آیا آمپول پروژسترون باعث سقط جنین می شود؟

عوارض تزریق امپول سقط جنین : امپول پروستاگلاندین درسقط جنین Prostodin پروستاگلاندین ترکیبی است از آنالوگ PGF2α به ویژه , 15 -متیل – PGF2α )باخواص اکسیتوسیک نام تجاری Prostodin tromethamine Hemabate است .

نام عمومی: کاربوپروست ترومتامین
فرم مصرف: تزریق ، محلول

امروزه اگر پروژسترون کمتر از 10 باشد، برخی فکر می کنند که تخمک گذاری اصلا اتفاق نیفتاده است! این همیشه درست نیست. دور از آن. در واقع، مدت ها پیش، مشخص شده بود که هر پروژسترون بیشتر از 3 با تخمک گذاری سازگار است.

در واقع، پس از تخمک گذاری، سطح پروژسترون می تواند هر 90 تا 120 دقیقه از 2 نانوگرم در میلی لیتر تا 40 نانوگرم در میلی لیتر تغییر کند. اگر نزدیک به پایین اندازه گیری کردید، ممکن است به شما بگویند تخمک گذاری نکرده اید!

آیا آمپول پروژسترون باعث سقط جنین می شود؟

 

نشان داده نشده است که مکمل های پروژسترون شانس سقط جنین را کاهش می دهند ، فقط تشخیص سقط جنین را به تاخیر می اندازند. به عبارت دیگر، بارداری می تواند رشد خود را متوقف کند، اما پروژسترونی که ما می دهیم می تواند سقط جنین را بپوشاند.

همانطور که گفته شد، فقط به این دلیل که مطالعات نشان نداده اند که پروژسترون از ضرر جلوگیری می کند، این بدان معنا نیست که زنی وجود دارد که سودی نمی برد. ممکن است دادن پروژسترون به صدها زن برای جلوگیری از یک فقدان لازم باشد.

از آنجایی که پروژسترون هیچ اثر منفی شناخته شده ای بر بارداری ندارد، و از آنجایی که نسبتاً ارزان است، من به بیماران در مورد مطالعات آموزش می دهم، اما آن را برای کسانی که می خواهند تجویز می کنم.

من بعد از تزریق آمپول پروژسترون سه بار سقط داشتم. دو سقط جنین حاملگی شیمیایی و دیگری شکل گرفت. اما سقط جنین اتفاق افتاد. الان علائم بارداری دارم آخرین قاعدگی من 40 روز قبل بود.

با توجه به سابقه مامایی، بررسی علت سقط مکرر ضروری است. تزریق پروژسترون باعث سقط جنین نمی شود زیرا پروژسترون هورمونی است که برای ادامه بارداری لازم است و به عنوان پشتیبان بارداری عمل می کند. علل شایع سقط مکرر، ناهنجاری های

تیروئید یا اختلال در سطح گلوکز خون یا گاهی اوقات علل ایمنی مانند سندرم APLA (آنتی بادی های آنتی فسفولیپید) است. با توجه به LMP (آخرین دوره قاعدگی)، شما دقیقاً در هفته ششم بارداری هستید و برای بررسی اینکه آیا بارداری قابل قبولی است یا

خیر، یک اسکن انجام دهید. اگر قابل دوام باشد، می توانید برای حفظ بارداری پروژسترون را به شکل مکمل های خوراکی شروع کنید. برای بررسی هر گونه ناهنجاری به غیر از بررسی های دوران بارداری، باید آزمایش های خونی انجام دهید.

 

عوارض تزریق امپول سقط جنین

 

نام علمی آمپول سقط جنین

این دارو یک آنالوگ مصنوعی پروستاگلاندین است که برای خاتمه بارداری تجویز می شود و همچنین برای خونریزی پس از زایمان استفاده می شود. این باعث انقباض عضلات رحم می شود و می تواند باعث سقط جنین در اوایل بارداری شود. کربوپروست یک

محرک رحم است که منجر به دفع محصولات بارداری می شود. همچنین برای القاء سقط بین 13-20 هفته بارداری استفاده می شود. این انقباضات میومتری مسئول هموستاز جفت را ایجاد می کند.

کربوپروست همچنین برای ایجاد سقط با ایجاد انقباضات رحمی استفاده می شود. معمولاً بین هفته های 13 تا 20 بارداری تجویز می شود ، اما ممکن است در مواقع دیگر به دلایل پزشکی تجویز شود. کربوپروست اغلب زمانی استفاده می شود که روش دیگری

برای سقط جنین رحم را به طور کامل تخلیه نکرده باشد ، یا هنگامی که عارضه ای در بارداری باعث می شود نوزاد برای زنده ماندن خیلی زود متولد شود.

نحوه تزریق امپول پروستاگلاندین e2درسقط جنین

ترومتامین کربوپروست که به صورت عضلانی تجویز می شود ، انقباضات میومتری رحم را مانند انقباضات زایمان در پایان یک دوره کامل بارداری تحریک می کند. این که آیا این انقباضات ناشی از اثر مستقیم کربوپروست بر روی میومتر است یا خیر ، مشخص نشده

است. با این وجود ، آنها در اغلب موارد محصولات بارداری را از رحم تخلیه می کنند.

عوارض تزریق امپول سقط جنین

پس از زایمان ، انقباضات میومتری ناشی از ایجاد هموستاز در محل جفت شدن است.

کربوپروست ترومتامین همچنین عضلات صاف دستگاه گوارش انسان را تحریک می کند. این فعالیت ممکن است باعث استفراغ یا اسهال یا هر دو شود که معمولاً هنگامی که از کاربوپروست ترومتامین برای خاتمه بارداری و برای استفاده پس از زایمان استفاده می

شود ، رایج است.

هنگام سقط جنین ، جنین شما قبل از 20 هفته بارداری خود به خود از رحم خارج می شود. علائمی از جمله خونریزی شدید و گرفتگی شکم ، گاهی اوقات برای چند روز یا بیشتر ، خواهید داشت.

علائم سقط جنین در هر زن متفاوت است و حتی اگر یک زن با گذشت زمان چندین سقط جنین را تجربه کند ، حتی می تواند کاملاً متفاوت باشد. اما رایج ترین علائم عبارتند از:

  • گرفتگی یا درد در ناحیه کمر یا شکم
  • خونریزی شدید ، احتمالاً همراه با لخته یا بافت ، که مشابه پریود است
  • خونریزی سبک تر که بیش از سه روز طول می کشد
  • از بین رفتن علائم بارداری مانند تهوع و حساسیت به پستان

به خاطر داشته باشید ،  لکه بینی کوتاه و سبک  معمولاً کاملاً طبیعی است – و هیچ دلیلی برای نگرانی فوری وجود ندارد.

پروستاگلاندین باعث انقباضات می‌تواند باعث سقط جنین و پایان دادن به بارداری در اوایل دوران بارداری  مخصوصا بین 4تا 5 هفته بارداری شود و همچنین خونریزی پس از زایمان را نیز کاهش می‌دهد یا باعث دفع بقایای جفتی میشود .

یک محلول استریل است که شکلی از پروستاگلندین ( ماده ای هورمون مانند که بدن را معطرمی کند) دارد برای درمان خونریزی شدید پس از زایمان (postpartum)استفاده می شود.

بخوانید : قرص سقط جنین چیست

پروستاگلاندین  برای تولید انقباضات شکمی بکارمی روند.آن معمولا” بین سیزدهمین و بیستمین هفته بارداری ترشح می شود. ولی ممکن است بنا به دلایل پزشکی باشد. پرستاگلاندین اغلب زمانی استفاده می شود که روش دیگر سقط جنین کاملا” عوارض

بارداری را برطرف نکرده است و باعث زود بدنیا آمدن جنین می شود.

تاثیرات جانبی متداول شامل تب خفیف که ممکن است بیاید وبرود، احساس سرما یالرزش، بیحسی، احساس خارش و سوزش ،تهوع ، اسهال ، سرفه ،سرگیجه، درد قاعدگی مانند یا صدای زنگ در گوش ،است .

برای درمان خونریزی بطی /شکمی بعدازوضع حمل شدید، یک دوز 250 mcg ازمحلول استریل امپول پروستاگلندین  درون عضله ای توصیه می شود.

برای سقط جنین و دیگر علائم، یک دوز اولیه 1ml(250 mcg)به عضله زده می شود. دوزهای بعدی 250mcg هر یک ساعت ونیم تا سه ساعت و نیم فاصله استفاده می شود.به دکترتان تمام موارد سوء استفاده را بگویید. درمدت بارداری، پروستاگلاندین باید تنها

درصورت تجویز استفاده شود.

هیچ اطلاعاتی درمورد اینکه آیا آن وارد شیر سینه می شود یا خیر، وجود ندارد.قبل از شیردهی با دکترمشورت کنید.مرکزدارویی عوارض جانبی (carboprost tromethamine) دیدی جامع از اطلاعات درمورد عوارض جانبی ارائه می کند.

درصورت بروز هرگونه علائم آلرژی ،کهیر،مشکلات تنفسی، صورت،زبان، لبها یا گلودرد ،لرزش؛ با اورژانس دارویی تماس بگیرید.

درصورت بروزعوارض جدی و شدید مثل درد شدید لگن ،التهاب یا خونریزی واژن ،تب بالا، احساس گیجی، تنفس کوتاه اسهال شدید ،فشار خون بالا (سردرد شدید، کدورت دید ، مشکل تمرکز، درد شدید قفسه سینه )با پزشکتان تماس بگیرید .

 

موارد مصرف

خاتمه بارداری بین هفته های 13 تا 20 بارداری

در شرایط زیر مربوط به سقط سه ماهه دوم:

  1. عدم خروج جنین در طول دوره درمان با روش دیگر.
  2. پارگی زودرس غشاها در روشهای داخل رحمی با از دست دادن دارو و عدم فعالیت کافی یا عدم وجود رحم.
  3. الزام مجدد تزریق داخل رحمی دارو برای خروج جنین.
  4. پارگی ناخواسته یا خود به خود غشاها در حضور جنین قابل پیش بینی و عدم فعالیت کافی برای دفع.

درمان خونریزی پس از زایمان به دلیل عدم بازگشت رحم به اندازه طبیعی و عدم پاسخ به درمانهای معمول.

کربوپروست نوعی پروستاگلاندین است (ماده ای شبیه هورمون که به طور طبیعی در بدن وجود دارد). پروستاگلاندین ها به کنترل عملکردهای بدن مانند فشار خون و انقباضات ماهیچه ای کمک می کنند.

کربوپروست برای درمان خونریزی شدید پس از زایمان (پس از زایمان) استفاده می شود.

  1. سقط جنین 1-4
    دوز اولیه 1 میلی لیتر کربوپروست (حاوی معادل 250 میکروگرم کربوپروست) باید به صورت عضلانی تجویز شود. بسته به پاسخ رحم ، دوزهای بعدی 250 میکروگرم باید در فواصل 1 تا 3 ساعت تجویز شود. دوز آزمایشی اختیاری 100 میکروگرم (0.4 میلی
  2. لیتر) ممکن است در ابتدا تجویز شود. اگر انقباض رحم پس از چندین دوز 250 میکروگرم (1 میلی لیتر) نامناسب تشخیص داده شود ، ممکن است مقدار آن به 500 میکروگرم (2 میلی لیتر) افزایش یابد. کل دوز تجویز شده ن کربوپروست باید از 12 میلی گرم تجاوز کند و تجویز مداوم دارو برای بیش از 2 روز توصیه نمی شود.برای خونریزی رحمی مقاوم به زایمان:
    دوز اولیه 250 میکروگرم کربوپروست (1 میلی لیتر) باید عمیق و عضلانی (IM) داده شود. در صورت نیاز ، دوز 1 میلی لیتر ممکن است بین 15 تا 90 دقیقه تکرار شود. کل دوز کاربستوپ نباید از 2 میلی گرم (8 دوز) تجاوز کند.

عوارض جانبی خفیف شامل:امپول پروستاگلاندین درسقط جنین

تب خفیف که می آید و قطع می شود ،احساس سرما و لرزش، بیحسی، احساس خارش و سوزش ،تهوع، اسهال، سرفه ،سرگیجه، درد قاعدگی مانند یا صدای زنگ در گوش،است. این لیست کاملی از عوارض جانبی و عوارض دیگر که ممکن است اتفاق بیفتد،

نیست. به دکترتان درمورد عوارض غیرطبیعی اطلاع دهید.

اطلاعات تجویز : عوارض جانبی (واکنش های مغایر).عوارض مغایر(معکوس)محلول استریل بطورکلی ناپایدار و واکنش پذیرهستند وقتی درمان واکنش -های مغایر مکرر مشاهده شده به تاثیرانقباضی آن روی ماهیچه نرم مربوط می شود.

دربیماران مطالعه شده ،تقریبا” دو سوم اسهال و استفراغ تجربه شده ،تقریبا” یک سوم دمای بیش از 2 درجه فارنهایت داشتند و یک چهاردهم تب و التهاب را تجربه کردند.

پیش درمانی یا استفاده توافقی ازداروهای ضد اسهال عوارض جانبی معد ه ای/مربوط به معده و روده با تمام پروستا گلندین های استفاده شده برای سقط جنین را کاهش می دهد.

دربیمارانی که دمای بالا را تجربه کردند، تقریبا” یک شانزدهم دارای تشخیص بیماری آندومتری کلینیکی بودند. بقیه افزایش دماها ظرف چندساعت به حالت طبیعی برمی گردد پس از عوارض مغایر مشاهده شده در مدت استفاده ازامپول پروستاگلندین برای سقط

جنین و برای خونریزی ، تمام آنها با کاهش فرمان تکرارمربوط نمی شوند:

عوارض تزریق امپول سقط جنین

استفراغ،عصبانیت، اسهال، خون دماغ شدن، سرگیجه، اختلال خواب خونریزی یا سوء هاضمه شدید ،لرزش یا اختلال سرفه و قفسه سینه ، وزوزسر ،سردرد، اندومتریت ، سکسکه، درد عضلانی شدید ، چلک زدن های مکرر، خشکی گلو، اغ زدن ، سرگیجه، تعریق بیش ازحد ،عفونت دهان ،بی اختیاری ادرار، احساس خفگی، غش تورم درسر.

بیشترین کاربرد ان زمانیکه برای سقط جنین استفاده می شود درمراقبت پس از مرخص شدن ازبیمارستان, ادرار شدید درهر 50 بیمار مشاهده می شود. واکنش های حساسیتی شدید (مثل واکنش Anaphylactic ،شوک انافیلاکتیک، واکنش. امپول پروستاگلندین برای درمان خونریزی های شدید بعداز زایمان و برای سقط جنین بدلیل اختلالات ادراری استفاده می شود.

نوشته های مرتبط

این معمولا” بین بیستمین هفته بارداری توصیه می شود ولی ممکن است درزمانهای دیگرهم برای درمان دارویی استفاده شود. امپول ،اغلب وقتی سقط جنین کامل تخلیه نمی شود کمک میکند یا درزمان زایمان زودتراز موعد.پروستاگلندین ممکن مصارف دیگری هم داشته باشد . بیماری تورم لگن ،بیمار ریوی، اختلال کلیوی  و کبدغیره.امپول پروستاگلاندین درسقط جنین

این دارو دربیمارستان یا کلینیک برای سرعت دردرمان استفاده می شود درصورت آلرژی داشتن نباید استفاده شود یا درموقع شیردهی.

درصورت ابتلا به دیابت ،فشارخون پایین و بالا ، صرع یا اختلالات دیگر با دکتر مشورت کنیدیا حتی بیماری قلبی، کلیوی، ریوی و کبدی .

ورود این دارو درشیر مادر معلوم نیست .عوارض تزریق امپول سقط جنین

عوارض جانبی: درصورت بروز هرگونه مشکل تنگی نفس،  واکنش آلرژیکی و غیره و علائم نامبرده دربالا فوری با پزشک تماس گرفته و طبق دستور پزشک شاید با محدودیت درمصرف غذا، نوشیدنی یا دارو این علائم کنترل شوند.

پروستاگلندین بصورت تزریق درعضله هم استفاده می شود .طبق برنامه پزشک عمل کنید. دربعضی موارد، پروستاگلندین شاید باعث تخلیه بعدازسقط نشود و مصرف آن تکرارشود، درصورت مصرف بیش ازحد اووووردوز اتفاق می افتد. این دارو باید به اندازه طبق دستور مصرف شود.عوارض تزریق امپول سقط جنین

در صورت بروز هر یک از این علائم پس از سقط جنین ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید :

  • خونریزی شدید. سقط جنین پزشکی و جراحی معمولاً باعث خونریزی متفاوتی با دوره قاعدگی طبیعی می شود. خونریزی شدید می تواند به معنی:
    • عبور لخته هایی که بزرگتر از یک توپ گلف هستند ، 2 ساعت یا بیشتر طول می کشد.
    • خیساندن بیش از 2 نوار بهداشتی بزرگ در یک ساعت ، به مدت 2 ساعت متوالی.
    • به مدت 12 ساعت متوالی خونریزی شدید.
  • علائم عفونت در کل بدن شما مانند سردرد ، دردهای عضلانی ، سرگیجه یا احساس بیماری به طور کلی. عفونت شدید بدون تب امکان پذیر است.
  • درد شدید در شکم که با داروی درد ، استراحت یا گرما برطرف نمی شود
  • گرگرفتگی یا تب  (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر که بیش از 4 ساعت طول بکشد.
  • استفراغ بیش از 4 تا 6 ساعت طول می کشد.
  • تورم ناگهانی شکم یا ضربان قلب سریع
  • ترشحات واژن که مقدار آن زیاد شده یا بوی بد می دهد
  • درد ، تورم یا قرمزی در ناحیه تناسلی

در صورت داشتن هر یک از این علائم پس از سقط جنین اخیر ، برای تعیین وقت با پزشک خود تماس بگیرید :

  • خونریزی ندارد اگر خونریزی اتفاق نیفتد ، ممکن است داروها موثر نباشند. دوز دوم میزوپروستول ممکن است لازم باشد. موثرتر بودن متوترکسات و میزوپروستول ممکن است 3 هفته طول بکشد.
  • خونریزی بیش از 2 هفته (لکه بینی نیست)
  • علائم جدید و غیرقابل توجیهی که ممکن است به دلیل داروهای مورد استفاده در درمان شما ایجاد شود
  • در طی 6 هفته پس از عمل هیچ دوره قاعدگی وجود ندارد
  • علائم و نشانه های افسردگی . تغییرات هورمونی پس از بارداری می تواند افسردگی ایجاد کند که نیاز به درمان دارد.

عوارض امپول سقط جنین 

بیشترین عوارض جانبی مشاهده شده مربوط به اثر انقباضی آن بر روی ماهیچه های صاف است ، به ویژه اثرات دستگاه گوارش مانند استفراغ ، تهوع ، اسهال و پیرکسی.
اندومتریت ، تکه های جفت باقی مانده و خونریزی زیاد رحم به عنوان شایع ترین عوارض پس از سقط جنین با کربوپروست رخ می دهد.

اگر موارد زیر را دارید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • درد شدید لگن ، گرفتگی یا خونریزی واژینال ؛
  • تب شدید؛
  • احساس سبکی سر ، مثل اینکه ممکن است از حال بروید ؛
  • تنگی نفس
  • تهوع ، استفراغ یا اسهال شدید ؛ یا
  • افزایش فشار خون بالا ( سردرد شدید ، تاری دید ، وزوز در گوش ، اضطراب ، گیجی ، درد قفسه سینه).

عوارض جانبی شایع ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حالت تهوع خفیف ، استفراغ ، اسهال ؛
  • تب خفیف ، لرز ؛
  • گرگرفتگی (گرما ، قرمزی یا احساس گزگز) ؛
  • سرفه ، سکسکه ؛
  • سردرد ؛ یا
  • درد خفیف لگن یا گرفتگی های قاعدگی.

موارد احتیاط
• از کربوپروست در بیماران با سابقه آسم ، هایپو یا فشار خون بالا ، بیماریهای قلبی عروقی ، کلیوی یا کبدی ، کم خونی ، زردی ، دیابت یا صرع و تخمدان (زخم دار) با احتیاط استفاده کنید.
• در تعداد کمی از بیماران مبتلا به کوریوآمنیونیت ، رحم ممکن است به

پاسخ ندهد.
• سرویکس همیشه باید بلافاصله پس از سقط جنین مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

استفاده در بارداری و شیردهی

رده بارداری C

تداخل دارویی

کربوپروست ممکن است فعالیت سایر عوامل اکسیتوسیک را افزایش دهد. مصرف همزمان با سایر عوامل اکسیتوسیک توصیه نمی شود.

ذخیره سازی

در دمای 2-8 درجه سانتی گراد نگهداری شود. یخ نزنید. دور از نور نگه دارید. پس از باز شدن آمپول ، محصول باید بلافاصله استفاده شود.

هشدارها

اگر بیماری التهابی لگن فعال ، اختلال تنفسی ، بیماری قلبی ، بیماری کبد یا بیماری کلیوی دارید ، نباید از کاربوپروست استفاده کنید .

قبل از مصرف این دارو

در صورت حساسیت به کربوپروست یا موارد زیر:

  • بیماری التهابی فعال لگن ؛
  • اختلال ریوی یا مشکل تنفسی ؛
  • بیماری قلبی؛
  • بیماری کلیوی؛ یا
  • بیماری کبد.

برای اطمینان از بی خطر بودن کربوپروست ، در صورت داشتن موارد زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

  • فشار خون بالا یا پایین ؛
  • دیابت؛
  • صرع یا سایر اختلالات تشنجی ؛
  • هرگونه زخم در رحم شما ؛
  • سابقه آسم ؛ یا
  • سابقه بیماری قلبی ، کلیوی یا کبدی.

مشخص نیست که آیا کاربوپروست به شیر مادر منتقل می شود یا می تواند به نوزاد شیرخوار آسیب برساند یا خیر. در صورت شیردهی به نوزاد به پزشک خود اطلاع دهید.

دوز اولیه: 250 میکروگرم (1 میلی لیتر) یکبار با تزریق عمیق IM ، با سرنگ توبرکولین

دوزهای بعدی 250 میکروگرم (1 میلی لیتر) بسته به پاسخ رحم ممکن است در فواصل 1.5 تا 3.5 ساعت تجویز شود.

کربوپروست به صورت تزریق در عضله تزریق می شود. این تزریق را در کلینیک یا بیمارستان انجام می دهید.

ممکن است هنگام دریافت کاربوپروست برای جلوگیری از تهوع ، استفراغ یا اسهال به شما دارو داده شود.

برای اطمینان از موثر بودن این دارو ، دهانه رحم (باز شدن رحم) بعد از عمل باید بررسی شود. هیچ ویزیت پیگیری برنامه ریزی شده ای را با پزشک خود از دست ندهید.

در برخی موارد ، کربوپروست ممکن است باعث سقط کامل نشود و این روش باید تکرار شود.

اگر دوز مصرفی را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟

از آنجا که شما در شرایط بالینی کاربوپروست را دریافت خواهید کرد ، به احتمال زیاد یک دوز را از دست نخواهید داد.

در صورت مصرف بیش از حد چه اتفاقی می افتد؟ عوارض امپول سقط جنین

از آنجا که این دارو توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی در یک محیط پزشکی تجویز می شود ، بعید است که مصرف بیش از حد آن رخ دهد.

آمپول سقط جنین خارج از رحم

موارد استفاده: عوارض امپول سقط جنین
-سقط حاملگی بین هفته های سیزدهم و بیستم بارداری (محاسبه شده از اولین روز آخرین قاعدگی طبیعی)
-عدم خروج جنین در طول دوره درمان با روش دیگری
-پارگی زودرس غشاها در روشهای داخل رحمی با از دست دادن دارو و عدم فعالیت کافی یا عدم وجود رحم -نیاز به
تزریق مکرر داخل رحمی دارو برای دفع جنین
-پارگی ناخواسته یا خود به خودی غشاها در حضور جنین قابل پیش بینی و عدم وجود مقدار کافی فعالیت برای اخراج

دوز معمول بزرگسالان برای خونریزی پس از زایمان:

دوز اولیه: 250 میکروگرم (1 میلی لیتر) یکبار با تزریق عمیق IM

در صورت لزوم ، می توان دوزهای اضافی را با فواصل 15 تا 90 دقیقه تجویز کرد.

حداکثر دوز کل: 2 میلی گرم (8 دوز)

نظرات: نیاز به تزریق های اضافی و فاصله مصرف باید توسط پزشک معالج تعیین شود که بر اساس دوره رویدادهای بالینی تعیین شده است.

موارد استفاده: خونریزی مقاوم به درمان پس از زایمان به دلیل آتونیا رحم که به روشهای معمول مدیریت پاسخ نداده است.

چه داروهای دیگری بر امپول سقط جنین تأثیر می گذارد؟

داروهای دیگر ممکن است با کاربوپروست تداخل داشته باشند ، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه ، ویتامین ها و محصولات گیاهی . به هر یک از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در مورد تمام داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید و هر دارویی که شروع یا متوقف می کنید ، اطلاع دهید.

به نظر نمی رسد که تزریق کربوپروست ترومتامین به طور مستقیم بر روی واحد جنینی -رحمی تأثیر بگذارد. بنابراین ، این احتمال وجود دارد که جنین قابل سقط با تزریق کربوپروست ترومتامین می تواند علائم زندگی گذرا را نشان دهد. اگر جنین در رحم به مرحله حیات رسیده باشد ، تزریق کربوپروست ترومتامین توصیه نمی شود.

مدیریت سقط ناقص می تواند بسته به نیاز بیمار، هر دو نوع تهاجمی و غیر تهاجمی باشد.

  1. منتظر بودن

اغلب اوقات بدن به طور طبیعی همه محصولات خود را از بین می برد. این یک رویکرد غیر تهاجمی و مقرون به صرفه است؛ با این حال، اگر خونریزی شدید و طولانی را متوجه شدید، احتیاط کنید.

  1. جراحی D & Cکورتاژ

این جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود که در آن دکتر دهانه رحم را برای دسترسی به رحم گسترش می دهد. با استفاده از یک کورت،  رحم برای تمیز کردن باقی مانده های بافت مزانشیم، خراشیده می شود.

  1. Cytotec

Cytotec یا Misoprostol دارو است که می تواند توسط دهان، تحت گونه و یا واژینال تزریق شود. این میزان موفقیت بالاتری برای حاملگی های یک دوره حاملگی 13 هفته یا کمتر دارد.

سقط جنین ناقص بسیار مضر است و ممکن است ذهن شما را با اضطراب ، شک و احساس از دست دادن پر کند. شما باید مقدار زیادی استراحت داشته باشید و روی غذا خوردن سالم تمرکز کنید. به دنبال سرگرمی های خود و یا هر چیزی که به ذهن شما می آید لذت ببرید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.