برای داشتن ناخن های محکم چه کنیم ؟

برای داشتن ناخن های محکم چه کنیم ؟ 

ناخن های بلند محکم : گام برای ناخن های بلند و محکمزیبایی شکل و جلای ناخن  می تواند افزایش  اعتماد به نفس، درشما ایجاد کند. با این حال، یک مانیکور در سالن اغلب می تواند بیش از حد گران باشد وپرداخت هزینه هر هفته  مشکل ست پس باید بدانید که چگونه از ناخن های خود در خانه مراقبت کنید.

داشتن ناخن های مناسب  ساده تر از آن است که فکر میکنید در اینجا خبر خوب این است! همه شما واقعا نیاز است که محصولات مناسب وروش استفاده از محصولات، و حدود 30 دقیقه از وقت خود را به ارایش ناخن هایتان اختصاص دهید.

برای داشتن ناخن های محکم چه کنیم

10گام برای داشتن ناخن های بلند ومحکم

1-پاک کردن ناخن

– قبل از اینکه شما برای یک مانیکور کامل، اماده شوید ابتداشما نیاز به پاک کردن ناخن هایتان دارید.با ملایمت و به آرامی با محلول پاک کننده لاک روی ناخن را تمیز کنید. آستون باعث شکنندگی ناخن شما نمیشود پس  استفاده کنید .

2-برش وکات کردن

حال ناخن های خود را  شکل داده و برش بزنید. اگر شما یک دختر مشغول هستید، ناخن های کوتاه ولبه های گرد و یا لبه های مستقیم بهترین کار است.

3-شستن ناخنها

– حالا که ناخن های خود را یک  شکل کردید،  دست های خود را باآب گرم و صابون بشورید.دست ها را داخل اب ولرم کنید تا خیس بخورند. اگر مواد شوینده و نرم کننده دست دارید کمی داخل اب بریزید. این کمک میکند تا دست نرم شده و راحت تر بتوان با انها کار کرد.

ناخن های بلندمحکم

4-پوست اطراف ناخن

بااستفاده از یک اسکراب دست، پوست مرده را ازاطراف ناخن هایتان جداونید. این نه تنها باعث میشودکه دست شماچابک و نرم بلکه دست شما  سفیدتر و نرم تر و ناخن هایتان مرتب بنظر میرسد.ناخن های بلند محکم

5-حذف لایه شاخی

– شما  می توانید  لایه شاخی را به عقب برانید و یا  به طور کامل حذف کنید.. استفاده از یک کوتیکول حذف  در سراسر ناخن و فشار تماس کوتیکول اضافی به پایه ناخن ها کنید. پوست اضافی ناخن ها را به عقب برانید، البته مواظب باشید به گوشت خود آسیب نزنید. و با قیچی مخصوص این پوست های اضافی را جدا کنید.

6.بافر و سوهان ناخن

– گام بعدی با استفاده از یک بافر ناخن، روی  ناخن های خودکار کنید. انجام این کارسطح ناخن هارا  صاف و صیقلی خواهد کرد  و آنها را براق و سالم طبیعی نشان میدهد.هدف اصلی سوهان کشیدن ناخن ، ایجاد درخشندگی روی سطح خارجی ناخن است.همیشه از سوهان ناخن های کریستالی استفاده کنید.روی ناخن را سوهان نکنید باعث ضعیف ٫ شکننده و نازک شدن ناخن میشود.

چگونه ناخن های تمیز و زیبا داشته باشیم

7-ماساژ با روغن ناخنها

– بسیاری از ما دارای  ناخن های قوی  نیستیم اما ممکن است برای اضافه کردن قدرت و درخشش به ناخن های خودانها را با ماساژ دادن با یک روغن با کیفیت خوب مثل روغن جوجوبا طبیعی، روغن بادام و یا ویتامین E باعث  تغذیه به ناخن ها و همچنین آبرسانی به  بستر ناخن و کوتیکول میشود.

برای داشتن ناخن های محکم چه کنیم

به یاد داشته باشید ماساژ ناخن های خود را هر شب با یک بیت از روغن ناخن برای ناخنها لازم است.

8-روکش ناخن

با استفاده از یک پاک کننده همه آثار روغن ناخن رااز ناخن حذف کنید. گام بعدی زدن یک پایه کت روی ناخن هاست.

نوشته های مرتبط

9-لاک زدن ناخن

چند لایه لاک زدن می تواند از ناخنها در برابر عواملی که باعث شکسته شدنشان می شوند نیز جلوگیری کنند که حتما بهتر است تمیز و یکدست انجام شود به آرامی و با دقت شروع کنید به لاک زدن با رنگ مورد علاقتان٫ به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود برای سرعت بخشیدن گاهی می توانید لایه ی آخر از لاک بیرنگ استفاده کنید که هم به براق شدن آنها کمک می کند و هم لایه ای محافظ روی لاکهای قبلی می شود.

ناخن های بلندمحکم

10-خشک کردن ناخنها

ناخنهایتان را سریع خشک نمایید. لاک وقتی که در سرما قرار بگیرد سریعتر خشک می شود. پس می توانید ناخن های لاک زده را در آب یخ قرار دهید.ناخن های بلندمحکم

   ناخن‌هاى شکننده                      

شکنندگى ناخن ها به‌علت خشکى و واکنش مواد شيميائى با مولکول‌هاى گوگردار موجود در پروتئين‌هاى ناخن است. فرو بردن ناخن در آب حاوى کلر و مواد پاک‌کننده باعث خشکي، ضعف، و شکستن آن مى‌شود. براى جلوگيرى از اين مسئله، هنگام شستن ظرف‌ها از دستکش لاستيکى استفاده کنيد.

لاک ناخن نبايد به‌طور مکرر پاک شود، زيرا پاک‌کننده‌هاى لاک نيز ناخن‌ها را خشک مى‌کنند.   برآمدگى‌هاى روى ناخنها

برآمدگى‌ ظريف در طول ناخن ، طبيعى هستند و نشانهٔ آسيب‌ديدگى يا بيمارى نيستند، ولى آسيب‌ديدگى بستر ناخن ممکن است باعث بروز يک برآمدگى منفرد و مشخص شود. برآمدگى‌ها ممکن است در التهاب مفصلى روماتوئيد و بيمارى پوستى ‘ليکن‌پلان’ ظاهر شوند.

برای داشتن ناخن های محکم چه کنیم

چگونه ناخن های کشیده داشته باشیم

   لکه‌هاى سفيد روی ناخن

لکه‌هاى سفيد در ناخن‌ها معمولاً نشانگر آسيب‌ديدگى جزئى است. اين لکه‌ها نشانهٔ کمبود ويتامين نيست. نوارهاى سفيد رنگى ممکن است بعد از مواجهه با آرسنيک که به پروتئين‌هاى ناخن متصل است، بروز کند. ناخن‌ها ممکن است به‌علت تجمع کبدى سفيد و کدر شوند.

ناخن های بلندمحکم

   تغييررنگ ناخن

شايع‌ترين علت تغيير رنگ قهوه‌اى ناخن سيگار است. اين تغيير رنگ محدود به انگشتانى است که سيگار را نگه مى‌دارد. رنگ مو مواد شيميائى آلى رنگي، ناخن انگشتان دست را درست مثل مو رنگ مى‌کنند. مواجهه با مس يا نقره مى‌تواند ناخن‌ را آبى کند.ناخن های بلندمحکم

   جدا شدن ناخن از بستر

جداشدگى  به‌علت پسوريازيس يا در اثر عفونت‌هاى قارچى ايجاد میشود. حساسيت به مواد سازندهٔ لاک ناخن نيز مى‌تواند باعث جداشدگى شود.

   تجمع خون زير ناخن

خونريزى زير ناخن معمولاً در اثر ضربه به ناخن يا گير کردن انگشت هنگام بستن در يا کشو، ايجاد مى‌شود. اين پديده منجر به ايجاد يک لکهٔ آبى متمايل به قرمز زير ناخن مى‌‌شود که به مرور زمان سياه مى‌گردد.ناخن های بلندمحکم

   ناخن‌هاى قاشقى‌ شکل

ناخن‌هاى قاشقى شکل در اثر معکوس شدن انحنای  ناخن‌ها ايجاد مى‌شود. اين عارضه معمولاً در کودکان با نشانگان فقر آهن همراه است.

   پوسته پوسته شدن دور ناخن

اين عارضه در اثر ضربه و به‌صورت ترک خوردن يا کنده شدن پوست دور ناخن ها ایجاد میشود. لبه‌هاى کنده شده را مى‌توان با قيچى‌هاى مخصوص بريد. با استفاده از کرم‌ها و لوسيون‌هاى مرطوب‌کننده براى جلوگيرى از خشکى و با حفاظت پوست دور ناخن به‌وسيلهٔ دستکش به‌ويژه وقتى دست‌ها به‌طور مکرر در آب فرو برده مى‌شوند، مى‌توان به ميزان زيادى از پوسته پوسته شدن دور ناخن هاجلوگيرى کرد.

  عفونت‌ ناخن‌هاى انگشت‌هاى دست و پا

عفونت‌هاى اطراف و زير ناخن‌ها، در صورت خفيف بودن ممکن است بعد از شستشوى کامل و خشک کردن دست‌ها، با يک يا دو قطره تنتوريد درمان شود.عفونت‌هاى ناخن بیشتر به‌علت مخمرها يا قارچ‌ها ايجاد مى‌شود و نياز به درمان درازمدت با مواد ضد ميکروب مخصوص دارد.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.