بهترین تقویت کننده مژه گیاهی (سرم مژه )

بهترین تقویت کننده مژه گیاهی : سرم های رشد مژه به رشد مژه های جدید ، ضخامت ، طول و تراکم آن کمک می کند. از طرف دیگر نرم کننده مژه مخصوص افرادی است که از قبل مژه های زیادی دارند و بدنبال مرطوب سازی آنها هستند.

در صورت استفاده صحیح ، سرم های مژه بی خطر هستند. شما باید دستورالعمل های خاص سرم مژه را که استفاده می کنید دنبال کنید ، اما به طور معمول باید دو تا سه بار در روز روی مژه های تمیز استفاده شود. 

به دلایل زیادی از سوختگی گرفته تا شیمی درمانی، مژه های خود را از دست می دهند. شاید مدتی طول بکشد، اما بالاخره مژه ها مجددا رشد خواهند کرد.

درست مثل موی سر، مژه ها هم چرخه رشد را طی می کنند، از این رو از دست دادن حجم کمی از مژه ها مساله نگران کننده ای نیست.

رشد سریع مژه در یک هفته

با این وجود، بسیاری از جراحات و بیماری ها باعث می شوند همه و یا بیشتر مژه ها بریزند.

علت ریزش مژه

موارد زیر باعث ریزش مژه می شوند:

1-شیمی درمانی

گاهی داروهایی که برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، باعث ریزش مژه ها می شوند. البته تمام دارو های شیمی درمانی چنین عوارضی ندارند.

به هر حال، در صورتی که فرد از دارو های شیمی درمانی استفاده می کند که منجر به ریزش مو می شوند، بی شک این دارو ها روی موهای تمام بدن از جمله سر فرد تاثیر گذار خواهد بود.

این دارو ها عموما موهای بدن، ابرو ها و مژه ها را درگیر می کنند و باعث ریزش آن ها می شوند. معمولا، پس از قطع دارو های شیمی درمانی و پس از گذشت مدت کوتاهی مژه ها رشد مجدد خود را باز می یابند.

2-سوختگی

براساس اطلاعات منتشر شده از آکادمی چشم پزشکی آمریکا، در صورتی که مژه ها ریختند، اما فولیکول های آن هم چنان سالم باشند، معمولا پس از گذشت 6 هفته مژه ها دوباره رشد خواهند کرد.

اما اگر فولیکول ها هم آسیب دیده باشند، مژه ها دیگر رشد نخواهند کرد.

3-شیمی درمانی

گاهی داروهایی که برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرند، باعث ریزش مژه ها می شوند. البته تمام دارو های شیمی درمانی چنین عوارضی ندارند.

بهترین تقویت کننده مژه گیاهی

به هر حال، در صورتی که فرد از دارو های شیمی درمانی استفاده می کند که منجر به ریزش مو می شوند، بی شک این دارو ها روی موهای تمام بدن از جمله سر فرد تاثیر گذار خواهد بود.

این دارو ها عموما موهای بدن، ابرو ها و مژه ها را درگیر می کنند و باعث ریزش آن ها می شوند. معمولا، پس از قطع دارو های شیمی درمانی و پس از گذشت مدت کوتاهی مژه ها رشد مجدد خود را باز می یابند.

4-بریدن مژه

معمولا کسی مژه های خود را کوتاه نمی کند. اما اگر کسی هم سهوا چنین کاری انجام دهد، مژه هایش با گذشت زمان دوباره تا اندازه معمول و همیشگی خود رشد خواهد کرد.

5-کندن مژه به علت اختلال روانشناختی: بهترین تقویت کننده مژه گیاهی

اختلال کندن مو در واقع یک اختلال روانشناختی است که در پی آن فرد با فشار سعی در کشیدن موها می کند.

این فشار روی موهای سر تا سر بدن از جمله مژه ها اثر می گذارد. مژه هایی که بر اثر کشیدگی می ریزند، پس از گذشت چند ماه دوباره رشد خواهند کرد.

6-اکستنشن مژه

اکستنشن مژه در واقع تار هایی هستند که به مژه های طبیعی فرد چسبیده می شوند تا مژه ها ضخیم تر و بلند تر شوند.

علی رغم زیبایی حاصل از اکستنشن مژه، این تارها به مژه های طبیعی فرد آسیب رسانده و موجب ریختن آن ها می شود. در صورتی که مژه های طبیعی به واسطه اکستنشن مژه ریختند، نگران نباشید چرا که پس از گذشت چند ماه دوباره رشد می کنند.

 

7-اختلال تیروئیدی

وظیفه غده تیروئید، ترشح برخی هورمون هاست. در صورتی که این غده هورمون تیروئیدی کمتر و یا بیشتر از حد معمول تولید کند، منجر به بروز علائم متعددی می شود که یکی از آنها ریزش مو است.

نوشته های مرتبط

ریزش مژه هم بر اثر کم کاری و هم پر کاری غده تیروئید اتفاق می افتد. در این حالت معمولا پس از درمان اختلال تیروئیدی، مژه ها رشد خود را اثر می گیرند.

8-طاسی ناحیه ای

طاسی نقطه ای در حقیقت یک اختلال خود ایمنی است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کنند.

این اختلال موجب ریزش مو در ناحیه سر، ابروها، و مژه ها می شود. معمولا برای این عارضه هیچ راه کار درمانی وجود ندارد، اما برخی روش های درمانی وجود دارند که با استفاده از آن ها می شود نشانه های بیماری را کاهش داد.

رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد

مژه هایی که بر اثر شیمی درمانی ریخته اند، ممکن است دوباره رشد کنند.

در بیشتر مواقع  پس از این که مژه ها به واسطه سوختگی و یا شیمی درمانی می ریزند، با گذشت مدتی دوباره رشد می کنند.

مژگانی که پس از شیمی درمانی در می آیند، ممکن است کم پشت تر از سابق بوده و یا نازک تر باشند، حتی ممکن است درست با کیفیت سابق رشد کنند.

در صورتی که اختلالات تیروئیدی و یا بیماری های خود ایمنی باعث ریزش مژه ها و موها شوند، لازم است تا فرد سعی در درمان ریشه مشکلات نموده تا مانع از ریزش بیشتر مژه ها شود.

مدت زمان لازم برای رشد مجدد مژه ها بستگی به دلیل ریزش مژه و مقدار تار هایی که ریخته اند دارد.

راه کار های درمانی هم به رشد مجدد مژه ها کمک می کنند. پزشکان برای کمک به این مشکل دارو هایی مثل قطره بیماتوپراست (قطره چشمی) را تجویز می کنند.

بهترین تقویت کننده مژه

درمان های خانگی متعددی برای درمان این عارضه وجود دارد که فرد مبتلا می تواند با استفاده از آن ها رشد مجدد مژه ها را تسریع بخشد. از جمله درمان های خانگی موثر برای این عارضه می توان به ماساژ مژه ها، استفاده از روغن زیتون و محصولات حاوی بیوتین اشاره کرد.

 

اما آیا اگر فرد مبتلا، درمان های خانگی را به کار بندد، رشد مجدد مژه هایش سریع تر می شود؟ احتمالا جواب منفی است.

هیچ گونه شواهدی مبنی بر این که درمان های خانگی به رشد مجدد مژه ها کمک می کند، وجود ندارد. با وجود این که بیوتین نقش به سزایی در سلامت پوست و مو ایفا می کند، تحقیقات اندکی در رابطه با نقش موثر آن در رشد مجدد مو ها صورت گرفته است.

پیشگیری از ریزش مژه

شستن آرایش چشم ها پیش از خواب جدا توصیه می شود، چرا که احتمال شکستن و ریختن مژه های خشک شده بیشتر است.

با وجود این که هر چیزی هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد و همیشه نمی شود از ریزش طبیعی مژه ها جلوگیری کرد، اقداماتی هستند که با پیاده کردن آنها می توان خطر دچار شدن به این عارضه را کاهش داد. این اقدامات شامل موارد زیر می شوند:

داشتن یک رژیم غذایی سالم:بهترین تقویت کننده مژه گیاهی

کمبود برخی مواد مغذی در ریزش مو دخیل هستند. گاهی این کمبود ها منجر به ریزش مژه هم می شوند. مواد مغذی که نقش مهمی در سلامت مو دارند شامل موارد زیر می شوند:

  • ویتامین C
  • ویتامین B
  • ویتامین D
  • زینک
  • آهن
  • پروتئین
آیا مژه قیچی شده دوباره رشد میکند

عدم استفاده از فر مژه:

افرادی که از فر مژه استفاده می کنند، ممکن است به صورت اتفاقی مژه های خود را با فشار کشیده، که این به فولیکول های مو آسیب جدی می رساند.

شستن آرایش چشم ها پیش از خواب:

همیشه ریمل را قبل از خواب بردارید. خوابیدن با ریمل می تواند باعث شکستگی مژه ها و عفونت احتمالی شما شود. وقتی می خواهید مژه هایتان را پرپشت کنید ، یک آرایش پاک کن ملایم  ریمل مژه و ابرو است که  برای آبکشی کردن.راحت باشد. 

مالیدن چشم ها:بهترین تقویت کننده مژه گیاهی

با خشونت مالیدن چشم ها نیز باعث ریزش مژه ها می شوند. موها به ویژه تار های مژه بسیار ظریف و حساس هستند، و لازم است در صورت لزوم چشم ها را به آرامی بمالید.

هر سرم مژه متفاوت است – برخی از آنها از ریشه تا نوک استفاده می شود ، در حالی که برخی دیگر فقط در ریشه قابل استفاده هستند. مهم نیست که از کدام یک استفاده می کنید ، پس از تمیز کردن روی چشم های تمیز قرار دهید. 

سرم احیا کننده مژه را در امتداد خط مژه های بالا و پایین قرار دهید ، مثل این که خط چشم بزنید. سپس آن را از ریشه مژه ها تا نوک مانند ریمل بزنید. قبل از فر کردن مژه ها یا آرایش چشم یکی دو دقیقه صبر کنید. از سرم یک بار صبح و یک بار شب استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.