طرز مصرف روغن کرچک | ابرو

طرز مصرف روغن کرچک مژه ابرو : آیا از منافع روغن کرچک برای چشم­ها چیزی شنیده­اید؟

از چشمان تا ابروان و مژه­های شما، روغن کرچک می­تواند برای مراقبت روزانه از چشم­های شما گزینه­ی خیلی خوبی باشد.

همچنین می­تواند به انواع بیماری های چشم از خشکی و قرمزی گرفته تا آب مروارید و ورم ملتحمه کمک کند.

همانطور که در اولین پست خود در مورد روغن کرچک درمانی صحبت می­کنیم، روغن کرچک صدها سال، اگر هزاران سال نباشد، توسط چندین تمدن مختلف باستانی مانند مصریان استفاده شده است.

 یکی از اصلی­ترین مزایای آن کمک به یبوست و کمک به انجام زایمان بود، اما با گذشت زمان مزایای بیشتری برای این ماده پیدا شد و راه­های استفاده از روغن کرچک کشف شد

اکنون می ­وانید از روغن کرچک برای کاهش وزن، برای مو و برای کمک به درد قاعدگی، درمان آرتروز و بهبود مراقبت از مو استفاده کنید.

روغن کرچک یک روغن حامل است که می­تواند با سایر اسانس­ها در مخلوط ها و دستور العمل های ساده ترکیب شود و این محصولات قابل ساخت در خانه هم هستند.

این دارو همچنین به تنهایی فواید درمانی زیادی دارد. روغن کرچک از حبوبات گیاه کرچک بدست می­آید و فرآیند تولید روغن باعث خنثی شدن ترکیبات پیچیده­ی ریسین سمی این محصول می­شود.

اما نگران نباشید! استفاده از روغن کرچک کاملاً بی­خطر است. این روغن شامل دامنه­ی وسیعی از آنتی­اکسیدان­ها و اسیدهای چرب کاملاً سالم است.

 شامل دامنه­ وسیعی از خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است که باعث می­شود آن را ایمن کرده و منافع متنوعی ایجاد کند.

با این وجود، اگر از روغن کرچک مستقیماً در چشم استفاده می­کنید، توصیه می­شود از محصولی استفاده کنید که از خالص­ترین مواد آلی استریل شده و بدون هگزان تهیه­ شده­ باشد.

برای هرکسی که بیماری چشمی وخیمی داشته باشد، از لنز استفاده کند یا کسی­که قبلاً از قطرات چشم استفاده می­کرده، از استفاده از هر نوع روغن کرچک در چشم و یا در نزدیکی چشم خودداری کنید.

همچنین در صورت مشاهده­ی هرگونه قرمزی یا سوزش، فوراً استفاده از روغن کرچک را متوقف کنید.

قبل از اینکه به مزایای روغن کرچک و روش­های استفاده از روغن کرچک برای چشمان شما بپردازیم، به برخی از سؤالات متداول که مردم می­پرسند پاسخ خواهیم داد.

سوالاتی که مردم در مورد استفاده از روغن کرچک برای چشمان شما نیز می پرسند.

طرز مصرف روغن کرچک مژه ابرو

«آیا می­دانید قطره­ی چشم روغن کرچک می­تواند برای درمان طیف وسیعی از بیماری های چشم استفاده شود؟

روغن کرچک تولید چربی را در چشم تشویق می­کند و مانع تبخیر اشک­ها می­شود.

این ماده حاوی طیف وسیعی از اسیدهای چرب قدرتمند و سایر آنتی­اکسیدان­ هاست که می­توانند به نفع چشم شما باشند و ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی هستند».

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم روغن کرچک بسیار سالم است و فواید زیادی برای چشم­ها دارد! بهبود تولید چربی، آنتی­اکسیدان­ها و اسیدهای چرب می­توانند در شرایطی مانند آلرژی و حساسیت تا آب مروارید کمک کنند.

 ما در لیست کامل فواید روغن کرچک برای چشمان شما در زیر صحبت خواهیم کرد.

 آیا ریختن روغن کرچک در چشم­ها بی­خطر است؟

»هنگام استفاده از روغن کرچک در مژه های خود، بسیار مراقب باشید که به چشم شما وارد نشود. در صورت انجام چنین کاری، چشم خود را با آب شستشو دهید. روغن کرچک معمولاً بی خطر تلقی می­شود، اما ممکن است برخی افراد نسبت به روغن کرچک آلرژی داشته باشند».

قطعاً برای مطمئن شدن از ایمن بودن روغن کرچک برای پوست شما، بهتر است آن­را روی قسمت کوچکی امتحان کنید و بعد از آن در نزدیکی چشم خود استفاده کنید.

یک قطره یا دو قطره را روی یک ناحیه­ی سالم آزمایش کنید و چند ساعت صبر کنید تا روغن کرچک را در چشمان یا در نزدیکی چشم خود امتحان کنید. اگرچه به­طورکلی ماده­ای بی­خطر است، اما توصیه می­شود از محصولی با کیفیت بالا، تحت فشار سرد و تهیه­شده از مواد اولیه­ای طبیعی و آلی استفاده­شود.

مضرات روغن کرچک برای چشم

«روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب قدرتمند و سایر آنتی­اکسیدان­هاست که برای چشم شما مفید هستند.

اما همیشه بهتر است که از محصولات کرچک ایمن­تر و مخصوص بیماری خودتان که استریل و عاری از مواد شیمیایی است، استفاده کنید. شما می­توانید آن­ها را پس از جلسه­ای با چشم پزشک تهیه کنید».

اگرچه ممکن است لازم نباشد قبل از هر بار استفاده از روغن کرچک برای چشمان خود، با چشم­پزشک مشورت کنید، اگر استرس یا تردیدی دارید، یک مراجعه­ی سریع ممکن است این ترس­ها را به­آرامش تبدیل کند.

 یک چشم­پزشک می­تواند برندها یا فروشگاه­های خاصی را که حاوی روغن کرچک استریل و عاری از هگزان مورد نیاز برای استفاده در چشم­ها هستند توصیه کند و دستورالعمل­های دقیق­تری را برای خود شما و سلامت چشم شما ارائه دهد.

آیا روغن کرچک می تواند بینایی را بهبود بخشد؟

«از روغن کرچک غنی از آنتی­اکسیدان برای بهبود بینایی، آب مروارید معکوس و بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر استفاده کنید.

 با این­وجود حتماً از نوع درست آن استفاده کنید تا چشم و بینایی شما هیچ آسیبی نبیند.

نوع مناسب روغن کرچک برای حل آب مروارید از 100٪ روغن کرچک آلی، خالص، فشرده­شده­ی سرد و بدون هگزان ساخته می­شود. یک قطره از روغن کرچک ارگانیک خالص خود را یک بار در روز به چشم آسیب­دیده وارد کنید». طرز مصرف روغن کرچک مژه ابرو

اگر قبلاً روغن کرچک را روی پوست خود آزمایش کرده­اید و اطمینان دارید که هیچ حساسیتی به آن ندارید، قدم بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که نوع مناسب آن­را انتخاب کرده­اید.

آلی، استریل­شده، فاقد هگزان و تحت فشار سرد قرار گرفته مهم­ترین ویژگی­هایی است که باید به­دنبال آن باشید. پس از آن، همانطور که در این فیلم بیان­شده­است، می­توانید یک­بار در روز یک قطره از روغن کرچک را روی چشم آسیب­دیده اعمال کنید.

با استفاده از روغن کرچک چه مدت طول می­کشد تا مژه رشد کند؟

«تنها روشی که می­توانید با روغن کرچک به نتایج مؤثری برسید این است که هر شب به­طورمرتب از آن استفاده کنید.

برای اینکه تقریبی داشته­باشید، 3 تا 6 ماه طول می­کشد تا مژه­های تازه­ای رشد کنند و تا شما متوجه تغییر چشمگیر در ضخامت، طول و ظاهر کلی آن­ها شوید».

نوشته های مرتبط

استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه­ شما می­تواند طولانی شود، اما یک جایگزین اثبات شده و طبیعی برای محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمیایی است.

به­علاوه، روغن کرچک کاربردهای بسیار دیگری دارد که می­توانید در پست ما دررابطه­با روغن کرچک درمانی بدانید، بنابراین یک قوطی روغن کرچک می­تواند به یک بخش چندمنظوره و تمام عیار برای حل مشکلات شما در طول روز تبدیل شود.

چگونه روغن کرچک را روی مژه­ها اعمال کنید؟

»حتماً از روغن کرچک فشرده­شده­ی سرد استفاده کنید زیرا معمولاً خالص و طبیعی هستند.

یک قلم خط چشم بردارید و به­آرامی آن را درون روغن کرچک فرو کنید، مطمئن شوید که قلم­ خط چشم مقدار زیادی روغن نداشته­باشد.

حالا با کمک آن قلم­ خط چشم، روغن را با دقت روی مژه­ها بمالید».

بسیار ساده است! همانطور که در بالا ذکر کردیم این فرایند می­تواند چند ماه طول بکشد تا به نتیجه­ی دلخواه خود برسید، اما درحالی­که برنامه ساده و آسان است، یک روند طبیعی، سالم و مؤثر است.

روغن کرچک مزایای بسیار زیادی برای چشم­ها دارد. این محصول حتی برای مژه­ها و ابروهای شما هم عالی است! طرز مصرف روغن کرچک مژه ابرو

روغن کرچک برای چشمانی سالم

 برای درمان یا کمک به موارد زیر مؤثر باشد:

  • چشمان خشک، قرمز و خارش­ چشم
  • ورم ملتحمه که چشم صورتی هم نامیده­ می­شود
  •  آلرژی­ها
  • آب­مروارید
  • درمان چین و چروک زیر چشم و مناطق تیره
  • رشد مژه
  • رشد ابرو

روغن کرچک برای چشم : طرز مصرف روغن کرچک مژه ابرو

درمان هر یک از شرایط فوق با روغن کرچک می تواند به سادگی با توصیه­ی قبلی انجام شود: با یک قطره روغن و یک­بار در روز در چشم آسیب­دیده شروع کنید.

صبور باشید و ببینید تا چند هفته­ی آینده اوضاع بهبود می­یابد یا خیر. نگه داشتن چشم با یک دست و استفاده از قطره چکان با دست دیگر احتمالاً ساده­ترین و موثرترین روش خواهد بود.

روغن کرچک برای مژه ­ها و ابرو

«ما از دومینیک بورگ، دکترا و زیست­شناس مو و دانشمند ارشد محصولات اوولیس ر مورد اندیشه­هایش سوال کردیم.

او گفت: «روغن کرچک حاوی ریسینولیک اسید به عنوان ماده­­ی اصلی است که تصور می­شود با تحریک گیرنده­های یک مولکول ویژه به نام پروستاگلاندین­ای­دو عمل می­کند که تأثیرات متنوعی در بدن ازجمله انبساط رگ­های خونی، انقباضات رحمی و فعالیت روده دارد».

بنابراین چگونه این امر بر مژه­های شما تأثیر می­گذارد؟ بورگ می گوید: «تئوری این است كه پروستاگلاندین­ای­دو با تحریک فولیكول های مو برای ورود به مرحله­ی رشد در رشد مو نیز نقش دارند«.7

روغن کرچک برای مژه ها 

 خب حالا شما هم این محصول را دارید! تصور می­شود که اسید ریسینولیک موجود در روغن کرچک در تقویت و رشد مژه­ها بسیار مؤثر است. همانطور که در بخش سوالات مربوط به روغن کرچک گفته­شد، این روند می­تواند چند ماه طول بکشد اما نتایج، طبیعی و عاری از مواد شیمیایی هستند.

«روغن کرچک حاوی ویتامینE ، مواد معدنی، پروتئین­ها و خواص ضد باکتریایی است.علاوه­براین آن­ها سرشار از تری­گلیسیریدها و اسیدهای چرب هستند».

با تمام این ترکیبات و مزایا برای سلامتی بدن، به­نظرمی­رسد که استفاده از روغن کرچک روی مژه­ی شما می­تواند به حجم، طول و رشد کلی کمک کند.

 4 مرحله­ آسان ما برای استفاده از روغن کرچک بر روی مژه را بخوانید.

4 مرحله­ آسان برای استفاده از روغن کرچک روی مژه

1. برای شروع، قبل از خواب صورت و مژه­های خود را با صابون بشویید تا از هرگونه مواد آرایشی پاک شوند. سپس با آب کاملاً بشویید و با حوله خشک کنید.

2. یک برس خط چشم یا برس ریمل را در روغن کرچک فرو کنید.

3. روغن کرچک را با برس بر روی مژه های خود بمالید.

4. صبح­ روز بعد روغن را با همان صابون سبک بشویید!

روغن کرچک برای رشد ابرو

دلایل مختلف و زیادی برای نازک­شدن ابروها وجود دارد. از ژنتیک و وراثت گرفته تا عدم تعادل هورمون یا کمبود مواد مغذی. حتی آسیب دیدن بخاطر وکس کردن زیاد یا اصلاح می­تواند به فولیکول­های مو آسیب برساند و باعث نازک­شدن ابروها شود.

روغن کرچک فواید زیادی دارد که به بازگرداندن ابروهایی زیبا کمک می­کند. آنتی­اکسیدان­ها و اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک گردش خون در پوست را تحریک می­کنند، مواد ضروری را به فولیکول­ها می­رسانند و رشد مو را تحریک می­کنند.

در اینجا 5 گام ساده­ی ما برای دسترسی به مزایای روغن کرچک و احیای ابروانی زیبا برای شما آورده شده است!

5 مرحله­ ساده برای استفاده از روغن کرچک برای ابرو

1. با شستن صورت و ابروهای خود با صابون سبک قبل از خواب شروع کنید. سپس با آب بشویید و با حوله خشک کنید.

2. بسته به حجم ابرو، چند قطره روغن کرچک را روی یک مقدار پنبه­ی تمیز یا برس ریمل بمالید.

3. پنبه یا برس را روی منطقه­ی مورد نظر خود برای تحریک رشد بمالید.

4. در مرحله بعد روغن کرچک را در آن منطقه ماساژ داده و بگذارید باقی بماند.

5. صبح روز بعد روغن را با همان صابون سبک بشویید!  

 

مشاوره پزشکی زنان همراه شما در سلامت و زیبایی.

instagram banner
ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.