کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران :کرایوتراپی یک روش بسیار سریع و ساده است که به عنوان یک درمان سرپایی انجام می شود و شامل نیتروژن مایع است که با تفنگ اسپری یا پنبه روی پوست اعمال می شود.

کرایو زگیل تناسلی – video

 

ویدیو بالا نحوه انجام کرایو زگیل تناسلی را نشان م دهد.

آیا زگیل تناسلی از زن به مرد منتقل می شود؟

 

این روش بسته به ضخامت و اندازه ضایعه بسیار سریع است. پوست یخ زده سفید می شود و یک تا دو دقیقه طول می کشد تا به دمای طبیعی پوست برسد – ممکن است پزشک توصیه کند این کار پس از ذوب شدن پوست تکرار شود.

در طی روزهای بعد از درمان، دلمه ایجاد می‌شود، چند هفته طول می‌کشد تا از بین برود – این روند نمی‌تواند عجله داشته باشد. بسته به پاسخ بافت تحت درمان، ممکن است جلسات پیگیری لازم باشد.

در حالی که HPV خود قابل درمان نیست، درمان‌هایی برای زگیل تناسلی وجود دارد که هدف آنها حذف زگیل و تسکین علائم است. زگیل تناسلی را می توان برداشت، اما حتی پس از برداشتن، عفونت باقی می ماند و همچنان می تواند از طریق جنسی منتقل شود

با توجه به شرایط پوستی و نتایجی که احتمالاً با درمان کرایوتراپی به دست خواهید آورد، بهترین گزینه ها برای درمان برای شما هستند.

زگیل ها توده های پوستی بی ضرری هستند که بسته به نوع آن ها از نظر ظاهری متفاوت هستند. آنها می توانند در هر جایی از بدن ایجاد شوند اما معمولاً دست ها را تحت تأثیر قرار می دهند.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث ایجاد زگیل می شود که می تواند به راحتی بین افراد در تماس نزدیک پخش شود. اگر فردی با ویروس تماس پیدا کند، می تواند لایه سطحی پوست را آلوده کرده و زگیل ایجاد کند. وجود بریدگی یا آسیب های دیگر به پوست احتمال بروز آن را افزایش می دهد.

احتمال ابتلا به زگیل در برخی افراد بیشتر از دیگران است، از جمله:

  • کودکان و جوانان
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند
  • افراد مبتلا به بیماری پوستی که بر سد پوستی تأثیر می گذارد

از آنجایی که حدود 100 گونه HPV وجود دارد، این ویروس می تواند انواع مختلفی از زگیل را ایجاد کند.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی توسط انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. عفونت های HPV معمولاً خود به خود از بین می روند. با این حال، این ممکن است سال ها طول بکشد. بنابراین، همیشه باید رابطه جنسی ایمن را برای جلوگیری از شیوع آن انجام دهید.

پس از آزمایش زگیل تناسلی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند زگیل تناسلی را با استفاده از مواد شیمیایی، جراحی لیزر، انجماد با نیتروژن مایع یا تجویز داروهای موضعی حذف کنند.

ممکن است برای از بین بردن کامل زگیل تناسلی چندین دوره درمان لازم باشد. حتی پس از برداشتن، زگیل تناسلی می تواند دوباره ایجاد شود. سرکوب سیستم ایمنی، سن بالاتر و عفونت با سویه های تهاجمی تر HPV همگی با تداوم زگیل تناسلی پس از

درمان مرتبط هستند.

انواع زگیل چیست؟

 

زگیل های معمولی (Verruca vulgaris): این زگیل ها معمولا در انگشتان دست و پا ظاهر می شوند. زگیل‌های معمولی بافتی خشن دارند و در قسمت بالایی با ته مایل به خاکستری گرد هستند.

انواع زگیل ها

زگیل کف پا:

اگر در کف پای خود زگیل دارید، زگیل کف پا یا زگیل موزاییکی دارید. چیزی که این زگیل ها را متفاوت می کند رشد آنها در پوست شماست. این زگیل‌ها می‌توانند مانند سوراخی در پای شما به نظر برسند که با لایه‌ای از پوست سخت احاطه شده است و ممکن است هنگام راه رفتن آسیب ببینند.

زگیل صاف:

اگر روی صورت یا بازوهای خود زگیل دارید، احتمالاً زگیل صاف است. این زگیل ها به راحتی قابل مشاهده نیستند و بسیار کوچکتر هستند. زگیل های صاف ظاهر صاف تری دارند و ممکن است صورتی یا زرد به نظر برسند.

زگیل های رشته ای:

گاهی اوقات زگیل ها می توانند در اطراف دهان، بینی یا نزدیک گردن شما رشد کنند. این زگیل ها شبیه یک فلپ پوست هستند و معمولاً همرنگ پوست شما هستند.

زگیل‌های اطراف زبان:

زگیل‌هایی که در زیر ناخن‌های دست و پا رشد می‌کنند، زگیل اطراف زبانه نامیده می‌شوند و می‌توانند بسیار دردناک باشند. زگیل های اطراف زبان می توانند بر رشد ناخن تأثیر بگذارند.

زگیل تناسلی:

زگیل هایی که از طریق جنسی منتقل می شوند زگیل تناسلی نامیده می شوند. این زگیل ها هم در زنان و هم در مردان به صورت زائده های گوشتی از بافت های مرطوب اندام تناسلی ظاهر می شوند.

 

چه چیزی باعث زگیل تناسلی می شود؟

 

زگیل یک عفونت ویروسی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند از طریق تماس جنسی منتقل شوند . بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت در سال 2017، شیوع جهانی HPV در بین زنان 11.7

درصد بوده است. کشورهای جنوب صحرای آفریقا دارای بالاترین میزان شیوع (24%) و پس از آن آمریکای لاتین و کارائیب (16.1%) هستند. در سرتاسر جهان، مردان شیوع بالایی از HPV (21 درصد) نسبت به زنان دارند.

علائم و نشانه های زگیل معمولی عبارتند از:

  • ظاهر برجستگی های کوچک و خشن
  • آنها می توانند همرنگ پوست شما یا تیره تر باشند.
  • بافت خشن
  • وجود لکه های سیاه روی زگیل که رگ های خونی لخته شده هستند

زگیل ها مسری هستند. اگرچه آنها می توانند خود به خود ناپدید شوند، این روند ممکن است چندین هفته یا ماه یا حتی سال ها طول بکشد. اگر می خواهید محلول سریع تری داشته باشید یا متوجه خونریزی یا چرک شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

نیتروژن مایع حالت مایع نیتروژن گازی است که 78 درصد از هوایی که ما تنفس می کنیم را اشغال می کند. نیتروژن مایع بسیار سرد است و نقطه جوش آن 196 درجه سانتی‌متر است.

این ماده به راحتی در فلاسک های مخصوص ذخیره و حمل می شود و به یک عامل انجماد موضعی بسیار موثر برای درمان های پزشکی مبتنی بر سرما درمانی تبدیل می شود.

بسیاری از مردم HPV را به سرطان مرتبط می‌کنند، اما انواع HPV که باعث زگیل تناسلی می‌شوند (معمولاً نوع 6 و 11)، معمولاً کم خطر در نظر گرفته می‌شوند.

این مهم است که بدانیم HPV همیشه منجر به سرطان نمی شود، اما باید بر اهمیت آزمایش پاپ اسمیر منظم برای همه افرادی که در معرض HPV قرار دارند، به ویژه آنهایی که به انواع پرخطر آلوده هستند، تاکید کنیم. این شامل تست پاپ اسمیر مقعدی برای هر کسی است که رابطه جنسی مقعدی پذیرا دارد.

اگر مایل به انجام آزمایش HPV هستید یا هر گونه نگرانی در مورد سلامت جنسی دارید، می توانید یک قرار ملاقات برای مشاوره با ما رزرو کنید. 09387812589

بیشتر زگیل‌های تناسلی توسط نوع 6 و 11 ایجاد می‌شوند که خطر سرطانزایی پایینی دارند.

هیچ نقشی برای آزمایش HPV پرخطر زگیل تناسلی وجود ندارد.

انتخاب درمان با تجربه پزشک و انتخاب بیمار هدایت می شود.

در ارائه درمان به موارد زیر توجه کنید:

  • هدف از درمان حذف زگیل های مشهود بالینی است.
  • هیچ درمانی برای ریشه کنی HPV نشان داده نشده است.
  • همه روش های درمانی با میزان عود بالایی همراه هستند
  • در برخی موارد، زگیل تناسلی ممکن است خود به خود پسرفت کند، اما این ممکن است چند سال طول بکشد
  • فقط کرایوتراپی زگیل های داخل گوشتی
  • زگیل گردن نیاز به ارجاع به کولپوسکوپی دارد
  • اورتروسکوپی قبل از درمان زگیل های عود کننده گوشتی و پروکتوسکوپی قبل از درمان زگیل های دور مقعدی اندیکاسیون دارد.
  • بررسی تخصصی در مورد HIV مثبت با زگیل مقعدی را در نظر بگیرید
  • زگیل های داخلی رکتوم و واژن ممکن است پس از درمان زگیل های خارجی خود به خود برطرف شوند
  • پس از درمان زگیل های خارجی، زگیل های داخلی را برای رفع یا تعیین درمان بیشتر بررسی کنید

چگونه بفهمم زگیل تناسلی دارم؟

 

زگیل تناسلی مانند برجستگی‌های کوچک ظاهر می‌شود و مانند زگیل‌ها و وروکاس‌هایی که در نقاط دیگر بدن یافت می‌شوند، می‌توانند به صورت خوشه‌ای، برجسته، صاف یا نقطه‌گذاری در اطراف ناحیه آلوده باشند. یک راه برای فهمیدن اینکه مشکل دارید، ابتدا تشخیص آن است. اغلب افراد از نظر بصری متوجه تفاوت می شوند. بیشتر اوقات زگیل تناسلی بدون درد است.

با این حال، ممکن است احساس کنید که ناحیه خارش یا گرم است. برخی حتی ممکن است متوجه خونریزی شوند. هر گونه تغییری باعث نگرانی می شود و ما به شما توصیه می کنیم از یک متخصص پزشکی تأییدیه بگیرید.

زگیل تناسلی را می توان روی یا نزدیک آن یافت

  • ولووا
  • واژن
  • دهانه رحم
  • آلت تناسلی
  • کیسه بیضه
  • مقعد

اگر هر یک از علائم بالا را دارید، نگران HPV هستید یا می خواهید یک چکاپ سلامت جنسی را رزرو کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید .

متأسفانه، هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد . با این حال، نگران نباشید، زیرا، خوشبختانه، برخی از علائم HPV را می توان با موفقیت درمان کرد.  ما با دکتر وین کاترل ، پزشک عمومی که متخصص در درمان عفونت های مقاربتی است ، صحبت کردیم تا

در مورد زگیل های ناشی از HPV و اینکه چگونه کرایوتراپی می تواند آنها را حذف کند، صحبت کردیم.

آنها را می توان با کرم ها و پمادهای تجویز شده، انجماد، سوزاندن یا برداشتن جراحی درمان کرد. اگرچه درمان همیشه جواب نمی دهد، اما برای اکثر افراد، ویروس در نهایت به لطف سیستم ایمنی بدن خود به خود از بین می رود. اگر نگران این هستید که شما یا

همسرتان زگیل تناسلی دارید، باید از رابطه جنسی خودداری کنید، سیگار نکشید و از پزشک عمومی خود راهنمایی بخواهید.

چگونه می توانم از بروز زگیل جلوگیری کنم؟

شما نمی توانید از زگیل جلوگیری کنید، اما همیشه می توانید اقدامات احتیاطی را برای کاهش احتمال ابتلا به زگیل دنبال کنید. اینجا نکاتی وجود دارد:

  • دست های خود را مرتب بشویید.
  • از جویدن ناخن یا کوتیکول خودداری کنید.
  • مراقب باشید وسایل شخصی مانند حوله و کفش را به اشتراک نگذارید.
  • پوست خود را مرطوب و بدون بریدگی نگه دارید.
  • همیشه پاهای خود را در مکان های عمومی مانند دوش های عمومی یا اتاق های رختکن پوشانده باشید.
  • از شانه کردن، تراشیدن، کوتاه کردن یا برس زدن موهای خود در جایی که زگیل وجود دارد خودداری کنید.

زگیل ها توسط ویروس HPV ایجاد می شوند و می توانند در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، اندام ها، کف پا و اندام تناسلی ظاهر شوند. اگرچه ممکن است پس از مدتی خود به خود از بین بروند، اما مسری هستند و ممکن است زگیل های دیگری را در بدن ایجاد کنند، بنابراین بهتر است آنها را بردارید. پاسخ به سوال “چگونه از شر زگیل خلاص شویم؟” در استفاده از پمادهای دارویی، روش های جراحی، یا درمان های خانگی نهفته است. شواهد حکایتی از استفاده از سیر، لیمو، روغن کرچک، نوار چسب، روغن پونه کوهی، و روغن درخت چای، در میان سایر روش ها حمایت می کند. درمان‌های خانگی بی‌خطر تلقی می‌شوند، اما همه آن‌ها برای زگیل‌های موجود در ناحیه صورت یا ناحیه تناسلی توصیه نمی‌شوند. اگر زگیلی دارید که خونریزی دارد یا پر از چرک است، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

کرایوتراپی زگیل تناسلی چيست؟

کرایوتراپی زمانی است که از یک ماده بسیار سرد (نیتروژن مایع) برای منجمد کردن ضایعات از جمله زگیل تناسلی استفاده می کنیم .

کرایوتراپی معمولاً در صورتی استفاده می‌شود که درمان با اسید سالیسیلیک زگیل را از بین نبرده باشد یا درمان سریع مورد نظر باشد.

کرایوتراپی معمولا از شر زگیل خلاص می شود. ممکن است دو یا چند درمان مورد نیاز باشد.

  • درمان سریع 10 دقیقه ای
  • حذف بسیار موثر ضایعات پوستی
  • بدون نیاز به جای زخم یا بی حسی
  • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

کرایو زگیل تناسلی

آیا درمان موثری است؟

بله، من به عنوان مشاوره پزشکی زنان  کرایوتراپی را به عنوان اولین درمان زگیل تناسلی توصیه می کنم . بسیار موثر است با این حال، ویروس می تواند در زیر پوست باقی بماند، بنابراین عود آن شایع است. با این حال، با گذشت زمان و درمان منظم،

میزان ویروس را در منطقه کاهش می دهد و درمان موفقیت آمیزتر و بیشتر می شود.

کرایوتراپی برای زگیل تناسلی بسیار شبیه درمانی است که برای زگیل هایی که در نقاط دیگر بدن یافت می شوند انجام می دهیم. درمان کرایوتراپی شامل پاشیدن نیتروژن مایع روی ناحیه آسیب دیده برای یخ زدن زگیل ها است. اغلب تا سه برنامه در هر بازدید

مورد نیاز است.

این درمان 90% درصد موفقیت دارد، اما درک این نکته مهم است که درمان های مکرر به طور کلی مورد نیاز است، زیرا ویروس HPV که باعث زگیل می شود می تواند بسیار پایدار باشد.

نیتروژن مایع روی زگیل های قابل مشاهده در فواصل هفتگی اعمال می شود تا زمانی که برطرف شوند. زگیل ها را معمولاً می توان با دو سیکل ذوب یخ 15 تا 30 ثانیه ای درمان کرد.

کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی شامل چه مواردی است؟

اگر تاول پاره شد، محل را تمیز کنید تا از انتشار ویروس زگیل جلوگیری کنید. از تماس با مایع، که ممکن است حاوی ویروس زگیل باشد، خودداری کنید.

تاول در چند روز آینده خشک می شود و ممکن است زگیل از بین برود.

ممکن است برای از بین بردن زگیل به چندین درمان نیاز باشد.

اگر با دقت انجام شود، کرایوتراپی خطر کمی برای ایجاد اسکار دارد.

محصولات بدون نسخه برای انجماد زگیل وجود دارد. این محصولات قدرت کمتری نسبت به نیتروژن مایع دارند. آنها ممکن است برای برخی از زگیل ها موثر باشند، اما ممکن است بهتر باشد که پزشکتان زگیل ها را منجمد کند.

کرایوتراپی با پاشیدن نیتروژن مایع روی زگیل ها که بسیار سرد است، منجمد می کند. ممکن است برای از بین رفتن زگیل تا ۴ تا ۶ جلسه کرایوتراپی، با فاصله چند هفته، نیاز باشد – معمولاً چند هفته پس از آخرین جلسه شما. انجماد و ذوب مکرر زگیل در نهایت بافت را از بین می برد، اگرچه نتایج متفاوت است.

کرایوتراپی برای جوانان یا کسانی که گردش خون ضعیفی دارند مناسب نیست. عوارض جانبی عبارتند از:

  • ایجاد تاول در پوست نزدیک زگیل
  • درد در طول درمان
  • جای زخم – این یک خطر کوچک است

در برخی موارد، پزشک عمومی شما ممکن است ترکیب داروی سالیسیلیک اسید و سرما درمانی را پیشنهاد دهد.

 

مراکز درمان زگیل تناسلی در غرب تهران

 

برای از بین بردن زگیل، هر یک از این درمان های خانگی را امتحان کنید. اگر می خواهید زگیل را از نظر پزشکی از بین ببرید، می توانید از محصولات بدون نسخه، به ویژه آنهایی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند، استفاده کنید. همچنین بسیاری از درمان های

پزشکی مانند لیزر درمانی، الکتروکوتر، ایمونوتراپی و همچنین جراحی وجود دارد. در زیر چند نکته برای جلوگیری از عود زگیل ذکر شده است.

حذف زگیل با کرایوتراپی روشی برای از بین بردن زگیل شما با انجماد آن با نیتروژن مایع است.

بخش اول معاینه کل ناحیه برای تشخیص و تایید اینکه آیا واقعاً زگیل هستند یا خیر. این روش به خودی خود سریع است و معمولاً در عرض یک یا دو دقیقه انجام می شود، اما این به تعداد زگیل های موجود، محل و اندازه آن بستگی دارد. انجماد کوتاه مدت تا 10

ثانیه انجام می دهیم و سپس اجازه می دهیم ضایعات ذوب شوند .

داروهایی که می توانند به صورت موضعی برای زگیل تناسلی توسط بیماران استفاده شوند عبارتند از:

  • کرم ایمیکیمود
  • محلول یا ژل پودوفیلوکس
  • پماد سینکاتچین

عوارض جانبی استفاده از داروهای موضعی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • قرمزی یا تورم در ناحیه اعمال.
  • پوسته پوسته شدن یا گال
  • خارش
  • یک احساس سوزش
  • سرما درمانی

عوارض بعد از جراحی لیزر می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد
  • جای زخم
  • تحریک
  • درد
  • زمان نقاهت بعد از جراحی لیزر حدود 4 هفته است.

مرکز درمان زگیل تناسلی غرب تهران

دکتر متخصص زگیل تناسلی زنان در تهران

 

اگر زگیل ضخیم باشد و نیاز به انجماد زیاد یا مکرر داشته باشد، اعصاب اطراف زگیل ممکن است آسیب ببینند، ممکن است جای زخم ایجاد شود و بهبودی پوست ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

کرایوتراپی می تواند باعث قرمزی، تاول، درد یا حساسیت شود. بهبودی ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. کرایوتراپی همچنین می تواند باعث تغییر رنگ پوست در جایی که تحت درمان بوده اید، شود.

بسته به اندازه و تحمل بیمار، می توانیم همان ضایعه را تا سه بار در یک جلسه درمان کنیم. ممکن است کمی دردناک باشد، بنابراین تصمیم می‌گیریم چقدر می‌توان در یک جلسه انجام داد. توصیه می کنم به محض بهبودی پوست (هفت تا 10 روز) برای درمان های بعدی مراجعه کنید. اگر فاصله زمانی طولانی تری بین درمان ها بگذارید، همیشه فقط چند میلی متر بالای ضایعه را درمان می کنید. اگر به طور مکرر عقب نشینی می کنید و در ابتدا به شدت درمان می کنید، شانس بیشتری برای از بین بردن زگیل دارید.

  • نوک نازل تفنگ اسپری حدود 1 سانتی متر از محل درمان نگه داشته می شود و نیتروژن مایع روی ضایعه اسپری می شود تا زمانی که هاله یخی 2-3 میلی متری در اطراف زگیل تشکیل شود.
  • عوارض جانبی می تواند شامل خطر کمی ترس، هیپو یا هیپرپیگمانتاسیون باشد و باید قبل از درمان در مورد آنها صحبت شود.
  • از کرایوتراپی در نواحی بزرگ و به ویژه کرایوتراپی محیطی آلت تناسلی خودداری کنید
  • بیماران ممکن است درد و یا تاول در محل انجماد را تجربه کنند.
  • محلول نمک ضعیف یک شستشوی موثر پوست پس از کرایوتراپی است
  • بیماران ممکن است از بی دردی ساده بهره مند شوند
  • میزان اثربخشی حدود 70 درصد و میزان عود حدود 30 درصد

کرایوتراپی شامل انجماد زگیل با استفاده از یک ماده بسیار سرد (معمولاً نیتروژن مایع) است. کرایوتراپی یک درمان استاندارد برای زگیل است و می تواند در مطب پزشک انجام شود. استفاده از نیتروژن مایع معمولا کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

پزشک ممکن است قبل از استفاده از نیتروژن مایع، زگیل را با یک چاقوی کوچک کوتاه کند.

کرایوتراپی ممکن است ناراحت کننده باشد. یک بی حس کننده موضعی بی حس کننده معمولاً مورد نیاز نیست، اما ممکن است در برخی موارد استفاده شود.

پزشک شما نیتروژن مایع را با استفاده از پروب یا سواب پنبه ای روی زگیل اعمال می کند. همچنین می توان نیتروژن مایع را مستقیماً روی زگیل اسپری کرد.

تشخیص و درمان زگیل تناسلی

 

تشخیص و درمان زگیل تناسلی

ظاهر معمولی رشد پاپیلوماتوز در ناحیه تناسلی شامل دهانه رحم و رکتوم

چگونه بفهمم زگیل تناسلی دارم؟

زگیل تناسلی مانند برجستگی‌های کوچک ظاهر می‌شود و مانند زگیل‌ها و وروکاس‌هایی که در نقاط دیگر بدن یافت می‌شوند، می‌توانند به صورت خوشه‌ای، برجسته، صاف یا نقطه‌گذاری در اطراف ناحیه آلوده باشند. یک راه برای فهمیدن اینکه مشکل دارید، ابتدا تشخیص آن است. اغلب افراد از نظر بصری متوجه تفاوت می شوند. بیشتر اوقات زگیل تناسلی بدون درد است.

با این حال، ممکن است احساس کنید که ناحیه خارش یا گرم است. برخی حتی ممکن است متوجه خونریزی شوند. هر گونه تغییری باعث نگرانی می شود و ما به شما توصیه می کنیم از یک متخصص پزشکی تأییدیه بگیرید.

هیستوپاتولوژیک

به طور معمول نشان داده نمی شود.

اندیکاسیون های بیوپسی ممکن است شامل موارد زیر باشد

  • ظاهر غیر معمول
  • در افراد HIV مثبت
  • زگیل های رنگدانه شده
  • پاسخ ضعیف به درمان
  • تشخیص نامشخص

نکات زیر باید رعایت شود:

درمان زگیل تناسلی برای از بین بردن زگیل تناسلی استفاده می شود، اما حتی پس از درمان یا در طول درمان، زگیل ها ممکن است دوباره ظاهر شوند و نیاز به درمان بیشتری داشته باشند.

هشدار:

درمان های بدون نسخه برای رفع زگیل برای درمان یا از بین بردن زگیل تناسلی طراحی نشده اند و نباید از آنها استفاده شود.

چه زمانی باید درمان زگیل تناسلی پس از مواجهه را شروع کنم؟

چگونه می توانم مطمئن شوم که درمان برای زگیل تناسلی موثر بوده است؟

درمان‌های حذف زگیل تناسلی گاهی اوقات نیاز به تکرار دارند تا به طور کامل از بین بروند

روی زگیل ها، یا حذف زگیل های جدیدی که ظاهر شده اند. زمانی که زگیل ها برداشته شده اند، پزشک به شما اطلاع می دهد و می توانید درمان را متوقف کنید.

پس از برداشتن زگیل تناسلی، به طور دوره ای ناحیه ای را که زگیل تناسلی در آن قرار دارد بررسی کنید تا مطمئن شوید که عود نکرده و نیاز به درمان بیشتری دارد. همچنین می‌توانید قرار ملاقات‌هایی را با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود برای بررسی

برنامه‌ریزی کنید – به‌خصوص اگر زگیل‌های داخلی داشته‌اید یا در محلی از بدن شما هستند که نمی‌توانید خودتان آن را بررسی کنید.

هزینه کرایو زگیل تناسلی

 

یکی از دلایلی که مردم به سمت پماد ها و روش های دارویی جذب می شوند، هزینه درمان زگیل با کرایو می باشد. درست که کمی هزینه بیشتری دارد ولی در عوض جواب آن قطعی است. جهت اطلاع از هزینه دقیق باید زائده ها حتما معاینه شوند و شرایط آنها سنجیده شود. در مواردی حتی ممکن است پزشک راه دیگری را برای درمان پیشنهاد کند.

در این درمان رایج، از نیتروژن مایع برای انجماد زگیل تناسلی استفاده می شود. نیتروژن مایع باعث ایجاد تاول در اطراف زگیل می شود و در نهایت باعث ریزش آن می شود و تاول بهبود می یابد.

کرایوتراپی به راحتی در ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی / کلینیک های سلامت جنسی انجام می شود. این سریع و موثر است، اگرچه ممکن است چندین درمان برای انجماد موثر زگیل(های تناسلی) مورد نیاز باشد.

هزینه کرایو زگیل تناسلی

  • ماهیت عفونت
  • HPV بسیار شایع است. بیشتر افراد در طول زندگی جنسی خود به انواع دستگاه تناسلی مبتلا می شوند
  • اکثر افراد آلوده بدون علامت هستند و فقط تعداد بسیار کمی از آنها زگیل های قابل مشاهده را ایجاد می کنند
  • انواع انکوژنیک (بیشتر 16 و 18) HPV به ندرت باعث ایجاد زگیل تناسلی قابل مشاهده می شود.
  • عفونت HPV اغلب در غیاب زگیل تناسلی وجود دارد
  • تشخیص بالینی عفونت HPV تحت بالینی غیرممکن است.
  • عوارض جانبی درمان و مدیریت آنها.
  • اگر پودوفیلوتوکسین استفاده شده است، در صورت بروز واکنش شدید در اثر درمان، بر نیاز به بازگشت فوری تاکید کنید

پیگیری : کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

ارزیابی بالینی در یک هفته، برای ارزیابی پاسخ به درمان، و درمان مجدد در صورت لزوم.کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

زنان مبتلا به زگیل تناسلی یا شرکای زن بیماران مبتلا به زگیل تناسلی باید تشویق شوند که به طور منظم پاپ اسمیر دهند.

نوشته های مرتبط

سایر روش های درمانی

Cryotherapy genital warts

ارجاع برای برداشتن جراحی، الکتروسرجری یا لیزر درمانی باید برای موارد زیر در نظر گرفته شود:

  • زگیل مقاوم به درمان استاندارد
  • زگیل های گسترده
  • زگیل در مکان های خاص، به عنوان مثال، زگیل های رکتوم که پس از درمان و رفع زگیل های خارجی برطرف نشده اند.

درمان در بارداری

  • زگیل ممکن است در بارداری بدتر شود و پس از زایمان برطرف شود
  • کرایوتراپی بهترین روش درمانی است
  • مدیریت زگیل های واژن در زمان زایمان باید با متخصص زنان و زایمان در میان گذاشته شود

 »» ترمیم پرده بکارت

مراقبت بعد از کرایو زگیل تناسلی

 

ممکن است لازم باشد چند روز قبل از عمل زگیل خود را در خانه درمان کنید:

زگیل خود را با آب و صابون تمیز کنید.

ژل اسید سالیسیلیک 17 درصد را روی زگیل خود بمالید. در عوض می توانید روی زگیل را با پد اسید سالیسیلیک 40 درصد که کمی بزرگتر از زگیل بریده شده است بپوشانید.

بگذارید پد یا ژل روی زگیل تا 24 ساعت بماند. اگر پد در طول روز جدا شد، می‌توانید ناحیه را بدون پوشش رها کنید. ممکن است ارائه دهنده شما به شما بگوید که پد را فقط در شب روشن نگه دارید.

در طول حذف زگیل با کرایوتراپی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما هر گونه پوست مرده روی زگیل شما را از بین می برد.

سپس از یک سواب پنبه ای، اسپری یا کرایوپروب (دستگاه بلند و نوک تیز) استفاده می کند تا نیتروژن مایع را روی زگیل شما بمالد. ممکن است 60 ثانیه طول بکشد تا زگیل منجمد شود.

سپس به بافت یخ زده اجازه داده می شود تا ذوب شود.

ممکن است ارائه دهنده شما پس از چند دقیقه دوباره نیتروژن مایع را اعمال کند.

ما داروی بدون نسخه را برای زگیل تناسلی توصیه نمی کنیم، و درمان های کرایو در داروخانه نباید روی یا نزدیک اندام تناسلی استفاده شود. علاوه بر این، درمان های کرایو بدون نسخه برای زگیل تناسلی طراحی نشده اند.

مراقبت های بعد از کرایو زگیل تناسلی

اغلب این مورد پیش می‌آید که درمان‌های بدون نسخه مانند کرم‌ها و مایعات ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا زگیل را درمان کند. بنابراین، بهترین کار این است که به دنبال درمان پزشکی برای جلوگیری از گسترش و انتقال زگیل باشید.خوشبختانه، اگر

درد وجود داشته باشد ، معمولاً پس از درمان به سرعت فروکش می کند . بنابراین، مراقبت خاصی لازم نیست، اگرچه توصیه می‌کنم اگر کمی دردناک است، حمام سیتز را انجام دهید ، زیرا می‌تواند برای بهبودی نیز مفید باشد .

آنها معمولاً به صورت موضعی پخش می شوند و بسته به جایی که هستند، می توانند کاملاً مشکل ساز باشند (مقعد، واژن، داخل مجرای ادرار و غیره). در حالی که ضایعات وجود دارند، ناخوشایند هستند و می توانند به راحتی از طریق تماس جنسی منتقل

شوند .

همچنین این احتمال وجود دارد که HPV پرخطر در این ناحیه نیز وجود داشته باشد، که اگر درمان نشود ، می تواند به سرطان تبدیل شود . برخی از افراد پس از 18 تا 24 ماه ویروس را به طور طبیعی پاک می کنند، اما این امر چندان رایج نیست زیرا بیشتر افراد

به مدت طولانی از رابطه جنسی خودداری نمی کنند و می توانند انواع جدیدی را پیدا کرده و مجدداً آلوده شوند.

مهمترین چیز این است که واکسینه شوید. این باعث کاهش خطر ابتلا به سویه های جدید می شود. کاندوم کمک می کند تا کمی در برابر عفونت با HPV/GW محافظت کند، اما نه به طور کامل. از اصلاح، اپیلاسیون و غیره در منطقه خودداری کنید. کرایوتراپی

زگیل تناسلی در تهران

فریز زگیل تناسلی غرب تهران

به یاد داشته باشید که زگیل تناسلی توسط HPV ایجاد می شود. بنابراین، درمان زگیل تناسلی همیشه علت را درمان نمی کند.

 شما مدتی بین درمان و مسری نبودن فاصله خواهید داشت. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، می گوییم شش ماه پس از پایان درمان ها، و اگر زگیل ها عود نکردند، باید خود را بدون زگیل بدانید و بنابراین نمی توانید زگیل را به فرد دیگری منتقل کنید.

بنابراین، حتما این مراحل را برای جلوگیری از گسترش زگیل، HPV و هر گونه عفونت جنسی دیگر دنبال کنید:

  • هر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم استفاده کنید
  • اسباب بازی های جنسی را به اشتراک نگذارید
  • اگر زگیل تناسلی دارید از رابطه جنسی خودداری کنید
  • تعداد شرکای جنسی خود را محدود کنید
  • ارتباط باز با شرکای جنسی خود را حفظ کنید
  • حداقل سالیانه معاینات سلامت جنسی را انجام دهید (یا اگر چندین شریک یا علائم دارید، بیشتر اوقات)

ما داروی بدون نسخه را برای زگیل تناسلی توصیه نمی کنیم و کرایو درمانی در داروخانه نباید روی یا نزدیک اندام تناسلی استفاده شود. علاوه بر این، درمان های کرایو بدون نسخه برای زگیل تناسلی طراحی نشده اند.

معمولاً درمان‌های بدون نسخه مانند کرم‌ها و مایعات برای درمان زگیل‌ها بیشتر طول می‌کشد. بنابراین، بهترین کار این است که به دنبال درمان پزشکی برای جلوگیری از گسترش و انتقال زگیل باشید.

حتی اگر زگیل تناسلی دارید یا زگیل تناسلی دارید که پزشک آنها را برداشته است، بعید است که به همه انواع HPV آلوده شده باشید. این واکسن در برابر سویه‌های HPV که تاکنون مبتلا نشده‌اید، از جمله آنهایی که باعث سرطان می‌شوند، محافظت می‌کند. دریافت واکسن HPV، حتی پس از قرار گرفتن در معرض یا عفونت همچنان مفید است.

اگر زگیل تناسلی ایجاد شود، مهم است که درمان آن را در اسرع وقت آغاز کنید.

 

برای درمان زگیل تناسلی به کجا مراجعه کنم؟

 

درمان زگیل تناسلی را می توان در کلینیک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا کلینیک های سلامت جنسی/STI ارائه کرد. این مکان ها همچنین می توانند واکسن HPV را تجویز کنند.

آیا می توانم در طول و/یا بعد از درمان زگیل تناسلی رابطه جنسی داشته باشم؟

در حین انجام درمان برای از بین بردن زگیل تناسلی، مهم است که از رابطه جنسی خودداری کنید تا این ناحیه زمان داشته باشد تا به درستی بهبود یابد. در مورد اینکه چه زمانی می توانید فعالیت جنسی را از سر بگیرید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

درمان با نیتروژن مایع معمولاً جای زخم باقی نمی گذارد. ناحیه تحت درمان ممکن است رنگ روشن تری داشته باشد و چند ماه طول بکشد تا به حالت عادی برگردد. اگر زگیل در اطراف ناخن باشد، ممکن است تغییراتی در ناخن (مانند شیارها) ایجاد شود، اما این

تغییرات معمولاً دائمی نیستند.

اکثر زگیل ها باید چندین بار درمان شوند و بین درمان ها بین 4 تا 6 هفته صبر کنید. تعداد درمان ها به اندازه زگیل و میزان پاسخگویی زگیل به درمان بستگی داردکرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

ممکن است از شما خواسته شود که از یک دارو بین درمان استفاده کنید. ممکن است دارو را بدون نسخه خریداری کنید یا ممکن است نیاز به نسخه داشته باشید. استفاده از آن برای بهبود اثربخشی درمان ها مهم است. دارو ممکن است پوست را تحریک کند.

قبل از استفاده از دارو صبر کنید تا تحریک ناشی از نیتروژن مایع برطرف شود.

اکثر زگیل ها با درمان نیتروژن مایع بهبود یافته و ناپدید می شوند. برای برخی از بیماران ممکن است آنقدر مفید نباشد. در تعداد بسیار کمی از بیماران، زگیل ممکن است بزرگتر شود یا حلقه ای از زگیل های کوچکتر در اطراف زگیل درمان شده ایجاد شود.

چه باید کرد

شستن ناحیه ای که تحت درمان نیتروژن مایع قرار گرفته است

ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید. تاول را نشکنید. هر روز آن را با آب و صابون بشویید. خوب خشک کنید و روی آن را با Band-Aid® بپوشانید.

وقتی تاول پاره شد، هر روز محل را با آب و صابون بشویید. از پماد آنتی بیوتیکی مانند پلی اسپورین استفاده کنید و ناحیه را با یک Band-Aid بپوشانید.

در صورت نیاز برای درد استامینوفن (Tylenol®) یا ایبوپروفن (Advil® یا Motrin®) بدهید. برای دانستن دوز مناسب برای کودک خود، برچسب را بخوانید. آسپرین ندهید.

چند روز بعد از کرایو زگیل می افتد

 

عوارض کرایوتراپی عبارتند از:

  • درد
  • سوزش خفیف
  • تورم ناحیه
  • جراحی لیزر:

در این درمان، لیزر توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای سوزاندن زگیل تناسلی استفاده می شود. برای به حداقل رساندن هر گونه ناراحتی، از قبل بیهوشی موضعی یا عمومی تجویز می شود.

جراحی لیزری اغلب زمانی استفاده می‌شود که زگیل تناسلی به سایر اشکال درمان پاسخ نمی‌دهد، دسترسی به زگیل‌ها دشوار است یا زگیل‌های تناسلی زیادی وجود دارد که باید برداشته شوند.

پس از انجام کرایو تقریبا بیمار به 2 هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد تا زگیل کاملا برطرف شود. اگر پس از گذشت 2 الی 3 روز کمی درد داشتید، کاملا طبیعی است. در اکثر موارد روی جای زگیل تاول می زند یا ممکن است یک زخم کوچک ظاهر شود. اگر تاول سر

باز کرد و کمی خو آبه از آن خارج شد، محل زخم را کاملا تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

چند روز بعد از کرایو زگیل می افتد؟

روز درمان پیش از اینکه به کلینیک مراجعه کنید، با کرم موبر تمام موهای زائد خود را از بین ببرید. از تیغ یا ژیلت استفاده نکنید. چرا که باعث پخش شدن ویروس زگیل به دیگر قسمت های بدن می شود. کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

اما نگران نباشید زیرا پس از گذشت چند روز زخم و تاول از بین می روند.

  • هر 12 ساعت از پمادهای التیام دهنده برای زخم استفاده شود.
  • دوش گرفتن، حمام کردن و شستن زگیل ها پس از کرایو درمانی مشکلی ندارد.
  • تا بهبودی کامل سعی کنید رابطه جنسی خود را کم کرده و از کاندوم استفاده کنید.
  • با گذشت یک هفته از انجام کرایو زائده ها خودشان می ریزند پس از کندن آنها خودداری کنید.
  • به منظور اطمینان خاطر از تیغ یا ژیلت برای اصلاح استفاده نکنید.
  • زائده های زگیل را لمس نکنید زیرا امکان منتشر شدن ویروس تا از بین نرفتن آنها ممکن است وجود داشته باشد.کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

رابطه بعد از فریز زگیل تناسلی

 

آیا زگیل تناسلی بعد از انجماد مسری است؟

بله، شما مدتی بین درمان و مسری نبودن فاصله خواهید داشت. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، می گوییم شش ماه پس از پایان درمان ها، و اگر زگیل ها عود نکردند، باید خود را بدون زگیل بدانید و بنابراین نمی توانید زگیل را به فرد دیگری منتقل

کنید.کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

اکثر زگیل ها به 1 تا 4 درمان نیاز دارند که بین هر درمان 1 تا 3 هفته فاصله است.

سوالات متداول

آیا زگیل مسری است؟

آره. تحقیقات نشان می دهد که زگیل می تواند به راحتی از طریق تماس پوست به پوست پخش شود. با این حال، همه سویه های HPV مسری نیستند و همه به یک شکل به HPV واکنش نشان نمی دهند.

آیا زگیل از یک قسمت بدن من به قسمت دیگر منتقل می شود؟

بله، زگیل ها می توانند از یک قسمت بدن به قسمت دیگر سرایت کنند. به طور مکرر به زگیل های خود دست نزنید و پس از درمان زگیل دست های خود را کاملا بشویید.

چرا برخی زگیل ها دارای نقاط سیاه هستند؟

لکه های سیاه روی زگیل رگ های خونی هستند که اکسیژن را به آن ها می رسانند.

زگیل درمان نشده چقدر طول می کشد؟

در صورت عدم درمان، زگیل می تواند یک یا دو سال باقی بماند. در حالی که بدن شما با عفونت ویروسی که باعث زگیل می شود مبارزه می کند، باید به خاطر داشته باشید که آنها را نگیرید زیرا می تواند به سایر قسمت های بدن شما سرایت کند.

چگونه بفهمم چه زمانی درمان زگیل را متوقف کنم؟

هنگامی که زگیل می افتد و سطح پوست شبیه بافت و ظاهر پوست اطراف می شود، می توانید درمان را متوقف کنید.

اگر زگیل خونریزی کند چه اتفاقی می افتد؟

اگر زگیل خونریزی کرد یا چرک از آن خارج شد، باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

آیا لاک شفاف از شر زگیل خلاص می شود؟

شواهد حکایتی ادعا می کنند که لاک ناخن شفاف ممکن است هوای زگیل را قطع کند و در نهایت آنها را از بین ببرد. با این حال، این یک روش علمی اثبات شده نیست.

آیا زگیل می تواند سرطانی شود؟

نه، زگیل هرگز سرطانی نمی شود. با این حال، ظاهر غیر طبیعی خال های پوستی ممکن است گاهی اوقات نشان دهنده سرطان باشد. بنابراین، مهم است که بدانید آیا زگیل یا خال دارید.کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

آیا برداشتن زگیل اشکالی ندارد؟

نه، برداشتن زگیل ممکن است منجر به آسیب و خونریزی شود.

آیا می توانید خمیر دندان را روی زگیل قرار دهید؟

برخی از افراد برای کاهش اندازه زگیل ها خمیر دندان را روی زگیل می زنند. با این حال، این روش ایمن و موثر برای از بین بردن زگیل نیست. برای از بین بردن زگیل می توانید از سرکه سیب، آب پیاز و آلوئه ورا استفاده کنید.کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

آیا کرایوتراپی زگیل تناسلی دردناک است؟

 

کرایوتراپی معمولاً یک درمان بسیار قابل تحمل است، اما گاهی اوقات در صورت نیاز به انجماد عمیق می‌تواند باعث ناراحتی شود.

این ناراحتی می‌تواند در طول درمان و بعد از آن رخ دهد و ممکن است برای تسکین آن در ۲۴ ساعت اول به مسکن نیاز داشته باشد، یا ممکن است از قبل از بی‌حسی موضعی استفاده کنید.

آیا نتایج کرایوتراپی من دائمی است؟

آره. هنگامی که ضایعه از سطح پوست برداشته شد، دوباره ظاهر نمی شود.

ضایعات ممکن است در جای دیگری روی پوست ظاهر شوند

ممکن است پس از بهبود ناحیه تحت درمان، اسکار ایجاد شود. کرایوتراپی ممکن است باعث شود پوست درمان شده روشن تر یا تیره تر از پوست اطراف آن شود. زگیل ممکن است از بین نرود یا دوباره عود کند. ممکن است لازم باشد برای درمان های کرایوتراپی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

بسته به اندازه و تحمل بیمار، می توانیم همان ضایعه را تا سه بار در یک جلسه درمان کنیم. ممکن است کمی دردناک باشد، بنابراین تصمیم می‌گیریم چقدر می‌توان در یک جلسه انجام داد. توصیه می کنم به محض بهبودی پوست (هفت تا 10 روز) برای درمان

های بعدی مراجعه کنید. اگر فاصله زمانی طولانی تری بین درمان ها بگذارید، همیشه فقط چند میلی متر بالای ضایعه را درمان می کنید. اگر به طور مکرر عقب نشینی می کنید و در ابتدا به شدت درمان می کنید، شانس بیشتری برای از بین بردن زگیل دارید.

ممکن است، اگر درد داشته باشد، معمولاً پس از درمان به سرعت فروکش می کند. بنابراین، مراقبت لازم نیست، توصیه می‌شود اگر کمی دردناک باشد، حمام سیتز را انجام دهید، زیرا می‌تواند برای بهبودی نیز مفید باشد.

اگر زگیل تناسلی درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

آنها معمولاً به صورت موضعی پخش می شوند و بسته به جایی که هستند، می توانند کاملاً مشکل ساز باشند (مقعد، واژن، داخل مجرای ادرار و غیره). در حالی که ضایعات وجود دارند، ناخوشایند هستند و می توانند به راحتی از طریق تماس جنسی منتقل شوند .

کرایوتراپی زمانی است که از یک ماده بسیار سرد (نیتروژن مایع) برای منجمد کردن ضایعات از جمله زگیل تناسلی استفاده می کنیم.

آیا درمان موثری است؟

بله، من کرایوتراپی را به عنوان اولین درمان زگیل تناسلی توصیه می کنم. بسیار موثر است و میزان ترخیص کالا از گمرک بالایی دارد. با این حال، ویروس می تواند در زیر پوست باقی بماند، بنابراین عود آن شایع است. با این حال، با گذشت زمان و درمان منظم،

میزان ویروس را در منطقه کاهش می دهد و درمان موفقیت آمیزتر و بیشتر می شود.

پس از حذف زگیل با کرایوتراپی چه انتظاری باید داشته باشم؟

 

ممکن است به مدت 1 تا 2 روز پس از عمل درد و سوزش در ناحیه تحت درمان داشته باشید.

ممکن است قرمزی و تورم داشته باشید یا ممکن است در ناحیه تحت درمان تاول ایجاد کنید.

پوسته ای در ناحیه تحت درمان ایجاد می شود و ممکن است 2 هفته طول بکشد تا از بین برود.کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

 

احتمال بازگشت زگیل تناسلی بعد از درمان

 

برخی از زگیل ها بسیار ضخیم هستند. پوست اضافی بالای این زگیل ها باید برداشته شود تا درمان بهتر عمل کند. این کار با یک ابزار تیز مخصوص انجام می شود.

مهمترین چیز این است که واکسن بزنید. این باعث کاهش خطر ابتلا به سویه های جدید می شود. کاندوم کمک می کند تا کمی در برابر عفونت با HPV/GW محافظت کند، اما نه به طور کامل. از اصلاح، اپیلاسیون و غیره در منطقه خودداری کنید. اگر سیگار می

کشید، باید آن را ترک کنید.

کرایوتراپی، که در لغت به معنای «سرمادرمانی» است، یک روش غیر جراحی است که از نیتروژن مایع برای از بین بردن ضایعات پوستی با انجماد سلول‌های پوست تا زمانی که بمیرند و از بین بروند، استفاده می‌کند.

درمان انجماد معمولاً شامل 5 تا 10 ثانیه از اسپری مایع است که به صورت موضعی در ناحیه مورد نظر اعمال می شود، با فاصله بین چرخه های درمان. مدت و تعداد دوره های درمان به نوع پوست و ماهیت مشکل بستگی دارد.

در طی روزهای بعد از درمان، دلمه ای تشکیل می شود که چند هفته طول می کشد تا از بین برود – این روند نمی تواند عجله داشته باشد. بسته به پاسخ بافت تحت درمان، ممکن است جلسات پیگیری لازم باشد.

در بیشتر موارد تاول در جایی که نیتروژن مایع اعمال می شود تشکیل می شود. محل زگیل و ضخامت پوست اطراف زگیل تعیین کننده مدت زمان تشکیل تاول است. تاول ممکن است شفاف یا پر از خون باشد. گاهی اوقات ممکن است به جای آن پوسته یا دلمه

ایجاد شود.

پس از 4 تا 7 روز، تاول می شکند، خشک می شود و می ریزد. این ناحیه ممکن است دردناک باشد.کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

چگونه از گسترش زگیل تناسلی جلوگیری کنیم؟

1. از تماس مستقیم با زگیل خودداری کنید

عفونت های HPV مسری هستند. ویروس می تواند از طریق بریدگی یا خراش وارد بدن شما شود که می تواند باعث زگیل شود. 

2. بهداشت خود را حفظ کنید

همیشه از حوله، دستمال، تیغ، ناخن گیر، جوراب و سایر وسایل شخصی جداگانه استفاده کنید تا از گسترش زگیل تناسلی و سایر عفونت ها جلوگیری کنید. رعایت بهداشت فردی یک عامل اساسی در جلوگیری از ابتلا به این نوع عفونت است. 

3. زگیل خود را بپوشانید

زگیل برجستگی های خشنی هستند که روی پوست ایجاد می شوند. پوشاندن زگیل به جلوگیری از انتشار ویروس به سایر قسمت های بدن شما و سایر افرادی که ممکن است با آن در تماس باشند کمک می کند. 

4. شستن دست ها را به یک عادت تبدیل کنید

شستن دست ها یک گام اساسی در رعایت بهداشت خوب است. از آنجایی که انتقال HPV احتمالاً از طریق تماس دست به دستگاه تناسلی رخ می دهد، شستن صحیح دست ها می تواند به حذف هر گونه ویروس ناخواسته از پوست و جلوگیری از انتشار آن کمک کند. 

5. اجازه ندهید پوست شما خشک شود یا ترک بخورد

عفونت HPV زمانی که کدر، خشک یا ترک خورده است به راحتی وارد پوست می شود که می تواند منجر به ایجاد زگیل تناسلی شود. بنابراین، مهم است که پوست خود را به طور منظم مرطوب و آبرسانی کنید تا از شروع زگیل و سایر بیماری های مرتبط با پوست جلوگیری کنید. 

6.جویدن ناخن و جویدن کوتیکول باید متوقف شود

جویدن ناخن‌ها یا کوتیکول‌ها می‌تواند باعث ایجاد زخم‌ها و پارگی‌هایی در پوست شود که برای دیدن آن‌ها خیلی کوچک هستند. این منافذ ممکن است به عنوان وسیله ای برای ورود عفونت HPV به بدن شما عمل کنند. بنابراین، از جویدن ناخن ها و کوتیکول ها

خودداری کنید تا خطر انتقال HPV و سایر عفونت ها را به حداقل برسانید. 

7. فلیپ فلاپ بپوشید

پوست نرم و مرطوب بیشتر مستعد ابتلا به عفونت HPV است. بنابراین، پوشیدن دمپایی یا کفش های دیگر در مناطق مرطوب مانند اتاق های رختکن، عرشه استخر و دوش های عمومی می تواند به کاهش خطر ابتلا به زگیل روی پا کمک کند. کرایوتراپی زگیل تناسلی در تهران

8. هیپرهیدروزیس را درمان کنید

هایپرهیدروزیس یک وضعیت پزشکی است که باعث تعریق بیش از حد می شود که می تواند پوست را مرطوب و نرم کند. این می تواند خطر ابتلا به عفونت HPV را افزایش دهد که می تواند منجر به ایجاد زگیل شود.

9.واکسن HPV را برای کودکان دریافت کنید

واکسن HPV به جلوگیری از ایجاد زگیل تناسلی و سرطان های مختلف در ناحیه تناسلی کمک می کند. این واکسیناسیون زمانی موثر است که فرد قبل از قرار گرفتن در معرض عفونت HPV آن را دریافت کند. بنابراین، سازمان غذا و دارو آن را برای کودکان تایید می

کند.  

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.