از بین بردن اثر بوتاکس ( رفع عوارض بوتاکس )

از بین بردن اثر بوتاکس : برای اغلب افراد درمان زیبایی مانند بوتاکس یا ژلها تجربه ی بدی دارد. آنها نمی دانند آیا این پروسه برایشان جذاب خواهد بود یا نه. نکته مهم این است که تمام این روشها قابل برگشت هستند.

گایدلاینهای زیر را مطالعه کنید تا بدانید کدام یک از محصولات قابلیت برگشت پذیری دارد و هزینه آن چقدر است. همچنین سایر ملاحظات را در مورد فرایند برداشتن بوتاکس و ژل مطالعه کنید.

درمان حساسیت به بوتاکس

بوتاکس یا سایر تزریقات ضد چروک با محدود کردن حرکت عضلات ایجاد کننده چروک صورت باعث کاهش چروک می شود.

به عنوان مثال اگر یک روز تمام غر می زنید / اخم می کنید در نهایت با خطوطی بین ابروها خود مواجه می شوید که اغلب به صورت خط 11  شناخته می شوند.

برای جلوگیری از تشکیل این خطوط، یا نرم کردن خطور از تزریق کننده های ضد جروک برای عضلات ایجاد کننده چروک استفاده می کنند. این کار با قطع ارتباط بین عصب و عضله، محدود کردن یا متوقف کردن کامل حرکت عضله ایجاد می شود.

اکثر مردم این روش را دوست دارند و حدود 3-4 ماه طول می کشد که نتیجه مشاهده شود.

از بین بردن اثر بوتاکس

از بین بردن اثر بوتاکس

در این بخش سوالات متداول در مورد بوتاکس و برداشتن و یا خنثی کردن آن و یا بروز برخی عوارض جانبی بحث می شود.

در نظر داشته باشید که از نام بوتاکس برای توصیف سم بوتولینم استفاده می کنیم. همچنین برندهای بسیاری از این دارو وجود دارد. مانند دیسپورت، زئومین و دوو یو. برای اینکه در ادامه دچار سردرگمی نشوید ما از واژه بوتاکس به تنهایی استفاده میکنیم اما باید بدانید که انواع متفاوتی بوتاکس وجود دارد.

سوالات پر تکرار در مورد بوتاکس

آیا امکان برگشت بوتاکس هست؟

از نظر فنی خیر، هیچ تغییری در بوتاکس وجود ندارد اما می توان صبر کرد تا خود بخود از بین برود یا اینکه نتیجه را تغییر داد.

اما خبر خوب این است که این روند دائمی نیست و نتایجه به تدریج عرض سه ماه از بین می رود. اغلب اوقات حتی پس از چند هفته که تعادل برقرار شده است نیز ممکن است نتیجه مطلوب نباشد.

می توان نسبت به سلیقه شما روشهایی را به کار برد تا نتیجه بهتر به نظر برسد. در برخی موارد می توان بوتاکس بیشتری بکار برد .

و دوباره باید عضله دیگری تحت درمان با بوتاکس قرار گیرد تا نتیجه ضعیف را خنثی کند. مثلا در مورد ابروهای سنگین که پیشانی بدون درمان چین های گلابلا (خطوط 11) درمان می شود.

ایا اثر بوتاکس دائمی است

بوتاکس بسته به محلی که تزریق می  شود طی 16-18 هفته از بین می رود. در مناطقی که تزریق کمتر بوده سریعتر از بین می رود. در مناطق با دوز بالا و غلیظ دیرتر از بین می رود. به طور کلی روند از بین رفتن بوتاکس به شرح زیر است:

  • 8 هفته برای لبها و اطراف چشم
  • 8-12 هفته برای پیشانی
  • 12-16 هفته برای خطوط گلابلا (خطوط 11)

گرچه بعد از 12 هفته به هیچ وجه نمی توانید ابروهای خود را بالا برده و یا حرکتی انجام دهید. اما بعد از ماه اول، هر هفته متوجه حرکت بیشتر خواهید شد.

علت از بین رفتن سریع بوتاکس

با توجه به اینکه هیچ شواهدی علمی دال بر تسریع از بین بردن بوتاکس وجود ندارد اما همانطور که در اینترنت و افراد مطلع اعلام می کنند تنها چیزی که باعث تسریع از بین رفتن آن می شود عبارت است از:

ورزش شدید یا هر چیزی که سرعت متابولیسم بدن را تسریع می کند (آموزش گرم کردن و یوگای گرم).از بین بردن اثر بوتاکس

 طب سوزنی، طی انجام طب سوزنی روی گروه کوچکی از مراجعه کنند به این نتیجه رسیدند که از بین رفتن بوتاکس 3-4 هفته کمتر از مراجعه کنندگان عادی شد. اما هنوز مطالعه ی واقعی در این زمینه انجام نشده است.

استرس شدید، گرچه این پیشنهاد درستی نیست. اما ممکن است در صورت افزایش هورمونهای استرس و احتمالا افزایش متابولیسم، بوتاکس سریعتر از بین رود. لطفا به جای این کار ورزش را انتخاب کنید.

کمبود روی در رژیم غذایی، اگر روی کافی در بدن نداشته باشید، دارو به درستی به گیرنده های خود متصل نمی شود. اغلب مشتریان میخواهند که نتیجه بوتاکس آنها دوارم پیدا کند. بهترین توصیه برای اینها این است که روی را در رژیم روزانه خود داشته باشند. اگر اولین بار است که بوتاکس استفاده می کنید می توانید روی را حذف کنید تا نتیجه نهایی را خود ببینید.

بوتاکس چگونه از بین می رود؟  

همانطور که در بالا ذکر شد از نظر فنی قابل برگشت نیست اما انژکتور ماهر می تواند آنرا تغییر دهد. اگر از نتیجه کار راضی نیستید به انژکتور یا تزریق کننده متخصص مراجعه کنید تا گزینه های پیش روی خود را بررسی و نتیجه درست را بگیرید.

روند برگشت پذیری بوتاکس چه مدت طول می کشد؟ از بین بردن اثر بوتاکس

همانطور که در بالا گفته شد، به طور متوسط حدود 3 ماه طول می کشد اما بعد از ماه اول دائما در حال تغییر است.

از بین بردن اثر بوتاکس
پایین آوردن ابرو بعد از بوتاکس

دو دلیل برای ایجاد ابروهای سنگین وجود داردف یکی اینکه پیشانی بیش از حد تحت درمان قرار گرفته یا به درستی درمان نشده است. دوم اینکه خطور گلابلا (11 بین ابروها) به اندازه کافی درمان نشده یا اینکه اصلا درمان نشده است.

در برخی موارد، پیشانی بیش از حد تحت درمان قرار می گیرد یا اینکه خیلی کم درمان می شود (خیلی نزدیک به ابروها) که منجر به احساس سنگینی در ابرو می شود. اولین قدم برای درمان این مشکل این است که ناحیه گلابلا فریز شود . اگر گلابلا فریز شود و ابروها هنوز هم سنگین باشند متاسفانه تنها راه باقیمانده انتظار است. خبر خوب اینکه این منطقه بعد از چند هفته شل می شود.

اگر گلابلا هنوز فعال است یا اصلا تحت درمان قرار نگرفته (که اشتباه بزرگی است ) ممکن است به آسانی ترمیم شود.

برای مورد دوم، دلیل راحتی برطرف کردن آن، مخالفت با نیروهای عضلانی است. عضلات گلابلای ابروها را به سمت پایین می راند و پیشانی آنها را به سمت بالا می برد. با دستکاری نکردن عضلانی که به سمت پایین می کشند (کمپلس گلابلا)، و در صورت عدم مقاومت در برابر عضلات تحت درمان ابروها می توانند به سمت پایین کشیده شوند

فریز کردن ناحیه گلابلا می تواند به لیفت ابرو کمک کند. این در حالی است که فریز کردن نگران کننده است و همه افراد خواهان ظاهر طبیعی هستند اما در واقع این ناحیه جایی است که کسی نیازی به حرکت آن ندارد.

نکته مهم در مورد ابروهای سنگین، این است که اگر پلک و ابروهای سنگین دارید باید مراقب تزریق این مواد ضد چروک باشید زیرا در معرض سنگینی بیشتر ابرو قرار دارید. علاوه بر این باید در انتخاب متخصص دقت کافی داشته باشید.

افتادگی پلک در اثر بوتاکس

اکثر افرادی که تصور می کنند دارای پلک افتاده هستند، در واقع ابروهای سنگینی دارند و باید طبق مطالب ذکر شده درمان را ادامه دهند.

در یک مورد بسیار نادر ممکن است بوتاکس پلک از بین برود که باید بلافاصله به انژکتور خود مراجعه کنید. که باید شما را شخصا معاینه و قطره های چشمی خاصی را برای شما تجویز کنند.

این قطره با نام لوپیدین (آپراکلونیدین 0.5%) در بازار موجود است که باعث انقباض عضلات خاصی می شود و در نتیجه باعث می شود که پلک شما 1-3 میلی متر بالا رود. این اثر طولانی مدت نیست بنابراین قطره ها باید هر چند ساعت یکبار در صورت لزوم استفاده شوند.

بیمارانی که مستعد افتادگی پلک هستند اغلب کسانی اند که جراحی پلک انجام داده اند. اطمینان حاصل کنید که انژکتور یا تزریق کننده شما سابقه انجام این نوع جراحی را دارد. از بین بردن اثر بوتاکس

از بین بردن بوتاکس با لیزر

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید بعد شروع کار نمی توانید کار را متوقف کنید یا اینکه با این شروع فرم صورت شما تغییر می کند. در کل قبل از شروع باید با یک متخصص زیبایی مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. یا اینکه اگر تا کنون بوتاکس کرده اید و دیگر آنرا دوست ندارید مجبور نیستید دوباره این کار را انجام دهید.

با قطع استفاده از بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

در صورت عدم استفاده به مدت طولانی همه چیز به روال طبیعی بر می گردد. اگر درمانهای مداوم انجام داده اید، عضلات شما اتروفی شده اند، و درمان و تقویت آنها مدتی طول می کشد تا کاملا به حالت طبیعی برگردد.

نوشته های مرتبط

آیا می توان بعد با ماساژ محل بوتاکس آنرا از بین برد؟

از نظر فنی خیر. همانطور که ذکر شد شواهد واقعی وجود ندارد که مشخص کند می توان از بین رفتن بوتاکس را سرعت بخشید. اما ماساژ جریان خون را بیشتر کرده و متابولیسم را در آن ناحیه افزایش می دهد و سرعت تولید مجدد آنرا افزایش می دهد.

بنابراین تا زمانی که موضع نرم هست نباید صدمه ای وارد کنید. انتظار زیادی نداشته باشید که بلافاصله بعد ماساژ تغییرات را شاهد باشید.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس باعث تغییر موقت ظاهر شما شده و نتایج شگفت انگیزی به دنبال دارد. علی از EMA و متخصص بوتاکس است و می تواند شما را در جهت داشتن بوتاکس مناسب یاری کند.

زیبایی شناسی هم علم است و هم هنر. باید دنبال متخصص های زیبایی باشید که آموزش دیده باشند مانند علی. و در این زمینه دارای رتبه خوبی باشند.

این بسیار مهم است. که اطمینان حاصل کنید که داروی مصرفی شما با این تزریق تداخلی ایجاد نخواهد کرد. تزریق کنندگان باید از این تداخلات اطلاع داشته باشند.

روی مصرف کنید.

مصروف روی 1-2 روز قبل و 1-2 روز بعد از تزریق ممکن است در دستیابی به نتیجه ی موثر مفید باشد. این به دلیل این است که این دارو  نیاز به اتصال روی گیرنده های درون بدن دارد.

اگر نگران کبودی هستید باید بدانید که عارضه جانبی نادر است اما بیشتر در ناحیه ظریف مانند اطراف چشم دیده می شود.

یک روز قبل از تزریق باید مصرف کنید تا اثربخشی مناسبی داشته باشد. و مانند هر داروی دیگر آنرا با ارائه دهنده های خود (PCP) در میان بگذارید تا مطمئن شوید مصرف آن برای شما بی خطر است.

ورم پیشانی بعد از تزریق بوتاکس

قبل از درمان از یخ استفاده کنید.

قبل از درمان به مدت 20 دقیقه یخ را روی مناطق حساس مانند لبها بگذارید. بسته به استفاده از کرم بی حس کننده انژکتور تصمیم می گیرد که به ناحیه قبل از تزریق یخ بزند یا نه.

با استفاده از یخ می توانید عروق خونی را منقبض کنید که باعث کاهش نگرانی از کوفتگی بعد تزریق می شود.

قرار ملاقات خود را برای زمان مناسب برنامه ریزی کنید..

گرچه عارضه جانبی تزریق جزیی است اما باید توجه کنید که عارضه با هر روشی ممکن است وجود داشته باشد.

عوارض جانبی شایع در بوتاکس عبارتند از:

قرمزی، برجستگی های کوچک (مانند نیش پشه)، ناراحتی و گاهی اوقات کبودی. برخی اوقات در برخی افراد که اولین بار تزریق می کنند، باعث سردردهای خفیف نیز می شود.

زمان انجام تزریقات را برنامه ریزی کنید چون ممکن است آن روز نتوانید بیرون بروید یا در کنفرانسی شرکت کنید.

همچنین باید حداقل 6-8 ساعت از بیرون رفتن و بقیه موارد خودداری کنید. پس باید هنگام رزرو وقت برای تزریق همه این موارد را در نظر داشته باشید:

  • از انجام تمرینات شدید بعد تزریق خودداری کنید
  • از دراز کشیدن یا خم کردن سر به پایین خودداری کنید
  • ناحیه درمان را لمس یا ماساژ نکنید
  • می توانید الکل مصرف کنید اما بدانید که کبودی را بدتر می کند.

لطفا توجه داشته باشید که ما از نام بوتاکس جهت توصیف تزریق سم بوتولینوم استفاده می کنیم اما انواع مختلف تزریق سم بوتولینوم مانند دیسپورت، زئومین و یوودرم وجود دارد.

عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

حوله گرم برای از بین بردن بوتاکس

این کارها را انجام ندهید:

هر چیزی که ممکن است باعث خونریزی شود

داروها و مکمل رقیق کننده خون باعث می شود که بعد تزریق کبودی بیشتری داشته باشید بنابراین مطمئن باشید که این داروها را بدون نسخه مصرف نمی کنید زیرا می تواند روند بهبودی را به تعویق بیاندازد.

در صورت تجویز توسط تیم پزشکی از موارد زیر خودداری کنید:

  • آسپیرین و داروهای حاوی آن
  • ایبوپروفن و سایر انسیدها
  • امگا3
  • جنسینگ
  • روغن ماهی
  • جینکوبیلوبا

باید توجه کنید که داروهای ضد انعقاد تجویز شده مانند کومادین یا وارفارین، زارلتو، الیکوییس و غیره را بدون تائید پزشک قطع نکنید.

سیگار نکشید.

قبل از تزری سیگار نکشید. زیرا باعث به تعویق انداختن بهبود زخم می شود و همچنین باعث پیری قبل از بلوغ نیز می شود.

قبل از تزریق الکل مصرف نکنید.

الکل ممکن است باعث آرامش اعصاب شود اما روند تزریق را بسیار بد می کند. به عنوان مثال اگر الکل مصرف کرده باشید انژکتور نمی تواند چیزی که مد نظر شماست را انجام دهد. بنابراین قبل از تزریق از الکل خودداری کنید. الکل می تواند خون را رقیق کند که خود منجر به خونریزی و کبودی می شود.

مصرف الکل پس از تزریق باعث بدتر شدن کبودی شده و همچنین باعث کم آبی بدن می شود که به نوبه ی خود باعث کند شدن بهبودی می شود.

محصولاتی که ممکن است باعث آزار پوستی شما شود خودداری کنید.

اصلاح صورت بعد از بوتاکس

باید از محصولاتی که باعث تحریک پوست شما می شود خودداری کنید مانند:

کرم اپیلاسیون و رفع موهای زاید به مدت 3 روز قبل از درمان

از کرم ها و سرم های ضد پیری (ترتینوئین (رتین-A) ، رتینولها، رتینوئیدها، اسید گلیکولیک ، آلفا هیدروکسی اسید) حداقل 1 روز بعد از تزریق دوری کنید زیرا باعث سوختن نقاط تزریق شده می شوند.

در ملاقاتهای خود ارایش نکنید تا با چهره ای تمیز وارد شوید.

درست است که انژکتور قبل تزریق پوست را با الکل ضدعفونی می کند اما باید خود شما قبل از تزریق پوست خود را تمیز کرده باشید.

همچنین باید از ماساژ دادن مناطق تزریق شده خودداری کنید و نگذارید لباس شما با آن محلها در تماس باشد.

این تماس باعث می شود که بوتاکس به مناطق ناخواسته منتقل شود. برای جلوگیری از این اتفاق با دست یا برس تمیز کنید و ماساژ ندهید.

در صورت داشتن حساسیت به مواد زیر از بوتاکس خودداری کنید:

  • الرژی به تخم مرغ
  • الرژی به البومین
  • الرژی به شیر (فقط در دیسپورت)
  • واکنش ضعیف به واکسنها

زیرا آلبومین موجود در بوتاکس شبیه تخم مرغ و واکسن است. علاوه براین، اگر قبلا عارضه ای مانند موارد زیر داشته اید از مصرف هر نوع بوتاکس خودداری کنید: از بین بردن اثر بوتاکس

  • ضعف عضلانی
  • مشکل در تنفس
  • افتادگی پلک
  • تغییرات بینایی
  • درد قفسه سینه
  • تنگی نفس یا مشکل تنفسی
instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.