درمان خانگی سوزاک در زنان

درمان خانگی سوزاک : چند درمان خانگی طبیعی برای سوزاک در مردان و زنان

سوزاک چیست؟

سوزاک یک عفونت شایع مقاربتی (STI) است که توسط باکتری به نام نایسریا گونوره (N. gonorrhoeae) ایجاد می شود. گاهی اوقات به آن «کف زدن» یا «چکیدن» نیز می گویند. سوزاک از طریق مایعات جنسی از جمله مایع واژن و مایع منی منتقل می شود. شما می توانید از رابطه جنسی، رابطه مقعدی، رابطه جنسی دهانی یا استفاده از اسباب بازی های جنسی با یک فرد آلوده به سوزاک مبتلا شوید.

درمان خانگی سوزاک

اغلب، سوزاک علائمی ایجاد نمی کند. این باعث می شود که به راحتی شریک خود را ناآگاهانه آلوده کنید. انجام مکرر آزمایش – طبق توصیه های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی – و اقدامات جنسی ایمن تر می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

سوزاک یا «کف زدن» یک عفونت مقاربتی (STI) است. اغلب، سوزاک علائمی ایجاد نمی کند. در صورت وجود، علائم بر اساس قسمت های تناسلی شما متفاوت است. اگر فکر می کنید آلوده هستید، به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید. درمان سریع با آنتی بیوتیک ها می تواند از مشکلات طولانی مدت جلوگیری کند.

چه کسانی به سوزاک مبتلا می شوند؟

افراد فعال جنسی در هر سن و جنس ممکن است به سوزاک مبتلا شوند و آن را به شریک زندگی خود سرایت کنند. شما می توانید عفونت را در حین زایمان به کودک خود منتقل کنید.

اگر:

  • زیر 25 سال هستند.
  • سابقه بیماری های مقاربتی داشته باشید.
  • هر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم یا بند دندان استفاده نکنید.
  • داشتن رابطه جنسی با یک یا چند شریک که تست سوزاک آنها منفی نبوده است.

آیا افرادی با آلت تناسلی هستند که با سایر افراد دارای آلت تناسلی رابطه جنسی دارند (مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند/MSM).

سوزاک چقدر شایع است؟

سوزاک دومین بیماری مقاربتی شایع است که توسط باکتری ها ایجاد می شود – درست پس از کلامیدیا. عفونت سوزاک و کلامیدیا اغلب با هم اتفاق می افتد. سالانه حدود 1.14 میلیون عفونت سوزاک جدید در ایالات متحده رخ می دهد. حدود نیمی از این عفونت ها در افراد 15 تا 24 ساله رخ می دهد.

علائم سوزاک چیست؟

اغلب، سوزاک علائمی ایجاد نمی کند. این امر به ویژه در مورد زنان و افرادی که در بدو تولد مونث شده اند (AFAB) صدق می کند. اگر علائمی را تجربه کنید، احتمالاً بر اساس قسمت های تولید مثلی شما تأثیر متفاوتی روی شما خواهند گذاشت.

سوزاک ممکن است علائمی مانند ترشح غیرعادی و درد یا سوزش در هنگام ادرار ایجاد کند.

علائم سوزاک بسته به آناتومی تولید مثل شما متفاوت است.

علائم سوزاک در زنان

افرادی که در بدو تولد به آنها زن اختصاص داده شده است – از جمله زنان سیس جندر، مردان تراجنسیتی و افراد غیر دودویی با واژن – اغلب علائمی را تجربه نمی کنند. به همین دلیل است که اگر فکر می‌کنید در معرض این بیماری قرار گرفته‌اید، انجام آزمایش سوزاک ضروری است.

هنگامی که علائم وجود دارد، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ترشحات غیرمعمول واژن (سفید یا زرد).
  • درد در قسمت پایین شکم یا لگن (شکم).
  • درد هنگام مقاربت جنسی (دیسپارونی).
  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن (دیسوریا).
  • خونریزی بین پریودها

علائم سوزاک در مردان

افرادی که در بدو تولد مرد هستند – از جمله مردان سیس جندر، زنان ترنسجندر و افراد غیر دودویی با آلت تناسلی – احتمال بیشتری دارد که علائم را تجربه کنند. با این حال، ممکن است تا چند هفته پس از قرار گرفتن در معرض علائم عفونت متوجه نشوید، به این معنی که می توانید ناخودآگاه شریک زندگی خود را آلوده کنید.

علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ترشحات سفید، زرد یا سبز از آلت تناسلی شما.
  • درد یا سوزش (احتمالاً شدید) هنگام ادرار کردن (دیسوریا).
  • درد بیضه و تورم بیضه ها.

علائم سوزاک در همه جنسیت ها

افراد از هر جنس ممکن است به عفونت های سوزاک در گلو (از طریق رابطه جنسی دهانی در ناحیه تناسلی یا مقعد) یا رکتوم (از طریق رابطه مقعدی) مبتلا شوند. این نوع عفونت ها نسبت به سوزاکی که اندام تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد کمتر شایع هستند.

علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گلو: احساس خارش، خراشیدگی، درد (شبیه به گلو درد)، مشکل در بلع.
  • مقعد: خارش، ترشح، درد هنگام مدفوع.

هنگامی که باکتری عامل سوزاک (N. gonorrhoeae) از طریق مایعات جنسی مانند مایع منی یا مایع واژن – اغلب از طریق رابطه جنسی محافظت نشده – وارد بدن شما می شود، دچار عفونت می شوید. این باکتری می تواند از طریق آلت تناسلی، واژن، دهان یا مقعد وارد بدن شما شود. نه شما و نه همسرتان مجبور نیستید انزال کنید تا باکتری را پخش کنید. شما همچنین می توانید سوزاک را با به اشتراک گذاشتن اسباب بازی های جنسی که شسته نشده یا با کاندوم جدید پوشانده نشده اند گسترش دهید.

در افرادی که در بدو تولد به آنها زن اختصاص داده شده است، شایع ترین محل عفونت دهانه رحم است. دهانه رحم دهانه بین واژن و رحم شما است.

در افرادی که در بدو تولد مرد هستند، عفونت معمولا از مجرای ادرار، لوله ای که ادرار از بدن شما خارج می شود، شروع می شود.

درمان خانگی سوزاک

چه چیزی باعث سوزاک نمی شود؟

سوزاک مسری است و در حین فعالیت جنسی به راحتی پخش می شود. با این حال، همه اعمال صمیمی یا تبادل مایعات بدن شما را در معرض خطر سوزاک قرار نمی دهد. شما نمی توانید سوزاک را از موارد زیر دریافت کنید:

  • بوسیدن، در آغوش گرفتن یا گرفتن دست.
  • اشتراک غذا، نوشیدنی یا ظروف نقره.
  • استفاده از توالت بعد از دیگری
  • استنشاق قطرات بعد از سرفه یا عطسه شخصی.

درمان خانگی سوزاک

نوشته های مرتبط

برخی از داروهای خانگی ساده در کاهش علائم سوزاک و افزایش سرعت روند بهبودی موثرند.
1.  روی
یکی از موثرترین راههای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ بدن سالم، روی است. براساس یک مطالعه در مورد اثرات روی روی سلامت انسان [1]، این ماده معدنی می تواند به افزایش تعداد گلبول های سفید و آنتیبادی ها کمک کند و در عین حال با عفونت باکتری های سوزاک نیز برخورد کند. شما می توانید این مواد معدنی را در تعدادی از مواد غذایی غنی از روی، از جمله صدف، شکلات تیره و دانه های کنجد پیدا کنید.
2.  ویتامین C
همانطور که می دانید ویتامین C یکی از موثر ترین مواد برای بهبود سیستم ایمنی بدن است. برخی از غذاها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C میوه ها و سبزیجات هستند، از جمله بروکلی، اسفناج و میوه های مرکبات. بر اساس یک مطالعه [2]، ویتامین C نیز به عنوان آنتی اکسیدان کار می کند و می تواند به کاهش ناراحتی و التهاب ناشی از این بیماری کمک کند.

درمان خانگی سوزاک
3.  Sida Cordifolia
این علف هرز و ریشه گیاهی است که در منطقه آلوده اعمال می شود و ممکن است به کاهش قرمزی و التهاب کمک کند. بعضی از گیاهان مانند ساراساپاریلا و خاکستر برای سال ها به عنوان درمان جایگزین برای سوزاک استفاده شده اند.

4.عصاره برگ زیتون
این ماده یک داروی قدرتمند به نام اولئوروپین است که یک ماده ضد میکروبی قوی است و باکتری هایی که باعث سوزاک می شوند، را نابود می کند. عصاره برگ زیتون عفونت را از بین می برد. علاوه بر این عصاره برگ زیتون در افزایش سیستم ایمنی موثر است. ایمنی بدن برای از بین بردن هر نوع باکتری ضروری است.
در هنگام خرید عصاره برگ زیتون فقط مارک های “فوق العاده قوی” را خریداری کنید.
5. روغن پونه کوهی
این ماده خواص ضد قارچی، ضد عفونی کننده، ضد انگلی و ضد ویروسی دارد. این روغن به خاطر توانایی آن برای کشتن باکتری ها شناخته شده است. یکی دیگر از مزایای روغن زیتون این است که سیستم ایمنی را قوی می کند و به جلوگیری از عفونت های بیشتر در آینده کمک می کند.

برای بهترین نتایج، این روغن اسانس باید با عصاره برگ زیتون و نقره کلوئیدی مخلوط شود. هنگامی که همه آنها با هم مخلوط می شوند، در همکاری و کارآیی یکدیگر عمل می کنند. در واقع، این مخلوط قویترین قاتل ویروسی، باکتری و پاتوژن است.
6. درمان برای سوزاک – نقره کلوئیدی
این ماده نیز مشابه عصاره برگ زیتون می باشد. همچنین، همه عفونت های ویروسی و باکتریایی، از جمله سوزاک، را از بین می برد. در واقع، نقره کلوئیدی سالها قویترین آنتی بیوتیک شناخته می شد. می توانید یک پنبه را آغشته به روغن کنید و سپس به طور مستقیم بر روی هر گونه بثورات یا ضایعات برای تسکین درد و عفونت قرار دهید.

7.رزماری
بر اساس یک مطالعه در مورد خواص رزماری ، این گیاه دارای بیش از 20 ضد ویروسی و 40 ترکیبات ضد باکتری است. می توانید با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری رزماری در آب آن را امتحان کنید. این درمان را دو بار در روز تکرار کنید. همچنین می توانید رزماری تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
8. غذاهای قلیایی:
نگه داشتن بدن آلکالیز شده برای کشتن هر نوع ویروس یا باکتری بسیار مهم است. این به این دلیل است که با توجه به تحقیق، باکتری ها قادر به زنده ماندن در محیط قلیایی نیستند. خوشبختانه این کار دشوار نیست. مصرف مواد غذایی غنی از قلیایی مانند غلات کامل، لوبیا، دانه و آجیل.

سبزیجات تازه و میوه ها با مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری لازم است. سبزیجات برگ دار مانند کلرلا، یونجه، علف گندم و علف جو غذاهای قلیایی هستند، بنابراین آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بخوانید:  علائم پر خطر STD بیماری جنسی در زنان

9.  داروهای آیورودا
این روش یکی از بهترین درمان های خانگی برای سوزاک در زنان و مردان است. در واقع، داروهای آیورودا یکی از بهترین جایگزین های طبیعی برای داروهای ضدویروسی است. این درمان های گیاهی برای سوزاک در زنان و مردان می تواند به بدن شما در برابر عفونت از داخل کمک کند و دستگاه ادراری را تمیز کند.برگ بابول به عنوان یکی از درمان های گیاهی توصیه شده برای سوزاک شناخته می شود.

10. تغییرات تغذیه ای مهم را ایجاد کنید
این نیز یکی از بهترین درمان های خانگی برای سوزاک در زنان و مردان است. اگر چه تغييرات تغذيه اي در کاهش و جلوگيري از علايم سوزاک هيچ اثر مستقيمي ندارد، داشتن رژيم غذايي متعادل مي تواند به بهبود سيستم ايمني شما کمک کند و بدن را به شکل خود تغيير دهد و به شما کمک کند تا علائم نفرت انگيز گنوره را درمان کنيد.
باید سبزیجات تازه و میوه ها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید زیرا این یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای سوزاک است. سیر همچنین یک عامل ضد باکتری قوی است و می تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و علائم گنوره را به طور موثر درمان کند. سیر را به رژیم روزانه خود اضافه کنید!
Garcineiangostana یک میوه گرمسیری است که می توانید آب آن را به طور منظم به عنوان یکی از بهترین درمان ها برای سوزاک در مردان و زنان استفاده کنید. همچنین باید مواد معدنی و ویتامین های ضروری مصرف کنید زیرا این امر به کاهش و جلوگیری از نشانه های گنوره کمک می کند.

11.درمان برای سوزاک – تشخیص آن در اوایل
گنوره یک مشکل جدی است و به علت رشد باکتری به سرعت رشد می کند. در حقیقت، وقت می گیرید تا متوجه شوید که آیا از سوزاک رنج می برید یا خیر؛ در حالی که بسیار مهم است که آن را به زودی تشخیص دهید. تشخیص سریع احتمال درمان طبیعی را افزایش می دهد.
12. درمان برای سوزاک – برگ بابول
در حین دانستن اینکه شما دارای سوزاک هستید، ابتدا می توانید درمان های خانگی طبیعی برای سوزاک را در زنان و مردان انجام دهید زیرا ممکن است نتایج شگفت انگیزی به شما بدهند. علت این که بسیاری از مردم از داروهای طبیعی استفاده می کنند این است که تقریبا همه آنها ایمن هستند.

برگ های بابول نیز یک گیاه خوب است که بسیاری از مردم برای درمان سوزاک استفاده می کنند. این گیاه طبیعی می تواند برای درمان لخته شدن خون، خونریزی، لکووره، دیابت، اسهال، دیسترانت و سوزاک استفاده شود.

برگ های بابول در درمان زخم ها، کاهش التهاب و متوقف کردن خون در هنگام زخم شناخته شده است، به ویژه کاهش درد ناشی از سوزاک. در واقع، این یکی از بهترین درمانهای خانگی برای سوزاک در زنان و مردان است که باید بدانید و به دنبال آن باشید.
13. درمان برای سوزاک – ماست
ماست برای سیستم هضم، سلامت پوست و سلامت کلی خوب است و برای گنوره مفید است. بسیاری از افراد برای کاهش وزن، یبوست و بهبود سلامت پوست از ماست استفاده می کنند. این به این دلیل است که ماست دارای پروتئین بالا، کلسیم، پروبیوتیک، پتاسیم، ید و ویتامین هاست.
تامپون را به ماست آغشته کنید و سپس آن را در مناطق آسیب دیده خود قرار دهید. ماست سرد است و به کاهش درد کمک می کند.
14. درمان برای سوزاک – اکیناسه
اکیناسه یکی از بهترین درمان های خانگی برای سوزاک در مردان و زنان است که باید سعی کنید از آن استفاده کنید. گیاه اکیناسه از آمریکای شمالی می آید و اغلب در برخی از شرایط بهداشتی مانند دندان درد، گلودرد، تورم غدد ، هاری، گانگرن، سرخک و مارگونگی استفاده می شود.

علاوه بر این، اکیناسه با ایجاد سلول های ایمنی باعث افزایش سطح فعالیت و سرعت فاگوسیتوز می شود. بنابراین، کمک می کند تا باکتری ها و ویروس های قارچ مضر را از بین ببرند.
15. درمان برای سوزاک – روغن چای درخت
روغن درخت چای یکی از درمان های معمول خانگی برای سوزاک در مردان و زنان است. به سادگی، 3 قطره روغن درخت چای را با 3 قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس روی باند تازه بگذارید. حالا شما این باند را در مناطق آسیب دیده خود قرار می دهید. در واقع، این نیز یکی از موثر ترین درمان های خانه برای سوزاک در مردان و زنان است.

15.سرکه سیب
سرکه سیب به عنوان یکی از موثر ترین درمان های گنوره در زنان و مردان شناخته شده است. فقط باید سرکه سیب سیب را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس از باند برای جذب این مخلوط استفاده کنید و آن را در اطراف ناحیه های پوستی دستگاه تناسلی خود قرار دهید. علاوه بر این، سرکه سیب می تواند برای حمام نیز استفاده شود. برای این، شما می توانید 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 5 فنجان آب مخلوط کنید.

درمان خانگی سوزاک
16. درمان برای سوزاک – سیر
سیر یک گیاه ضد باکتری است، بنابراین آن نیز برای درمان HPV در مردان موثر است. برای استفاده از آن به عنوان یک درمان خانگی برای سوزاک، باید بیشتر از غلاف سیر خام مصرف کنید یا از سیر در آشپزی خود استفاده کنید. همچنین می توانید خمیر سیر تهیه کنید و آن را به عنوان یک لوسیون طبیعی برای تمام مناطق آسیب دیده تناسلی خود اعمال کنید.

17.Garcinia Mangostana

یکی دیگر از موثرترین روشهای خانگی برای سوزاک، که باید بدانید garcitimeangostana است.
Mangosteen یا marcineiangostana یک میوه گرمسیری است که از کشورهای آسیای جنوب شرقی می آید و همچنین یک درمان خانگی برای سوزاک است. Mangosteen حاوی ماده ای مغذی است که ممکن است به درمان علائم سوزاک کمک کند. شما فقط باید پوست آن را کنده، آب آن را خارج کنید و بنوشید.

18.درمان برای سوزاک – آلوئه ورا
آلوئه ورا در مبارزه با عفونت سوزاک، تقویت سیستم ایمنی بدن و کشتن باکتری موثر است. بهترین گونه آلوئه ورا برای اثرات دارویی بدون عوارض جانبی ناخواسته، نوعی از آلوئه وراآباردادنسمیله است. برخی از گونه های آلوئه وراکان باعث ناراحتی و سایر بیماری ها می شوند. با این حال، گونه Aloe verabarbadensismilla ایمن و موثر در درمان علائم سوزاک بدون عوارض جانبی است.

درمان خانگی سوزاک

19.عسل
عسل یک روش جایگزین فوق العاده برای سوزاک است. تقریبا تمام داروهای معمول بدون دارو، از جمله تتراسایکلین، آمپی سیلین، پنی سیلین، سایپروت، فلوروکینولون، از سوزاکیا مقاومت می کنند و تنها سفالوسپورین می تواند با این عفونت مبارزه کند. با این حال، برخی از افراد به این دارو مقاومت دارند. به همین دلیل است که عسل جایگزین درمان سوزاک می شود [5]. علاوه بر این، عسل هنگامی که از آن به عنوان آنتی بیوتیک در درمان گنوره مزمن استفاده می کند، موثرتر می شود.
20.کانجی
یکی دیگر از بهترین درمان های خانگی برای سوزاک در مردان و زنان که بسیاری از مردم دنیا باید در خانه بدانند و اعمال کنند، کانجی است. Kanji آب بعد از برنج به طور کامل پخته شده است. این ماده را تا زمانی که بهبود نیفتاده اید اعمال کنید.
21. داروهای گیاهی طلایی
گیاه بومی از آمریکای شمالی، گیاه طلایی می تواند برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، گاستریت، دیسپپسی، سینوس و عفونت مثانه استفاده شود. به خصوص، این گیاه در درمان اسهال و موکوس بیش از حد در روده موثر است.

این گیاه طلایی در درمان عفونت های آمیب و باکتری در دستگاه گوارش موثر است. علاوه بر این، این گیاه برای بیماری های مفصلی، مشکلات لثه و التهاب گوش مفید است. می توان آن را به عنوان یک درمان خانگی برای مشکلات ژنیتال یا عفونت از کاندیدا یا تریکوموناس نام برد.

علاوه بر این، این گیاه به درمان عفونت های غشای مخاط، پاک کردن خون و کاهش التهاب کمک می کند. این گیاه می تواند بریدگی ها یا زخم ها را بپوشاند و خونریزی را متوقف کند.
22. میوه گایابانو
میوه گایابانو یکی از موثر ترین درمان های طبیعی برای سوزاک در زنان و مردان است. تنها چیزی که باید انجام دهید این است که آب آن را تهیه کنید و سپس به صورت خوراکی مصرف کنید. این میوه سالم دارای محتوای بالایی از ویتامین B1، B و Cand می باشد که همه آنها برای کاهش علائم سوزاک ای مهم هستند. در واقع، این نیز یکی از ساده ترین ابزارهای خانگی برای اعمال است.
23. مرکبات و ذرت
ذرت به عنوان یک فیتوشیمیایی در لیگناها شناخته شده است. کارشناسان نشان دادند عصاره اتیل استات که بیشترین اثر ضد میکروبی را به خود اختصاص می دهد.
25. کرفس و جعفری
یکی دیگر از بهترین درمان های خانگی برای سوزاک در هر دو مردان و زنان کرفس و جعفری است

24.جلبک
کاروتنوئیدها به عنوان رنگدانه های محلول در چربی در برخی از گیاهان مانند جلبک ها، برخی از قارچ ها و همچنین باکتری شناخته می شوند.

این کاروتنوئید ها توسط هیچ یک از حیوانات تولید نمی شود، اما حیوانات می توانند از گیاهان آنها را دریافت کنند.

مصرف کاروتنوئید ها می تواند سلامت کلی را در برابر بسیاری از بیماری های مزمن بهبود بخشد زیرا این کاروتنوئید ها به عنوان آنتی اکسیدان برای مبارزه با تجاوزات خارجی مانند ویروس و باکتری عمل می کنند.

آنها همچنین به بهبود سیستم ایمنی کمک می کنند تا بدن از اکسیداسیون محافظت کند که باعث رشد سلول های نامنظم می شود. در

در واقع، این یکی از بهترین درمان های خانگی برای سوزاک در مردان و زنان است.

25. بادام زمینی، دانه های آفتابگردان، و دانه های کنجد

از جمله فیتواسترول در بادام، دانه کنجد، بادام زمینی، بادام زمینی و همچنین دانه های آفتابگردان. در یک مطالعه، نشان داده شد که ساپونین ساقه و برگ جینسنگ سطح آنتی بادی را برای مبارزه با ND در سرم بهبود بخشید.

با توجه به ایمنی و اثربخشی ساپونین ساقه و برگ جینسنگ، به دلیل عدم اثرات جانبی ناخواسته در طول تمام آزمایشات، ساپونین ساقه و برگ جینسنگ ممکن است یک ماده خوراکی برای بهبود علائم ایمنی در طیور باشد.

آیا سوزاک قابل درمان است؟

آره. درمان سریع می تواند سوزاک را درمان کند. تمام داروها را طبق دستور پزشک مصرف کنید، حتی اگر علائم شما بهبود یابد و احساس بهتری داشته باشید. همچنین هرگز برای درمان بیماری خود داروی شخص دیگری مصرف نکنید. انجام این کار درمان عفونت را سخت تر می کند.

مصرف همه آنتی‌بیوتیک‌ها طبق تجویز همیشه مهم است، اما به ویژه در مورد سوزاک مهم است. سوزاک در حال حاضر قابل درمان است، اما در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم تر می شود. برخی از اشکال سوزاک که سطح بالایی از مقاومت آنتی بیوتیکی ایجاد کرده اند، معمولاً به عنوان “سواک فوق العاده” شناخته می شوند.

برای اطمینان از اینکه سوزاک قابل درمان باقی می‌ماند، مهم‌تر از همیشه این است که همه داروهای تجویز شده را مصرف کنند – و همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از عفونت انجام دهند.

تنها راه پیشگیری از سوزاک، نداشتن رابطه جنسی است. برای بسیاری از افراد، هدف واقعی‌تر کاهش خطر ابتلا و انتشار سوزاک است. این اقدامات را برای کاهش خطر انجام دهید:

  • در طول رابطه جنسی همیشه از کاندوم یا دم دندان استفاده کنید.
  • با کسی که عفونت فعال دارد رابطه جنسی نداشته باشید.
  • با کسی که علائم سوزاک دارد رابطه جنسی نداشته باشید.
  • شرکای جنسی را محدود کنید و آشکارا در مورد فعالیت های جنسی ارتباط برقرار کنید.
  • برای سوزاک آزمایش دهید و شریک زندگی خود را نیز آزمایش کنید.

اگر از نظر جنسی فعال هستید هیچ محافظت کاملی برای سوزاک وجود ندارد. به عنوان مثال، کاندوم ممکن است پاره شود. با این حال، انجام اقدامات احتیاطی بیشتر در طول رابطه جنسی می تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

سوزاک و کلامیدیا هر دو بسیار مسری هستند و بدون درمان می توانند آسیب طولانی مدت به سلامتی شما وارد کنند. شما باید با انجام رابطه جنسی ایمن تا حد امکان از هر دو عفونت جلوگیری کنید. اگر متوجه شدید که شما یا شریک زندگیتان آلوده شده اید، فوراً تحت درمان قرار بگیرید.برای این منظور می توانید با زنان 909 تماس بگیرید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.