوشه از زگیل ها داشته باشید. آنها در اثر ویروس ویروس ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، یک عفونت جنسی منتقل شده جنسی (STI) که قابل درمان است ایجاد می شوند.

علت ایجاد جوش در لابیا ها

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث ایجاد جوش ها می شود ، استفاده از داروهای بدون نسخه را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

1. فولیکولیت

جوش های اطراف واژن به دلیل عفونت فولیکول مو به دلیل باکتری ها دیده می شود. تراشیدن موهای ناحیه تناسلی باعث فولیکولیت می شود. از آنجایی که موها از فولیکول بیرون می‌روند، دوباره به سمت پوست جمع می‌شوند و باعث تحریک و جوش می‌شوند.

2. درماتیت تماسی

این بثورات زمانی ایجاد می شود که پوست با یک آلرژن یا با یک ماده محرک مانند یک ماده شیمیایی خشن تماس پیدا می کند. دکتر لاها می گوید، بنابراین، جوش را می توان به دلیل حمام حباب، صابون، عطر، پودر، نوار بهداشتی، تامپون، کاندوم یا روان کننده ها مشاهده کرد.

درماتیت پوست شما را تحریک می کند یا باعث واکنش آلرژیک می شود. 

3. Molluscum contagiosum

Molluscum contagiosum یک عفونت ویروسی است که توسط ویروس آبله ایجاد می شود. در نتیجه این حالت باعث ایجاد جوش در ناحیه تناسلی و همچنین سایر اعضای بدن می شود. این حالت ممکن است در هر جایی از بدن شما ظاهر شود. به یاد داشته باشید، این بیماری تنها از طریق تماس با یک فرد آلوده یا یک جسم آلوده گسترش می یابد.

4. هیدرادنیت چرکی (HS)

یک بیماری مزمن است که دارای توده هایی در نقاطی مانند زیر بغل یا کشاله ران است. به آن آکنه اینورسا نیز می گویند که منجر به ایجاد جوش در ناحیه فرج می شود. اگر این بیماری را دارید، ممکن است بثورات، آکنه، برآمدگی، زخم، خارش، تعریق و تورم را تجربه کنید.

علائم جوش واژن

  • خارش ، سوزش پوست
  • برجستگی و تاول
  • یک واژن قرمز ، عصبانی ، متورم (قسمت خارجی دستگاه تناسلی شما)
  • پوست لکه دار (صورتی ، زرد ، قرمز یا هر چیزی در این بین!)
  • رابطه جنسی دردناک
  • تب
  • تورم غدد لنفاوی (وجود توده های گردن ، پشت گوش و کشاله ران)

جوش سفت و دردناک واژن

جوش های واژن چیست؟ آنها شبیه جوش هایی هستند که روی صورت ایجاد می شوند. آنها می توانند به دلیل مسدود شدن منافذ پوست در داخل و اطراف ناحیه تناسلی ایجاد شوند.

به دلیل وجود گونه‌های باکتریایی در همه جا، جوش‌ها می‌توانند تقریباً در هر جایی از بدن ایجاد شوند.

جوش های تناسلی اغلب در نواحی دارای موهای ناحیه تناسلی و در مناطقی که دارای چین و چروک های پوستی و تجمع رطوبت هستند، ایجاد می شود. این مناطق بیشتر مستعد جمع آوری روغن هستند و فضای مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم می کنند.

گروه‌هایی از جوش‌ها در شرایطی به نام آکنه ظاهر می‌شوند، جایی که جوش‌های منظم به دلیل افزایش بروز منافذ مسدود شده رخ می‌دهند. این تحت تأثیر عوامل متعددی مانند فعالیت هورمونی، ژنتیک، سن (نوجوانان بیشتر مستعد آکنه هستند)، قاعدگی، بارداری و شرایطی مانند PCOS است. آکنه با روش‌های مختلفی درمان می‌شود که هم باکتری عامل و هم علت اصلی تولید بیش از حد سبوم را برطرف می‌کند.

ماندگاری جوش های تناسلی چقدر است؟ جوش‌ها اغلب به زودی ناپدید می‌شوند و به ندرت جای زخم باقی می‌مانند و در بیشتر موارد بدون هیچ حادثه‌ای برطرف می‌شوند.

پدهای بهداشتی راش پدهای بهداشتی می تواند منجر به راش پریود شود.

درد، نفخ، نوسانات خلقی و ناراحتی – قاعدگی شما به دلایل متعددی می تواند دردسرساز باشد. اینها می توانند بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر بگذارند. با نزدیک شدن به پایان پریودها، یک مشکل دیگر ایجاد می شود: راش پریود! چه چیزی باعث این می شود و چه درمان های خانگی برای درمان جوش های قاعدگی وجود دارد؟ بیا، بیا تا بفهمیم!

 جوش واژن واکنش پوست شما در برابر عوامل تحریک کننده است . اگرچه آزار دهنده هستند ، اما آنها معمولاً بسیار بی خطر هستند. فقط در موارد نادر جوش واژن نشانه مشکلات بزرگتر است.

این یک واکنش آلرژیک یا تحریک است و طبق یک مطالعه ، علت حدود 50 درصد جوش واژن  است. بثورات درماتیت قرمز ، خارش دار و معمولاً بسیار خشک است.

تشخیص اینکه چه چیزی باعث درماتیت تماسی شما می شود ، دشوار است. شاید به علت محلول سفید کننده روی لباس زیر شما باشد. شاید فقط ترکیب بد عرق ، اصطکاک و شلوار جدید باشد.

علت جوش داخل واژن

خبر خوب؟ هرچه عامل ایجاد آن است خلاص شوید و در کمترین زمان به حالت عادی برمی گردید.

1-اگر جوش واژن قرمز و پوسته پوسته باشد ، احتمالاً پسوریازیس است

پسوریازیس زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما دچار پرکاری شود و سلولهای پوستی اضافی تولید کند. این حالت معمولاً روی آرنج و زانو ظاهر می شود .

بین یک سوم تا دو سوم افراد مبتلا به پسوریازیس آن را در اندام تناسلی خود می بینند.

اکثر کرم های کورتیکواستروئید با مقاومت کم برای پسوریازیس در پوست نزدیک دستگاه تناسلی شما موثر هستند. اگر در استفاده از دارو در اطراف واژن خود مطمئن نیستید با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید.

2-تا به حال به عفونت قارچی مبتلا شده اید؟ این واژینیت بود! واژینیت یک اصطلاح برای عفونت یا التهاب در اطراف قسمت های تناسلی شما است.

آنتی بیوتیک ها ، دوش واژینال و اسپرم کش عامل خطر شما را افزایش می دهد زیرا تعادل ظریف ph بدن شما را بهم میزند.

وقتی همه چیز متورم شد و شروع به خارش کرد ، احتمالاً علائم دیگری مانند:

  • ترشحات بوی ماهی
  • ترشحات زرد ، خاکستری ، سبز یا توده ای
  • درد در هنگام رابطه جنسی و ادرار کردن
  • خونریزی واژن

بیشتر قسمتهای واژینیت با کرمهای بدون نسخه (OTC) قابل درمان است ، اما گاهی اوقات تجویز آنتی بیوتیک یا ضد قارچ ضروری است.

بیشتر افراد با رابطه جنسی با فرد آلوده به آن مبتلا می شوند.

اگر سیستم ایمنی بدن شما زنده است ، احتمالاً می توانید بدون دارو با این سیستم مبارزه کنید. با درمان های موضعی مانند هیدروکسید پتاسیم یا برخی از فرمول های هومیوپاتی می توانید روند بهبودی را تسریع کنید .

درمان جوش تناسلی زنان

برچسب های پوستی می توانند مانند جوش ها به نظر برسند ، اما آنها فقط تکه هایی از بافت هستند که هیچ تهدیدی برای سلامتی ندارند. اگرچه برچسب های پوستی در ناحیه تناسلی تحریک کننده می شوند. یک پزشک می تواند آنها را برای شما حذف کند.

در بیشتر موارد ، جوش ها در طی چند هفته به خودی خود یا با درمان پاک می شوند. چشم انداز شما به علت و معالجه احتمالی بستگی دارد. پزشک شما قادر خواهد بود آنچه را که انتظار دارید را به شما بگوید.

برای جلوگیری از عود ، ممکن است لازم باشد در روال بهداشت شخصی خود اصلاحاتی انجام دهید.

داروهای موضعی می توانند جوش های واژن ناشی از درماتیت تماسی را درمان کنند. و آنتی هیستامین ها می توانند آلرژی شدید را درمان کنند.

اگر درماتیت تماسی دارید ، باید علت آن را تعیین کنید. این بدین ترتیب است که می توانید در آینده از این ماده خودداری کنید. برای انجام این کار ، شما باید استفاده از تمام محصولاتی را که دستگاه تناسلی شما را لمس می کند ، متوقف کنید. سپس آنها را یک به یک دوباره وارد کنید تا دریابید که کدام یک مشکل را ایجاد می کند.

جوش های ناشی از موهای زائد معمولاً به خودی خود پاک می شوند. تشخیص زودرس و درمان HS می تواند باعث وخیم تر شدن آن شود.  اگر به خودی خود پاک نشود ، پزشک می تواند یک داروی موضعی یا خوراکی تجویز کند.

علائم جوش های تناسلی در مقابل تبخال

تبخال تناسلی و جوش ها علائم مشخصی دارند که معمولاً برای تشخیص دقیق این بیماری نیاز به تشخیص پزشکی دارند. با این حال، در زیر رایج ترین ویژگی های هر دو شرایط ذکر شده است:

جوش های تناسلی

تبخال

  • تاول های حساس که در لمس دردناک هستند
  • مانند برجستگی های کوچک و برجسته ظاهر می شوند که می توانند به صورت تکی یا خوشه ای ایجاد شوند
  • اغلب با یک مایع شفاف و شفاف پر می شود
  • هنگامی که آنها باز می شوند، یک مایع شفاف خارج کنید
  • تاول های شکسته به زخم های دردناک تبدیل می شوند

ظهور تاول ها با علائم دیگری مانند:

  • تب شدید
  • سردرد
  • کسالت و خستگی
  • درد گزگز در پاها
  • بدن درد
  • تورم غدد لنفاوی
  • ورم لوزه

تبخال در مقابل جوش: تشخیص

عکس جوش سفت و دردناک واژن

تبخال

تبخال یک بیماری ویروسی است که عمدتاً از طریق تماس جنسی یا از طریق بزاق منتقل می شود.

در حالی که تبخال درمان دائمی ندارد، می توان آن را با چندین دارو که شامل درمان ضد ویروسی برای کاهش گسترش عفونت و مدیریت درد است، مدیریت کرد.

تبخال توسط دو سویه مختلف از ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود:

هرپس سیمپلکس-1 (HSV1)

این سویه باعث تبخال دهان می شود و شیوع این بیماری اغلب به دهان و نواحی اطراف آن محدود می شود. تاول ها در نواحی آسیب دیده به صورت خوشه ای یا به صورت زخم منفرد ظاهر می شوند.

این تاول ها که به عنوان زخم های سرد نیز شناخته می شوند، اغلب در نزدیکی دهان، روی صورت یا بینی ظاهر می شوند.

HSV1 از طریق تماس شخصی نزدیک منتقل می شود و می تواند از طریق بوسیدن یا در حین انجام رابطه جنسی دهانی گسترش یابد.

اگرچه HSV1 معمولاً با تبخال دهان همراه است، اما می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی نیز باعث تبخال تناسلی شود.

هرپس سیمپلکس-2 (HSV2)

این گونه اولیه است که منجر به تبخال تناسلی می شود و یکی از شایع ترین عفونت های مقاربتی است.

HSV2 می تواند از طریق تماس با مایعات جنسی فرد آلوده یا از طریق تماس با مایع تاول آلوده منتقل شود.

اگرچه HSV2 در ناحیه تناسلی شایع است، اما اگر فرد به رابطه دهانی با فرد مبتلا تمایل داشته باشد، می تواند دهان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

هر دو HSV1 و HSV2 می توانند از طریق رابطه جنسی دهانی، واژینال و مقعدی پخش شوند. تاول ها در این نواحی ظاهر می شوند و اغلب با مایع شفاف پر می شوند.

تاول ها اغلب دردناک و زخمی هستند

خوردند اگر باز شوند. هنگامی که تاول ها ظاهر می شوند و زخم ها بیش از 4 هفته طول می کشد تا بهبود یابد، درد شدید است.

حتی اگر فرد مبتلا علامتی نداشته باشد، انتقال اتفاق می افتد.

افراد علامت دار تمایل به شیوع های متعدد دارند، با این حال، شیوع اول دردناک ترین است، با طغیان های بعدی درد، شدت و مدت زمان آن کاهش می یابد.

با این حال، ممکن است افراد آلوده چندین سال با تبخال زندگی کنند بدون اینکه حتی یک علامت بیماری را تجربه کنند.

در حالی که تمرین روش های ایمن رابطه جنسی مانند استفاده از بند دندان و کاندوم می تواند کمک کننده باشد، داشتن رابطه جنسی با شریک آلوده همچنان خطر عفونت را به همراه دارد.

در حالی که ظاهر هر دو جوش تناسلی در مقابل تبخال می تواند کاملاً متمایز باشد، در برخی موارد به راحتی می توان یکی را با دیگری اشتباه گرفت – به ویژه در مراحل اولیه ایجاد تاول های تبخال.

این امر باعث می‌شود وقتی شک دارید که آیا تبخال دارید یا فقط یک جوش معمولی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

تبخال معمولاً در پانل STD گنجانده نشده است، بنابراین مهم است که قبل از انجام معاینه و به دنبال آن یک بررسی تشخیصی، علائم دقیقی را که با آن مواجه شده‌اید به پزشک خود ذکر کنید.

در اغلب موارد، پزشک شما فقط با نگاه کردن به برجستگی روی واژن یا اطراف آلت تناسلی می‌تواند تفاوت را تشخیص دهد، با این حال، زمانی که پزشک شما بخواهد بیشتر مطمئن شود، ممکن است نمونه‌ای را برای انجام آزمایش‌های تبخال تناسلی به آزمایشگاه بفرستد. .

آزمایش‌ها معمولاً شامل آزمایش خونی می‌شوند که به دنبال آنتی‌بادی‌های ایجاد شده توسط بدن علیه ویروس تبخال است.

آزمایشات دیگر شامل تشخیص DNA ویروس هرپس در نمونه بیمار برای تشخیص عفونت است.

آزمایش‌های کشت برای تبخال نیز وجود دارد که به پزشکان این امکان را می‌دهد تا با تجزیه و تحلیل رشد ویروس در یک محیط، ویروس را در نمونه بیمار شناسایی کنند.

روش دیگر، جوش ها صرفاً با تأیید بصری تشخیص داده می شوند. در صورت مشکوک شدن به اشکال نادر عفونت، پزشکان ممکن است کشت باکتریایی را پیشنهاد کنند.

3- تک های پوستی

به برآمدگی های کوچک و بافت های اضافه بر روی پوست تگ پوستی می گویند. این موارد خطرناک نیستند اما برخی افراد به دلیل حفظ زیبایی بدن خود تمایل دارند آها را از بدن حذف کنند. گاهی اوقات نیز ممکن است این موارد دچار ناراحتی و حس بدی در افراد شوند.

4- واریسوزیت واژن

این برآمدگی های پوستی معمولا آبی رنگ هستند و در بانوان با بالا رفتن سن ایجاد می شوند. این موارد معمولا در اطراف واژن دیده می شوند.

واریسوزیت وازن مربوط به رگ های ورم کرده در بدن نظیر هموروئید است که در اطراف مقعد ایجاد می شوند. همچنین امکان حساس شدن یا خون ریزی آن ها وجود دارد. کمپرس های سرد می توانند میزان ناراحتی افراد را کاهش دهند.

5-اگر خارش اطراف موهای شرمگاهی شما باشد ، احتمالاً شپش است

شپش در پوست شما فرو نمی رود ، اما موهای شرمگاهی را دوست دارد. شما می توانید با تماس با هر شخص آلوده یا هر چیز دیگری آنها را گیر بیاورید. خبر خوب این است که شپش به داخل واژن شما نمی خزد. برخی از داروهای OTC مانند Rid یا Nix را بگیرید و موهای واژن خود را بشویید.  جوش سفت و دردناک واژن

6-زگیل های تناسلی

این ها برآمدگی پوستی کوچک و رنگ گوشت بوده که در ظاهر شبیه به گل کلم هستند. این زگیل ها بیشتر در بانوان رایج هستند و در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) ایجاد می شوند. گاهی اوقات یک زگیل به صورت انفرادی پرواز می کند ، اما معمولاً به صورت خوشه ای ظاهر می شود. ظاهر متفاوت است.

  • رنگ زگیل ها می توانند از رنگ گوشتی تا بنفش ، خاکستری یا قهوه ای متفاوت باشند.
  • اندازهزگیل می تواند برآمدگی های گرد بسیار ریز یا بزرگ باشد.
  • بافت زگیل های تناسلی می توانند خشن یا صاف باشند.

این متجاوزان بدون درد (هرچند گاهی خارش دار) گاهی خود به خود کوچک می شوند. 

در صورتی که این برآمدگی های پوستی باعث مشکل و ناراحتی نشوند نیازی به درمان آن ها نیست. با این حال دارو ها یا عمل جراحی می تواند این مشکل را تا حدی برطرف کند. البته این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد ایجاد زگیل های تناسلی باشید. دلیل این موضوع نیز عدم امکان نابودی کامل ویروس در داخل بدن است.

این یکی از رایج ترین عفونت های مقاربتی (STI) است.

به محض ابتلا به ویروس هرپس سیمپلکس ، برای همیشه با آن درگیر هستید .

ابتدا علائم را مشاهده می کنید – کمی تاول های سوزناک در اطراف واژن و باسن – حدود یک هفته پس از رابطه جنسی با فرد آلوده . زخم ها برای چند هفته می سوزند و ترشح می کنند ، سپس پوسته می شوند.

فکر می کنید ممکن است تبخال دستگاه تناسلی داشته باشید؟ چند علامت گویایی وجود دارد.

  • تب ناگهانی
  • غدد لنفاوی متورم
  • سردرد و بدن درد

هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد ، اما پزشک می تواند برای کوتاه شدن مدت شیوع شما دارو تجویز کند.

تفاوت جوش و تبخال تناسلی

بثورات ناشی از تبخال تناسلی به نظر نرم‌تر از جوش بوده و می‌تواند شبیه تاول نیز باشد. برعکس ، جوش‌های تناسلی اغلب سفت‌تر به نظر می‌آید. جوش‌ها می‌تواند به صورت منفرد و یا دسته‌های کوچک ظاهر شود. علاوه بر این، جوش‌ها می‌تواند بیشتر در قسمت‌هایی که عرق تجمع می‌یابد، ایجاد شود.

7-سیفلیس

بیماری دیگر ، سفلیس به تدریج نسبت به تبخال ظاهر می شود. علت آن باکتری به نام Treponema pallidum است که در صورت عدم درمان طولانی مدت می تواند کشنده باشد.

نحوه پیشرفت سیفلیس :

  • مرحله 1: حدود 3 تا 4 هفته پس از ابتلا به بیماری ، یک زخم کوچک در نزدیکی واژن خود مشاهده خواهید کرد. زخم پس از چند هفته برطرف می شود .
  • مرحله 2: جوش واژن کامل همراه با علائم شبیه آنفولانزا (و احتمالاً کاهش وزن و ریزش موی غیر قابل توضیح) مشاهده خواهید کرد.
  • مرحله 3: اینجاست که علائم شما خاموش هستند. بسیار مهم است که در مرحله دوم خود را ببینید تا فکر نکنید که شرایط گذشته است.
  • مرحله 4: به ندرت پیش می آید که شخصی به این مرحله برسد. حتی سفلیس درمان نشده همیشه تا حدی رشد نمی کند که اندامها شروع به از کار افتادن کنند. حداقل 10 سال طول می کشد تا سفلیس به مرحله تهدید کننده زندگی برسد.

اگر فکر می کنید بثورات شما نشانه سیفلیس است ، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. این بیماری با داروهای تجویز شده قابل درمان است.

8-بیماری نورودرماتیت

نورودرماتیت جوش پوستی شما نیست. این کار با یک پوست طبیعی شروع می شود  که خارش دیوانه مانند دارد.

در نهایت ، به دلیل خراشیدن بدون توقف ، پوست شما ضخیم و چرمی می شود. خراشیدن انتهای عصب شما را تحریک می کند ، و این باعث می شود پوست شما دوباره دوباره خارش پیدا کند. این یک چرخه شرورانه و نامرئی است.

پزشکان مطمئن نیستند که چه عواملی باعث نورودرماتیت می شود ، اما ممکن است توسط چیزی به سادگی گزش گزش یا خارش خفیف ایجاد شود.

گاهی اوقات یک کرم داروخانه ای برای نورودرماتیت کافی است ، اما اگر خارش از بین نرود باید به متخصص پوست خود مراجعه کنید.

9-لیکن پلان

نوشته های مرتبط

لیکن پلان هنگامی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما منجمد شده و به غشاهای مخاطی شما حمله می کند.

اگرچه قرمزی دردناک ، لکه های پوستی سفید و سوزش در حین رابطه جنسی ممکن است باعث شود شما فکر کنید یک مسئله جدی وجود دارد ، لیکن پلان قابل درمان است. همچنین مسری نیست.

بیشتر پزشکان استروئیدهای موضعی را برای لیکن پلان تجویز می کنند. از آنجا که این بیماری می تواند باعث ایجاد زخم و آسیب به مرور شود ، مهم است که درمان شود.

با این شرایط خطر کمی برای سرطان سلول سنگفرشی وجود دارد ، بنابراین در صورت بدتر شدن بثورات ، پزشک خود را در جریان قرار دهید.

10-کیست بارتولین

کیست غدد بارتولن  به عنوان یک بیت تورم درونی لب ها، در کنار (واژن) است. یکی از غده هایی که ممکن است آلوده شود و به آرامی پر از چرک شود . تقریباً مانند آکنه های کیستیک ، اما به جای صورت شما ، در واژن شما قرار دارد.

کیست های بارتولین معمولاً صدمه زیادی نمی زنند مگر در هنگام رابطه جنسی. با رشد عفونت ، احساس ناراحتی و قرمزی بیشتری خواهید کرد.

بسته به شدت ، کیست ها را می توان با تسکین دهنده درد یا روش های سرپایی درمان کرد.

پماد برای جوش واژن

استفاده از پماد آنتی بیوتیک با ترکیب باسیتراسین، نوموسین و پلی‌مکسین، به منظور محافظت در مقابل عفونت، موثر خواهد بود. در صورتی که طی دو هفته، درمان خانگی در از بین بردن جوش واژن موثر نبود، با پزشک مشورت کنید. جوش سفت و دردناک واژن

درمان جوش واژن با انتی بیوتیک

اگر بثورات پوستی شما می تواند مسری باشد ، اولین قدم شما این است که به همسرتان هشدار دهید. اگر باردار هستید ، از پزشک خود در مورد خطر انتقال آن به کودک سوال کنید.جوش سفت و دردناک واژن

بهترین توصیه برای هرگونه جوش واژن این است که خراشیده نشود سپس این نکات را دنبال کنید

  • صابون ها ، شوینده ها ، کرم ها و اسپری های معطر را از محل دور کنید.
  • لباسهای نخی و گشاد بپوشید تا بیشتر تحریک نشوید.
  • اگر به عفونت مخمر مبتلا هستید ، ماست ، و سایر غذاهای پروبیوتیک بخورید..
  • با ترکیبی از روغن نارگیل و روغن درخت چای مرطوب کنید ، که می تواند به کاهش عفونت های قارچی کمک کند.
  • به جای خاراندن ، محل را با یک کمپرس سرد یا خنک دیگر آرام کنید.
  • همیشه خودتان را از جلو به عقب پاک کنید.
  • در هنگام رابطه جنسی با استفاده از کاندوم یا روش مانع دیگر از خود و شریک زندگی خود محافظت کنید.
  • بهداشت کشاله ران را رعایت کنید.
  • برای مقابله با عفونت ها از سلامت کلی خود مراقبت کنید.
  • در صورت احتمال ابتلا به بیماریهای جنسی در همسرتان ، از کاندوم استفاده کنید.

در حالی که گاهی اوقات جوش های تناسلی را می توان با تبخال اشتباه گرفت، شرایط دیگری مانند فولیکولیت نیز وجود دارد که می تواند با تبخال اشتباه گرفته شود.

فولیکولیت یک عفونت فولیکول مو توسط یک باکتری یا قارچ است که باعث ایجاد th

e فولیکول ملتهب شود. ظاهر آنها شبیه جوش است و شبیه برجستگی های قرمز رنگ است. بر خلاف تاول های تبخال که در چندین نقطه ظاهر می شوند، فولیکولیت فقط در ارتباط با فولیکول مو رخ می دهد – تفاوت مهم بین فولیکولیت در مقابل تبخال.

از سوی دیگر، یک تنوع آناتومیک طبیعی به نام نقاط فوردایس نیز با تبخال تناسلی یا دهانی اشتباه گرفته می شود. لکه های فوردایس غدد چربی/عرق بدون فولیکول مو هستند که در اطراف یا داخل دهان، روی آلت تناسلی و کیسه بیضه و روی واژن یا لابیا ظاهر می شوند. آنها به صورت برجستگی های زرد متمایل به سفید ظاهر می شوند، برخلاف تاول های پر از مایع تبخال – تفاوت اصلی بین لکه های فوردایس و تبخال.

اگر هنوز در مورد این که آیا جوش تناسلی است یا تبخال شک دارید، بهتر است برای معاینه به پزشک مراجعه کنید!

در حالی که جوش ها به طور کلی با تمیز نگه داشتن ناحیه و استفاده از موادی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک کنترل می شوند، اعمال برخی تغییرات در سبک زندگی نیز می تواند به شما در جلوگیری از جوش های تناسلی کمک کند. این شامل:

  • استفاده از صابون و کرم ضد باکتری ملایم
  • نپوشیدن لباس زیر تنگ و تنگ و تغییر به گزینه های گشادتر
  • تمیز نگه داشتن منطقه
  • روی آوردن به کوتاه کردن یا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی به جای استفاده از تیغ برای تراشیدن موها
  • خشک نگه داشتن ناحیه

درمان خانگی جوش ناحیه تناسلی زنان

درمان جوش واژن

  1. خرید لباس زیر پنبه ای.

از آنجا که تراشیدن می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد جوش های اطراف ورم شود ، ممکن است بخواهید تیغ را خیس کنید. شما هنوز هم می توانید موهای پوستی خود را با قیچی کوتاه کنید. اگر تصمیم دارید موهای عمومی خود را اصلاح کنید ، با زاویه موهای خود بروید ، با شکاف به سمت پایین.

در صورت بروز هرگونه برآمدگی یا رشد غیرمعمول در ناحیه تناسلی ، برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید.

  1. عدم تعادل هورمونی را برطرف کنید

قیقاً به همان دلایلی که پوست صورت می تواند باعث آکنه شدن پوست شود ، عدم توازن هورمونی همراه با رشد باکتریها. این نوع ، که به آن آکنه های ولووا گفته می شود ، عموما حاوی مایعات یا سبوم بیشتری است. دکتر دانستون می گوید: “اطمینان از اینکه هورمونهای زن و مرد متعادل هستند ، مهم است.” “مقدار اضافی تستوسترون یا استروژن شما را به شیوع آکنه واژینال مستعد می کند.” خبر خوب: شما می توانید هورمون ها را در خانه تنظیم کنید. غذاهای متعادل کننده هورمون بیشتری مانند دانه های کتان ، سبزیجات حاجب ، چربی های خوب و سویا کامل آلی غیر GMO را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

  1. اجازه دهید موهای پوستی شما رشد کند

اگرچه ممکن است به این فکر بیفتید که اجازه دهید موهای چرکی شما رشد کند ، در مورد همه برآمدگی یا ایجاد موم ناشی از اپیلاسیون فکر کنید. موهای رشد یافته می توانند باعث ایجاد فولیکولیت شوند ، “یک عفونت رایج پوستی است که در فولیکول های مو ایجاد می شود” ، که اغلب توسط عادت هایی مانند تراشیدن و زدن انجام می شود. مقاومت در برابر فشار به فشار و یا ضربات پاپ بیش از حد. انجام این کار می تواند منجر به عفونت شود.

  1. از شورت های تنگ خودداری کنید

اگر سعی در درمان آکنه در قسمت های خصوصی خود دارید ، شورت های تنگ علیه شما کار می کنند. به گفته دکتر دونستون ، شما باید از آنها دور شوید. وی گفت: “پوشیدن لباس زیر و شلوار مناسب و بدون شلوار در شب کمک می کند تا منطقه نفس بکشد ، که باکتری های مشکل ساز آن را دوست ندارند.” متاسفانه ، این ممکن است به معنای پیشنهاد قیمت برای شلوار یوگا مورد علاقه شما باشد.

  1. تمیز کردن مداوم را تمرین کنید

عادت های دوش شما با درمان آکنه در قسمت های خصوصی شما ارتباط زیادی دارد. هنگامی که در بخش های خصوصی از محصولات بهداشتی مانند شستشوی بدن استفاده می کنید ، تعادل واژن ممکن است مختل شود و در نهایت باعث سوزش و آکنه واژن شود. دکتر دانستون می گوید: “استفاده از صابون های ضد باکتریایی یا به صورت تجاری آماده شده یا حاوی آنتی باکتریال طبیعی مانند پونه کوهی یا روغن درخت چای در از بین بردن باکتری های مضر به احتمال زیاد کمک می کند.”

  1. لباس زیر را به رختخواب نکنید

عرق عامل اصلی بروز آکنه واژن است و از آنجا که بدن شما تمایل به عرق کردن در شب دارد ، زمان مناسب برای

7.داروهای بدون نسخه را امتحان کنید

اگر آکنه واژن همچنان ادامه دارد ، معالجه موجود در فروشگاه ها را در نظر بگیرید. دکتر دانستون می گوید: “داروهای ضد آکنه بدون نسخه مفید هستند.” اما شما باید آنها را فقط در مناطق موی واژن بر خلاف واژن ، لبی و کلیتوریس نگه دارید که در آنها می تواند باعث سوزش شود.

  1. آینه را بگیرید.

زمان نزدیک شدن و شخصی شدن با ولوهای خود است. دکتر شری می گوید: “دانستن تفاوت بین جوش واژینال در برابر موهای زائد ، کیست سباسه یا زگیل می تواند چالش برانگیز باشد.” “استفاده از آینه می تواند به شما یک امتحان نزدیک دهد تا بتوانید آنرا بفهمید – اما ممکن است دشوار باشد .

  1. ناحیه را خشک نگه دارید.

عرق یکی از اصلی ترین دلایل جوش های موجود در روده شما است ، بنابراین حتماً از هرگونه لباس مرطوب یا عرق خودداری کنید و محل را تا حد ممکن خشک نگه دارید – و این شامل لباس حمام مرطوب است.

  1. در مورد رفع موها بسیار مراقب باشید.

اگر تصمیم به گرفتن برخی از موهای پوستی خود گرفتید ، مهم است که این کار را به روش صحیح انجام دهید.  “برای پیشگیری ، خلاص شدن از شر موهایی که باعث ایجاد  در خط بیکینی می شوند که منجر به جوش های دردناک می شود ، مفید است.”. “این به معنی روشهای ملایمی برای اصلاح است – استفاده از کرم اصلاح به جای صابون و آب ساده است. برای راه حل نهایی ، لیزر موهای زائد می تواند از موهای تیره و ضخیم خلاص شود.”

اگر قصد دارید در مورد اپیلاسیون مطمئن شوید که منطقه قبل از زمان تمیز بودن است و بعد از هرگونه موهای زائد لایه برداری را انجام دهید تا از تزئینات داخلی جلوگیری شود. قانون مهم دیگر؟ دکتر شری می گوید: “هر ابزاری که روزانه روی بدن شما استفاده می شود ، باید مرتباً تمیز شود.” “حمام می تواند مخزنی برای باکتری ها باشد ، بنابراین تمیز کردن یا تعویض وسایل حمام در هفته کاملاً ضروری است.”

  1. محصولات خود را بررسی کنید.

دکتر شفرد می گوید: “مهم است كه در شستشوی بدن از دوش خود استفاده كنید زیرا برخی محصولات دارای pH متعادل نیستند و می توانند از مواد تحریک کننده استفاده كنند.”

  1. بنزوئیل پراکسید را امتحان کنید

تا آنجا که برجستگی ها پیش می روند ، بنزوئیل پراکسید اساساً بهترین دوست شما است. دکتر فاربر می گوید ، برای درمان برآمدگی ها پس از وجود آنها ، شستشوی بدن با داروی بنزوئیل پراکسید می تواند مفید باشد. اگر پوست حساسی دارید ، برای جلوگیری از تحریک چیزی را با بنزوئیل پراکسید 5٪ یا کمتر انتخاب کنید. از این شستشوها همچنین می توان به عنوان نگهداری قبل از تراشیدن استفاده کرد. فقط مطمئن شوید که آن را روی پوست خارجی نگه دارید – بدون ارزیابی از نظر پزشک به طور مستقیم از ولووا استفاده نکنید.

  1. از یک کمپرس گرم استفاده کنید.

برای آن دسته از مکنده های بزرگ کیستیک ، از یک دستمال مرطوب و مرطوب استفاده کنید تا به کاهش سوزش کمک کند. دکتر شری توصیه می کند: “ابتدا سعی کنید تا دو روز خیساندن یا استفاده از گرما روی جوش در حال رشد روی مهبل (واژن) استفاده کنید.” “اگر از بین نرود یا جوش اندازه در حال رشد باشد ، ممکن است بخواهید یک پزشک معالج را ببینید. اگر مبتلا به بثورات ، تب یا درد شدید ، می خواهید به یک حرفه ای نیز نگاهی بیندازید.”

  1. کورتیزون را در نظر بگیرید.

درست همانطور که عکس های کورتیزون گزینه ای برای آکنه های شدید صورت است ، می توانند روی خط بیکینی شما نیز کار کنند. دکتر فاربر می گوید: “برای تسکین بیشتر ، برای تزریق سریع کورتیزون به متخصص پوست خود مراجعه کنید تا ضایعه بزرگتر شود.”

15.روغن اسطوخودوس:

روغن اسطوخودوس بسیار موثر است زیرا دارای خواص ضد عفونی کننده ای است که در بهبود جوش کمک می کند. مخلوط روغن اسطوخودوس و روغن بادام را بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. این مخلوط می تواند التهاب را کاهش داده و در نتیجه به تدریج درمان جوش را بهبود می بخشد.

هر روغن اسانسی باید قبل از مصرف رقیق شود. استفاده از کنسانتره می تواند پوست را بسوزاند، از این رو پیشنهاد می شود مخلوط را با روغن بادام یا نارگیل رقیق کنید. این کار را یک هفته تکرار کنید که منجر به کاهش درد و تورم شود.

16.روغن درخت چای

روغن درخت چای روی جوش پس از دو هفته درمان میشود. خواص آن ضد باکتری و ضد قارچی برای بهبود جوش واژن ضروری است و همچنین از زخم ها جلوگیری می کند.  یک پنبه را به ترکیب روغن درخت چای و روغن زیتون آغشته کنید. سپس بر روی جوش اعمال کنید. این روش باید به مدت دو هفته، سه بار در روز تکرار کنید.

  17.سرکه سیب 

سرکه سیب در تخریب باکتری هایی که باعث جوش می شوند موثر است.محلول سرکه سیب، مخلوطی از 2 فنجان سرکه سیب با یک فنجان آب می باشد که برای تمیز کردن و پاکسازی منطقه واژن موثر است. باید محلول واژن را حداقل سه بار در روز استفاده کنید.

  1. نمک اپسوم

نمک اپسوم هنگام مخلوط شدن با آب، بسیار ضد باکتری و ضد قارچی است. این ماده درمان اگزما، بثورات پوستی، آلرژی، جوش و آکنه موثر است.  آب در یک وان، یک فنجان نمک اپسوم را اضافه کنید. هنگامی که به خوبی مخلوط شد، می توان 20 دقیقه در آن ماند که به طور موثر به پاکسازی منطقه واژن و بهبود جوش کمک می کند.

19.گل باباآدم

باباآدم یک گیاه ضروری است که می تواند برای درمان جوش واژن استفاده شود. داشتن آنتی اکسیدان و داشتن خواص ضد میکروبی به درمان جوش واژن کمک می کند. این ویتامین A و C غنی است که به اثربخشی آن افزوده است. ریشه ها در آب، خمیر را تشکیل می دهند که می توانند روی جوش واژن استفاده شوند. این خمیر را می توان یک بار در روز به مدت یک یا دو هفته استفاده کرد. علاوه بر این، می توانید کپسول باباآدم را برای درمان جوش واژن استعمال کنید.

  1. گل همیشه بهار

گل همیشه بهار برای خواص رطوبت، ضد عفونی کننده و ضد التهابی آن برجسته است.

می توان از این ماده در منطقه آسیب دیده استفاده کرد. مصرف گسترده برای دو هفته پیشنهاد شده است تا جوش واژن از درون بهبود یابد و همچنین بافت های مرده نیز درمان می شوند.

محصولات لکه بر و سفید کننده

اگر از محصول لکه بر استفاده کرده اید:

تمام لباس‌های زیر و حوله‌هایی را که روی آن‌ها استفاده کرده‌اید خیس کنید و در آب شفاف بشویید.

این کار تا جایی که می توانید محصول را حذف می کند.

تن پوش

لباس زیر سفید و تمام نخی بپوشید. پنبه اجازه ورود هوا و خروج رطوبت را می دهد.

لباس زیر نایلونی را با فاق نخی  نپوشید .

جوراب شلواری نپوشید .

هنگام خواب شبانه لباس زیر  نپوشید .

باکسرهای نخی گشاد بپوشید یا لباس خواب نخی خوب است.

جوراب شلواری نپوشید .

اگر باید جوراب شلواری بپوشید:

فاق الماس را ببرید.

حدود 1/4 اینچ از پارچه را از درز بگذارید تا از دوختن آن جلوگیری کنید.

شلنگ بلند ران بپوشید.

لباس های تنگ نپوشید .

لباس های ساخته شده از پارچه های مصنوعی نپوشید .

هر چه زودتر لباس خیس را در بیاورید.

حمام کردن

از صابون ها، لوسیون ها یا ژل های حمام که دارای عطر هستند استفاده نکنید .

حتی محصولاتی که دارای علامت “ملایم” یا “ملایم” هستند نیز می توانند عطر داشته باشند.

از صابون به طور مستقیم روی پوست فرج استفاده نکنید .

از آب گرم استفاده کنید.

از حمام حباب دار، نمک حمام و روغن های معطر استفاده نکنید .

می توانید بعد از حمام از روغن یا لوسیون بدون عطر روی پوست استفاده کنید.

روی فرج خود لوسیون نزنید .

پوست فرج را با دستمال شستشو ندهید .

خشک کن

می توانید از سشوار در محیط خنک استفاده کنید.

جوش شیرین خیس می شود

در آب داغ خیس نکنید .

از 4 تا 5 قاشق غذاخوری جوش شیرین برای خارش و سوزش استفاده کنید.

1 تا 3 بار در روز به مدت 10 دقیقه خیس کنید.

اگر از حمام سیتز استفاده می کنید از 1 تا 2 قاشق چایخوری جوش شیرین استفاده کنید.

بهداشت

از دستمال توالت سفید و بدون عطر مانند:

اسکات

فرشته نرم

نسل هفتم

از دستمال توالت با آلوئه استفاده نکنید .

از دستمال توالت «فوق العاده نرم» یا «فوق العاده قوی» استفاده نکنید .

دوش نگیرید .

از اصلاح یا استفاده از محصولات رفع موهای زائد خودداری کنید :

می توانید از قیچی برای کوتاه کردن موهای ناحیه تناسلی استفاده کنید.

ممکن است لیزر موهای زائد را انجام دهید.

بهداشت محصولات شخصی

از اسپری های بهداشتی، عطر، دستمال مرطوب مخصوص بزرگسالان و نوزادان استفاده نکنید .

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.