طریقه مصرف قرص ال دی برای پریود شدن

طریقه مصرف قرص ال دی برای پریود شدن :

اگر از قرص های ضد بارداری یا هر نوع هورمونی ضد بارداری استفاده می کنید ، ممکن است با عوارض جانبی استفاده از روش های پیشگیری از بارداری آشنا باشید. با این حال، جلوگیری از بارداری نیز می تواند عوارض جانبی داشته باشد، مانند تغییرات بدن در مو یا پوست و تغییرات خاص چرخه قاعدگی شما.

 

در اینجا، در مورد عوارض جانبی که هنگام توقف استفاده از کنترل بارداری می توانید انتظار داشته باشید، از جمله نحوه توقف استفاده از کنترل بارداری و زمان مراجعه به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بیشتر بدانید.

دو نوع قرص ضد بارداری (قرص های ترکیبی و فقط پروژسترون) و مارک های مختلف وجود دارد. قرص های فقط پروژستین دارای 1 نوع هورمون (پروژستین) هستند – این قرص ها هیچ استروژن ندارند. شما باید قرص فقط پروژستین خود را در همان 3 ساعت هر روز

بنوشید تا از بارداری در امان باشید.

چند روز بعد از خوردن قرص ال دی پریود میشویم

 

افرادی که عادت ماهانه دارند اغلب آرزو می کنند که می توانند دوره خود را دوباره برنامه ریزی کنند . اینکه بخواهید جریان شما در هر زمان دیگری ظاهر شود، الهام بخش بسیاری از افرادی است که از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند تا با نادیده گرفتن هفت

روز قرص های دارونما، بسته های خود را هک کنند.

آیا هدفی برای خونریزی یکبار در ماه در حین مصرف ضد بارداری وجود دارد؟

در یک پاسخ کوتاه، خیر. به نظر می رسد هرگز دلیلی مرتبط با سلامتی وجود نداشته است که افرادی که قرص مصرف می کنند حتی یک خونریزی ماهانه داشته باشند .

این جذابیت قرص های ضدبارداری است که قاعدگی را به تعویق می اندازد، بنابراین فقط هر سه ماه یکبار اتفاق می افتد. همچنین به همین دلیل است که سازندگان ضدبارداری به نوآوری خود ادامه می دهند: به گفته کتابخانه ملی پزشکی، قرصی به نام

آمتیست (در میان نام های عمومی دیگر) وجود دارد که هر روز هورمون های فعال را ترشح می کند و دوره های پریود را برای یک سال شاد و بدون گرفتگی متوقف می کند

وقتی آن هفت روز مرسوم مرسوم از هورمون‌های روی قرص را می‌گیرید، واقعاً پریود نمی‌شوید زیرا تخمک‌گذاری نمی‌کنید. درعوض، شما دچار چیزی هستید که به آن “خونریزی ترک” می گویند که توسط آن مکث کوتاه بدون هورمون ایجاد می شود.

در واقع، این قرص می‌توانست در همان ابتدا ساخته شده باشد تا شما را «یک بار در هفته، یک بار در سال یا هر چیزی در بین آن‌ها» خونریزی کند.

بنابراین، آیا وقتی قرص های دارونما را مصرف نمی کنید، خون فقط در داخل بدن شما نشسته است؟

نه – اینطور نیست. این به این دلیل است که هورمون مصنوعی پروژستین در قرص های ضد بارداری از تجمع خون جلوگیری می کند. دکتر میکس توضیح داد: “این باعث می شود پوشش رحم بسیار نازک بماند.” وقتی قرص های دارونما به اطراف می چرخند، “واقعاً

چیزی وجود ندارد که باید ریخته شود، زیرا شما در تمام چرخه پروژسترون مصرف کرده اید.”

گاهی اوقات، قاعدگی ممکن است ناراحت کننده باشد، بنابراین نادیده گرفتن آن می تواند زندگی را کمی آسان تر کند. دکتر سوفوکل می‌گوید: «پریود شدن و مسافرت کردن، یا داشتن 80 ساعت کار در هفته، یا ورزشکار حرفه‌ای بودن یا حتی فعال بودن منظم از

نظر جنسی همیشه سرگرم کننده نیست.

نادیده گرفتن خونریزی قطع مصرف انسان نیز ممکن است برای برخی افراد مفید باشد. روش های طولانی مدت و مداوم کنترل بارداری برای درمان مسائلی مانند پریودهای سنگین (همانطور که در مطالعه مه 2021 منتشر شده در مجله اروپایی پیشگیری از بارداری

و مراقبت های بهداشت باروری ذکر شد )، میگرن قاعدگی و اندومتریوز مورد استفاده قرار گرفته است .

طریقه مصرف قرص ال دی برای پریود شدن

 

آره! داشتن دوره قاعدگی در یک موقعیت خاص مانند عروسی ، امتحانات یا در تعطیلات می تواند ناخوشایند و ناامید کننده باشد. خوشبختانه اکنون روشهایی وجود دارد که می توانید با بالا بردن سطح پروژسترون از طریق استفاده از قرصهای تجویز شده ، قاعدگی

را به راحتی ، با خیال راحت و موثر برای بیش از دو هفته به تأخیر بیندازید.نوراتسترون.

قرص تأخیر پریود چیست؟

درمان های تاخیری دوره ای دقیقاً همان کار را انجام می دهند: قاعدگی را تا زمان قطع مصرف قرص ها که در آن زمان چرخه معمول شما از بین می رود ، به تأخیر بیندازید. استفاده از نورتیسترون یک روش عالی برای کنترل کنترل بدن در زمانی است که آخرین

چیزی که می خواهید پریود باشد. این به راحتی و به راحتی شما را قادر می سازد تا بدون درد ، ناراحتی و آزاردهی از پریود خود خلاص شوید و از وقت خود لذت ببرید!

چه عواملی باعث تاخیر در عادت ماهیانه می شوند؟

دوره ها گاهی به طور طبیعی یا تصادفی به تأخیر می افتند. تغییر در روتین ، استرس ، بیماری ، داروهای خاص ، مشکلات وزن و حتی تمرینات بیش از حد می تواند منجر به تاخیر در شروع قاعدگی شود. دوره های از دست رفته قاعدگی نیز می توانند نشانه

بارداری باشند. با این حال ، ممکن است با مراجعه به درمان های خاص از جمله استفاده از قرص های ضد بارداری یا وارد کردن ماده فعال نورتیسترون به بدن شما که به طور خاص برای به تأخیر انداختن شروع پریود استفاده می شود ، از عادت ماهانه جلوگیری کنید.

هنگام استفاده از قرص ال دی برای قطع قاعدگی ممکن است دچار خونریزی یا لکه بینی شوید – این کاملا طبیعی است.استفاده از قرص برای دور زدن قاعدگی هیچ چیز خطر  و ضرری ندارد. و اگر می خواهید یک مناسبت خاص (مانند تعطیلات یا یک قرارمان گرم)

بدون پریود باشد ، بسیار مفید است.

قرص ال دی برای عقب انداختن پریود

 

برای به تأخیر انداختن قاعدگی استفاده از قرص های ضد بارداری آسان است و اگر از قبل قرص خورده اید می توانید این کار را بلافاصله و بدون هیچ مشکلی برای سلامتی انجام دهید. تنها نکته منفی استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری برای به تأخیر انداختن پریود ، احتمال بالاتری برای خونریزی موفقیت آمیز است.

اگر در حال حاضر از یک قرص ترکیبی از بارداری استفاده می کنید ، ممکن است این گزینه را داشته باشید که دو بسته قرص را پشت سر هم مصرف کنید. نحوه انجام این کار به نوع قرص شما بستگی دارد.

  • اگر از قرص ال دی 21 روزه استفاده می کنید ، کافی است بلافاصله بسته جدیدی از قرص ها را شروع کنید بدون آنکه هفت روز درمیان بگذارید.
  • اگر از یک قرص روزمره استفاده می کنید ، باید هفت قرص غیرفعال موجود در انتهای بسته فعلی خود را حذف کرده و به جای آن قرص های فعال را در یک بسته جدید شروع کنید.
  • اگر قرص فازیک مصرف می کنید کمی پیچیده تر است زیرا مخلوط هورمون های موجود در قرص های شما بسته به فاز شما متفاوت خواهد بود. برای به تعویق انداختن قاعدگی می توانید از پزشک خود بپرسید کدام قرص ها را از دست می دهید.

ابتدا باید انتخاب کنید که چه مدت می خواهید پریود بمانید و قرص ها تا زمانی که آمادگی لازم برای بازگشت به چرخه خود را نداشته باشید ، شروع را تا 17 روز تأخیر به تأخیر می اندازند .

هر قرص ال دی حاوی یک نسخه مصنوعی از هورمون پروژسترون است. این عمل با بالا بردن سطح پروژسترون طبیعی شما ، از بین رفتن پوشش رحم شما را متوقف می کند و در نتیجه خونریزی را به تعویق می اندازد.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب و افزایش احتمال جلوگیری از احتمال لکه بینی یا خونریزی مهم ، باید درمان را حداقل سه روز قبل از پریود شروع کنید. سپس برای مدت زمان درمان باید روزانه سه قرص مصرف کنید. اکثر خانمها متوجه می شوند که قاعدگی آنها تاخیر دارد تا زمانی که ترجیح دهند از مصرف قرص هایی که بسته بسته تأخیری 7 یا 17 روزه دارند ، استفاده کنند.

با این حال، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به طور فزاینده‌ای بر آنچه که بیمارانشان واقعاً از روش‌های پیشگیری از بارداری خوراکی می‌خواهند تمرکز می‌کنند – چه قاعدگی‌های کمتر، الگوهای خونریزی انعطاف‌پذیرتر، یا فقط پیشگیری از بارداری کامل . این

آخری کار بزرگی است. از آنجایی که هیچ روش هورمونی 100% موثر نیست، یک بار در ماه پریود شدن، اطمینان بسیاری از افراد پریود است که از داشتن آن خوشحال هستند، بنابراین می دانند که به طور تصادفی باردار نشده اند.

آیا قرص ال دی باعث قطع پریود می شود

 

به محض قطع مصرف  ال دی، می توانید در طی دو تا سه روز تجربه قاعدگی را تجربه کنید.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه چرخه طبیعی پریودی شما را منع می کند اما پیشگیری از بارداری نیست و به همین ترتیب نباید از آن برای جلوگیری از بارداری استفاده کرد.

به طور کلی قرص ال دی برای اکثر خانم ها کاملاً بی خطر است و اگر مایل به بارداری باشید در آینده روی باروری شما تأثیری نخواهد داشت. این به گونه ای طراحی شده است که به صورت کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد و نباید بیش از حد به عنوان وسیله ای برای تأخیر در دوره های قاعدگی استفاده شود. 

اگر به دنبال راهی برای به تأخیر انداختن قاعدگی خود بیشتر یا حتی به طور کلی هستید ، گزینه های دیگری مانند سیم پیچ میرنا و فقط قرص های ضد بارداری پروژسترون وجود دارد که به آنها مینی قرص نیز می گویند.

آیا استفاده از قرص تأخیر پریود عوارض جانبی دارد؟

از نظر تأثیر پریود ، هیچ مشکلی برای شروع مجدد پریود در طی 2 تا 3 روز پس از قطع مصرف قرص ها وجود ندارد. عوارض جانبی در حالی که مصرف قرص ، اگرچه غیر معمول است ، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد
  • سرگیجه
  • بثورات
  • خارش
  • حالت تهوع
  • آکنه
  • میل جنسی تغییر می کند
  • افسردگی
نوشته های مرتبط

عوارض جانبی جدی تر می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • احتباس مایع
  • میگرن
  • ترومبوز

فقط با قرص های ترکیبی ال دی  می توانید قاعدگی خود را کنار بگذارید. اگر از یک قرص فقط پروژستین (POP یا Mini Pill) استفاده می کنید ، باید هر قرص موجود در بسته قرص خود را مصرف کنید.

چند روز بعد قطع قرص ال دی پریود میشویم

 

اگر به هنگام مصرف قرص، دوره های قاعدگی خود را از دست دادید و هیچ کدام از دوزهای خود را فراموش نکرده اید، به احتمال زیاد باردار نخواهید بود. هورمون های موجود در قرص ها می تواند دلیل ایجاد چنین شرایطی باشد. اگر دوره دوم قاعدگی خود را از دست دادید و هیچ دوزی را فراموش نکرده اید باز هم بارداری نامحتمل است.

در این شرایط اگر از لحاظ جنسی فعال باشید بهتر است تست بارداری را انجام دهید یا با پزشک خود مشورت نمایید. پزشک به شما کمک می کند سایر فاکتورهایی که ممکن است در این شرایط دخیل باشد را بررسی کنید.

بعد از اینک دلایل موجود را درک کردید باید بتوانید چرخه قاعدگی خود را برگردانید. برای انجام اینکار چندین روش پیش روی خود خواهید داشت:
• اطمینان حاصل کنید که زمانی را برای تسکین و بهبود استرس خود اختصاص داده اید. تکنیک های تنفسی ، یوگا و پیاده روی را امتحان کنید. سعی کنید ریشه اصلی استرس را بیابید و آن را درمان کنید.
• رژیم غذایی سالم داشته باشید. سعی کنید وزن خود را در محدوده نرمال نگه دارید. اگر احصاص می کنید اختلال خوردن دارید از پزشک کمک بگیرید.
• تمرینات ورزشی منظمی داشته باشید. سعی کنید این تمرینات را به خوبی انجام دهید.
نتیجه گیری :
از دست دادن دوره قاعدگی به هنگام مصرف قرص ضد بارداری معمولا هشدار دهنده نیست اما بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید یا تست بارداری را در منزل انجام دهید. بیشتر زنان بعد از تغییر در سبک زندگی خود دوره های قاعدگی را باز می یابند. زمانی که قرص های ضد بارداری را مصرف می کنید، خونریزی سبک یا از دست دادن قاعدگی ممکن است طبیعی باشد. قرص های ضد بارداری در پیشگیری از بارداری بسیار موثرند. پزشک می تواند دارویی را تجویز کند که برای بدن شما کارساز و موثر است.

این موضوع به دلایل مصرف و عوارض جانبی آن ها بستگی خواهد داشت. در مورد مشکلاتی که با داروهای ضد بارداری دارید با پزشک مشورت نمایید. مهم نیست چه قرصی را انتخای می کنید باید به خاطر داشته باشید که این قرص ها در برابر بیماری های مقاربتی از شما محافظت نمی کنند. از روش هایی همچون کاندوم استفاده کنید.

با ادامه بسته قرص خود و حذف آن خونریزی ماهانه، “شما ممکن است مطمئن نباشید که باردار هستید یا نه، که به نوعی راهی برای وجود داشتن اضطراب است.” دکتر سوفوکل افزود، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به این اطمینان نیاز دارید، ممکن است یک کنترل بارداری مداوم یا طولانی مدت برای شما مناسب نباشد.

 چه اتفاقی می افتد وقتی کنترل بارداری را متوقف می کنید و دوباره شروع می کنید؟

اگر تصمیم دارید یک روش طولانی یا مداوم را امتحان کنید، بدانید که ممکن است مقداری لکه بینی را نیز تجربه کنید ، که به عنوان خونریزی پیشرو نیز شناخته می شود، تا زمانی که بدن شما به یک روال عادی تبدیل شود. البته، اگر روش چرخه‌ای با خونریزی معمولی همچنان به نظر شما بهترین است، این نیز کاملاً اشکالی ندارد. دکتر میکس گفت: «داشتن گزینه ها واقعاً خوب است.

به طور کلی، اگر متقاعد شده اید که برنامه قاعدگی خود را تنظیم کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد بهترین روش کنترل بارداری هورمونی برای شما صحبت کنید و اینکه کدام روش ممکن است الگوی خون ریزی ایده آل شما را ارائه دهد – و نگرانی های کمتری در مورد بدن خود داشته باشید.

اتفاقی که ممکن است با ترک قرص های ضد بارداری برای بدن شما بیفتد

توقف جلوگیری از بارداری می تواند بر پوست، دوره قاعدگی و موارد دیگر تأثیر بگذارد.

کنترل بارداری مزایای بسیاری دارد و به روش‌های مختلفی ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد محافظت خود را با سبک زندگی و نیازهای خود تنظیم کنید. با این حال، زمانی که به پیشگیری از بارداری فکر می کنید، بیشتر به ذهنتان خطور می کند، نسخه قرصی است.

یک بررسی منتشر شده در سال 2018 نشان داد که قرص های ضد بارداری می توانند پوست شما را شفاف کنند، دوره های شما را تنظیم کنند، PMS را کاهش داده و از بارداری جلوگیری کنند. 1 بنابراین اگر سال‌ها قرص‌های ضد بارداری خوراکی مصرف می‌کنید، قابل درک است که ممکن است کمی عصبی باشید که با قطع مصرف چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد.

 

خبر خوب؟ آلیسا دوک، پزشک متخصص زنان در نیویورک و نویسنده کتاب The A to Z of the V، می‌گوید: «در بیشتر موارد، زنان [وقتی قرص‌ها را ترک می‌کنند] تفاوت زیادی را متوجه نمی‌شوند . اما اگر به دلیل خاصی از کنترل بارداری استفاده می‌کردید، مانند کاهش گرفتگی عضلات یا آکنه، به خوبی می‌توانید پس از اینکه دیگر از آن استفاده نکردید، بازگشت آن علائم را مشاهده کنید.

دکتر دوک توضیح داد: «بسیاری از تغییراتی که زنان مشاهده می‌کنند به دلیل استفاده از کنترل بارداری در وهله اول بازمی‌گردد.

عوارض جانبی قطع کنترل بارداری همچنین ممکن است به نوع مصرف شما (ترکیبی، فقط پروژسترون، یا چرخه طولانی مدت) و دوز شما بستگی داشته باشد. و دو نفری که از یک قرص استفاده می کنند، هنوز هم می توانند تجربیات متفاوتی در هنگام ترک داشته باشند. با این حال، با قطع مصرف قرص های ضد بارداری ممکن است برخی تغییرات رایج در بدن شما اتفاق بیفتد. در اینجا چیزی است که باید (و نباید) انتظار داشته باشید که اتفاق بیفتد.

شما می توانید بلافاصله باردار شوید

نه، بدن شما به زمان نیاز ندارد تا کنترل بارداری را از سیستم شما پاک کند. برای اکثر افراد، تخمک گذاری منظم ظرف یک یا دو ماه از سر گرفته می شود. در واقع، 80 درصد از افراد توانستند در عرض 12 ماه پس از قطع کنترل بارداری هورمونی، از جمله داروهای ضد بارداری خوراکی، دستگاه‌های داخل رحمی (IUD) و انواع تزریق هورمونی کنترل بارداری، باردار شوند.

اگر قصد بارداری ندارید ، بلافاصله پس از قطع مصرف قرص های خود از کاندوم یا نوع دیگری از روش های پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

وزن شما احتمالاً ثابت خواهد ماند

کنترل بارداری را صرفاً برای کاهش چند پوند حذف نکنید. اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که با مصرف این قرص وزن اضافه کرده‌اند، اما تحقیقات ارتباطی بین مصرف قرص‌های ضد بارداری خوراکی و افزایش وزن پیدا نکرده است.

یک بررسی در سال 2014 از 49 کارآزمایی مرتبط نشان داد که به نظر نمی رسد کنترل بارداری تأثیر قابل توجهی بر وزن داشته باشد. Neha Bhardwaj، دکتر ، استادیار زنان و زایمان، و علوم تولید مثل در دانشکده پزشکی Icahn در کوه سینا در نیو گفت: «هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد شروع یا توقف قرص‌های ضد بارداری روی وزن شما تأثیر می‌گذارد. شهر یورک. (یک استثنا: تزریق ضد بارداری فقط با پروژسترون ممکن است باعث افزایش وزن شود.)

ممکن است پوست شما از بین برود

قرص های ضدبارداری ترکیبی (شایع ترین نوع) که ترکیبی از استروژن و پروژسترون هستند، آکنه را در بسیاری از افراد از بین می برند زیرا می توانند سطح آندروژن بدن را کاهش دهند، هورمونی که چربی روی پوست تولید می کند. ممکن است پس از قطع مصرف قرص ، دانه‌های جدیدی از جوش‌ها را کشف کنید ، به‌ویژه در حوالی پریود که سطح هورمون‌ها در نوسان است.

دکتر Bhardwaj می گوید : «ترک کردن قرص های ضد بارداری ممکن است علائم آکنه را به همان چیزی که قبل از شروع قرص های ضدبارداری بود برگرداند . اگر تصمیم به ترک قرص دارید، راه های دیگری برای مدیریت آکنه هورمونی وجود دارد ، مانند تعویض پاک کننده ها، کاهش استرس، یا مصرف مکمل های پروبیوتیک.

ممکن است کمی از مو ریزش کنید

تعویض قرص های ضدبارداری یا خاموش کردن آن می تواند باعث ایجاد تلوژن افلوویوم شود، یک وضعیت موقتی که باعث ریزش موهای شما می شود. تلوژن افلوویوم معمولاً در عرض شش ماه پس از اینکه بدن شما با عدم کنترل بارداری سازگار شد، فروکش می کند. برخی از افرادی که قبل از اقدام به پیشگیری از بارداری، ریزش موی مرتبط با هورمون‌ها (به عنوان یک علامت سندرم تخمدان پلی کیستیک) داشتند، ممکن است متوجه شوند که وقتی قرص را ترک می‌کنند، ریزش مو برمی‌گردد. دکتر دوک توضیح داد که همه آنچه گفته شد، ریزش مو پیچیده است و اغلب به عوامل دیگری مانند استرس مرتبط است.

نتیجه نهایی؟ جاش کلاین، پزشک ارشد پزشکی در Extend Fertility در شهر نیویورک، گفت: “بیشتر زنان پس از قطع قرص های ضد بارداری، اثر خالص قابل توجهی روی موهای خود نمی بینند.”

از طرف دیگر، برخی ممکن است موهای بیشتری رشد کنند ، اما نه لزوماً روی سرشان. اگر بدن آندروژن بیش از حد تولید کند، موهای تیره و درشت می توانند در نقاط ناخواسته مانند صورت، پشت و سینه ظاهر شوند. PCOS شایع ترین مقصر است.

پریود شما ممکن است سنگین تر و کمتر منظم باشد

یکی از بزرگترین فواید قرص این است که چرخه قاعدگی شما را تنظیم می کند. دکتر بهاردواج گفت: «قرص‌های ضدبارداری معمولاً دوره‌های قاعدگی را سبک می‌کنند و درد مرتبط با پریود را کاهش می‌دهند. وقتی برای اولین بار مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی را متوقف می کنید، غیرعادی نیست که قاعدگی شما از نظر سنگینی یا سبکی، مدت زمان طولانی یا گرفتگی شما کمی غیرقابل پیش بینی باشد.

دکتر کلاین گفت: «برخی از زنانی که سال‌ها قرص مصرف می‌کردند، سیکل‌هایشان را بسیار منظم فرض می‌کنند. اما وقتی قرص را قطع می‌کنند، متوجه می‌شوند که چرخه‌هایشان آنقدر که فکر می‌کردند منظم نیست.» دکتر کلاین افزود: پس از دو یا سه ماه، قاعدگی شما باید به حالت عادی بازگردد.

مهمان غافلگیرکننده دیگری که ممکن است با ترک قرص دوباره ظاهر شود؟ PMS. دکتر دوک گفت: «این یک دلیل بزرگ است که چرا بسیاری از زنان در وهله اول به کنترل بارداری می پردازند. اگر در ابتدا مصرف این قرص را برای کاهش سندرم پیش از قاعدگی شروع کرده اید، تعجب نکنید اگر علائمی مانند بدخلقی و تحریک پذیری اکنون که آن را کنار گذاشته اید بیشتر مشهود شود.

 چه اتفاقی می افتد وقتی کنترل بارداری را متوقف می کنید و دوباره شروع می کنید؟

سطح ویتامین D شما ممکن است کاهش یابد

بسیاری از افراد با قطع مصرف قرص های ضدبارداری دچار افت سطح ویتامین D می شوند. این امر به ویژه برای افرادی که سعی در باردار شدن دارند مشکل ساز است زیرا ویتامین D به حمایت از اسکلت جنین در دوران بارداری کمک می کند.

به پزشک خود اطلاع دهید که قرص‌های ضدبارداری را ترک می‌کنید، و در مورد راه‌های دریافت ویتامین D روزانه خود بپرسید ، چه از طریق گذراندن وقت بیشتر در بیرون (با SPF!)، خوردن غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی‌های چرب، یا احتمالاً مصرف یک مکمل.

سینه های شما ممکن است کمی متفاوت باشد

بسیاری از افراد قبل از قاعدگی درد سینه‌های خود را گزارش می‌کنند (می‌توانید از هورمون‌ها برای آن تشکر کنید – افزایش پروژسترون قبل از پریود باعث تحریک رشد در غدد شیر می‌شود که می‌تواند باعث حساسیت شود). از آنجایی که قرص های ضد بارداری سطح هورمون شما را تنظیم می کنند، ممکن است این علامت را کاهش دهند. دکتر کلاین گفت، بنابراین ترک قرص می تواند به این معنی باشد که سینه های شما بعد از تخمک گذاری کمی حساس تر می شوند.

دکتر Guirlaine Agnant، رئیس بخش زنان و زایمان در بیمارستان Montefiore Mount Vernon در Mount Vernon، نیویورک، گفت : با این حال، حساس شدن سینه ها می تواند یکی از عوارض جانبی مصرف قرص باشد . اگر سینه‌های شما در زمان‌های خاصی از ماه که از کنترل بارداری استفاده می‌کردید بسیار حساس بود، ممکن است پس از قطع مصرف آن از بین برود. دکتر آگنانت گفت: برای این افراد، “قطع قرص باعث بازگرداندن بافت طبیعی سینه می شود و هیچ حساسیتی نباید تجربه شود.”

همچنین ممکن است متوجه تغییرات جزئی در ظاهر سینه‌های خود شوید: دکتر دوک می‌گوید: «بعضی از خانم‌ها وقتی قرص مصرف نمی‌کنند، سینه‌هایشان کمی خالی می‌شود.»

شما می توانید سردردهای بیشتری داشته باشید

بین یک چهارم تا نیمی از افراد میگرن را در زمانی که پریود می شوند گزارش می دهند. این به احتمال زیاد به دلیل کاهش سطح استروژن است. برخی از قرص‌های ضدبارداری که به شما امکان می‌دهند دوره‌های قاعدگی را رد کنید یا بین آنها طولانی‌تر بمانید، مانند قرص‌های چرخه طولانی مدت، ممکن است از میگرن جلوگیری کنند. برای این افراد، ترک قرص‌های ضدبارداری می‌تواند باعث تكرار سردرد آنها شود. 

میل جنسی شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد

دکتر آگنانت گفت که برخی از بیماران شکایت دارند که میل جنسی آنها زمانی که برای اولین بار قرص را مصرف کردند، تحت تاثیر قرار گرفته است. دکتر آگنانت گفت: «این به احتمال زیاد به دلیل تغییرات در تولید هورمونی است .

اما باز هم، هر فرد متفاوت است – و برای برخی، رابطه جنسی بدون محافظت در برابر بارداری ناخواسته که قرص های ضد بارداری ارائه می دهند، می تواند استرس زاتر باشد.

کاهش خطر بارداری برای یک زن ممکن است به او اجازه دهد تا از تجربه رابطه جنسی بیشتر لذت ببرد.

 

instagram banner
4 دیدگاه ها
  1. فاطمه می گوید

    چجوری باید استفاده کنیم ک پریود بشیم .عادت نامنظم شده .دکتر ال دی نوشته .چجوری باید استفاده شکد تا عادت بشم

    1. مریم می گوید

      تا پنج روز هر ۱۲ ساعت یکی بخورید بعد قطعش کنید

  2. Z می گوید

    در حین مصرف قرص ممکن پریود شویم

  3. موسوی می گوید

    خوردن قرص ال دی برای جلوگیری از پریود

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.