5 روغن موهای خشک و شکننده ودرمان سریع

روغن موهای خشک :روغن نارگیل ، روغن آرگان ، روغن بادام … لیست ادامه دارد! حقیقت این است ، چه در مورد مراقبت از پوست و چه برای مراقبت از مو ، روغن ها لحظه ای دارند. اما با وجود روغنهای مختلف موجود در آنجا و فواید هر یک ، چگونه می دانید کدام یک را انتخاب کنید؟

روغن برای موهای خشک و وز

ما در دنیای روغنهای مو عمیق غرق می شویم ، و توضیح می دهیم چگونه روغنهای خاص می توانند با خشکی ، سرگیجه و حتی شوره سر مبارزه کنند. در ادامه بخوانید تا در مورد پنج روغن موی مورد علاقه ما و نحوه استفاده از آنها برای رفع مشکلات مو خود مطلع شوید.

1-روغن نارگیل

روغن نارگیل تقریباً مقدس مقدس روغن مو است. این ماده به عنوان محافظ گرما عمل می کند ، رشته های مو را به شدت مرطوب می کند ، از آسیب دیدگی و شکستن مو جلوگیری می کند ، به جلوگیری از ریزش مو و همچنین کمک به رشد مو کمک می کند. روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت حفظ رطوبت ، به جای تبخیر در داخل موها باقی می ماند و آن را به یکی از مؤثرترین روشهای درمانی مو در آن تبدیل می کند.

از آنجا که روغن نارگیل با اسیدهای چرب پر شده است ، بیشتر از نرم کننده های معمولی به موها نفوذ می کند ، که تمایل دارند فقط روی قسمت بالای مو بنشینند و منجر به موهای زیبا ، ابریشمی و براق زیبایی شوند. برای حداکثر فواید ، توصیه می کنیم در صورت امکان از روغن نارگیل آلی استفاده کنید. روغن موهای خشک

چالش: یک ماه روغن نارگیل 

اگر پوست سر شما معمولاً روغنی می شود ، به جز ریشه ها ، روغن نارگیل را از روی شاخه میانی تا انتها به موهای خود بمالید. اگر پوست سر شما خشک است ، روی پوست سر نیز بمالید. از آنجا که روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است ، بنابراین توصیه می کنیم آن را کمی گرم کنید تا ذوب شود ، و این کار استفاده از آن را آسان تر می کند.

به عنوان یک جایگزین ، روغن را بین دستان خود مالش دهید تا گرم شود و ذوب شود. روغن را در موهای خود به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت (یا حتی یک شبه) بگذارید و با یک شامپوی طبیعی و ارگانیک بشویید . هفته ای یکبار برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

خواص روغن ارگان برای مو

شکستگی مو، دو شاخه شدن، موهای خشک، وز و کدر؟ روغن آرگان می تواند به شما در مقابله با تمام این مشکلات مو کمک کند.

به موهایتان روغن آرگان را تغذیه کنید.

مردم “روغن آرگان” را می شنوند و می گویند: “من چیزی در مورد آن شنیده ام”، “این روغن برای رژیم غذایی یا موهای شما خوب است یا چیز دیگری.” خوب، ما اینجا هستیم تا این تردیدها و سردرگمی ها را با حقایق محکم در مورد فواید روغن آرگان جایگزین کنیم.

روغن آرگان یا معروف ‌تر به روغن مراکشی، روغنی است که از هسته درخت آرگان استخراج می‌شود. این درخت تا حد زیادی در مراکش یافت می شود و از این رو به آن نام می شود. در مراکش، مردم از این روغن برای پخت و پز و حتی به عنوان غوطه ور استفاده می کنند، اما اکنون تحقیقات نشان داده است که روغن آرگان مزایای زیادی در انجام اهداف آرایشی نیز دارد.

روغن موهای خشک

2-روغن آرگان

اگر روغن نارگیل از نارگیل تهیه شود ، باید روغن آرگان را از آرگان درست کرد ، درست است؟ در واقع ، بله! روغن آرگان از آجیل هایی که در میوه های حاصل از درخت آرگان ، بومی مراکش رشد می کنند ، استخراج می شود.

واقعیت جالب ، بزها دوست دارند از درختان آرگان صعود کنند!

روغن آرگان همچنین به عنوان روغن موروکون نیز شناخته شده است و باعث شگفتی برای موهای شما خواهد شد. روغن آرگان با ترکیبات مفیدی مانند ویتامین E ، اسید فریکلیک و اسیدهای چرب و همچنین آنتی اکسیدان ها که با اشعه ماوراء بنفش مبارزه می کنند و از آسیب سلول های مو جلوگیری می کند ،.

فقط چند قطره روغن آرگان نه تنها موهای شما را از گرما ، تغذیه و مرطوب کردن آن محافظت نمی کند بلکه باعث کاهش خشکی ، شکنندگی و  سرگیجه می شود و موهای شما نرم و قابل کنترل باقی می ماند.

جای تعجب نیست که آنها این روغن را “طلای مایع” می نامند! روغن آرگان به اندازه روغن نارگیل چرب نیست ، بنابراین برای استفاده مکرر یا به عنوان یک روغن پایان پس از اتمام یک ظاهر طراحی شده مو مناسب است.

نحوه استفاده

چند قطره را روی کف دست خود بمالید ، دستان خود را با هم مالیده و به طور مساوی روی موهای مرطوب یا خشک توزیع کنید و از ریشه جلوگیری کنید. روزانه برای بهترین نتیجه درخواست دهید.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو

فواید روغن آرگان برای مو را بشناسید:

  1. 1. سرشار از مواد مغذی مفید برای مو

دکتر چابرا می‌گوید: «در حالی که برای رام کردن موهای وز و حفظ قفل‌های شاداب به خوبی به بازار عرضه شده است، هر ترکیبی از روغن آرگان روی موها و همچنین پوست شما متفاوت عمل می‌کند». روغن آرگان سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین D، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. روغن آرگان یک آبرسان عالی است و برای مرطوب کردن موهای شما مفید است.

روغن آرگان می تواند ناجی موهای آسیب دیده شما باشد!

  1. 2. برای موهای آسیب دیده خوب است

استفاده مداوم از روغن آرگان به طور کلی از موها در برابر شکستگی، خاصیت ارتجاعی محافظت می کند و به موهای شما درخشندگی می بخشد و به شما یک یال سالم و حجیم می دهد.

دکتر چابرا توضیح می‌دهد: «روغن آرگان با کیفیت، بافتی سبک و بدون چربی دارد. بنابراین به ریشه ها نفوذ می کند، کوتیکول های مو را تغذیه می کند و مو را درخشان تر می کند. از آنجایی که این روغن به اعماق سلول‌های مو می‌رود، حالت‌دهنده عمیقی برای موهای وز و نوک‌های مو ایجاد می‌کند.

موخوره را با روغن آرگان کنترل کنید.

  1. 3. از موهای شما در برابر گرما و مواد شیمیایی محافظت می کند
نوشته های مرتبط

اگر موهای خود را مرتباً حالت می دهید یا با موهای آسیب دیده رنگی دست و پنجه نرم می کنید، ماساژ موهای خود با ترکیبی از روغن آرگان و روغن نارگیل فشرده به محافظت از مو در برابر حرارت مستقیم سشوار، اتو فر و غیره کمک می کند. بهترین راه برای استفاده از روغن آرگان این است که از آن به عنوان نرم کننده استفاده کنید تا روی تارها و انتهای موها استفاده شود.

قبل از استفاده از حرارت روی موهای خود روغن آرگان را به عنوان یک لایه محافظ بمالید.

روغن آرگان برای سلامت پوست ما نیز مفید است. دکتر چابرا می گوید: برای پوست، روغن آرگان با پرس سرد می تواند به کاهش خطوط و چین و چروک، کمک به کاهش هایپرپیگمانتاسیون، لکه های قهوه ای به دلیل تغییر در هورمون ها و آسیب عکس کمک کند.

روغن موهای خشک

3-روغن کرچک

روغن کرچک از دانه های کرچک بدست می آید و روغن خوبی برای رشد مو است زیرا دارای خصوصیات حیاتی مانند ویتامین E ، مواد معدنی و پروتئین ها است. روغن کرچک همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها است ، که از کراتین در مو پشتیبانی می کنند و باعث می شوند آن را قوی تر ، نرم تر و سالم تر کنید.

اگر این روغن را دریافت کردید ، توصیه می کنیم از انواع سرد شده استفاده کنید (به این معنی که در طی فرآیند استخراج هیچ گرمی درگیر نشده است). روغن کرچک باکره 100٪ خالص ، بسیاری از مزایای عالی دیگر مانند کنترل ریزش مو ، مبارزه با عفونت های پوست سر و شوره سر (به دلیل خاصیت ضد قارچی بودن آن) ، تهویه و مرطوب کننده موها و همچنین جلوگیری از اسپلیت های انتهایی را ارائه می دهد .

مقدار کمی روغن کرچک نیز می تواند برای تقویت خط مژه و ضخیم شما استفاده شود.

نحوه استفاده

روغن کرچک از قوام بسیار ضخیمی برخوردار است ، بنابراین همیشه بهتر است فقط چند قطره را با روغن حامل (مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل) برای کاربردی ساده تر و آسان تر مخلوط کنید و از این مخلوط به عنوان درمان پوست سر با استفاده از ماساژ روغن در آن استفاده کنید. پوست سر خود را بگیرید ، سپس یک کلاه دوش بگذارید و یک شبه آن را بگذارید. صبح روز بعد طبق معمول بشویید و بشویید. هفتگی یا در صورت نیاز تکرار کنید.

روغن موهای خشک

4-روغن جوجوبا

قبل از هر چیز دیگر ، بیایید چگونه این را تلفظ کنیم: ho-ho-ba ! روغن جوجوبا از گیاه جوجوبا استخراج می شود و دارای یک ساختار شیمیایی است که شبیه به روغنی است که به طور طبیعی توسط اسکالپ (سبوم) ما تولید می شود. این بدان معنی است که پوست سر شما احتمالاً بدون نشان دادن عوارض جانبی آن را به راحتی می پذیرد.

روغن جوجوبا ، مشابه روغن نارگیل ، موها را در اعماق داخل بدن آبرسانی می کند ، و فولیکول های مو را از داخل به خارج مرطوب کرده و معالجه می کند. همچنین با رفع شوره سر و خشکی پوست سر و همچنین درخشندگی و نرمی را به شما می افزاید .

نحوه استفاده

می توانید از روغن جوجوبا به عنوان یک درمان مرخص استفاده کنید. قبل از شستن موها به پوست سر بمالید و به مدت 30 دقیقه یا حتی یک شب بگذارید. برای داشتن رایحه ای مناسب می توانید یک قطره از روغن ضروری مورد علاقه خود (مانند اسطوخودوس یا اکالیپتوس) اضافه کنید.

از طرف دیگر می توانید چند قطره روغن جوجوبا را به نرم کننده خود اضافه کنید یا به راحتی بعد از شستن کمی به انتهای خود بمالید.

روغن موهای خشک

5-روغن زیتون

ما همه وقت در مورد این موضوع می شنویم ، نه تنها هنگام پخت و پز بلکه در مورد محصولات زیبایی طبیعی نیز صحبت خواهیم کرد. روغن زیتون از نظر اسیدهای چرب مانند اسکارالن و اولئیک اسید دارای خاصیت تسریحی است.

این نرم کننده ها با ایجاد یک فیلم و پوشش شفت های مو رشته های مو را نرم و صاف می کنند. روغن زیتون همچنین دارای ویتامین E است که با آسیب رادیکالهای آزاد در اثر نور خورشید و آلودگی مبارزه می کند.

این روغن به عنوان یک محافظ گرما طبیعی عمل می کند ، همچنین رشته های مو آسیب دیده را نیز پنهان می کند و ظاهری براق تر نشان می دهد. روغن زیتون برای مو باعث می شود که آن را قوی تر ، سالم تر و براق تر نشان دهید.

نحوه استفاده:روغن موهای خشک

هفته ای یک بار ، 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی موهای خشک یا مرطوب بمالید ، آن را به طور مساوی و کاملاً توزیع کنید. در یک حوله یا کلاه دوش ببندید و حدود نیم ساعت بمانید. با آب سرد بشویید و احساس راحتی کنید تا از تهویه هوا پرش کنید.

روغن موهای خشک

روغن های زیادی وجود دارد ، کدام یک را خریداری کنم؟روغن موهای خشک

ما می دانیم که انتخاب روغن مناسب برای موهای شما بسیار کارآمیز است ، زیرا انتخاب های بسیار زیادی وجود دارد! بنابراین ، در اینجا برخی از نکات شخصی ما در مورد انتخاب روغن مو مناسب برای نوع موهای شما آورده شده است:

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید.:روغن موهای خشک

برخی از برچسب ها می توانند فریب دهنده باشند ، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده شیمیایی وجود ندارد و همه مواد طبیعی طبیعی هستند زیرا این بهترین چیزی است که برای موهای شما مناسب است. همچنین برای بهینه سازی نتایج خود ایده خوبی است که محصولی را با مواد آلی انتخاب کنید.

بعضی از روغنها قبلاً با چیزهای دیگر مانند روغنهای اساسی از قبل مخلوط شده اند. اطمینان حاصل کنید که لیبل را بخوانید و دقیقاً بدانید که چه چیزی درج شده است.

به موهای خود گوش دهید!روغن موهای خشک

همه ما متفاوت هستیم و آنچه ممکن است برای یک نفر کار کند لزوماً برای شخص دیگری کار نمی کند. فقط به دلیل اینکه به شدت توصیه می شود و یا تبلیغ می شود ، بدین معنی نیست که این محصول مناسب برای موی شما است. حتماً روغن را امتحان کنید و اگر احساس کردید برای شما کارایی ندارد ، از رفتن به چیز دیگری نترسید.

در آخر به خاطر داشته باشید که روغنها چرب هستند. بیش از حد سر نزنید ، در غیر این صورت ، شما حتی بعد از شستشو نیز خطرناک هستید موهایتان را چرب کنید. همیشه موهای خود را با یک شامپوی طبیعی بدون الکل پس از یک درمان بشویید. و البته به خاطر داشته باشید که تغییراتی از این دست یک شبه اتفاق نمی افتد – فقط استفاده طولانی مدت و طولانی مدت باعث ایجاد موهای بلند و شاداب و سالم خواهد شد.روغن موهای خشک

بهترین روغن برای موهای وز چیست؟

چه موقع باید روغن را در روند صاف کردن موها بمالید؟
خوب ، یک جمله رایج وجود دارد که استفاده از روغن قبل یا بعد از آرایش مو باعث خراب شدن موها می شود و موهای شما را مسطح و شل و کدرمی کند؛ اما کاملاً یک تصور غلط و غیر واقعی است.
در واقع ، شما باید به طور مرتب روغن را روی موهای خود ماساژ دهید تا نه تنها آنها را قوی ، ابریشمی و یکدست کنید بلکه در ضمن صاف کردن آنها را از گرمای تند که اعمال می کنید محافظت کنید.
و بنابراین ، شما باید روغنهای مناسب قبل و بعد از صاف کردن موها به کار ببرید تا کاملاً از موهای خود مراقبت کند.
قبل از صاف کردن موها روغن بمالید
آیا می توانید قبل از صاف کردن موها روغن را در موهای خود بمالید؟
این ممکن است بحث برانگیزترین سؤال در بین علاقه مندان به مو باشد زیرا بحث های زیادی پیرامون اینکه آیا شما باید روغن را فقط قبل از آرایش موها و بگذارید یکبار برای همیشه رکورد صاف کردن را تنظیم کنیم.
بله ،شما می توانید درست قبل از اتو زدن آنها را در قفل موهای خود بمالید اما در این صورت باید مراقب باشید و انتخاب کنید زیرا همه روغنهای مو برای”قبل از صاف کردن مو” مناسب نیستند.
برخی از روغنهای طبیعی می توانند موهای گرانبهای شما را سرخ کنند و به محض تماس اتو صاف کننده با آنها صدمه غیرقابل تصوری ایجاد کنند.
از این رو ، بسیار مهم است که فقط روغن مناسب را که توسط متخصصین مو توصیه می شود قبل از اتو کردن در موهای خود استفاده کنید ، پیدا کنید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.