درمان قطعی اسید اوریک بالا

درمان قطعی اسید اوریک بالا: اسید اوریک بالا یا هایپریوریسمی به دلیل وجود بیش از حد این ماده شیمیایی در خون است.این اغلب باعث ایجاد کریستال در مفاصل می شود که باعث التهاب و درد می شود.

 افزایش اسید اوریک ممکن است به دلیل عوامل مختلفی ، داخلی و خارجی  بدن باشد.

ابتدا توجه داشته باشید که اسید اوریک به خودی خود مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نمی کند زیرا خود بدن است که این ماده شیمیایی را برای تجزیه مواد به نام پورین تولید می کند.

این زمانی است که تولید اسید اوریک بیش از حد است یا به اندازه کافی برداشته نمی شود که مشکلاتی ایجاد شود.

بیماری هایپراوریسمی تشخیص داده می شود ، و توسط عوام به عنوان سطح بالای اسید اوریک شناخته می شود و با آزمایش خون مشخص می شود.

سطح نرمال باید بین 2.0-3.4میلی گرم در دسی لیتر باشد (به ترتیب برای زنان و مردان) در بسیاری از موارد ، علائمی با سطح بالای اسید اوریک وجود ندارد ، بنابراین بسیاری از افراد از وجود آن غافل هستند.

در شرایط عادی ، یک سوم اسید اوریک ما از طریق غذا و دو سوم دیگر از متابولیسم داخلی بدن ما تامین می شود.

بنابراین ممکن است علل اصلی بالا بودن میزان اسید اوریک بالا باشد: درمان قطعی اسید اوریک بالا

  • رژیم غذایی ضعیف (مصرف بیش از حد غذاهای سرشار از پورین)
  • تولید بیش از حد
  • نقص در از بین بردن اسید اوریک

یکی از شایع ترین دلایلی که باعث افزایش سطح اسید اوریک می شود رژیم شما است.

از  مصرف برخی غذاهای حاوی مقادیر زیاد پورین که  ممکن است باعث بروز هایپراوریسمی شود ، مانند  گوشت قرمز ، کالباس ، غذاهای دریایی و غیره باید اجتناب کرد.

ممکن است سطح بالای اسید اوریک در بدن به دلیل مصرف زیاد محصولات مدر ایجاد شود.
برای غذا خوردن مناسب ، نتایج مقالات مان را پیشنهاد میکنیم:

  • غذاهایی که اسید اوریک را افزایش می دهد
  • غذاهای خوبی برای کاهش اسید اوریک

نوشیدن الکل نیز یکی از محرکهای  اسید اوریک بالا  است. بنابراین افراد مبتلا به هایپریوریسمی باید از نوشیدن الکل خودداری کنند.
همچنین ممکن است که علت اسید اوریک زیاد شما ناتوانی کلیه در از بین بردن صحیح اسید اوریک از خون باشد.

بنابراین سطح بدن به دلیل مشکلات کلیوی که مانع از برداشتن آن می شود ، از حد طبیعی اسید اوریک بیشتر خواهد بود.افراد مبتلا به پسوریازیس نیز مستعد ابتلا به اسید اوریک زیاد هستند.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است سطح بالایی ایجاد کنید به دلیل سندرم لیز تومور است که در افرادی که اخیراً تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند شایع است.

نوشته های مرتبط

در بعضی موارد ، میزان بالای اسید اوریک در خون به دلیل وجود بیماری یا سایر مشکلات سلامتی ، مانند سندرم فانکونی یا بیماری ویلسون است.

برخی از داروها همچنین می توانند باعث ایجاد بیش از حد اسید اوریک در خون شوند.

 برای حفظ اسید اوریک در مقدار مناسب آن ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

وجود اسید اوریک بالا در جریان خون می تواند باعث نقرس شود. برای جلوگیری از این بیماری ، لازم است عادات غذایی خود را رعایت کنید.

 یک غذای سالم و داروی مناسب می تواند به شما در حفظ اسید اوریک در حد طبیعی کمک کند. در زیر برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا اسید اوریک در حد نرمال باشد …

رژیم غذایی اسید اوریک بالا

سیب

سیب را در رژیم خود اضافه کنید. همانطور که با اسید مالیک غنی شده اند ، اسید اوریک را در جریان خون خنثی می کنند. این به بیمارانی که از بیماری اسید اوریک بالا رنج می برند ، تسکین می یابد.


سرکه سیب


مصرف سرکه سیب همچنین برای افرادی که دارای اسید اوریک زیاد هستند ، مفید است. می توانید 3 قاشق چایخوری سرکه را به 1 لیوان آب اضافه کنید. می توانید هر روز 2-3 بار آن را میل کنید. نوشیدن سرکه سیب به درمان اسید اوریک بالا کمک می کند.

آب لوبیای فرانسه

نوشیدن آب عصاره لوبیا فرانسوی یک درمان خانگی مؤثر برای درمان نقرس است. این آب سالم باید دو بار در روز مصرف شود زیرا از تولید اسید اوریک بالا در خون جلوگیری می کند.

اب

دلیل دیگری برای داشتن آب کافی در طول روز. آب به از بین بردن سموم بدن از جمله وجود اسید اوریک در بدن کمک می کند. بنابراین هر روز حداقل 8-9 لیوان آب میل کنید.

گیلاس : درمان قطعی اسید اوریک بالا

آنجا که ماده ضد التهابی به آنتوسیانین ها گفته می شود ، به کاهش سطح اسید اوریک کمک می کند. آنها همچنین از متبلور شدن اسید اوریک و رسوب در مفاصل جلوگیری می کنند. دلیل دیگری که باید گیلاس داشته باشید این است که اسیدها را خنثی کرده و در جلوگیری از التهاب و درد کمک می کند.

انواع توت ها

مصرف انواع توت ها، به خصوص توت فرنگی و زغال اخته. غنی شده با خواص ضد التهابی ، از جمله آنها در رژیم غذایی شما برای جلوگیری از بالا آمدن اسید اوریک در خون مفید است.

آب سبزیجات تازه

آب هویج داشته باشید و آب چغندر و آب خیار را در آن اضافه کنید. این یک درمان موثر برای درمان اسید اوریک بالا در خون است.

محصولات لبنی کم چربی

راه دیگر برای درمان اسید اوریک بالا ، مصرف لبنیات کم چربی در رژیم غذایی شما است. به دنبال شیر و کشک کم چرب باشید و از اسید اوریک زیاد در خون جلوگیری کنید.


آهک

آنجا که آب لیموترش حاوی اسید سیتریک ، یک حلال اسید اوریک است ، افزودن آن به رژیم غذایی روزانه شما در جلوگیری از سطح بالای اسید اوریک مفید است. نصف آب لیمو را در یک لیوان آب فشار دهید و هر روز آن را میل کنید.

غذاهای غنی از ویتامین C

از جمله غذاهایی که با ویتامین C غنی شده اند ، یکی دیگر از راههای حفظ سطح اسید اوریک است. این مواد غذایی اسید اوریک را از هم جدا کرده و آن را از بدن بیرون می آورند. غذاهایی مانند کیوی ، آملا ، گواوا ، کیوی ، پرتقال ، لیمو ، گوجه فرنگی و سایر سبزیجات برگ سبز را در آن قرار دهید.

روغن زیتون

غذاهای خود را با روغن زیتون تحت فشار سرد طبخ کنید. این یک شروع سالم است زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد التهابی است.

دانه کرفس

یکی از محبوب ترین داروهای خانگی برای درمان سطح بالای اسید اوریک با مصرف دانه کرفس است.



غذاهای پر فیبر

اضافه کردن غذاهایی که فیبر غذایی زیادی دارند نیز به کاهش سطح اسید اوریک در خون کمک می کند.

. آنها اسید اوریک را از جریان خون جذب می کنند و به از بین بردن اسید اوریک اضافی از بدن از طریق کلیه کمک می کنند.

 اگر به اسید اوریک زیاد مبتلا شده اید ، مصرف فیبرهای محلول در رژیم غذایی مانند جو ، سیب ، پرتقال ، کلم بروکلی ، گلابی ، توت فرنگی ، زغال اخته ، خیار ، کرفس ، هویج و جو را افزایش دهید.

موز

از داشتن موز استفاده کنید ، از جمله این موارد در رژیم غذایی شما در کاهش سطح اسید اوریک بیش از حد مفید است.

چای سبز

راه دیگر برای درمان اسید اوریک بالا ، مصرف روزانه چای سبز است. این امر به کنترل هیپوروریسمی یا میزان بالای اسید اوریک کمک می کند و همچنین خطر ابتلا به نقرس را کاهش می دهد.

غلات

دارای دانه‌هایی هستند که قلیایی بیشتری دارند. می توانید جوار و بایررا مصرف کنید.

گوجه فرنگی ، خیار و کلم

بروکلی قبل از شروع وعده غذایی ، از گوجه فرنگی ، خیار و کلم بروکلی استفاده کنید. این بهترین روش برای جلوگیری از تشکیل اسید اوریک بالا در خون شماست. ماهیت قلیایی آنها برای حفظ اسید اوریک در جریان خون مفید است.

امگا 3


اسیدهای چرب امگا 3 را اضافه کنید. شما می توانید تخم بذر کتان ، ماهی هایی مانند ماهی سالمون ، ماهی خال مخالی ، شاه ماهی ، ساردین و گردو داشته باشید زیرا به آنها در کاهش تورم و التهاب کمک می کند! درمان قطعی اسید اوریک بالا.

این مطلب توسط مرکز مشاوره پزشکی زنان تهران تحت عنوان زنان 909 جمع اوری شده است.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.