درمان قطعی تبخال تناسلی( درمان گیاهی سریع)

درمان قطعی تبخال تناسلی:شناخت بیماری تبخال تناسلی ،هرپس تناسلی یک عفونت ویروسی منتقله از راه جنسی (STI) می باشد که می تواند توسط ویروس های هرپس سیمپلکس نوع 1 یا نوع 2 (HSV-1 ,HSV-2) بیماری ایجاد کند. اغلب موارد هرپس تناسلی توسط HSV-2 ایجاد می شود. HSV-1 بیشتر موجب زخم یا تب خال در دهان و لب ها می شود.

شناخت چگونگی انتشار بیماری تبخال تناسلی

هرپس تناسلی از طریق تماس مستقیم جنسی، واژینالی، مقعدی یا دهانی با فرد آلوده انتشار می یابد. اگر زخم های فرد باز باشد میزان شیوع انتقال بیشتر است، اما HSV می تواند توسط یک فرد، بدون هیچ گونه زخم آشکاری منتقل می شود.

وسایل ضد بارداری در برابر عفونت HSV محافظت کننده نیستند. کاندوم مردانه یا زنانه همیشه از شما محافظت نمی کند زیرا زخم همیشه بر دستگاه تناسلی واقع نیست، هر چند کاندوم ممکن است باعث کاهش خطر عفونت شود.

درمان قطعی تبخال تناسلی• شما می توانید شریک جنسی خود را آلوده کنید چه در حال بروز بیماری باشید یا نباشید. اگرچه ریسک آن در بین بیماری ها کم می باشد.
• اگر هر گونه زخم دهانی دارید، باید از ارائه رابطه جنسی دهانی و یا دریافت رابطه جنسی دهانی از کسی که زخم دهانی دارد اجتناب کنید.
• در مردان، زخم یا ضایعات معمولا در داخل و اطراف آلت تناسلی یا اطراف مقعد می باشد و در زنان، زخم ممکن است در اطراف آلت تناسلی، مقعد و یا واقع در مهبل (واژن) باشد. زخم یا ضایعات در واژن ممکن است به جز در طی معاینه آشکار نشود و می تواند موجب ناراحتی و یا ترشحات واژن باشد.
• تنها راه برای جلوگیری از عفونت، اجتناب از داشتن رابطه جنسی واژنینال، مقعدی و یا دهانی است.

تشخیص علائم هرپس (تبخال) تناسلی

بسیاری از افراد دارای هرپس تناسلی هیچ علایمی ندارند. بعضی از افراد می توانند بیماری خفیفی داشته باشند در حالی که سایرین دارای بیماری های شدید هستند. به این دلیل، فرد می تواند حتی بدون دانستن اینکه مبتلا به HSV است، بیماری را منتقل کند.

اگر یک فرد دارای علائم باشد، معمولا با بروز زخم خودش را نشان می دهد. سپس تاول پر از مایع می تواند در اطراف ناحیه تناسلی و یا مقعد تشکیل شود. تاول ها می توانند پاره شده و موجب آسیب در آن نواحی شوند.

زخم ممکن است در عرض 2 هفته پس از ابتلا به عفونت نشان داده شود و به مدت 2-3 هفته طول بکشد.درمان قطعی تبخال تناسلی
• سایر علائم شامل خارش، سوزش یا احساس سوختگی در ناحیه تناسلی و یا مقعد، علائم شبیه سرماخوردگی، تب، درد و ناراحتی، درد در پاها، باسن و یا ناحیه تناسلی، وجود ترشحات واژن، وجود غدد متورم معمولا در کشاله ران یا در امتداد گردن و درد هنگام ادرار یا اجابت مزاج می باشد.

دوره ای بودن بیماری تبخال تناسلی

عفونت HSV می تواند موجب یک بیماری طولانی مدت و دارای عود شود. این ویروس می تواند به صورت پنهانی برای یک مدت طولانی بدون نشان دادن علائم باقی بماند. هنوز دلیل روشنی برای فعال شدن مجدد ویروس وجود ندارد. با این حال، بیماری بیشتر در زمان خستگی، استرس و بیماری های دیگر رخ می دهد.

در زنان، اغلب در طول دوره قاعدگی بروز مجدد می یابد. تعداد متوسط شیوع بیماری در سال اول در حدود چهار تا پنج بار می باشد. پس از آن، بدن پاسخ ایمنی بهتری را ایجاد می کند. تعداد دفعات بروز و گاهی اوقات علائم بیماری، با گذشت زمان کاهش می یابد.

عوارض تبخال تناسلی

.HSV یک مشکل ویژه برای افرادی با سیستم ایمنی ضعیف است. همچنین برای زنان باردار و یا کسانی که قصد بارداری دارند، مسئله ساز است. عفونت HSV می تواند به سقط جنین و زایمان زودرس منجر شود. مادر می تواند نوزادان خود را با HSV آلوده کند و این عفونت می تواند بسیار خطرناک باشد.
• مادرانی که مبتلا به HSV هستند، معمولا برای بخش C برنامه ریزی شده اند، زیرا که موجب کاهش خطر ابتلا به عفونت می شود.
• عفونت HSV ممکن است خطر ابتلا به سرطان گردن رحم را افزایش دهد. زنان مبتلا به عفونت HSV باید به طور منظم پاپ اسمیر انجام دهند.

درمان قطعی تبخال تناسلی

اگر دارای زخم های تناسلی هستید، آزمایش بدهید:درمان قطعی تبخال تناسلی

. HSV می تواند در طی بیماری با بررسی زخم و گرفتن یک نمونه برای انجام آزمایش در آزمایشگاه تشخیص داده شود. یک وقت ملاقات با پزشک خود برای انجام آزمایش بگیرید. گرفتن یک نمونه از زخم معمولا بسیار دردناک نیست، اما اگر ناحیه ای بسیار زخم باشد، شما ممکن است درد را تجربه کنید.
• اگر زخم آشکار نباشد، دکتر می تواند یک آزمایش خون برای بررسی آنتی بادی های مربوط به ویروس، برای شما بنویسد.
• اگر درد ممکن است به دلیل سایر مسائل بالینی باشد، از دکتر خود بپرسید. این موارد شامل عفونت های قارچی، بیماری دست و پا و دهان، سیفلیس و عفونت هرپس زوستر می باشند.

درمان  سریع و قطعی تبخال تناسلی

هرپس تناسلی بسیار رایج است به طوری که در حدود 45 میلیون بیمار از سن 12 سال به بالا در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. با توجه به یافته های مرکز کنترل بیماری ایالات متحده (CDC)، حدود 1 نفر از هر 6 نفر بین سنین 14 تا 49 سال هرپس تناسلی (HSV) دارند. خوشبختانه، برخی از راه های طبیعی برای درمان علائم وجود دارد.

1-استفاده از کمپرس سرد. درمان قطعی تبخال تناسلی

بسته های یخ قرار داده شده بر روی زخم می تواند به کاهش درد کمک کند. بسته یخ را با یک حوله بپوشانید تا اطمینان حاصل شود که بیش از حد سرد نیست. بسته یخ را روی ناحیه زخم قرار دهید. مطمئن شوید که هر بار از یک حوله تازه استفاده می کنید و آن را در آب گرم بشویید.
• اگر بسته یخ موثر نباشد، برخی افراد ترجیح می دهند که از کمپرس گرم/ داغ استفاده کنند. در این روش از آب جوشانده ای که تا درجه حرارت گرم – داغ خنک شده است استفاده می شود.درمان قطعی تبخال تناسلی

یک حوله تمیز را در آب خیس کرده و آب اضافی را خارج کنید و سپس در نواحی دارای درد قرار دهید. با استفاده از یک حوله تمیز و یا لباس شسته شده این عمل را تکرار کنید.
2-از حمام آب گرم استفاده کنید.

شما می توانید به کاهش درد و ناراحتی ناشی از زخم های خود با استفاده از یک حمام گرم کمک کنید. آب گرم پوست تحریک شده را از بین برده و به تمیز کردن آنها نیز کمک می کند. شما همچنین می توانید نمک سولفات منیزیم به حمام خود اضافه کنید. این ماده به از بین بردن خارش و التیام زخم کمک می کند و همچنین باعث می شود که زخم ها تا زمان خروج از حمام خشک باقی بمانند.

3-استفاده از جوش شیرین

در صورت وجود زخم دارای تراوش، شما می توانید از جوش شیرین برای کمک به خشک کردن آن ها استفاده کنید. همچنین به از بین بردن خارش و درد کمک می کند. یک تکه پنبه بردارید و آن را خیس کنید. پنبه را داخل جوش شیرین فرو ببرید و اطراف زخم مالیده و آن را با جوش شیرین پوشش دهید. برای جلوگیری از آلوده شدن جوش شیرین، هر بار با استفاده از تکه پنبه مختلف این کار را تکرار کنید.
• از نشاسته ذرت استفاده نکنید. باکتری ها عاشق رشد در آرد ذرت هستند و می توانند باعث ایجاد عفونت، به خصوص در زخم های باز شوند.

درمان قطعی تبخال تناسلی

4-یک ضماد اسطوخودوس و روغن درست کنید.

روغن زیتون نه تنها برای پوست شما مناسب است، بلکه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی به التیام زخم های شما کمک خواهد کرد. یک فنجان روغن زیتون برداشته و آن را در یک قابلمه با یک قاشق غذا خوری از روغن اسطوخودوس و موم زنبور عسل روی شعله متوسط حرارت دهید. پس از آن که کمی شروع به جوشیدن کرد، آن را از روی حرارت بردارید. سپس آن را سرد کرده و با استفاده از یک تکه پنبه در محل زخم خود قرار دهید. هر بار با استفاده از تکه های مختلف پنبه این کار را تکرار کنید تا تمام زخم پوشش داده شود.
• اجازه ندهید که مخلوط بیش از حد حرارت ببیند زیرا که روغن زیتون را می سوزاند.

نوشته های مرتبط

5-استفاده از صمغ .

صمغ، مومی ساخته شده توسط زنبور عسل است که دارای خواص ضد ویروسی می باشد و به نظر می رسد به بهبودی زخم سرعت می بخشد. شما می توانید از پماد هایی که حاوی صمغ هستند برای تسکین و کمک به التیام زخم استفاده کنید. شما می توانید این محصولات را از فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی و داروخانه ها خریداری کنید.
• صمغ به صورت کپسول و تنتور نیز وجود دارد ولی شما باید از پماد استفاده کنید.

6- استفاده از سبزیجات.

بسیاری از گیاهان مختلف هستند که می تواند به درمان زخم HSV شما کمک کنند. پماد لیمو می تواند درد، خارش یا ناراحتی زخم شما را کاهش دهد. ترکیبی از مریم گلی و ریواس چینی در یک کرم پوست نشان داده شده است که همانند آسیکلوویر در درمان عفونت HSV زخم واژن زنان موثر است. گیاه سنت جان به عنوان یک گیاه سنتی می توانند در پوست تکثیر HSV را مهار کند.

7-خوردن جلبک دریایی.

نشان داده شده است که جلبک دریایی دارای خواص درمانی برای علائم HSV است. انواع مختلف از جلبک دریایی مانند جلبک دریایی قرمز از جنوب امریکا، خزه دریایی ، جلبک دریایی قرمز از هند می تواند عفونت HSV را مهار کند. این جلبک های دریایی می توانند به عنوان مواد غذایی پزشکی با اضافه کردن آن به سالاد یا خورش استفاده می شود و همچنین آنها را می توان به عنوان مکمل مصرف کرد.

8- مصرف اکیناسه .

اکیناسه می تواند برای حمایت از سیستم ایمنی بدن استفاده شود. همچنین ممکن است در کاهش شدت شیوع بیماری کمک کند. از آن در چای استفاده کنید و 3-4 فنجان چای اکیناسه در روز بنوشید. شما همچنین می توانید اکیناسه را به عنوان یک مکمل دریافت کنید.

9- مصرف مکمل

برخی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از مکمل های خاص می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال، مصرف 1/3 گرم لیزین در روز ممکن است زمان بیماری را کوتاه کند. برخی مطالعات نشان داده اند که لیزین در کاهش میزان شیوع زخم هرپس دهانی موثر است. با این حال، مکمل باید فقط برای حدود 3-4 هفته مصرف شود.توجه داشته باشید که لیزین یک اسید آمینه است که ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید را افزایش دهد.
• قبل از استفاده از مکمل، با دکتر خود مشورت کنید زیرا برخی از مکمل ها می توانند با برخی از داروها تداخل پیدا کنند.

10. دارو های ضد ویروسی.

هیچ درمانی برای عفونت HSV وجود ندارد. این ویروس به احتمال زیاد با شما برای همیشه خواهد ماند. در صورت عدم وجود یک درمان طبیعی، برخی از علایم هرپس تناسلی شدید هستند. این علایم می توانند با داروهای ضد ویروسی درمان می شود که موجب کاهش درد، ناراحتی و میزان شیوع بیماری می شوند. این داروها ممکن است خطر آلودگی شخص دیگری را کاهش دهد، اما این خطر را به طور کامل از بین نمی برد.
• داروهای ضد ویروسی مشترک برای درمان HSV شامل آسیکلوویر (Zovirax)، فامسیکلوویر (Famvir) و والسیکلوویر (Valtrex) می باشند.
• به طور کلی این داروها برای اولین شیوع داده می شود و به کنترل شیوع بیماری پس از آن کمک می کنند. برای مثال، یک قرص 800 میلی گرم 5 بار در روز و به مدت 7-10 روز استفاده می شود.
• شایع ترین عوارض جانبی این داروها عبارت از حالت تهوع و استفراغ، اسهال، سردرد، خستگی، سرگیجه و درد عضلانی می باشد.

11-سیر

چند قاشق سیر را له کنید تا به خمیر تبدیل شوند. از این درمان ۲ بار در روز استفاده کنید تا زمانی که این اختلال در شما بهبود بیابد.

12-روغن معطر درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی طبیعی است و بنابراین می‌تواند سریعا تبخال تناسلی را التیام ببخشد.

13-آقطی

آقطی یک تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی به طور طبیعی است. این گیاه دارویی نورون‌ها و سلول‌های خونی ما را تحریک می‌کند که با عفونت مبارزه کنند. نوشیدن چای این گیاه دارویی می‌تواند به جلوگیری از تکثیر این ویروس کمک کند.

14-اکیناسه

امروزه، این گیاه دارویی به لطف خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد عفونی‌کننده‌ای که دارد، به یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی در امریکا تبدیل شده‌است. اکیناسه با توجه به توانایی‌هایی که در تقویت سیستم ایمنی و خواص شفابخشی که دارد، یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تبخال تناسلی محسوب می‌شود.

15-عصاره بادرنجبویه

بادرنجبویه یک عامل آنتی‌اکسیدانی قدرتمند و در عین حال یک ضد التهاب طبیعی است. نوشیدن چای این گیاه دارویی گردش خون را افزایش می‌دهد و سموم بدن را از بین می‌برد. استفاده‌ی موضعی از این گیاه می‌تواند شدت شیوع تبخال تناسلی را کاهش دهد.

16-لیزین

لیزین یک اسید آمینه است که از تکثیر ویروس تبخال جلوگیری می‌کند و در عین حال برای درمان التهاب پوست و زخم‌های دردناک ناشی از تبخال تناسلی سودمند است.

17-کالندولا

این گیاه دارویی با توجه به خواص آنتی ویروسی و ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد، یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای تبخال تناسلی است. استفاده‌ی موضعی از این گیاه می‌تواند شیوع ویروس را کنترل کند و التهاب را به شدت کاهش دهد.

18- ریشه شیرین بیان

شیرین بیان یک ملین طبیعی است که به فرآیند هضم کمک می‌کند و جذب مواد مغذی را از طریق روده بهبود می‌بخشد. استفاده از ریشه‌ی شیرین بیان مشکلات معده را بهبود می‌بخشد و همین برای سیستم ایمنی بسیار مفید است. ریشه‌ی شیرین بیان دارای برخی خواص درمانی است که مانع از التهاب پوست می‌شوند و خواص ضد ویروسی آن از بدن در برابر شیوع ویروس محافظت می‌کنند.درمان قطعی تبخال تناسلی

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.