درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ : میکرونیدلینگ یک روش زیباسازی با حداقل آسیب است که گردش خون شما را تحریک می­کند. این پروسه معمولاً برای بهبود ظاهر زخم­ها و افزایش تولید کلاژن­ها صورت می­گیرد. آماده­سازی و انجام میکرونیدلینگ در یک محیط بالینی چندین ساعت زمان می­برد.

موضوعی که به­طورمعمول مورد بحث قرار نمی­گیرد؛ مراقبت­های پس از درمان در این پروسه است. در واقع میکرونیدلینگ در پوست شما حفره­هایی ایجاد می­کند، بنابراین شما نیاز دارید تا از پوست خودتان مراقبت کنید تا کاملاً درمان شود.

اما برای تحسین درمان ، چند نکته وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار دهید ، مخصوصاً وقتی صحبت از مواردی است که پس از اتمام درمان تجربه خواهید کرد. اما هر چه درمان بیش‌تر مورد تحسین قرار بگیرد، چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید، به ویژه هنگامی که صحبت از تجربه شما پس از پایان درمان است.

حتی اگر در منزل خودتان میکرونیدلینگ انجام دادید، شما نیاز دارید که بعد از انجام درمان از پوست خودتان مراقبت زیادی به عمل بیاورید.

 درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

بیشتر بخوانید تا درمورد چیزی که باید بعد از میکرونیدلینگ انتظار داشت و مراقبت­های پس از آن بیشتر بدانید.

پوسته پوسته شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ

«مستقیما پس از درمان، پوست از گرما قرمز روشن به نظر می‌رسد، احساسی تقریبا شبیه آفتاب سوختگی، اما خیلی هم بد نیست». مرطوب نگه‌داشتن پوست می‌تواند به کاهش قرمزی نیز کمک کند.

ممکن است پوست شما احساس سفتی و خشکی کند.

دکتر Jordan C. Carqueville، متخصص پوست در شیکاگو می‌گوید پس از درمان، پوست احتمالا احساس کمبود آب می‌کند و بنا‌بر‌این برای بهبودی به رطوبت زیاد نیاز خواهد داشت.

«بعد از انجام این روش، من توصیه می‌کنم از سرم اسید هیالورونیک یا نرم‌کننده‌ها مانند وازلین یا لانولین به مدت دو تا سه روز استفاده کنید. پس از چند روز، خوب است که مرطوب‌کننده‌های معمولی را طبق تحمل از سر بگیرید».

پس از انجام میکرونیدلینگ یک سری عوارض جانبی قابل انتظار هستند. پس از ترک محیط کلینیک، ممکن است پوست شما قرمز شود، همانند زمانی­که به مدت یک روز روبروی آفتاب باشید و صورت شما از آفتاب سوختگی خفیف تا متوسط پیدا کرده باشد. درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

این قرمزی و تورم احتمال زیادی دارد تا 24 ساعت یا به مدت بیشتری رفع نشود. حتی با مراقبت زیاد، شما نمی­توانید کار زیادی برای رهایی فوری از قرمزی صورت بعد از میکرونیدلینگ انجام دهید.

پوشاندن قرمزی صورت با آرایش کردن بدترین گزینه است، به این دلیل که مواد آرایشی حفره­ها را روی پوستی که تحت عمل بوده و آسیب­پذیر است بلوکه می­کنند و حتی ممکن است باعث لتهاب پوست شود. شما باید صبور باشید تا قرمزی کاهش یابد، اما در همین زمان می­توانید از محصولات ملایم، بدون رایحه و با مواد اولیه­ی طبیعی استفاده کنید تا کمی آرام شوید.

تورم و پوسته پوسته شدن پوست تا 48 ساعت پس از انجام میکرونیدلینگ طبیعی است. بعضی عوارض دیگر مانند برآمدگی، التهاب و خشکی پوست از موارد دیگری است که ممکن است بعد از میکرونیدلینگ اتفاق بیفتد، البته همه­ی افراد این موارد را تجربه نخواهند کرد.

مراقبت از پوست با مرطوب­کننده و پاک­کننده­های ملایم می­تواند عوارض جانبی را به حداقل برساند.

شستن صورت بعد از میکرونیدلینگ

پس از انجام میکرونیدلینگ منافذ پوست باز خواهد شد و به همین دلیل استفاده از کرم های ضد آفتاب اصلا توصیه نمی شود؛ چرا که به طور کلی فرمولاسیون کرم های ضدآفتاب برای پوست های سالم تهیه شده و در شرایطی که پوست تحت درمان قرار گرفته، به پوست آسیب وارد می کند.

بنابراین تا زمانی که منافذ پوست بسته نشده استفاده از کرم های ضد آفتاب خصوصا ضد آفتاب هایی که دارای رنگ Tinted هستند، ممنوع می باشد.

در این شرایط توصیه می شود حداقل تا 48 ساعت از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب ، لامپ های کم مصرف ، مانیتور و سایر وسایل الکترونیک خودداری نمایید؛ مگر اینکه لایه ضخیمی از پماد اکسید زینک به روی کل نواحی ای که تحت درمان قرار گرفته استفاده شود.

درمانگر شما موظف است تا اطلاعات جزء به جزئی راجع به کارهایی که پس از میکرونیدلینگ باید انجام دهید به شما بدهد. این اطلاعات می­تواند براساس سوابق پزشکی شما یا نوع پوست خود شما باشد بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام آن­ها را با دقت رعایت کنید.

  • به عنوان یک قانون کلی، باید 2 هفته اول پس از میکرونیدلینگ به طور مداوم از ضدآفتاب استفاده کنید. درروزهای بعد از درمان هربار که از خانه بیرون می­روید حتماً از ضدآفتاب استفاده کنید.
  • یک هفته بعد از میکرونیدلینگ مدت زمانی طولانی بیرون از خانه و در مقابل آفتاب نباشید زیرا پوست شما نسبت به خورشد حساس­تر از معمول است.
  • از هرگونه پماد آنتی­بیوتیک موضعی که پزشک تجویز می­کند برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید.
  • قبل از لمس کردن صورت، دستان خود را بشویید.
  • 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ از لوازم آرایشی استفاده نکنید، علی­الخصوص با براشی که قبلاً از آن استفاده کرده­اید.
  • هم­چنین شما باید از رفتن به استخر، سونا و موقعیت­هایی که ممکن است تعرق بالایی داشته­باشید، مانند ورزش­های شدید در باشگاه خودداری کنید تا از پوست تحت درمان خودتان محافظت کنید. بعد از گذشت 72 ساعت، این ممنوعیت حذف خواهد شد.
 درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از میکرونیدلینگ

از آن‌جایی که لایه بالایی پوست یا لایه شاخی مختل شده است، دکتر Carqueville خاطر نشان می‌کند که پوست به خورشید حساس خواهد بود.

«من توصیه می‌کنم به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم خود‌داری کنید، زیرا 28 روز طول می کشد تا لایه شاخی خود را از آسیب مکانیکی میکرو‌نیدلینگ باز‌یابی نماید».

اگر این کار امکان‌پذیر نیست، سعی کنید در چند روز اول بهبودی کاملا از آفتاب جلو‌گیری کنید، «و بعد از دو یا سه روز، استفاده مجدد از ضد‌آفتاب‌ها اشکالی ندارد».

 با این حال، وی خاطر‌نشان می‌کند که کلاه‌ها و ضد‌آفتاب‌ها باید به مدت یک ماه به طور مداوم استفاده شوند، «و برای محافظت از سرمایه‌گذاری خود جلو بروید».

در روزهای اول پس از میکرونیدلینگ لازم است از هرگونه محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد شیمیایی بالایی برای لایه برداری است خودداری کنید. از هر محصولی که معطر باشد خودداری کنید و از اسیدهای گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی استفاده نکنید.

از سرم رتینول A و ویتامین C باید برای حداقل 48 ساعت اول بعد از میکرونیدلینگ اجتناب شود. پس از گذشت 2 روز کامل، امکان دارد شما ترجیح بدهید محصولاتی که قبلاً استفاده می­کردید را به محصولات آرایشی روزانه­ی خود دوباره اضافه کنید و از محدودیت­ها پیروی نکنید خصوصاً اگر محصولاتی که استفاده می­کنید فرمول­های ضد پیری داشته­باشند. 

مطمئن شوید که پاک­کننده­ها، شیرپاک­کن­ها یا اسکراب­هایی را که قصد دارید در طی 2 تا 3 روز پس از میکرونیدلینگ استفاده کنید حتماً با پزشک خود مطرح کنید تا مطمئن شوید که این مواد عوارض جانبی را بدتر نمی­کنند.

هایالورونیک اسید است که می­تواند بعد از میکرونیدلینگ استفاده­شود و حتی گاهی در بعضی موارد توصیه می­شود که از آن استفاده کنند زیرا باعث تحریک تولید کلاژن­ها پس از میکرونیدلینگ می­شود.

اگرپوست شما خشک است می­توانید از روغن نارگیل به­عنوان نرم­کننده استفاده کنید تا صورت خود را بعد از میکرونیدلینگ مرطوب نگه دارید. محصولات نارون کوهی بدون الکل و رقیق هم می­توانند برای پاکسازی پوست استفاده شوند. تنها محصولاتی را استفاده کنید که از مواد اولیه­ی ملایم و طبیعی استفاده می­کنند که شما با آن آشنایی دارید.

بهبود و بازیابی درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

قرمزی پوست که بعد از میکرونیدلینگ تجربه می­کنید غالباً تا 48 ساعت بعد از بین می­رود. رفع موارد دیگر مانند پوسته­پوسته­شدن و التهاب ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

بیشترین بهبود در یک تا دو روز بعد از درمان مشاهده می­شود اما درمان هم­چنان زیر سطح پوست شما تا 2 ماه ادامه خواهد داشت. 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید : درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ جزء فرایندهایی با ریسک کم است. گاهی اوقات عوارض جانبی آن ممکن است بالا رود و به پزشک نیاز است. علائمی که به شما نشان می­دهد نیاز به پزشک دارید:

  • تب بالای 38 درجه­ سانتی­گراد
  • حالت تهوع
  • کهیر
  • ترشح زرد یا سبز
  • خونریزی
  • سردرد
نوشته های مرتبط

عفونت های ناشی از میکرونیدلینگ غالباً وقتی اتفاق میفتند که از ابزارهایی استفاده شود که به طور صحیح استریل نشده باشند. ممکن است واکنش های آلرژیک به سوزن­های مورد استفاده برای میکرونیدلینگ نیز ایجاد شود. درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ و مزوتراپی

مراقبت از پوستتان بعد از میکرونیدلینگ می­تواند تفاوت زیادی در نتیجه­ی درمان ایجاد کند. مراقبت مناسب از پوست نه تنها علائم را التیام می­دهد، می­تواند از پوست شما زمانیکه در حال درمان است محافظت کند.

سعی کنید تمام دستورالعمل­هایی که پزشک به شما می­دهد اجرا کنید و از پرسیدن سوال قبل و بعد از مراجعه به پزشکتان نترسید.درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

 درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

دکتر Carqueville می‌گوید به دلیل آسیب مکانیکی میکرو‌نیدلینگ، روز بعد ممکن است پوست کمی متورم باشد”. دکتر Palep می‌گوید: «بسته به میزان تهاجمی بودن یا عمیق بودن درمان، تورم خفیف به مدت یک تا سه روز طبیعی است»، او اضافه می‌کند که استفاده از کمپرس سرد به کاهش التهاب خواهد کرد.

اگر قبلا میکرونیدلینگ انجام داده­اید، می­دانید یک سری نتایجی که از درمان انتظار می­رود پوستی درخشان، پوستی یکنواخت­تر و بهبودیافته­تر است. اما ممکن است عوارض جانبی با گذشت زمان به­وجود بیاید. برای مثال: حساسیت بالقوه، ناراحتی و قرمزی اجتناب ناپذیر.

دکتر لورتا سیرالدو ، متخصص پوست در آونتورا، فلوریدا: «دستگاه مورد استفاده بسیار شبیه به یک دریل دستی است و در انتهای دستگاه یک کاست از سوزن های بسیار ریز است. متغیرهای قابل تنظیم طول سوزن و سرعتی نفوذ سوزن به پوست است».

هدف از میکرونیدلینگ اعمال صدمه­ای کنترل­شده است تا تولید کلاژن تحریک شود. دکتر سیرالدو می­گوید که این فرایند (که معمولاً چند مرتبه با فاصله­ی دو تا چهار هفته انجام می­شود) برای مشکلات زیادی از خطوط ریز روی صورت تا اثر زخم­های آکنه و اختلال تجمع رنگدانه­ها بسیار مؤثر است.

با وجود اینکه این روش منافع بسیاری دارد، اغلب به قرمزی ختم می­شود که به مدت چند روز روی پوست می­ماند.

دکتر ریتا لینکنر، متخصص پوست در مرکز پوست اسپرینگ استریت در نیویورک تأیید می­کند: «زمانی­که افراد از جلسه­ی درمان بیرون می­آیند رنگ صورتشان صورتی تا قرمز است.

صبح روز بعد امکان دارد این قرمزی بیشتر شود و نقطه­های به­صورت زخم خود را نشان دهند، ولی پس از آن این اثرات کاهش پیدا می­کند. تقریباً بعد از گذشت 3 روز بعضی بیماران کاملاً کار لایه­ برداری از روی پوستشان تمام می­شود.» خوشبختانه، اگر شما در روزهای قبل و بعد از جلسه­ی درمانتان همه­ی موارد را رعایت کنید قادر خواهید بود که قرمزی را به حداقل برسانید.

کاهش قرمزی ناشی از میکرونیدلینگ

نکته­ اول: از پزشک یا اپراتور بخواهید طول سوزن و سرعت آن را بهبود دهد

همانطور که در گذشته اشاره شد، سوزن­های دستگاه میکرونیدلینگ می­توانند کوتاه­تر یا بلندتر شوند. با وجود اینکه سوزن­های بلندتر می­توانند به نتایج مطلوب­تری برسند، به همان اندازه می­توانند موجب قرمزی بیشتر و کبودی احتمالی شوند.

او بیان می­کند: «اگر شما یک مراسم مهم در پیش دارید و می­خواهید میکرونیدلینگ انجام دهید و می­خواهید از قرمزی بعد از آن جلوگیری کنید، از پزشک خود بخواهید تا طول سوزن­ها را کوتاه کند،1 میلی­متر یا کمتر، و اگر ممکن بود از او بخواهید سرعت را هم کمتر کند».

نکته­ی دوم: درمان خود را با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) ترکیب کنید

به گفته­ی دکتر لینکنر یکی از روش­های بسیار موثر برای کاهش قرمزی ناشی از میکرونیدلینگ ترکیب آن با درمان پلاسمای غنی از پلاکت است. این پروسه شامل برداشتن پروتئین­های موجود در DNA خود شما و تزریق آن به پوست شما است. این فرایند باعث تحریک بیشتر تولید کلاژن­ها می­شود.

او می­گوید: « ازآن­جایی­که PRP ضد التهاب است ممکن است به کاهش عوارض جانبی کمک کند. اگرچه افزودن این روش درمانی به جلسه­ی میکرونیدلینگ هزینه­ی بیشتری نیز خواهد داشت، به­احتمال زیاد شما با PRP عوارض جانبی را در مدت کوتاه­تری تجربه خواهید کرد و نتایج ضد پیری را بهبود می­بخشید.

نکته­ سوم: استامینوفن بخورید

هر دو متخصص پوست موافق هستند که مسکن همیشگی استامینوفن، اگر قبل و بعد از میکرونیدلینگ انجام شود می­تواند ناراحتی ایجادشده را کاهش دهد. اگرچه دکتر لینکر معتقد است: «مهم است که از استفاده از یک سری مسکن­ها به­دلیل اینکه به نتیجه آسیب می­زنند بپرهیزید ».

این موضوع به­ دلیل خواص ضد التهاب آن­هاست و بدن شما تحت درمان­هایی است که نیاز به التهاب دارند،بنابراین این داروها مخالف خواسته­ی طبیعی بدن شما رفتار می­کنند و در نظر داشته باشید که این التهابات برای بازیابی و بهبود پس از میکرونیدلینگ کاملاً ضروری هستند.

از پزشک خود بپرسید که چه زمانی مجدد می­تونید این داروها یا داروهای دیگر را مصرف کنید.

نکته­ چهارم: از قرار گیری در معرض نورآفتاب قبل و بعد از میکرونیدلینگ خودداری شود

البته استفاده از ضد آفتاب و نظارت کردن بر مدت زمان قرارگیری در معرض نور آفتاب همیشه مهم است، نه­تنها بخاطر جلوگیری از سرطان پوست بلکه نور خورشید می­تواند به پیری پوست سرعت ببخشد. اگرچه، طبق گفته­ی دکتر سیرالدو بسیار مهم است که به مقدار قرارگیری در معرض نور خورشید در هفته­ی منتهی به میکرونیدلینگ بسیار توجه شود.

اگر شما دچار آفتاب­سوختگی شوید، خیلی مهم است که وقت خود را به تعویق بیندازید تا پوست آسیب­دیده­ی شما بیشتر آسیب نبیند. هم­چنین، در هفته­ی منتهی به جلسه­ی درمان از بیرون رفتن در روزهای آفتابی خودداری کنید. شما می­خواهید پوست شما بدون هیچ پیچیدگی درمان شود.

نکته­ پنجم: قبل و بعد از جلسه­ی درمان از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید

 زمان خوشی باید به زمان دیگری موکول شود! الکل منبسط کننده­ی عروق است، یعنی به­طورموقت باعث آرامش و انبساط عروق خونی شما می­شود. هنگامی­که پوست آسیب دیده یا رگ­های خونی در این شرایط بریده می­شوند (مثلاً با سوراخ شدن توسط سوزن­های ریز) می­تواند منجر به قرمزی بیش از حد و کبودی احتمالی شود.

به همین دلیل دکتر سیرالدو بر اهمیت اجتناب از مصرف الکل برای حداقل 5 روز قبل از جلسه­ی میکرونیدلینگ تأکید می­کند. (بعضی پزشکان استفاده از الکل تا دو هفته قبل را ممنوع می­کنند).

این قانون در خیلی از درمان­ها از قبیل کاهش تزریقی چین و چروک و استفاده از پرکننده­ها نیز اعمال می­شود. دلیل این امر اینست که استفاده از الکل احتمال کبودی را بالا می­برد. هم­چنین بهتر است تا یک هفته بعد از جلسه­ی درمان، از مصرف مشروبات الکلی اجتناب کنید.

نکته­ ششم: استفاده از دستگاه­های لایه­بردار خانگی را متوقف کنید

امیدواریم که شما هم به این موضوع توجه کنید که باید از ایجاد سوزش غیرضروری در پوست تازه درمان شده خودداری کنید. براساس همین موضوع پیش بروید و استفاده از محصولات لایه­­برداری شیمیایی و فیزیکی خود را متوقف کنید.

این محصولات شامل  AHA ها و BHA ها، اسکراب ها، درمان­های موضعی آکنه و رتینول است. چنین محصولاتی ممکن است خودشان قرمزی ایجاد کنند، بنابراین می­توانند قرمزی مربوط به میکرونیدلینگ را نیز بدتر کنند. از پزشک خود سؤال کنید که چه زمانی می­توانید این سری اقدامات درمانی را از سر بگیرید.

نکته­ هفتم: خودتان را از رفتن به باشگاه منع کنید

آیا به دنبال بهانه­ای برای انجام ندادن تمرینات هوازی هستید؟ یک دلیل دارید. دکتر لینکنر: «من به بیمارانم می­گویم که تا 36 ساعت بعد از میکرونیدلینگ از هر عملی که موجب تعرق می­شود خودداری کنند.

وقتی برخی افراد عرق می­کنند، پوست آن­ها التهاباتش را به شکل آکنه بروز می­دهد. بنابراین بهتر است 36 ساعت صبر کنید و بعد به باشگاه بروید». به­علاوه اگر شما جزء دسته افرادی هستید که هنگام ورزش­کردن صورتتان سرخ می­شود، ورزش­کردن می­تواند قرمزی پوستتان را تشدید کند.

هر دو پزشک، دکتر سیرالدو و دکتر لینکر، تأکید می­کنند که جلسات میکرونیدلینگ می­تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد، بنابراین احساس نکنید که فقط به دلیل قرمزی احتمالی مجبورید از آن جلوگیری کنید. (البته شما باید با پزشک خود مشورت کنید که چه نکاتی برای شما بهتر است!) .

در بسیاری موارد، قرمزی در عرض چند روز فروکش می­کند و شما همواره می­توانید از کمی آرایش برای پنهان کردن آن استفاده کنید. پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای میکرونیدلینگ که می­توانید در خانه امتحان کنید، بهترین کانسیلرهای توصیه شده توسط متخصصین پوست را پیدا کنید. درمان کبودی سوختگی جوش میکرونیدلینگ

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.