درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت :

با این مواد اولیه آشپزخانه که به راحتی در دسترس هستند، پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

منافذ باز روی صورت شبیه گودال های کوچکی هستند. صورت شما در نتیجه منافذ باز پوست خشک و پیر به نظر می رسد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد می خواهند از شر منافذ باز خلاص شوند. افرادی که پوست چرب دارند به دلیل تولید سبوم زیاد

بیشتر در معرض این بیماری هستند.

منافذ باز همچنین می تواند باعث مشکلاتی مانند جوش های سر سیاه و  آکنه شود که می تواند ظاهر شما را خراب کند. آنها می توانند ناشی از عوامل مختلفی از جمله وراثت، مراقبت ضعیف از پوست و استرس باشند. با افزایش سن، پوست نرمی خود را از

دست می دهد و مشکل را بدتر می کند.

درمان‌های متعددی برای منافذ باز در خانه وجود دارد که می‌تواند به کاهش ظاهر منافذ پوست کمک کند. محصولات زیبایی متفاوتی در بازار وجود دارد که ادعا می کنند تسکین دهنده هستند.

 اما چرا وقتی پاسخ درست در قفسه های آشپزخانه شماست، یک تن پول هدر دهید؟ به خواندن ادامه دهید تا در مورد چگونگی خلاص شدن از منافذ بیشتر بدانید. به پایین بروید!

منافذ باز پوست چیست؟

منافذ باز منافذ ریز در سراسر پوست ما هستند که به پوست کمک می کنند نفس بکشد و هیدراته بماند. آنها همچنین به دفع سموم از بدن ما کمک می کنند. با این حال، گاهی اوقات این منافذ ممکن است به دلیل مسدود شدن و گشاد شدن گسترش یابد. آن

وقت است که مشکل ساز می شوند. احتمال بروز این بیماری در افراد دارای پوست چرب بیشتر است.

منافذ زیادی روی پوست صورت وجود دارد که به تنفس آن کمک می کند. هنگامی که این منافذ بزرگ می شوند، با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. این منافذ بزرگ روی پوست معمولاً در پوست‌های چرب و مختلط دیده می‌شوند، زیرا این نوع پوست‌ها

مقادیر بیشتری از چربی طبیعی (سبوم) تولید می‌کنند.

منافذ باز و بزرگ اغلب مانع از دستیابی به رنگ رویایی ما می شوند. اگر شما از جمله افراد دیگری هستید که از منافذ بزرگ و پوستی خسته رنج می‌برید.

 این خبر خوب و بد است – شما نمی‌توانید منافذ پوست خود را از بین ببرید، اما مطمئناً می‌توانید با یک رژیم مراقبت از پوست مناسب آنها را کوچک‌تر کنید.

 و چند تکنیک آرایشی اگر مشتاق هستید بدانید چگونه با آرایش منافذ را کوچکتر کنید و ظاهر آن منافذ غول پیکر را به حداقل برسانید، به خواندن ادامه دهید!

 

علت ایجاد منافذ باز روی صورت چیست؟

 

هورمون ها نقش اساسی در تحریک غدد چربی برای تولید مقدار زیادی سبوم از پوست دارند. به همین دلیل است که منافذ ما به خصوص پیشانی، بینی و گونه ها بزرگتر از بقیه به نظر می رسند. دلایل زیادی پشت منافذ باز روی صورت وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • تولید سبوم (روغن) اضافی.
  • فولیکول های مو ضخیم.
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب.
  • کاهش تولید کلاژن.
  • از نظر ژنتیکی
  • کاهش خاصیت ارتجاعی اطراف منافذ

آیا با افزایش سن منافذ پوست بزرگتر می شوند؟

سن یکی از عواملی است که باعث بزرگ شدن منافذ می شود. با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود می کند و منافذ شما از نظر ظاهری بزرگتر می شود. در واقع، با افزایش سن، پوست نیز ضخیم می‌شود و باعث ایجاد

سلول‌های ریز پوست می‌شود که در نهایت به دلیل منافذ بزرگ‌تر می‌شوند.

پیروی از روش های صحیح مراقبت از پوست می تواند منافذ باز پوست را کاهش دهد. با این حال، استفاده از محصولات نامناسب اغلب پوست شما را تحریک یا مسدود می کند و منجر به باز شدن منافذ پوست می شود. اینفوگرافیک زیر را برای چند نکته ساده که

می توانید رعایت کنید تا مطمئن شوید که این اتفاق نمی افتد، بررسی کنید.

منافذ باز روی صورت تنها زمانی با چشم غیرمسلح قابل رویت هستند که بزرگ شوند. مهم است که از شر منافذ باز خلاص شوید، زیرا ممکن است با به دام انداختن کثیفی، تجمع و سبوم اضافی، منجر به ایجاد جوش های سر سفید و جوش های سر سیاه شود 

برای سفت کردن منافذ پوست صورت و کاهش ظاهر آن‌ها می‌توانید از تعدادی مواد اصلی آشپزخانه مانند آلوئه ورا، ماست، مولتانی میتی، آرد گرم، سرکه سیب، جوش شیرین و غیره استفاده کنید.

اگر نوع پوست چرب یا مختلط دارید، ممکن است بیشتر مستعد ایجاد منافذ باز باشید.

علت منافذ باز پوست در طب سنتی

 

اکنون که می دانید چگونه از شر منافذ باز خلاص شوید، منتظر چه چیزی هستید؟ همین حالا این راه‌حل‌ها را امتحان کنید و به ما بگویید که چگونه برای شما کار می‌کنند.

یک رژیم غذایی متعادل، شیوه های زندگی خوب و مراقبت منظم از پوست می تواند به شما کمک کند منافذ باز پوست را از بین ببرید.

علاوه بر سه عامل اصلی که نوع پوست چرب، سن و جنس شما هستند، اگر فکر کرده اید چه چیز دیگری باعث ایجاد منافذ بزرگ می شود، در اینجا یک سری دلایل معتبر از متخصصان پوست آورده شده است:

  • وقتی صحبت از اندازه منافذ شما به میان می‌آید، ژنتیک یک عامل مؤثر است
  • آسیب های ناشی از نور خورشید و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های خورشید می تواند پوست شما را ضخیم کند و منافذ بزرگتری را به همراه داشته باشد
  • با افزایش سن، پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و این باعث کشیدگی و افتادگی آن می شود و منافذ روی صورت شما بزرگتر به نظر می رسد.
  • مقدار بیش از حد چربی و سلول های مرده پوست می تواند منافذ شما را مسدود کرده و باعث شود که بزرگتر از حد معمول به نظر برسند
  • جوش های سرسیاه می توانند اندازه منافذ را با گسترش منافذ شما افزایش دهند

منافذ باز پوست را با آرایش کوچکتر کنیم

 

با استفاده از محصولات مناسب و کمی تکنیک‌ها و دانش حرفه‌ای میکاپ آرتیست، می‌توانید منافذ پوستی خود را طوری جلوه دهید که از بین رفته‌اند (حداقل تا زمانی که آرایش خود را انجام دهید).

در اینجا یک نکته وجود دارد که همیشه مفید خواهد بود – کلید باورپذیر کردن رنگ پوست شما قبل از استفاده از کرم پودر شروع می شود. مهم نیست که از چه محصولاتی در بالای پوست خود استفاده می کنید تا به اصلاح منافذ خود کمک کند، هیچ کدام کارساز نیستند مگر اینکه ابتدا پوست شما به اندازه کافی هیدراته شود.

یخ برای منافذ باز پوست

آماده سازی بسیار مهم است و این شامل پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کننده است. 

همچنین می توانید از تونر یا آب میسلار برای خنثی کردن پوست استفاده کنید. یخ همچنین به عنوان یک درمان ساده و در عین حال موثر برای کمک به کوچک کردن منافذ بزرگ قبل از استفاده از آرایش عمل می کند.

مراقبت از پوست و آرایشی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. شما باید از محصولاتی استفاده کنید که به طور خاص برای کمک به روشن کردن و صاف کردن پوست شما طراحی شده اند. بنابراین، قبل از یادگیری نحوه کوچکتر کردن منافذ پوست، این محصولات توصیه شده را بررسی کنید.

درمان خانگی منافذ باز پوست

 

پوست ما هزاران منافذ دارد که حتی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. تمام منافذ به طور طبیعی باز هستند و فولیکول های مو در آنها وجود دارد. این منافذ به پوست اجازه می دهد تا به درستی نفس بکشد. هر منافذی دارای یک غده چربی (غده چربی) است که از پوست چربی تولید می کند که معمولاً سبوم نامیده می شود.

چه غذاهایی منافذ صورت را کاهش می دهد؟

با پیروی از برخی رویکردهای طبیعی، می توانید اندازه منافذ باز خود را کاهش دهید.

  • با خوردن غذاهای غنی از ویتامین C مانند کیوی، پرتقال و لیمو شروع کنید.
  • تخمه آفتابگردان بهترین منبع دیگر برای کاهش منافذ روی صورت است. آنها سرشار از ویتامین E هستند که از اکسیداسیون سبوم جلوگیری می کند و پوست شما را برای همیشه سالم نگه می دارد.
  • روغن نارگیل نه تنها برای مو فوق العاده است، بلکه از پوست شما نیز به روشی بهتر مراقبت می کند. این منبع خوبی از ویتامین E است. بنابراین، منافذ پوست شما را بسته نگه می دارد و باعث می شود پوست شما صاف تر و روشن تر به نظر برسد.
  • سیب زمینی شیرین همچنین به تمیزتر نشان دادن پوست شما کمک می کند. غنی شده با ویتامین A است که از بافت پوست حمایت می کند و از انسداد جلوگیری می کند.

آیا سرکه سیب برای منافذ پوست مفید است؟

بله، سرکه سیب برای اصلاح بافت پوست خوب و فوق العاده موثر است. دارای خواص ضد التهابی است که پوست را لایه برداری می کند، سبوم اضافی را کنترل می کند و منافذ را پاک می کند.

آیا آلوئه ورا برای منافذ باز خوب است؟

آلوئه ورا دارای خواص مغذی است که به نفع سلامت پوست شما عمل می کند. پوست را آرام می کند و منافذ باز را سفت می کند. بهترین بخش آلوئه ورا این است که پوست را از عمق پاک می کند و پوست شما را برای همیشه جوان می کند.

1. پرایمر

پرایمرها نه تنها پوست شما را صاف‌تر و صاف‌تر نشان می‌دهند، بلکه کمک می‌کنند کرم پودر ساعت‌ها به پوستتان بچسبد. برای منافذ بسیار بزرگ، بهتر است از پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون استفاده کنید، .

زیرا این پرایمرها قوام ضخیم تری دارند و به خوبی برای صاف کردن منافذ، چین و چروک، اسکار آکنه و خطوط ظریف کار می کنند. آنها همچنین از جوش و تشدید آکنه جلوگیری می کنند.

2. بنیاد

می دانم که به این فکر می کنید که چگونه منافذ بزرگ را پنهان کنید. بهتر است از فرمول‌های شبنم‌کننده و روشن‌کننده یا آن‌هایی که ظاهری مات به شما می‌دهند اجتناب کنید. به دنبال محصولاتی باشید که ظاهری «ابریشمی»، «طبیعی»، «ساتن»، «بی عیب» یا «HD» به شما بدهد. اینها منافذ را استتار می کنند و روی پوست احساس سنگینی نمی کنند.

3. پودر پایان

برای یک ایربراش فوری، یک پودر تکمیل کننده یا یک پودر سفت کننده می تواند نجات دهنده شما باشد.

4. برس های آرایشی

از برس های آرایشی با موهای نرم و با کیفیت استفاده کنید. همچنین، استفاده از یک برس فونداسیون متراکم باعث می‌شود که فونداسیون شما منافذ بزرگ‌شده را پر کرده و بپوشاند، نه اینکه روی آن‌ها را بپوشانید.

درمان تخصصی منافذ باز پوست

 

اگر پوست شما بسیار چرب است، ممکن است بخواهید از شوینده‌های صورت و تونرهای حاوی اسید سالیسیلیک برای مشکل منافذ باز استفاده کنید. این اسید به داخل مجاری چربی نفوذ می کند و پلاگین های کراتین را از بین می برد و در نتیجه منافذ باز شما را کاهش می دهد. رتینوئیدها باید فقط با توصیه پزشک مصرف شوند.

رتینوئیدهای خوراکی و موضعی ترشحات چربی و منافذ را کاهش می دهند. درمان با لیزر به طور موثری حفره ها و دهانه های بزرگتر ناشی از اسکار آکنه را کاهش می دهد . آنها باعث بازسازی کلاژن برای کاهش منافذ باز می شوند.

TCA Cross شامل استفاده از تری کلرو استیک اسید با استفاده از خلال دندان بر روی دیواره منافذ باز است. یک دلمه سیاه روی هر منافذ تشکیل می شود و در 7-10 روز آینده می ریزد. درما رولرز همچنین از بازسازی کلاژن برای کاهش منافذ باز استفاده می کند. آنها را می توان در موارد خفیف تا متوسط ​​استفاده کرد زیرا نسبت به لیزر مؤثرتر هستند.

فن آوری AFT را می توان برای منافذ باز استفاده کرد، این یک دستگاه مبتنی بر نور است که برای جوان سازی پوست استفاده می شود و در نتیجه پوستی روشن تر و شاداب تر می شود. نور طبیعی برای ایجاد کلاژن و تحریک پوست جدید به عمق پوست می رسد. فناوری Pixel Perfect پوست شما را وادار به لایه برداری خود به منظور تشکیل پوست جدید در عرض هفت روز می کند.

چه کسانی واجد شرایط درمان منافذ باز هستند؟

اگر احساس می کنید که منافذ باز روی پوست شما بیش از حد باز شده و پوست شما را زشت می کند، حتما باید با یک متخصص پوست مشورت کنید و این عارضه را درمان کنید.

چه کسانی واجد شرایط درمان منافذ باز نیستند؟

اگر تحت درمان پزشکی دیگری هستید، منافذ باز ممکن است یکی از عوارض جانبی داروهای آن درمان باشد. قبل از شروع درمان منافذ باز، صبر کنید تا آن درمان فروکش کند.

آیا درمان منافذ باز عوارض جانبی دارد؟ درمان تخصصی منافذ باز پوست

اگر پوست خشک یا حساسی دارید، قبل از استفاده از اسید سالیسیلیک با یک متخصص پوست مشورت کنید. ممکن است باعث آسیب جدی شود. فناوری AFT برای منافذ باز هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. سایر درمان‌های منافذ باز ممکن است منجر به قرمزی موقت، تحریک یا خارش خفیف در پوست شما برای مدتی شود.

دستورالعمل های بعد از درمان برای درمان منافذ باز چیست؟

در کنار پیروی از دستورات متخصص پوست، باید مطمئن شوید که پوستتان همیشه تمیز است. دو بار در روز از یک شوینده و تونر خوب صورت استفاده کنید تا تمام آلودگی ها از منافذ باز شما پاک شود. مقدار مناسبی از لوسیون ضد آفتاب با SPF حداقل 30 را قبل از قرار گرفتن در زیر نور خورشید بمالید. در صورت لزوم فقط از آرایش با کیفیت خوب استفاده کنید. از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید و از یک رژیم غذایی مغذی شامل موارد غنی از ویتامین C استفاده کنید که به درمان منافذ باز کمک می کند.

بهبودی از منافذ باز چقدر طول می کشد؟

فناوری AFT برای منافذ باز نتایج فوری را نشان می دهد. فناوری Pixel Perfect حدود 7 روز طول می کشد. اگر TCA cross را انتخاب کنید حدود 7-10 روز طول می کشد. درمان با لیزر و درما رولر برای منافذ باز بسته به شدت بیماری ممکن است چند بار انجام شود. فقط در این صورت است که نتایج را نشان خواهند داد.

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

 

چگونه منافذ را با آرایش کوچکتر کنیم – آموزش گام به گام

مراحل را دنبال کنید تا منافذ بزرگ را با آرایش پنهان کنید و به یک پایه بی عیب و نقص برسید.

1. پوست خود را آماده کنید

با شستن صورت خود با یک پاک کننده ملایم و بدون روغن شروع کنید. برای از بین بردن سلول های مرده پوست یا سایر باکتری ها از یک تونر بدون الکل یا مقداری آب میسلار استفاده کنید. از یک مرطوب کننده سبک و آبرسان استفاده کنید. 

برای بهترین نتیجه، یکی را با اسید سالیسیلیک انتخاب کنید که به کوچکتر نشان دادن منافذ شما کمک می کند. پس از مرطوب کردن، حداقل پنج دقیقه قبل از شروع به استفاده از پرایمر به صورت خود بدهید.

2. پرایمینگ کلید است

کمی از پرایمر کوچک کننده منافذ خود را بردارید و از انگشتان خود استفاده کنید تا با حرکات دایره ای آن را عمیقاً در نواحی دارای منافذ بزرگ شده قرار دهید. در مرحله بعد، با انگشتان خود فشار محکمی وارد کنید و به آرامی نواحی را که پرایمر خود را اعمال کرده اید، لمس کنید. این به صاف شدن محصول کمک می کند و به پوست شما پایه ای یکدست و صاف می دهد.

3. زمان برای بنیاد شما

با استفاده از یک برس سفت کوچک، فونداسیون خود را در مناطقی که دارای منافذ بزرگ شده‌اید قرار دهید. این برس را با حرکات دایره‌ای روی نواحی آسیب‌دیده بمالید، بنابراین فرمول زیرسازی شما تمام منافذ را پوشش می‌دهد و فقط بالای پوست نمی‌چرخد. 

کرم برای منافذ باز پوست

هنگامی که این کار را تمام کردید، از یک برس زیرسازی معمولی در حرکات نوک زنی استفاده کنید تا روی قسمت های دیگر بروید.

4. آن را با یک پودر تنظیم کنید

از یک پفک پودری برای زدن پودر سفت کننده خود استفاده کنید. آن را از وسط تا کنید و از فشار محکم استفاده کنید و آن پف پودر را روی پوست بغلتانید تا پودر درست داخل منافذ برود.

شما می توانید لب ها و چشم های خود را برای تکمیل نگاه انجام دهید.

 

چگونه با آرایش منافذ را کوچکتر نشان دهیم

 

اکنون که ایده خوبی در مورد نحوه کوچکتر کردن منافذ با آرایش دارید، در اینجا یک سری نکات ضروری دیگر وجود دارد که مفید خواهند بود.
به یاد داشته باشید، برای کوچکتر نشان دادن منافذ پوست با آرایش، عوامل مهم دیگری نیز در ایجاد رویا نقش دارند (مثلاً چقدر از پوست خود مراقبت می کنید؟) نگاهی بیندازید!

  • از محصولات غیر کومدوژنیک استفاده کنید

کلید کوچکتر نشان دادن منافذ این است که آنها را شفاف نگه دارید. متخصصان پوست همیشه توصیه می کنند که از آرایش و مرطوب کننده های غیر کومدوژنیک استفاده کنید. از محصولاتی که حاوی مواد سنگین مانند روغن معدنی، نفت و مواد شیمیایی هستند که ممکن است منافذ را تحریک کرده و حتی بزرگ‌تر به نظر برسند، خودداری کنید.

  • لایه برداری کلید است

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی روی اهمیت لایه‌برداری تأکید کنیم – از یک اسکراب ملایم برای تمیز کردن عمیق مناطقی که منافذ آن بیشتر قابل توجه هستند، مانند اطراف چانه و بینی استفاده کنید. کارشناسان توصیه می کنند برای از بین بردن سلول های مرده پوست، دو تا سه بار در هفته لایه برداری کنید.

  • رژیم مراقبت از پوست

از یک رژیم مناسب برای پوست خود پیروی کنید – پاکسازی، تقویت کننده، مرطوب کننده) بهترین دوست پوست شما خواهد بود! همچنین می‌توانید از رتینول و اسیدهای لایه‌بردار مانند اسید گلیکولیک استفاده کنید تا به پاک‌سازی پوستتان کمک کند و منافذ را از بین ببرد.

  • هرگز کرم ضد آفتاب خود را فراموش نکنید

استفاده از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 نه تنها برای جلوگیری از بزرگ شدن منافذ در اثر آسیب خورشید، بلکه برای سلامت کلی پوست شما بسیار مهم است.

  • با پوست خود ملایم باشید و صورت خود را انجام دهید

هنگامی که پوست خود را تمیز و لایه برداری می کنید، تهاجمی نباشید. همچنین، برداشتن پوست تنها می تواند وضعیت صورت شما را بدتر کند و می تواند آسیب جدی به منافذ شما وارد کند. هر 4 تا 6 هفته یک بار صورت خود را انجام دهید زیرا کمی لایه برداری و استخراج حرفه ای می تواند به ظاهر و سلامت پوست شما کمک کند.

  • همیشه پوست خود را هیدراته نگه دارید

می توانید با نوشیدن آب زیاد و مصرف مرطوب کننده خود شروع کنید. حتی برای یک روز آن را نادیده نگیرید زیرا پوست شما با تولید مقادیر اضافی روغن پاسخ می دهد که بیشتر منافذ شما را مسدود می کند. همچنین می توانید قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده از سرم آبرسان استفاده کنید تا منافذ را کوچک کرده و پوست اطراف را حجیم کنید.

  • ماسک صورت خود را پیدا کنید

درمان های خانگی مانند ماسک صورت و لایه برداری با استفاده مداوم به خوبی کار می کنند. از ماسک حاوی زغال چوب یا خاک رس استفاده کنید تا روغن را از منافذ شما جذب کند. همچنین، اگر انواع مختلفی از مناطق مشکل دار دارید، می توانید تکنیک چند وظیفه ای را امتحان کنید.درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

نکاتی برای جلوگیری از منافذ بزرگ

اگر ژن‌های شما مسئول این منافذ بزرگ نیستند، آیا از خود پرسیده‌اید که چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه کاری انجام ندهید تا از ایجاد منافذ بزرگ در وهله اول جلوگیری کنید؟ زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

  • هرگز با آرایش نخوابید
  • SPF را نادیده نگیرید
  • درست بخورید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید . از غذاهای فرآوری شده که می توانند پوست شما را ملتهب کرده و باعث مسدود شدن منافذ پوست شوند، خودداری کنید.
  • از محصولات پوستی مبتنی بر روغن استفاده نکنید.

همه ما آرزو داریم پوستی درخشان و بدون منافذ داشته باشیم و بله، مبارزه واقعی است! اگر پوستتان بی نقص نیست، ناامید نشوید. به خاطر داشته باشید که ترکیب چند تکنیک ساده در نحوه مراقبت از پوست و همچنین نحوه آرایش خود می تواند تفاوت زیادی در ظاهر منافذ ایجاد کند. 

برای پوشاندن منافذ پوست چه اقداماتی را انجام می دهید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید. درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

آیا یخ می تواند منافذ را ببندد؟

بله، یخ به دلیل ایجاد یک اثر سفت کننده برای پوست شناخته شده است. با کاهش همزمان اندازه منافذ به تحریک گردش خون کمک می کند. می توانید به سادگی یک تکه یخ پیچیده بردارید و آن را برای چند ثانیه روی صورت تمیز بمالید. از نتایج شگفت زده خواهید شد!

خلاصه: منافذ باز می تواند یک مشکل بزرگ باشد اما با رعایت اقدامات صحیح می توانید ظاهر آنها را تا حد زیادی کاهش دهید. راه های طبیعی مختلفی برای درمان منافذ باز وجود دارد. شما به سادگی می توانید آنها را با سبک زندگی خود تطبیق دهید. اگر فکر می کنید که مشکل منافذ شما در خانه قابل درمان نیست، به یک متخصص پوست خوب مراجعه کنید تا پوست شفاف خود را بازگردانید.

درمان منافذ باز پوست صورت با داروهای گیاهی

 

برای جلوگیری از عوارضی مانند آکنه و جوش های سر سیاه، می توانید از داروهای ذکر شده در زیر برای خلاص شدن از شر منافذ بزرگ و باز استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی خلاص شدن از شر منافذ بزرگ به طور طبیعی به پایین بروید.

  1. آلوئه ورا
  2. سفیده تخم مرغ
  3. سرکه سیب
  4. پاپایا
  5. جوش شیرین
  6. بیسان
  7. موز
  8. خیار
  9. روغن آرگان
  10. روغن جوجوبا
  11. لیمو
  12. مولتانی میتی
  13. ماست
  14. روغن زیتون
  15. اسکراب شکر
  16. زردچوبه
  17. روغن درخت چای
  18. گوجه فرنگی
  19. ماسک خاک رس
  20. عسل

با این درمان های طبیعی دیگر منافذ باز و بزرگ ایجاد نمی شود

  1. آلوئه ورا برای منافذ پوست

آلوئه ورا برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

ژل آلوئه ورا

آنچه شما باید انجام دهید

  1. مقداری ژل آلوئه ورا را روی منافذ بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. برای این کار ترجیحا از ژل آلوئه ورا تازه استفاده کنید.
  2. اجازه دهید ژل آلوئه ورا به مدت 10 دقیقه روی پوست شما بماند. سپس، با آب خنک بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

استفاده روزانه از ژل آلوئه ورا به زودی منافذ پوست را کوچک می کند.

چرا این کار می کند

مرطوب کردن صورت با آلوئه ورا به کوچک شدن منافذ بزرگ کمک می کند. ژل پوست را تمیز و تغذیه می کند و چربی و آلودگی را از منافذ مسدود شده پاک می کند

برای جلوگیری از واکنش آلرژیک، همیشه لاتکس را از برگ جدا کنید. پایه را برش دهید و برگ را به مدت 15 دقیقه در حالت عمودی بگذارید تا لاتکس آب آن گرفته شود.

  1. سفیده تخم مرغ برای منافذ پوست

سفیده تخم مرغ برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

سفیده تخم مرغ 1 عدد

2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

آنچه شما باید انجام دهید

  1. سفیده تخم مرغ را بردارید و با بلغور جو دوسر و آب لیمو مخلوط کنید. خمیر یکدست درست کنید.
  2. خمیر را روی صورت خود بمالید و به مدت 30 دقیقه نگه دارید.
  3. آن را با آب سرد بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

خمیر را دو بار در هفته برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنید.

چرا این کار می کند

سفیده تخم مرغ پوست را سفت و تقویت می کند که به کوچک شدن منافذ بزرگ شده کمک می کند . ماسک های تخم مرغ درمان عالی برای منافذ باز هستند و همچنین می توانند برای درمان انواع آکنه بدخیم استفاده شوند

  1. سرکه سیب برای منافذ پوست

سرکه سیب برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

1 قاشق غذاخوری آب

توپ پنبه

آنچه شما باید انجام دهید

  1. سرکه سیب را در آب رقیق کنید.
  2. پنبه را به آن آغشته کنید و سرکه را روی صورت بمالید.
  3. اجازه دهید در هوا خشک شود.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

هر روز از سرکه سیب به عنوان یک تونر پوست استفاده کنید.

چرا این کار می کند

سرکه سیب برای پاکسازی پوست و همچنین کوچک کردن منافذ شناخته شده است. به عنوان یک تونر عمل می کند و پوست شما را سفت می کند ( 4 ). همچنین هرگونه التهاب را کاهش می دهد

  1. پاپایا برای منافذ پوست

پاپایا برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

چند تکه پاپایای رسیده

آنچه شما باید انجام دهید

  1. پاپایا را له کنید و روی صورت بمالید.
  2. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این درمان را هر روز متناوب تکرار کنید.

چرا این کار می کند

پاپایا به تقویت و سفت شدن منافذ پوست کمک می کند. با از بین بردن ناخالصی ها و باز کردن منافذ پوست را عمیقاً پاک می کند .

مطالب مرتبط: 39 فواید پاپایا برای پوست، مو و سلامت

  1. جوش شیرین برای منافذ پوست

جوش شیرین برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

2 قاشق غذاخوری جوش شیرین

2 قاشق غذاخوری آب

آنچه شما باید انجام دهید

  1. با مخلوط کردن نوشابه و آب گرم خمیر درست کنید.
  2. خمیر را روی منافذ بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای حدود 30 ثانیه ماساژ دهید.
  3. آن را با آب خنک کاملاً بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

از این دارو هر سه تا چهار روز یک بار استفاده کنید.

چرا این کار می کند

جوش شیرین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به کاهش عوارضی مانند جوش و آکنه کمک می کند . به از بین بردن سلول های مرده پوست ، کثیفی و سایر ناخالصی ها کمک می کند . جوش شیرین محتوای اسیدی پوست را تنظیم می کند و تعادل pH آن را حفظ می کند

  1. Besan برای منافذ پوست

بیسان برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

حبوبات 1 قاشق غذاخوری

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1 قاشق غذاخوری ماست

چند قطره روغن زیتون

آنچه شما باید انجام دهید

  1. با مخلوط کردن همه مواد یک خمیر خوب درست کنید.
  2. خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه خشک شود.
  3. با آب خنک بشویید.
  4. خشک و مرطوب کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

هفته ای دو بار از این پک صورت بیسان استفاده کنید.

چرا این کار می کند

در غیر این صورت به عنوان آرد گرمی یا آرد نخود شناخته می شود، بیسان یک ماده عالی برای استفاده در بسته های صورت است. این نه تنها پوست را لایه برداری می کند و سلول های مرده را از بین می برد، بلکه منافذ بزرگ را نیز سفت می کند .

نوشته های مرتبط
  1. موز برای منافذ پوست

موز برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

1 عدد پوست موز

آنچه شما باید انجام دهید

  1. داخل پوست موز را به آرامی روی صورت خود بکشید.
  2. بعد از 10 تا 15 دقیقه بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این کار را هر روز متناوب انجام دهید.

چرا این کار می کند

آنتی اکسیدان لوتئین موجود  در پوست موز به همراه پتاسیم معدنی آن را قادر می سازد تا پوست شما را التیام و جوان کند . استفاده منظم پوست شما را صاف می کند .

  1. خیار برای منافذ پوست

خیار برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

4-5 برش خیار

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

آنچه شما باید انجام دهید

  1. برش های خیار را مخلوط کرده و آب لیمو را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.
  2. این ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.
  3. با آب خنک بشویید.
  4. برای بهترین نتیجه، برش های خیار را قبل از مخلوط کردن، چند دقیقه در فریزر سرد کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

بسته خیار را دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

چرا این کار می کند

ماسک نه تنها به درمان منافذ باز پوست کمک می کند، بلکه بافت پوست را نیز بهبود می بخشد. پوست را تسکین و تغذیه می کند. خیار همچنین روند پیری پوست را کند می کند و ظاهری جوان و درخشان به شما می بخشد.

9.روغن آرگان برای منافذ پوست

روغن آرگان برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

چند قطره روغن آرگان

آنچه شما باید انجام دهید

  1. روغن را به آرامی بین انگشتان خود گرم کنید و روی صورت بمالید.
  2. روغن را برای چند دقیقه ماساژ دهید.
  3. بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

چرا این کار می کند

این روغن از خاورمیانه که توسط متخصصان پوست توصیه می شود، پوست شما را تغذیه می کند و منافذ باز و بزرگ را کاهش می دهد. سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که پوست را هیدراته می کند و آن را درخشان نگه می دارد .

  1. روغن جوجوبا برای منافذ پوست

روغن جوجوبا برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

3-4 قطره روغن جوجوبا

آنچه شما باید انجام دهید

  1. روغن جوجوبا را برای چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.
  2. بگذارید روغن یک شب روی پوست بماند.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

از این دارو چند بار در طول هفته استفاده کنید.

چرا این کار می کند

قوام روغن جوجوبا بسیار شبیه به روغن طبیعی پوست است. منافذ مسدود شده را تمیز می کند و اندازه منافذ بزرگ شده را به حداقل می رساند .

  1. لیمو برای منافذ پوست

لیمو برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 قاشق غذاخوری آب

توپ پنبه

آنچه شما باید انجام دهید

  1. آب لیمو را در آب رقیق کنید.
  2. با استفاده از پنبه آن را به صورت خود بمالید.
  3. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

هر روز این کار را تکرار کنید.

چرا این کار می کند

آب لیمو دارای ویژگی های قابض i  است . به سفت شدن پوست کمک می کند و منافذ را باز می کند. از آن به عنوان یکی از موثرترین درمان ها برای جوش های سر سیاه یاد شده است . محتوای اسید سیتریک آن به شل شدن و شکستن پیوند شیمیایی ناخالصی با پوست کمک می کند، بنابراین به پاک کردن منافذ کمک می کند .

لیمو ممکن است پوست شما را به آفتاب حساس کند. بنابراین، اگر می خواهید بعد از استفاده از این دارو بیرون بروید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

احتیاط

اگر پوست حساسی دارید آب لیمو را با آب بیشتری رقیق کنید.

  1. Multani Mitti برای منافذ پوست

شما نیاز خواهید داشت

2 قاشق غذاخوری multani mitti

1-2 قاشق غذاخوری گلاب یا شیر

آنچه شما باید انجام دهید

  1. گلاب را به پودر multani mitti اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا گلوله ایجاد نشود.
  2. یک لایه نازک از این خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه خشک شود.
  3. با آب خنک بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

چرا این کار می کند

در حالی که ماسک های خاک رس برای باز کردن منافذ بسیار عالی هستند، فولر زمین یا multani mitti چربی اضافی پوست را خیس می کند. می تواند روغن را از هر ماده ای بمکد. این یک پاک کننده عالی برای صورت است و آلودگی ها را از بین می برد. خواص سفید کنندگی پوست آن نیز باعث درخشش پوست شما می شود .

  1. ماست برای منافذ پوست

ماست برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

2 قاشق غذاخوری ماست ساده

آنچه شما باید انجام دهید

  1. ماست را به ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند،
  2. با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید تا اندازه منافذ پوست کاهش یابد.

چرا این کار می کند

ماست منافذ بزرگ را سفت می کند و همچنین لک های پوستی را کاهش می دهد . اسید لاکتیک موجود در آن مسئول اثرات سفت کردن منافذ است. همچنین، این اسید لاکتیک در از بین بردن سلول های مرده و ناخالصی ها از صورت مفید است .

  1. روغن زیتون برای منافذ پوست

روغن زیتون برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

چند قطره روغن زیتون فرابکر

آنچه شما باید انجام دهید

  1. روغن زیتون را روی منافذ بزرگ با حرکات دایره ای ملایم به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.
  2. روغن را با آب ولرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این کار را هر روز یک بار تکرار کنید.

چرا این کار می کند

ترکیبات فنلی روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. آنها پوست را در سلامت بهینه نگه می دارند و از شر تمام مسائلی که پوست را آزار می دهند مانند خشکی، خارش، منافذ بزرگ شده و غیره خلاص می شوند.

  1. اسکراب شکر برای منافذ پوست

اسکراب شکر برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

شکر قهوه ای 1 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری آب لیمو

آنچه شما باید انجام دهید

  1. عسل و آب لیمو را به آرامی با شکر قهوه ای مخلوط کنید.
  2. صورت خود را با آب معمولی بشویید.
  3. قبل از اینکه شکر شروع به ذوب شدن کند، اسکراب را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده به مدت سه تا پنج دقیقه ماساژ دهید.
  4. با آب گرم بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

از این اسکراب می توانید تا دو بار در هفته استفاده کنید.

چرا این کار می کند

شکر یک لایه بردار رایج در مراقبت از پوست است. تجمع سلول های مرده و ناخالصی ها را از منافذ حذف می کند و اندازه آنها را کاهش می دهد.

  1. زردچوبه برای منافذ پوست

زردچوبه برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

1 قاشق غذاخوری گلاب یا شیر

آنچه شما باید انجام دهید

  1. زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
  2. آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند.
  3. با آب بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

هر روز متناوب از این دارو استفاده کنید.

چرا این کار می کند

زردچوبه تمام باکتری هایی را که ممکن است در منافذ شما رشد کرده و آنها را ملتهب کنند، از بین می برد. خواص ضد التهابی آن هرگونه تورم را کاهش می دهد و اندازه منافذ را کوچک می کند.

زردچوبه می تواند به راحتی لباس های شما را لکه دار کند. تی شرت های قدیمی را انتخاب کنید یا یک حوله قدیمی بپیچید تا شانه ها و ناحیه سینه خود را بپوشاند.

  1. روغن درخت چای برای منافذ پوست

روغن درخت چای برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

3-4 قطره روغن درخت چای

یک فنجان آب

یک بطری اسپری کوچک

آنچه شما باید انجام دهید

  1. آب را داخل بطری اسپری بریزید، روغن درخت چای را اضافه کنید و خوب تکان دهید.
  2. این بطری را در یخچال نگهداری کنید.
  3. پس از خنک شدن، مقداری از این آب را به تمام صورت خود بپاشید.
  4. اجازه دهید این آب به طور طبیعی تبخیر شود.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

از این اسپری به عنوان تونر صورت هر روز صبح و عصر روی صورت تمیز استفاده کنید.

چرا این کار می کند

خواص قابض روغن درخت چای به کاهش اندازه منافذ و همچنین کاهش ظاهر آنها کمک می کند. این اسانس همچنین یک عامل ضد میکروبی قوی است .

  1. گوجه فرنگی برای منافذ پوست

گوجه فرنگی برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

یک گوجه فرنگی کوچک

1 قاشق چایخوری عسل (برای پوست های خشک توصیه می شود)

آنچه شما باید انجام دهید

  1. تفاله گوجه فرنگی را بیرون بیاورید و عسل را در آن مخلوط کنید.
  2. این را به عنوان یک پک صورت روی صورت و گردن خود بمالید.
  3. اجازه دهید 10 تا 12 دقیقه خشک شود و سپس آبکشی کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

از این پک صورت روزانه استفاده کنید.

چرا این کار می کند

اسیدهای طبیعی موجود در گوجه فرنگی، روغن های طبیعی پوست را به تعادل می رساند و منافذ بزرگ را سفت می کند.

  1. ماسک خاک رس برای منافذ پوست

ماسک خاک رس برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

2 قاشق غذاخوری خاک رس آرایشی (بنتونیت یا کائولن)

1-2 قاشق غذاخوری گلاب یا شیر

آنچه شما باید انجام دهید

  1. به مقدار کافی گلاب به پودر خاک رس اضافه کنید تا خمیر ریز به دست آید.
  2. یک لایه یکنواخت از ماسک خاک رس را بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.
  3. با آب خنک بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

چرا این کار می کند

پودرهای خاک رس آرایشی مانند خاک رس بنتونیت و خاک کائولین توانایی جذب تمام ناخالصی ها، سفت کردن پوست و به حداقل رساندن منافذ را دارند.

قبل از استفاده از هر ماسک خاک رس روی صورت خود یک تست پچ انجام دهید.

  1. عسل برای منافذ پوست

عسل برای از بین بردن منافذ باز

شما نیاز خواهید داشت

2 قاشق غذاخوری عسل خام

آنچه شما باید انجام دهید

  1. عسل را روی تمام نواحی آسیب دیده صورت خود بمالید.
  2. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.
  3. دوباره با آب خنک بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

عس را هر روز یا هر روز متناوب روی صورت خود بمالید.

چرا این کار می کند

آنتی اکسیدان های موجود در عسل باعث می شود پوست شما همیشه جوان، بی نقص و سالم به نظر برسد. به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند و آن منافذ باز بزرگ را، به ویژه آنهایی که در اطراف بینی قابل مشاهده است، سفت می کند

از منافذ باز و بزرگ خود ناامید نشوید! آنها فقط یک عقب گرد موقت هستند. مراقبت خوب از پوست برای جلوگیری از بزرگ شدن و مسدود شدن منافذ پوست ضروری است. این درمان های خانگی را بخشی از روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید و به زودی متوجه کاهش اندازه منافذ خواهید شد. پوست شما نیز روشن تر و درخشان تر می شود.

چگونه منافذ خود را عمیقا تمیز می کنید؟

دکتر آنا چاکون ، متخصص پوست و مو می‌گوید: «از یک اسکراب لایه‌بردار یا لایه‌بردار شیمیایی 2 تا 3 بار در هفته برای پاکسازی کامل صورت و پاک کردن منافذ بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی پوست استفاده کنید.» او همچنین می‌افزاید: «ماسک‌های خاک رس برای تمیز کردن تمام منافذ پوستی عالی هستند، زیرا می‌توانند چربی، مواد زائد و پوست مرده‌ای را که در عمق منافذ قرار دارند، از بین ببرند. گاهی اوقات رتینوئیدهای موضعی ممکن است کمک کنند.

آیا باید منافذ را فشار دهید؟

دکتر آنا چاکون ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، می‌گوید: «فشار دادن یا برداشتن پوست می‌تواند باعث تحریک، تغییر رنگ و جای زخم شود. فشردن، میکروب‌ها، روغن و مواد زائد را از نوک انگشتان به منافذ شما منتقل می‌کند و شاید منجر به ایجاد جوش‌های سرسیاه بیشتر شود.»

آیا منافذ باز دائمی هستند؟

دکتر آنا چاکون ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، می گوید: “منافذ پوست هرگز نمی توانند به طور دائم کاهش یابند. با این حال، منافذ باز منبسط شده را می توان تغییر داد تا کوچکتر یا کمتر قابل مشاهده به نظر برسند.

چرا منافذ من اینقدر بزرگه؟ چه چیزی باعث ایجاد منافذ بزرگ می شود؟

منافذ روی بینی و اطراف آن ناحیه بزرگتر از منافذ روی بقیه قسمت های صورت است. جدا از اندازه طبیعی، منافذ با تجمع روغن، کثیفی و ناخالصی ها بزرگ می شوند. این بیشتر در افرادی که پوست چرب دارند دیده می شود زیرا آنها به طور طبیعی سبوم (روغن) اضافی تولید می کنند. از دیگر دلایل بزرگ شدن منافذ پوست، تغییرات هورمونی، آسیب نور خورشید و پیری پوست است.

چه رژیم غذایی برای منافذ پوست مفید است؟

  • یک سیستم گوارشی سالم عملکرد سالم سلول های پوست و غدد چربی را نیز تضمین می کند.
  • آب میوه های سبز تازه بنوشید زیرا بدن شما را سم زدایی کرده و پوست شما را جوان می کند. یک آب میوه در روز بنوشید و مطمئن شوید که پالپ آن (برای فیبر) را در نظر بگیرید.
  • از رژیم غذایی متعادل و کم شکر فرآوری شده و غذاهای کامل پیروی کنید.
  • دانه یونجه، جلبک دریایی، قارچ، کدو سبز و اسفناج باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود. این سبزیجات سرشار از روی هستند که به کنترل التهاب و جوش های پوستی کمک می کند.

چگونه منافذ صورت را کاهش دهیم؟

  • صورت خود را تمیز نگه دارید. هر روز صبح و عصر آن را با استفاده از یک شوینده بدون روغن بشویید.
  • برای جلوگیری از تجمع سلول های مرده پوست، به طور مرتب پوست خود را لایه برداری کنید.
  • از تونر مناسب برای پوست خود استفاده کنید. این به تمیز نگه داشتن پوست و کاهش منافذ پوست کمک می کند.
  • پوست خود را مرطوب کنید تا همیشه آن را هیدراته نگه دارید. استفاده از کرم ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید.
  • درمان های خانگی مانند ماسک های خاک رس یا زمین فولر تمام چربی اضافی تولید شده توسط پوست را جذب می کند. یک یا دو بار در هفته از ماسک یا بسته صورت استفاده کنید.

آیا منافذ باز دائمی هستند؟

بله، آنها هستند. همچنین، هرگز نمی توانید منافذ را برای همیشه کوچک کنید. با این حال، آنها را می توان کمتر برجسته کرد.

آیا آب سرد منافذ شما را می بندد؟

آب سرد به انقباض عروق خونی و سفت شدن موقت منافذ و کاهش قرمزی و پف ناشی از آن کمک می کند.

آیا سرم ویتامین C برای منافذ باز خوب است؟

آره. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان به باز کردن منافذ پوست، حذف پوست مرده و کاهش تولید کلی سبوم کمک می کند.

خوراکی های کلیدی

برای باز کردن منافذ پوست، تمیز کردن و لایه برداری منظم پوست بسیار مهم است.

برای پاکسازی عمیق صورت، به طور مکرر از ماسک های صورت استفاده کنید.

از تونرها برای متعادل کردن PH پوست و سفت کردن منافذ آن استفاده کنید.

سعی کنید از محصولاتی که دارای عطر مصنوعی و روغن های سنگین هستند خودداری کنید زیرا می توانند باعث تحریک شوند.

علل و گزینه های درمان منافذ باز پوست را به عنوان متخصص پوست در این ویدیوی آموزنده به اشتراک می گذارد. استراتژی های موثری را که به کاهش اندازه منافذ و صاف کردن پوست کمک می کند، کشف کنید

آیا لیمو می تواند منافذ را ببندد؟

لیمو منبع غنی ویتامین C است. به عنوان یک سفید کننده طبیعی پوست عمل می کند و به شما درخشندگی سالم می بخشد. در برابر منافذ باز کار می کند، آنها را منقبض می کند و تولید سبوم را تنظیم می کند. چند قطره لیمو را با استفاده از پدهای پنبه ای روی صورت تمیز بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و با آب بشویید.

جایگزین های درمان منافذ باز چیست؟

شما می توانید آرایش ساز متشکل از سعی بادام ، سیب سرکه سیب طبیعی، عسل، سفیده تخم مرغ و یا چوب صندل برای منافذ باز. استفاده از یخ چند بار در روز نیز برای به حداقل رساندن منافذ بزرگ شناخته شده است.

نتایج درمان منافذ باز ممکن است دائمی باشد یا نباشد. منافذ پوست ممکن است با افزایش سن، تغییرات هورمونی، شرایط غیربهداشتی یا هر دلیل دیگری بازگردد. با این حال، برای جلوگیری از این شرایط، باید پوست خود را تمیز نگه دارید.

این منافذ باز اغلب بدون درد و بی ضرر هستند، اما می توانند برای چشم بسیار ناخوشایند باشند، به خصوص زمانی که روی صورت ایجاد شوند. وضعیت منافذ باز ممکن است به دلیل ژنتیک، افزایش سن، تعریق بیش از حد ، عادات غیربهداشتی، آرایش بی کیفیت یا جوش های سرسیاه باشد. 

تعدادی درمان خانگی برای کاهش منافذ باز وجود دارد. متخصص پوست ممکن است اسید سالیسیلیک و رتینوئیدها را برای درمان منافذ باز شما پیشنهاد دهد. اگر آنها کار نمی کنند، می توانید از لیزر، TCA Cross، درما رولر، فناوری AFT یا فناوری Pixel perfect استفاده کنید.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.