بهترین قرص برای کاهش درد پریود {%}

بهترین قرص برای کاهش درد پریود:

متأسفانه درد پریود بسیار شایع است. شدت آن می تواند از خفیف (قابل تحمل اما ناراحت کننده) تا شدید (بدون درمان واقعاً دشوار است) متفاوت باشد.

مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن و پاراستامول می توانند به تسکین دردهای خفیف قاعدگی کمک کنند. برای برخی از زنان، این مسکن ها کافی نیستند. خوشبختانه، درمان دیسمنوره بسیار آسان است و گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانند به

شما کمک کنند!

علت درد شدید قاعدگی

 

به عنوان یک دختر، ممکن است هر ماه حداقل یک بار از درد پریود رنج ببرید. این مشکل آنقدر شایع و دردناک است که پزشکان نام پزشکی آن را

«دیسمنوره» گذاشته اند. در طول دوره های غیر از گرفتگی عضلات، هوس غذایی، سوزش، درد سینه و بسیاری

موارد دیگر که قبل از شروع چرخه شروع می شود، خواهید داشت. بنابراین در حال حاضر بسیاری از زنان راه حلی برای غلبه بر این گرفتگی های پریود می

خواهند. بیایید به چند مرحله ساده و موثر در مورد چگونگی توقف فوری درد پریود بپردازیم.

دو نوع مختلف درد پریود وجود دارد. دیسمنوره اولیه و دیسمنوره ثانویه.

کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی : رژیم‌غذایی و عادات شیوه‌ی زندگی شما می‌تواند به دردهای شکمی قاعدگی کمک کرده یا آن‌ها را بدتر کند. اگر

ناراحتی قاعدگی را ماهانه تجربه می‌کنید، برخی از زنان اجتناب از خوردن غذاهای خاصی را مفید می‌دانند.

کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی-بهترین قرص برای کاهش درد پریود

عوامل موثر بر شدت درد پریود عبارتند از:

 

سن در اولین دوره قاعدگی: افرادی که اولین قاعدگی خود را کمتر از 11 سال دارند، بیشتر از دیگران دچار درد شدید پریود می شوند.

پریودهای سنگین: افرادی که پریودهای سنگین دارند، اغلب دوره های دردناک تری نسبت به دیگران دارند. اگر کمتر از هر چهار ساعت یکبار نیاز به تعویض پد

یا تامپون داشته باشید، ممکن است پریودهای سنگین داشته باشید. 

کنترل بارداری هورمونی: برخی از افراد از کنترل بارداری هورمونی – مانند چسب‌ها، قرص‌ها، واکسن‌ها و حلقه‌های واژینال- برای کاهش درد پریود استفاده می‌کنند.

طول دوره قاعدگی: افرادی که پریود طولانی مدت دارند بیشتر از دیگران در معرض خطر درد پریود هستند. پریودها معمولاً سه تا پنج روز طول می‌کشند، اما

ممکن است به هشت روز هم برسد.

بارداری: برخی شواهد نشان می دهد که درد پریود ممکن است پس از بارداری شدت کمتری داشته باشد. 7 تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم چرا بارداری ممکن است درد پریود را کاهش دهد.

سیگار کشیدن: یک بررسی منتشر شده در سال 2020 نشان داد افرادی که سیگار می کشند 1.45 برابر بیشتر از دیگران در معرض درد شدید پریود هستند.

استرس: سطوح بالای استرس ممکن است خطر درد پریود را افزایش دهد.

درد پریود معمولاً با افزایش سن بهتر می شود، اگرچه برخی از افراد ممکن است بدتر شدن درد را تجربه کنند.

عوامل متعددی مانند پریودهای سنگین و طولانی و استرس ممکن است باعث بدتر شدن درد پریود با افزایش سن شوند. در برخی موارد، بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز و فیبروم های رحمی ممکن است باعث درد پریود در مراحل بعدی زندگی شوند.

در موارد دیگر، عواملی مانند کنترل بارداری هورمونی و بارداری ممکن است درد پریود را با افزایش سن کاهش دهند.

افرادی که عادت ماهانه دارند اغلب یاد می گیرند که انتظار درد را به عنوان بخشی طبیعی از قاعدگی خود داشته باشند. با این حال، درد شدیدی که باعث غیبت از مدرسه یا کار می شود، می تواند برای سلامت روحی و جسمی شما سخت باشد. اگر درد پریود

با درمان های خانگی مانند پدهای گرمایشی و مسکن ها از بین نرفت، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه درد پریود ممکن است با افزایش سن بهتر یا بدتر شود، چگونه درد پریود را درمان کنید و چه زمانی باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

آیا علائم پریود با افزایش سن شدیدتر می شود؟

درد پریود یا دیسمنوره در بین افرادی که عادت ماهانه دارند شایع است. ممکن است متوجه شوید که شدت درد پریود با افزایش سن تغییر می کند. برای مثال، درد پریود در میان نوجوانانی که اخیراً اولین قاعدگی خود را داشتند، اما با افزایش سن بهتر می‌شوند، معمول است.

درد پریود در طول یائسگی یا 12 ماه پس از آخرین قاعدگی از بین می رود . به طور کلی، گذار به یائسگی در سنین 45 تا 55 سالگی اتفاق می افتد.

در طول هر سیکل قاعدگی، پوشش داخلی رحم ضخیم می شود تا برای بارداری آماده شود. اگر باردار نشوید، بافت ضخیم ریزش کرده و از طریق واژن از بدن خارج می شود.

ماهیچه های رحم شما منقبض یا منقبض می شوند تا بافت ضخیم در طول دوره پریود از بین برود. این انقباضات ممکن است باعث درد خفیف تا شدید در برخی افراد شود. دیگران حتی ممکن است متوجه انقباضات نشوند.

عوامل موثر بر سطح درد

تقریباً 10 درصد از افرادی که عادت ماهانه دارند درد پریود آنقدر شدید است که نمی توانند فعالیت های روزانه خود را برای یک تا سه روز انجام دهند. در مقابل، برخی از افراد متوجه انقباض ماهیچه های رحم خود نمی شوند، بنابراین درد پریود کمی دارند یا اصلاً درد ندارند.

درد پریود معمولاً با افزایش سن بهتر می شود، اگرچه برخی از افراد ممکن است بدتر شدن درد را تجربه کنند.

عوامل متعددی مانند پریودهای سنگین و طولانی و استرس ممکن است باعث بدتر شدن درد پریود با افزایش سن شوند. در برخی موارد، بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز و فیبروم های رحمی ممکن است باعث درد پریود در مراحل بعدی زندگی شوند.

در موارد دیگر، عواملی مانند کنترل بارداری هورمونی و بارداری ممکن است درد پریود را با افزایش سن کاهش دهند.

افرادی که عادت ماهانه دارند اغلب یاد می گیرند که انتظار درد را به عنوان بخشی طبیعی از قاعدگی خود داشته باشند. با این حال، درد شدیدی که باعث غیبت از مدرسه یا کار می شود، می تواند برای سلامت روحی و جسمی شما سخت باشد. اگر درد پریود

با درمان های خانگی مانند پدهای گرمایشی و مسکن ها از بین نرفت، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

 

کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

 

درد دوره قاعدگی به عنوان دیسمنوره شناخته می شود و ممکن است اولیه باشد که با هیچ آسیب شناسی لگنی همراه نباشد. 

این بیماری معمولاً در گروههای سنی پس از بلوغ (18 تا 25 سال) دیده می شود. دیسمنوره ثانویه با آسیب شناسی لگن مانند فیبروم ، آندومتریوز ، آدنومیوز رحم و بیماری التهابی لگن همراه است.

درد پریود دو نوع مختلف دارد:

دیسمنوره اولیه

این اتفاق معمولاً در دختران نوجوان و زنان جوان ، در آغاز زندگی قاعدگی رخ می دهد. دردهای گرفتگی ناشی از انقباض رحم برای از بین بردن پوشش داخلی آن است. همچنین ممکن است درد ناشی از کاهش خونرسانی به رحم باشد. درد عمدتا در قسمت

تحتانی شکم است اما می تواند به پشت و پایین قسمت جلوی ران برود. بعضی از خانم ها همزمان احساس تهوع می کنند. این یک وضعیت کاملا طبیعی است و برای بسیاری از خانم ها به راحتی یک ناراحتی ماهانه خفیف است. کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

دیسمنوره ثانویه

این ممکن است تا اواسط بیست سالگی یا بعد از آن شروع شود. بعید است پس از زایمان متوقف شود. درد فقط به خونریزی “در ماه” محدود نمی شود و می تواند در طول چرخه رخ دهد. دوره ها ممکن است سنگین تر و طولانی تر شوند و مقاربت دردناک

باشد. دیسمنوره ثانویه می تواند نشانه ای از بیماری های دیگر باشد ، از جمله عفونت های لگن ، که ممکن است نیاز به توجه فوری داشته باشد. کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

ایا درد قاعدگی خطرناک است

گرفتگی های قاعدگی زمانی اتفاق می افتد که رحم شما منقبض شود و پوشش داخلی رحم را از بین ببرد. این می تواند باعث درد در معده ، کمر ، کشاله ران یا ران فوقانی شود. پیش از این ، در مورد اینکه منطقی است که به پزشک مراجعه کنید تا گرفتگی های قاعدگی را داشته باشد ، صحبت کردیم . 

غذاهای تصفیه‌شده‌ی سفید را کنار بگذارید مانند شکر، نان و پاستا. از اسیدهای چربی اجتناب کنید که اغلب در غذاهای تجاری مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده، کوکی‌ها، حلقه‌های پیاز، کراکر و مارگارین یافت می‌شوند. الکل، تنباکو و کافئین را کنار بگذارید.

دیسمنوره ثانویه یک دوره دردناک است که ناشی از آسیب شناسی اساسی است. این نوع از درد قاعدگی معمولاً با گذشت زمان بروز می کند و ممکن است حداقل تا 20 سالگی یا حتی بعد از آن شروع نشود. دو حالت شایع که باعث ایجاد این نوع درد می شود ، آدنومیوز و فیبرومهای رحمی است.

اگر دیسمنوره ثانویه دارید ، ورزش ممکن است با اثرات آن بر پروستاگلاندین ها به کاهش دوره های دردناک کمک کند. همانطور که در دیسمنوره اولیه وجود دارد ، پروستاگلاندین ها حتی با یک آسیب شناسی اساسی نقش مهمی در ایجاد انقباضات رحم و گرفتگی رحم دارند.

 تمام این چیزها التهاب را افزایش می‌دهند و ممکن است باعث درد قاعدگی شوند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند کاهش مصرف غذاهای مضر ممکن است به کاهش دوره‌های دردناک نیز کمک کند.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

درمان گیاهی درد قاعدگی پریودی

 

اگر درمان‌های دیگر جواب نداد، شاید بخواهید داروهای گیاهی را امتحان کنید.

گیاه ‌‌درمانی

پزشکان ممکن است گیاهان را برای درمان دردهای شکمی قاعدگی برای زنان تجویز کنند. کوهاش سیاه، بداغ جنگلی، زردچوبه و پنج‌انگشت چند گیاهی هستند که مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آن‌ها برای تسکین درد و کاهش التهاب مفید هستند.

پنج‌انگشت در اروپا به طور گسترده‌ای برای درمان دوره‌های قاعدگی نامنظم، درد دوره‌ای سینه، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و خون‌ریزی غیرعادی رحم استفاده می‌شود.

اطمینان حاصل کنید که پزشک شما از تمام شرایط پزشکی شما، داروها و مکمل‌های شما آگاه است زیرا گیاهان برای هر زنی مناسب نیستند.

 گیاهان ممکن است با عمل چند دارو نداخل کنند یا اثربخشی آن‌ها را کاهش بدهند.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

از کافئین صرف‌ نظر کنید

کافنئین می‌تواند به دردناک بودن دوره‌ها کمک کند.

درمان درد قاعدگی با داروهای گیاهی

به قهوه نه بگویید

کاهش کافئین به بسیاری از زنان در تسکین درد قاعدگی کمک می‌کند. کافئین به شکل‌های مختلفی از جمله قهوه، چای، نوشابه، شکلات و نوشیدنی‌های انرژی‌زا تأمین می‌شود.

اگر روزانه کافئین مصرف می‌کنید، ممکن است لازم باشد که دوز آن را به آرامی پایین بیاورید تا علایم ترک آن کم‌تر شود.

به عنوان جایگزین، سعی کنید سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدانت، انواع توت‌ها و پودر پروتئین را جایگزین کنید. مواد مغذی را می‌توانید زیاد مصرف کنید بدون این‌که دردی که می‌تواند با کافئین همراه باشد را افزایش بدهند.

گرمارسانی

پدهای حرارتی و بطری‌های آب گرم باعث تسکین حرارتی می‌شوند.

درمان آسان در خانه

از پد حرارتی، پتوی گرم یا بطری آب گرم روی شکم استفاده کنید تا از تسکین درد قاعدگی شگفت‌زده شوید. شما می‌توانید این موارد را در داروخانه یا آنلاین پیدا کنید.

 ممکن است استفاده‌ی مداوم از گرما و همچنین ایبوپروفن برای تسکین درد قاعدگی دردناک کار کند. گرما به ریلکس‌شدن عضلات کمک می‌کند.

یک مطالعه روی زنان بین 18 و 30 سالی که قاعدگی دردناک اولیه داشتند نشان داد که کسانی که از پچ گرما که تا 104 درجه‌‌ی فارنهایت گرم می‌شد استفاده کرده بودند از تسکین درد مشابه به کسانی برخوردار شدند که دردهای خود را با ایبوپروفن تسکین داده بودند.

اگر شما پد حرارتی، پتوی گرم، کیسه‌ی آب گرم یا پچ گرما ندارید، در عوض می‌توانید از دوش آب گرم یا از حوله‌ی گرم استفاده کنید.

کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

کاهش سریع درد پریود در روز اول

مردم اغلب یاد می گیرند که در طول دوره قاعدگی خود انتظار درد داشته باشند. با این حال، درد شدید پریود که شما را از انجام فعالیت های روزانه باز می دارد، می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر زیادی بگذارد. خوشبختانه راه های مختلفی برای درمان موثر درد پریود وجود دارد.

در اینجا چند راه برای کاهش درد پریود آورده شده است:

طب مکمل و جایگزین (CAM):

طب سوزنی، گیاهان دارویی و مکمل ها ممکن است مکمل درمان های دیگر برای درد پریود باشند. داده های متناقضی در مورد اینکه آیا آن روش ها کار می کنند وجود دارد.

ورزش:

فعالیت بدنی سبک ، مانند آهسته دویدن و یوگا، ممکن است درد پریود را کاهش دهد.

کنترل بارداری هورمونی:

این به جلوگیری از تخمک گذاری کمک می کند ، که ممکن است ضخامت پوشش رحم را کاهش دهد. در نتیجه ممکن است قاعدگی سبکتر و کم دردتر از حد معمول داشته باشید.

مسکن‌ها:

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن به کاهش درد کمک می‌کنند. NSAID ها پروستاگلاندین ها یا موادی را کاهش می دهند که به ماهیچه های رحم شما در طول پریود منقبض می شوند.

گفتگو درمانی:

اگر درد شدید پریود بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد، صحبت با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است کمک کند. آنها می توانند به شما نشان دهند که چگونه تکنیک های ذهن آگاهی و آرامش را تمرین کنید.

گرما:

پدهای گرم کننده به کاهش درد پریود کمک می کنند.

افراد مبتلا به دیسمنوره ثانویه، مانند اندومتریوز یا فیبروم رحم، ممکن است برای کاهش درد شدید پریود نیاز به جراحی داشته باشند. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا بفهمید چه درمانی برای شما بهترین است.

چه زمانی باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس گرفت

  • در صورت درد پریود با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.
  • با NSAID ها از بین نمی رود
  • با لخته شدن خون در جریان قاعدگی شما همراه است که بزرگتر از یک چهارم است
  • شما را از رفتن به مدرسه یا کار باز می دارد
  • در زمان هایی غیر از دوره شما (یعنی در زمان تخمک گذاری) رخ می دهد.
  • با گذشت زمان بدتر می شود

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند شرایط سلامتی مانند اندومتریوز و فیبروم رحم را بررسی کنند . ممکن است بخواهید علائم خود را یادداشت کنید، از جمله زمانی که در طول چرخه قاعدگی شما رخ می دهد. این اطلاعات می تواند به ارائه

دهندگان مراقبت های بهداشتی در تشخیص و رد علل مختلف درد پریود کمک کند.

درد های قاعدگی نتیجه انقباضات عضلانی رحم ناشی از هورمون است. آنها اغلب در اولین یا دو روز اول قاعدگی شما سنگین تر هستند و معمولاً در عرض چند روز فروکش می کنند. گرفتگی عضله یک بخش عادی از چرخه شما است زیرا رحم هر ماه لایه داخلی

خود را از بین می برد ، اما درد قابل توجه یا جریان شدید را نباید کنار گذاشت.  آنها ممکن است دلایل دیگری داشته باشند و همیشه قابل درمان هستند.

چرخه قاعدگی توسط هورمونهای کنترل می شود. این هورمونها زمان و زمان تخمک گذاری تخمدانها را تنظیم می کنند. آنها همچنین ضخیم شدن دیواره رحم را تنظیم می کنند ، که به آن آندومتر نیز می گویند.

سپس ، قاعدگی شما زمانی شروع می شود که تغییرات هورمونی باعث می شود آندومتر  شروع به تجزیه و جداسازی از دیواره رحم کند.  خون و بافت اضافی از طریق دهانه رحم به سمت پایین و از طریق واژن خارج می شود. این مخلوط خون و بافت چیزی

است که جریان قاعدگی یا خون قاعدگی شما را تشکیل می دهد.

درد قاعدگی به خاطر انقباضات رحم رخ می‌دهد. در موارد درد شدید قاعدگی، داروهای بدون-سنخه مانند ایبوپروفن، آسپرین و سدیم ناپروکسن می‌توانند دردهای قاعدگی را کاهش بدهند.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

مسکن درد خود را به انتخاب خود در خانه، محل کار و در اتومبیل بگذارید تا در زمان نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اگر در سلامتی شما مشکلاتی وجود دارد، مراقب داروهای ضد-التهابی غیر-استروئیدی (NSAID) باشید. این داروها می‌توانند زخم‌های معده را تحریک کرده یا وضعیت خون‌ریزی را بدتر کنند.

محققان معتقدند رازیانه انقباضات رحمی را که توسط پروستاگلاندین‌ها تحریک می‌شوند کاهش می‌دهد.

در یک مطالعه حدود 80 درصد از زنان جوانی که کپسول‌های حاوی 30 میلی‌گرم از عصاره‌ی رازیانه را 3 روز قبل از شروع دوره‌ی قاعدگی خود دریافت کرده بودند درد کم‌تری را نسبت به زنانی که مسکن گرفته بودند تجربه کردند.

محققان معتقدند رازیانه انقباض‌های رحمی را که توسط پروستاگلاندین‌ها تحریک می‌شوند کاهش می‌دهد. عصاره‌ی رازیانه می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تقریباً 10 درصد از زنانی باشد که به خاطر دردهای شدید شکمی قاعدگی نمی‌توانند فعالیت‌های عادی

خودشان را به مدت 1 تا 3 روز در طول دوره‌ی قاعدگی خود انجام بدهند.

بهترین قرص برای کاهش درد پریود

تعدادی روش ساده برای تسکین ناراحتی وجود دارد.

  • در وان گرم با روغن های آروماتراپی آرام باشید.
  • یک بطری آب گرم را بغل کنید.
  • ماساژ کمر و معده داشته باشید. این برای بعضی از خانمها بسیار موثر است.
  • چند روز قبل و در طول دوره پریود لباس های گشاد بپوشید.
  • برخی از ورزش های آرام مانند یوگا را انجام دهید. یک برنامه آرامش منظم قبل از پریود و در چند روز اول به شل شدن عضلات کمک می کند و خون رسانی به ناحیه لگن را بهبود می بخشد.
  • برای تسکین سریع ، از داروی مسکن مخصوص علائم پریود استفاده کنید.
  • کمی گرما می تواند به شل شدن عضلات ، بهبود جریان خون و از بین بردن تنش کمک کند. سعی کنید با پد گرم کننده بنشینید ، دوش آب گرم بگیرید یا در وان آب گرم استراحت کنید.
  • هورمون پروستاگلاندین می تواند باعث انقباض و درد عضلانی شود. داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن می توانند با کاهش میزان پروستاگلاندین ها در بدن ، تسکین سریع داشته باشند. برای بهترین نتیجه ، فقط در صورت احساس گرفتگی ، داروهای OTC مصرف کنید.

کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

درمان دل درد پریودی در خانه

 

1. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDS): داروهای ضد التهاب مانند دیکلوفناک ، ایبوپروفن و ناپروکسن می توانند به تسکین درد شدید دوره قاعدگی کمک کنند. با این حال ، این داروها ممکن است باعث سردرد یا مشکلات معده شوند.

2. گرما یا سرما درمانی: دوش وان آب گرم یا استفاده از پد گرم کننده در پایین شکم ممکن است گرفتگی قاعدگی را تسکین دهد. گرما درمانی با شل شدن عضلات رحم ، افزایش جریان خون و کاهش درد کار می کند. اگر تجمع خون در لگن باعث گرفتگی عضلات شما می شود .

3. از کیسه یخ برای بیرون کشیدن خون از لگن و به سمت اندام ها استفاده کنید. سعی کنید از هر دو بسته سرد و گرم استفاده کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

4. ورزش: مطالعات نشان داده است که ورزش بدنی می تواند به کاهش درد گرفتگی قاعدگی کمک کند.

5. دارو / درمان هورمونی: قرص های خوراکی ضد بارداری حاوی هورمون هایی هستند که از تخمک گذاری جلوگیری می کنند و شدت گرفتگی های قاعدگی را کاهش می دهند.

5. تجمع لخته: ترانکسامیک اسید برای کاهش از دست دادن خون قاعدگی استفاده می شود. این بخشی از گروهی از داروها به نام ضد فیبرینولیتیک است.

7. چای بابونه: مطالعات نشان داده است که چای بابونه ممکن است اسپاسم عضلات را کاهش دهد و به مبارزه با التهاب کمک کند.

8. ویتامین ها و مکمل ها: ویتامین D به بدن شما در استفاده از کلسیم کمک می کند و ممکن است التهاب را کاهش دهد. اسیدهای چرب امگا 3 مانند اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

اگر گرفتگی عضلات ناشی از عدم تعادل هورمون باشد ، کنترل بارداری می تواند درد دوره را متوقف کند . متعادل سازی سطح استروژن و پروژسترون به نازک شدن پوشش رحم کمک می کند تا راحت تر بریزد. کنترل بارداری هورمونی همچنین طول و دفعات پریود شما را تنظیم می کند. 

. 9  کاهش استرس: برای کاهش استرس های غیرضروری گام های مثبتی بردارید و دفعات و شدت گرفتگی های قاعدگی را کاهش می دهید.

10. رژیم غذایی: کاهش چربی و خوردن سبزیجات بیشتر برای تسکین گرفتگی عضلات. اسیدهای چرب ترانس را که معمولاً در کالاهای پخته شده تجاری وجود دارد از بین ببرید. از غذاهایی که کلسیم زیادی دارند مانند لوبیا ، بادام و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید. غذاهایی را انتخاب کنید که سرشار از آنتی اکسیدان باشند ، از جمله زغال اخته ، گوجه فرنگی ، گیلاس ، کدو و فلفل دلمه ای.

11. طب سوزنی: پزشکان طب سوزنی بر اساس ارزیابی انفرادی و کمبود انرژی (qi) واقع در نصف النهارهای مختلف ، درد قاعدگی را درمان می کنند. این کمبودها اغلب در نصف النهارهای کبدی و طحال تشخیص داده می شوند.

برخی از اشکال جلوگیری از بارداری با قطع کامل پریود ، می تواند گرفتگی های قاعدگی را کاملاً کاهش دهد. سپس ، شما می توانید نوع جلوگیری از بارداری را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

پودر دارچین را با غلات یا فنجان کاکائوی داغ خود امتحان کنید.

در یک مطالعه روی زنان جوان، افرادی که کپسول‌های حاوی 420 میلی‌گرم دارچین را 3 بار در روز در سه روز اول چرخه‌ی قاعدگی خودشان گرفته بودند خون‌ریزی قعادگی کم‌تر، درد کم‌تر و تهوع و استفراغ کم‌تری را در مقایسه با زنانی تجربه کردند که داروی مسکن گرفته بودند.

زنان هیچ‌گونه عوارض جانبی را گزارش نکردند که مربوط به قرص‌های دارچین باشد. پودر دارچین را با غلات یا فنجان کاکئوی داغ خود امتحان کنید. این نمی‌تواند به شما صدمه بزند و ممکن است دردهای شکمی شما و سایر علایم دوره‌ی قاعدگی را کاهش می‌دهد.

پیکوژنول نوعی عصاره‌ی گیاهی است که از درخت کاج دریایی مشتق شده که در ناحیه‌ی جنوب غربی فرانسه یافت می‌شود.

عصاره‌ی آن حاوی چند ترکیب آنتی‌اکسیدانت قوی است. در یک مطالعه روی زنان بین 18 و 48 سال سن، آن‌هایی که بدقاعدگی را تجربه کرده بودند یک مکمل حاوی 60 میلی‌گرم از پیکوژنول را در طول دوره‌ی خودشان دریافت کرده بودند و به داروی کم‌تری برای

درد نیاز داشتند نسبت به زنانی که این مکمل را نگرفته بودند.

آن‌ها موقعی که مکمل پیکوژنول را دریافت کردند برای روزهای کم‌تری به داروی درد نیاز داشتند. به طرز عجیبی، زنان هنوز هم در طول دوره‌های خود حتی بعد از این‌که آن‌ها دریافت پیکوژنول را قطع کرده بودند باز هم به داروی درد کم‌تری نیاز داشتند. بااین‌حال، این

مکمل به زنانی که سطح پایین‌تری از درد قاعدگی داشتند کمکی نکرد. اگر پیکوژنول می‌تواند در دوره‌ی قاعدگی‌تان به خلاص‌شدن از دید شدید کمک کند آن را از پزشک خودتان بخواهید.

ورزش

با این حال ، در هنگام ورزش در طول مدت زمان درد خود را افزایش ندهید ، به خصوص اگر فیبروم رحمی دارید ، که تومورهای خوش خیم از عضلات صاف در دیواره رحم شما رشد می کنند ، نگران نباشید. فیبرها شبکه ای از رگ های خونی ایجاد می کنند زیرا برای

رشد به خون و مواد مغذی نیاز دارند.

هنگامی که ورزش می کنید ، بدن شما به نفع قلب ، ریه ها و ماهیچه های شما ، جریان خون را از سایر ساختارهایی که در این ورزش درگیر نیستند ، دور می کند. در شرایط عادی ، رحم شما بدون هیچ مشکلی با این کار سازگار می شود. اما اگر فیبروم دارید ، ممکن است که آنها کاهش قابل توجهی در جریان خون را هنگام ورزش تجربه کنند.

در اکثر موارد ، اگر تازه ورزش را شروع کرده باشید ، ناگهان شدت ورزش خود را افزایش داده اید ، یا به تازگی وزن زیادی را از دست داده اید ، نگرانی بزرگی در مورد برخی از خونریزی های موفقیت آمیز یا قاعدگی از دست رفته  وجود ندارد. اما اگر تغییری در چرخه

خود مشاهده کرده اید که دو یا سه ماه متوالی ادامه می یابد ، باید آن را با پزشک خود صحبت کنید.

به طور کلی ، ورزش تأثیرات مثبتی بر دوره شما دارد. جالب است بدانید که خانمهایی که کم تحرک هستند و به طور منظم ورزش نمی کنند ، معمولاً دوره های سنگین تر و دردناک

ورزش باعث ترشح اندورفین می‌شود که درد را در طول دوره‌ی ماهانه‌ی شما کاهش می‌دهد.

برای تسکین درد تحرک داشته باشید

بسیاری از زنان متوجه شدند که ورزش‌کردن به تسکین دردهای قاعدگی کمک می‌کند. ورزش باعث ترشح اندورفین می‌شود که نوعی ماده‌ی شیمیایی در مغز است که تندرستی را افزایش می‌دهد.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

چه از راه‌رفتن، دویدن یا شنا کردن لذت ببرید یا نه مشارکت در تمام این فعالیت‌ها در طول دوره‌ی قاعدگی برای شما ایمن است. یوگا و تای چی فرم‌های آرام‌تر ورزش هستند که درصورتی‌که خستگی را تجربه می‌کنید ممکن است انجام دادن آن آسان‌تر باشد.

ماساژ

ماساژ شکم ممکن است باعث کاهش درد شود.

لمس کردن موجب تسکین می‌شود

ماساژ شکمتان به مدت 5 دقیقه در روز ممکن است بتواند به تسکین دردهای شکمی دوران قاعدگی کمک کند. ماساژ موجب تقویت جریان خون می‌شود. کرم ماساژ حاوی روغن‌هایی مانند مریم گلی، اسطوخودوس و مرزنگوش است که برای بدن مزیت‌های بیش‌تری دارند.

این روغن‌ها حاوی ترکیباتی هستند که توسط بسیاری از افراد گزارش شده است که به تسکین درد و کاهش درد قاعدگی دردناک کمک می‌کنند.

طب‌ سوزنی و طب‌ فشاری

برخی از زنان تسکین درد دوره‌ی قاعدگی را با طب‌سوزنی و طب‌فشاری گزارش کرده‌اند.

طب‌سوزنی و طب‌فشاری درمان‌های تسکین‌دهنده‌ی شرقی هستند که نقاط تحریکی خاصی را روی پوست تحریک می‌کنند تا اثرات مطلوبی روی بدن بگذارند. درمان‌ها برای شرایط پزشکی مختلف انواع متفاوتی دارند از جمله دردهای شکمی قاعدگی.

نوشته های مرتبط

یک متخصص طب‌سوزنی می‌تواند از سوزن برای کاهش دردهای شکمی قاعدگی زنان استفاده کند. متخصص می‌تواند به شما نشان بدهد این نقاط تحریک‌شونده کجا هستند و چطور آن‌ها را با فشردن دستان شما برای رسیدن به نتایج مشابه تحریک می‌کند.

استفاده از فشار روی نقاط کلیدی پشت، شکم، پاها و قسمت گوشتی بین انگشتان و انگشت اشاره می‌تواند درمان موثری برای درد باشد. چون این تکنیک‌ها بدون دارو هستند، بهترین بخش آن این است که شما می‌توانید آن‌ها را هر زمان علایم را تجربه کردید انجام بدهید.

از متخصص مقاله‌های عکس‌داری را بخواهید که می‌توانند به شما کمک کنند یاد بگیرید چطور طب‌سوزنی را خودتان انجام بدهید.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

چگونه درد قاعدگی را از بین ببریم

 

چگونه می توانم از شر دردهای پریود خلاص شوم؟بهترین قرص برای کاهش درد پریود

افراد مبتلا به دیسمنوره ثانویه اغلب متوجه می شوند که درد پریودشان با افزایش سن بدتر می شود. دیسمنوره ثانویه نوعی درد پریود ناشی از یک بیماری زمینه ای است.

علل احتمالی دیسمنوره ثانویه عبارتند از:

آدنومیوز: این زمانی اتفاق می افتد که بافت پوشاننده داخل رحم به داخل عضلات رحم رشد می کند. در نتیجه دیواره های رحم ضخیم می شوند. آدنومیوز اغلب هیچ علامتی ایجاد نمی کند، اما برخی از افراد دوره های دردناک بدتر می شوند. علائم دیگر شامل پریودهای سنگین و طولانی است.

آندومتریوز : ضایعاتی که شبیه بافت پوشاننده داخل رحم هستند، در خارج از رحم رشد می کنند. این ضایعات ممکن است در طول دوره قاعدگی متورم و خونریزی کنند که باعث درد شدید لگن می شود.

کیست های تخمدان: این کیسه های پر از مایع روی تخمدان می توانند رشد کرده و باعث درد شوند.

فیبروم های رحمی: این تومورهای خوش خیم (غیر سرطانی) در داخل رحم رشد می کنند. برخی از افراد مبتلا به فیبروم رحمی بین دوره های قاعدگی درد لگن و لکه بینی دارند.

سیگار را ترک کنید – کشیدن تنباکو می تواند درد پریود شما را بدتر کند. مطالعات مربوط به ارتباط بین سیگار کشیدن و درد پریود نشان داد که سیگاری های فعلی 41 درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض درد طولانی مدت پریود هستند. کاهش مصرف سیگار

یا قطع کامل آن، می‌تواند درمان درد پریود شما را آسان‌تر کند.

نفس های عمیق و استرس زدایی – در حالی که مطالعات زیادی در مورد رابطه بین استرس و علائم درد پریود وجود ندارد، تصور می شود که استرس می تواند محرک دوره های دردناک باشد. مدیتیشن، یوگا و سایر تکنیک‌های تمدد اعصاب که سطح استرس شما

را کاهش می‌دهند، می‌توانند به دور کردن ذهن شما از درد کمک کنند و همچنین ممکن است علائم شما را مستقیماً بهبود بخشند.

برخی ورزش های سبک انجام دهید – فعال بودن احتمالا آخرین کاری است که می خواهید در هنگام گرفتگی های پریود دردناک انجام دهید، اما ورزش های ملایم تا متوسط ​​مانند دویدن، دوچرخه سواری یا یوگا در واقع می توانند به کاهش علائم و کاهش درد پریود

کمک کنند. وقتی ورزش می کنید، بدنتان هورمون هایی به نام اندورفین ترشح می کند که سیگنال های درد را مسدود می کند – شبیه به عملکرد برخی مسکن ها.

با ماساژ استراحت کنید – ماساژ ملایم معده با استفاده از حرکات سبک و دایره ای می تواند عضلات شما را شل کرده و گرفتگی را کاهش دهد.

از بطری آب گرم بیرون بیایید – استفاده از گرما یک درمان شناخته شده برای تسکین درد عضلات است، زیرا جریان خون را بهبود می بخشد و ماهیچه های شما را کمتر سفت می کند. قرار دادن یک بطری آب گرم (پیچیده شده در حوله!) روی شکم، یا خیساندن

طولانی مدت در یک حمام گرم، می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید و گرفتگی عضلات خود را کاهش دهید.

برای درد پریودی چه قرصی بخوریم

تغییر در رژیم غذایی – غذاهایی که قند، اسیدهای چرب ترانس یا نمک دارند ممکن است دردهای قاعدگی شما را بدتر کنند. روی آوردن به گزینه های سالم

تری که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، کلسیم و ویتامین D هستند می تواند خطر ابتلا به درد پریود را

کاهش دهد. اگر برای دریافت مقدار کافی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود به کمک نیاز دارید، می توانید مکمل هایی مانند قرص روغن ماهی نیز مصرف کنید.

مصرف مناسب منیزیم نیز با خطر پایین‌تری از اندومتریوز همراه است. منابع خوب منیزیم عبارتند از بادام، اسفناج، بادام‌زمینی، بادام‌هندی و لوبیای سیاه. زنان

بزرگسال باید هر روز بست هبه سنشان و این‌که آیا حامله یا  شیرده هستند یا نه حدود 310 و 400 میلی‌گرم منیزیم را دریافت کنند.

از مغزتان کار بکشید

یوگای سبک و آرام‌بخش ممکن است افسردگی قاعدگی را کاهش بدهد.

ورزش برای دردهای شکمی دوره‌ای

درمان خانگی آسان برای دردهای قاعدگی این است که ورزش‌های سبکی را انجام بدهید که مغز را درگیر می‌کنند. درحالی‌که با زانوهای خمیده روی پشت دراز می‌کشید نفس عمیق بکشید.

یوگا نوع دیگری از ورزش است که ممکن است به زنانی که قاعدگی دردناک اولیه دارند کمک کند.

در یک مطالعه، زنان جوانی که به مدت 60 دقیقه طی 12 هفته یوگا را تمرین کرده بودند افسردگی قاعدگی و درد دوره‌ای کم‌تری را در مقایسه با زنانی که یوگا را انجام نداده بودند تجربه کردند. کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

برخی از بهترین حالت‌هایی که به زنان کمک می‌کند در طول قاعدگی احساس بهتری داشته باشند عبارتند از پل، نشستن درست و حرکت تعظیم. از مربی واجد شرایط یوگا بخواهید که این موقعیت‌ها را به شما نشان بدهد. 

مشکلات خواب‌آلودگی مزمن

الگوهای خواب ضعیف می‌توانند موجب افسردگی قاعدگی شوند.

خواب سالم را خوب تمرین کنید

کیفیت خواب روی علایم قاعدگی و بسیاری از وضعیت‌های سلامتی تأثیر می‌گذارد. در یک مطالعه، در مقایسه با زنانی که بی‌خوبی نداشتند، زنانی که بی‌خوابی داشتند قاعدگی دردناک شدیدتر و تداخل بیش‌تر علایم را با فعالیت‌های روزانه گزارش کردند. برای

مقابله با علایم قاعدگی دردناک خواب خوب و سالم را تمرین کنید.

این شامل به رختخواب رفتن در یک زمان مشخص در هر شب است. برای این‌که به بدنتان این سیگنال را بفرستید که الان زمان خواب است، خواب روتین شبانه‌ را ایجاد کرده و به آن بچسبید.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

روتین ممکن است شامل چیزهایی مثل گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخشريال لذت بردن از یک فنجان چای یا حمام گرم باشد.

برای افزایش سلامت کلی خودتان که به شما کمک خواهد کرد علایم ماهانه‌ی مربوط به دوره‌ی قاعدگی خودتان را کنترل کنید خواب مناسبی داشته باشید.

نکات بیش‌ تر درباره‌ خواب :کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

برای کمک به به آرام‌شدن خودتان، از تلویزیون، گوشی موبایل، کامپیوتر و سایر صفحات قبل از خواب اجتناب کنید. ممکن است در موقعیت‌های مختلف در طول دوره‌ی قاعدگی خودتان احساس راحتی بیش‌تری داشته باشید. توجه بیش‌تری به بهداشت خواب در روزهای پیش از دوره‌ی خود داشته باشید.

حمام‌کردن درد را تسکین می‌دهد

مشخص شده است که حمام کردن باعث کاهش درد می‌شود.

حمام معطر را اضافه کنید

یک حمام گرم ممکن است تنها چیزی باشد که شما براماهیچه‌های منقبض‌‌شده به آن نیاز دارید. با اضافه‌کردن حمام معطر لوکس یا روغن خوش‌بوی لازم شروع کنید. کتاب یا مجله‌ی مورد علاقه‌تان را بخوانید تا به از بین‌بردن استرس و دورکردن تنش کمک کند.

حمام شبانه یک فعالیت عالی است که به شما کمک می‌کند تا از خواب بیدار شوید و بهتر بخوابید. اگر شما آدم حمام‌کردن نیستید، یک دوش گرم می‌تواند مزیت‌هایی داشته باشد و درد لگن و سایر علایم را کاهش بدهد.

 

کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

گلاب برای درد قاعدگی

 

  دستورالعمل پزشکی را دنبال کنید

پزشک شما می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگرید که آیا کنترل هورمونی بارداری انتخاب خوبی برای شما هست یا خیر.کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

درمان می‌تواند متناسب باشد

اگر درمان خانگی و مداخلات دیگر برای کنترل علایم شما کافی نیست، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما می‌تواند سطح هورمون‌های شما را بررسی کرده و ممکن است قرص‌های کنترل بارداری یا داروهای دیگری را برای درمان قاعدگی دردناک تجویز کند.

به پزشکتان اجازه بدهید درباره‌ی علایم شما بداند به خصوص این‌که چطور باعث اختلال خواب می‌شوند یا با عملکرد روزانه تداخل می‌کنند. داشتن تصویر کاملی از سابقه‌ی پزشکی شما به پزشک شما کمک خواهد کرد تا بهترین درمان را به شما ارائه کند.

معاینه ی سالانه‌ی وضعیت سلامتی ایده‌ی خوبی برای هر فرد است.

قرص‌های کنترل بارداری

برخی از پزشکان ممکن است قرص‌های کنترل باردرای یا پچ‌هایی را به زنانی تجویز کنند که از دردهای شکمی قاعدگی رنج می‌برند. دارو ممکن است به تنظیم چرخه‌ی قاعدگی و کاهش درد کمک کند.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

کنترل هورمونی بارداری به محافظت در برابر بارداری کمک می‌کند و ممکن است در صورت وجود بیماری‌های مربوط به رحم مانند اندومتریوز کمک‌کننده باشد.

اندومتریوز و سایر اختلالات مرتبط با اندام‌های تولیدمثلی زن باعث ایجاد قاعدگی دردناک ثانویه می‌شوند. این نوع تمایل دارد تا زودتر از چرخه‌ی ماهانه شروع شده و طولانی‌تر از دردهای معمول طول می‌کشد.

اطمینان حاصل کنید پزشک شما از تمام سوابق سلامتی شما و وضعیت‌های پزشکی‌تان آگاه است زیرا ممکن است قرص برای هر زنی مناسب نباشد. این نوع از کنترل بارداری مانع از تخمک‌گذاری می‌شود.

همچنین مانع از این می‌شود که رحم به ضخامتی که باید در حالت طبیعی در طول نوسانات طبیعی هورمونی ماهانه داشته باشد برسد. زنان زیادی که قرص می‌خورند خون‌ریزی قاعدگی یا دوره‌هایی را که خیلی طولانی‌تر از حد معمول هستند تجربه نمی‌کنند.کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

بهترین دمنوش گیاهی برای درد پریود

از چای های گیاهی لذت ببرید

دمنوش های گیاهی دارای خواص ضد التهابی و ترکیبات ضد اسپاسم هستند که می توانند اسپاسم عضلانی رحم را که باعث گرفتگی عضلات می شود ، کاهش دهند. نوشیدن چای بابونه ، رازیانه یا زنجبیل راهی آسان و طبیعی برای رفع گرفتگی های قاعدگی است. به علاوه ، چای های گیاهی می توانند فواید دیگری مانند کاهش استرس و کمک به بی خوابی داشته باشند.

اگر مشکلات اساسی مانند کیست ، فیبروم ، آندومتریوز رد شود ، درد پریود را می توان به روش های مختلفی مقابله کرد. “چای های گیاهی مانند چای نعناع ممکن است به کاهش درد مربوط به گرفتگی کمک کند.

استفاده از گرما یا فشار دادن کیسه آب گرم به محلی که در آن گرفتگی عضله دارید ، یک درمان آسان است. “ماساژ ناحیه تحتانی شکم با روغن اسطوخودوس ، مریم گلی یا روغن مرزنجوش مفید است.

  از این روغن های معطر می توان به صورت جداگانه یا ترکیبی استفاده کرد. طب سوزنی به عنوان داروی جایگزین می تواند مفید باشد ، اما باید توسط یک فرد آموزش دیده انجام شود. روغن ماهی و مکمل های ویتامین B1 نیز مفید هستند.

یک قرص ضد بارداری خوراکی استاندارد همچنین می تواند از درد های قاعدگی مراقبت کند اما مراقب عوارض جانبی آن باشید. 

قرص های ضد بارداری خوراکی تخمک گذاری را سرکوب می کنند ، جریان خون را کاهش می دهند و از مزایای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند.”

درمان فوری درد پریود

تحقیقات نشان داده است که با اصلاح شیوه زندگی می توان علائم درد دوره قاعدگی را کاهش داد. بنابراین موارد زیر را امتحان کنید:

  • سیگار را متوقف یا قطع کنید. تصور می شود که سیگار کشیدن با کاهش اکسیژن رسانی به ناحیه لگن ، میزان بروز پریود را افزایش می دهد.
  • مصرف الکل خود را کاهش دهید.
  • غذاهای حاوی فیبر بالا و سالاد و سبزیجات فراوان بخورید.
  • ثابت شده است که مکمل های ویتامین E روزانه به شما کمک می کنند.
  • اگر گوشت قرمز می خورید حتما بیشتر مرغ و ماهی بخورید.
  • غذاهای شیرین ، شکلات ، کیک و بیسکویت را کم کنید.
  • برای جلوگیری از احتباس آب ، مقدار نمک رژیم خود را کاهش دهید.
  • آب میوه خالص یا آب معدنی را به جای نوشیدنی های شیرین انتخاب کنید.
  • یک مکمل حاوی اسید گاما لینولنیک (GLA) مانند روغن گل مغربی یا روغن گل گلی یا ویتامین B6 مصرف کنید. هر دو به حفظ تعادل هورمونی کمک می کنند.

در صورت ادامه درد ، برای معاینه به پزشک عمومی مراجعه کنید. ممکن است برای شما تجویز شود:درمان کاهش درد قاعدگی پریودی

  • درمان های دارویی غیر هورمونی: اسید ترانکسامیک یا اسید مفنامیک.
  • قرص ضد بارداری: نه تنها باعث کاهش درد و ناراحتی می شود ، بلکه پریود شما را سبک تر و منظم تر می کند.
  • مسکن های قوی تر : این موارد را باید به محض شروع دوره شروع کنید – منتظر نمانید تا درد در بدترین حالت باشد.

داروهای گیاهی چینی ممکن است گزینه‌ی درمانی موثری برای زنان باشند که از دردهای اوایل قاعدگی رنج می‌برند.

درمان سنتی دردهای اوایل قاعدگی همیشه جواب نمی‌دهند، و گاهی‌اوقات زنان نمی‌توانند درمان را تحمل کنند. درمان‌های سنتی به درمان دردهای اوایل قاعدگی تقریباً 20 تا 25 درصد از زنان کمکی نمی‌کنند یا نمی‌توانند آن‌ها را مصرف کنند. داروهای گیاهی چینی ممکن است گزینه‌ی درمانی موثری برای زنان باشند که از دردهای اوایل قاعدگی رنج می‌برند.

در مطالعات متعددی، گیاهان دارویی چین برای تسکین درد و کاهش علایم کلی موثر بودند. زنانی که داروی گیاهی چینی را برای دردهای اوایل قاعدگی دریافت کردند به داروهای کمکی کم‌تری نیز نیاز داشتند.

دردهای شبیه پریود نشانه چیست ?

• نشانه های اولیه بارداری
• تخمک گذاری
• کیست تخمدان
• اندومتریوز
• بیماری التهابی لگن (PID)
• اختلال کف لگن
• سیستیت بینابینی
• سندرم روده تحریک پذیر (IBS)
• آپاندیسیت
• سرطان تخمدان

دمنوش برای درد قاعدگی بهترین دمنوش گیاهی برای درد پریود ؟
 

در دوران قاعدگی برای کاهش درد از دم کرده ی گیاه بابونه، گل گاوزبان و سنبل‌الطیب استفاده کنید.
استفاده از دم کرده ی زنجیل یا خوردن زنجبیل به صورت تازه در غذاها به دلیل داشتن طبع گرم این گیاه بسیر برای کاهش درد دوران قاعدگی و هضم غذا و حالت تهوع مفید است.بهترین قرص برای کاهش درد پریود
نوشیدن دمنوش نعناع نیز به دلیل کاهش گرفتگی ماهیچه ها و خاصیت آرام بخشی خود باعث تسکین و درمان درد دوران قاعدگی در بانوان می شود .
دمنوش پونه و آویشن علاوه بر تاثیر فوق العاده‌ای که بر کاهش دردهای قاعدگی دارد برای سرماخوردگی هم بسیار مفید است. ۱ قاشق غذاخوری پونه و ۱ قاشق غذاخوری آویشن را در ۳ لیوان آب جوش بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم سی دقیقه‌ای دم بکشد. یک لیوان از دم‌نوش را با ۲ قاشق غذا خوری عسل، شیرین و نوش جان کنید.

 

درمان درد قاعدگی با داروهای گیاهی چیست ؟

 

• کاهش درد قاعدگی با زنجبیل
• زنجبیل؛
استفاده از زنجیل دمکرده هم در تسکین دردهای قاعدگی موثر است. برای این منظور یک قاشق مرباخوری زنجبیل را در یک فنجان آبجوش ریخته و در آن را به مدت ۱۰ دقیقه ببندید. سپس آن را صاف کرده و مصرف کنید.
• رازیانه و بابونه
گرچه دردهای قاعدگی اگر خیلی شدید نباشد، طبیعی محسوب می شود اما برخی خانم ها به دنبال تسکین این دردها هستند. بهتر است برای کاهش دردهای خود سراغ مواد طبیعی بروید.
برای کاهش میزان درد قاعدگی استفاده از عرقیات گیاهی مانند رازیانه و بابونه کمک کننده است.
البته باید توجه داشت که این داروهای گیاهی را باید مدتی قبل از شروع قاعدگی مثلا یک هفته تا ۱۰ روز قبل شروع و روزی یک استکان مصرف کرد.
در دوسه روز اول قاعدگی نیز می توان مصرف آنها را ادامه داد ولی بهتر است در زمان قاعدگی مصرف نشود. این عرقیات می تواند دردهای شما را بهبود ببخشد.
به طور کلی در دوران قاعدگی و برای کاستن دردهای این دوران باید چند نکته اساسی را مدنظر قرار داد. اولین مورد تغذیه مناسب است.
موادغذایی که در این دوران مصرف می شود، اهمیت زیادی در حفظ توانایی بدن و حتی تسکین دردها دارد. بهتر است در این دوران از غذاهایی با طبع گرم استفاده شود.
به علاوه خوردن غذاهایی که خونساز هستند نیز در این دوران توصیه می شود. غذاهایی مثل زرده تخم مرغ عسلی (حتما توجه شود که تخم مرغ سالم باشد)، حلوا، آب سیب و. . . مفید است.
• رازیانه : یک مطالعه نشان داده است که رازیانه از گرفتگی عضلات جلوگیری کرده و در کمتر از یک ساعت درد قاعدگی را کاهش می دهد.
فراموش نکنید که رازیانه خونریزی را تشدید می کند به همین دلیل توصیه می شود که شب از مصرف آن اجتناب کنید.
• زنجبیل : زنجبیل خونریزی شدید دوران قاعدگی را کاهش داده و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.
• دارچین : دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان درد قاعدگی و پریود می باشد.
• شنبیلیه : شنبیلیه دارای خواص ضد درد طبیعی بوده و به کاهش سریع درد قاعدگی و پریود کمک می کند.
• سنبل الطیب ، چای بابونه
سنبل الطیب و چای بابونه را فراموش نکنید
مصرف یک فنجان سنبل الطیب قبل از صبحانه، ناهار و شام از روش های دیگری است که دردهای شما را آرام می کند. استفاده از چای زنجبیل و چای بابونه را نیز فراموش نکنید.
از مصرف ترشیجات بپرهیزید!
در زمان قاعدگی از مصرف ترشیجات و ماست و غذاهایی با طبع سرد بپرهیزید .
زیرا باعث سرد شدن رحم شده و به جز افزایش درد در ایام قاعدگی در اینده احتمال سقط جنین ،نازایی یا فیروم و میوم و بیماری های رحمی رو افزایش میدهد.

 

تغذیه و غذاهای مناسب قبل از پریود؟

همچنین می توانید برای افزایش هیدراته شدن از غذاهای حاوی آب استفاده کنید ، از جمله:

  • کاهو
  • کرفس
  • خیارها
  • هندوانه
  • انواع توت ها ، از جمله توت فرنگی ، زغال اخته و تمشک

کلسیم: این ماده معدنی می تواند به کاهش گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی کمک کند. حداقل 1000 میلی گرم در روز برای زنان بین سنین 19 و 50. مواد غذایی سرشار از کلسیم عبارتند از:

  • محصولات لبنی
  • کنجد
  • بادام ها
  • سبزیجات سبز برگ

کلسیم به شکل مکمل نیز موجود است . اما قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید آیا برای شما بی خطر است یا خیر. برای

• چون سوخت و ساز گلوکز (قند خون) در زمان قاعدگی مختل می شود و کاهش قند خون و علایم ناشی از آن وجود دارد، بنابراین خوردن مواد قندی خاص مانند خرما، کشمش، موز، سیب زمینی و غلات توصیه می شود.
• استفاده از سبزیجات و میوه ها و مواد پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت و لبنیات مفید است.
• مکمل های غذایی و ویتامین ها مانند B6 نیز در کاهش علایم موثر است.
• استفاده از سویا در رژیم غذایی علاوه بر این که در کاهش علایم اختلالات قبل از قاعدگی موثر است، موجب درمان و جلوگیری از پوکی استخوان و بیماری های قلبی نیز می شود.
• دریافت مقادیر کافی کلسیم مانند خوردن حداقل روزانه 3 لیوان شیر یا معادل آن از لبنیات مفید است.
• شکر، قند، عسل، آب نبات، مالت یا ژله و شکرهای مصنوعی که برای بیماران دیابتی ساخته می شود ممنوع است.
• از مصرف الکل و نیکوتین که خصوصا در سیگار وجود دارد به شدت اجتناب کنید.
• کافئین موجود در چای و قهوه، شکلات، نوشیدنی های کافئین دار مانند کولا توصیه نمی شوند.
• مصرف نمک را تا حد امکان کاهش دهید.

کاهش درمان قوی درد پریودی قاعدگی

بهترین قرص برای کاهش درد پریود

 

پزشک چندین نوع داروی مختلف برای شما در نظر گرفته است. آنها با دانستن سابقه پزشکی و علائم شما می توانند تشخیص دهند که بهترین روش برای کمک به سندرم پیش از قاعدگی شماست.

قندهای کنترل قندخون سطح پروستاگلاندین ها را کاهش می دهند که موجب تخفیف درد و گرفتگی عضلات می شوند. با این حال اگر شما قصد ندارید آنها را به طور منظم،استفاده کنید  این روش کار ساز نخواهد بود.یکی دیگر از گزینه های معمول داروهای بدون

نسخه است. به عنوان مثال، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ibuprofen و آسپیرین، داروهای ضد التهابی غیر NSAID ، می توانند به شما در از بین بردن درد با مسدود کردن سیکلوکوسیژناز کمک کنند . این باعث کاهش تولید  پروستاگلاندین ها می

شود که مواد حساسیت بیشتری نسبت به درد دارند.حقیقت این است که مسکن ها تقریباً استاندارد طلایی برای شروع دردهای پریود هستند. اما اگر به دلایلی قادر به مصرف آن ها نیستید یا نیاز به تسکین بیشتری دارید (کاملاً متوجه شوید)، برخی درمان های

دیگر برای گرفتگی قاعدگی وجود دارد که باید درباره آنها بدانید. ممکن است دستگاه‌های زیبای لیل مانند لیویا را دیده باشید که در واقع نوعی تحریک الکتریکی عصبی از طریق پوست (معروف به پوست) هستند

چه قرص هایی به درد پریود کمک می کنند؟

دو رایج ترین دارویی که برای تسکین درد پریود استفاده می شود، ضد بارداری های هورمونی و مسکن ها هستند.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

پیشگیری از بارداری هورمونی

داروهای ضد بارداری هورمونی مانند قرص های ضد بارداری ترکیبی می توانند دوره های شما را سبک تر کنند. گرفتگی قاعدگی معمولاً توسط مواد شیمیایی در رحم به نام پروستاگلاندین ایجاد می شود که باعث انقباض و فشار دادن رحم می شود. اگر بدن شما بیش از حد از این ماده شیمیایی تولید کند، می تواند این انقباضات طبیعی را شدیدتر و گاهی دردناک تر کند. پروستاگلاندین های کمتری در زمان پریودهای سبک تر ترشح می شوند که می تواند دردهای قاعدگی شما را کمتر کند.

قرص های ضد بارداری که برای دردهای پریود ارائه می کنیم عبارتند از:بهترین قرص برای کاهش درد پریود

  • لوست
  • Microgynon 30
  • اورانت
  • ریگویدون

اگر ترجیح می دهید از قرص های ضد بارداری استفاده نکنید، یا اگر برای شما مناسب نیست، انواع دیگری از قرص های ضد بارداری هورمونی وجود دارد که می تواند به درد پریود کمک کند.

داروهای ضد بارداری هورمونی جایگزین عبارتند از:

  • ایمپلنت های ضد بارداری
  • تزریقات ضد بارداری
  • IUS (سیستم داخل رحمی، که گاهی اوقات “کویل” نامیده می شود)
  • داروهای مسکن

قرص مسکن قوی برای درد پریود

 

مسکن‌ها می‌توانند مقابله با دردهای پریود را آسان‌تر کنند و مسکن‌های مختلف به روش‌های متفاوتی عمل می‌کنند. برخی از مسکن ها با تغییر نحوه واکنش بدن به درد عمل می کنند، در حالی که برخی دیگر مستقیماً سیگنال های درد ارسال شده به مغز را

مسدود می کنند. در حالی که مسکن‌ها علت اصلی درد پریود را برطرف نمی‌کنند، اما می‌توانند به سرعت تسکین دهند.

مسکن‌های بدون نسخه، مانند پاراستامول و ایبوپروفن، می‌توانند به شما در مقابله با درد خفیف پریود کمک کنند. اگر درد پریود شما واقعاً شدید است، پزشک ممکن است مسکن های قوی تری مانند مفنامیک اسید، ناپروکسن یا کدئین تجویز کند.

توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از قرص‌های زیر با پزشک مشورت کنید تا اطلاعات را تأیید کرده و برای شما عوارض جانبی نداشته باشد.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

NEXIC-M

ترکیب – قرص ترانگزامیک اسید مفنامیک اسید

 

ترانگزامیک اسید با توقف فیبرینولیز، فرآیندی که مسئول تشکیل لخته خون است، عمل می کند.

ایبوپروفن (ادویل، موترین) برای کاهش درد پریود

 

ترکیبات: تریکوفن، ایبولیت، اکتیمول-اف، آرتیجزیک

این قرص یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که با جلوگیری از تولید پروستاگلاندین ها عمل می کند.

ناپروکسن (Aleve) برای کاهش درد پریود

 

ترکیب – Naprosyn، Artagen، Movibon، Arthopan

ناپروکسن یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که برای درد، التهاب و سفتی تجویز می شود.

ناپروکسن ، مانند ایبوپروفن، بسیار موثر در نظر گرفته می شود از آنجایی که ناپروکسن می تواند تسکین شیرینی ایجاد کند که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر ضدالتهاب های بدون نسخه دارد، به ویژه برای گرفتگی هایی که در تمام طول روز ادامه دارند، مفید

است.

«معمولی نیست که برخی از بیماران به ناپروکسن پاسخ خوبی می‌دهند، در حالی که برخی دیگر پاسخ نمی‌دهند. اگر با مصرف هر نوع ناپروکسن با علائم عجیبی مانند حالت تهوع یا سرگیجه مواجه شدید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا گزینه بهتری پیدا

کنید.

استامینوفن (تیلنول) برای کاهش درد پریود

 

ترکیب – تمپتال، اولترامول، آمیدول، اولتراگین، ایندامول، کروسین استامینوفن به کاهش تب و درد خفیف تا متوسط ​​کمک می کند.

برای درمان علائم با کمترین دوز ممکن شروع کنید. “دوز بر حسب میلی گرم، نه مقدار قرص، زیرا مقدار قرص هایی که فرد مصرف می کند بستگی به میلی گرم بودن قرص دارد.” : 325 تا 500 میلی گرم. و آنها را هر 4 تا 6 ساعت یکبار مصرف کنید ، مگر اینکه به

طور خاص یک فرمول 8 ساعته مصرف کنید (پس باید 8 ساعت کامل صبر کنید قبل از اینکه شیر دیگر را بپزید).

Excedrin PM برای کاهش درد پریود

 

Excedrin PM یک داروی ترکیبی است که حاوی استامینوفن، کافئین و دیفن هیدرامین است. دیفن هیدرامین یک آنتی هیستامین است که می تواند به تسکین درد و خواب آلودگی کمک کند.

قرص ناپروکسن برای درد قاعدگی

افرادی که قاعدگی دردناکی دارند، معمولا ۱ یا ۲ روز قبل یا هنگام شروع خونریزی قاعدگی دردی را در قسمت پایین شکم، کمر یا ران احساس می‌کنند. قاعدگی دردناک به دو دسته‌ی اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود. در قاعدگی دردناک اولیه، درد ممکن است

خفیف یا شدید باشد و به طور معمول ۱۲ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد.

این دردها می‌توانند با تهوع و استفراغ، خستگی و حتی اسهال همراه باشند. دردهای قاعدگی معمولا با افزایش سن در خانم‌ها کم‌تر می‌شوند و بعد از زایمان ممکن است کاملا متوقف شوند.

قاعدگی دردناک ثانویه به دلیل اختلال در اندام‌های تولید مثل مانند آندومتریوز، فیبروم رحم یا عفونت ایجاد می‌شود. درد ناشی از قاعدگی دردناک ثانویه معمولا زودتر از چرخه‌ی قاعدگی شروع می‌شود و بیش‌تر از دردهای معمول قاعدگی ادامه دارد. درد به طور

معمول با حالت تهوع، استفراغ، خستگی یا اسهال همراه نیست.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مسکن هایی هستند که می توانند التهاب (تورم) را نیز کاهش دهند . می توانید آنها را بدون نسخه خریداری کنید ، در غیر اینصورت پزشک ممکن است مقدار بیشتری از این داروها را تجویز کند.

NSAID های رایج بدون نسخه : 

 شامل آسپرین ، ایبوپروفن و ناپروکسن است . آنها می توانند درد گرفتگی و سایر دردها را کاهش دهند . اگر آنها را قبل از شروع قاعدگی مصرف کنید ، ممکن است بتوانید از بروز برخی علائم PMS جلوگیری کنید. این داروها با تخمک گذاری تداخل ندارند.

با این حال، باید به یاد داشته باشید که این دارو هستند و بهتر است از آنها استفاده نکنید،است به پایین کمر و ران  بیاید. به نظر میرسد که میزان بالای پروستاگلاندینها (مواد هورمون مشابه با درد و التهاب) ناشی از انسداد قاعدگی است که اغلب قبل و بعد از

چند روز اول قاعدگی یک زن اتفاق میافتد. بعضی از زنان ، سردرد، حالت تهوع یا سرگیجه را تجربه می کنند. در برای بسیاری از زنان، دردهای عضلات قاعدگی بدون هیچگونه شرایط بهداشتی (مانند آندومتریوز) رخ می دهد. اما اگر در معرض گرفتگی منظم یا شدید

هستید، با مامای خود مشورت کنید تا ببینید آیا از یک مسئله بهداشتی رنج می برید که ممکن است موجب درد (مانند اندومتریوز ، بیماری التهابی لگن یا فیبروئید رحم) شود.

NSAID ها همچنین خون شما را رقیق می کنند که لخته شدن خون را کند می کند و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. (صرف نظر از اینکه این شرایط در حال حاضر برای شما مهم هستند یا نه، امتیاز بدی نیست.) با این حال، به دلیل اثرات رقیق

کنندگی خون، اگر دچار اختلالات لخته شدن خون هستید یا اگر به تازگی از این وضعیت خارج شده اید، باید مراقب باشید. دکتر کراس می گوید: جراحی یا داروهای ضد انعقاد. اگر چنین است، داروی سلکوکسیب را انتخاب کنید 

داروهای ادرار آور

درهنگام ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی آب بدن جمع میشود ، ممکن است کمی احساس اضافه  وزن کنید و در آن زمان از ماه احساس نفخ شدید کنید. پزشک شما ممکن است یک داروی ادرار آور تجویز کند ، دارویی است که به شما کمک می کند وزن اضافی

آب را از طریق روش های طبیعی کاهش دهید (با دفع بیشتر پوست).

در صورت نیاز به مصرف این نوع دارو ، پزشک احتمالاً از شما می خواهد نمک موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهید ، زیرا نمک زیاد باعث می شود آب خود را حفظ کنید.اگر داروی دیگری به ویژه NSAID مصرف می کنید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید . مصرف

همزمان NSAID و دیورتیک می تواند به کلیه ها آسیب برساند.

داروهای ضد افسردگی

بین PMS و افسردگی ارتباط وجود دارد :برای درد قاعدگی چه قرصی بخوریم

– مصرف داروهای خوراکی که در این زمینه برخی داروهای پرمصرف را میبرم: (توضیح : اسامی داروها ، صرفا جهت اطلاع است و به معنی تجویز یا توصیه نیست)

الف : داروهای ضد دل پیچه نظیر هیوسین ، دی سیکلومین ، پروپانتیلین ، بلادونا(پی.بی) ، کلیدینیوم-سی ،

خاصیت بلادونا-پی-بی و کلیدینیوم-سی اینست که مقدار کمی داروهای آرامبخش نیز توسط شرکت داروئی به ترکیبشان افزوده شده لذا مختصری آرامش مقطعی برای بیمار خواهند داشت

ب : داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی نظیر مفیک اسید ، ایبوپروفن (یا همان بروفن ، ژلوفن ، ادویل ، ) ، دیکلوفناک (ولتارن ، آلفن-ایکس.ال ، )

قرص ژلوفن برای درد قاعدگی

مصرف آنها در دوران قاعدگی می تواند سبب افزایش خون ریزی بشود. در زنان باردار، مصرف ژلوفن در سه ماهه سوم بارداری، سبب اولیگو هیدرو آمنیوس (کم شدن مایع آمنیون اطراف جنین) شده و این امر در بلوغ ریه جنین و وضعیت تنفسی او تاثیر می گذارد.

برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف این گروه داروها مثل ژلوفن،با تولد نوزاد کم وزن و زودرس ارتباط دارد، به همین جهت مصرف این داروها در دوران بارداری و به ویژه سه ماهه سوم توصیه نمی شود. در دوران شیردهی نیز مصرف این داروها با دز کم بلامانع

است.بهترین قرص برای کاهش درد پریود

اگر گرفتگی عضلات شما واقعاً بد است و متوجه شدید که برای تسکین باید مقدار زیادی داروی بدون نسخه مصرف کنید یا به نظر می‌رسد هیچ مسکنی بعد از چند ماه به دردهای پریود شما کمک نمی‌کند، «باید به پزشک خود مراجعه کنید و در مورد خود صحبت کنید.

 سلکوکسیب برای دردهای قاعدگی

عموماً راحت‌تر به درون شما وارد می‌شود – یک چیز خوب در شروع پریود، زمانی که بدن شما اغلب به مقداری TLC اضافی نیاز دارد.

به‌علاوه، اگر اختلال انعقادی دارید، سلکوکسیب تأثیرات کمتری بر عملکرد پلاکت‌ها دارد و باید برای کسانی که اختلالات انعقادی دارند در نظر گرفته شود.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.