اموزش رشد سریع ناخن سه روز (روغن گیاهی)

اموزش رشد سریع ناخن سه روز : دلایلی که چرا ناخن های شما رشد نمی کنند.دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که ناخن هایتان رشد نمی کنند. آیا هیچ کدام از اینها را انجام می دهید؟

اموزش رشد سریع ناخن سه روز

آیا دوست دارید مثل دوستانتان که ناخن های بلند و کشیده و قوی دارند باشید؟واقعا آزاردهنده است وقتی میخواهید ناخنهایتان رشد کنند و بیرون بیایند، اما به نظر می رسد اصلا قصد رشد ندارند! شما صبر می کنید و صبر می کنید، اما فایده ای ندارد.

 آنها مدام می شکنند یا گوشه هایشان می پرد و شما مجبور می شوید مرتب و کوتاهشان کنید.

1- جویدن ناخن

اگر شما به طور منظم ناخنتان را می جوید، وقتش رسیده این کار را متوقف کنید. این عادت باعث عفونت های باکتریایی متعددی می شود که سرعت رشد پوست و ناخن شما را کم می کند. سعی کنید ناخن های خود پولیش دهید تا یپدیگر آنها را نجوید.

اموزش رشد سریع ناخن سه روز

2- کوت نکردن پایه ناخن

هنگامی که می خواهید از پولیش ناخن استفاده کنید، مطمئن شوید پایه ناخن را حتما کوت کرده اید. این کار باعث حفاظت از لایه بیرونی ناخنتان در برابر پولیش استفاده  شده می شود.

3- تراشیدن پولیش ناخن

از اینکار اجتناب کنید . انجام این کار مثل اینست که دارید لایه بیرونی ناخنتان را می تراشید. این کار باعث می شود ناخن های شما ضعیف و شکننده شوند.

4- استفاده بیش از حد از ژل و اکریلیک

اگر اغلب اوقات به سالن زیبایی می روید تا ناخن هایتان را ژل و یا اکریلیک بزنید، به ناخن های طبیعیتان فرصت رشد خوب را نمی دهید. انجام ژل و اکریلیک چند وقت یکبارخوب است، اما این که به این کار عادت کنید مناسب نیست، زیرا بر روند طبیعی رشد تاثیر می گذارد.

اگر با ناخن هایتان اجازه ندهید جوانه بزنند و رشد کنند، چه شانسی خواهند داشت ؟!

اموزش رشد سریع ناخن سه روز

چگونه می توان ناخن های بلند و قوی داشت.

بنابراین، تلاش های شما برای رشد آنها به زودی ناکام می ماند. اما امیدتان را از دست ندهید! شما هنوز همه چیز را امتحان نکرده اید.

بهترین ویتامین ها برای رشد سریع ناخن

در اینجا لیستی از ویتامین ها که می توانند رشد ناخن ها را افزایش دهند آمده است. بیایید به آنها نگاهی بیندازیم:

  1. ویتامین H (بیوتین)

بیوتین در رشد ناخن، مو و پوست نقش دارد. بیوتین می تواند از طریق غذا یا به صورت مکمل مصرف شود. در هر صورت، برای اطمینان از سلامت ناخنهایتان شما به مصرف حدود 30-40 میکروگرم در روز نیاز دارید. بیوتین در غذاهایی مانند موز، آووکادو و ماهی سالمون یافت می شود.

  1. اسید فولیک (ویتامین B9)

ویتامین B9 یا اسید فولیک برای رشد سلول ضروری است. این به این معنی است که می تواند در رشد ناخن نیز کمک کننده باشد. اسید فولیک می تواند از غذاهایی مانند سبزیجات برگ سبز، تخم مرغ، چغندر و مرکبات بدست آید. برای اطمینان از رشد ناخن ، باید 400 تا 500 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید.

رشد سریع ناخن در یک هفته

  1. ویتامین A

ویتامین A برای تقویت بافت، استخوان، دندان و ناخن حیاتی است. همچنین یک آنتی اکسیدان شناخته شده است. بدین معناست که تخریب ناشی از سموم را خنثی می کند. اگر گزینه های گیاهی را ترجیح می دهید، ویتامین A می تواند در غذاها مانند گریپ فروت، اسفناج،  و سیب یافت شود. همچنین می توان در گزینه هایی چون مانند تخم مرغ، جگر و شیر یافت شود.

  1. ویتامین C

به یاد دارید زمانی که مادرتان به شما می گفت، پرتقال بخور تا سرما نخوری؟ این حرف دلیل مهمی داشت. پرتقال، و یا هر میوه مرکبات دیگر، غنی از ویتامین C است، که برای مبارزه با باکتری ها عالی است.  ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است. بسیار مهم است که غذاهای حاوی ویتامین C یا مکمل مصرف کنید زیرا بدن این ویتامین را تولید نمی کند. این ویتامین را می توان در زغال اخته، میوه های مرکبات (پرتقال، لیمو)، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز و توت فرنگی یافت.

1) جویدن ناخن هایتان را متوقف کنید.

جویدن ناخن باعث آسیب به سلامتی شما می شود. اگرچه این کار برای برخی ها بعنوان یک عادت معمول است، اما ممکن است باعث ایجاد عفونت های باکتریایی روی پوست و پوست دست شما شود. اگر پوست اطراف بستر ناخنتان خشک یا جدا شده است با دقت آنرا بچینید نه اینکه با دندان بجوید.

2)سعی کنید ناخن هایتان را تمیز و پولیش شده یا لاک زده نگه دارید تا کمتر آنها را بجوید.اموزش رشد سریع ناخن سه روز

3)هنگام خستگی آدامس بخورید. اگر به آدامس دسترسی ندارید، با یک توپ کوچک، سکه و چیزهای دیگر بازی کنید.

4)پوست اطراف ناخن را نیز نجوید. ممکن است خودتان را متقاعد کنید که فقط پوست  اطراف ناخن هایتان را می جوید و آسیبی به ناخن نمی زنید. اما این تصور اشتباهی است این نادرست است چراکه باعث می شود ناخن هایتان بدلیل رطوبت بزاق تضعیف شوند و در معرض شکستگی باشند.

5)هفته ای یک ناخن را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید آنرا نجوید. و به تدریج ناخن های بیشتری را اضافه کنید تا این عادت را کاملا کنار بگذارید.

6)اگر اضطراب یا عامل دیگری وجود دارد که باعث می شود ناخنهایتان را بجوید، با یک درمانگر در مورد آن صحبت کنید.

7)از آکریلیک ها و ژل ها استفاده نکنید. مواد اکریلیک یا ژل ناخن باعث خشک و شکننده شدن ناخن شده و رشدش را کاهش می دهد. حتی زمانی که ناخن کاشته شده را برمیدارید باز هم می تواند به ناخن ها آسیب برساند، زیرا به بستر ناخن آسیب زده است. هنگامی که بستر ناخن مرطوب است، حساسیت بیشتری دارد.

روش خانگی برای محکم شدن ناخن ها

اموزش رشد سریع ناخن سه روز

8)اگر تمایل به ژل و لاک آکریلیک دارید، سعی کنید همیشگی نباشد و از مانیکورهای سنتی بین دوره های ژل می توانید استفاده کنید. تا همیشه روی ناخنتان ژل و آکریلیک نباشد.

از ناخن هایتان بعنوان ابزار استفاده نکنید. خراشیدن برچسب، کندن چسب، یا تمیز کردن حلقه کلید، همه این موارد به راحتی به ناخن شما آسیب می زنند و می توانند موجب شکسته شدن آن شوند.

ممکن است حتی متوجه نشوید که این کار را انجام می دهید، اما اگر میخواهید ناخن های قوی داشته باشید، باید به این نکات توجه داشته باشید.

علاوه بر این سعی کنید ناخن هایتان را طولانی مدت در آب نگه ندارید. آب می تواند ناخن را نرم کند و آن را ضعیف و انعطاف پذیر کند.

بهترین راه اینست که عجله نکنید و قیچی یا شی دیگری در دسترس داشته باشید تا بوسیله آن آن چیزی را که می خواهید باز کنید، بخراشید یا جدا کنید.

از کارهایی که باعث خم شدن ناخنتان می شود اجتناب کنید. پولیش ناخن روی ناخن ها داشته باشید تا از خوردن ناخن ها خودداری کنید.

داروهای  گیاهی برای رشد سریع ناخن

درمان های موضعی به تنهایی کافی نیست! در اینجا غذاهایی گفته می شود که اگر می خواهید ناخن های سالم و براقی داشته باشید می بایست در رژیم غذایی خود بگنجانید.

  1. تخم مرغ

پروتئین موجود در تخم مرغ برای رشد، ساخت استخوان ها در بدن، ناخن ها و موهای قوی تر بسیار مهم است. تخم مرغ غنی از ویتامین D، B12 و بیوتین است. بیوتین برای تقویت ناخن ها و شکننده بودن آنها شگفت انگیز عمل می کند.

  1. لوبیا

لوبیاها نیز غنی از بیوتین هستند، برای کمک به رشد ناخن ها عالی هستند. در طول یک مطالعه، مشخص شد که اگر غذاهای غنی از بیوتین مصرف شود، ضخامت ناخن ها حدود 25 درصد افزایش می یابد. بنابراین سعی کنید لوبیا را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

  1. جو دوسر

مواد معدنی مانند مس و روی برای نگهداری استخوان ها و ناخن حیاتی هستند. این ها را می توان در جو دو سر یافت.  واقعا آسان است که جو دوسر را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. بطور متناوب از یک کاسه غلات صبحانه و یک کاسه بلغور جو دوسر با یک میوه های تازه مصرف کنید!

  1. دانه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان نیروگاه مواد مغذی هستند. حاوی مواد معدنی مانند مس و منگنز، که در تولید بافت همبند در استخوان ها و غضروف نقش دارند. آنها را می توان بر روی نان، سالاد و یا هرحالت دیگری استفاده کرد!

نوشته های مرتبط

بهترین روغن برای دور ناخن

  1. ماهی سالمون

این مورد برای کسانی است که به غذاهای دریایی علاقه دارند. ماهی سالمون حاوی مواد مغذی است که در تشکیل استخوان ها و ناخن های قوی نقش دارند. ماهی سالمون همچنین دارای ویتامین D است که برای رشد استخوان ها بسیار مهم است.

درمورد سلامت ناخن همه چیز به این مربوط است که بدانید چرا ناخن هایتان رشد نمیکنند و قوی نیستند. و بدانید چه مواردی باعث رشد بیشتر آنها می شوند. بنابراین، این روشها را دنبال کنید و ما را از نتایجی که بدست می آورید باخبر کنی.اموزش رشد سریع ناخن سه روز

6. نوشیدنی چای گیاهی : اموزش رشد سریع ناخن سه روز

4/3 قاشق چایخوری پودر گیاه دم اسبی را در دو فنجان آب بجوشانید و عصاره را جدا کنید و عسل به آن اضافه کنید سپس این چای گیاهی را روزانه میل کنید.

7. ویتامین E

قرص ویتامینE را باز کنید و هر شب بر روی ناخن ها و کوتیکول ناخن هایتان بمالید. این کار رشد ناخن را تقویت می کند و ناخن را بسیار قوی می کند. همچنین می توانید ویتامین E را به طور منظم برای افزایش سیستم ایمنی بدن و مبارزه با رادیکال های آزاد مصرف کنید.

 8. خیساندن در مخلوط روغن زیتون و گوجه فرنگی

نیم فنجان آب گوجه فرنگی را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. ناخن ها را در این محلول فرو برید. این روش هم برای ترک ناخن موثر است و هم برای بهبود رشد ناخن.

بهترین روغن برای تقویت ناخن چیست

به نظر می رسد ناخن های نازک، ضعیف یا شکننده مشکل بسیاری از افراد باشدچگونه ناخن های دست را بازسازی کنیم و زیبایی از دست رفته آنها را بازیابی کنیم؟ بهترین ایده این است که از مانیکور روغنی استفاده کنید – یک روش طبیعی شناخته شده طولانی مدت برای حالت دادن به ناخن است .

استفاده از روغن های طبیعی نامحدود است و هیچ شکی در آن وجود ندارد. آنها نه تنها چند منظوره هستند، بلکه از نظر شرطی سازی نیز موثر هستند. کاربرد آنها برای مو، بدن و صورت محدود نمی شود زیرا روغن های طبیعی می توانند با موفقیت برای درمان ناخن ها نیز استفاده شوند.

بنابراین، اگر ناخن های شما آسیب دیده و شکننده است، مانیکور روغنی را انجام دهید!

بهترین روغن ها برای ناخن

  • روغن جوجوبا بسیار مغذی است و به راحتی در عمیق ترین سطوح بستر ناخن جذب می شود. شنیده ام که می تواند به ترمیم کلاژن آسیب دیده ناخن نیز کمک کند. جوجوبا در واقع یک موم مایع است که می تواند یک سد محافظ ایجاد
  • روغن نارگیل تکه تکه شده سرشار از اسید اولئیک و ویتامین E است و سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده و اسید لوریک است که ضد قارچ است.
  • روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع، کاروتنوئیدها و ویتامین E است و برای بهبود زخم شناخته شده است .
  • روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است و به ایجاد یک مهر و موم محافظ روی ناخن ها و پوست اطراف بستر ناخن کمک می کند.
  • ویتامین E برای مرطوب کردن بسیار مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان است. بعلاوه به افزایش ماندگاری روغن کوتیکول شما کمک می کند.
  • اسانس کندر دارای خواص ضد قارچی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که می تواند رشد ناخن را تشویق کند. همچنین وظایف روغن های دیگر را تشدید می کند و در عین حال به آنها کمک می کند تا برای نتایج مشهود تر به عمق بیشتری نفوذ کنند.
  • اسانس رزماری برای تقویت رشد مو است و بنابراین ممکن است بر رشد ناخن تأثیر بگذارد. به علاوه، گردش خون را افزایش می دهد که برای سلامتی و بهبودی حیاتی است.

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی است که می تواند در انواع خاصی از قارچ ناخن مفید باشد.

بهترین روغن ها برای استفاده در ناخن های دست

روغن کرچک  – به عنوان یک روغن غیر قابل تعویض ناخن شناخته می شود، به خصوص اگر بخواهیم ناخن های دست را تقویت کنیم و رشد آنها را تسریع کنیم. هنگامی که به طور منظم استفاده می شود، نه تنها آنها را سفت تر می کند، بلکه کوتیکول ها را نیز نرم و صاف می کند. باعث درخشش سالم ناخن ها می شود.

روغن آرگان  – حاوی غلظت بالایی از ویتامین E و اسیدهای چرب است که به همین دلیل ناخن های دست را در کوتاه ترین زمان بازسازی و تقویت می کند. این روغنی است که از صفحه انگشت در برابر از دست دادن آب، نور خورشید و سایر انواع آسیب محافظت می کند. روغن آرگان ناخن ها را صاف و زیبا می کند.

روغن جوجوبا  یکی از موثرترین روغن هایی است که برای تهویه ناخن استفاده می شود. ناخن ها را تغذیه و تقویت می کند و در عین حال می تواند کوتیکول های خشک را نرم کند. این واقعا سبک وزن است بنابراین جذب کامل آن زمان زیادی نمی برد. روغن جوجوبا به بازگرداندن صافی و درخشندگی زیبا به ناخن ها کمک می کند.

روغن بابونه برای ناخن

روغن بادام  – این روغن سبک وزن دیگری است که برای استفاده در مانیکور روغنی مناسب است. قوام سبک آن کاربرد را آسان می کند و خاصیت نرم کنندگی آن باعث از بین رفتن سریع کوتیکول خشک می شود. روغن بادام ناخن ها را صاف می کند و سطح کافی هیدراتاسیون را حفظ می کند.

روغن درخت چای  – خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی دارد، بنابراین در درمان ناخن های مشکل دار (مثلاً تحت تأثیر میکوزیس) به خوبی عمل می کند. تحریکات را تسکین می دهد، به درمان عفونت ها کمک می کند و ناخن ها را بازسازی می کند. همچنین ناخن ها را به خوبی تغذیه می کند.

روغن زیتون  – به دلیل داشتن یک روان کننده قوی، اغلب برای حمام دست و ناخن توصیه می شود. یک نرم کننده ناخن خانگی به شکل روغن زیتون راهی برای قوی تر کردن صفحات ناخن و صاف کردن کوتیکول ها است. این برای جلوگیری از ضعف ناخن که مستقیماً با پیری مرتبط است شناخته شده است.

کره شیا  – یک گزینه عالی برای این است که علاقه ای به روغن های روان ندارند و محصولاتی را به شکل کره مانند ترجیح می دهند. کره شی طبیعی  (همچنین به عنوان کاریت شناخته می شود) یک روغن فوق العاده غلیظ است که در تماس با پوست ذوب می شود. هنگامی که روی ناخن استفاده می شود، باعث تغذیه و تقویت و همچنین نرم شدن کوتیکول ها می شود.

روغن پامچال شب  – یکی از کم محبوب ترین روغن ها است، اما برای مانیکور روغنی کاملاً مناسب است. می توان آن را به صورت کپسول خریداری کرد: روغن گل مغربی  که از یک کپسول گرفته می شود برای پوشاندن تمام ناخن ها کافی است.

ناخن ها را قوی تر می کند، از شکنندگی آنها جلوگیری می کند و آنها را تغذیه می کند. اموزش رشد سریع ناخن سه روز

بهترین تقویت کننده ناخن خانگی

مقداری از روغن نارگیل خالص و بکر را در یک کاسه گرم کنید و آن را به ناخن ها و انگشتان خود بمالید. ماساژ را بصورت حرکات دایره ای انجام دهید. این کار به گردش خون کمک می کند و رشد ناخن را تقویت می کند.

چند وقت یکبار؟

هر شب قبل از رفتن به رختخواب.

  • آب پرتقال

ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند در تولید کلاژن کمک کند که ناخن های شما را قوی و سالم نگه دارند.

چگونه انجامش بدهیم؟

آب را از یک پرتقال را درون یک کاسه فشار دهید. ناخن های خود را 10 دقیقه در آن قرار دهید و آنها را بشویید. فراموش نکنید که بطور مرتب آنها را مرطوب نگه دارید.

بهترین ها را انتخاب کنید:

همیشه بجای کباب شده و شور به دنبال تخم  کدو تنبل خام و ارگانیک  بروید.غذاهای سالم  همچنین باعث ایجاد دانه کدو تنبل ارگانیک  تحت برند 365 (که به طور خودکار حاوی هیچ گونه اصلاحات ژنتیکی ، علف کش یا سموم دفع آفات نیست) می شوند .

جو دوسر
جو یکی از ارزانترین غذاهای سالم  است که می توانید بخورید.حتی اگر دانه های چسبنده را به خوبی هضم نکنید ، جو دوسر فاقد گلوتن برای نجات شما وجود دارد.

غلات کامل برای بیشتر رژیمهای غذایی افراد مهم است.خواه برنج وحشی ، محصولات گندم ، جو دوسر ، جو ، چاودار ، برنج قهوه ای ، برنج سیاه یا کینوا را انتخاب کنید ، همه آنها از خواص خاصی پر شده اند تا از بدن شما پشتیبانی کنند.

جو دوسر مزایای خاصی دارد که ناخن ها ، موها و پوست شما را تقویت  می کند.

رشد سریع ناخن با ابلیمو

چگونه می توان رشد ناخن ها را سریع تر و قوی تر کرد

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا ناخن های سالم و قوی را با صرف زمانی کوتاه داشته باشید:

  1. آب لیمو

ویتامین C موجود در لیمو باعث رشد سالم ناخن ها می شود. لیمو همچنین در از بین بردن رنگ زرد ناخن موثر است، زیرا به عنوان یک عامل سفید کننده عمل می کنند.

روش 1

چگونه انجامش بدهیم؟

در یک کاسه، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط کنید. محلول را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو حرارت داده و ناخن ها را 10 دقیقه در آن قرار دهید.

چند وقت یکبار انجامش دهیم؟

این کار را هر روز انجام دهید

چگونه انجامش بدهیم؟

یک روش جایگزین می توانید یک تکه لیمو را روی ناخن هایتان به مدت پنج دقیقه قرار دهید و بعد با آب گرم بشویید.

 

مشاوره پزشکی زنان در تهران اماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه زنان و زایمان است.

instagram banner
1 دیدگاه
  1. Somi می گوید

    مفید نبود متاسفانه

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.